• Duyurular

    • Mehmet Ozyurek

      Tapatalk İmzalarımızı Lütfen Kapalı Tutalım   10-04-2017

      Merhaba Arkadaşlar Tek tek uyarı yapmak hem yorucu oluyor hem de yakışmıyor. Lütfen tapatalk imzalarımızı kapalı tutalım. Saygılar    
    • Mehmet Ozyurek

      Gearbest Sponsorluğu Hakkında   18-04-2017

      Bildiğiniz gibi Gearbest ile bir sponsorluk anlaşmamız vardı. Ancak yılbaşından beri sorumluluklarını yerine getirmedikleri ve tanıdığımız süre içinde de olumlu bir dönüş yapmadıkları için anlaşmamız tarafımızca fesh edilmiş olup, forumumuzla hiç bir bağları kalmamıştır. 

Skor Tablosu

  1. Mehmet Ozyurek

    • Beğeni

      938

    • İçerik sayısı

      48.197


  2. Servet Aydın

    Servet Aydın

    Yönetici


    • Beğeni

      791

    • İçerik sayısı

      19.569


  3. Çağlar Bayur

    • Beğeni

      545

    • İçerik sayısı

      55.217


  4. Önder Özcan

    Önder Özcan

    Bölüm Sorumlusu


    • Beğeni

      499

    • İçerik sayısı

      6.030



Popüler İçerik

En çok beğenilen içerik 23-04-2017 Hepsi 'den beri

  1. Kıymetli arkadaşlar merhabalar... Malumunuz sünnet sezonunun gelmesiyle gerek günlük hayatta, gerekse forum ortamında bununla ilgili sorular hem soruluyor hem de sorulacağını düşünüyorum. OTOCLUBTR nin benim yanımdaki değeri çok farklı O yüzden forumdaki arkadaşlarımızın rafine ve sağlık bilgileri yetkili bir ağızdan duymaları yerinde olacaktır düşüncesi ile sünnetle ilgili bilinmesi gerekenleri bir başlık altında toplamayı uygun gördüm. Tamamen kendi yazım olup araklama değildir. Eğer bunların dışında bir soru gelirse de seve seve cevaplamaya hazırım. Biraz tarihi ve dini gelişiminden bahsedeyim zira başka başlıklarda da geyik ve merak konusu olmuştu. Bildiğiniz gibi sünnet dini bir vecibe kabul edilmekte. Dini kaynaklara bakıldığında sünnetin ilk yazılı kaydı Tevratta geçiyor. Kenan ülkesi veya Kenan illleri (İbranice: Kena'an, Akadca: Kinaḫḫu) denilen bölgenin Hz İBrahime verilmesini anlatan kısımda bunun karşılığında Hz. İbrahim ve ona uyanların sünnet olmasını tanrı istemiştir. Bunun üzerine tarihte ilk sünneti Hz. İbrahim'in kendi kendine yaptığı belirtilmektedir. Sonrasında da onun soyundan olan herkes sünnet adetini yerine getirmişlerdir. ( Dini bilgilerin doğruluğunu lütfen tartışmayalım sadece genel kültür olarak yazdım ). Peygamber Efendimiz de Hz. İbrahim soyundan geldiği için sünnet olmuş ve olunmasını tavsiye ve teşvik etmiştir. Yahudiler için sünnet işlemi Farz , bizim için ise sünnet kabul edilmektedir adı üstünde. ÖZellikle Afrika ve arap ülkelerinde Kadın Sünneti de halen yapılmakta olup Peygamberimiz bu işlemi kesinlikle önermemiş ve yapılmasını yasaklamıştır. KAdın sünnet klitorisin kesilmesinden ibaret olup özellikle cinsel hazzı azalttığı için yapılması uygun olmayan bir şey olarak kabul edilmektedir. Sünnet gerekli midir, faydaları - zararları nelerdir denince; Bu konuda da literatürde çok farklı şeyler mevcuttur. Bir kısım araştırma sünnetin hijyen için muhakkak yapılması gerektiğini savunurken bir diğer gurup cinsel hazzı azalttığı düşüncesi ile sünnet uygulamalarına karşı çıkmaktadır. Yapılan araştırmalar sünnetli erkeklerde cinsel yolla bulaşan hastalıkların istatistiksel olarak daha az gürüldüğünü desteklemektedir. O yüzden yapılmasının sağlık açısından daha iyi olacağı kanaatindeyim. Özellikle bazı Avrupa ülkelerinde sünnet işlemi yasaktır. Bunun dayanak noktası ise reşit olmayan bir çocuğun keyfi bir işleme maruz bırakılması ve ileriki hayatında bunun doğurduğu kötü sonuçlar olabileceğidir. Özellikle Fransa bu konuda oldukça katı bir tutum sergilemektedir. Ülkemizde sosyolojik açıdan şahsım adına rahatsız olduğum bir durum var onu da yazmadan geçemeyeceğim. Sünnetle erkeklik arasında direkt bir bağ kurulması olayına karşıyım. Zira sünnete bu tarz mana yüklemek o yaştaki bir çocuğun zihninde çok çok yanlış şeylerle özdeşleşebilmekte ve bu da ergenlik ve yetişkinlik döneminde bazı psikolojik ve toplumsal sorunlara yol açabilmektedir. Şahsım adına sünnet dini ve ananevi bir işlem olarak yapılmalı, çocuğu korkutmadan bu işlemin gerekliliği anlatılmalı ve yanlış bilgilendirmelerden kaçınılmalıdır. Sünnet işlemi ülkemizde sıklıkla uygulanan bir işlemdir ve en çok tartışma konusu olan sünnetin hangi yaşlarda daha uygun olacağı sorusudur. Sünnet yaşı için değişik ekollerde değişik öneriler mevcut. En rağbet göreni 1 yaş ile 6 yaş arasında sünnet dahil penise yönelik hiç bir girişimsel işlemin yapılmaması gerekliliğidir. Bu yaş aralığında çocuğun cinsel dürtüleri değişik eğilimlere girer ve kastrasyon fobisi denilen bir durum oluşur. Zaten dikkat edilirse erkek çocuklar bu dönemde sürekli pipileri ile haşır neşir olma eğilimindedirler. Bunun sebebi tamamen kontrol amaçlıdır. Bu dönemde aileler bu hareketi peniste kaşınma, enfeksiyın vs olarak yorumlayıp doktora müracaat etmekte ve hatta direkt olarak sünnet ettirip rahatlama eğilimine girmektedirler. Halbuki yapılabilecek en büyük yanlışlardan biri budur. Zira bu yapılırsa çocuğun sürekli korktuğu kastrasyon fobisi gerçekleşmiş olur ve direkt olarak cezalandırılma gerçekleşmiş olarak bilinç altına yerleşir. Cinsel aktif dönemlere gelindiğinde bu tarz uygulamaların cinsel sapkınlıklara yol açabileceği iddia edilmektedir ( Homoseksüel eğilimler, fetişizm yada normal cinsellik dışı cinsel arzular vs vs). O yüzden bu yaş aralığı hiç bir girişim önerilmemektedir. Elbette bu teorik bir bilimsel bilgi ancak hiç de yabana atılır bişey değil. O yüzden ben dahil çoğu ürolog 1-6 yaş aralığında sünnet gibi işlemleri tavsiye etmemekteyiz. Benim sünnet yaşı rekorum 56 bunu da yazayım dedim Yukarıda yazdığım bilgi sadece minik bir özetten ibaret olup çok daha detaylı bilgiler mevcuttur ancak bence forum için genel bilgi olarak bu kadarı yeterli. Elbette bu durum keyfi sünnet için geçerli, eğer tıbbi gereklilik ( Sürekli idrar yolu enfeksiyonları, böbrek anomalileri, idrar yapmaya mani olacak kadar penis ucu darlıkları vs.) durumlarında sünnet yaşı gözardı edilip bir an evvel sünnet işlemi yapılmalıdır. İlk 1 yaşında sünnet tavsiyesi birkaç sebepten yapılır - Yara iyileşmesinin daha iyi olması ; Bu doğrudur. İlk yaş içinde hücre yenilenme hızı daha yüksek olduğu için yara iyileşmesi daha hızlı olmaktadır. Ancak ilk bir yıl içinde sünnet derisinin penise olan yapışıklık derecesi en üst düzeydedir ve sünnet esnasında extra bir sıyırma işlemi gerekir. Bu durumda sünnet kesisinin yanında bir de sıyırılan bölgenin yarası ilave olmaktadır Bu durumda da daha uzun iyileşme süresine sebep olnabilmektedir. Ayrıca bezleme olacağı için çocuğun kakasının sünnet bölgesine değmesi durumunda enfeksiyon kaçınılmaz olmakta ve bu durumda da hem yara iyileşmesi gecikmekte hema de farklı tedavilere ihtiyaç duyulabilmektedir. Ayrıca bu yaştaki çocukların hareket kısıtlaması mümkün olmadığı için sünnet sonrası dönme, üzerine yatma, elle pansumanı çekme durumlarında kanamalar sık olmakta ve 2. bir girişim gerekmektedir ki sevimsiz bir durumdur. - İkinci öneri sebebi bebeğin ilk 1 yaşına kadar ağrıyı pek hissetmediği için sünnetin uygun olacağıdır. Özellikle Ortadoğu ülkelerinde sünnet doğumdan sonraki 7 gün içinde ve anestezi yapılmadan sıklıkla uygulanmaktadır. Gerekçesi de budur. Ancak yapılan çalışmalar yeni doğan bebeklerin en az yetişkinler kadar ağrı hissettikleri yönündedir. Zaten hepimiz hastane doğumlarında topuk kanı alınan bebeklerin ne kadar ağladığını gözlemişizdir. Buradan pay biçmek zaten kafi bence. Özellikle ilk 6 ay içerisinde yapılacak her türlü cerrahi ve enjeksiyon işleminin ciddi komplikasyonlara sebep olabileceği de zaten bilinen bir gerçek. Mesela bırakın genel anesteziyi, 2 cc.lik lokal anestezik madde enjeksiyonundan bile yetersiz karaciğer gelişimine bağlı olduğu düşünülen methemoglobinemi adı verilen bir durum gelişerek Allah korusun bazen ölümcül sonuçlar olabilmektedir. Netice olarak ideal yaş ya da yöntem diye birşey malesef yok. Çocuğun yapılacak işlemin ne amaçlı yapıldığını anlayabileceği bir yaş en uygun zaman olacaktır. Şahsım adına tüm sünnet işlemlerini mümkün olduğunca lokal anestezi ile yapmaktayım. Zira keyfi bir işlem için genel anestezi riskine girmek pek uygun olmayacaktır. Çocuk eğer korkutulmamışsa ve sünnete hazırlıklı bilgi sahibi olarak gelmişse hiç bir sorun olmayacaktır. Sadece penis ve çevresine yapılacak lokal anestezik enjeksiyonu sünnet ve sonrasındaki 2 saat boyunca yeterli olan ağrı kontrolünü sağlamaktadır. Kendi oğlumu da 8 yaşında sünnet ettiğimi belirteyim bu arada. Sünnet işleminde en çok tavsiye edilen ve halen altın standart olarak kabul edilen sirkumsizyon ( halk arasında dikişli sünnet ) denilen yöntemdir. Ortalama 10 dakika süren bu işlemde sünnte komplikasyonları en az görülmektedir. Sünnet sonrasında 1 saat gözlem altında tutulan çocuk sonrasında taburcu edilmektedir. Sünnet külodu ile rahatlıkla günlük aktivitelerine dönebilmektedir. Bu yöntem dışında Çan yöntemi, Alis klemp, giyotin vs gibi yaklaşık 10-15 çeşit sünnet yöntemi mevcuttur. Bu yöntemlerin kullanılması tıbbi olarak yasak olmamakla birlikte dediğim gibi en çok tavsiye edilen yöntem Cerrahi Sünnet yöntemidir. Ben, düzenlenen sünnet şölenleri dahil hep bu yöntemi uygulamaktayım. Aslında cerrah için uzun ve zahmetli bir yöntem olmakla birlikte hasta için en garantili ve komplikasyon oranı en düşük yöntem olduğu için yapmak daha uygun olmaktadır. İyileşme döneminin çocuğa göre değişebileceği unutulmamalıdır. Yara yerine 3 gün su değirilmemesi tavsiye edilir ve 3 günün sonunda banyo yapılabilir. Havuz ve deniz gibi aktivitelerin 1 hafta dolmadan yapılması önerilmemektedir. Dolayısı ile bu gün sünnet yarın deniz olayı pek de tavsiye etmiyoruz. Sünnette konulan dikişler kendiliğinden emilen dikişlerdir o yüzden alınması gerekmez. Sünnet sonrası düzenli pansumana vs de genel olarak gerek görülmemektedir. Umarım faydalı olmuştur. Dediğim gibi başka aklınıza gelenler olursa cevaplamaya hazırım. Saygılarımla...
    33 Beğeniler
  2. Mehmet Ozyurek

    Zemi Vadisi (Uçhisar-Göreme)

    Bugün hep aklımda olan bir yürüyüşü gerçekleştirdim. Zemi Vadisi Nevşehir-Ürgüp yolu 10. Km. ye aracı bıraktım ve vadi yürüyüşüne başladım. Vadiye çok dik bir yamaçtan başlanıyor. 200 metrelik yamaçtan sonra tehlikesiz, çok keyifli, doğa ve tarih dolu bir gezi başlıyor. Yeşillikler, ağaçlar arasında, dereler geçilerek ilerleniyor. Güzergah genelde böyle. Sol taraf güvercinliklerle dolu Bir çoğu da hala aktif Doğal tüneller oluşmuş. Bir çok tünel ve vadiden geçtim. Yeni oluşum peri bacalarını gördüm. Bakir ve doğal. Her yer mevye ağaçları ile dolu. Önceden köyün bahçeleri imiş bu vadiler. Ancak ulaşım zorluğu sebebi ile terk edilmiş. Elma, armut, kayısı fındık bile gördüm. Doğal su kaynakları gördüm. En ilginci de bu bölgede doğal yetişmiş çam ağaçları gördüm. Tarih merakı olanlar için yol boyunca kiliseler gördüm ben girmedim. Vadi 6 km. Ortalama 2-3 saatte keyifle yürünüyor ve iki farklı rota ile Göreme'ye ulaşılıyor. Ben A rotasını izleyerek Göreme'ye tepeden bakan bir noktadan ulaştım. Sonuç; Artık aracım bana 6 km uzakta idi. Historical Göreme Hause sahibi Mustafa beyin oteline geçtim. Beni güzelce ağırladı ve sağolsun aracımın yanına bıraktı. Tekrar gideceğim. Bu sefer B rotasını izleyeceğim. Bakalım karşıma neler çıkacak. Ben Göreme'ye nereden çıkacağım.
    29 Beğeniler
  3. Sadık Taşyürek

    19 Mayıs 1919

    Bir gemi yanaştı Samsun’a sabaha karşı Selam durdu kayığı, çaparası, takası, Selam durdu tayfası. Bir duman tüterdi bu geminin bacasından Bir duman Duman değildi bu Memleketin uçup giden kaygılarıydı. Samsun limanına bu gemiden atılan Demir değil Sarılan anayurda Kemal Paşanın kollarıydı. Selam vererek Anadolu çocuklarına Çıkarken yüce komutan Karadeniz’in halini görmeliydi. Kalkıp ayağa ardı sıra baktı dalgalar Kalktı takalar, İzin verseydi Kemal Paşa Ardından gürleyip giderlerdi Erzurum’a kadar Cahit KÜLEBİ
    28 Beğeniler
  4. Cihan Göllü

    Tahta ve Halattan Avize Yapımı

    Boş kaldıkça ve evde kalan malzemeler doğrultusunda yine bir avize yapımı ile karşınızdayım[emoji4][emoji4] İnce uzun bir tahtayı ceviz rengine boyadım. Sonra iki delik açtım. Aralardan halatları geçirdim. Uç kısımlarını püsküllü yaptım. Halat içine Elektirik kablosunu gizledim. Zincir ve tavandaki ayna modülü elektirikçiden 2 liraya aldım. Ampüller flaman görünümlü LED ampül.
    27 Beğeniler
  5. Metin Mankal

    Tiyatro dekorum...

    Aslında daha bitmedi.Çitler falan olacak.Sahnede köyümü canlandımak istiyorum.Ev de köyümüzden.Yaptığım resmini de koyuyorum...
    25 Beğeniler
  6. Alper Keskin

    Askerden Döndüm Herkese Merhaba

    Arkadaşlar herkese merhabalar. Askerliğimi 30 Nisan'da tamamladım ve eve döndüm. Ben yok iken forumumuzun ismi değişmiş.Kapandı mı diye ararken adının değiştiğini öğrendim. Yeni ve çok daha başarılı bir hale gelmiş. Değişimde katkısı bulunan herkese teşekkür ederim.Ellerinize sağlık. Kaldığımız yerden devam edeceğiz.Tabi önce güzel bir iş bulmam gerekiyor.Askerlik asıl şimdi başlıyor diyorlar Otomobil ses sistemleri ve naçizane fikirlerimin olduğu her konuda eskisi gibi elimden gelen yardımı esirgemeyeceğim bilesiniz.Herkese iyi forumlar dilerim.Sağlıcakla kalın
    22 Beğeniler
  7. Bu projemin çıkış noktası bu sitede gördügüm a118c viofo kamera almamla başladı.2016 yılında kamerayı aldıktan sonra bir gün park halinde arabamın çamurluguna birinin vurup kaçmasıyla kafamda bir şimşek çaktı ve bu proje uzerinde vakit buldukça ugraşmaya başladım.Sonunda tamamladım.Fakat a118c kameram şu an vosvosumda ve vosvosum sanayide boyandıgı için daha sonra aynı sistemi vosvosa da takacagım. Sistem şu şekilde çalışıyor: Araba dışardan herhangi bir darbe algılayınca; araç içi kameramız otomatik açılıyor ve 35 saniye açık kalıyor(süreyi şu an yazılımı değiştirip 5 dakika yaptım) sonrasında cep telefonuma sms geliyor; ve son olarak cep telefonum aranarak haberdar ediliyorum.Aynı anda 10 adet numarayı arayarak sms göndertebiliyorum.Sistemi uzaktan smsle aktif/pasif edebiliyorum. Böylelikle bir darbe anında araç içi kamera sayesinde ne olmuş ne bitmiş rahatlıkla izleyebilecegim.
    22 Beğeniler
  8. Bozuk bir lpg kalibrasyonu; en belirgin şekilde sabah benzinle olan ilk çalışmada sorunlara sebep olur. Araç, çalışır ancak rölanti düşüktür, stop etme meyillidir. gaz yemez yada geç tepki verir, stop eder. Tekrar edilen marş düzgündür ancak motor ısınıp lpg'ye geçene kadar bu şekilde devam eder. Motor ısındıktan sonra, daha rahat çalışacağı için bu tür sorunlar genelde motor soğukken görülür. Buna sebep şudur; Araç lpg'de çalışırken, lpg kalibrasyonu bozuksa, araç bu sorunu tolere etmek için çalışma ayarlarını değiştir ve bu ayarı kaydeder.. Lpg'nin fakirde çalıştığını düşünelim. Silindirlere gerekenden az lpg gitmesi demektir. Araç bu eksikliği düzeltmek için enjektör açık kalma sürelerini uzatır. Tam tersi, lpg kalibrasyonu zengin ise, araç enjektör açık kalma sürelerini kısaltır ve motorun düzgün çalışmasını sağlar. Araç bu gözlemi sürekli yapar ve son 100-150 km de oluşan log sürekli kayıt edilir. Bozuk kalibrasyonla, Lpg'ye göre tutulan loglar sabah motorun ilk çalışmasında kullanıldığında ise, Lpg'ye göre tutulan loglar benzine uymaz. Fakir lpg ye göre açılıp kapanan enjektörlerden lpg'ye göre çok daha fazla benzin geçer ve araç boğulur.. Zengin lpg'ye göre açılıp kapanan enjektörlerden lpg'ye göre daha az benzin geçeceği için araç beslenemez yakıt yetersiz gelir. Tespit: 1- Araç 100-150 km kadar sadece benzinle kullanılmalı, logların yeniden oluşması sağlanmalı ve araç gözlenmelidir. Sabah ilk çalışmadaki sorunlar ortadan kaltı ise, lpg kalibrasyonu bozuk demektir ve araç hiç lpg'ye geçirilmeden uzman bir lpg'ciye götürülmeli ve araçtaki düzgün loglar yeni yeniden kalibrasyon yapılmalıdır. 2- Aracınızda ortalama yakıt tüketim verisi varsa bu gözlenmeli, Lpg tüketimi yol bilgisayarında görülen tüketimden % 15-20 daha fazla olmalıdır. Örnek, yol bilgisayarında 10 litre görüyorsanız, lpg tüketiminiz 11,5-12 litre arasında olmalıdır. Olması gerekenden daha az ise lpg kalibrasyonu zengin, araç bunu telafi etmek için enjektör açık kalma süresini kısıyor, daha fazla ise lpg kalibrasyonu fakir, araç bunu telafi etmek için enjektör açık kalma süresini uzatıyor demektir. Çünkü, araçlar tüketim hesaplamasını enjektör açık kalma süresine göre hesaplar.
    21 Beğeniler
  9. Abilerim, kardeşlerim.. Ramazan ayında 30 günlüğüne Umre'ye gidiyorum. Haklarınızdan helallik dilerim.
    19 Beğeniler
  10. Mahmut Sayar

    Fc5 Honda Civic AT Elg/Lpg

    Forumda daha hızlı araç değiştiren üyemiz var mıdır bilmiyorum. Her sene en az bir araç değiştiriyorum, Mehmet Abi yakında bana poliçe yapmayı bırakacak. Sadece otomatik kriteriyle araç baktım bu kez, Tsi almayacağım dedim, dizel otomatik yaptığım km için çok gereksiz olacaktı, sonuç itibarıyla aradığımı buldum gibi. Fc5 Honda Civic, Elegance, Eco, fabrikasyon Lpg ve de otomatik. İstanbul'dan aldım, uzun yol çok keyifliydi, performans beni fazlasıyla temin etti, yakıt ortalaması Lpg'de 9 lt civarı, multimedya felaket kötü, yalıtım önceki kasadan iyi, Mondeo'dan kötü, iç hacim, manevra, atmosferik olsa da sportif sürüş havası ve aracın dış görüntüsü bence güzel. Ş.arası çok memnun kaldım, ş.içi beni üzmez diye düşünüyorum meğer atmosferikmiş tek derdim dedim bugün. Multimedya ve xenon far elzem duruyor, plaka 06 olacak tabi, bir de seversem seramik kaplama, boyanın inceliğinden şikayetçi kullananlar. Hayırlısı bakalım.
    18 Beğeniler
  11. Ulusal egemenliği, Cumhuriyet'i tüm dünya çocuklarına armağan eden, Atatürk'ten başkası olamazdı. İçeri dolu anlamlı olarak kutlanan; mutlu, huzurlu ve geleceğe güven içinde bakan çocukların yüzlerini gördüğümüz bayramlar görmek dileklerimle. Kutluyorum.
    17 Beğeniler
  12. Hayrettin Bahadir

    Karikatürler

    Çok gülüyorum ben bunlara
    16 Beğeniler
  13. İnternetten tesadüfen bulduğum bir yer. Bu sefer arazi araçsız çoluk çocukla çıktığım bir macera. Offroad aracı yoktu ama C-Max yılan gibi kıvrıldı doğa içinde. İlk durak Teşvikiye; Sonrası Dipsiz Göl; Son olarak Yalova Kent Orman içindeki Çifte Şelale; Giriş ücreti 5₺ köy sandığına yardım. Sonrası gözlemeci, çay-kahveciler. Ardından 400mt kah orman içi kah merdiven, kah kayalık içi yürüyüş parkuru ve ardından ilk şelale ve nihayet iki şelale aynı anda.. Diğer geziler için ; http://gezi.isimalansite.com
    16 Beğeniler
  14. Ersel  Yıldız

    Yeniden Focus 1

    Galiba biz focusu çok sevdik zira bu üçüncü focusumuz. 2000 model 2.0 lacivert focusumuzu yaklaşık beş ay önce model yükseltmek amacıyla satmıştık. Niyetimizde mondeo 3 ya da laguna 2 vardı. Denk düşüremedik. Temiz bir megane 2 aldık ancak babamın ısrarı üzerine 4. ayın sonunda onu da sattık. Demek ki nasibimizde yine focus 1 varmış. Yalnız bu sefer makyajlısı... Araç 2004 model 1.6cc ve 113000km de collection paketi. Değişensiz, iki parça boyalı.. Aracı Bursa'dan amcamlarımın ahbabından aldık. Kendisi üçüncü sahibiydi..Ağır, hafif tüm bakımları yapılmış temiz bir araç. İnşallah bizi üzmez.. Gelsin fotolar
    15 Beğeniler
  15. Mert Yeldan

    Karikatürler

    Bana mesaj atan bir....
    15 Beğeniler
  16. Selçuk Bakış

    Nissan Figaro

    Nette gezinirken gördüm hoşuma gitti, tanıtım gibi göründüğü için bu bölüme ekledim. Otomobil tarihinde çok ilginç modeller yatıyor. Bunlardan biri de Nissan Figaro. Figaro ilginç, çünkü kendisi her ne kadar 60'lı yıllardan fırlamış gibi görünse de, aslında 1991 yılında üretilmiş bir otomobil. Mühendisler ona retro bir tarz vermek istemiş. Bu retro tarz iç mekanda kendini daha çok gösteriyor. Figaro, aslında markanın 'ünlü küçüğü' Micra ile aynı temele sahip. Kaputunun altında ise 4 silindirli 987 cc'lik motor görev yapıyor. 70 beygir gücündeki otomobilde aktarma işlevini üç vitesli otomatik şanzıman üstleniyor. İçeride ise retro gösterge ve radyo dikkat çekiyor. Tabi deri koltuklar da oldukça şık görünüyor. İşte Nissan Figaro'dan fotoğraflar... Haber linki
    15 Beğeniler
  17. Ahmet Said Avşar

    Yavru Köpek Arıyorum -Bulundu-

    bahçeye yaptığım kulübeye taşındığım için internet olayını daha çözemedim,bu yüzden de geçtiğimiz cumartesi çankaya barınağından sahiplendiğim dişi kurt kırma yavrusunun fotolarını atamadım börtecine henüz 2.5 aylık sağlıklı bir dişi.mama yiyor ve yaktığım mangala ortakçı oluyor bağlanmakdan nefret etti lakin gündüzleri işe giderken bahçesini ve evini sahiplenene kadar gündüzleri bağlamak zorundayım zira çok ufak kapının altından kıvrılıp çıkabiliyor. dün sabah yıkanıp 6 saat sobanın önünde kurutuldu,evin içinde yalnız bırakamadığım için de 3 saat mondinin ön koltuğunda yüzüne vuran sıcakta uyudu,akabinde anamın evine saldığı için ikimizde kovulduk ve tamamen kuruduğundan emin olduğumda tekrar dan kulubesinde yaşıyor lakin barınak şartlarından olsa ürkek ve komut dinlemeyen bir yapısı var ama daha 2 gün oldu zamanla alışacağını düşünüyorum. bu arada barınakdan çıkmadan iç ve dış parazit aşıları yapıldı,1 hafta sonra karma sı yapılcak.
    15 Beğeniler
  18. oha bu araç bende olsa ilk yapacağım iş: aracın arkasını açıp arkadaşı arka koltuğa oturtup : niyaziii baksana arka stoplar yanıyor mu? kafayı dışarı çıkarınca arka sileceği çalıştırıp araçla ilgili yapılabilecek ilk ve son şakayı yapardım
    15 Beğeniler
  19. Mükremin Aktuğ

    Expertiz Saçmalığı...

    Arkadaşlar merhabalar. Başıma gelen taiihsiz bir olaydan bahsetmek istiyorum. 2014 focus 3.5 TDCI titanium x+tekno aracımı araç fazlalığından satalım dedik. Bikaç gün önce alıcı arkadaşım kalkıp taaa Trabzondan geldi kii buraya enaz 14-15 saatlik yoldan bahsediyorum. Bulunduğum şehirde otokoç yok bizde Expertize soktuk aracı Araçta bi sıkıntı yok biliyorum olsa belli eder kendini sonuçta 2015 trafige çıkışlı 60 000 de servis bakımlı araç. Sonuçlar -Aracın motorunu %77 -Boşta gaza basıp çekip hemen tekrardan basınca egzosdan hafif siyah duman gelmesi Nasıl olur daha 60 000 de araç:Turboyu iptal edip motora ayçiçek yağı döksen gene %70 çıkmaz !!!! Sonuç bizim pazarlık bozuldu.Arkadaş haklı olarak geri döndü Neyse hızımı alamadım ertesi gün konya otokoça gittim dedim durum böyle böyle Otokoç baktı etti ölçtü biçti Sonuç motor %93 Egzosdan gelen hafif siyah dumanın sebebide bakımların yaklaşmış olması ve hava filtresi ve maf sensörünün kirli olması sonucu aracın çiğ yakıt yakması. peki dedim expertizde neden böyle çıkıyor.sebebi Expertizdeki cihazlardki ön değerlerin çoğu araç için ya aynı olması yada aynı olmasa bile makineye yanlış bilgi girmeleri.Sonuçta adam alacağı 100 TL ye bakıyor. Otokoç tan aldım yazılı evrakları tekrar expertize gittim uzun süren bi ağız dalaşından sonra vurdum yüzüne otokoç raporlarını. Sonuç : özrün biri bin para Genel sonuç: Alıcı arkadaşa mahçup olduğumuzla kaldık expertizide dava edicem yalan yanlış ölçümlerle insanları madur etmeye hakkı yok.
    14 Beğeniler
  20. Metin Mankal

    19 Mayıs 1919

    14 Beğeniler
  21. Emre Şimşek

    Muğla'daki Otobüs Kazası

    Önder abi orada içinin geçeceği bir yer yok, öncesinde bir iki viraj daha var. Uzman değilim ama Sakar geçidini biliyorum, aşağıya bir şeyler karaladım belki farklı bir bakış açısı getirir. Sakar geçidinin krokisi üzerinde bakacak olursak kaza bölgesine gelmeden önce 2 viraj daha görüyoruz. Yani bir nevi sakar yokuşunun yüzde 15'i geçilmiş. Yeşil gösterdiğim bölge düz, orada araba hızlanmıyor hatta yavaşlıyor genellikle.Kırmızı bölge ise yokuş. A virajı hem yokuş hem viraj, freni buradan önce patlamış olamaz çünkü bunun öncesinde yol düz. Oradan önce patlamış olsaydı A virajında ya da bir önceki ilk virajda kaza yapmıştı.. Kendi tecrübelerime göre B virajından çıkarken, vitesteki bir araba, aşağıda yeşil gösterdiğim kısım boyunca yavaşlama eğiliminde oluyor fakat tabiki duracak kadar değil. Eğer şoför bu bölgeden önce frenin patladığını fark ettiyse ve arabayı yolda tutma kararı aldıysa orada hayatının hatasını yapmıştır ki birinci en büyük ihtimal bu. İkinci ihtimal şoförün B virajını aldıktan sonra hafif gaza basıp sonra hızını korumak için freni yoklaması ama frenin hiç tutmaması ihtimali. Bu da mantıklı geliyor. Bu noktada şoför frenin olmadığının şokunu atlatana kadar 500 metre geçmiş bile olabilir(iki viraj arası 750 m). Ayrıca ilerideki D virajını bilen bir şoför ne olursa olsun arabayı anında bir tarafa çarpmayı yeğlerdi. Fakat bunları o anda düşünse bile sağ tarafında eşinin kucağındaki 10 aylık bebeğini düşünerek bundan vazgeçerdi herhalde.. Bu durumda kaçınılmaz sona doğru son hızla istemeyerek ilerlemiş oldu. Kaza mahalindeki lastik izleri de bana göre fren değil devrilme eğiliminde olan bir aracın ağırlığından kaynaklanıyor. Bu durumda geriye bir tek soru kalıyor. Bu kadar kısa mesafe öncesinde frenin tutmadığını anlayan bir insan frene basmaktan bu kadar kolay vazgeçmez. O fren lambası neden yanmadı? Kazada ölenlere Allah'tan rahmet, ailelerine sabırlar diliyorum.
    14 Beğeniler
  22. Bozuk kalibrasyon sonucu oksijen sensörü tolarens dışı veri okur, sonrasında hava yakıt oran hatası verir. Araç artık sabit hava yakıt oranı ile çalışır ve enjektör açma kapama süreleri sabitlenir. Böyle kullanım sonucu aracın yanma odasında ciddi ısı oluşur ve mekanik problemler başlar. Bunu bilmeyen yurdum insanı, ağğbi lpg motor yiyor derken biryandan da çayını yudumlar.
    14 Beğeniler
  23. Cem Dilmen

    Oğlum için oyuncak tavsiye

    Kemal Bey merhabalar... Öncelikle Allah bağışlasın evladınızı. Gördüğüm kadarı ile oğlunuz zamane çocuklarının çoğunun tutulduğu doyumsuzluk hastalığına yakalanmış. Maalesef bir sürü çocuk aynı durumda. Size hem bir hekim hemde abiniz olarak bir kaç şey söylemek istiyorum. Bu aşamadan sorna alacağınız her oyuncak ( Zihin geliştirici setler dahil ) çocuk için kısa süre oynanıp atılacak ve yerine yenisinin geleceğini düşüneceği bir şey olacaktır. O yüzden ne olursa olsun yeni oyuncaklar almanızı tavsiye etmem. Tabiki alabilirsiniz ancak muhakkak azaltın. Oyuncak yerine tüm aile bireylerinin katıldığı yada sadece anne veya baba ile oynanan fiziksel oyunları tercih etmenizde fayda var. Sakladığınız bir şeyi bulmasını sağlamak, erkek olduğu için onunla boğuşmak, kovalamaca oynamak, el sayma ayak sayma vb oyunlar çocuğunuzun yaşına uygun ve hem zihnini hem de fiziksel özelliklerini geliştirip meşgul edebilecek oyunlardır. Elbette bunları yapmak için ebeveynlerin çocukla vakit geçirmesi gerekmektedir ve bu da ciddi fedakarlık ister. Zaten anne baba olmanın zorluğu burada başlıyor. Eski oyuncakları ile hep birlikte bazı oyunlar oyananabilir . Mesela eğer kepçeleri seviyorsa kırık olan kepçesini farklı birşeye tamir ettirebilir, inşaatta görevliymiş gibi birlikte oynayabilirsiniz. O yaştaki çocuk için elindeki oyuncağın özelliklerinden çok o oyuncağa yüklediği mana çok daha ön plandadır. Yani sizinle birlikteyken eğlenerek vakit geçirdiği bir lastik top onun en sevdiği oyuncağı olabilir. Şu oyuncak, yada şu oyun diye kesin birşeyler söylemek çok zor zira her çocuk farklı bir bireydir. Siz deneme yanılma yolu ile evladınızın nelerden hoşlandığını bulup ona göre hareket etmelisiniz. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Şimdiden kolay gelsin
    14 Beğeniler
  24. Cemal Cangöner

    Yeni Skoda Octavia 1.0 TSI - 1.6 TDI

    Dün Octavia 1.6 TDI Style paket aracımı İstanbul'dan teslim aldım. İstanbul içi ve İzmir'e kadar da yaklaşık 500 km test etme imkanım oldu. İlk izlenimim malzeme olarak çok kaliteli. Bej iç döşeme olduğu için içi son derece aydınlık ve ferah. İlk 500 km yakıt ortalaması 5.1 LT oldu. E5 trafik sıkışıklığında adım adım ilerledim. Sonra Osmangazi köprüsünden itibaren 120-150 arası hızlarla İzmir'e geldim. Son derece ekonomik olduğu kesinlik kazandı. Hem de ilk 500 km de. Aracın arka koltuklarında diz mesafesi de oldukça iyi. Style paket olduğu için Full-Led adaptif farları var. Ledin aydınlatmasına alışmak zaman alacak. Işık hüzmesini göremiyorum ama yolu görüyorum Selektör yapınca meşhur şimşek etkisi de var. Ses yalıtımı mükemmel. Motor sesi içeriye hiç gelmiyor. 8.5" multimedya sistemi mevcut. 8 hoparlörlü ses kalitesi oldukça güzel. Multimedya sisteminden araçla ilgili ayarlamalar da yapılıyor. İlk izlenimim bunlar.
    14 Beğeniler
  25. Mehmet Göktürk

    Yerli malı solenoid motor yaptım

    ev yapımı çocuklarınıza göstermek anlatmak için birebir.. 15V laptop adaptöründen 400ma çekiyor (tam kısa devre iletirken ama iletme süresi %30 dönüş olduğu için) 0.10 telle sardım. aslında 0.15 yahut 0.20 ile daha uzun sarıp 5V adaptörden 1A çekmek daha anlamlı olurdu. Bir dahakine hesap yapacağım. piston içine ve krank yataklarına hafif yağ koydum ki sekmanlar sıkışmasın daha iyi devir yaptı. armatür için elektrik klemensinin tuvarlak olmayan kısmını bantladım yuvarlak kısmına tel uygun zamanda değiyor. Avans ayarını ise klemensin vidasını gevşetip krank üzerinde döndürerek optimize edebiliyorum. yarışmacı arkadaşlara başarılar dilerim. bobini matkap ile tükenmezkalem üstüne sardım. kenarlarına plastik karttan önce kenar yaptım. detaylı yapacak olan bilgi isteyen varsa yardımcı olurum.
    14 Beğeniler
  26. Mahmut Şahin arkadaşımız Mercedes bölümünden sorumlu olarak yetkilendirilmiştir. Hayırlı olsun. Ertan Çabuk arkadaşımız, Ford bölümündeki görevinden ayrılmış ve Off Road bölümünde devam edecektir, Hayırlı olsun..
    14 Beğeniler
  27. Selamünaleyküm arkadaşlar. 2009 2.5 kasa focus aracım da megane 2 den sonra beni rahatsız eden yol sesi için 20*5m bitüself aldım ve bir kısmını yaptım. 5 km lik kısa testimde uğultunun ciddi anlamda kesildiğini farkettim.
    13 Beğeniler
  28. Emniyet Genel Müdürlüğü, Karayolları Genel Müdürlüğü arasında imzalanan protokolle, 1 Temmuz 2017 tarihinden itibaren otoyollarda araçların seyri sırasında ortalama hızlarının tespit edileceğini ve ihlali bulunanlara cezai işlem uygulanacağını açıkladı. Genel Müdürlüğünden yapılan açıklamaya göre, protokol kapsamında; araçların otoyollarda giriş yaptığı HGS/OGS noktası ile çıkış yaptığı HGS/OGS noktası arasında kat etmiş olduğu mesafe ve süre bilgilerinden araçların ortalama hızlarının tespit edilerek yasada belirtilen hız limitlerini aşan araçların tescil plakalarına Karayolları Trafik Kanununun ilgili maddesi uyarınca trafik idari para cezası tatbik edilmesi mümkün olacak. "1 Temmuz 2017 tarihinden itibaren uygulanmaya başlanacak" Türkiye genelinde 1 Temmuz 2017 tarihinden itibaren uygulanmaya başlanacak olan bu sistemle; sürücülerin otoyollarda kullandıkları araç sınıflarına tanınan hız limitleri üzerinde araç kullanmaları ve bu nedenle gerçekleşen kazaların sonuçlarının ağırlaşmasını önlemek, egzoz emisyonlarının doğaya verdiği zararı en aza indirmek, aşırı hıza bağlı yüksek yakıt sarfiyatının ithalat üzerindeki yükünü hafifletmek amaçlandığı kaydedildi. Sistem Ankara-İstanbul, İstanbul-Edirne, İzmir-Aydın, Niğde-Şanlıurfa, Adana-Mersin ve Adana-Şanlıurfa otoyollarında eş zamanlı olarak 01 Temmuz 2017 tarihinden itibaren başlayacak.
    13 Beğeniler
  29. Servet Aydın

    19 Mayıs 1919

    Bayramı''mızı'' hakkıyla yaşama dileği ile...
    13 Beğeniler
  30. Çağlar Bayur

    19 Mayıs 1919

    çocuklara ve gençliğe armağan gün olan tek ülke olmanın gururu ile
    13 Beğeniler
  31. Ümit Mavigöz

    Namı Değer KÜLÜSTÜR

    Merhaba forumdaşlar Hep bir serçelere karşı hayranlığım vardı, aracımı satıp bütçemde buna yetince bir serçe sahibi oldum Araç 1992 model tamamen orjinal değişen yada boyalı parçası yok, boyası orjinal olduğu için güneş yanıkları mevcut. Üzerinde ilk plakası var TR siz 06 EYJ 76 İlk işlemim güzel bi boya yaptırmak sonrası gelecek inşallah bu fotoyla başlıyalım....
    13 Beğeniler
  32. Servet Aydın

    İlanları ön plana alma hk.

    İlanlarınızın görünürlüğünü ön plana almak için ''güncel'' mesajları yazmayınız. Devamı halinde ilgili ilan silinecektir.
    13 Beğeniler
  33. Adamlar ar-ge sini yapıyor, fabrikasını kuruyor, adam çalıştırıyor, vergisini ödüyor, ....yor da ...yor ve aracı 3 liraya satıyor; sonra sen göbeğini kaşıyaraktan bundan 5 lira vergi alıyorsun!!! 🤢[emoji35]
    13 Beğeniler
  34. Osman Bilgin

    Miraç Kandilimiz Mübarek Olsun.

    “…Miraçta Hz. Peygamber (a.s.m)’e şu üç şey verildi: Beş vakit namaz verildi, Bakara Suresinin son kısmı (Amenerresul) verildi ve bu ümmetten Allah’a şirk koşmadan ölen kimsenin günahlarının bağışlanacağı hususu (söz verildi)” (bk. Müslim, İman, 279). Bu müjdeye nail olmamız duası ile kandilimiz mubarek olsun, Allah manevi ve maddi bütün sıkıntılardan bizi korusun..
    13 Beğeniler
  35. Mehmet Ozyurek

    Günün En İnat Haberi

    Kartal Samandıra gişelerinde iki inatçı sürücü aynı gişeden geçmek isteyince sıkışıp kaldılar. Sürücülerden birinin hafif yaralandığı kazada ortaya ilginç görüntüler çıkarken meydana kazada hangi sürücünün kusurlu olduğu sigorta eksperleri bile anlayamadı. Video için linki tıklayın [emoji4] http://www.hurriyet.com.tr/giselerde-ilginc-goruntu-inat-edince-40465484 Olay, saat 16.00 sıralarında Kartal Samandıra gişelerinde meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, Uğur Naci Taner ve Sezer Kaya isimli iki sürücü aynı gişelerden geçmek için inatlaştı. Aynı anda ilerlemeye çalışan sürücüler gişelere sıkışıp kaldı. Kaza nedeniyle inatçı sürücülerden Uğur Naci Taner hafif yaralanırken olay yerinde ilginç görüntüler ortaya çıktı. Olayın ardından gişelere sağlık ekipleri sevk edildi. Ekipler yaralı sürücü Taner'in ilk müdahalesini olay yerinde yaptı. Daha sonra Taner, tedavi edilmek üzere Kartal Eğitim ve Araştırma Hastanesine kaldırıldı. Kazaya karışan sürücülerden Sezer Kaya, “Ben gişelerden geçerken soldaki araba benim önüme atladı. Önüme atlayınca otomatikman bariyerlere girdik. İkimizde sıkıştık camlar falan patladı çok kötü bir durumdayız şuanda” dedi. Araçlar olay yerine sevk edilen dev vinçle üç saatlik çalışma sonucu çekildi.
    12 Beğeniler
  36. Tahir İlter

    Başıma Gelen Olaylar

    Kutu üzerinde yazan ölçülere uymadığınız için bir hak iddia edebileceğinizi sanmam. Keşke yorumlara aldanıp deneme yapmasaydınız.
    12 Beğeniler
  37. Servet Aydın

    Aslında üç araç alıyoruz

    Üretmeyen devlet tüketen halk ile hayatta kalır
    12 Beğeniler
  38. Servet Aydın

    Yine yeniden Land

    Bugün günlerden çayıra çimene yayılma günü. Asvalt lastiği ile çimen toprak ikilisi olan zeminde neler yapılır denedim. Beklenti, olması gereken şekilde..
    12 Beğeniler
  39. Hakan Gülsoy

    Focus 3 Tdci:)

    Arkadaşlar iyi günler yeni bir araç konusu ile karşınızdayım 2012 Golfümü perşembe günü sattıktan sonra 2 günlük arayış sonunda dün araca kaporayı verdik:) Araç Gelirsek 2012 Model focus Tdci Trend 50.000 km Hatasız boyasız sahipleri temiz bakmış Fazladan Cam filmi ile cam çıtası var Allah kısmet ederse pazartesi satışını alıcaz Bakalım:)
    12 Beğeniler
  40. Ahmet Said Avşar

    Yavru Köpek Arıyorum -Bulundu-

    Öğle molası beslenme
    12 Beğeniler
  41. Şimdi gözüktü, hay maşallah Eğitim için tam dönemi. Ödül mamaları alın ama ufak ufak verin. Zaten oturma eğilimi var gördüğüm kadarı ile. Otur yat kalk pati ver'leri kolaydır. Biz evde bayıl, dön e kadar geldik valla
    12 Beğeniler
  42. 12 Beğeniler
  43. Öncelikle selamlar, başımızdan sıkıntılı bir süreç geçti ve bugün tamamlandı diyerek konuya başlayayım. 19 Nisan tarihinde Küçükçekmece'de ki evimizin önünde gece araca hırsız girmiş ve Pioneer Avic 9220 BT teybimizi çalmıştı. Hırsız sağ taraftan ön kapı direğini, arka kapının iki direğini parçalamış ve arka camı kırarak içeri girmiş. İçeride teybi alabilmek için çerçeveyi kırıp torpidoyu yırtarak teybi alıp gitmiş. Arabanın start stop çalıştırma tuşu bile görünürde yoktu arabayı bile çalıştıramadık. Arabanın bulunduğu yerde kamera vs yoktu tabikide hırsız bulunamadı. Olay yeri incelemesinin ardından arabayı 19 Nisan da Ford Kent servise bıraktık ve hasar dosyası açıldı. Ekspertizleri yapıldı !!!!! eksik parçalar belirlenip şipariş sürecine girildi. İşlemleri uzun süreceğinden dolayı Axa Sigorta'dan ikame araç istedik ve araç teyp hasarlı olduğundan dolayı bu tür hasarlarda ikame araç verilmediğini belirttiler, bizde aracın sadece teyp hasarı olmadığını başka zararlarında verildiğini söyleyerek yaklaşık 9 10 günlük kavganın ardından 7 günlük Skoda Octavia 'yı getirdiler. Bu sürede sürekli telefonla servise baskı yapıyoruz parça tedariği konusunda çünkü Mk4 Mondeo'nun camı Otosan'ın bile elinde yok yurtdışından sipariş edildi. Bu sürede ustaya torpido yırtığını nasıl tamir edeceklerini sorduk " Abi torpidonun neresi yırtık vs " derken benim gördüğüm onun görmediği yırtığı fark etti tekrardan kasko firmasına talep gönderildi torpido tamiri için dışarıdan destek alınacağını söylendi ve bekleyiş başladı. RS Servis denilen tamiri yapacak firma 10. günün sonunda şikayetlerimizin ardından teşrif edip aracın kendi servislerinde onarımı yapılacağı söylendi. Aracın çalınan teybi kasko'ya işli değildi ve orijinal teybi takılarak verilecekti. orijinal Sony 6 cd changer BT teyp fiyatı 5600 TL. Kasko firmasına daha uyguna ekranlı bir teyp takabileceklerini söyledik bu konuda sorun çıkartmadılar ve teybi fatura karşılında biz taktırıp tutarı kaskodan alacağımız konusunda anlaştık. Tabi bu sürede 7 günlük ikame araçta geri gittiğinden Axa ile yeni bir kavga ile 4 gün süre ile bu sefer Mercedes ikame araç yolladılar. Bu araç ta kullanıldı geri verildi ve bizim arabanın RS Servis'ten tamir olup döneceği gün Kent Ford civarında aracımı yolda gördüm !!!! Arabanın mazotunu bitirip yolda kalmışlar, üstüne araca takviye yapmaya çalışıyorlar, tabi baya sinir stres ile servise kadar birlikte geçtik. Serviste bu sefer bütün parçaların geldiğini yarın montaj yapıp teslim edileceğini belirttiler. (12.05.2017 ) Serviste ustaya teyp çerçevesi de geldi mi diye sorduğumda çerçevede birşey yok abi dediler ve malesef ekspertiz yaparken yine eksik iş yapıp en başta kırık olan çerçeveyi görmemişler. Yedek parçadan sorgulatıldı çerçevede ne serviste nede Otosan'ın elinde olmadığından oda yurtdışından sipariş edildi. Yeni bir bekleyiş süreci bizim için başladı. Bana Ford tarafından ikame araç vermemek adına da aracımın kırık çerçevesi takılarak bekleme süresince araba kullanımıma geri verildi ve o sırada teybini taktırıp faturasını ekspere verdik. Bugün sonunda teyp çerçevesi ulaştı ve aracıma takılıp teslim edildi. 19 Nisan dan 20 Mayıs'a kadar geçen süreçte bir teyp hasarı yüzünden arabasız kaldık, başımız ağrıdı vs. Sonuç olarak yetkili serviste yapılan eksik ekspertiz ile sürekli parça bekleyiş süreleri yaşadık, üstüne arabamla yolda kaldılar içindeki pis mazotu çektirdiler belkide vs. Ford servislerinin birçoğunda olduğu gibi ilgisizlik bilgisizlik ve diğer sorunları yaşadık, ayrıca MK4 Mondeo için elinde yeterli yedek parça bulundurmayan FORD 'a da teşekkürü bir borç biliriz. Bu arada yeni takılan teybimiz ZENEC 3811D modeli, dolayısıyla aynı araçta Necvox, Pioneer Avic 9220 ve Zenec 3811D modellerini test ettim, bu teypler ile ilgili de ayrıca kıyas konusu açarım. Uzun bir yazı oldu [emoji4]
    11 Beğeniler
  44. H.Cenk Bayrakçı

    19 Mayıs 1919

    19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramımız Kutlu Olsun.
    11 Beğeniler
  45. Mehmet Ozyurek

    Muğla'daki Otobüs Kazası

    Bu durumda vitesi teknik olarak düşüremezsin.. Geçmez o vites, Bu kadar ağır bir kasa, bu kadar yük ile kompresyon zaten yetersiz gelir. Tek yapılacak şey, aracı daha önceden bariyerlere vurmaktır ama bu da 90 la olmaz, 40-50 ile frenin olmadığını farkettiğinde belki yapılabilir. Ancak anladığım kadarıyla o araç zaten hızlıymış.. Kontak kapamak da hiç bir işe yaramaz. gazı kesmekle aynı tepkiyi verir. Şu kural her araç için her zaman geçerlidir.. Bu tür rampalar çıkılabilen hızla inilmelidir. Halk deyimi ile, bir rampayı kaçıncı vitesle çıkabiliyorsan o vitesle in.
    11 Beğeniler
  46. Önder Özcan

    Karikatürler

    11 Beğeniler
  47. Bana gelen bir mail Arabam.com sitesinin anketi.
    11 Beğeniler
  48. Hayrettin Bahadir

    Telefonumuzdan Yakaladığımız Kareler

    Fakir Jaguar'ı
    11 Beğeniler
  49. Daha onceden yapmis oldugum bir calisma. Çift kademe sisli VW far anahtarlarında ön sis açıldığı zaman yeşil bir led yanar fakat bu arka sis için geçerli değildir. Arka sis ikazı kadranda yanar. Gördüğüm uygulama çok hoşuma gitti bende yapayım dedim. Aslında çok detay bir uygulama ama olmaması için de bir neden yok Fakat bendeki anahtar ebay malı olduğu için netteki uygulama ve devre kartı ile örtüşmeyen durumları vardı. Neyseki ölçme aleti vs yardımları ile olayı aştım. Buyrun ayrıntılar: Fotoda görüldüğü gibi far anahtarını tırnaklarından kurtarıyoruz. Daha sonra far anahtarının elimizle açtığımız kısmını önce kendimize doğru çekiyoruz sonra da çevirerek çıkarıyoruz. Çıkardığımız zaman far anahtarının aydınlatma devresi çıkıyor. Yani bu devre far anahtarının kendi led aydınlatması. Kahverengi kutuya alınan yer eksi kutup. Yeşil işaretli olan yerdeki demir çubuk ön sis farına giden elektrik hattından geliyor. Bizde aynısından turuncu işaretli yere lehimleme yapacağız. Sarı kutulu yere de kırmızı dan hariç arka sisi açtığımız zaman belli olacak renkte bir led seçiyoruz. Benim elimde yeşil led vardı onu tercih ettim. Artı eksi bağlantısına da dikkat ediyoruz. Bu gördüğünüz de devrenin arka kısmı. Demir çubuğun ve ledin nereye lehimleneceği belli. Ayrıca ledimizin patlamaması için sol tarafta mor renkli kutu içine alınan herhangi bir lehim yerine de 470 ohm a yakın bir direnç lehimleyeceğiz. Ben far anahtarımı araca taktım ve çalıştı o yüzden tekrar sökmek istemedim anlaşılmayan bir durum yok sanırım Bu fotolar benim eski aracımın anahtarından. Önceden arka sis yansa da anahtar bu şekilde görünüyordu: Başka renklere örnek foto ekliyorum.
    11 Beğeniler
  50. Servet Aydın

    Yine yeniden Land

    Bugün günlerden yeni enjektör ile yola devam etme günü. 1400-2200 devirde ufaktan silkeleme vardı, kontrol yapıldı, gider ama alt devir torku düşük, yakıtı fazla olur dendi. Tabiki yenisi takıldı. İşlem sonrası daha sessiz motor daha atak alt devir oldu. Bu işlem ile birlikte son kalan seramik işlemi. Onuda daha sonra yapacağız.
    11 Beğeniler
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00