Skor Tablosu

  1. Mehmet Ozyurek

    Mehmet Ozyurek

    Yönetici


    • Puan

      648

    • İçerik sayısı

      50.535


  2. Servet Aydın

    Servet Aydın

    Gold Üye


    • Puan

      466

    • İçerik sayısı

      21.138


  3. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Yönetici


    • Puan

      239

    • İçerik sayısı

      56.211


  4. Sani Gerşon

    Sani Gerşon

    Gold Üye


    • Puan

      219

    • İçerik sayısı

      30.465



Popüler İçerik

23-08-2017 'den itibaren en çok beğenilen içerik

  1. 26 Puan
    Merhaba arkadaşlar.. Bir çoğumuz aşinadır sürekli yollardadır, yanına neler alması gerektiğini bilir, bilmeyen veya dikkat etmeyen arkadaşlarım için bir hatırlatma yapmak istiyorum. Yola çıkmadan önce yapılması gereken minik kontroller vardır. Lastik havalarının kontrolü: Yol, hız ve yük durumuna göre kılavuzda belirtildiği gibi ayarlanmalı ve stepne de kontrol edilmelidir. Motor Sıvıları: Yağ, su, hidrolik seviyeleri ve cam suyu kontrol edilmeli. Yangın tüpünü kontrol edin, kontrol süresi geçmiş ise yeniden dolum yaptırın. Çekme halatınız yoksa temin edin. Kriko ve bijon anahtarı yerinde mi kontrol edin. Varsa küçük bir kompresörünüz yanınıza alın. Bagajda yeriniz var ise, bir battaniye veya pike alın, yine yer varsa küçük bir yastık alın. Ayrıca, bir pense, çeşitli boylarda sağlam cırt kelepçeler ve kaliteli bir tamir bandı temin edin. Siyah bant dediğimiz izole bantlardan bir tane bulundurun. İşinizi görebilecek kapasitede bir el feneri mutlaka temin edin. Kısa far, sinyal ve park ampullerinden en azında birer tane yedek temin edin. İçme suyunuz dışında en az 5 litre su alın yanınıza. Trafik sigortası, Kasko Sigortası ve araç Muayene sürelerini kontrol edin. Günü yaklaşan veya tatil süresi içinde bitecek olan varsa yeniletin. Trafik sigortası olmayan araç trafikten men edilir. Muayenesi olmayan araç önce trafikten men edilip sonra yeddi emin olarak size teslim edilip 7 gün içinde muayene yaptırmanız istenir. Aksi takdirde yine görüldüğü yerde trafikten men edilir ve çekici ile çekilir. Muayeneye de çekici üstünde götürmeniz gerekir. Diğer bir hatırlatma ise; kurallar... Kurallara mutlaka uyun. Mola sürelerine kesinlikle dikkat edin. Gün doğarken ve batarken yolda olmamaya çalışın. Hedefinize 100 km kala daha çok dikkatli olun ve hızınızı düşürün. Molayı sıklaştırın. Hayırlı yolculuklar.. Unuttuğum şeyler olabilir.. Eklemeler yapabiliriz.
  2. 25 Puan
    Hareket halinde iken aracımızın freni tutmazsa ne yapmalıyız? Umarım hiç kimsenin başına gelmez ancak gelirse de hazırlıklı olmakta fayda var. Öncelikle yapılması gereken fren pedalını pompalamaktır. Birkaç kez fren pedalını hızlı bir şekilde pompalayın. Eğer işe yaramamışsa; Önce araç içinde herkesin emniyetli bir pozisyon almalarını sağlayın. Emniyet kemerleriniz takılı değilse takın. Sonra; Birkaç yol var; 1- El freni; Çoğu araçta kademeli olarak çekmek, aracın stabilitesini bozmadan aracı durdurabilir. Ancak yine de motor komprasyonu ile yani vites küçülterek desteklenmelidir. Ancak bazı araçlarda el freni arka diskten bağımsız olarak dişliye bağlıdır ve kilitler. Yani el freni arka fren balatasını kullanmaz, kendi tırnakları vardır ve arka tekerlekleri kilitler. Bu araçlarda yüksek hızda el freni çekmek doğrudan takla atma sebebidir. Çünkü genelde arka iki tekerlek de aynı anda tırnağa gelmez. Önce tek taraf kilitlenir, sonra diğer taraf kilitlenir. Tabi bu arada araç çoktan kontrolden çıkmış olur. El frenini kullanmayı düşünüyorsanız ve aracınızın el freninin ne yapıda olduğunu bilmiyorsanız düşük hızlarda veya durmaya yakın el frenini kullanarak yavaşlama denemesi yapın. Bazı araçlarda ise el freni fren merkezine bağlıdır. Ve ayak freni tutmayınca o da tutmaz. Ayrıca araçta frenin tutmamasının sebebi balata ve disklerin ısınması ise el freni yine işe yaramayacaktır. El freni kullanılacaksa direksiyon arka disk veya kampanalardaki orantısız kavramalardan dolayı muhakkak çok sıkı tutulmalıdır. Direksiyon sıkı kontrol altında tutularak takla ihtimalini bir nebze azaltabilirsiniz. 2- Komprasyonla yavaşlama, motor freni; Daha güvenli bir yoldur. Sırayla vites düşülebilir. Eğer acil durma ihtiyacı yoksa bulunulan vitesten sırayla düşülebilir(5-4-3-2-1 gibi). Acil durma ihtiyacı varsa bu kadar beklemek kazaya sebep olabilir. Doğrudan 3-1 yapılabilir. 150 km hızda dahi olsanız, eğer acil durmanız gerekiyorsa 3.vitese atmanız durumunda en fazla bir miktar yağ yakarsınız. Motora ciddi bir zarar verme ihtimaliniz düşüktür. Ağır tonajlı araçlarda, bu gibi durumlarda motor freni sonuna kadar kullanılır. Gerekirse motor patlatılır ama araç durdurulur. Yüksek hızlarda düşük vitese geçmek isterseniz genelde şanzıman vitesten atar. Bu durumda vites kolunu elinizle sıkıca viteste tutmanız gerekebilir. Eğer araç kamyonsa ayağınızla bile yüklenebilirsiniz. Eğer devir redline’ı çok geçerse sonu motor patlatmadır. Yani pistonlar kırılır, krankı kırar veya kapak kırılır. Ancak kaza yapmanın maliyeti ve can güvenliği riski, motor yaptırma maliyetinden çok daha fazladır. Yüksek hızlarda vites düşerken hız-vites orantısızlığından dolayı şanzıman vitese zor geçebilir. Bu durumda ayak debriyajdayken bir miktar gaz verilerek devir yükseltilebilir. Böylece vitese daha rahat geçecektir. Ancak bu gaz verme durumu komprasyonun etkisini azaltabileceğinden, vites kolunu vargücünüzle zorlayarak vitese geçirmeniz daha iyi sonuç verecektir. Normalde redline’da devir çevirmeyebilirsiniz. Bu devirler motora zarar verir düşüncesini o acil durum anında kafanızdan atın. Motorunuz bu gibi durumlarda dayanacak güçtedir. Zaten dayanmasa da can güvenlipş en büyük önceliktir. Motor freni yapılırken otomatik araçlarda da vites manuel olarak düşürülebilir. Sırasıyla D-4-3-2-1 veya 4 ileri ise D-3-2-1 veya D-3-2-L kullanılabilir. Otomatik şanzımanlarda motor freni daha güvenlidir. Sebebi ise tork konvertörünün güç emici yapısıdır. Tork konvertöründeki güç kaybı motorun redline’ı geçmesini bir miktar önler. Araç ister otomatik olsun ister manuel bu gibi durumlarda kesinlikle R veya P moduna geçilmemelidir. Zaten çoğu yeni otomatik şanzımanlar bu modlara hareket halinde geçmez. Manuel araçlarda ise R’ye geçmek şanzımanın kilitlenmesine sebep olabilir. Ayrıca dişli oranı olarak geri vites, 1. vitesten daha etkili bir durma da sağlamaz. Freninizin boşaldığı durumlarda kesinlikle vitesi boşa almayın. Hiçbir önlem işe yaramamışsa son olarak, aracı yolcu olmayan tarafından uygun bir yere sürtün. Kaldırıma yanaşmayın, takla atarsınız. Otoyol bariyerlerine sürtecekseniz çok yavaş yanaşın. Hızlı yanaşırsanız kopan bariyer doğrudan araca saplanabilir. Yol kenarı ağaçlı veya uçurumlu ise yol kenarına yanaşmayın. Yol kenarında patates tarlası gibi boş ve küçük engebeli, yumuşak topraklı, kayasız arazi varsa kontrollü bir şekilde girin. Öndeki araç kamyon gibi yüksek bir araçsa sakın ona çarparak yavaşlamayı veya durmayı denemeyin. Yüksek araçların kasaları doğrudan yolcuları katledecektir. Eğer konvoy halinde iseniz ve konvoydaki diğer araç da durumdan haberdar ise öndeki aracın tamponuna dayanarak onun kontrolünde durabilirsiniz. Tabi bu durumda öndeki araç şoförü çok dikkatli olmalıdır. Ani bir freni veya manevrası her ikinizin de spin atmasına sebep olabilir. Her ne kadar son şans aracı bir yere vurmak olsa da, kontrollü bir çarpma çoğu kontrolsüz çarpmadan daha az hasarla sonuçlanır. El freni ayarınızı, fren disk ve balatalarınızı sık sık kontrol ettirin. Yokuş inişlerinde sürekli düşük viteste inin. Freni mümkün olduğunca az kullanarak ısınmayı azaltın. Kazasız sürüşler. (Alıntıdır)
  3. 25 Puan
    Esnafın ve sanayicinin dostu, ekonominin atar damarı, kalkınmada öncelikli bölge gediklisi, finans uzmanı,portiflerin ve 4x4lerin katili, çıtır pilot,Lipton fatihi, ocakbaşıların aranan ismi, adamın dibi Servet Aydın'a büyük katkısının geçtiği Bolu sanayi sitesi yönetimince büyük bir Onur'a layık görüldü. Kendisini tebrik eder, darısı Bostancı sanayi sitesine [emoji3]
  4. 23 Puan
    Merhaba Arkadaşlar.. Tatil bitti, Biraz toparlanalım artık.. Foruma yazarken sık yapılan hatalar görüyorum. Kısa bir özetle hatırlatma yapma gereği duydum. 1- Mesaj yazarken, yazı tipi rengi, boyutu gerekmedikçe oynanmamalıdır. Sadece bir kelimeye yada bir konuya işaret etmek için kullanılmalıdır. 2- Tapatalk imzaları mutlaka kapalı olmalıdır. 3- Konu açarken sadece bir yere ve doğru yere açılmalı, açılan bölüm standardına göre açılmalı, araç tipi bölümdeki örneklere uygun olarak başlık ön kısmına eklenmelidir. 4- Profil fotoğrafları kendi yüz resmimiz veya aracımızın resmi olmalıdır. 5- Mesaj yazarken imla kurallarına uyulmalı, kelimeler cümleler yuvarlanmamalı, chat dili kullanılmamalıdır. 6- Firmalar, markalar yada kişiler hakkında, alay edici, küçük düşürücü, aşağılayıcı tarzda mesajlar yazılmamalıdır. Özellikle bu konularda biraz daha özen göstermenizi rica ediyorum.
  5. 19 Puan
    Bunlar, her şeyi biliriz derler ya ,çaktırmadan Dr Cem'i de yanlarına almışlar.
  6. 19 Puan
    Aracı aman aman aramadım. Kismetmis oldu. Servet Abinin emeği çok, pazarlığına varana kadar yaptı. Allah razı olsun. Gerçi kendim için yaptım diyor da; laf aramızda duymasın zor alır. 129000 km de hasar kaydı çok cüzi, yok gibi bişey, sadece sol arka köşe de boya mevcut, renk yeşil ( haki) diye geçiyor. İçi dışı tertemiz, AT lastikleri üstünde ve kışlık lastikleri yanında geldi. Bana da keyfini sürmek kaldı. Allah herkesin gönlüne göre versin. Resimleri de yüklemeyi bilen biri hallediversin.
  7. 19 Puan
    Araç 1,5 yıldır bende olmasına rağmen, ilk defa ciddi anlamda testler yaptım. Yakın zamanda 500 km'lik bir yola gittim.. Bu 500 km'lik yolun 50 km'si 120 km hız olmak üzere geri kalan 450 km'yi 100 km. hızla gittim.. Yol bilgisayarı şehir dışı 5,4 km gösteriyordu. Tabi ben şoklardayım. Çünkü genelde 120-130 aralığında kullanıyor ve 6 litre civarında yakıyordum. Yol bitmek üzere iken depoyu doldurdum, ve pompa ölçümünde de 5,2 litre gördüm. 5,4 görünen tüketimin 5,2 çıkmasında bir sakınca yok.. Çünkü defalarca test ettiğimde yol bilgisayarının gerçek tüketimden 0,3-0,4 litre fazla göründüğünü biliyordum. 150 beygir, 4x4 dCi bir aracın, 100 km kadran hızı, 93 km gerçek hız ile 5,2 litre yakıyor olmasını paylaşmaya değer bulduğum için paylaşıyorum. Bir başka yorum da vites geçişleri ile ilgili.. Şayet değişken bir tarz sergiliyor hızlanıp yavaşlıyorsanız, 120-130 km hızlarda 6. vitese geçiyor. Ancak, 100 km hıza sabitleyip belirli bir süre gidilirse, araç 100 km hızla bile 6. vitese alıyor ve 90 km hıza kadar 6. vitesi koruyor.. Bu neden önemli.. Bu husus yakıt tüketimi yönünden önem kazanıyor.. Çünkü, 5. viteste 100 hızla yürüyen araç ortalama 5,2 litre tüketirken, 6. viteste 100 hızla yürüyen araç 4,8 litre yakıt tüketiyor. Ve şimdi başka bir hususa değinmek istiyorum.. Bu araç 1,5 yıldır bende.. Sürekli Shell ve Bp'den yakıt alıyorum, 10-12 bin aralığında Mobil Esp ile yağ değişiyorum, orjinal yakıt filtresi kullanıyorum ve sürekli performanslı kullanıyorum.. Aracı ilk aldığımda bu araç 120-130 km'nin altında asla 6 ya geçmiyor ve 6. vitesle de yürümüyordu. Şimdi 90 km hıza kadar 6. vitesle yürüyor. Trafiğe kapalı alanlarda yaptığım testlerde ise gördüğüm şu oldu.. Aracı yeni aldığımda 200 km hızı çok nazlı geçiyor ve hızını artıramıyordu, şu an ise 240 km hıza ulaşıyor, hele ki 230 km hıza rampa olmayan yollarda bile ulaşabiliyor. Farkettiğim bir diğer husus da 4x4 sistemi çalışması ile ilgili.. İlk aldığımda araç 10 saniyeye yakın patinaj ettikten sonra diferansiyeli kilitliyor ve patinajı kesiyordu. Yada kesemediği durumlar oluyordu. Şimdi ise patinaj yapan teker bir tut atar atmaz veya atmadan bile diferansiyel kilitliyor. Bunun için de ben herhangi bir şey yapmadım. Herhangi bir onarım yapmadım. Aynı durumu mondeoda da yaşamıştım.. Aracı ilk aldığımda trafiğe kapalı alan testlerinde 200 km hızı geçemiyordum, ben bir müddet kullandıktan ve bakımlarını yaptıktan sonra aracın 220 km hıza ulaştığını görmüştüm. Benim tespitlerime göre.. Ben bu araca veya araçlarıma hiç ciddi onarım yapmadım, sadece düzgün bakım yaptım, düzgün yakıt aldım ve seri kullandım. Yine benim kanaatimce ben bu araçları kurumdan kurtardım. Araç gerçek torkunu vermeye başladı. Oluşan kurumlar neticesinde yeterli torku göremediği için vites büyütemiyor, diferansiyel kilitlemiyor ve çok yakıyordu. Araçlarını seri kullanın.. Düşük devirde kullanarak aslında az yakmıyorsunuz.
  8. 16 Puan
    Aracı geçen hafta İstanbul’dan aldım bu Ankara arabası bi halt varmış gibi en az 5-6bin lira daha yüksek fiyatlara gidiyor ve Ankara’da bulamadık araba İstanbul’a gittim beğendim gösterdim aldım geldim[emoji4] Tek kriterim içinin siyah olmasıydı ancak aldığım aracı ilanda görünce sunroof, 17inç jantlar, start-stop vs gibi koltuk ısıtma hariç bütün opsiyonları alınmış bir araba için imkanları zorladık aldık[emoji4] Araba İstanbul şehiriçinde 5.2L tüketime sahipti aşırı bir trafik yoktu tabi Eyüp’e falan gittim geldim uzun yol yakıt değeri ise 5.1L ancak Gebze’den Bolu kaynaşlıya kadar neredeyse dur kalk ile geldim yol yapım çalışmasına denk geldik aşırı bir trafik vardı mahvoldum, plaka değişecek trafikte herkes şirket aracı zannediyor [emoji28] Neyse gelsin resimler
  9. 16 Puan
    Şimdi reklamlar Muayeneden çıktı araç.. hemen memurun yanına gittim.. sorun var mı dedim... Abi neresinde sorun olacak bu arabanın dedi.. Tertemiz dedi. Tüv'den bir çıkışım vardı sormayın.. Muayene istasyonundaki çocuk teşekkür etti. Aracı çok beğendiğini söyledi. Kartını verdi satmak istersen beni ara abi dedi.. Güzel bir duyguymuş.. Ne yaparsam yapayım, hafif kusurla doluyordu buralar.. Verdiğimin karşılığını alıyorum.. Nankörlük yapmıyor. Qashqaii.
  10. 15 Puan
    Normal bir içten yanmalı motordur. Yapısı V motora benzer. V motorlar silindirler, 45-90 derece açılarla oluşurken boxer motorda silindirler 180 derece açı ile konumlanmıştır. Çalışırken bakıldığında iki boksörün boks maçındaki hareketlerine benzediği için bu ismi almıştır. Patenti Alman Karl Benz'e aittir ve Kontra Motor ismi verilmiştir. Günümüzde Boxer daha yaygındır. Subaru ısrarla tüm otomobillerinde kullanmaktadır. Porsche bazı modellerinde kullanmaktadır.. En büyük avantajı, ağırlık merkezinin aşağıda oluşudur. Diğer bir avantajı da düşük ön kaput yüksekliği sağlaması sebebiyle düşük rüzgar direnci ve daha geniş bir görüş alanı sağlamasıdır. Pistonlardaki çalışma karşılıklı olduğu için titreşimin en az olduğu motordur. Resimler için kaynak : sekizsilindir.com
  11. 15 Puan
    Ecoboost Ford ve Mazda tarafından ortak dizayn edilen, Ford tarafından üretilen, direkt enjeksiyonlu, turboşarjlı, benzinli bir motordur. Düşük motor hacimlerinden daha fazla güç ve daha geniş bir tork bandı hedeflenmiştir. Güce oranlara, % 30 daha daha düşük tüketim, % 15 daha az emisyon elde edilmektedir. Değişken kam mili zamanlaması ile düşük devirlerden itibaren maksimum tork verebilmektedir. Burada bir noktaya değinmemiz gerekiyor.. Bu motordaki değişken kam mili ile diğer motorlarda olduğu gibi subap açık kalma süresi değil, subapların açılıp kapanma zamanı değişmektedir. İsminin açılımı da ford tarafından şu şekilde yapılmaktadır : eco : ekonomik, boost : turboşarj Motorun daha çabuk ısınıp verimli hale gelebilmesi için farklı bir soğutma sistemi kullanılmış; Motor ilk çalıştığında sadece egzoz ve yanma odası civarı soğutulmakta, bu sayede motor bir an önce verimli ısıya ulaşmakta ve emisyon da düşmektedir. Farklı bir yapı da triger kayışında görülmekte; triger kayışı motor içinde çalışmakta ve motor yağı ile sürekli yağlanmaktadır. Bu sayede daha sessiz bir çalışma elde edilmiş aynı zamanda triger ömrü de uzamıştır. Motor yapısındaki başka bir farklılık ise, egzoz manifoltundadır, motorda dışardan takılmış bir egzoz manifoltu bulunmamakta, egzoz gazları motor bloğu içinde toplanıp tek noktadan dışarı çıkmakta, turbo ise direk bloğa bağlanmış durumdadır. Egzoz manifoltu soğutulabilmektedir. Turbo demişken, kullanılan turbo da çok farklıdır, çok yüksek devirli, düşük dirençli bir turbo kullanılmış, dakikada 250 bin devirlere çıkabilen bu turbo ile 1.0 bir motordan 140 beygir gibi güçler alınması sağlanmıştır. Yağlama sistemi de farklı tasarlanmış, iki kademeli bir yağ pompası kullanılmış, bu pompa düşük devirlerde daha düşük bir basınç, yüksek devirlerde ise tam basınç ile yağlama yapmaktadır. Motorda farklı bir alternatör sistemi kullanılmış, araç sadece yavaşlarken elektrik üretecek şekilde tasarlanmış, hızlanmak istediğinizde güç kaybına sebep olmaması için devreden çıkmaktadır. Ecobost motorlar, Fiesta, Fiesta ST, Focus, Focus RS, C-MAX, Kuga, Mondeo, Mustang ve GT modellerinde kullanılmaktadır. 1.0 litre EcoBoost motor 100PS, 125PS, 140PS'lik 3 farklı güç kombinasyonuna sahip. Focus, C-MAX, Kuga ve Mondeo modellerimizde EcoBoost'un 1.5 litrelik, Fiesta ST'de 2.0 litrelik, Mustang ve Focus RS'te 2.3 litrelik, GT'de ise 3.5 litrelik varyantı sunulmaktadır. Kaynak : ford.com.tr
  12. 15 Puan
    Eve doğru yaklaşırken, birden arabanın altına girdi, frene basıp basmamakta tereddüt ettim, ama teker basabilir düşüncesi ile aniden durdum, indim arabadan hemen altına baktım, orda duruyor, korkmuş ve bana bakıyordu pisi pisi diyince geldi koşarak. Ani frene basınca arabadaki çocuklarda biraz korktu ama elimdeki şirin şeyi görünce çok sevdiler... Aldık eve getirdik, balkonda kutudan küçük bir ev yapıp hemen yiyecek verdik... Şimdi mutlu gözlerle bize bakıyor...
  13. 14 Puan
    linkteki sitede mekanik, kaporta, iç aksam, elektrik, aksesuar vs. ne varsa hepsine ait dökümanlar bulunmakta. ayrıca parça üzerine tıklandığında başka hangi araçlarda kullanıldığı da görülüyor. escort için paylaştım ama tüm marka ve modeller de sitede mevcut Tüm markalar https://7zap.com/en/ Ford https://ford.7zap.com/tr/car/
  14. 13 Puan
    Motosikletlerle pek aram yoktu. Ne bir motosikletim oldu ne de ehliyetini aldım şimdiye kadar. Sadece biz küçükken babamın 84 model 51 VS Bionic mobileti vardı, ben lisedeyken sık kullandım sonra bir baktım satmış babam.. Bu da komşumun kapısında öylece duruyordu. Aylardır gözüme çarpan bu mobileti bir gün abime fotoğrafla gösterdim. Kendisi 2007'de Yunus ekiplerde çalıştığından beridir motosiklet meraklısı. Fotoğrafı görür görmez modeli tanıdı. 3 ay boyunca, aralıklarla bu motoru almam için tabiri caizse başımın etini yedi. Bir gün işe giderken evin önünde sahibini gördüm, çektim sağa. Sahibi 70 küsur yaşında yalnız yaşayan bir amcamız. Eskiden duvar ustasıymış, bir duvar örme işçiliği karşılığında bunu almış. Yıllarca kullanmış, eşi vefat etmiş. Bir kaç sene sadece mezara gitmek için kullanmış, sonra da tamamen bırakmış. Ben utana sıkıla motoru isterken adam "100 lira ver al götür, hurdacı 50 verdi vermedim" deyince trink çıkardım ve hiç bir şey sormadan aldım eve çektim motoru.. Ne kaydı ne plakası hiç bir şeyi yok bu arada.. Aşağıdaki fotoğraflar o ana ait. O gece işe gittiğim için motoru inceleyemedim ama en azından kompresyon vardı. Eski sahibiyle son fotoğrafı Neyse çok sıkmayayım. Mobileti komple sökeceğim. Amaç orijinaline uygun olarak restore etmek fakat motorun çalışıp çalışmadığını görmek istiyorum. Söktüm kayışı, pedallaya pedallaya sanayiye gittim. Sanayide herkes bakmıyor bunlara. Zar zor ilgilenecek bir adam buldum. Adam benim 1 saatte söküp temizlediğim karbüratörü 5 dakikada 3 defa söktü taktı. Deponun içinde benzin kalıntıları ve pas vardı. Önce bir sirkeli su döktük depoya, sonra kesmedi içine tazyikli su tuttuk. Üstüne az benzinle suyu boşalttık depo iyi kötü kıvama geldi ama benzin halen kırmızı akıyor. Hamdi usta belli ki anlıyor mopedlerden. İlk denemede çalıştırdı aleti. Bine bine eve gittim. Ağustos sıcağında yayan geldiğim sanayiden motorla dönmek muhteşemdi. Bizim oğlanla bayağı bir sürdük. Tek başıma denedim. Km saati yok ama tahmini 25 km/saat hızı geçmiyor İçindeki 1 litre benzini neredeyse 1 ayda zor bitirebildim. Bittiğinden de emin değilim muhtemelen karbüratör tıkanmıştır. Başladım sökmeye, ön çamurluktan başladım. Çamurluğun 6 tane somunu var. 5 tanesi 2 dk sürdü altıncı somun 45 dk Tabi sökeceğim bütün parçalara önceden wd40 sıkıyorum. Konuyla ilgili ne kadar alet lazım olabilirse 1 aydır hepsini internetten ve sanayiden peyderpey edindim bu arada. Bir elimde fısfısta gazyağı, diğer elimde wd40, hiç bir şey yapmazsam vidalara bunları sıkıyordum Çok kıymetli kare kafa farımız.. Günde 1 saat kadar düzensiz çalışmalarla peyderpey motorda ne var ne yok söktüm. Sadece tek başıma beceremediğim sol elcik kaldı. Onu da parçalamadan sökersem çok mutlu olacağım. Elime geçirdiğim 4 parça var şu an. Boyalarını boya sökücü ile büyük ölçüde söktüm ama sağlam bir zımpara işi beni bekliyor. Bugün yan kapaklardan birini zımparaladım. Ön kafayı da pas sökme işlemi için elektrolize yatırdım sabah alacağım kısmetse. Boya sökücü çok fena bir kimyasal, koruyucu kalın bir eldiven, gözlük ve maske ister. Benim nitril eldivenleri 5 dakikada eritti çıkartmak zorunda kaldım. Bu resimde üstteki zımparalanmış haliyle yan kapak. Alttaki de boya sökücüyle boyası kazınmış hali. Bu da elektroliz işlemi. Kabaca anlatayım: Suyun içinde çamaşır sodası ekleyip karıştırıyoruz. Eksi (-) kutbu parçamıza takıyoruz. Artı (+) kutbu da paslanmasını dert etmeyeceğimiz bir demir parçasına. İkisi de suyun içinde olacak ama birbirine değmeyecek. Yarın sabah işten döndüğümde işe yarayıp yaramadığını göreceğim. İşe yaramadıysa bir yerlerde hata yapmışımdır kesin. Elektroliz için şunu belirteyim, ortaya çıkan gaz zehirli ve yüksek miktarda oksijen ve hidrojen açığa çıkardığı için kapalı ortamlarda patlama riski olabiliyormuş. Ortam havadar olacak. Aslında konuyu sonlara doğru açacaktım ama fikir alışverişine ihtiyacım olacak. Kafamda deli sorular var. En önemlisi orijinaline uygun stickerlar bulmam-yaptırmam lazım. Fakat vektörel çizim konusunda hiç bir bilgim yok.. Öncelikle bu konuda yardımı olabilecek kimse varsa lütfen buyursun Mesela şu amblemi istediğimiz ebatta ve kaliteli olarak nasıl bastırabiliriz? Aşağıya eksiklerimi listeliyorum. Giderdikçe sileceğim, orası güncel kalacak kısmetse. mobylette sele sağ zincir gergisi sağ sol zincir takım fren teli fren hortumları kablolar yan kapak vidaları 2 ad. ön arka lastikler ön arka iç lastikler arka çamurluk sol taraf tutucu demir benzin depo kapağı motor takozu mobymatic yazısı, m amblemi arka stop lambası far bıyığı korna ve düğmesi
  15. 12 Puan
    Tork konvertörü, Hareketi sıvı aracılığıyla aktaran bir kavramadır. Kullanılan sıvı atf sıvısıdır. İlk kalkışta hareketin kademeli olarak şanzımana iletilmesini sağlar. Bu durumda basınçlı yağ pompadan türbine çarptırılır; hareket de pompadan türbine sıvı aracılığıyla iletilir. Türbin, şanzımanın giriş miline bağlıdır. Ayrıca konvertör ilk kalkışta tork miktarını da arttırır böylece ayak gaz pedalından çekildiğinde araç yavaş yavaş hareket etmeye başlar. Bu durum ayrıca yokuşta aracın geri kaçmasını da önler. Tam otomatik ve Cvt şanzımanda kavrama olarak tork konvertörü kullanılır. Tork konvertörü bir sıvı kavrama olduğundan, motordan gelen devir sayısı ile şanzımana aktarılan devir sayısı arasında kaçırmadan kaynaklanan kayıp olmaması için, tork konvertörülerinde lock up (tork konvertörü kilit sistemi) kullanılır. Böylece araç kalkış yaptıktan sonra, tork konvertörü motordan gelen hareketi aynen kayıpsız bir şekilde aktarır. Bu durumda hareket konvertör gövdesinden direkt olarak türbine ve giriş miline aktarılır. Bu kayıpsız aktarım, yakıt ekonomisi sağlar.
  16. 12 Puan
    Haftanın anlan ve önemine binaen şaftı sizlere tanıtmak istiyorum.. Önden motorlu ve arkadan itişli araçlarda veya önden motorlu olmasına rağmen 4x4 olan araçlarda şanzıman çıkış milinden aldığı hareketi diferansiyele ileten parçadır. Genellikle hafif olması için içi boş olarak üretilmiş bir borudan çatallardan ve mafsallardan ibarettir. Diferansiyel dingilde bulunur ve dingil esnemelerde hareketlidir.Bu sebeple uzayıp kısalabilen bir yapısı vardır. Tek parça veya çok parça olmak üzere çeşitleri vardır. Kamyonlar gibi ağır iş makinelerinde genellikle tek parça olanlar kullanılır. Otomobillerdekiler ise genellikle çok parçalıdır. Çok parçalı olması, açılı takılabilmesine, az yer kaplamasına olanak tanır. Çok parçalı akslar askı bilyaları ile ek yerlerinden sabitlenir. Aşağıdaki resim Çok Parçalı şafta bir örnek.. Askı bilyaları da net olarak görülmekte
  17. 12 Puan
    Arazi dendimi yerinde duramaz Arkadaşlarını hiç kıramaz Tampon, jant, şaft hiç aramaz Sürer dağlara jibi Servet abi... Dağlardan sonra soluğu sanayide alır Arabanın arızasını arar bulur Eninde sonunda cillop gibi olur İşinin ehli Servet abi....
  18. 12 Puan
    Bu yaz tatilinde 110 km hızla giderken lastiğin havası birden indi ve 100 metre kadar jantın üstünde giderek durdum. Lastiği değiştirip lastikçiye gittiğimde lastiğin sağlam olduğunu ve sibop yarılmasından dolayı bu durumun başıma geldiğini gördüm. Yeni aldığım Brigidgestone Turanza Lastiğim 3 yerden balon yaptı ve kullanılamaz hale geldi. Diğer lastiklerin sibop diplerini incelediğimde onların da bayağı yıpranmış olduğunu gördüm. Lastikçi araçların fabrikadan çıkan siboplarının sağlam olduğunu, ancak lastik değişimlerinde lastikçilerin taktıkları sibopların çok adi olduklarını, hatta sibopta hava basılan yerdeki demir halkanın siboptan çıkabildiğini, bu sibopları kilo işi aldığını ve bu siboplar için müşterilerden para talep etmediğni söyledi(ne derece doğrudur bilmiyorum). Lastikçinin önerisiyle aşağıdaki çelik sibopları takdırdım. Gerçi forumlarda araştırmadan bu değişikliği yaptırdım. İnşallah çelik sibopların bir olumsuz yönü yoktur.
  19. 11 Puan
    Daha once Şanlıurfa da gorev yaparken 63 plaka bir araca sahiptim. Atamam memleketime yapildiktan sonra plakami degistirmek istedim ama alim satim yapmak istemedim benim durumumda olanlar için yapilacak is ve islemleri listeleyeyim ihtiyaci olanlar kullansin istedim adresi degistirdikten sonra 30 gun icinde yapiliyormus. 1.ilk olarak ikametgahinizi tasiyosunuz. 2Tasidiktan sonra ikametgah belgenizi (nufus kayit belgenizi) aliyosunuz 3 Mal Müdürlüğü ne dilekce ile basvurup ekine ruhsat fotokopisi kimlik fotokopisi ekleyerek borcu yoktur kagidi aliyosunuz 4 soforler odasina giderek ek 1 belgesi (2adet alip),tescil dosyası alip trafik takipcilerinde doldurtuyorsunuz. 5 plakalarinizi sokup diger aldiginiz evraklarla beraber trafik tescil subesine goturup 90 tl karsiliginda plaka değişikliğiniz gerceklesiyor 6 Trafik tescilden aldığınız evrakla soforler odasina gidip 50 tl karşılığı yeni plakanizi bastırıp araca takiyosunuz 7 sigortacinizi arayip plaka değişikliği yaptiginizi sigorta, kasko icin zeyilname duzenlemesini istiyorsunuz. Toplam yapilan masraf 12 tl soforler odasi ek 1 dosya ucreti 10 tl trafik takipcisi ek 1 doldurma ucreti 90 tl ruhsat sayfasi degisim ucreti 50 tl plaka basim ucreti 162 tl toplam ucret arti yarim gun emek Hayirli ugurlu olsun plakaniz. Umarim konuyu dogru yere acmisimdir Teşekkürler
  20. 11 Puan
    Video amatörce oldu ama kafadaki sorulara cevap verebilir. İlaveten sistem sadece basınç ile oynar. Doğru işlem yapılan yazılım yerini tutmaz. İyi seyirler
  21. 11 Puan
  22. 11 Puan
    6 Adet 1.7 Dti Corsa Macerasından Sonra.. Forumu eskisi kadar aktif kullanamadım , tekrar ford alıncada hem gruba faydalı olmak, hemde sizlerle yeniden bir arada olmak adına grubu aktif kullanmaya başladım.. Eski Grup Üyelerinden Burak Küçük arkadaşımızdan aldım aracımı.. Sağolsun birçok extrayı zaten yapmış. Bende Küçük eklemelerle Keyifle biniyorum.. Aklıma Gelen Ve Sizlere Yardımcı Olabileceğim Extralar Şu Şekilde.. - Komple Led Paket ( Ambians , Tavan , Klima Düğmeleri , Gösterge Ampulleri , Cam düğmeleri , Ön Arka Ayak Altı, Ayna Altı ) - Otomatik Far Sensörü - Coming Home & Leaving Home - Bi Xenon Mercekli Farlar - Park Sensörü & Geri Görüş Kamerası - Klima Düğmeleri - Piooner Double Teyp - Led Stoplar - Kırmızı Emniyet Kemerleri - ST Logolu El Fren Kromu - Fifteen52 Jantlar - Önlere Nam Yapımı Custom Coilover - 205/40/17 Petlas Lastikler - 4 Adet Alpine Hoparlör - Yeni Kasa Fiesta Vites Topuzu - Bronz Baskı Balata - Sis Farları & Led Xenon - İnfinity Kompenant - JBLGo 2400w Amfi - Jbl 1200w Çift Bobin Bass Şimdilik Aklıma Gelenler Bunlar , Zamanla konuya eklemeler yapacağım.. -
  23. 10 Puan
    Ford Ka ile İzmir-Kayseri şehirler arası yolculuğumu yaptım,Bu 10 uncu yolculuğum ,Ne kadar yakıt harcadığı ,klimanın yakıta etkilerini videoda belirttim ,Sağ üst köşede yolculukla alakalı ayrıntıları görebilirsiniz iyi seyirler dilerim
  24. 10 Puan
    Eşimin ve kızımın (7 yaş) uzun zamandır devam eden, eve 4 ayaklı bir dost alma ısrarlarına daha fazla dayanamayarak, bir müddet araştırma sonucu İstanbul Acıbademde bir veterinerde geçeci olarak barınmakta olan bu güzel köpeği sahiplendik. Kendisi fox terrier cinsi erkek ve 2 yaşında olduğu tahmin ediliyor.Ormanda bulunmuş. Sanıyoruz ki terk edilmiş. Biz alırken aşıları yapıldı, kimlik kartı çıkarıldı. Henüz kısırlaştırılmamış, bize kısırlaştırmamız tavsiye edildi. Fazla da bilgimiz yok. Ailemize katıldıktan bir kaç gün sonra kırgın, hüzünlü hali normale döndü. Neşeli oyuncu bir hale geldi. Bulunduğu için ismi bilinmiyordu. Kızım ona " Odie " ismini koydu (garfielddeki köpeğin ismi).İlk geldiğinde tüyleri uzun fakat bakımsız ve kirliydi. 3. gün kuaföre gidildi ve güzelce traş edilip banyo yaptırıldı. Apartmanda yaşıyoruz. Tavsiyeleri olan arkadaşları memnuniyetle dinlerim, henüz çok acemiyiz [emoji4] Videoda topu ayağımla itiyorum yanlış anlaşılmasın, topla oynamaya başladığı zaman gözü hiç bir şey görmüyor. Topu getirip önüme bırakıyor ama elimle almama izin vermiyor, oyuna devam ediyor. Ağzıyla topa doğru sert hamle yapıyor. Sebebi elimi korumak yani
  25. 10 Puan
    Şimdiye kadar 3 garanti müşteriyi caydırdım, içim huzur dolu.
  26. 10 Puan
    Bu resimde insanların son yirmi yılda araç alırken hangi rengi tercih ettiği gösterilmiş.
  27. 10 Puan
    Uzun bir süredir willys truck arayışındaydım. Malum sitedeki fiyatları görünce hevesim kaçıyordu, ama yine de köye gidip gelme işinin focusla olmayacağına emindim. Focus zorluk çıkartmaya başlamıştı. Facebook'ta dolanırken rastladığım, kurum çıkışlı bu heybetli ile yol arkadaşlığım başladı. İlk günler satma düşüncesinde olsam da, revizyon masrafı olmasına rağmen uygun bir rakama denk gelince ve destek bulunca elimde tutmak istedim. Araç zamanının büyük çoğunluğunu babamda geçirecek MUS kıskanıyor ama bunu onun iyiliği için aldım Araç: 1987 Model Toyota Land Cruiser BJ 60, 3431 CC, Dizel 3B Kodlu Orjinal Toyota motoruna sahip. Hidrolik direksiyonu sonradan atılmış. (Dodge direksiyonu galiba) Aracın LSD kilit defransiyel olduğu söylendi ancak teyit edemedim. Tavanda su olukları, çamurluklar ve bagaj kapağında çürükler mevcut, haftasonları arkadaş ile beraber yeni parça ekleyerek düzeltmeye başladık. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- İlk eklentimiz tavana sepet ilavesi ile başladı. Zamanla sis farları, vinç, yükseltme, jant lastik, ön frenlerin diske çevrilmesi ve karavanlarda olan açılır tente ile son bulacak gözüküyor. Arazide bunun kıymeti, şehirde focus'un kıymeti daha iyi anlaşılıyor.
  28. 10 Puan
    Alpay Bey. Çocuklarda özellikle ilk yaşlarda yerde ve soğuk mekanlarda yatma alışkanlığı sık görülür ancak özellikle tiroid ( Guatr ) hastalıklarında sıcağa tahammülsüzlük olduğu için özellikle hipertiroidili çocuklarda bu davranış sık görülebilmektedir. Basit bir kan tahlili ile tanı konulabilen bir hastalık olduğu için herhangi bir çocuk doktoruna müracaat edip tetkik yaptırmanız uygun olacaktır. Eğer tetkikler normal çıkarsa bırakın fayansta uyusun bişey olmaz
  29. 9 Puan
  30. 9 Puan
    Otomatik şanzıman, motor devri ve aracın hızına uygun vitesin otomatik olarak seçilmesini sağlayan mekanizmadır. Tam otomatik ve yarı otomatik şeklinde çeşitleri bulunmaktadır. Tam Otomatik Şanzıman; Vites geçişlerinde motor ve şanzıman arasındaki bağlatıyı boşa çıkaracak herhangi bir kavrama olmayan, bunun yerine yağ basıncı ile çalışan tork konvertörünün bulunduğu şanzımanlardır. Tiptronik modelleri olabileceği gibi, Maksimum hangi vitese kadar kullanılabileceğinin seçildiği modelleri de bulunmaktadır. Bazı tam otomatiklerde direksiyondan vites değiştirmeye izin veren ve halk arasında F1 vites tabir edilen kontrol sistemi de yer alabilmektedir. Tam otomatik şanzımanlar, yarı otomatik şanzımanlara göre, Daha az bakımlı veya bakımsızdır. Geri kaçırma yapmaz Daha az elektronik içerir bu sayede daha az arıza yapar. Vites geçişleri daha sarsıntısız ve daha konforludur. Daha fazla güç ve tork kaybına sebep olur Daha fazla tüketime sebep olur. Bir örnek vermek gerekirse.. Aşağıdaki resim, Mondeo mk3 araca aittir, tam otomatiktir. manuel mod sistemine sahiptir. direksiyondaki tuşlar vasıtasıyla vites değişimine de izin vermektedir. Bakınız : Yarı Otomatik Şanzıman
  31. 9 Puan
    Merhaba. Golf'ü aldığımda üstünde eski sahibi tarafından 2015 yılı eylül ayında sıfır alınarak takılan Michelin Crossclimate 4 mevsim lastikler ile gelmişti. Ben aracımı 2017 Mayıs ayında almıştım yaklaşık 3 ay ve 9800 km mesafe geride kaldı. Lastikler 2015 yılı 17. hafta made in germany üretimi ve toplamda 30 bin kilometre yol yapmış ve dişleri iyi durumda. Yanal alanlardaki bıyık adı verilen dikenimsi malzemeler o bile halen duruyor kopmamış. Son 9800 kilometreyi ise mayıs ayı itibari ile yaz dönemi boyunca benim ile birlikte yaptı. Bu 9800 kilometrede kendimce bazı tecrübeleri paylaşmak istedim. 4 kez şehir dışı olmak üzere genellikle şehir içi kullanıldı. Kullanım süresince bizim malum Gebze nin iğrenç trafiği, saçma sapan zamanlarda yapılan yol yapım/bakım çalışmaları, sürekli patlayan su boruları, oluşan kazalardan dolayı yolda kalan cam plastik vb kalıntılar gibi her türlü etkene maruz kaldık. Lastik kış lastiği gibi yumuşak ve konforlu. Ses seviyes ise 68 DB etikette, gerçekten sessiz. Önce ıslak performansını değerlendirmek gerekirse daha önceki aracım Altea da kullanmış olduğum Goodyear Efficentgrip Performance daha güvenli idi. Islak zeminde torkun etkisi ile ani gazlamalarda ya da ani frenajlarda patinaj ve kayma eğilimi gösteriyor. Su birikintilerine girildiğinde yörüngeden çıkarmıyor ama tedirginlik veriyor. Kuru performansı ise ıslak ile pek farklı değil, ilk 3 viteste ani yüklenmelerde tork patlaması neticesinde bol bol asr ışığı yanıyor. Sıcak havalarda ise en son geçen çarşamba önüme atlayan yaya ile tecrübe ettiğim durum ise sert frenajlarda yere yapışmasını beklerken lastikler boşver usta sen devam et çarp gitsin modunda takılıyorlar. Allah'tan yola atlayan yaya geri kaçtı da tatsız bir durumdan kurtulmuş olduk. Ani direksiyon hareketlerinde ise herhangi bir kusuru yok gibi, yanal esneme rahatsız edici boyutta değil. Asfalt geçişlerinde dönüş halinde iseniz ya da yol bozuk olduğu durumlarda seke seke gidiyorsanız çizgisini kaybediyor kayıyor hissi yaşamanıza neden oluyor. Fren mesafesi yaz ve kış lastiklerine nazaran sanki daha uzun. Tespit ettiğim bu durumların araçtan kaynaklanmadığını daha önce Golf sahibi olmuş biri olarak eminim. Değerlendirmede bu kıyası daha önce kullanmış olduğum Golf'te ki duruma göre yaptım. 9800 kilometrelik yaz kullanımına göre düşüncem her işi iyi yapan lastiğin olmadığı yönünde. Güncel etiket fiyatı 205/55r16 94V XL ölçüleri için 340 TL seviyelerinde olduğunu da ekleyince tarafımca tekrar tercih edilecek bir lastik olmaktan çıkıyor. Kısacası yazın pek yol tutan bir lastik değil. Bol bol ABS ve asr devreye sokuyor. Kış döneminin değerlendirmesi ise kısmet ise inşallah 2018 Nisan ayına.
  32. 9 Puan
    Merhabalar, Geçen hafta araç arayışım ile ilgili bir konu açmıştım. Yaklaşık 3 aydır süren araştırmalarım ve takip ettiğim araçların durumuna göre Peugeot 308 alarak bu işi noktaladım. Aracı cuma günü Kırıkkale'den aldım. 42bin km'de sedefli beyaz, boyasız ama sol marşpiyelde uzunca bir göçük var. Araca fırça da vurulmuş maalesef, çok fazla olmasa da kılcal çizikler görünüyor. Marşpiyeli yaptırdıktan sonra komple pasta cila yaptırmayı düşünüyorum. Donanım olarak Allure'un üstüne Comfort paket ile şunlar geliyor: * Panaromik cam tavan * Anahtarsız giriş ve çalıştırma * Geri görüş kamerası * 220 V priz 5 günde 550 km şehirlerarası ve 350 km şehir içi yol yaptım ve izlenimlerime göre ; Artıları: - Ses yalıtımı çok iyi. - Led farlar çok iyi aydınlatıyor. - Tasarım hoşuma gitti, cam tavanla birlikte dışardan ve içerden çok şık görünüyor. - Motor performansı çok iyi, yakıt için henüz erken ama şehir içi ortalama 8.5 litre civarı yakacak gibi görünüyor. Aynı güzergahta 1.6 Astra H 11 litre civarı yakıyordu. - EAT6 şanzıman çok iyi çalışıyor. Gaza yüklendiğimde 2 vites birden düşürebiliyor. - Küçük direksiyon simidi ve göstergeleri çok beğendim, alışmakta hiç zorlanmadım. - Anahtarsız giriş ve çalıştırma güzel çalışıyor. - Bagajı geniş, sanırım 420 litre gibi bir şeydi. - SMEG dokunmatik ekrana tahmin ettiğimden daha kısa sürede alıştım. Çok daha iyileri var tabiki ama ben yeterli buldum. - Telefonunuza Peugeot mobil uygulamasını indirdiğinizde bu uygulamada araçla ilgili çok güzel verileri görebiliyorsunuz. Aracı parkettiğiniz yeri, ortalama yakıt tüketiminizi(günlük, aylık ve güzergah bazında), toplam yakıt tüketimini, kalan yakıt miktarını, aracın km bilgisini, geçmiş bakım bilgileri vb. Eksileri: - Arka cam çok küçük ve C sütunu çok kalın. Bunun sonucunda arka görüşü çok zayıf, Astra H'dan sonra hem normal sürüşte hem de geri manevralarda çok tedirgin oluyorum. Umarım zamanla alışırım. - Araçtaki SMEG ekranın Android Auto ve Apple Carplay desteği yok. - Ses sistemi çok iyi değil. Çok kötü de diyemem ama beklentimin biraz altında. - Astra H’da sürücü koltuğunun yere olan açısını 2 kademeli olarak ayarlayabildiğim bir kol vardı, bu sayede baldır desteği gibi oluyor ve bacaklarımı rahatlatıyordu. Bunda o yok maalesef. Bacağım çok havada kalıyor ve uzun süre binince ağrıyor. Bunu bir şekilde ayarlamam lazım. Sonuç olarak bu artıların ve eksilerin çoğunu bilerek bu aracı tercih ettim. Artıları çok daha ağır bastı. Şimdilik çok memnunum, inşallah kazasız belasız keyifle binerim. Gelelim resimlere:
  33. 9 Puan
    Emminin tavsiyesi üzerine aldığım Q5 Cree ledleri, Amerikan park yapmak istiyorum ama modül işi bana göre değil derken aynı kalitede Amber renk ile değiştim...
  34. 9 Puan
    Intercooler (Arasoğutucu) , turbo şarjlı motorlarda turbonun sıkıştırması sonucu ısınan havanın soğutulması için kullanılan ek soğutucudur. Turbodan çıkan hava ortalama 150-160 derece civarındadır. Turbonun basıncını yükselttiği hava radyatöre benzeyen peteklerin içerisinden geçirilerek tekrar soğutulduktan sonra motora gönderilir. Hava soğukken moleküller arası boşluk daha azdır yani birim hacimdeki molekül miktarı fazladır. Silindire verilen hava soğuk olduğunda silindirin içine daha fazla hava (oksijen) sığabilir ve bu şekilde volümetrik verim artırılarak daha fazla güç elde edilir. Kaynak : wikipedia Görsel kaynak : sekizsilindir.com
  35. 9 Puan
    Tekrar merhaba, Mert Yeldan'ın önerisi üzerine gerekli ayarı düzelttim, gerçekten de farklıymış. L/100 km olunca tüketim de son 200 km ortalaması olarak 6,6 olarak göründü. İçim ferahladı, hangi talihsiz arızaya denk geldim diye söyleniyordum. Yanıtlayan, ilgilenen herkese çok teşekkür ederim.
  36. 9 Puan
    Geçtiğimiz cuma günü öğlen saat 12'ye kadar haber beklediğim Volvo C30 vardı, hatta Ustaeller Sabri usta da gördü arabayı. C30'un sahibi aramayınca ilgilendiğim bu arabanın sahibini aradım, getir alacağım dedim. Pazartesi sabah görüşelim dedi, sabah aradı öğlen getirdi anlaştık, aldım. 2009 model 160'lık manuel sportline plus. 50.000 km'yi bende görecek. Şimdilik 2 resim yüklüyorum, ilerleyen zamanlarda arabayı çözdükçe detaylara girerim. Şimdilik tek anladığım, çok güzel kaçtığı ve yaktığı benzin oldu.
  37. 9 Puan
    Kesinlikle, İstanbul'un kurt şoförü anadoluda zorlanır.. En basit örnek. İstanbulda yola girmek için yolu zorla almak gerek, bir şekilde aracın burnunu yola sokarsın.. Anadoluda yol verilmesini beklemek zorundasın. Yoksa gelip çarparlar.
  38. 9 Puan
    yıllardır her bayram yoldayım. çok defa şahit olduğum kaza türü lütfen dikkatlice okuyun yazacağımı bazı yerlerde trafik sıkışıyor otoyolda . epeyce bi süre 15 20 dakka dur kalk vs gidildikten sonra birden yol açılıyor ve araçlar peş peşe gaza asılıp hızlanıyor ve aralarındaki mesafa çok yakın oluyor. o an 1 kişi frene dokununca 1 saniye dalgınlıkla gec frene bastımı biri patır kütür peşpeşe birbirlerine giriyorlar. geçen bayram 2 kere gördüm takip mesafesine çok dikkat edin özellikle bayramda. çünkü ne kadar acemi varsa yollarda. yan yollardan katılımlara dikkat edin özellikle iç anadoluda. ve sağından bi arabayı geçmeye mümkünse kalkmayın istanbuldaki gibi sağdan araba geçmek pek tercih edilen bişey değil. kısaca anadolu şöförü ile istanbul şöförü çok bariz farklı .
  39. 9 Puan
    Biraz geç oldu ama Yeni Octavia'nın fotoğraflarını atayım...[emoji4][emoji4] Daha iyileri sizlerin olsun inşaallah... Showroom da Teslim anı İlk anahtar çevirme Eskisi & Yenisi Gece görüntüsü
  40. 8 Puan
    Aşağı yukarı tüm araçların hız göstergeleri, gerçek hızın üstünde göstermektedir. Araçlarımızdaki gerçek hızı gps cihazları ile görebiliriz. Hız göstergesindeki hata paylarının bir limiti vardır ve aşağıdaki gibidir. En az +1 olmalı en fazla %10+4 km aşabilir.. Örnekler Gerçek hız 50 iken en fazla 59 olabilir. Gerçek hız 100 iken en fazla 114 olabilir. Gerçek hız 150 iken en fazla 169 olabilir. Gerçek hız 200 iken en fazla 224 olabilir.
  41. 8 Puan
    Sosyal sayfalar insanları Allah korkusu, kıyamet, günah, ölüm sonrası gibi kavramları yok etmek isteyen hayvandan daha da aşağılık insan müsveddeleri ile kaynıyor. Bizim cahil insanlar da bunların peşinden koşuyor araştırmıyor, sorgulamıyor. Sonrasında ölüm kolay hale geliyor. Bunalım bahane, insan kolaya kaçar oldu
  42. 8 Puan
    Herkese merhaba; Uzun bir arayışın ardından sonunda muradıma erdim, 2 aylık bir süreçte 7 tane araç görmeye gittim, 2 aracı expertize soktum tabi ki dürüst olmayan bir çok insanla karşılaşmak zorunda kaldım ve araçları almaktan vazgeçtim, 2 parça boyalı denilen araç 2 değişenli 6 parça boyalı çıktı , hem maddi hem de manevi olarak yıprandım diyebilirim bu süreçte, aradığım aracı İstanbul'da bulamayacağımı anlayınca çevre illere yöneldim, fakat burda da şöyle bir sorun oluşuyor, resimlerde kız gibi görünen araçlar yanlarına gidince huysuz virjin gibi göz kırpıyor. Eşimin ısrarları ile SKODA Fabia almaya karar verdik, ve çevre illerden en yakını ve annemin'de memleketi olan KIRKLARELİ den bulduğum bu aracı, gözümü karartıp, salı sabaha karşı 04:00' te otogardan bindiğim otobüs ile almaya gittim. Bu sefer resimlerde kız gibi görünen araç yanıma geldiğinde gerçekten yüzüm güldü Sahibi gerçekten çok temiz bakmış, fiyat konusunda da beni üzmedi ve ilk konuşmamızda anlaştık. Bu arada noterdeki suratsız abla kimliğimi beğenmedi ve satışı yapamayacağını belirtti, çok şükür ki küçük bir yerde olmamız sebebi ile 2 adet fotoğraf çekildim ve nüfus müdürlüğünde 20 dk içinde yeni kimlik başvurusunda bulundum ve geçici kimlik belgesi ile satışı gerçekleştirdik. Bu arada forumda hiç FABİA kullanıcısı yok sanırım ilk konuyu ben açmış oldum. AraÇ Resimlerini ekleyip hakkında bilgi vereyim birazda; Aracım 2011 Fabia 1.2 70HP Ambiente Dynamic Olarak geçiyor 145.000 km'de sol ön çamurluğu değişmiş ve sol iki kapısında lokal boya mevcut.
  43. 8 Puan
    İçten yanmalı motorlarda en büyük gereksinim hava yani oksijendir. Atmosferik motorlarda; silindir içindeki piston aşağı harekete başladığı zaman emme manifoltu vasıtası ile hava filtresinden geçirilen havayı emerek silindirler içine dolmasını sağlar. Turbo tam bu aşamada devreye girer. Egzoz manifoltu yani egzoz çıkışına yerleştirilen turbo, Egzozdan basınçla atılan gazların ivmesiyle türbin çarkı çevrilir, mil vasıtası ile bu güç kompresör kısmına iletilir ve kompresör emme manifoltunda emdiği havayı, basınçla silindirlere gönderir. Turbo bu işi yaparken dakikadaki devir sayısı 150 ile 300 bin arasındadır. Silindir içine dolan havayı yani oksijeni artırmak daha verimli bir yanma sağlamaktadır. Bu sayede; Güç artışı, yakıt tasarrufu ve kaliteli bir yanma sebebiyle çevreye daha az zehirli gaz salınımı sağlanmış olur. Dikkat edilmesi gereken hususlar; Üreticinin önerdiği en kaliteli yağı kullanmak İlk marş sonrasında tam gaz vermeden kısa süre ısınmasını sağlamak Stop etmeden motor devrinin tam düştüğünden emin olmak Vakit varsa kısa bir süre soğumasını beklemek turbo sağlığı için önemli noktalardandır.
  44. 8 Puan
    Benim bekar evimde ki posterleri hiç göstermiyeyim en iyisi.
  45. 8 Puan
    Baya yıpranmış olan direksiyonumuzu deri kaplama yaptırdım.
  46. 8 Puan
    Gümüşaslan'da kamera yok, Atılgan'la idare edin
  47. 8 Puan
    Aileden habersiz aldım, satacaktım. Babam benden hevesli çıktı. Elimden aldı Bende land kervanına katıldım. Çürüklerini yaptırdım. Boya ve döşeme işi var. 1987 model Toyota Land Cruiser Bj60 3431 cc dizel. Çok işim var Servet Abi çok. GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
  48. 8 Puan
    Vakitsizlikten kampları sık yayınlayamıyorum. Mayıs ayındaki kampımız Taraklı Karagöl kampı. Buraya ulaşmak için iki yol vardı. Birincisi Taraklı üzerinden , diğeri sülüklügöl, dokurcun ve yaylalar üzerinden. Tabi ki ikinci yolu seçtik. Baharın getirdiği eşsiz güzelliklerle yüzleşerek kamp yerine geldik. Dönüşümüz Taraklı üzerinden oldu. Zaman zaman yoldan çıkıp off-road alanlarını zorladık. Zaman zaman fotoğraflar çektik. Ama bir araç içinde hayatımda hiç bu kadar korkmamıştım. İlk fotoğrafta yürüdüğüm yamacın ilerisinde tepeye doğru yatay bir şekilde ilerlerken 4x4 araçlarımızdan bir tanesi olan Mitsubishi Pajero 2 tekere yanlamasına kalktı neredeyse. Araçtan kendimi zorla attım. Aracın devrilmesi demek fotoğrafta da göreceğiniz üzere 500 mt takla atıp sülüklü gölde durmak anlamına geliyordu. Aracı devrilirken durduracak tek bir ağaç, tek bir kaya yok çünkü etrafta. Yine akşam yemeği, semaver, sohbet, muhabbet, şarkılı-türkülü güzel bir akşamın ardından daha önce kurduğumuz çadırlarda temiz hava eşliğinde güzel bir gece geçirdik. Sabahki göl manzaralı çadır keyfi bir başkaydı tabi.. Kamp sonrası gün, bu bol oksijenli kafa ile amatör telsizcilik sınavına da girdim ve Kıyı Emniyet Müdürlüğünden A sınıfı amatör telsizcilik belgemi aldım. Çağrı kodum bu sınavdan sonra geldi ; TA2UAP (tango alfa iki yuniform alfa papa) Daha fazla fotoğraf için ; http://gezi.isimalansite.com/2017-05-sakarya-karagol-bahar-kampi.html
  49. 8 Puan
  50. 8 Puan
    Petlas satış rekoru kırar.
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00