Skor Tablosu

  1. Mehmet Ozyurek

    • Beğeni

      663

    • İçerik sayısı

      49.414


  2. Önder Özcan

    Önder Özcan

    Bölüm Sorumlusu


    • Beğeni

      361

    • İçerik sayısı

      6.535


  3. Köksal Yılmaz

    • Beğeni

      336

    • İçerik sayısı

      5.609


  4. Servet Aydın

    Servet Aydın

    Gold Üye


    • Beğeni

      307

    • İçerik sayısı

      20.448



Popüler İçerik

En çok beğenilen içerik 22-06-2017 Hepsi 'den beri

  1. Böyle bir konumuz yoktu hatırladığım kadarıyla.. şu sıralar kaşıntı tuttu beni,vakit buldukça piyasaya yeni çıkan araçları incelemek için otomobil bayilerine uğruyorum.. Dün ford'ları inceleyeyim dedim. Mondeo ve ranger hedefimde.. Kadıköyde yetkili ford bayine gittim,Tepretoğlu ford bayisi. mondeoyu inceledim,geneli güzel,bagajı dar derken gözüme ranger takıldı, 2.2 dizel motorlu,heybetli görünüyor..şöfor koltuğuna geçtim fena değil,dedim arka koltuğa da bakayım,ne de olsa kızım oturacak, nasıl bir ortammış diyerek.. oturdum, kapattım kapıyı.. beklediğimden biraz dar ama fena sayılmaz.. 3-5 dk inceledim.. Baktım perde havayastığı yok, direkt eledim kafamda. Yanda c-max gördüm dedim ona da bakayım .. ama ne mümkün kapı kilitli.. çocuk kilidi kilitli konumda.. sağ kapıdan çıkayım dedim.. o da çocuk kilidi aktif.. kilitli kaldım derken nasılsa bi görevli gelir camı tıklarım açarlar derken 5 dk,10 dk derken ne gelen var ne giden.. arka koltukta debeleniyorum.. üzerimde takım elbise olunca arkadan ön koltuğa süzülemedim haliyle.. benim ebadımda biri için zor bir hamle olacak.. toplamda 15 dk olup ,sıcaktan darlanınca ve gelen giden olmayınca uzandım şöfor koltuğuna önce ileri aldım sonra koltuğu öne yatırdım. şöfor kapısını açtım zor şer, sonra o boşluktan türlü cambazlıkla uzanıp arka kapıyı açtım.. ceket arkadan söküldü bu hamleler esnasında , sıcaktan perişan halde halime gülerek çıktım ve söyledim satış görevlisine,kontrol edin dedim çocuk girip kalsa haberiniz olmayacak.. açtım çocuk kilitlerini ve arkama bakmadan ayrıldım bayiden.. siz siz olun bilmediğiniz arabaya binerken kapatmayın kapınızı:)
    32 Beğeniler
  2. Mehmet Ozyurek

    Motor Hararet Yaparsa Ne Yapılmalı

    Aracınızın motoru hararet yaparsa asla yola devam etmeyin. Bu durum araçta yangına neden olabilir. Buhar çıkıyorsa asla kaputu açmayın. Motor sıcakken motor soğutma suyu haznesi kapağını asla açmayın. Motor soğutma suyu haznesi kapağı motor sıcakken açılırsa, basınçlı kaynar su dışarı püskürür ve yanmaya veya ciddi yaralanmalara neden olabilir. Motordan buhar veya soğutma suyu geliyor ise yanmamak için araca yaklaşmayın. Soğutma suyu sıcaklığı belirli bir seviyenin üzerine çıktığında motor soğutma fanı otomatik olarak devreye girer. Ellerinizi, saçınızı ve elbisenizi motor bölmesinde çalışan fan, tahrik kayışı veya diğer hareketli parçalardan uzak tutun. Motor hararet yaptıysa (soğutma suyu sıcaklık göstergesi sıcaklığın yüksek olduğunu gösteriyorsa) ya da motorun güç kaybettiğini hissediyorsanız, alışılmadık sesler duyuyorsanız vs., aşağıdaki prosedürü uygulayın: 1. Aracınızı yolun kenarına trafikten uzakta emniyetli bir yere çekin ve park edin. 2. Dörtlü flaşörleri yakın. 3. El frenini çekin. 4. Vitesi (düz şanzımanlı modeller) N (Boş) konumuna [otomatik ya da CVT şanzımanlı araçlarda P (Park) konumuna] alın. MOTORU STOP ETMEYİN. 5. Tüm camları açın. 6. Klimayı (mevcut ise) kapatın. 7. Kaloriferi ya da klima sıcaklık kontrol düğmesini maksimum “SICAK” konumuna getirin ve fanı son hızda çalıştırın. 8. Araçtan dışarı çıkın. 9. Kaputu açmadan önce radyatörden gelen buhar ya da soğutma suyu püskürmesi sesi olup olmadığını dinleyin ve gözle kontrol edin. Devam etmeden önce buharın ya da su püskürmesinin kesilmesini bekleyin. 10. Kaputu açın. 11. Radyatör fanının çalışıp çalışmadığını bakarak kontrol edin. 12. Radyatörde ve radyatör hortumlarında sızıntı olup olmadığını bakarak kontrol edin. UYARI Soğutma suyu kaçağı varsa, soğutma fanı kayışı kayıpsa veya gevşek ise veya radyatör fanı çalışmıyorsa motoru stop edin. 13. Motor soğuduktan sonra, motor halen çalışır durumdayken motor soğutma suyu seviyesini kontrol edin.
    30 Beğeniler
  3. Halis Parlak

    Superb İle Yola Devam

    5 yıllık Jetta 2,0 Tdi serüveninden sonra passat highline,mondeo selective derken kısmetimize 2011 model Skoda Superb 2.0 Tdi 170 Hp Dsg (6 ileri) Elegance oldu.Passat'ı aynı donanım ve modelde gereksiz pahalı bulduğum için,mondeo'yu da 163 hp lik alamadığım için f/p açısından bu araçta karar kıldım.Araç 138 binde 4,5 parça boya var.Maliyeti 66 bin TL oldu.Siyah jetta sonrası özellikle koyu renk düşünmesem de temiz,uygun fiyatlı,sunrooflu ve içini bej renk bulduğum için kaçırmak istemedim.Sıkı manuel vites meraklısı iken ilk kez dsg ile tanıştım ve çok memnun kaldım.Fotoğraflar iç temizlik sonrasına ait. Aldığımdan beri 2800 km şehir içi ve dışı yol yaptım uzun dönem ortalamam 6,9 lt.Şehir içinde ortalamam normal trafikte 7,5-8 lt arası gibi.Yakıtı ve ivmelenmesi 1555 kg olmasına rağmen oldukça iyi.Standart elegance donanım oldukça tatmin edici.Benim gibi kalabalık aileler için arka diz mesafesi ve bagajın (565 lt) kullanımı harika.İstanbul şehir içinde biraz büyük kalsa da zamanla alışıyorum.Yapılacak modifiye ileride ön farları,içinde gündüz farı olan makyajlı superb farları ile değiştirmek olabilir.Bir de gizli özellikleri açtıracağım,gizli özellikler de en çok ilgimi çeken XDS (Elektronik dinamik diferansiyel kilidi) nin aktif edilebiliyor olması. Aracın bana göre artıları ve eksileri; (+) *Güçlü motor ve dsg uyumu. *Geniş iç ve bagaj hacmi. *Otomatik park. *Anahtarsız giriş ve çalıştırma. *4 koltuk ısıtma (kumaş-deri koltuklar). *Arka cam ve yan camlarda perde. *18 jant * F1 vites (-) *Çirkin arka tasarım. *Kısmen de olsa düşük malzeme kalitesi (passata göre). *160 km hız üstünde içeri ses alması. *Autohold devre dışı bırakılamaması. *Eski tip el freni. *Koltuk altlarında çekmece olmaması *Ön park sensörünün trafikte aktif olmaması sadece ileri-geri yaparken aktif olması. Allah herkese bindiğinden daha iyilerini nasip etsin ve cümlemize kaza bela vermesin.Soruları olanlara yardımcı olmaya çalışırım,isteyene pdf olarak orjinal katalogunu da gönderebilirim,almayı düşünen varsa araç her zaman testinize de hazırdır.Saygı ve sevgilerimle.
    21 Beğeniler
  4. Öncelikle konuyu, teknik anlamda detaylandıracak bilgim olmadığı ve birazda mizahi bir yaklaşımla anlatacağım için bu bölümde açtım. Yaptığım hataları bir başkasının yapmaması ümidiyle... Malum, bayram geldi... Tatilciler, memlekete gidenler ve iznin ilk günü arefe gününe denk gelince hayatımda görmediğim şehirler arası bir trafik yoğunluğuna denk geldim. İlk kare Gerede otoban çıkışı. Trafik durmuş vaziyette. İkinci kare de Osmancık sonrası Mürseller civarı. Yine durmuş bir trafik. Tosya 'da da trafik vardı ancak elimdeki görseller durumun vahametini anlatamadığından paylaşmıyorum. Sadece şu kadarını söyleyebilirim ki köy yollarına giren arabaları görünce ne yapıyor ki bunlar demiştim. Cehalet böyle bir şey ya, meğer alternatif güzergah öneren navigasyonlarını dinliyorlarmış. Çok sonra uyandım işe... Konu başlığına neden olan olaylar zinciri İzmit 'te otobana teker değdirmemle başladı. Ama nasıl bir trafik. Bağlantı yollarından dahil olanlar veya çıkmak isteyenlerin olabileceği düşüncesiyle açılır ümidiyle girdik bir maceraya. Yakıt durumum da kritik seviye. İlk istasyona girmem gerek. O derece yani. Niye otobana girmeden almadıysam... Her neyse. Zor bela ilk istasyona ulaştım. Ama ne göreyim. Aman Allahım... Benzin-Motorin kuyruğu ayrı, LPG kuyruğu ayrı. LPG kuyruğuna girdim. Bekledim de bir süre. Acayip bir duygu... Doldurduk depoyu yola devam niyetiyle istasyondan çıkıp burnumuzu ilk araya sokmaya çalışıyorum. Ne mümkün... Bir sürede yola çıkabilmek için bekledim. Ama acıdan zevk alırcasına sinirlenmiyorum. Gülüyorum halime ne işim var benim burada diye. Hal bu ki amaç, Trabzon 'a bayram namazına yetişmek. Çanakkale 'den yola çıkış saatim Cuma günü 22:00. Pazar sabahı 5:30 'a varmam gerek. İçimde bir şüphe tabi. Acaba gidebilecek miyim? Neyse. Geceyi otobanda geçirdim diyebilirim. Bir mola yerine çektim uyudum 45 dk kadar. Yetti de. Dedim bu otoban bitecek nasılsa. Ankara trafiği ayrılınca güzel güzel giderim diye düşünüyorum. Bir ara rahatladı trafik. Oh be. 90 'ı gördüm ya ibrede... Nasıl mutluyum. Derken Gerede çıkışından çıktım. 2-3 km gitmemişimdir. Trafik kilit. Durmuş vaziyette. Yukarıdaki ilk görsel Gerede çıkışından sonra ücretsiz yol. Bir süre dur kalk devam ettim. Güneş yükseliyor bir taraftan da. Hava sıcak, arkada çocuk huzursuz. Bir ara bir baktım sağ ön farın oradan buhar yükseliyor. Hararet ibresi normal. Yine de çektim kıyıya. Bir taraftan da düşünüyorum. Bu sıcakta nasıl bitecek bu yol diye. Bir süre sonra buhar kesilince biraz su takviyesi ile yola devam dedik. Kaç km bu şekilde gittik bilmiyorum... Zaten bu esnada canına okumaya başladım arabanın sanırım. Neyse epeyce bir zaman sonra bir yerde açıldı trafik rahatladık. Derken Tosya 'ya gelmeden yine durdum. Ya sabır. Yine ne oldu? Uzunca bir kaplumbağa ilerleyişinden sonra üst geçit çalışması nedeniyle servis yoluna verilen trafiğin neden olduğunu gördük. Neyse bunu da atlattım derken, Osamancık 'tan sonra Mürseller denilen bir yerde yine trafik. Niye duruyoruz, nerede açılıyor bu trafik hiç bir fikrim yok tabi. 3. sıradaki GSM şirketinin EDGE seviyesindeki çekim gücü ile trafiği de takip edemiyorum. Nasıl biter bu çile derken bir de ne göreyim. Adam duble yolun ters istikametinde yakmış dörtlüleri emniyet şeridinden gidiyor. Değer mi ilk virajda bir ağır vasıtayla burun buruna gelmeye. Ne yalan söyleyeyim tek başıma olsam değer diye düşünmedim değil. Arkada hanım ve çocuk olmasa takılmıştım peşine. İki ayrı yerde kısa mesafelerde olsa, yol çalışması nedeniyle tek şeride düşen trafiği de atlattık epey sonra. Bu arada bir kez daha su kaynattım tabi. Hararet bir kademe yükselmişti burada. Yine çekip beklemiştik bir süre. Gümüşhacıköy 'den sonra rahattı artık trafik. Nasıl mutluyum anlatamam. Ceylan gibi seke seke gidiyorum resmen. Ve tam bu iş bitti artık derken, Ordu 'nun içerisinde ne olduysa oldu. Görünürde hiç bir sorun yokken Hararet 3/4 seviyesine, durmaya vakit bulamadan 4/4 seviyesine fırlayıverdi. Tam Sagra fabrikasının arkasında ne yapacağımı bilemez halde kala kaldım. Kaputu açtım ne bir duman ne bir buhar ne fan sesi ne de bir sıcaklık hissi. Hiçbirisi yok. Sağ olsun @Mehmet Ozyurek yetişti telefonla. Bir kaç yönlendirme ile sorunu tespit etmeye çalıştık. Doğru yolda da ilerledik. Yerinden dahi kımıldatmamamı tavsiye etti. Ben olsam bu cehaletle dura kalka giderdim herhalde. Arabayı yakmadıysam @Mehmet Ozyurek sayesindedir Ordu 'daki forumdaşlardan @Mustafa Karabulut 'a ulaşmam için gerekli bilgileri verdi. Kısa süre sonra ustasıyla birlikte yanımdaydı sağ olsun. Kısa bir kontrolden sonra sorunun devir daim olduğu kanısına vardık. Bu sırada saat 20:00 civarı. Yani 22 saattir yoldayım. Sabaha bayram namazına, arabadaki problemi halledip Salı günü kayın biradere kız istemeye gideceğiz. Yani araba Salı gününe lazım. Olay arefe günü ve açık tek bir yer yok. Parça bulabilmemiz mucize yani. Salı günü lazım olunca araç alternatif çözümlere de yönelelim dedik. Bu sırada kayın babamda bir taraftan Ordu 'daki tanıdıklarına ulaşmaya çalışıyor. Bir yakınına ulaştı. O da yanımızda. O da görüştü ustasıyla. Pazartesi olur büyük ihtimal, olmazsa Salı günü yetişir umuduyla bıraktık arabayı. Devir daim değişince iş bitecek diye düşünüyoruz tabi. Pazartesi dükkan açılmayınca Salı günü çıktım yola. İstikamet Ordu. Yolda aldık ilk haberi. Bugüne yetişmeyebilir dediler. Dedim olmaz. Yetişmeli. Araba lazım. Neyse vardık arabanın yanına üst kapak açılıyor. Hararetten dolayı yamulma var mı yok mu kontrol edilecek. Baktım ki gerçekten yetişmeyecek büktüm boynumu ayrıldım sanayiden. Araba kiralamak istedik ama malum bayram nedeniyle Ordu 'da bir tane boşta araba bulamadık. Yapacak bir şey yok. Bindim otobüse geri dönüyorum. Bir süre sonra gelen telefonla adeta dumura uğradım. Yıkıldım. Kahroldum. Piston-Gömlek çizik. Motor inecek diyor usta. Derin bir sessizliğin ardından ne yapalım sağlık olsun diyebildim sadece. Mevcut halinin fotoğraflarını gönderdi bu arada. Durum pek iyi görünmüyor. Bir hafta sonra teslim alabildim arabayı. Bu süre içerisinde yine irtibatta olduk tabi ustayla ama, ne kadar da olsa arabanın yanında değilim ve işler freni boşalmış kamyon gibi bayır aşağı gitmeye başlamıştı artık. Motor toplanma aşamasında gönderilen fotoğraflar... Değişen parçalara gelince... Tahliye deposu mevcut çatlakları nedeniyle değişti. Bu çatlaklardan sıvı kaçırmıyor ama, ilk fırsatta kendini bırakacak gibi. Contamız... Baş şüphelimiz su pompası (devir daim) 15000 km önce değiştirdiğimiz Dayco kayış ve gergi bilyası seti. Ne olduğunu bilmediğim bir parça. Yağ pompası Nerenin contası bilmiyorum artık... Açmadığını düşündüğümüz termostat. KM olarak çok olmamıştı değişeli. Orijinal FoMoCo bujilerden kalanlar. Çizilmiş piston başları. Pek iyi görünmüyor. Hatta hiç iyi görünmüyor. Subap takımından kalanlar. Hepsi değişmiş gerçi de ben parçaları da isteyince bunları bulabildiler sanırım. Çok üstelemedim geri kalan nerede diye Ne olduğunu bilmediğim diğer şeyler. Çok konuştum biliyorum. Kısaca ne demek istiyorum. - Siz siz olun Arefe günü kesinlikle yola çıkmayın. - Araba ben hararet yapıyorum, farkında mısın derse ve bunu iki defa yapıyorsa hatta ve hatta daha önceleri de bu gibi vukuatlar varsa, bir sorun olduğunu ve ihmal etmeden adam gibi bakım yaptırmayı ihmal etmeyin. Triger seti değişirken devir daim de değişse bu halde değildim belki de. Maliyetinden kaçmadım elbet. Tamamen bilgisizlik. - Tüm bunların sonucunda çıkacak maliyeti olabildiğince yüksek tutun ki son rakamı görünce ne yazıyor burada diye defalarca kez bakmayın toplam rakama - Güzel bir forum birlikteliğimiz var. Yola çıkmadan her ihtimale karşı güzergah üzerindeki forumdaşlardan haberdar olun. Bilmediğiniz bir yerde güvenilecek yegane yer burası bence. Yeri gelmişken @Mustafa Karabulut 'a tekrar teşekkür ederim. Keşke parça bulabilecek bir zaman aralığında olabilseydik ya da arabanın bir hafta kalacağını önceden bilebilseydik. Sonuç: Rakam vermek ne kadar doğru olur bilmiyorum ama, yine de bu gibi bir işe girişeceklere örnek olması adına 5.000 TL 'den biraz fazla tuttu. Parça, Rektefe, İşçilik tamamı. Eskisine nazaran daha iyi elbette araba. Ufak tefek eksik ve çıkan problemleri zaman içerisinde karşılaştıkça gidereceğiz tabi. Mesela yolda gelirken klima açılınca gelen kayış sesini @Mehmet Ozyurek 'in tarifiyle çözdük. Sadece V kayışına bir miktar su dökmek yetiyormuş meğer. Sonrasında dün sabah fark ettim. Arabanın altında biraz su birikmiş. Bir çay tabağı alanı kadar. Tahliye deposunun çıkış hortumu biraz gevşemiş sanırım. Sıktık. Takipteyiz. En son olarak... @Murat Ersel Çevik 'e verdiği psikolojik destek için de teşekkür ederim. Haklısın abi. Bi buluşma yapıp dana çevirirdik. Uzun bir yazı oldu. Yine farkındayım. Ama doluydum bu konuda. Paylaşıp rahatlamak istedim. Sabredip okuyandan, vaktini aldığım için helallik isterim. Kalın sağlıcakla.
    19 Beğeniler
  5. Ömer Türkşanlı

    Arabasına aşıklar, hadi bir Özçekim alalım

    Herkes arabasına aşık malum forum otomobil platformu madem siftah benden olsun.... Arabam ve ben.... Arabalarımızla birer Özçekim paylaşmak istedim, hem bazı üyelerimizi nazarında tanımış oluruz... Let me take a Selfie [emoji48] [emoji41] Eskilerden başlamak istiyorum !!!! Siyah B6 Halit abimizin aracı affına sığınarak paylaşmak istedim....
    18 Beğeniler
  6. Abdullah Aladı

    Sahibinden Orijinal Anılar

    Geçen gün arkadaşın markette oturuyoruz. Birden benim siyah focus yavaş yavaş ilerlemeye başladı. Kapıları açık bırakmıştım herhalde bir arkadaş şaka yapıyor diye bakmadım. Araba önce durdu ama inen olmadı. 3-4 dakika sonra bakayım dedim içinde bir amca kan ter içinde kalmış anahtarı yerine yerleştirmeye çalışıyor ama benim araba anahtarsız olduğu için kontakta kapak var. Sonra kapıyı açtım kolay gelsin amca dedim hayırdır falan... bekliyorum kapı açık Amca döndü sağolasın yeğen arabayı çalıştıramadım dedi. Amca akşama kadar yine çalışmaz o dedim Benim araba istersen anahtarları vereyim öyle dene dedim. Amca kıpkırmızı oldu utandı zaten hava da sıcak. Ya benim araba otomatik zaten dedi indi arabadan. Sonra benim arabanın arkasında duran siyah sedan Honda cıvıc ı göstererek işte ya burda benim araba dedi ve arabasına gitti. Sadece renkler benziyor arabaların siyah hb focus ve siyah sedan cıvıc amcanın kafa çok dalgınımı anlaşılan.
    17 Beğeniler
  7. İbrahim Çelik

    Sahibinden Orijinal Anılar

    Megan3 Ankara'dan bir araç buldum. Gittim beğenip aldım. Bir gün sonra plaka değişecek, evraklar çıkacak. Hava 35 derece Aksaray güneşi bunaltıyor. Bereket ki emniyette işler hızlı yürüdü 20 dk işimi halledip tek nüsha tescil belgemi ve plaka belgemi alıp ziyaretçi kartını emniyet girişine bıraktım ve emniyetin önündeki otoparka yollandım. Aracımın yanına geldim ve kapıya elimi attım. Tıssssss. araba açılmadı. Eller selbes giriş vardı ya olmadı. Kartı cebimden çıkartıp tıkladım. Tıssss. Yine olmadı. Bu arada ateşim yükseldi. Elimdeki evrakları arabanın sileceğine sıkıştırıp. Arabadan uzaklaştım tekrar geldim. Yok babam. Araba tanımıyor beni. Bi daha bi daha. Yok. Aklıma manüel giriş geldi. Karttan anahtarı çıkarttım. Anahtar kapıda dönüyor kapı açılmıyor. Bu arada 15 dk uğraşmışım. Olmuyor olmuyor. Yüksek ihtimalle içerisinden geçtiğim x-ray cihazı kartı bozdu. Diye düşünüyorum. Sinir kat sayım tavan yaptı ağzım kurumaya başladı. Kart eller serbest çalışmıyor. Açma tuşuna tıklıyorum olmuyor. Manüel giriş anahtarı boşa dönüyor. Kafam çalışmaya başladığında aklıma evdeki yedek anahtar geldi. Hemen arkadaşı aramak için elimi telefona attım. Gelsin beni eve götürsün. Kartı alıp arabayı kurtaralım. Bu arada aklıma sileceklerdeki evraklar geldi. Sileceklerdeki evrakları alayım gölgeye geçeyim derken. Arabanın içine gözüm takıldı. Dikiz aynasında koku asılı. İyi ama benim arabada koku yoktu ki. Evrakları alıp arabanın arkasına geçtim. Plakalıklar boş. Tamam dedim ben de biraz önce plakaları çıkartmıştım. Kafam bulanık aracın arkasındaki kaldırıma doğru yürüdüm ki iki araba yan tarafta bir megan3 daha duruyor. Evet o araç benim ki 30 dakikadır hırpaladığım oto başka oto. Aşağıya iki otonun resmini koydum yorum sizin. Masum araç. Asıl Oğlan
    16 Beğeniler
  8. Aslında aracı alalı uzun süre oldu. Nisanda aldık, ama bir türlü tanıtım konusu açamamıştım. Eşimin Peugeot 107'si satıldıktan sonra araç arayışına girdik. Çok marka baktık, hep otomatik arayışında iken kardeşime aldığımız Poloyu beğenen eşimin bundan alalım demesiyle kendimizi yine VW bayisinde bulduk. Tabi hanımın Tiguanı kullanıp sevmesi de ayrı bir etken oldu. Aracımız 2017 VW Polo 1.2 TSi Allstar DSG BMT 90 Beygir. Az önce yazdığım gibi Nisan ayında aldık. Işık paketi hariç birçok donanımı var. Öne çıkan donanımları açılabilir yarım cam tavan, dijital klima, siyah renkli jantlar, fonksiyonel deri direksiyon, hız sabitleyici, ön ve arka park sensörü, otomatik far ve yağmur sensörü, renkli karartılmış arka camlar, soğutmalı torpido gözü, 6 hoparlörlü ses sistemi, deri el freni ve vites topuzu, cd-sd-usb-suç-bt ses kaynağı çalan 6,5 inç ekranlı müzik sistemi, bt telefon, esp, hava kalite sensörü, stop and start özelliği, fren gücünü geri kazanım özelliği, otomatik kararan iç dikiz aynası,yokuş kalkış desteği, elektronik diferansiyel kilidi, yorgunluk algılama özelliği, lastik basınç sensörü ... Daha sayamadığımız bir çok özellik var. Renk seçeneğimiz bayideki aracı aldığımız için yoktu , ama zaten kırmızı ya da beyaz istemişti. Araç 2350 km civarında, yakıt tüketimi şehir içi için 5,5-6 litre civarında... Önce bayideki, sonrada dışarıdaki fotoğraflarını ekleyeyim.
    16 Beğeniler
  9. Arda Bülent Güzel

    Karikatürler

    süper
    14 Beğeniler
  10. İbrahim Çelik

    Teknolojik Laylon :) Yeni Aracım TEKNOLAY

    Merhaba arkadaşlar büyük bir beğeni ve heyecanla alıp yaklaşık 3 yıl da binmiş olduğum 2008 model ford focus mk2 collection aracımı geçen hafta sattım. Bundan sonra benzinli otomatik megan 3 cvt yada honda jazz 2012 üstü cvt otomatik araç bakmaya başladık. Kısmet naylondan teknolojiyeymiş. Yeni Aracım: 2013 Model mk3 İcon donanımlı megan oldu. Henüz 42.000 km de olan aracım 2. sahibi bir öğretmen arkadaştan bana geçti. Ankara'dan alınıp Ankara'da kullanılan aracımın sadece arka tamponunda ve sol çamurluğunda ufak bir boyama işlemi var. Ayrıca aracın sağında solunda rötuşlanması gereken boya çizikleri ve hafif göçükler var. Resimler: Bunlarda Hediye kışlıklar. 1 dönem kullanılmış Brigestone Araç Hakkında: Megan focusa göre daha hafif duruyor. Ön döş, kapı döşleri ve bir çok yer yumuşak malzemeden müteşekkil. Bu sayede araç tıkırtı tukurtu yapmıyor. Araç oldukça yumuşak bir sürüş karakterine sahip. Özellikle şehir içerisinde direksiyon ve pedallar hissiz gereğinden fazla yumuşak (beğenmedim). Yola çıkıp da 80km/h üzerine ulaştığınızda direksiyon sertleşiyor. Araç Teknoloji açısından cömert. Eller serbest sayesinde telefona doğrudan bağlanıyor gelen aramaları cevaplıyor, telefondaki müzükleri bulup istediğiniz gibi oynatıyor. Araçta kontak yerine kart var kart cebinizdeyken frene basarak bir tuş yardımıyla aracı çalıştırıyorsunuz. Farlar ve silecekler otomatik. Belirli bir ışık azlığı düzeyine erişildiğinde farlar otomatik yanıyor. Uzun kısa geçişlerini otomatik yapmıyor. Silecekleri deneyecek bir ortam oluşmadı. Park freni elektronik(el freni) gaza bastığınız anda devreden çıkıyor. Frene basıp aracın motorunu durdurduğunuzda hemen devreye giriyor. Belli bir eğimde geri giderken yada ileri giderken dur kalk sırasında yine devreye giriyor ve aracın kaymasına izin vermiyor. Hız sabitleyici ve hız limitleyici var. Fakat hem sabitleyici hem de limitleyici aynı anda kullanılamıyor. Bunları devreye almak için orta konsoldan bir düğmeye basmak gerekiyor. Diğer işlevler( hız artır, azalt, sabitleyiciden çık ve önceki hıza geri dön) direksiyon üzerindeki tuşlar yardımıyla devreye alınıp çıkartılabiliyor. Kararan dikiz aynasına bayıldım kesinlikle yan aynalarda da olmalıydı. Koltuklar rahatsız geldi alışamadım(fokus daha iyi bir oturma konforuna sahip) Kart çebinizdeyken araçtan uzaklaşınca kapılar kilitleniyor ve aynalar içe doğru kapanıyor. Ancak tuhaftır araç camları kapatmıyor. Camlar eller serbestten muhaf. Ellemek şart. Araçta brigestonun turanza lastikleri var bu lastikler 205 60 16 ebatlarında ve hamuru çok sert. Buna rağmen araç yol sesini sıcak asfaltta içeriye almıyor. Bozuk asfaltta denemedim. Aracın içerisinde yarı deri koltuklar var ancak hem deri kalitesi hem koltuk kumaşı vasatı aşamamış. Aracın ön görüşü çok başarılı ancak arka ve yan arka görüşü kötü. Araçta orijinal park sensörleri var bu sensörleri devreye almak için ön sol konsolda bir düğme var. Ne gerek var anlamadım ancak bu düğmeden arka park sensörünü kapatabiliyorsunuz. Ayrıca sensör sesini de araç bilgisayarından ayarlayabiliyorsunuz. Aracın aydınlatmasını beğenmedim. Özellikle uzunlar bana çok zayıf geldi. Far yükseklik ayarıyla oynansa belki fark eder. Araç içi aydınlatma kapılardaki ışıklar ve tavandaki ön arka iki tavan lambası tarafından karşılanıyor. Ayrıca güneşliklerdeki lambalarda yanında hediye. Aracın içerisinde yer yer piyano siyah malzeme kullanılmış. Dikkatsizlik yaparsanız hemen çizilirim dermiş gibi duruyor. Aracın ses sistemi fokusun yanına bile yanaşamıyor. İCON donanımda kullanılan ses sistemi aracın yüz karası. Şimdilik bu kadar araca yaptıklarımı ve araç tanıtımını buradan paylaşmaya çalışacağım.
    13 Beğeniler
  11. Ayberk Edim Ergün

    1987 Golf Mark 2 Restorasyon

    Herkese merhaba, Uzun suredir forumdan uzak kaldim.Is yogunlundan arabalarla ilgilenecek cok zamanim olmadi. 2005 model bi 206 aracim vardi onu verdim gitti yine kaldik babamla evdeki mondeo ya. Epey uzun zamandir gozume kestirdigim bir arac vardi apartman sakinlerinden yasli bir teyzenin 1987 model tek kapi füme renk GL paket golf mk2 si vardir. Komsumuz araci calistigi Vw fabrikasindan sifir olarak almis hatta uretim hattinda araba elindende gecmis.1999 senesinde Turkiye'ye kesin donus yaparkende bu arabayla donmus.Oturdugu yer ile calistigi yerin arasi biraz mesafeli oldugun bide ozamanlar seviyodum da kullanmayi diyor kiz gibiydi hergun arabamla gider gelirdim dedi [emoji1] Neyse iste kesin donus yaparkende yuklemis arabasini basmis gelmis buraya.o gunden beride Bandirma'dan koyü Manyas'a gitmis gelmis haftada 2 3 kez. Fazlada evinde durmazdi gorurdum hep torba torba zerzevat getirir dagitirdi apartmanda[emoji1] Alamanci teyzem hic evlenmemis Colugu cocugu yok arabayi ondan baskankimsede kullanmamis tek arabam var benim dedi satmadan once o an almasam mi diye dusundum kadin sanki evden kizini gelin cikarir gibi uzuldu ama dedi neyseki yine apartmanda olacak araba arada beni denk gelirsek carsiya pazara birak emi dedi arabayi satarken. Isin hikaye kismi bundan ibaret. Arabayi aldim. Hemen o gun koltuk moltuk ne var ne yok orta konsol bagaj halisi hepsini soktum eve getirdim. Annemin yuzundeki ifadeyi unutmam hic [emoji1] [emoji1] Onunde ufak bi hasari vardi.panjur ve farlari kirik catlakti.teyzeyide arabadan sogutan olay zaten oymus.Yegeni arabayi rica minnet gobegini catlattim ilk defa aldi körolmayasica o aksamda mahfetti arabami diye anlatti durdu. Gelelim fotograflara Ilk aldigimdaki hali bu haldeydi Koltuklari kirli ici sanayide 2 hafta bekletmisler on cam yarim acik halde toz duman olmus ici. Ama hersey nasil orjinaldi.O kirin arasinda gorebildigim hersey cok cok hosuma gitmisti. Bir baskasi icin eski pustu arabadir benim gordugum sey cok vaska seyler oldu [emoji1]
    13 Beğeniler
  12. Tayfun Doğan

    1 milyonluk toyota...

    Konuyu tam olarak doğru yere açtığım söylenemez sanırım... Araba kağıt üstünde benim olsa da teknik olarak hepimizin arabası... Bu zamana kadar 2000 motor araba bile fazla derken şimdi 2016 model 4500cc V8 hemde 5 5 tona yakın zırlı bir canavara binmek nasip oldu. Araçta donanım yok yok.[emoji23] Camlar açılmıyor Teyp yok Arkada kocaman bir yatak var ama Allah yatırmasın. Şunu söylemeliyim ki verdiğiniz vergiler her zaman boşa gitmiyor. Bazen de böyle faydalı ve tabiri caizse dosta güven düşmana korku veren şeyler için harcanıyor. Birkaç fotoğraf da benden olsun. Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
    13 Beğeniler
  13. Osman Bilgin

    Ramazan Bayramımız Mübarek olsun

    Ramazan Bayramımız Mübarek olsun, İnşaAllah Ramazanın sonunda kazançlı olanlardanızdır, sonraki Ramazanlara da imanla, sağlıkla, mutlulukla erişelim duasıyla.. Not: Yaşasın Baklava Devleti:=)
    13 Beğeniler
  14. Çok istisnai bir durum yoksa çocuk, kedi ve köpek asli kusurlu değildir. Bu canlılar varken telaşlandırmamak adına korna bile çalınmaz. Çocuklar oyun oynuyorsa mümkün değil sizi farketmezler. Gerekirse durulur veya çok yavaş hareket edilir. Yoksa ömür boyu vijdan azabı.
    13 Beğeniler
  15. Hasan Yıldız

    Sahibinden Orijinal Anılar

    Evleneli 3 ay kadar olmustu,Yorucu bir gorev donusu anamin evine gittim -Anne corba var mi? -Dur yapam iki dakka da bir kase corba ictim kanepeye uzandim tam uyuyacam valide: -hanimini da getirseydin -hanim ,evet hanim!!! Insan arabasini unutur anlarim da Neyse aramizda
    12 Beğeniler
  16. Merhaba Bayram nedeniyle 1 haftalık bir tatilim vardı hazır memlekete de gitmişken uzun süredir aklımda olan projeleri uygulamak ve sizle paylaşmak istedim tüm işlemler ortalama 2 gün sürdü aşamalarla ilgili çok fazla foto çekme imkanım olmadı elim den geldiği kadar çektiğim resimleri paylaşacağım Malzemeler 100 tl Endistüriyel beyaz ve siyah boya Selilozik tiner Vernik Sertleştirici Plastik yüzeyler için olmazsa olmaz plastik astar Zımparalar Arka stoplara yan ve ön sinyallere internetten aldığım karartma folya uyguladım uygulaması için epey uğraştım ancak mükemmele yakın oldular Jantlar için önce iyice temizlik şart jant orjinal boyası çıkana kadar zımpara yapılmalı jant sorunluysa çelik macun kullanılmasını da öneririm bende öyle bir sorun olmadığı için macun kullanmadım 2 kat beyaz boya ve sertleştirici katılmış tek kat parlak vernik uyguladım her kat için yeteri kadar kuruma süresi vermeniz çok önemli Dış aksam plastik boyaması plastik boyama da en dikkat edilmesi gereken işlem temizliği ve zımparalanması mükemmel yapılmalı ve muhakkak plastik astar kullanılmalı bunlara yeteri kadar zaman ayırmak şart aksi halde kötü sonuç verebilir resimlerde net belli olmayabilir ancak ben tüm dış plastik aksamı piano black yaptım mat siyah boya üstüne 2 kat parlak vernik atıldı plastiklerin parlak olması temizlikte inanılmaz kolaylık sağlıyor ve güneş altında çok güzel duruyor Farlarım çöpe atılacak durumdaydı yabanci sitelerde gördüğüm bir işlemi farlara uyguladım sonucu bende hiç kestiremiyordum ancak farlarım %80 - 90 civarında iyileşti internette satılan matkap ucuna takılan cırt bantlı hazır zımpara setleri var sırasıyla tüm zımparaları uygulayıp son olarak içine sertleştirici katılmış parlak vernik uyguladım Ön iki koltuk sökülerek hem araç içi taban halısı hemde tüm koltuklar halı yıkama makinasıyla ilaçlı olarak yıkandı makinanın içinde toplanan pis su haznesinin tabanından abartısız söylüyorum yarım santim çamur çıktı Son olarakta araca yeterli güce sahip polisaj makinasıyla önce pasta sonra cila işlemi uyguladım burda önemli olan yeteri kadar iyi makina olmalı daha önceki ucuz makinalardan hiç verim alamamıştım bu işi yaradı polisaj aşamalarını fotolayamadım ama sonuç resmini paylaşıyorum.
    12 Beğeniler
  17. Yaklaşık 1 aydır araca kolçak arıyordum. Titanyum serideki kolçaklarda el freni farklı yerlere olduğundan dolayı bir çok mekanizmanın değişmesi gerekiyordu ve çok yüksek fiyatlar verdiler.. Yurt Dışında Ford Focus Se diye bir model var ve orta konsol bizimki ile aynı, tek farkı kolçaklı oluşu idi. Bunu mutlaka getittirmem lazımdı. Nitekim geldi.. Montajı kendim yaptım, herhangi bir masrafı olmadı.. Kolçağın bana maliyeti 350 tl oldu. Harika bir montaj ve kesin çözüm.
    12 Beğeniler
  18. Ömer Türkşanlı

    Bugün Aracınız İçin Ne Yaptınız?

    Aldım alalı bagaja el değmemişti, bagajı toparladım, yıkadım, pasta cila yaptım,kadran ledi pırpır ediyordu onu değiştim, Aliexpresden gelen kapı lastiklerini monte ettim...
    11 Beğeniler
  19. Ayberk Edim Ergün

    1987 Golf Mark 2 Restorasyon

    Astar atildi bugunluk isi bitti
    11 Beğeniler
  20. Ahmet Ekici

    Mercedes Benz - Vito Kombi 1600cc

    Herkese iyi günler. Malumunuz forum ile custom'u aldıktan sonra tanışıp, foruma ilk customu getirmiştim. Şimdi de custom'u satıp, forumun yeni üyesi Mercedes Benz Vito 111 cdi 1.6 - 114 bg'lik üyesini aldım, tanıştırayım. An itibariyle kendisi 9 günlüktür. 1.6 lt, 114 bg, Euro 6 motora sahip. Metalik gümüş grisi, 4+1 koltuklu kombi modeli, otomatik far, rüzgar savrulma asistanı, yorgunluk asistanı mevcut. Bununla idare edin, müsait olunca diğer fotoğraflarınıda ekleyeceğim.
    11 Beğeniler
  21. Ayberk Edim Ergün

    1987 Golf Mark 2 Restorasyon

    Arabanin krikosuyla bijon anahtarinda paslanma olmus. Calistigim fabrikada hayvanlar icin sagimhane yaptigimiz icin sicak daldirma galvaniz kaplama yapiliyor.kucuk parcalar icinde cinko kaplama yaptiriyoruz. Bijon anahtari normal demir malzemeydi krikoda siyah boyaliydi ama cizilmis hep yere degen yerleriordan rutubet mi almis napmissa pas yapmis. Ikisinide asitte beklettim temizlettim pasini sonrada kaplama banyosuna attirdim. Durularkenden şalumayla durulattim su lekesi kalmasin diye sonuc guzel oldu. Kriko boyali oldugu icin boya sokucu kullandim boyasini aldim uzerinden sonra 2000-3000 zimpara yaptim ikisine de. Krikonun resmini cekmedim niye bilmem [emoji52] Buda kaplandiktan sonraki hali;
    11 Beğeniler
  22. Sevgili forum arkadaşlarım öncelike herkese hayırlı akşamlar, herkesin bayramını şimdiden kutluyorum. Konuda 4 sayfa iyi kötü yorumlar yapılmış. dikkatiniz olsun, geçmiş olsun dilekleriniz olsun hepsi için sizlere ayrı ayrı teşekkür ediyorum ancak telefonla uğraştığıma ilişkin yanlış anlaşılma ve yanılma var zira aracım 2004 ford fiesta, el freninin olduğu kısım s7 telefona göre biraz küçük kalıyor, bazen telefon tutucuya bazen de oraya bırakırım telefonu araca bindiğimde. Önyargılı olmak çok kolaydır ancak bu konuda yazan arkadaşlar benim aracımda double din teybim olduğunu, bluetooth ile görüşme yapabildiğimi, s3 frontier akıllı saat kullandığımı, araç kullanırken acil olmadığı sürece görüşme yapmadığımı, yapsam dahi telefon yerine saatimden konuştuğumu bilmiyorlar bu yüzden de bilmeden günahımı aldılar, ha benden yana hakkım sizlere helaldir keşke Olgu abim aracılığı ile önce bir sorsaydınız. Neyse baktım ki her kafadan bir ses çıkıyor bu mesajı yazma ihtiyacı hissettim ki daha fazla günaha girmeyin Ramazan vakti. Öncelikle Rabbim kimseye kaza bela vermesin hele hele de bu türlü kazayı, öğle vakti çıktım evime gidiyorum bu talihsiz kaza başıma geldi, hatta korktuğum başıma geldi bile diyebilirim. Çünkü çocuklar bu konuda çok tehlike arz ediyorlar. Şahsen ben çok dikkatli, kurallara bağlı, boş köy yolunda dahi sinyalini bile veren biriyim. Bu kazada da etrafımı kontrol ederek gidiyorum, ilk nazarda gözlük kullandığımdan çocuğu karartı şeklinde gördüm, beklediğini de gördüm ancak bu husus sadece 2 saniyelikti, beklediğine kanaat getirince alışkanlık olması hasebiyle aynaları kontrol ediyor olmalıyım ki saliseler içinde gözümü tam yola çevirdiğimde çocuğu sağ tampon önünde görmemle frene basmam bir oldu, çok sert fren yaptığım için araç birden öne yığılma yaptığından çocuğu savurdu, yine ani fren sebebiyle el freni önündeki cebe tam sığmayan, ucu şoför tarafına dönük ve dışta olan telefonum da ayağımın dibine fırladı, o anki şokla ne düşündüm bilemiyorum ama sanırım üzerine basmayım kırılmasın diye düşünmüş olacağım ki telefonu alıp torpido üzerindeki telefon tutucuya koydum, hemen araçtan indim ancak 112yi aramam gerektiğini idrak eder etmez geri dönüp telefonu alıyorum ve çocuğun başına gidiyorum olay bundan ibaret ne yazik ki geldi başa olanla ölene çare yok Allah bir daha bana da sizlere de göstermesin inşallah. Bu yazıdan sonra da yine yorum yapmak size kalmış ama lütfen ön yargılı olmayın zira o sürücü siz de olabilirdini. Araç içini gören kamera da takacağım ki bu tarz yanlış anlaşılmaların da önüne geçeyim. Çocuğa gelince 6 yaşında, işitme ve konuşma engeli var, anne baba ayrı, anne o gün ilk defa mecburiyetten çalışmaya gitmiş ve çocuk da aklınca oynamak için 12 yaşındaki ablasının dalgınlığından yararlanıp evden dışarı çıkmış ve desesine gitmiş, geri dönüşte de bu talihsiz kazanın mağduru oldu, ben saniyeden bile kısa süre aynalara baktım göremedim, karşıya geçmeyeceğini düşünerek ayna kontrolü yaparak hata yaptım bu konuda dersimi aldım. Sağolsunlar aile de anlayışlı çıktı ama hepsinden önemlisi çocuk iyi ve bugün taburcu ettik evine götürdüm kısa süre misafiri oldum, artık küçük bir arkadaşım var. Koruyan Allah'a şükürler olsun.
    11 Beğeniler
  23. Çocuk sola hiç bakmıyor ama araç içinden yol kenarındaki çocuk çok net görülüyor.Sağdaki çocuk çok önceden görülürken ayağın frene gitmemesi çok düşündürücü.
    11 Beğeniler
  24. Özgen Acar

    Focus Geldi

    Merhaba forum ailesi malumunuz daha önce de açtığım konulardan anlaşılacağı üzere ikinci el araç arayışım vardı çok araba baktım fakat ikinci eldeki riskler ve bazı satıcıların yalan konuşmaları yüzünden soğudum ve sıfır araç almaya karar verdim,courieri takasa verdim ve focus trend-x aldım. Şimdilik sessizlik konusunda çok memnunum araç gayet tok olmuş,yol tutuşu zaten ford standartlarında çok iyi..üzen kısım yakıt onu da en kısa zamanda otokoç garantili lpg ile çözeceğim inşallah..(4 yıl garantisi bozulmuyor herşey dahil) Şimdilik bir foto atayım adettendir Allah daha iyilerini sizlere nasip etsin inşallah
    10 Beğeniler
  25. PİYANO SAZ İSE, VİANO DA OTOMOBİLDİR. uzunca bir müddet birtakım sebeplerden dolayı bırakın yıldızı arabam dahi olmadı. Hamdolsun fetret devrini hayırlısı ile atlatınca yeniden yıldıza kavuştuk. bu süre zarfında ayağımızı yerden kesecek bir araba alabilirdim elbetteki ama bu durumda da fetret devrinin sonunda yıldıza ulaşmam gecikirdi. bu yüzden şükürler olsun ailece biraz sabrettik ve sonunda hamdolsun mercedesimize kavuştuk. bu kez viano ile karşınızdayım. neden viano diye sorulacak olursa. her araç için elbetteki herkesin kendince makul birden çok sebebi var. daha önce edindiğim, uzun süre kullandığım arabaların da benim için makul gerekçeleri olmuştu tabi. şimdi isterseniz niçin viano faslına geleyim. 1- aslında motokaravan yapmak gibi uzun zamandır kafamı meşgul eden bir hevesim vardı ve bayram sonrası iyice yaklaşmış iken yeni yönetmelikteki bazı kısıtlamalar yüzünden bu hevesimiz kursağımızda kaldı. çocuklarımın ve hanımın yanı sıra annem ve babamla da bir yerlere gidebilmek benim için önemli. elbetteki her yere 6 kişi ile gidemem ama sürekli olarak sadece çocuklarım ile gezmek ve çok istesem de hem annemlerle hemde ailemle aynı anda bir arada gezememekte vicdanımı rahatsız ediyordu. neticede çocuklarımız olduğu gibi bizlerde ebeveynlerimizin çocuklarıyız. 2- ikinci bir plan olarak zaten viano aklımın bir kenarında ve s....den.com sitesinde ise favori ilanlarım kısmında hafızadaydı. yani takip ediyordum viano ilanlarını. ama sessizce, derinden ve sinsice. renk vermeden. 3- dizel ve otomatik vites kombinasyonunu ısrarla tercihlerimin ön sırasına yerleştirmiştim. bana uygun gelseydi bir başka markanın bile dizel otomatiğini alabilirdim ama kısmet yine yıldıza imiş. 4- bu minvalde nispeten düşük km.de yada en azından çok km. yapmamış, sedan, dizel ve otomatik herhangi bir otomobile 60-70 arası vermek içten bile değilken bu tercih yıldızla taçlandırılmak istendiğinde rakam en az 80 olmak zorundaydı. (90 isteyenlerin 80 e arabalarını sattıklarını veya satabilme ihtimallerini dikkate alarak.) 5- bu durumda eldeki bütçe imkanlarını aşırı zorlamadan ve hedeften de sapmadan hem dizel, hem otomatik ve hem de 6 kişinin istediği an rahatça seyahat edebileceği, aynı zamanda bir yıldız ve binek arabanın sürüş pozisyonuna diğer rakiplerine göre daha yakın olması, yaş olarak alabileceğim diğer yıldızlara nazaran daha genç olması sebepleri ile tercihimi viano ambiente kısa şaseden yana kullanmış oldum. şimdilik 500-600 km. civarında yol yaptım paşayla. çocuklar adını hemen paşa koydular, benim katkım olmadı isim faslında. bu kısa kullanımda hemen viano yorumları yazmak niyetinde değilim. henüz bende vianonun detaylarını, ıvırını, zıvırını vakit buldukça keşfediyorum. ama internette bu araçla ilgili bilgilerin yetersiz ve olanların bir kısmının ise yer yer hatalı ve yanlı olduğunu vianoyu kafama koyduğum günden beri hissediyorum. bu sebeple vianonun mümkün olan en objektif kullanıcı yorumunu yapabilmek amacıyla benim için bir müddet paşamla vakit geçirmem, en azından sağlam bir uzun yolculuk yapmam, bakımlarını vs. yaptırmam, birkaç depo mazotu farklı koşullarda harcamam lazım. bu saydıklarımı yerine getirmeden benim yapacağım yorumlarda başta bahsettiğim internet dünyasının tam manasıyla inandırıclığından uzak yorumlar havuzunda (viano için internet denzi gibi değil maalesef) bir damla olur gider. henüz fotoğraf vs. çekmedim. paşam 2007 model, dizel, otomatik, kazasız, boyasız, hatta tamponları dahi boyasız, taban naylonları bile henüz çıkarılmamış, 125 bin km.de, ambiente kısa şase bir yıldız. koltuğu şöyle, motoru böyle kısmı daha sonraya inşallah. konunun başlığını iş olsun diye yazmadığımı ayrıca belirtmek isterim. bence piyano ile viyano arasında ses benzerliğinden fazlası var gibi. Paşayı eve getirir getirmez, sigorta ve plaka işlemlerini hallettim. eski plakasını tampona silikon ile yapıştırmışlardı. ben yapıştırma yerine panjurdaki krom detayları tamamlasın diye krom plaka çerçeveliğine taktım plakayı. sonraki ilk işim şimdiye kadar tabanındaki koruyucu naylonu dahi sökülmemiş durumdaki tabanı silip süpürüp güzelce bir koruma altına almaktı. bu sebeple eski sahibinden kalma uyduruk halıları kaldırıp attım. çünkü zeminde kaydıklarından ayak altında paspas oluyorlardı. arkadaki 4 koltuğun tamamını eve çıkardım ve evvela durumu boş halde iken bir etüt ettim. planım tabandaki rayların daha güzel çalışması için temizleyip wd40 ile toz ve kirlerinden arındırmaktı. ve bir tüp wd40 sprey bu işi güzelce halletti. devamında taban kirlenmesin ve ıslanmasın diye tabana muşamba ve üzerine de jel kaydırmaz tabanlı halı ile döşeme işlerine başladım. evvela muşambayı yerleştirdim çünkü muşamba aynı zamanda halı kesimi için bana kalıp olacaktı.
    10 Beğeniler
  26. Mehmet Ozyurek

    Kasko Poliçedeki Rakamlar?

    Öncelikle şunu belirtmeliyim ki.. full kasko diye bir poliçe çeşidi yok. Eksiksiz bir poliçeye de ulaşmak imkansız çünkü bana göre full olan X kişiye göre eksiktir. Her teminat tek tek değerlendirilmeli. risk görülmeyenler alınmamalı, riskü yüksek görülen teminatlar bedeli yükseltilerek alınmalıdır. Konu kasko olduğu için sadece kaskoyu ele almak gerek ancak. bazı teminatlar trafik sigortasına ilave çalıştığı için ona da değinmeden geçemeyiz. Trafik sigortasında göreceğimiz teminatlar.. Maddi araç başına (33 bin) : Bir kazaya karışıp bir araca zarar verdiğimizde trafik sigortamızın karşıdaki araca ödeyebileceğim maksimum rakamdır. Maddi kaza başına (66 bin) : Bir kazaya karışıp birden çok araca zarar verdiğimizde trafik sigortamızın karşıdaki araçlara ödeyebileceği maksimum rakamdır. Sakatlanma ve Ölüm kişi başına ( 330 bin) : Bir kazaya karışıp bir kişiye zarar verdiğimizde trafik sigortamızın karşıdaki kişiye ödeyebileceği maksimum bedeni hasar rakamıdır. Sakatlanma ve ölüm kaza başına (1650 bin) : Bir kazaya karışıp birden çok kişiye zarar verdiğimizde trafik sigortamızın karşıdaki kişilere ödeyebileceği maksimum bedeni hasar rakamıdır. Kaskoda sigortasında göreceğimiz teminatlar.. Ferdi kaza : Kaza anında zarar gören araç içindeki kişilere ödenecek ölüm ve sürekli sakatlık teminatıdır. (genelde düşük tutulur, çünkü pahalı bir teminattır) İhtiyari mali mesuliyet Teminatı : Trafik sigortasındaki teminatlar ile aynıdır, trafik sigortasındaki rakamlar aşıldığında devreye girer. Aynen trafik sigortasında olduğu gibi, maddi ve bedeni olarak ayrılır veya kombine dediğimiz şekilde tek limit olarak alınabilir. Amacı zarar verilen 3. şahıslara veya mallarına tazminat veya hasar bedeli ödemektir. Kısa bir örnek verecek olursak.. : Bir kaza oluşsun ve bu kazada kendi aracımızda 100 bin, çarptığımız araçta 100 bin hasar oluşsun, çarptığımız araçtaki sürücü ve kaldırımdaki elektrik direği de hasar görsün. Bu durumda, kendi aracımızdaki hasar kasko sigortamızdan karşılanacak. Elektrik direğindeki oluşan hasarı 33 bin liraya kadar trafik sigortamız ödeyecek. Karşı araçtaki 100 bin liralık hasarın 33 bin lirasını trafik sigortamız ödeyecek. Kaskomuzdaki ihtiyari mali mesuliyet rakamı müsait ise aradaki farklı yani 100-33=67 bin lirayı kasko poliçemiz ödeyecek.. ilk mesajda sorulduğu gibi.. kaskomuzdaki imm rakamı 50 bin ise.. : 33 bin trafik sigortamız, 50 bin kaskomuz öder. geriye kalan 17 bini biz cebimizden ödemek zorunda kalırız. Ölen kişi için de buna benzer bir ödeme yapılır.. : ilk 330 bin lira tazminatı trafik sigortamız öder. Geri kalanı alınan limitler dahilinde kasko poliçemiz öder. limitler yetersi gelirse kalan tutarı kusurlu tarafın kendi imkanları ile ödemesi gerekir.
    10 Beğeniler
  27. Mehmet Kaya

    Mondeo Almak İstiyorum

    Performans istiyorsanız Sıralama 1-Dizel Manuel 2-Dizel Otomatik 3- Benzinli Manuel Dizeli kim ne derse desin sesli. Otomatik Benzinli ciddi hantal. Ama bir o kadar konforlu ve sessiz. Ben 7 yıldır kullanıyorum bu 7 yıl daha kullanacağım gibi. Seviyorum. Bu paralara alınabilecek tek marka model. Ford Mondeo. Kronik sorunları çok büyük sorunlar değiller. Forumda da bununla ilgili bilgiler çok. Koltuk dişlisi sıyırma (dişli ankarada 50-60 tl) Şarj dinamosu(serviste değişirse 1500 civarı ama içindeki parça değişirse 150 tl civarı) Benzinlilerde emme manifoltu klaperleri (parça 200 tl civarı) GhiaXlerde deri koltuk arasında alcantra kumaşlar(hepsinde olmaz olursa çözümü alcantra bulamazsınız farklı bir kumaş türü) Ghialardaki Mercekli farlardaki mercekler küçük( İlker Kemal 600-700 tl civarı xenonu bixenon yapıyor müthiş oluyor) Dizellerde kasnak sesi Yakıt olarak otomatik benzinli LPG deuzun yolda 10-11 litre yakıyor ama ben 120-150 km ortalama ile giderim. Şehir içinde de şehir içine göre değişir. Maraşta 15-16 litre ankarada 12-13 litre yaktırıyorum.
    10 Beğeniler
  28. bu gün G.Antepe gidip döndüm. kanundan haberdar olan ben gibiler sabit hızla yol alırken, bihaber olanlar da sellektör çaka çaka gişelere son sürat gidiyordu. 1.olana şeker verecekler gişede haberleri yok. [emoji23]
    10 Beğeniler
  29. Dün muayeneye girdik, şükür sorunsuz olarak geçtik ( malum sabit hafif kusurlar hariç )
    10 Beğeniler
  30. Sani Gerşon

    Telefonumuzdan Yakaladığımız Kareler

    Seviiim koooş, fareyi yan komşu yakalamış.
    10 Beğeniler
  31. Bu arkadaşınız hangi forumdan? Mümkünse bir daha araç kullanmasın. Telefona bakmaktan çocuğu görmemiş. Çarptığı kişi kendimiz veya Allah korusun bizim çocuğumuz olsa ve bu videoyu izlesek, yorumlar bu kadar yumuşak olur muydu acaba? Çocuğu sadece çarpma anında görüp duruyor Koyduğunuz 2. kazasında da göz göre göre gidip kazaya karışıyor. Karşı taraf hatalı bile olsa, hatalı diye kaza yapmak gerekmez.
    10 Beğeniler
  32. İbrahim Çelik

    Leblebi

    Biyoloji öğretmeniyiz ya çift çenekli bitkiler dersini işliyoruz. Tecrübeyle öğrenmenin de etkisi malum. Kuru yemişçinin yanından geçerken 100gr leblebi aldım. Örnek numune. Leblebi nohuttan yapılır. Nohut çift çenekli bir bitkidir. Öğrencilere üçer leblebi dağıttım. Arkamı döndüm. O da ne sınıfın yarısı geviş getiriyor. -Ne yaptınız olum? -Yedik hocam çok lezzetli - Bu leblebiyi yiyenleri disipline vereceğim. Sınıfın yarısı dalgalandı. -Yapmayın hocam yawwwwww. Ne diye disipline vereceksiniz? Suçumuz ne? -Suçunuz ders araç gerecini yemek. Bu daha bir şey değil. Bunu öğretmenler odasında anlattım. Yıkıldı ortalık. Aradan bir kaç gün geçti. Beden eğitimi hocamız, Çocuklara yüzme dersi veriyor. -"Çekil ibrahim hocam çocukların notunu yükselteceğim" diye beni bilgisayarın başından kışkışladı. -Hayırdır dedim neden not yükseltiyorsun? -Ders araç gerecini fazlalaştırmışlar. Herkese 10 puan fazla.
    9 Beğeniler
  33. Ayberk Edim Ergün

    1987 Golf Mark 2 Restorasyon

    Simdi siz oyle yazinca aklimda birden di ririri can't touch this di ririri can't touch this sarkisi yankilandi [emoji1] [emoji1] Egzozu goren yaklasmasin zaten [emoji1] [emoji1]
    9 Beğeniler
  34. İsa Acar

    Karikatürler

    Anlayana [emoji17]
    9 Beğeniler
  35. muşamba işini halledince muşambayı kalıp olarak kullanarak ince jel tabanlı halıyı kesmeye başladım. halının düz ve desensiz olanını maalesef aramalarıma rağmen bulamadım. Ayrıca hafta sonuna kalmadan paşa ile yola koyulacağımız için maksadımızı hasıl edecek en hızlı çözüme odaklandım şimdilik. halıyı tabana yerleştirince arkaya takacağım ön iki sıra koltuğun koltuk kızaklarını açarak ilk iki sıra koltuğu yerleştirdim. şimdilik arka sıra koltukları tatil dönüşüne kadar takmak niyetinde değilim. böylelikle hem yer kazanmış olacağım hem de fazladan ağırlık taşımak zorunda olmayacağım.
    9 Beğeniler
  36. Aylar sonra araç yıkandı epey güzel bir şeymiş kerata... Maşallah esirgemeyin lütfen...
    9 Beğeniler
  37. Arabaya binen kirmizi tshirt li kesinlikle araba kullanmayi bilmiyor. Bilinçsiz yardimin zararlari...
    9 Beğeniler
  38. Serkan Toker

    Oyuncak sektörü ?

    Yurtdışını bilirsin de sen avm nin ortasına yere çöken çocuğu bilir misin ? Hadi anlat aliexpresi, takip numarasını, shippingi..
    9 Beğeniler
  39. 9 Beğeniler
  40. Hüseyin Sönmez

    Scotishfold Kedi

    Sahiplenmek sıcak bir yuva vermek için ücretsiz dana arıyorum, bilhassa kırsaldaki arkadaşlara duyrulur. (Bayrama kadar çok iyi bakılacağını garanti ederim.)
    9 Beğeniler
  41. Ayberk Edim Ergün

    1987 Golf Mark 2 Restorasyon

    Kasetlik elimden gecti gectigimiz aksam. Temizleyecem demistim ama temizleyecek bir yanini bulamadim gibi birsey. Sadece fircayla ara yerleri fircalayip nemli bezle sildim. Sizin icin birde birde video ekledim. Orta konsolun icine yerlestirdim.
    9 Beğeniler
  42. Çiğdem Kaya Bilgiç

    Telefonumuzdan Yakaladığımız Kareler

    Bi sorun mu var biradeeer adlı çalışmamız
    9 Beğeniler
  43. Araç çalınırsa, kasko şirketi ruhsatı ister ancak araç çalınmış da olsa ruhsat yeniden çıkarılabilir. Araç çalındığında ruhsat araçta ise, çalıntı kaydı oluşana kadar araç çevirmelerden geçebilir. Ruhsat araçta değilse, geçemez.. Taşıyıp taşımamaya siz karar verin
    9 Beğeniler
  44. Ayberk Edim Ergün

    1987 Golf Mark 2 Restorasyon

    Araba arife gunu boyacinin kapisindan iceri girdi. Artik yavastan eldeki malzemeleri toplamanin zamani geldi.Havalarin sicagindan usengeclikten birazda arka koltuklara anca niyetlendim. Arka koltuklar oturulmamiscasina fosur fosur ama ne yazikki oturulmamiscasina temiz degillerdi. Ozellikle sirttaki en ust kisimlari fazlaca kirliydi. Hemen ameliyat haneyi hazirladim. +Sicak su(kombiye bir ayar verdim redline a dusurdum keratayi ) +meshur pembeli hali yikama ilaci +hali fircasi Once bi islattim soguk suyla sonra bi sicak su...amannnn. camur kara su.bi verirsin kopugu şakuduk şukuduk firca. Su temiz gelene kadar duruladim. Cikardim disari yan cevirdim suzulsun diye iki kova su cekmis [emoji1] Bu kirli hali. Yine kahve-sari pis tonlari Ayagim cikmis orda.alti oval oldugundan koltugu dik tutabilmek icin kusuruma bakmayiniz. Ilk kattan sonra biraz renk geldi Boylelikle koltuklarin temizligi bitti.Boyadan ciktiktan sonra hic birsey takmadan heryer aciktayken hali ve kapi dosemelerinin temizligini yapip kalorifer kanallarinin temizligini yapip icerisini yavasca takmaya basliycam. Boyaya gitmeden onceki cektigim son fotografida buraya birakayim Icerisi cok ferah genis bir aractir elinizi kolunuzu salladaniz hic biseye carpmaz oyle geniş [emoji1] [emoji1]
    9 Beğeniler
  45. 9 Beğeniler
  46. Murat Birinci

    Bugün Aracınız İçin Ne Yaptınız?

    Az önce yaklaşık 15 dakikada torpido içindeki aux girişini aliexpressten aldığım parça ile teybin altına aldım. Çok güzel oldu. Artık torpidoyu açmaya gerek yok. Hemen elimin altında oldu.
    9 Beğeniler
  47. Ayberk Edim Ergün

    1987 Golf Mark 2 Restorasyon

    Koltuklarda sofor koltugunda bir tane sigara yanigi bide sofor koltugunda ufak bi indi bindi yaparken surtunmeden kaynakli bi yirtilma vardi. Koltuklari getirip eve yikadim temizledim tam kapinin onune serdim zirt dedi zil caldi. Teyze yedek anahtari getirmis. Sofor koltugunda bitane kirmizi hortum var. Koltuk yatirma kolunun yuvasi cikmis kirilmis herneyse yatirma kolu zaten ikisindede yok. Cokta tersime gelir bozulan biseyin catara patara tamir edilmesi. O hortum nedir ?dedim ben bu ikiliyi alayim ara ara ara yok. Ya dedim nasil bir parca bu ne kol var ne yuvasi. Wortex diye bi forum var vag gurubunun kullandigi. Forumu yagmaladim ne kullanabilirim yerine diye aa bi baktim bi link. Bi girdim aman yarabbi o sitede yok yok. Hemen parcayi buldum. Yatirma kol yuvalarinin tanesin 10.5€ dedim yok aggdjahdhsjaja [emoji1] Ama alicam yani kafaya taktim cunku binemem oyle. Dusunsenize herseyi orjinal topluyorum ama kapiyi bi aciyorsun kapidaki hortum selam çakiyo sana. Aldim. Sirketin Almanya fuari vardi 5 gun. Aldim parcayi sipariside fuar merkezine is yerinden bi abimizin adina yollattim. Oda ordan aldi geldi bana getirdi. Iki kibrit kutusuna verdim 21 yuro[emoji52] Sonra turkiyede biyerde buldum ondada tanesi 33 lira olunca dedim neyse cok gondiklenmemisiz. Koltukları temizledim çitiledim suları süzülsün diye koydum apartmana Koltuklar kahverenginden kendi gri rengine donduler.sonra bir tanidigin bos evine aldim goturdum koltuklari kurumaya biraktim. Bu ikizler koltuk yatirma kolunun yuvalari. O bahsettigim ilk yardim cantasi vardi. Onuda acip baktim icine.
    9 Beğeniler
  48. Erdem Dertsiz

    Golf 6 Taban Alt Koruma Tamiri

    Bizim buralarda her yeri kazmışlar. tabi logar kapaklarıda yukarıda kalmış. Minibüsün arkasında giderken kapağı görmedim ve sol lastiğim tam üstünden geçti sonuç aşağıda. Kırılan parçanın sıfırı 300 lira çıkmasıda 200 lira olunca tamir edeyim dedim. işte fotoğraflar. önce söküp eve getirelim baya pismiş. 2 ye bölünen yer Hazır eve getirmişken bir su turayım dedim. Nalburdan aldığım tel baya bi almışım 3 te 1 ini anca kullandım. 1,5 lira Havyamın ucunu geçiş ağızlı bir vida ile değiştirdim. Acemilik idare edin Burası sıkıntı olacak sanki zaten burdan vurmuşum tam. Hele şükür bitti. çok sıcak. Burasını bu kadar düzeltebildim. Asvalta bakan yüze birşey yapmadım. Aracı kriko ile kaldırdığımdan fotoğraf çekmedim kusura bakmayın. söküp takması zaten çok kolay.
    8 Beğeniler
  49. Hem size hem çocuğa çok geçmiş olsun. Yukardaki mesajı ilk gün ben yazdım. Kamera kaydını seyreden herkesin düşündüğü gibi ben de telefonla ilgilendiğinizi düşündüm. Açıkladınız, düşen telefonu kaldırmışsınız, kabul. "Telefona bakmaktan çocuğu görmemiş" cümlemi iptal ediyorum. Neyle meşguldünüz de o çocuğu görmediniz. Yol açık, kaldırım kenarı bomboş, görüşü engeleyecek park etmiş araç falan yok, köşeden dönmüyorsunuz, o çocuğu nasıl görmezsiniz. O çocuğu görmezseniz, araç kullanırken başka hiç bir şey görmeyin, görmeyin. O kadar açık, o kadar belli ki. Durma ya da kaçma mesafesi var. Tabi ki kaza, Allah korusun hepimizin başına gelir ama,bu çocuğu görmemek için başka yere bakıyor olmak, başka birşeyle meşgul olmak gerek. Hata kabul etmek çok zordur bilirim. Ama bence burada sadece siz hatalısınız ve çok hatalısınız. Çocuğun iyi olmasına sevindim, sizin de dediğiniz gibi bir cana zarar geldikten sonra hatanın kimde olduğunun bir önemi yok. Allah korumuş. Bununla geçmiş olsun. Çocuk birinci adımı yürür gibi atıyor, tam burda koşmaya başlıyor. Görüş açık, çocuğun yönü ve hareketi belli.
    8 Beğeniler
  50. Ayberk Edim Ergün

    1987 Golf Mark 2 Restorasyon

    Bu arabayi severek ozenerek topladigim icin ayni sekilde sizlerle paylasmak guzel oluyor sanki ayni arabayla ugrasiyormus gibi. Her ne kadar cevremde " bu arabanin orjinali guzel olmaz tutulmaz bunu basican yere bide bbs jant takican gor bak nasil araba oluyor" diyenlere ragmen inadina orjinal topluyorum. Hatta oyle orjinal toplamayi kafaya koydum ki orjinal Kasetligini aldim 5li kasetlik.Dersiniz ki kasetligin ne isi var. O yillarda arabanin orjinal ne aksesuari var ise o uzerinde olmali.hatta hem orjinal hemde birazda modern olmasi adina Kasetlik uyumlu 6li cd degistiriciler var bagaja yada torpidoya gizlenebilen oyle bi takim aldim yurtdisindan kismetse bi gelsinde zil orjinal hicbirseyin goz tirmalamadigi retro bi araç olacak Kasetlikten bi tadimlik birakayim buraya temizligi bakimi yapilip yerini alacak kendisi [emoji4]
    8 Beğeniler
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00