İçeriğe Yönlendir

Emisyon sorunu.


Ünal Şahin

Recommended Posts

Ünal Şahin

Gunaydın arkadaslar

56000 km 1.4 16 v 2001 model clıo hb rxt ıcın gaz analızı yaptırdım .

sonuclar sırasıyla co 1.2,corrr 1.1,(o2 0.3),hc 539,co2 65.0, ve lambda 0.99 olarak rolantı devrı 80 derece motor sıcaklıgında olculdu,bılen arkadaslara sorum su olacak oksıjenın bu kadar dusuk hc karbonun ve karbondıoksıtın bu kadar yuksek olması nasıl yorumlanabılır .ve bu aracın orjınal fabrıka emısyon verılerı nedır .

yardımlarınız ıcın sımdıden tesekkurler.

Yorum bağlantısı
Özdemir Deniz

Ünal ve Ümit Bey, Forum kuralları gereği ilk mesajlarımızı tanışma bölümüne atıyoruz. bu arada lütfen tamamı büyük harf mesaj yazmayalım... teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

yav komtanım bu lambda değerini nereden okuruz araç içinde :kutlama: yada okuyabilirmiyiz ?

şu "14.7 ye gelince (en ekonomik kullanım)" bişeyler düşündürüyor bana :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hani yaa sizin anlık yakıt tümetimi işi nooldu.. Boşa mı konuştunuz sayfalarca..

Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

Hani yaa sizin anlık yakıt tümetimi işi nooldu.. Boşa mı konuştunuz sayfalarca..

abi benim mutur işi girdi işin içine...Öncelik değişti senin bez gibi örneğin :kutlama:

Yorum bağlantısı
Cansel Kansu

Arabanız test yapılırken fakir çalışıyormuş.

When there is just sufficient air for complete combustion of the fuel, the air-fuel mixture is stoichiometric. A deficiency or excess of air is expressed in terms of lambda (ג).

lambda= 1.0 for a stoichiometric mixture.

lambda=1.0 kimyasal olarak tam yanma için birim yakıta gereken tam havanın sağlandığı orandır.

"lambda=1 gerekli havanın tam olarak verildiği andır ve en verimli yanmanın olduğu zamandır" demek pek doğru olmaz zira karışım fakirleştikçe yanmanın ısısı artar ve ısı geri dönüşüm sistemiyle donatılmış kojenerasyon tesislerinde, bu ısı da verim hesaplarına eklenir. fakat bir araba motoru için konuşursak en olması gereken karışımdır diyebiliriz.

lambdanın yükselmesi demek, yanmak üzere yanma mahaline gerektiğinden daha fazla hava girdiği anlamına gelir ki, bu fakir karışım/yanmadır.

aynı şekilde, lambda 1in altındaysa gerekli havadan daha az hava giriyordur, ve bu da zengin karışım/yanmadır.

test sırasında görünen lambda=.99, bence gayet düzgün bir değer.

fakat o motor soğutma suyu sıcaklığında olmaması gerektiği kadar düzgün bir değer gibi geldi bana. o yüzden, mertolun dediği gibi, motor sıcaklığı normal seviyesine geldikten sonra yapılan test daha güvenilir sonuçlar verecektir derim ben.

yanlış olabilirim, düzeltin...

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Bu arada stoichiometric = chemically correct

Stokiyemetrik katsayı yanma düzgünlüğünü ifade eder. Tepkimeyi denkleştirmek için yazılan katsayılardır.
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Madem yeri geldi, kendi, çektiğim fotoğrafları ekleyeyim Bizim TEF'in otomotiv bölümünden, cep telefonu ile çekmiştim.

EGR valfi

Gönderilen Resim

EGR valfine giren egzost gazını soğutan eşanjör

Gönderilen Resim

Bu da bağlantısı.... Fotoğraftaki da arkadaşım Emre, otomotoiv bölümünde yardımcı doçent, aslında termodinamikçi o da benim gibi. Ancak temel motor bilgisinden anlıyor...

Gönderilen Resim

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...