İçeriğe Yönlendir

Voltran; Sorunlar, Yorumlar


Melih Uyar

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek
Mehmet Bey

Benim araçta brc var. Bu teleflex sin brc ye göre farkı ya da avantajı nedir?

Meraktan soruyorum. Ama bir tanıdık araştırıyor artısı varsa önerebilirim.

Gördüğüm kadarıyla daha estetik.. Duyduğum kadarıyla daha sessiz.. (Enjektör sesi) Okuduğum kadarıyla enjektörlerin tepki süreleri benzinliye çok yakın..

Yorum bağlantısı
Oben Özdemir

ben ford araçlarda voltran doğru bir kara değil. ben atiker taktırdım ve hiçbir sorun yaşamıyorum.

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

Merhaba aranıza yeni katıldım.Bende 96 model mondeo var ve yeni lpg taktırdım Brc marka ve gayet memnunum.Bence eğer verebiliyorsanız biraz daha fazla verip Brc taktırın.Her ne kadar Brc de enjektörler biraz sesli çalışıyorsa da kaputu kapattığınızda hiçbirşey duyulmuyor. Ayrıca yanlış bilmiyorsam voltranda enjektörler kütük içinde olduğundan birisi arıza yaptığında hepsini değiştirmek gerekiyor. Oysa Brc de sadece arıza yapanı değiştiryorsunuz

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Ozyurek
ben de 2005 focus collection kullanıyorum sıralı sistem lpg taktırmayı düsünüyorum ama bazı arkadaslar focuslar da lpg nin pek avantaj sağlamadığını ekonomik olmadığını söylediler

Külliyen yalan. Hatta İftira..

Evren bugün bana telefon açtı.. 37 litre ile 500 km yol yapıyorum abi normalmi diyor.. Siz hesaplayın ekonomik mi değil mi..

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Hasan Mustafa Öz

yerli taktıracaksanız atikerde şaşmayın

montaj için atikerin sitesindeki yetkili

servisleri tercih edin

Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel

arkadaşlar atiker için eminmisiniz mersinde hep sorunlu çıkıyor diyorlar

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt

Ben Teleflex için planlamamı önümüzdeki 1-2 hafta içinde sonuçlandıracağım.

"Memnun değilim. Dur bende sıkınıtı var. Çözülemedi." diyen çıkmaz değil mi?

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt

Bugün aracı göstererek yapılacak işlem hakkında bilgi aldık. Ben 2. el alabileceğim bir kit hakkında isim vermeden bilgi almaya çalıştım. Garanti konusunu yuvarlak kelimelerle geçiştirerek eğer bizde ve tank değiştirilerek gerçekleştirilirse kabul ederiz diyorlar. Tank değişikliğinin nedenini sorguladığımda da ruhsata işlenmiş bir kit için çalışmamız gerekse, değişmesi gereken zorunlu bir çok parça var şeklinde parçaları saymaya başladılar. Bir de Ankara'da muayene istasyonu belgelerle aracı görmek istiyormuş. Bu nokta bir şekilde çözülebilirdi gerçi belki. 2 .el'in takibi koşturması ekstra yük olacak gibi gözüküyor. Abimlere aracımı vereceğimi söylemeseydim ve daha önce konuşmuş olsaydık ya da burda dönüşümü daha önce yaptırsaydık olurdu diye düşünüyorum. Kısmet değilmiş.

İstanbul'dan alınan aracım, dönüşüm ve tescil işlemleri dahil gerçekleştirilerek getirilecek. Hayırlısı...

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Hasan Aksüt

Aracımı bugün Ankara'dan aldım. Tüm işlemler sonrasında 1-1,5 depo kadar agresif bir şekilde abim kullandı ve dün son kez kontrol ederek kalibrasyonu yapıldı. Sonuçtan memnun kaldım diyebilirim. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.

Öncelikle yakıt tüketimi hakkında bilgi vereyim:

Ankara Sincan kavşağı Opet'den Aygaz'ı ve benzini fulledim. Ancak çok kısa bir süre full gösterdi. 10 dk. kadar. Uyarı sinyali sonrası aldığım gaz 41.4 lt'di. (44.4 aldım sanıyordum ama fişde böyle yazıyor.) Deponun 55 lt. olduğu bana söylenmişti. Niye fullenmedi acaba sorusu ile yola çıktım.

Toplam 418 km otoban yolculuğu yaptım. Ortlama hızım yol bilgisayarına göre 115 km. çıktı. 120 km'lerde yolculuk etmeye çalışsamda zaman zaman 100 - 140 km bandında gezindiğim oldu. Molasız 3 saat 40 dk.da geldiğim Dudullu Opet'de 42.5 lt gaz aldım. Kırmızı ışık yanmış olmasına rağmen uyarı sinyali duymadım. Eve gelinceye kadar kesintisiz full gösteriyordu. Bu hesaba göre 10.1 lt gaz tüketmişim. Yol bilgisayarı 7.4 gösteriyordu. Benzin olsaydı yine bunun çok az üstünü (7.6-7.9) gösterirdi sanırım. İstanbulda 42.5 lt gaz için 74 YTL ödedim. Ankarada 41.4 için 68.7 YTL ödemiştim.

Sonuç olarak 74 YTL'ye bu yolculuğu yaptım. Benzinle olsaydı 165 YTL'ye dolan depoda 100-110 YTL yakardım sanırım. Yakıt tüketimi avantajı ortalama %30 görünüyor. 1000 km sonra yakıt tüketimi avantajı daha iyi değerler üretecek denmişti. Biraz daha iyileşme bence yeterli olur. En güzel tarafı benzin ibresinin kıpırdamamış olması. Psikolojik rahatlık getiriyor.

Performans:

Aracın çekişinde hiçbir kötü yön algılayamadım. Özelikle yokuşlarda düşük devirde kalırsam bir iyileşme var diye düşünüyorum. Daha geç bayılma ve vites düşürme ihtiyacı oluşuyor. Bu kişisel algılama tabi ama İzmit sonrası hızlı akan otobanda sollamaya çıkmakta daha kolaydı diye düşünüyorum. LPG'nin beygir avantajı getirmesini çok düşük oranda beklesemde hissedilir olmayacaktı diye düşünüyordum. Ağırlıkta artıyor sonuçta.

Kafamda oluşan soru işaretleri şunlar:

1-) Dudullu Opet'de tankların 30 ve 45 lt olduğunu söylediler. Abim 55lt tanklara 45lt'ler için üretilmiş şamandıra takılıyormuş demişti. Bu nedenle tank yeterince dolmuyor olabilir mi? Pompacı bunun mümkün olduğunu söyledi. Zaman içersinde depoya daha fazla yakıt doldurulabiliyor olabilir mi? Uyarı sinyali duymamış olmama rağmen daha fazla gaz alabildim...

2-) Şehirler arası yolculuk performansına göre, şehir içi tüketimide benzer orantıya sahip olur mu? Çünkü menzil açısından bakınca tank hacmi aynı orantılarla küçük sayılır diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Lpg tanklarının %20 si güvenlik gereği boş bırakılır.. şamandranın da buna göre ayarlanmış olması gerekir...

Lpg'de uzun yol/şehir içi pek farketmiyor...

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Cüneyt Yiğit

Arkadaşlar herkesin sorunu aynı sanırım arabama lpg düşünüyorum ekonomik olması hosuma gidiyor fakat hangi marka benim arabama en uygun olur evet bu soru bendede var.Aydın da 3-4 yer gezdim 2005 focusuma Lovato tavsiye ettiler sizin arablar bilgisayar kontrollü buna en uygun lovato nun sistemi uyar dediler 1450 peşin fiyatı. Alternatif olarak Atiker / Aldesa duruyor 1200/10 taksit ama güven noktası adamı rahatsız ediyor. o kadar masraftan sonra problem yaşamaktanda korkuyor insan. hoş lovatoda problem olmaz diye bir şeyde yok ama . Sizin fikriniz ne olur bu konuda yardımcı olurmusunuz teşekkürler

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt
(düzenlendi)
Lpg'de uzun yol/şehir içi pek farketmiyor...

Bugün şehiriçi ilk depomu doldurdum. Alarm sinyali ile uyarmasa da kırmızı ışıkta da gezmiştim zaten. 373 km. yol yapmışım. 44.5 lt gaz aldım. Mehmet Özyürek'in yazdığı gibi gerçektende şehiriçi/dışı makası çok açık değil. Bu biraz kontak kapatma sayısına bağlı olabilir. Harcanan benzini hesaplayamamışımdır fikrini ortaya çıkarsa da. Genelde devamlılığı olan parkurlarda kullandım. Çıkınca tüm işlerimi bir seferde yapmaya çalıştığım süreçler olduğundan motor çok soğumadığından LPG tekrar devreye girmiş olmalı.

Değerlere göre şehir içi avantajı daha iyi %35 gibi.

Burda tek gözlemlenmesi zor olan LPG depo durumu. Çok kısa süre FULL gösteriyor ve çok uzun süre kırmızı ışıkla gezebiliyorum. Zaten göstergeyi görünmeyen bir noktaya koydurmuştum. Artık bakmamaya çalışacağım. Dışardan bakan ya da binen birinin LPG'li olduğunu anlaması çok güç.

tarihinde Hasan Aks tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek

Brc'de:

35km 1. ışık sönüyor

100km 2. ışık sönüyor

200km 3. ışık sönüyor

300km 4. ışık sönüyor

300-500km 4.ışık yanıp sönüyor ve sesle ikaz geliyor "gaz bittiiiiiiiiiiiiiiii"

:)

Yorum bağlantısı
Mustafa Yılmaz

İşlerimin yoğunluğu nedeneiyle yazamadım kusura bakmayın.Ama aklım hep burada :rolleyes:

15 aydır lavota kullanıyorum.araç focus 2000 ghia. 48.000 km takıldı.75.000 km de gaz filtresi değiştirdim.fakat ondan bir gün önce akü değişti +yağ+yağ filtresi+hava filtresi+buji+polen filtresi değişti.

Ne olduysa bundan sonra oldu.araç çalıştığında gaza erken geçip stop etmeye başladı.Lavoto distribitörüne gittim. Tamirci çocuk abi yazılım yüklenmemiş, basınç regülatörü ise ayarsız dedi. (Halbuki 1 yıldır öyle kullanıyordum ve çok ekonomik olarak gaz tüketiyordu.) sonra şirket sahibi ile görüştüm.Çocuğa kızdı tabiki:)

* Ayar yaptılar(regülatör) düzelir gibi oldu. Ancak havalar soğudukça yine stop etmeye başladı

Lavatoyu takan arkadaşa gittim.Cihaza bağladı abi bir şey yok dedi.Yan taraftan ford ustasını çağırdı egzostaki horumların hava alıp almadığını kontrol etti.bir şey yok dedi.

* Gaza geçiş ısısını 40 dereceden 45 dereceye çıkradı.Düzelir gibi oldu ama yine stop ediyor.

* Bu sefer rolanti sensörünü temizlettim. Tekrar denedim ama yine aynı.

* sonra Maf sensörünü temizlettim ...yine aynı...

En son hava hortumlarını kontrol ettirmek kaldı.

Bu arada rolanti ara sıra düşüyor yükseliyor.Her zaman yapmıyor. Parça fiyatı 160 YTL imiş. Ama sezgin bey bir şeyler yapacak.Böyle devam ederse :)

Takıldığı günden, sorun başlayan güne kadar lovato çok iyi idi.Sorun başlayınca sıkıntı vermeye başladı. Gerçi ford sahipleri genelde sabahları stop etmesinden şikayetçi. Geçen kış böyle bir olay yaşamadım halbuki. Bu sene daha çok soğukmu oldu, ondanmı acaba.Gerçi renolara (meganlara) nazaran fordlar daha iyi.Meganlar sabah çalışmıyor bile.:)

Aslında neticeye tam ulaştığımda yazacaktım ama uzun zamandır forumdan ayrı kaldım. Özledim hepinizi.

Çok güzel paylaşımlar var burada. Başak bir yerlerde olmayan samimi, dürüst, dostça ve gerçekçi.

Kademe kademe (aslında işlerimden fırsat buldukça) işlemlerin yapılması bir noktada iyi. Sorunu analiz etmede faydalı oluyor.İnşallah sonucada ulaşırım.Tüm arkadaşlarada referans olur.

Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Timur Dizdar

karabükte oturuyorum.2004 focus comfort sahibiyim.voltran lpg dönüşüm kitini 1.000 ytlye takacaklarını söylüyorlar.verimli olur mu?

Yorum bağlantısı
Halil İbrahim Koray

Bildiklerimize göre voltrandan uzak durun sorun çıkarıyor diyorlar.

Yorum bağlantısı
Emre Gülşen

Ben yaklaşık 13.000 km'dir kullanıyorum oldukça memnunum herhangi bir sıkıntı yaşamadım..

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Tuncay Küçük

eski kiti alıp belli fiyata sayıp yeni kit takan olmaz ama bilen duyan varmı..

Yorum bağlantısı

Sanırım LPG ruhsata işlendikten sonra başka araca takılma şansı yok. Ruhsata işlenmedi ise değişim yapılabiliyor.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Ali Tütün

değişim yapabilen lpg ci zor bulursunuz bulunur ama sanayi ile ili dışlı olmalısınız.

1:) birinin aracındaki arızalı kite sizin sağlam kiti 2. el takıp size yeni takacak bir yer bulmalısınız.

2:) yada tanıdık kaskodan pert olmuş bir araçtakini. sizin araca sizinkini ona change edebilirsiniz.

3) yada direk taktırıp elinizdeki 2.el olarak internetten satbilirsiniz.

bu üç işlemde ruhsatlailgili sıkıntı olmuyor

ama sizinkini sıfırdan bir araca takamazlar .çünkü sizin numara kayıtlı olduğu için makinacılar odası kabul etmiyor.

Yorum bağlantısı
Tuncay Küçük
Sıkıntı değiştirmeyi düşünecek kadar büyükmü , hayırdır ?

garantili ama istanbul merkez harici kimse ilgilenmek istemiyor.servislerini bedava kömür dağıtır gibi vermişler.adama araç tekliyor diyorum brc takalım teklemez bu voltran normal diyor.genel merkezde telefonla yetkili kimse bulamıyorum.

Yorum bağlantısı
Kenan Yargıcı
(düzenlendi)

takalı 50.000 oldu hiç bir sorun yaşamadım.lavato yu öneririm.

eski kiti almayı kabul etmiyolar.zaten arızalı olduğundan onu birine takıp başına bela almak istemiyolar sanırım.

tarihinde Kenan Yarg?c? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ahmet Dönmez

arkadaslar öncelikle iyi aksamlar.2000 model focus ghia hb aracıma voltran sgi taktırmak üzereyim.900 ytl 8 taksit.takacak olan usta hem tanıdıgım hemde işçiliğine güvendiğim biri.forum da kimse voltranı sevmiyor gördügüm kadarıyla.ustanın işçiliğine güvenip taktırsam mı sizce ne dersiniz?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...