İçeriğe Yönlendir

Fiesta, Corsa, C3, Xsara, Clio Sedan


Baris Eker

Recommended Posts

Baris Eker

Aracim 2003 model Megane II HB, tiptronik vites. Butun paketler var.

Iki sorun var. Son zamanlarda masraflarin ve araba kullaniminin artmasiyla artik benzin

tuketimi rahatsiz etmeye basladi. Senelik kullanim 20bin km civarini buluyor. Arabanin

tuketimi de yaklasik 10lt. Son 2000km'de yol bilgisayarinin gosterdigi deger 9.8lt. Bu

da su andaki benzin fiyatiyla yaklasik 30YKR demek, yani ortalama aylik 500YTL

benzin masrafi. Az yakan bir dizel araba ile bu rakam sanirim, 200-250 YTL

civarina iner ki, bu donemde bu ciddi bir kazanc olur benim icin.

Bir kere arabayi satip da ustune para verme gibi bir niyetim yok, hatta mumkunse

kenara para koymak istiyorum:) Mumkun oldugunca ucuz arabaya binmek istiyorum.

Benim arabanin piyasasi su siralar sanirim 21-23 civarinda.

Oyle olunca alternatifleri biraz daraltmis oluyoruz, genel itibariyle kucuk arabalar geriye

kaliyor. Simdi bir cocuk var, ikinci de yolda olunca, bir bagaj ihtiyaci muhakkak. Ama ne

kadari yeterli olur cok emin olamiyorum.

Simdi ben birkac alternatifi ve haklarindaki dusuncelerimi yazacagim. Sizin de bu dusuncem,

yazdigim arabalar hakkindaki yorumlarinizi bekliyorum. Baska alternatiflere de acigim.

Fiesta: Bildigim kadariyla pek sorunlu olmayan bir araba. Ancak gecenlerde deneme surusu

yaptim ve hosuma gitmedi. Birincisi olarak motor ve yol sesi rahatsiz edici boyutlarda. Ikinci

olarak da direksiyonu Megane'dan sonra cok agir geldi. Nasil bir hidrolik direksiyon anlamadim.

Ondan once C3 kullanmistim, o Megane'dan bile hafifti. Kisacasi Fiesta'yi pek alternatif olarak

gormuyorum.

Corsa: Corsa'nin otomatik versiyonunu kullandim, onun hakkindaki dusuncelerim de, Fiestaya benzer.

Direksiyonu hatirlamiyorum ama ses olayi rahatsiz edici.

C3: C3 kullanim olarak cok hosuma gitti. Alet 70bg'di ama tahmin ettigimden cok daha seriydi.

Ben Megane'da ani hizlanmalardan hic mi hic memnun degilim. Cok gec tepki geliyor. Megane 115

beygir sozde. C3'te 3 kisiydik ama 100'le giderken bile gaza biraz yuklenince hiz gostergesi gayet

guzel artiyordu:) Ses olarak Fiestaya gore cok daha basarili, hem yol sesi hem motor sesi olarak.

Konfor olarak da bekledigimden iyi geldi. Ancak yol tutusu ve frenleri birkac km'lik test suresince

yeterli guveni vermedi, belki bir aliskanlik gerekiyordur. C3'un bagaji bu sinif icin yeterli, ancak

arkaya cocuk arabasi falan sigar mi emin olamadim. Ic hacmi bizim icin gayet yeterli. C3'e en

cok sorun cikarma yonunden guvenemiyorum. Marka "Citroen" oldugu icin bir onyargi var. Bu araci

75bin km kullanan bir arkadas oldukca memnun bir sekilde aracini satmis, ancak sikayetvar'da

ozellikle bozuk yollarda direksiyon kutusundan rahatsiz edici sesler geldigi yonunde bir sikayet vardi.

Her aracta oldugu gibi bunla ilgili baska sikayetler olmus. Bu konuyla alakali bilgisi olanlar paylasirsa

sevinirim. Boyle bir arac almaya niyetlenirsek neye dikkat etmek gerekir?

XSara: Araba pazarinda dizel araba bakarken gozum takildi, kafamda yoktu normalde. 2004 model,

45-50 bin civarindaki arac, 19000 ytl gibi birseydi. O fiyata sanki digerlerinden daha iyi bir alternatif

gibi duruyor, ancak alip da sonra satmakta zorlanacagim bir araba istemiyorum. Ayrica deneme

surusu de yapmadim. Piyasada cok bilinmedigi icin arac hakkinda tereddutlerim var. Ancak C3'e veya

digerlerine gore daha oturakli duruyor. Icinde daha kaliteli bir hava seziliyor. Bagaji digerlerine gore

oldukca buyuk

Clio Sedan: Bu iclerinde fiyat olarak en uygun bulunabilecek olani. Deneme surusu yapmadim, ancak

gorunus olarak Clio guvenlik acisindan pek guven vermiyor. Bagaji kocaman. Bu yonden bir artisi var.

Eger guvenlik acisindan sorun olmayacigini dusunursem ilk siralarda dusunebilecegim bir arac olabilir.

Bu modellerle alakali ne diyebilirsiniz? Fiyati 20000YTL'nin altinda veya civarinda dizel olarak baska tavsiye

edebileceginiz dizel arac var mi?

Yorum bağlantısı
Tevfik Işık

kia rio 1.5 110 bg

2. eli nekadar bilmiyorum. 2 hafta önce denemiştim,çok hoşuma gitti. iç mekan gayet kaliteli ve çok sessiz geldi bana

Yorum bağlantısı
Baris Eker

Abi onu dusundum ama birkac yonden cazip gelmedi.

-Bir kere 1500 YTL civarinda bir ilk maliyeti var. Ben mumkunse kenarda

para kalsin istiyorum, ekstradan para vermek istemiyorum. 1500YTL'yi

cikartmak icin minimum 6 ay gecmesi gerekiyor.

-Ikinci elde LPG'li araclar bana cok cazip gelmiyor isin acikcasi. Burada bircok

insan sorunsuz kullaniyor olsa da, genelde bir onyargi var. Arabayi satmak

zaten zor, bir de LPG'li olunca iyice zorlasir diye dusunuyorum.

-Bagaj kuculecek. Belki kucuk bir arabadan daha da kucuk olacak.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

LPg li araba zor mu satılır? hö? :huh: Ben satacam deyince ilk sordukları "lpg var mı?" oluyor;yok deyince "ohhoooo o para etmez o zaman" diyorlar..

Yorum bağlantısı
Baris Eker

Arabasina gore degisir. 98 model 2000 motor Mondeo'da LPG garip durmuyor

ama 2003 model Megane II'de bana garip geliyor isin acikcasi. Araba zaten

hassas, yamulmak icin yer ariyor. Bi de lpg isin icine girerse, kesin kafasi karisir:)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

İkinci elde sorulan ilk soru, tüplümü, tüplüyse ruhsata işli mi.. :D

Bunlar varsa tercih sebebi..

İllede satacağım alacağım diyorsanız, Saydıklarınız arasından Fiesta veya Corsa..

Yorum bağlantısı
Baris Eker

Zaten bagajın küçük arabalarınkinden küçükki. Senin araban HB değilmiydi? Sümbülünde albeanında bagajları 500 litrenin üstünde hacime sahipler. Ama ikisinin yanında senin araban araba. 2-3 bin lira kar edeceğini sanıpta onlardan birini alırsan pişman olursun. O aletler güvenli falan değil. Güncel r9 ile şahin işte. Güncel derken güvenlik açısından değil. Üretim tarihi itibari ile güncel.

Clio zaten bana gorunus olarak guven vermiyor ama kullanmadigim icin bilenlere sormak istedim.

C3 veya XSara hakinda yorumunuz var midir? Guvenlik acisindan, problem cikarma acisindan.

İkinci elde sorulan ilk soru, tüplümü, tüplüyse ruhsata işli mi.. :D

Bunlar varsa tercih sebebi..

İllede satacağım alacağım diyorsanız, Saydıklarınız arasından Fiesta veya Corsa..

Bir arabanin dizeli varken tuplusunu almak bana cok anlamli gelmiyor.

Tuplu Megane alacagima gider, birkac milyar fazlasina dizelini dusunurum.

Dedigim gibi bu konuda on yargiliyim, baska bir araba olsa belki lpg dusunebilirim

ama Megane icin i ih. Mondeo'ya olur, Focus'a olur ama Megane'a i ih:)

Kesin sapitir.

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Hesapta bi hata var gibi... 500 liralık benzin dizel ile 200-250 ye zor iner gibime geliyor... Bunu 300-350 yapsak fena olmaz...

Yorum bağlantısı
Baris Eker

Benim arac, 10 lt yakiyor, benzin 3 YTL civarinda, yani 100'de 30 YTL.

Kucuk motorlu dizel bir arac tas catlasa 6lt yakar, belki de daha az.

Euro dizel 2.4 YTL civarinda sanirim. 6x2.4=14.4 YTL.

Yani minimun yari yariya, belki daha da fazla bir kar var bence.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Benim arac, 10 lt yakiyor, benzin 3 YTL civarinda, yani 100'de 30 YTL.

Kucuk motorlu dizel bir arac tas catlasa 6lt yakar, belki de daha az.

Euro dizel 2.4 YTL civarinda sanirim. 6x2.4=14.4 YTL.

Yani minimun yari yariya, belki daha da fazla bir kar var bence.

Dizel araçla yarı yarıya kar çok zor..

Bir de LPg yi hesaplayalım: 10x1,3= 13 lira.. Hem de hiç masrafa girmeden,alım-satım,devir uğraşmadan,daha konforlu daha sessiz,otomobile binerek kar yapın bence..

Yorum bağlantısı
Baris Eker

Nasil yani masrafa girmeden?? 1500YTL'ye ne oluyor?

Bildigim kadariyla normalde 10lt yakan arac, lpg ile daha fazla yakar.

Dizelde hesap ortada, kucuk bir aracin normal sartlarda 6lt'den fazla yakacagini

iddia eden var mi? Cok daha komik rakamlari telaffuz edenler var. 6lt olunca,

144YKR yapiyor. Bu da yari yariya demek.

Yorum bağlantısı
Uğur Koçyiğit

:) 300 ykr yakan bir aracın dizel e geçip yarı yarıya yı bırakın üçte biri kadar yakanı da var

micra dizel araç km de 100ykr yakıyor :)

ama aracı satıp bunlardan almak isterseniz kenara para koyamazsınız

Yorum bağlantısı

Artık türk milletin derdi araba degil tüp olmuş allah korusun tüplü arabadan mecbur kalmadıkca dizelden yanayım :)

Yorum bağlantısı
Can Karacaer

Cli Symbol burdaki alternatifler içinde en az yakan araç... Karma kullanım (köprü trafiği, nişantaşı-maslak vs trafiği, otobanda tamgaz sürüşler ) ortalamalarım 0.15-0.15 arasında değişiyor.

Öte yandan ben önden kaymaya bu kadar meyilli bir araba görmedim. 1. viteste göbek etrafında dönerken bile kendini dışarı bırakabiliyor. (Bana Şahini aratıyor) Direksiyon, hissiz ve sert. Sürüşle ilgili aklınıza gelebilecek herşey rezalet. 65hp motor, kısa oranlı şanzımana alışınca oldukça seri. özellikle de düşük hızlarda.

Eğer almak aklınızdaysa, mutlaka ve mutlaka 1-2 gün deneyin...

Diğer konu, ben tüplü arabayı yarı parasına bile verseler almam. Tamamen tercih meselesi...

Yorum bağlantısı
Ahmet Ertugay

Su an ayda 500 lira veriyorum diyorsun. LPG ye gecersen bu rakam 250 lira civarina dusecegini gozonune alinca LPG montajinin taksitlerini aradaki fark odeyecek demektir.

Araban olmasa ve daha ekonomik bir arac alma mantigindna yola cikip dizel arasan OK. Orada sorun yok. Ama iyi yada kotu gecmisini bildigin bir araban var. Onda degisiklige gidip onu kullanmaya devam etmen en mantiklisi.. Ikinci el aldigin dizelde basinin agrima ihtimali cok yuksek. Ozellikle o araclarin siklikla sirket araclarinda kullanildigi dusunulunce emin olmadigin arabayi almaman lazim.

+1

Yorum bağlantısı
Beyhan Yılmaz
(düzenlendi)

+35

tarihinde Beyhan Y?lmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

araba küçülünce benzine dizel yarı yarıya hatta daha da aşağı inebiliyor.

benim fusion 4.8 litrede duruyor. ki otobanda basıyoruz 120-130 gibi

fusion benzinliye göre belki yarı olmaz ama bir segment büyük araca göre tam tamına yarı. bora ile aynı kullanımda 7.8 litre yapıyorum.

fusion-> dizel, bora -> benzinli

bence LPG daha mantıklı. ama megane lere lpg nasıl gidiyor bakmak lazım. clio lara takılmıyordu mesela. (plastik manifold sebebiyle). hala öyle mi bilmiyorum.

arabayı al sat yaparken en azından birkaç milyar da ordan kaybedeceksin. yok vergisi yok sigorta yenilemesi şusu busu.

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Clio sembol dci ben de zaman zaman kullanıyorum. Gerçekten 1.- 2. viteste gaza yüklenince aracın önü resmen gidiyo gidiyo geliyo, direksiyon kuş oluyor, insan zaptetmek için direksiyona yapışıyor. Bence bu tür araçlara bir süre bindikten sonra şimdiki arabanızı ararsınız. Hele ki ikinci el dizel filan alıp bir süre sonra turbo, pompa vs. arıza çıkarsa iyice pişman olabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Yunus Gülşen

lpg içinde yapılan yorumlar üzücü ve konu dışı olmuş

kendi aklımıza yatmasa bile ifade ediliş tarzı kullanan veya kullanmayı düşünen kişiyi rencide edebilir :D

nanocharger testleri yapılan seviyesiz forumlara dönüşmeyelim ;)

bu arada bende herşekilde dizeli lpg ye tercih ederdim ama konuyuda hiç bilmiyorum, kullanmadımda, tamamen önyargım.

Yorum bağlantısı
Yiğit Yurttaşen

audinin geliştirdiği ve vw grupta kullanılan tdi motoru asla önermem ama araçların iç mekanı daha konforlu gelebilir

Hangi sebepten dolayı önermiyorsunuz ?

Yorum bağlantısı
Yunus Gülşen
(düzenlendi)

common rail değil diye genel olarak

vw gruptaki tdi, common rail olmayan eski teknoloji olarak tabir edebileceğimiz turbo diesel motorlardan biraz farklı

tdi ı onlar Turbocharged Direct Injection için kullanıyolar ve kesinlikle modern yeni bir motor fakat, kağıt üzerindeki verileri yukarıdaki ford ve fiat cr dizel motorlardan geride kaldığı gibi, çok yüksek ses ile çalışması ve daha pahalı ve karmaşık yapısından gelebilicek bakım rahatsızlıkları var :B)

kalitesiz yakıta da daha duyarlı diye bişiler duymuştum

bir yakınımda 1.9 tdi vardı ve baya problem yaşamıştı

uzun bir süre boyuncada 1.9 litreden düşük hacimli motor yoktu

şuan internetteki listesinde polo da 1.4 3 silindirli TDI PE diye bir motor var onun hakkında hiçbir bilgim yok

benim tavsiye etmediklerim PD (Pumpe Düse) olanlardı.

Aksi de savunulabilir ama bu PD olanlar vw grubun cr ye rakip olsun diye kendi grubu bünyesinde kendi know-how ı ile geliştirdiği ve crye oranla daha başarısız bir motordu ve iptal edildi artık geliştirilmiyor.

Bu 3 silindirli PE olanın verileri ise bizim 4 silindirli duratorq a çok yakın (yakıt tüketimindede 0.2 gibi farklarla gerisinde)

tdi in tek bildiğim iyi yanı cold start ta cr den daha iyi olduğu

doğuş grupta çalışan bir tanıdığımdan bildiğim kadarı ile yakında cr motorlar sunucaklarmış (2008 modellerde)

tabi bunlar genel olarak deneyimlediğim bilgiler değil duyduğum okuduğum şeyler, hiç tdi vw kullanmadım

tarihinde Yunus G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yunus Gülşen

hahaha bende PE ne diorum piezoelectric enjeksiyon sistemi falan duymustum biyerden acaba omu falan derken çok komiğime gitti :B)

Daha toleranslı olması güzel, nedenini anlatırsan sevinirim komtan.

Benim dediğim gibi bir yakınımda 1.9 tdi passat var ve surekli yakıt kaynaklı problemden servisi aşındırdı durdu ama tabi bu genelleme yapmak için yeterli değil. Ben sadece kendi gördüğümü söyledim, hiç patlamış cr yede rastlamadığımdan olsa gerek.

Birde PD satılmaya devam ediliyor ama geliştirilmesi durdu demek istemişitim ben. Daha dorusu öyle okudum.

Birde meraktan, patlayan cr örnegi verebilirmisin başımıza neler gelicek bilelim. :o)

Yorum bağlantısı
Yunus Gülşen
(düzenlendi)

onunki km'den kaynaklanan bişi deil gibi kalmıs aklımda yani ömür ile birebir alakalımı bilemedim

2000 model bu arada 105 die hatırlıorum, yanılıoda olabilirim.

yaşamadan bilemiycem herhalde, benim 45000 oldu şeytan kulağına kurşun

neyse ozaman performans ve sessizlikte cr dayanıklılıkta pd diye toplasak yeter herhalde

not: konu dışı ama hatırlayan bilir 30000 de gittiğim bütün servisler balata bitik demişti 15000km yaptım hala gidiyo :B)

bakalım bu bakımda bişi cıkcakmı

tarihinde Yunus G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...