İçeriğe Yönlendir

S Max - Aracımı Teslim Aldım,Sorunuz Varsa Aydınlatırım


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Çağlar Bayur
(düzenlendi)

S-Max araçta sonunda karar kıldım ve Ford otoparkıma ilave ettim :)

Teknik veya merak ettikleriniz varsa seve seve cevaplarım. Eski ford Servisçisi olarak aydınlatmayı isterim sizleri.

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Mondeo 2.0/2.5 olmak üzere 2 mondeom var . S Max sadece dizel 2.0 yeni tdci ile geliyor Türkiyeye ve sadece manuel şanzımanla. Yeni Tdci motor +10 Ps güce ve -10 Nm torka sahip yani 140 Ps 330 Nm tork var bu motor aynı zamanda Yeni Mondeo da da var.

Şehir içinde geri manevrada arka bagajda bulunan çıkıntı nedeni ile dikkat edilmesi gerken bir yapıya sahip ve bu çıkıntı saç değil plastik yani ucundan dokundunuzmu delinebilir:). bunun dışında şehiriçi kullanımda oldujkça keyifli bir direksiyona ve boyutuna göre iyi bir dönme yarıçapına sahip. Yalnız ön arka aks mesafesi fazla olduğu için sağ sol keskin manerada yanlara çok hızlı yaklaşıyor (Minibüs efekti diyorum ben buna).

Uzun yolda full+++ bagaj+5yolcu+tam açık klima ile bile inanılmaz çevik ve tüketim değeri 6.0 lt 1000 km sürüş mesafesinde. Ani gazlamada +20 Nm gibi bir tork veriyor teknik listeye göre bunu hissettiriyor

Ancak Titanium donanımı ile gelen 233/45/18 lastikler bizim yollara hiç uygun değil daha 300 km de bi lastik balon yaptı

Aracın tek eksiği ses sistemi klasik Focus ile aynı 4 hoparlör +4 tweeter 6000 cd koymuşlar mp3 bile çalmıyor. İpod girişi var sadece ama bu Fusionda bile mevcut. Yani Ford un JBL üretimiextra ses sistemi var Us deki Mustanglere takılan bari onu bu araçda sunsalardı diyor insan.

7 koltuk opsiyonunu alacaklara uyarım bagaj biraz yükseliyor yani tabanı. Koltuklar yere inip katlanınca haliyle biraz yükselti oluyor.

Bunun dışında aracın en hoş özelliği 4 misli pahalı bir aracın yanına bile park etseniz S-Max görünüm olarak hiçde aşağı kalmıyor. Mesela R serisi Mercedes ile görünümde yarışıyor.

Not: Fordun 2.5 motoru Volvo da da kullanılan 2521 cm3 yani bizim vergi sistemimizde 2499 üzerinde kaldığı için ödenecek vergiler bir artıyorki şaşırırsınız. Onun yüzünden 2.5 motorlu Ford Türkiye de pek iş yapmaz!

Pratik tavsiyem olacak sizlere araç alırken incelerken vs Vergi hariç fiyatlarını karşılaştırın bakın neler çıkacak karşınıza.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sorry yeni tdci 320Nm torka sahip 330 olan eski motordu. aslında teknik parçalar aynı ancak yazılım farkı ile beygiri yukarı çıkarıp momenti birz azaltmışlar. şahsi tahminim akslara ani tork yüklenmesini azaltmak için olabilir. fordun sitesinde de belirttiği gibi 320+20Nm extra tork geçici süre hissedilio ani hızlanmada.

ayrıca forddaki sony kullandığım en kötü ses sistemlerinden biri. ekran matrixleri uzun ama hareketli kısmı yarısı ayrıca güneş altında kesinlikle ekran oelektrostatik olarak bir felakaet.kunmuyor ayrıca kullanılan üst mika aşırı toz tutuyor elektrostatik olarak ne yapsam engellenmio. ses seviyesi de pek hoş diil. tabiki bunlara rağmen Ford fabrika ses çıkışı standardı çok yüksek bir otomobil. ben sadece tecrübelerimle fazlaca markayı karşılaştırma şansım olduğu için bunları yazıyorum.

Yorum bağlantısı
Kerim Bilgehan Arbek

sayın çağlar bey bizdede s-max var hemide siyah ve araç full özel jantlar ve lastikler çok sağlam siz bu aracı tarlaya falanmı soktunuz aynı zamanda teyp ve arka tampon hakkında haklısınız trend ve sport tipi focusların teybiyle aynı sadece dışı gri ve aydınlatması truncu. duruş anındada haklısınız araç mercedes kadar havalı özellikle titanyum jantlar ve ön farlar bu arada arka farlar aynı starex in arka farları gibi

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bilgehan ben bişey anlamadım.. İnşallah Çağlar Bey bişeyler anlamıştır..

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

anladım sorum yok lastiklerin yanakları ince olduğu için balon yapmaya meğilii onu ifade ettim. smz konusu balonda bozuk bir yolda yerde bulunan ve karayolları asfaltındaki muhteşem kaliteli üretim sonucu var olan çukur neticesinde gelmiştir. sadece şunu söylemeye çalıştım türkiye yollarında 45 profillli lastikler pek uzun ömürlü olmuyor. zincirlikuyu nun göbeğinde bile asfaltta çukur var. :seytan:

tüketim değeri şimdilik agresif kullanımda bile 9 lt üzerine çıkmadı. yani mazot sarfiyatı oldukça makul. tabiiki max tork ve max beygir oluşan motor değerlerine dikkat edilerke kullanlırısa agresif kullanımda bile tüketimi ve performansı 1700 kg lık bir araç için makul.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kerim Bilgehan Arbek

oda var tabi çağlar bey haklısınız türkiyenin her yeri aynı değil

bu arada güle güle kullanın aracınızı :nazar::D:clapping:

Yorum bağlantısı
Burak Büyüktanır

Hayırlı olsun. Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin.

Aracın resimlerinide görsek iyi olur.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

şu an standard halde olduu için resim koymadım yani bildiimiz s max işte ancakkkk bi kaç projemi yapınca araca koycam ama eylül sonunu bulr her halde

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Çağlar Bayur

zaten az sayıda ithal edildiği için herhangi bir bodykit yok. performansı 1600 kg lık bir araca göre oldukça tatminkar. ama daha fazla beygir için rapid ara beyin taktırılabilinir. yürüyen aksam ve fren düzeni oldukça tatminkar. araç içinde de en ufak bir tıkırtı yok.

Yorum bağlantısı
  • 4 yıl sonra...
Sani Gerşon

S-Max'a ancak 40'ımdan ve 4 nüfuslu ailemden sonra kavuşabilirim :p

Kendim için değil, Ersel abi'yi düşündüm :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Necat Ertan

5 sene sonra hort, yeni s-max alanlara bu konu faydalı olabilir :p

Yılın Hort ödülü Sani'ye :flowers::)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
(düzenlendi)

Bende Ersel abi konuyu açmış sandım :)

tarihinde Furkan Avcı tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

O değilde kamyon lastiği gibi 235 taban 45 yanağı nasıl yardın Abi, biz ne yapalım :)

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik
Bende Ersel abi konuyu açmış sandım :)

Yok be gul ben Sani kadar hortlakci olamam. :)))

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...