İçeriğe Yönlendir

Ncap Testlerinin Güvenilirliği


Özgür Karasüleymanoğlu

Recommended Posts

Özgür Karasüleymanoğlu

Arkadaşlar, benim bildiğim ncap çarpışma testleri araçların en alt donanımlı versiyonuyla yapılıyor.Tespit ettiğim, focus 1 in türkiyedeki baz donanımında 1 airbag var, ncap testinde 2 airbag var.Grande punto baz modeli 2 airbagli ncap testinde yan airbagleride var.Biz bu ncap yıldızlarına güvenip arabayı alıyoruz.Adamlar avrupadaki en alt güvenlik donanımını bile eksiltip araçları bize kakalıyorlar.Bunun başka bir izahı var mı?

İnsanlar aldatılmış olmuyor mu?

Yorum bağlantısı
Barış Günay
(düzenlendi)

kaç kişi ncap testlerine bakıp araba alıyo ki

herkes (bende dahil) fiata bakar, istediğim araba istediğim fiyatta ise yemişim ncap ı :)

ayrıca;

FORD gelse ghia focus için 25.000 ytl fiyat verse ama "ncapı mız düşük" dese kimse almıcakmı ??

peynir ekmek gibi satar hemde (: (:

tarihinde Bar?? G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Özgür Karasüleymanoğlu

Bence Ncap testleri güvenilirlik konusunda fikir veriyor.Ncapı düşük arabayı tercih etmem.Sorun bize avrupa ülkelerinden farklı muamele yapılması.

Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk
kaç kişi ncap testlerine bakıp araba alıyo ki

herkes (bende dahil) fiata bakar, istediğim araba istediğim fiyatta ise yemişim ncap ı :)

ayrıca;

FORD gelse ghia focus için 25.000 ytl fiyat verse ama "ncapı mız düşük" dese kimse almıcakmı ??

peynir ekmek gibi satar hemde (: (:

Ben geçen ay F2'yi ncap testi sonuçlarına bakarak aldım. Kesinlikle 4 yıldız olsa başka araba alırdım. Çünkü artık arabalar birbirine çok benziyor. Fiyatlar ve donanımlar çok yakın. Tercih yapmak için bu tür test sonuçlarını araştırıyorum. Bence artık araç güvenliğine önem vererek tercih yapanların sayısı hızla artıyor.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)

60 km gibi hızlarla çarpıştırılmasının nedenlerinin başında frenajla 90-100 km hızın o seviyeye düşürülmesinin öngörülmesi geliyor. Ama kazalar genelde ne olduğunu bile anlamadan gerçekleştiğinden, 60 km/h sadece kriter olarak belli bir sayısal değer.. Adac ve Volvonun yaptığı testler gerçeğe daha yakın ki zaten onların testinden de sağ çıkan araç pek olmuyor.. :D

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

Ben testlerin çokta güvenilir olduğuna inanmıyorum çünkü yapılan testler denildiği gibi 60 km hızla duvara (veya artık nereye çarptırılıyorsa) çarptırma şeklinde oluyor ancak normal yol şartlarında (ne kadar fren yapılmış olsada) kafa kafaya çarpışmalarda 60km hızı sağlamak için araçların karşılıklı 30 ar kilometre hızla gidiyo olmaları lazım.Bu durum ise bence imkansız birinci derece ölümlü kazaların şehirlerarası yollarda olduğu düşünülürse frenlemeyle araç 60 km kadar düşmüş olsa dahi karşıdan geleninde 60 indiğini farzedersek 60+60=120 km hızla duvara çarpmış etkisi oluşur. dolayısıyla bana çokta inandırıcı gelmiyor ve testlere güvenmiyorum

Yorum bağlantısı
Selman Barshan
Bu tur durumlarda hafif olan araba hasat olur, agir olan araba yirtar. 100 ile giden 5 yildiz almis mondeo'yu 100 ile giden 4 yildiz almis olan range rover ile carpistirirsaniz

Testler eşit ağırlıklar arasında yapılıyor, 5 yıldızlılar kendi sınıfında kral yani söylediğiniz gibi..

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Özgür Ahkem Gökce

Volvo Cars Güvenlik Merkezi’nde 2000’i aşkın çarpışma testi

2000 yılında kurulan Volvo Cars Güvenlik Merkezi’nde, bugüne kadar iki bini aşkın çarpışma testi yapıldı. Yapılan test sayısının hızla artış göstermesiyle, bugün dünyanın lider tesislerinden biri haline gelen merkezde haftada 10 otomobil test ediliyor.

Çeşitli kazaları yeniden canlandırmak üzere tasarlanan Volvo Cars Güvenlik Merkezi’nde, biri sabit diğeri hareketli olmak üzere iki yol bulunmaktadır. 90 dereceye kadar hareket ettirilebilen yol, önden ve yandan çarpışmalar ile farklı açılarda ve hızlarda meydana gelen tüm kazaları canlandırabilmektedir. Sabit yol ise, otomobillerin saatte 120 kilometre hıza kadar ulaşabileceği bir uzunluğa sahiptir. Çarpışma testi laboratuarı takla atma, hayvanlara veya çevredeki cisimlere çarpma şeklinde gerçekleşen kazaları da canlandırılabilmektedir.

EuroNCAP ve IIHS gibi resmi kuruluşların test için belirlediği koşullar, Volvo Cars Güvenlik Merkezi'nin çalışmalarının yalnız bir bölümünü oluşturmaktadır. Volvo Cars, otomobillerinin kaza anındaki performansının en üst düzeyde olması için bunların haricinde de testler gerçekleştirmektedir. Bir Volvo modelini geliştirme aşamasında, otomobil 100 ila 120 arasında farklı çarpışma testinden geçmektedir.

Volvo Cars Güvenlik Merkezi’nde yılda yaklaşık 450 çarpışma testi yapılıyor. Volvo Cars Güvenlik Merkezi’nin Ford Motor Company için “Mükemmellin Güvenlik Merkezi” seçilmesinin ardından, Ford grubunun Jaguar, Land Rover ve Ford gibi markaları da burada test edilmektedir.

Bir çarpışma testi beş günde tamamlanıyor. Üç gün, test otomobilinin hazırlığı için harcanıyor; sensörler yerleştiriliyor ve film çekimi sırasında parlamaması için araca mat, genellikle turuncu renkte boya uygulanıyor. Bu sırada test mankenleri de hazırlanıyor. Gösterge sistemleri ve kameraların yerleştirilmesini içeren son hazırlıklar, testten bir gün önce tamamlanıyor. Günde ortalama iki çarpışma testi yapılarak tesisin verimli kullanılmasına dikkat ediliyor.

Test verileri bir saat içinde alınabiliyor, ancak otomobilin ve mankenlerin şahsen incelenmesi de gerekiyor. Analistler, otomobilin proje ekibine 24 saat içinde ön raporu sunuyor. Bunun ardından, hazırlanması yaklaşık 15 gün süren ayrıntılı bir analiz raporu oluşturuluyor

Gelişmiş bilgisayarlar yardımıyla ortaya çıkarılan sanal çarpışma testleri, yeni bir modelin üretiminden yaklaşık üç buçuk yıl önce gerçekleştirilmektedir. Fiziksel testler ise, modelin piyasaya sürülmesinden yaklaşık bir yıl önce başlamaktadır. Bu testler için proje ekibinin diğer testlerde kullandığı araçlardan yararlanılmaktadır. Test otomobilleri, üretime çıkacak modele olabildiğince benzemesi için sürekli yenilenmektedir. Ancak Volvo Cars güvenlik uzmanları sanal testlerin sonuçlarından memnun kalana kadar herhangi bir fiziksel test yapılmamaktadır.

Kazaları engellemek için geliştirilen önleyici güvenlik sistemlerinin testleri de yakın zamanda başlamıştır. Bir otomobilin yokuş aşağı bırakılarak beton bir duvara çarptırıldığı 50 yıl önceki ilk Volvo çarpışma testine göre çok daha verimli yöntemler gerektiren bu testler, Göteborg - Torslanda’daki Volvo Cars Güvenlik Merkezi’nin önündeki en zorlu hedeflerden birini oluşturuyor.

kaynak: http://otomobil.ntvmsnbc.com/haberler_0707...arsGuvenlik.asp

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

1996 model Bmw 5 serisinin çarptığı 2008 model bi clioda olmak istemezdim şahsen..

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
Ama yine de bu iki araç hiç bir şekilde karşılaştırılmaz.

Neden ki?Aynı trafikte gitmiyor mu ikisi de. Aa dur benim aracın muadili birşey bulayım çarpmak için mi diyecez? Bence olacaksa Clio da 5 serisi de kime çarparsa çarpsın içindekileri sağ çıkaracak kadar sağlam olmalı..

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

benim arkadaş amerikan NCAP için çalıştı (NCAC). Bir sorayım yarın görürsem. Sınıf farkları nasıl kalibre ediliyor diye soracağım.

Neticede aynı değil tabi. 5 serisi bmw ile clio aynı duvara çarpıyor mu? sanırım çarpıyor..

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
...

2 sene önce yaklaşık 100 km hızla karşı şeride geçmiş vede otobüse çapmış bir megane gördüm.Araçtaki 5 kişide ölmüştü.Zaten manzararda araçta kırılmamış, parçalanmamış, ezilmemiş hiç bir yer yoktu.Koltukar dahil.Ön aktarma organaları tamamı, arkanın bir kısmı.Bu manzarada ne emniyet kemeri nede hava yastıklarının nafile olduğunu gördüm.Tüm hava yastıkaları açıktı hanhi açıyla çarptıysa yanalrda dahil belki takla vardı kazada. Hatta aracın markasını ve modelini anlamak için uzaman olamak gerekiyordu.Halbuki 2 aracın hızları 100 er km/h yani normal hızlar.Fakat bir aracın 1.7 ton diğerinin 20 ton olduğunu yolcu ve yükle kabul edersek.Hesap aslında ortada.Ama şu bizim 64 km /h lik sabit engele yüzde 40 öpüşme ile yapılan teste göre sonsuz kabul edilebilecek bir rakama çıkıyor ortadaki kuvvet.Gelsin simüle etsinler.

...

demek ki ağır araç daha iyi. otobüs kullanmalı... ya da tank..

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Komtanım orası da doğruda; ağırlığı diğerinin yarısı iki cisim çarpıştığında, hafif olan ağır olanın iki katı kuvvete maruz kalır. Böyle bir çarpışmada 5 serisi ile clio her ne kadar aynı kazayı yaşıyor olsa da, aslında eşit şartlarda değiller..

hızın da karesi ile orantılı. yani clio 100 ile gidiyor ama bmw 50 ile gidiyorsa ve agırlıkları yarı yarıya ise clio iki kat daha fazla momentuma sahiptir. MxVkare durumu.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

şimdi benim mantığa göre clio sahiplerinin neden hızlı gittiği anlaşıldı (symbol ler deli gibi gidiyor). Bir de Hyundai Getz'ler. Hatta şirket aracı fiestalar.

Demek ki karşı tarafa çok zarar vermek için hızlı gitmek laızm.

Yorum bağlantısı
Aydan Aykac
(düzenlendi)

Mühendislikte okunan statik-dinamik noktalarına gitmeden zaten mantıkla bile araç kütlesinin ve hızının belirleyici olduğu anlaşılır. Ncap'te sabit duvara araçları çaktıkları için önemli olan darbeyi sogurma diyebileceğimiz kapasite. Direkt araç-araca çakmalarda durum olayın oluşumuna göre şekillenir. İngilterede meşhur bir sis sebebli otoyol kazası olmuştu. Konuyla ilgili discovery'de program ile incelediler ve sonuçta küçük araçların ne olursa olsun böyle bir kazada çok agır hasar aldıkları ortaya çıktı. Başka bir programda çarpışan araçların tampon hizalarının bile aldıkları hasarı belirleyici unsur olduğu ortaya çıkmıştı. Sonuçta bir kazada her zaman üstte kalacak bir araçta olmayı tercih ederim. :)

tarihinde Aydan Aykac tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt
Bir diğer konuysa yıldızların veriliş kriterleri,Ncap çarpışma testinde 4 ile 5 yıldız arasında ki fark sürücü veya araç güvenliğine değil kaza anında çarpılması muhtemel yayalara verilecek zararlara göre sınıflanmasıdır.

+1

Bu arada kaza yapacağımızı anlarsak ya da hızlı gitmemiz gerekiyorsa gaza sonuna kadar basmamız gerekiyor farkında mısınız? Çarpışma testleri bunu söylüyor anladığım kadarıyla. Cani olun diyor yani. Gerçi ne kadar hız yaparsanız yapın, karşınızdaki araç kamyon(ya da Mertol) ise, sonuç çok açık aslında.

Yorum bağlantısı
Özgür Karasüleymanoğlu

Ya aslında topic yanlış yere gitti Ncap güvenilir ve tarafsız olmasa bütün firmalar teste arabalarını sokmazdı.Ben ncape güveniyorum.

Mesele teste sokulan ve avrupada satılan en alt güvenlik donanımlı aracın Türkiyede satılınca airbaglerinin eksiltilmesi.Yanı ben ncape değil firmalarının uyanıklığına itiraz ediyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...