İçeriğe Yönlendir

1,6 tcdi ghia - 1,4 tcdi arasındaki fark?


Volkan Ertürk

Recommended Posts

Beyhan Yılmaz
Beyhan bey kafadan sallamadan yazarım. Biliyorum ki yazıyorum.

Ben hiç bir mesajımda siz kafadan atıyorsunuz diye bir ileti yazmadım veya yalan söylüyorsunuz diye sadece tekrar söylüyorum amaç burda seni veya sizi küçük düşürmek değil tabiki olamazda, eğer bu konu hakkında bilgi sahibi iseniz bende bilmediğimden sizden açıklamanızı istedim eğer bilginiz varsa açıklarsınız bilginiz yoksa kafadan atıyorum diye bir mesaja gerek yok çünkü size veya sizlere olan kasıt yok sizde olan bilgi bende yoksa ben sizden almaya çalışırım bende olan bilgi sizde yoksa sizde benden alırsınız bu kadar basit değil mi?Neden ben atmıyorum ibaresi kullandığınıza hala anlamadım mesajları tekrar okumanızı rica ederim ben...

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Servis danışmanı polemiğne girmeyelim ama bazıları bilgili bazıları bilgisiz bazıları efendi bazıları da ukala olur. Dolayısı ile her türlüsü vardır. Hangisi olacağınıza kendiniz karar verirsiniz.

Beyhan bey kafadan sallamıyorum demek kötü birşey değil. Sallıyorsun dediniz diye değil. Yanlış anlaşılmasın.

Gerekli bilgiler şurda var:

http://media.ford.com/article_display.cfm?article_id=19378

ENGINE IN DETAIL başlığından sonraki kısmı okuyun. ondan önceki kısımlar herkesin bildiği şeyler.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Bence maddi durum yetiyorsa 1.6 alınmalı. Yakıt acısından pek bir fark yok, vergide aynı. Olmuşken 1.6 olsun.

1.4'te dizel olduğu için tork arabayı götürüyor ama 1.6'nın sürüşü daha rahat. 1.4'te max tork 2000 devirde. 1.6'da ise max tork 1750 ve daha düşük devirde sürülebiliyor.

Örneğin mahale içinde 2. viteste 30 üzeri gitmek çok fazla geliyor. 1. vitestede gidilmez. 2. viteste 2000 altına düşünce biraz tekleme oluyor ama 1.6 da bu gibi sorunlar yok.Daha rahat çalışır. O kasada hic zorlanmaz, ömrü uzun olur.

Çevirebildiğim kadar çevirmeyim.

FORD'UN KÜÇÜK ARACLARININ SAHİP OLDU

Yorum bağlantısı
Beyhan Yılmaz
Bence Melih çevirsin. O zaten yetkili bir servis danışmanı olarak konuya vakıf..

+1,000,000

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
+1,000,000

+ 204

Normal günlük konuşmalara benzemiyor. Teknik iyi derecede teknik ingilizce gerekiyor. Yani hafızamdaki kelimeler yetmiyor. :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

ayhan baş tarafları atla motordan bahsettiği yeri çevir. Kelime kapasiten yetiyor. antreman olsun..

Şu sitemize bir blog açsak ya.. oraya yazarız.

teknik ingilizce diye birşey yoktur. tamamen şehir efsanesidir. korkmadan bodoslama girin.

teknik türkçe var mı? yok.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Teknik ingilizce var ama öyle abartılacak birşey değil. Bende 1 yıl boyunca teknik ingilizce gördüm ve öğrendiğimiz şeyler tamircilerde inşaatlarda orda burda kullanılan matkap çekiş kablo gibi malzemelerin ingilizce karşılıkları.

Örneğin ben arac deposunda yakıtın bitip sistemin ne şekilde çalışıp kadranlardaki kırmızı ışığı nasıl yaktığını ve kaynak nasıl yapılırı proje olarak ingilizce anlatmıştım ama aradan yıllar gecti.

İş alanınızda kullandığınız malzemelerin adlarının ingilizcelerini öğrenin o sizin teknik ingilizceniz olsun. Bu kadar basit.

Çat pat anladığım kadar çevireyim.

Yorum bağlantısı
Özgen Acar
1-Dizellerde diye bir genelleme yapamazsınız çok nadir durumlar dışında motor büyüdükçe yakıt tüketim artar.

Buyrun 1.4 tdci fiesta ile 1.6 tdci fiesta yakıt tüketim verileri,

1.6 tdci:

5.2 ş.içi

3.9 ş.dışı

1.4 tdci

5.3 ş.içi

3.7 ş.dışı

Gördüğümüz üzere şehir dışında 1.4 0.2 litre az yakıyor şehir içinde ise 0.1 litrelik fazlası var.

Sonuç olarak 1.4 fiesta 1.6 dan fazla yakar demeniz böylece desteksiz kaldı.

2-Motor sesi motor büyüdükçe azalmaz,artar.Hiç 1.6 dizel bir araçla 1.4 dizel aracı yanyana koymamışsınız besbelli..

Heleki 2000,3000 cc dizellerin sesini hiç duymayın..

1.6 mı 1.4 mü sorusuna gelincede kesinlikle 1.6..Performansı yeter..

Arkadaşım niye böyle bişe kanıtlama derdindesin ki biri sana bişe mi dedi

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

The engine in detail (detayları ile motor)

ford mühendisleri yüksek standartlar ile işe başlarlar, ekonomi emisyon ve performans 1.6 tdci'nin güç ünitesinde ve bunlar ford için yeni kavramlar değil. Ford bunları artık aştı.

En önemliside en küçük hacimli motordan en yüksek torku elde etmek.

1.6 tdci 1750 devirden hemen hemen 3000 devire kadar 204 nm tork vermekte. Torkun büyük bir kısmı 1400 ile 3200 devirler arasında bulunmaktadır. 1250 devirden itibaren motor canlanmaya başlar ve 1250 devirden sonra 170 nm tork üretmektedir. En iyi yük taşıyabilme özellikle bu motor ile fusionda görülmektedir. Fiestada ise güc kontrol modül tarafından güc kontrol edilmektedir.Yani fiestanın güc kontrol ünitesi sürüşünüze modu değiştirdiğinden bahsediyor. Sportif sürüşte farklı mod, sakin sürüşte farklı mod.

Motorlar son derece hafifletilmiş ve motorda aleminyum kullanılmış. 16 valfli güc ünitesi 1.4 8 valfi tdci 'ye göre 15 kg daha ağır ama 120 kg'ın altında.

Yüksek standartlarda böyle bir motorda euro dizel kullanılmalı ve bu emisyonu %50 düşürmektedir.

1.6 90 hp tdci motorda elektronik turbo yani değişken geometrili, ve wastagate(binevi sessiz blow of sanırım) bulunmaktadır.

Bugün küçük dizel motorlarda en iyisidir.

Sonuç olarak 1.4 fiesta 1.6 dan fazla yakar demeniz böylece desteksiz kaldı.

2-Motor sesi motor büyüdükçe azalmaz,artar.Hiç 1.6 dizel bir araçla 1.4 dizel aracı yanyana koymamışsınız besbelli..

Heleki 2000,3000 cc dizellerin sesini hiç duymayın..

Yerine göre 1.6 daha az yakar.

1.6 tdci'iler bizim 1.4 tdci'lere göre daha sessiz. Ses daha derinden geliyormuş gibi de daha tok. 1.6 tdci, bizim 1.4 tdci'nin üzerine yorgan atılmış gibi sessiz çalışıyor.

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Baş

arkadaşlar benim eniştemde 2004 fiesta comfort var.ghia ile comfort arasındaki farklar nelerdir? beni aydınlatırsanız sevinirim!

Yorum bağlantısı
Fahri Fatih Özer

Ayhan Bey çevirinizde 1.6 tdci motorda değişken geometrili turbo var demişsiniz. Forumda daha önce 90 lıklarda yok denilmişti. Yani var mı yok mu??

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Olmaz mı canım, teknik ingilizce diye birşey belki yoktur ingilizce ingilizcedir ama teknik terminoloji diye birşey vardır ve bilen adam gerektirir. Örneğin size burdan ingilizce bir kronik toksisite çalışması versem hekim değilseniz ve latinceye yakın değilseniz yazıyı kassanızda çeviremezsiniz çünkü bazı kelimeler bazı mesleklerde farklı anlamlara gelir. Mesela nest box'ı çevirseniz file kutu, örme kutu, ağ kutu gibi yakıştırmalar yaparsınız ama folluk diyemezsiniz ve çevirideki tüm anlam kaybolur ;)

sevgili arkadaşlarım, ben yıllarca ingilizce okul okumuş ve yurtdışında da 8 sene çalışmış ve okumuş bir abiniz olarak teknik ingilizce diye birşeyin yine OLMADI

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Teknik ingilizce konusunda Mehmet beye katılıyorum. Teknik ingilizcem var demek yanlış olur. Çünkü dünyada binbir meslek var...

Ever çeviriyi çok hızlı bir şekilde yaptım. Bazı bilmediğim kelimeler vardı bende anladığım kadarını yuvarladım ;)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

İlk verdiğin referansta şunu yazmış:

"Book Description

This new edition retains much of the vision of the previous editions-it encompasses written, oral, and visual communication-but also reflects current practices in the field of technical writing, with continued emphasis on workplace communication The focus remains on the entire writing process from planning through revision, with topics discussed including, defining technical communication, the workplace audience, developing a clear, direct communication style, information design, graphics as a means to support and clarify information, technology, the technical writing process including planning and drafting, and reviewing and revising. For anyone interested in improving his or her writing

"

Yani ingilizceyi iyi biliyorsun ama teknik rapor vb yazacaksan daha da güzel yazman için yollar.

Hani vardır ya nasıl aşk mektubu yazılır kitapları gibi.

diğeri israilden. bir bakayım. ama o da aynıdır.

israildeki dandik okulun (technion!) da dediği "Students completing this course have completed all English requirements. "

yani ingilizce derslerinin "sonuncusu".. İngilizceyi biliyorsun, sana rapor yazmayı, makale yazmayı vb öğretiyorlar.

Bizdeki "edebiyat ve kompozisyon" dersleri gibi.

"ben sadece teknik ingilizce biliyorum" olmaz yani. İngilizce bilmeyen adama teknik ingilizce veremezsin. az bilene de veremezsin.

Sonuçta teknik ingilizce diye bir dil yok. Ayhan da aynı fikirde zaten. Muhtemelen siz de aynı fikirdesiniz de. Aynı şeyi farklı söylüyoruz. teknik ingilizce kavramı ingilizce öğrenmemeye bir bahanedir.

bu arada fixed ve variable de öğrenildi bu başlık sayesinde. bir de "semi" vardır ki "yarı" anlamına gelir.

semi-variable (yarı-değişken)

sonuç olarak ana konuya dönersek 1.6 daha sonra çıkan birazcık daha iyi bir motor. Ama ucubik kaliteli değil. Sanırım yeni 2.0 motorlar bir sonraki jenerasyon.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Teknik ingilizcenin normal ingilizceden bir farkı yok. Nasılki Türkcede işte çalışırken teknik terimler kullanıyorsak ingilizcede de böyle. Farklı bir ingilizce değil. Cümle yapıları olarakta hic bir farklı yok.

Ben liseyi anadolu teknik lisesi okudum ve teknik meslek lisesi olduğu için ilk yıl hazırlık sınıfıydı ve 1 yıl boyunca sadece ingilizce gördük.Teknik ingilizce dersi diye bir ders vardı ama sadece kendi bölümümüzde kullandığımız malzemelerin ingilizce karşılıklarını öğrendik ve bunların yanında toplama, çıkartma üçgen beşgen gibi terimlerin ingilizcelerini öğrendik.Yani tamamen kelime.

İşlediğimiz konularda şu şekildeydi.

Dikkat et kablo ıslak. Önce şalteri kapat, sonra fişi prizden çek vs vs

Lastikmi patladı? Arabayı stop et, kriko ile kaldı, bijonları sök lastiği değiştir vs vs

Bu cam kırık, bu demir yamuk, bu pense bozuk, bu matkap kırık, inşaate çalışırken şapka tak vs vs .

Bu gibi konuların ingilizcesi...

Yorum bağlantısı
Volkan Ertürk

arkadaşlarında dediği gibi teknik inglizce sadece kelimelerden ibarettir. grammar yapısı aynıdır mesleğinize göre teknik terimleri öğrenirsiniz olur biter, neyse yahu asıl konmuza dönelim kredi işini hallettim bugün 1-2 hafta içinde alacağım inş. bu iki aracı inceleyip yorum yazarsanız memnun olurum. sahibinden.com daki fiyatlar araba pazarına göre pahalı. olmadı bu hafta tekrar araba pazarından bakacağız...

http://www.sahibinden.com/ihtiyactan_acil_...pXQQdisplayitem

http://www.sahibinden.com/2007_orjinal_sti...pXQQdisplayitem

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...