İçeriğe Yönlendir

Ford'dan Fabrika Çıkışlı LPG


Tamer Ergen

Recommended Posts

Tamer Ergen

İngilizce bilenler için link: http://www.autobloggreen.com/2008/01/19/fo...d-c-max-lineup/

Almanca bilenler için Automotor und sport makalesi: http://www.auto-motor-und-sport.de/news/au...09616_13987.hbs

Kısaca: 2.0 145 bg lik benzinli motora fabrika çıkışı LPG takılabiliyor. LPGde çalışırken motor 140 bg oluyor..LPG tankı 42.5 litre. Orijinal benzin tankı 55 litre ..

Yorum bağlantısı
Özgür Karasüleymanoğlu

Birde Türkiyeye gelsede şu gıcık gazcılardan kurtulup serviste ayarlatsak lpgyi.Ortalama benzinde 7.1 lt gazda 10.4 lt yakıyor diye okudum yanılmıyorsam.Yani gazda yüzde 46 fazla yakıyor.Pek verimli değil o zaman lpg.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Bakkal

Average consumption (EU combined cycle) is 7.1 l/100 km (33mpg) when running on gasoline and 10.4 (22 mpg) when running on LPG. CO2 emissions rise to 171 g/km and 169 g/km, respectively.

Ortalama benzin tüketimi 7.1 l/100 km

Ortalama gaz tüketimi 10.4 l/100 km

Bayağı bir fark var?!

Yorum bağlantısı
Halil Gümüş

Bence normal.Sonuçta herşey yine benzine göre ayarlanmış,sonradan llave lpg takılmış.

Yorum bağlantısı
Oğuz Yıldırım

Litre fiyatına göre hesaplayınca az yakıyo işte. LPG pahalı olsa ekonomik hiç biyanı kalmaz

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada

zaten öyle değil mi? lpg litre olarak fazla tüketilir, ama fiyatı benzinden çok daha ucuz olduğu için ekonomi yapmış olunuyor..

Yorum bağlantısı
Özgür Karasüleymanoğlu
(düzenlendi)

lpgli albea da fabrika katalog değerlerinde lpgyi benzine göre yüzde 37 fazla yakıyor olarak gözüküyor.Genelde fark yüzde 17-20 yi geçmez diye konuşuluyor ama resmi değerlere mi yoksa tüpçülere mi inanacağız?

Bu arada mazotta talep artıkça benzine yaklaşan fiyata rağmen artan otogaz talebine paralel lpgnin benzine yaklaşmamasının sebebi doğalgazın yaygınlaşması ile evde lpg kullanımının azalmasıymış.Yaşasın doğalgaz...

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Özgür Karasüleymanoğlu
Teorik olarak litre bazında %17 fazla yakmanız lazım. Dökme gaz kullanıyorsanız bu oran %23 e çıkıyor.

Valla doğruysa sevinirim ama bu resmi değerleri nasıl açıklayabiliriz?Adamlar arabayı fazla yakıyor göstermek istemezler herhalde.Teoride yüzde 17 olabilir ama aklıma motorun benzine uygun olmasından lpg veriminin daha çok düşmesi geliyor.

Yorum bağlantısı
Özgür Karasüleymanoğlu

Mertol bey dediğiniz yüzde 17 teorisi doğru.Motorun lpgye uyumlu olmamasından kastım lpg enjektörleri hortumlarının manifolta girdiği noktanın, yanma odasına benzin enjektörleri kadar yakınlıkta olmaması,telefleks harici kitlerde enjektörden çıkan gazın ortalama 30 cm hortumdan geçtikten sonra manifolda girmesi gibi dezavantajlar.Bence de motor tasarım aşamasında lpglendirilseydi yüzde 17 yakalanırdı.

Sizin lpg araştırmalarınızı okudum.Konuya vakıfsınız,resmi değerleri siz neye bağlıyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bence test standartları ile ilgili bir durumdur. Hiçbir üretici fazla tüketimi gösterecek bir yayın yapmaz, belki de internet sitesinde bir rakam hatası vardır. Bu arada diğer bir konuda, bu tüketim değerleri için birçok kritere uyularak testler yapılıyor. Belki, lpg test standardında değişik bir kriter vardır; Atıyorum: Motor soğuk iken benzinle çalıştırılıp, bilmem kaç km sonra lpg sistemi devereye sokuluyordur falan gibi?

Yorum bağlantısı
Özgür Karasüleymanoğlu

Yol bilgisayarındaki değerin yüzde 17 fazlasını yakıyorsanız resmi değerleri boş verelim o zaman.Bende uzun yolda 120-150 km ortalamayla 7.8 lt gaz yaktım.Yüzde 40 fazla hesaplasak 7.8/1.4=5.5 lt benzin yakmam lazım ki o kadar düşük tüketimi hiç görmedim benzinde.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
şu 8-9 lt leri bide ben görsem :(

Değişelim arabaları...

Toyotayla görürsün :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
1,3 ile 1,6 değişilmez. 2,0 varken 1,3'e binilmez.

Bunu unutmayacağım Hakan efendi.. geç dalganı :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Resmi rakamlar olarak doğru olduğunu kabul etmemiz gerekiyor. Lpg ile falan hiç uğraşmadım ama, açıklanan değerleri görünce aklıma ilk gelenler:

1. Montaj hususunda farklılıklar olabilir (Heleki beygirler bu kadar düşük ise), güvenlik vs.

2. Avrupa normlarında farklı karışım Lpg kullanılıyor olabilir

3. Ford, personelini Çin den veya Hindistandan ithal edip, maaşı düşük eleman çalıştırmaya başlamış olabilir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
3. Ford, personelini Çin den veya Hindistandan ithal edip, maaşı düşük eleman çalıştırmaya başlamış olabilir.

En kuvvetli ihtimal :)

Yaa bizde kullandık bunu... Böyle abuk değerler olamaz... Olmadı da...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Mertolun Lpg deki çalışmalarını okumasam, Ford un yazdıkları doğrudur dicem , resmen referans noktam değişti. Yani bu değerler resmen yazılmış, müşterinin bilgisine sunulmuş ve elimizde reel yaşamdan da tüketim bilgileri ile açık ara çelişiyor ise; Ben yönetici olsam birkaç personeli sallandırırdım, bak bakalım bir daha yapıyolar mı.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...