Evren Barış Özbek 18 Ağustos 2008 Paylaş 18 Ağustos 2008 Bazı ustalar Lpg'li araçlarda cut-off un çalışmayacağını çünkü cut-off un benzin enjektörlerine bağlı olduğunu, lpg enjektörlerinin bağımsız çalıştığını söylüyorlar. Diğer bazı ustalar ise lpg beyninin, verileri aracın ecu sundan aldığını dolayısı ile benzin enjektörlerine hangi veri gidiyorsa lpg enjektörünede aynı verinin gittiğini ve cut-off un çalıştığını söylüyorlar. Cut-off LPG'de Çalışıyor mu? Çalışmıyor mu? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Ağustos 2008 Paylaş 18 Ağustos 2008 Çalışıyor tabiki... Bunu görmene gerek yok.. yüksek devirde iken ayağını gazdan çek hissedersin zaten... Yorum bağlantısı
Bahadır Akdemir 18 Ağustos 2008 Paylaş 18 Ağustos 2008 Bende bişey sorayım.Lpg de yol bilgisayarı verileri neye göre çalışıyor.Benzin mi? lpg mi?yaksa o anda ne yakıyosa o mu?yada başka bir alternatif.yol bilgisayarı çalışmıyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Ağustos 2008 Paylaş 18 Ağustos 2008 Benzine göre çalışıyor... Bu sebeple ortalama ve anlık tüketim verileri hatalı oluyor.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Ağustos 2008 Paylaş 18 Ağustos 2008 Mertol anlayamadığım bişey var... Benim focusta BRC Fast vardı... yolda sabit hızla ve düz yolda giderken araç benzindeyken anlık tüketimi atıyorum 6 litre görüyorken lpg'ye geçtiğimde yine atıyorum, 7 litreye hemen yükselirdi... Ama buna rağmen yol bilgisayarı ortalama tüketim ile gerçek ölçüm arasında 0,5 litre civarında hatalar çıkardı... Mondeoda ise malumun olduğu üzere Teleflex var... Yukardaki testin aynısını yaptığımda yol bilgisayarındaki anlık tüketim değeri hiç değişmiyor... Bir fikrin var mı.. ? Yorum bağlantısı
Bahadır Akdemir 18 Ağustos 2008 Paylaş 18 Ağustos 2008 Döktürmüşsün gene.Teşekkürler.Sonuç itibarı ile lpg ye geçince yol bilgisayarı hikayeden bilgisayar oluyor diyosun..... Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek 18 Ağustos 2008 Yazar Paylaş 18 Ağustos 2008 Benim yol bilgisayarındaki tüketim değeri ile tükettiğim lpg değeri arasında %20 gibi bir fark var sürekli. Benzin daha az gösteriyor. Bu durumda kalibrasyonum fena değil demektir sanırım. Bende de aynı.Yolbilgisayarı lpg de yaklaşık %20 daha fazla gösteriyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Ağustos 2008 Paylaş 18 Ağustos 2008 Anladığım kadarıyla, Yol bilgisayarındaki anlık yakıt tüketiminin değişmemesi gerekiyor.. Değişiyorsa ve artıyorsa fakir karışım, azalıyorsa zengin karışım var demektir... Doğru mu... O zaman Focusun Sahibi Yaşar Şişer... Arabayı kalibrasyona götürsün... Ama pek iyi çekerdi yahu... Sadece kalkışlarda hissederdim lpg'li olduğunu... Mondeo, stop etmezse hiç hissetmiyorum.. Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 19 Ağustos 2008 Paylaş 19 Ağustos 2008 Mertol teşekkürler. Gerçekten güzel ve yalın bir anlatım... Yorum bağlantısı
Ümit Aydın 19 Ağustos 2008 Paylaş 19 Ağustos 2008 bu konu ile ilgili bir soruda benden olsun. Cut-off un çalışıp çalışmadığını nasıl anlayacağız. sonuçta yüksek hızda giderken bile ayağını gazdan çeksen benzin enjektörleri tamamne kapanmaz belli bir oranda açılıp kapanır. Yani rolantide yaktığı kadar yakıt harcamaya deva etmezmi araç. Benim aklıma takılan olay ise benim araç tam olarak durmazsa rolanti normal yerine gelmiyor 1100-1500 devir arasında geziyor. araç tam durunca rolanti normale geliyor. Acaba benim aracımda yüksek hızlarda ayağımı gazdan çekince 800-900 devirdeki kadarmı yakıt harcar yoksa 1100-1500 devirdeki kadarmı harcar. Sonuçta benim aracın 800-900 devire düşmesi için tekerleklerin tamamen durması gerekiyor. Buyrun size kazık bir soru. Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek 19 Ağustos 2008 Yazar Paylaş 19 Ağustos 2008 Bu sorunun kazık bi tarafı yok Araç viteste iken ayağınızı gazdan çekince yakıt akışı durur.Mesela yokuş aşağı inerken viteste inerseniz aracınız benzin yakmaz, boşa alırsanız rolanti devri kadar benzin yakar. Bu arada bildiğim kadarıyla cut-off 1. ve 2. viteslerde çalışmıyor.(Bu bilgi yanlış olabilir.) Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Ağustos 2008 Paylaş 19 Ağustos 2008 Bu arada bildiğim kadarıyla cut-off 1. ve 2. viteslerde çalışmıyor.(Bu bilgi yanlış olabilir.) Benim focus 3-4- ve 5. viteslerde 3000 devirin üstündeyken gazı kesersem cut-off yapardı 2. viteste ise 4000 devir üstünde isem olurdu o iş... Cut-off 2000 devire kadar devam eder, 2000 devirin altına düştüğü zaman cut-off'dan çıkardı... Mondeonun anlık yakıt tüketimi göstergesi hareket halindeyken küsürlü sayıları göstermediği için çoğu zaman sıfır yazıyor ama bu sıfır hali cut-off mu yoksa sıfıra yakın bir değer mi bilmiyorum... Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 19 Ağustos 2008 Paylaş 19 Ağustos 2008 Yakıt, motorun dönmesi için kullanılır..Cut-off diye tabir edilen durumda araç vitesteyken ve belli bir devir üstündeyken gaza basmasak da motor döndüğü için yakıta gerek kalmaz ve yakıt akışı kesilir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts