Mehmet Göktürk 23 Eylül 2008 Paylaş 23 Eylül 2008 egzozlarımı eskiden alüminyum bantla sardığım oldu. Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan 23 Eylül 2008 Paylaş 23 Eylül 2008 Makanikciler, Mühendislerim Hadi bakem Bu e Yarar mı ? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Eylül 2008 Paylaş 23 Eylül 2008 4000 km yol öncesi, tamir yaptırmama riskini almazdım. Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 23 Eylül 2008 Paylaş 23 Eylül 2008 4000 km yol öncesi, tamir yaptırmama riskini almazdım. Bence de, sonra başka yerde yolda bırakırsa yaptırmak da zor olabilir. Yorum bağlantısı
Şükrü Güzelsu 23 Eylül 2008 Paylaş 23 Eylül 2008 çok para ama ya 270 +kdv 1oo falan olsa düşünmez takardım yenisini bu ay siğorta kasko hepsi üst üste geldi birde evleniyorum düğünüm var onun masraflarıda olunca zorluyo beni Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Eylül 2008 Paylaş 23 Eylül 2008 Beklenmeyen 1 ytl lik masraf bile can sıkıcı ama, 4000 km nin neresinde, hangi şartlarda kalacağınız ve hangi çekicinin ne kadara kurtaracağı da meçhul. Zira turbo basıncı olmadığı sürece yolda gitmeniz çok zor. Yorum bağlantısı
Arzu Gürkan 23 Eylül 2008 Paylaş 23 Eylül 2008 Forumda birçok kişinin turbo borusu garantiden değişti. Sizin garantiniz yok mu? Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 24 Eylül 2008 Paylaş 24 Eylül 2008 kaynak yaptırın. yenisi takıldıgında borunun çapı dar. dolayısıyla hava geçişi az oluyor ve performansı etkiliyor Yorum bağlantısı
Nuri Başer 24 Eylül 2008 Yazar Paylaş 24 Eylül 2008 Evet çok para.. benim de başıma geldi plastik kısmı yarıldı.. aynı borunun plastik kısmı da 220 YTL.. tam soygun.. bence de iyi bir kaynak mantıklı olur.. Yorum bağlantısı
Mustafa Yalçın 25 Eylül 2008 Paylaş 25 Eylül 2008 kaynak yaptırın. yenisi takıldıgında borunun çapı dar. dolayısıyla hava geçişi az oluyor ve performansı etkiliyor Bizim c-max da 2004 tarihinde yetkili servis tarafından turbo borusu değişmiş yada onarılmış idi. Söz konusu parcanın orjinal resmi varmıdır. Performans konusunda bir sıkıntı görmedim pek. Yorum bağlantısı
Nuri Başer 1 Kasım 2008 Yazar Paylaş 1 Kasım 2008 (düzenlendi) Konuyu yeni okudum. Emeğine sağlık, güzel paylaşım olmuş.Peki turbo borusu sağlamken yırtılmaması için ne önlem alacağız? Teşekkürler.. en iyi önlem uzun süre yüksek devir kullanmamak.. stop etmeden önce 1 dk kadar beklemek.. ani gaz vermelerden kaçınmak ve tabiiki gaz verip kontak kapatmamak (bu tam bir katliam).. üzerindeki orjinal hortumu inceledim ve plastik birleşme noktası çok zayıf.. bir ayrıntı daha var o da basınç anında hortum genleşip tampon bağlantı demirine sürtünüyor.. o ara noktaya plastik takoz yerleştirdim ve şimdi içim rahat... henüz bir sorun yaşamadım çakma hortumla inanın o orjinal hortum altın dikişili olsa 220 YTL etmez.. 1 Kasım 2008 tarihinde Nuri Ba?er tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu 2 Kasım 2008 Paylaş 2 Kasım 2008 Ankara'da hortumla ilgili sıkıntısı olan olursa benle temasa geçsin, tanıdık hortum imalatçıları var. Yorum bağlantısı
Utku Çay 2 Kasım 2008 Paylaş 2 Kasım 2008 Konuyu yeni okudum. Emeğine sağlık, güzel paylaşım olmuş.Peki turbo borusu sağlamken yırtılmaması için ne önlem alacağız? bence hortum kalitesiz, en iyi yapacak şey; hortum yırtılmadan Nuri beyin yaptığını yapmak Yorum bağlantısı
Şafak Uçar 2 Kasım 2008 Paylaş 2 Kasım 2008 Ellerine sağlık.Başına bir daha dert açmaması dileğiyle. Yorum bağlantısı
Nuri Başer 2 Kasım 2008 Yazar Paylaş 2 Kasım 2008 hesaplı bi değişim olmuş. yalnız şunu soracağım. turbo hortumu garanti kapsamında değil mi ? Garanti bitimine müteaki ay içerisinde patlayınca (araç 2006 ağustos çıkışlı 2007 model).. ama iyi de oldu.. işi öğrendik.. Ellerine sağlık.Başına bir daha dert açmaması dileğiyle. Teşekkürler.. umarım açmaz.. açarsa bi 15 YTL daha gider Yorum bağlantısı
Nuri Başer 9 Nisan 2009 Yazar Paylaş 9 Nisan 2009 Turbonun birkaç borusu mevcut.. 1-turboyla filtre arası emme hortumu (sensör ve yağ borusu bağlantılı) 2-tubo çıkış ile intercoole arası metal + plastik + lastik hortum serisi 3-intercooler ile motor arası (bende yırtılan hortum) yaklaşık 50 cm lik lastik hortum.. Yorum bağlantısı
Nuri Başer 9 Nisan 2009 Yazar Paylaş 9 Nisan 2009 Teşekkür ederim.Ozaman bizim konuştuğumuz 2. maddeki metalli olan sanırım. Çatlama oluyormuş metalde sende dikkat et demişti. Sizin çalışmanız çok başarılı; tebrik ederim. muhtemelen odur Metin bey.. ford un boru, hortum v.s. parçaları çok kalitesiz ve kolayca deforme olabiliyor.. bu yüzdendir ki hepsinin fiyatları abartı.. zira 40-50 cm lik lastik boruya 220 TL demişlerdi, motora bağlanan küçük plastik diriş te 130 TL.. işte ford... Yorum bağlantısı
Nuri Başer 29 Nisan 2009 Yazar Paylaş 29 Nisan 2009 Selamlar.. FII ve C-max lerin kronik sorunu olan kauçuk turbo-intercooler hortumların yırtılması problemi sıkça karşılaşılan bir sorun.. Benim aracınki de garanti bitimine müteakip ay içerisinde yırtılmıştı ve kendimce bir çözüm üretmiştim.. yaklaşık 7-8 ay sonra hortumun yavaş yavaş deforme olmaya başladığını gördüm.. (servisteki arkadaşlar 1 hafta dayanmaz demişlerdi ) bu hortum problemine kalıcı bir çözüm üretmek için birkaç fikir geldi aklıma ve paylaşmak istedim.. ilk aklıma gelen (belki daha önceden deneyen olmuştur) metal destekli hortum oldu.. eğer kauçuk olan esnek bölümleri aza indirgersek, basınçla şişme olayı azalacak ve hortum daha az deforme olacak diye düşündüm.. aşağıda küçük bir örnek foto var.. görüşlerinizi almak istedim.. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 29 Nisan 2009 Paylaş 29 Nisan 2009 Normal orjinal hortum sadece kauçuk mu? Yoksa içerisinde ip örgüler olan ip ve kauçuk karışımı kompozitmi? İpli kompozit bir hortum uygulanırsa esnemeler ortadan kalkar. Normalede hortumlarda problem yok ama ısındığında dahada elastik hale geliyor ve daha çok esniyor. Aynı zamanda ısıya dayanıklı olmalı. Yorum bağlantısı
Nuri Başer 29 Nisan 2009 Yazar Paylaş 29 Nisan 2009 Ayhan orjinal hortumlar örgülü, sanayi hortumları da örgülü ama örgü de olsa esniyor ve zamanla deforme oluyor.. ayrıca orjinallerin ek yeri olduğundan genelde yırtılma şeklinde açılıyor.. metal kullanırsak bu esneme sorunu ortadan kalkar gibi geliyor ama bu metalin uç kısımlarına özel bir havşa açılması lazım ki kelepçeler sıkınca otursun.. aksi halde basınçla çıkabilir.. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 29 Nisan 2009 Paylaş 29 Nisan 2009 Metal boru tekniği çok işe yarıyor, bizde şantiyede iş makinalarının bazılarında yapıyoruz, uygun boyda boru ayarlayın sağlam bir kelepçeyle sıkın tamam isterseniz birazda diş açın içiniz rahat olsun. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 29 Nisan 2009 Paylaş 29 Nisan 2009 Metal borunun uc kısımlarına tornada oluk açılarak yapılabilir. Böylece basıncta hortum kaymaz. Oluk açılmasada sorun olaçağını sanmıyorum. Çok yüksek bir basınc yok. Gerekirse çift kelepçe takılır. Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu 29 Nisan 2009 Paylaş 29 Nisan 2009 Arkadaşlar o kadar kafanızı şişirmeye değmez. Hidrolik hortumu takın. İçinde çelik örgüler olur, şişme ya da genleşme yapmaz. 400-500 bar bile banamısın demez. Ankara'da olanlara yardım ederim. Yorum bağlantısı
Nuri Başer 29 Nisan 2009 Yazar Paylaş 29 Nisan 2009 Arkadaşlar o kadar kafanızı şişirmeye değmez. Hidrolik hortumu takın. İçinde çelik örgüler olur, şişme ya da genleşme yapmaz. 400-500 bar bile banamısın demez. Ankara'da olanlara yardım ederim. Barkın kardeşim peki aynı çap (bir ucu dar, diğer ucu geniş), kıvrım ve açılarda bulma imkanımız olurmu?? yeri öyle kötü ki takması bir dert çıkarması ayrı bir dert.. kullanılabilecek çok alan yok.. aslında metal de çok uğraştıracak bişey değil ama dediğin yöntem de denenebilir.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts