İçeriğe Yönlendir

Ranger - 4X4 - 4x2 Arasında Kararsızım


Serkan Biki

Recommended Posts

Serkan Biki
(düzenlendi)

merhaba arkadaşlar,

aranıza yeni katıldım,

şu an Citroen C4 kullanıyorum ama çocukluğumdan beri fordun kamyonet modellerine ve mustang a karşı bir zaafım var..

2009'da RANGER almayı düşünüyorum, 4x2 mi 4x4 mü karar veremedim, bir kaç sorum olacak,

yakıt durumu diğer kamyonetlere göre nasıl ?

4x2 - 4x4 araçların vergileri ne kadar ?

4x4 araçlarda 4x4 modundan istediğimiz zaman çıkabiliyor muyuz? yoksa araç SUVlar gibi sürekli 4x4 mü ?

yanıtlar için şimdiden teşekkürler

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aykut Aydoğdu

istediginiz zaman 4x4 istediginiz zaman 4x2 olarak kullanabiliyorsunuz ancak dikkatinizi çekerim suvların çogu böyledir sürekli 4 çeker degildir.Ve rangerınızın keyifli olması için size bir forum tavsiye edecegim :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Rangerda mekanik %50 4x4 vardır, yani birçok Suvda olduğu gibi ön-arka çekiş dağılımı devamlı değişmez. İster arkadan çekişli , isiter High ve Low olarak 2 kademeli 4 çekerdir. Low da iken inanın lastikler de uygunsa, pek bir yerde çakılı kalmaz, ama konfor seviyesi sıfırdan biraz daha azdır :D . Bu segmentinde bulunan tüm kamyonetler için aynıdır ve aslında O bir Mazda 2500 tür.

4x2 si, eğerki yük taşımayacak iseniz, zevksiz bir araçtır, arkası yolda tutunamaz ki zaten bunun için üretilmemiştir.

Yorum bağlantısı
Serkan Biki
(düzenlendi)
Rangerda mekanik %50 4x4 vardır, yani birçok Suvda olduğu gibi ön-arka çekiş dağılımı devamlı değişmez. İster arkadan çekişli , isiter High ve Low olarak 2 kademeli 4 çekerdir. Low da iken inanın lastikler de uygunsa, pek bir yerde çakılı kalmaz, ama konfor seviyesi sıfırdan biraz daha azdır :) . Bu segmentinde bulunan tüm kamyonetler için aynıdır ve aslında O bir Mazda 2500 tür.

4x2 si, eğerki yük taşımayacak iseniz, zevksiz bir araçtır, arkası yolda tutunamaz ki zaten bunun için üretilmemiştir.

çağlar hocam,

aracı alma nedenim, hafta sonları, balık av v.b gibi durumlarda kullanmak, (off-road kullanmayı sevsemde pek fırsatım olmadı açıkçası)

hafta içi de sadece ev-iş arası (yakın mesafe ) yılda bir de tatil için uzun yol...

açıkçası otomobil düşünmüyorum, diğer 4x4 cipler se bana asvalt arabası gibi geliyor,

çok eskiden 74 model jeep kullanmışlığım var birde 91 land rover deffender, o araçların verdiği zevki 2009 model bir cipte (suv) yakalama şansım yok...

diğer marka kamyonetlere baktım, görüntü olarak ford hoşuma gitti, ama teknik olarak (çokta anlamam) kararsızım açıkçası..

konfor elbette önemli ama abartılı bir lüx takıntım yok...

1000 km kullanıp inince bel fıtığı olmayayım yeter :)

fordun mazdayı aldığını ve bu araçların asya bandında üretildiğini duymuştum,

ama ford markasını vermişse bu aracında forda yakışır dayanıklılıkta olması gerekmez mi ?

bu durumda bu araç için bana ne önerirsin ?

şimdiden teşekkürler...

istediginiz zaman 4x4 istediginiz zaman 4x2 olarak kullanabiliyorsunuz ancak dikkatinizi çekerim suvların çogu böyledir sürekli 4 çeker degildir.Ve rangerınızın keyifli olması için size bir forum tavsiye edecegim :D

forum tavsiyeni bekliyorum :)

tarihinde Serkan Biki tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Belirtilen güzergahlarda Ranger biçilmil kaftan olurdu, çok kötü yol şartlarında Ranger ile gittim, hiçbir sorun yaşamassınız (fizik ve mantık kuralları çerçevesinde kaldıkça), ancak doğruya doğru, uzun yolda arka koltuk sıkıntılı olur, sürücü için fazla dezavantajı olmaz. Yalnız evin 2. aracı olarak mı düşünüyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Serkan Biki
(düzenlendi)
Belirtilen güzergahlarda Ranger biçilmil kaftan olurdu, çok kötü yol şartlarında Ranger ile gittim, hiçbir sorun yaşamassınız (fizik ve mantık kuralları çerçevesinde kaldıkça), ancak doğruya doğru, uzun yolda arka koltuk sıkıntılı olur, sürücü için fazla dezavantajı olmaz. Yalnız evin 2. aracı olarak mı düşünüyorsunuz?

hayır tek araç...

dediğim gibi hafta içi pek kullanmıyoruz, toplamgünde 10 km

2006model citroenimin kilometresi 27000, ve 6-7 kez uzun yol yaptım, bu kilometrede o yüzden, sadece şehir içi kullansam 10000 - 15000de kalırdı araç...

yani sizin anlayacağınız şehir içi pek kullanmam...

arka koltuk çok önemli değil benim için :seytan: yılda 1 kez arka koltukta yolcu ile uzun yola çıkarım... artık önde oturanla yer değiştirirler arada bir :rofl:

vergileri ve yakıtı hakkında bilginiz var mı acaba ?

tarihinde Serkan Biki tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Vergisini ben de merak ettim şimdi, Kamyonet sınfında olduğuna göre, ağırlık ile orantılı düşük olması lazım? Bilene sormalı? Yakıt tüketimini hiç ölçmediğim bir motor ama, uzun yolda ve şehiriçinde 2.5 motorlu Transitten az yakacağı kesin, arazide ortama bağlı ama hantal-ağır Suvlardan az yakar. Yalnız bu tip araçlarla uzun yola gidilirken, arka taraf tam eşya-valiz dolu olursa daha konforlu olur belirteyim. Şehiriçinde manevra kabiliyeti biraz geniş yarıçaplıdır.

Yorum bağlantısı
Serkan Biki
(düzenlendi)
Vergisini ben de merak ettim şimdi, Kamyonet sınfında olduğuna göre, ağırlık ile orantılı düşük olması lazım? Bilene sormalı? Yakıt tüketimini hiç ölçmediğim bir motor ama, uzun yolda ve şehiriçinde 2.5 motorlu Transitten az yakacağı kesin, arazide ortama bağlı ama hantal-ağır Suvlardan az yakar. Yalnız bu tip araçlarla uzun yola gidilirken, arka taraf tam eşya-valiz dolu olursa daha konforlu olur belirteyim. Şehiriçinde manevra kabiliyeti biraz geniş yarıçaplıdır.

vergisi 4x2 için 840

4x4 için 2200 diye okudum şimdi, ama doğrumudur bilmiyorum

okuduğum sitede 4x2 için bazı vergi daireleri 700küsür bazı vergi daireleri 840 alıyormuş,

tam ülkemize özgü :rofl:))

hatta normali 2200 olan bir 4x4 ten 840 vergi alındığını yazanlar bile var :rofl:))

acaba 4x2 yi alıp 4x4e çevirsek, biraz ağırlık takviyesiyle konforu elde ederiz

ruhsatta 4x2 kalsa vergiden kaçırabilir miyiz :seytan:

tarihinde Serkan Biki tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

4x4 olunca vergi artıyordu doğru. SOnradan çevirince ruhsata işlenmeli ve çevirme masrafı çok olur, vergi de artar yırtılmaz :seytan: .

Yorum bağlantısı
Serkan Biki
4x4 olunca vergi artıyordu doğru. SOnradan çevirince ruhsata işlenmeli ve çevirme masrafı çok olur, vergi de artar yırtılmaz :seytan: .

acaba 4x2 ranger kullandınız mı ?

ağırlık takviyesi ve uygun lastikle fazla abartmadan dağ bayır gezemez miyiz?

araç yükseklikleri 4x2 xlt ve 4x4 lerde aynıymış...

sizce de yakışıklı değil mi ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

4x2 Ranger ile, yağmur yağdığında, şehiriçinde yokuşta bile zorlanırsınız, Arkada 2 Buzdolabı, 4 çamaşır makinesi yoksa.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
4x2 Ranger ile, yağmur yağdığında, şehiriçinde yokuşta bile zorlanırsınız, Arkada 2 Buzdolabı, 4 çamaşır makinesi yoksa.

Ya da içi kum dolu 2x200kg lik torbalar kasada çamurluk davlumbazlarının üzerinde durmuyosa. :seytan:

Yorum bağlantısı
Serkan Biki
(düzenlendi)
ranger kaç model olacak ?

ve bu arada l200 lere de bak derim

2009 olacak...

L200 'lerin görüntüsü pek içime sinmedi ama teknik olarak pek bakmadım...

ranger larda daha eski bir tarz var bence... (yeni araçların çizgilerini pek sevmem de)

fullbox ile kapatmayı düşünüyorum, biraz da ağırlık takviye edersem yağmurlu havalarda yokuşta sorun yaşayacağımı sanmam, acaba haksız mıyım ?????? bak yine kafam karıştı şimdi...

2009 olacak...

L200 'lerin görüntüsü pek içime sinmedi ama teknik olarak pek bakmadım...

ranger larda daha eski bir tarz var bence... (yeni araçların çizgilerini pek sevmem de)

ranger olacağı kesin gibi ama 4x2 mi 4x4 mü??

fullbox ile kapatmayı düşünüyorum, biraz da ağırlık takviye edersem yağmurlu havalarda yokuşta sorun yaşayacağımı sanmam, acaba haksız mıyım ?????? bak yine kafam karıştı şimdi...

tarihinde Serkan Biki tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aykut Aydoğdu

4x4 alın derim ben eger off roaduda seviyorsanız verecegim forum çok iyi olacak :seytan:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Ben de yumurta gibi yeni kamyonetleri sevmeyenlerdenim. Kış başında 2xkum torbası yaygın bir uygulama.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yiğit

ranger hi-rider sizin alacağınız araç 4x4 vergisi yüksek fiyatıda yüksek gerek yok bence.çok rahat devirlenen ve hızlanan bir araçtır.tipide çok güzel.şehir içi için auto olanı seçin derim.fiyatıda çok matıklı 32000 ytl giib i şuan

Yorum bağlantısı
Serkan Biki
(düzenlendi)

thunder'ı yükseltmek için neler yapılır?

kit - takoz, lastik ebatı değişikliği-çamurluk traşı ??

tahminen kaça patlar ? bu konuda bilgisi olan var mı ?

birde ranger almak için aracımı satmayı düşünüyorum

2006 model 1600 dizel citroen c 4 ü elimden kaça çıkartmalıyım ?

araç orjinal full-full

--- 16' alaşım jant - fazladan (2ay kullanılmış) 4 kar lastiği - koltuklar deri - kapı kolları, kapı basamak ve cam altları krom

--- dr'dan 27000 Kmde kazasız, bir iki ufak çizik dışında temiz. :) 10.000 - 20.000 bakımları servisinde yapıldı

tarihinde Serkan Biki tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Ahmet Ercan
(düzenlendi)

2004 ranger 4*4xlt aracım var 150000km kullanması zevklidir 2004ler turbolu interkul düz dizeldir.110hp yakıtı biraz fazla (0,250-0,300)tlcivarı .yenileri tdi motor tahminen 140hp yakıtlarının daha düşük olduğu söyleniyor. Benim aracım otobanda 170 km hız yapar (sürekli yuro mazot kullanırım).selamlar.

tarihinde Ahmet Ercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Hakan Kızılkan
(düzenlendi)

Merhaba

Aranıza yeni katıldım, 04 Ranger 4x4 210000 de aldım yakıt tüketimi fazla gibi geldi bana, hemen hemen kapalı klimayla karmada 450 Km yol yapıyor, Satıp yenisinimi almalı bilmemki ! :) bu konuda fikri olan varmı ?

tarihinde Hakan K?z?lkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 8 yıl sonra...
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
On 08.08.2009 at 23:33, Hakan Kızılkan yazdı:

Merhaba

Aranıza yeni katıldım, 04 Ranger 4x4 210000 de aldım yakıt tüketimi fazla gibi geldi bana, hemen hemen kapalı klimayla karmada 450 Km yol yapıyor, Satıp yenisinimi almalı bilmemki ! :) bu konuda fikri olan varmı ?

biraz fazla yakıyor sanki, şuan bendeki 2010 4x2, yanındada toyotanın pikap var, öyle duruyor ama, yaramaz araç..... neyse, sakin gidersem 700 km lere yaklaşıyor, kapatır sürekli yüklenirsem, 180-200 o zaman içiyor, 400-450 anca :D 

sanırım biraz basıyorsun sende :)

 

bu arada yol tutmaz arka atar diyorlarya, yok abartacak birşey, kullanmayıda bileceksin tabii, geyik testlerini izleyin, bu araç neredeyse fiesta gibi hareket çekiyor, 73 km/h ile giriyor teste, bu hız pikap için yüksek, amorok bile yanında hikaye, toyota bırak 70 i 40 la takla atıyor yahu :D

6 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

 

 

Bugün afrinde.

işi biliyorlar azizim :good1:

 

ülem vergi ve yakıt derdi olmıyacak wildtrak alıcaksın.... ama aileye gitmez, hepsi bayılır arabada :biggrin:

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...