İçeriğe Yönlendir

Fren Balata / Disk / Kampana


Aykut Gürkan

Recommended Posts

Aykut Gürkan
(düzenlendi)

Geçen Cuma idi sanırım, Sefaköy'de aşırı sıkışık bir trafik vardı ki birkaç haftadır hep öyle imiş, yol çalışmaları nedeniyle. Hava sıcaklığı da 22 derece civarında idi. Yaklaşık 1-1,5 km.lik yolu 60-70 dakikada geçtim. Dur kalklar vs bir de klima da 2 ve bazen 3 konumlarında çalışır vaziyette ilerlemeye çalışırken, bu sıkışık trafiğe girmemizden yaklaşık 40 dakika sonra -bilenler bilir hafif de rampadır o yol- arabayı 1. viteste kaldırırken debriyaj kavramayı yapar yapmaz akabinde bir vuruntu sesi gelmeye başladı. Nasıl bir ses derseniz şöyle açıklayayım: Herhangi bir sebeple arabalar ilk kalkış anında stop ettirilirse c-max'larda aşırı olmak kaydıyla bir vuruntu sesi geliyor ya aynı o sese benzer bir ses. Benim yarım debriyaj huyum yoktur, keza Arzu'nun da yok. Dolayısıyla zaten daha 11000 km.de debriyaj balatasını bitirecek kadar da acemi değiliz evelallah. Bu durumda ben debriyajdan ayağımı kaldırırken ara gazı vererek sesi önledim, tabii o an deneyerek bulduğum bir yöntem bu. Tabii hava sıcaklığı nedeniyle o sıkışık trafikte lastik, asfalt, egzos kokuları arasında balata kokusu da vardı ama direkt benim arabadan geldiğini düşünmedim. Trafik normale döndükten sonra yaklaşık 5 dk.lık mesafedeki Cennet mahallesine vardık. Orada mahalle arası trafik nedeniyle birkaç dur kalk yaptık ama problem olmadı.

Ertesi gün Nuray otoya gittim. Durumu anlattığımda usta arabaya biner binmez acaip balata kokusu geldiğini söyledi. Bir de kaputu açıp olayı iyice abartı noktasına getirdi. İnanır mısınız burnuma zerre kadar balata kokusu gelmedi benim. Akabinde oradaki başka bir görevliye durumu anlattım. Cevabı şu oldu: Sıcaktan balatalar genişlemişmiş, vuruntu bu yüzdenmiş. Normal trafik akışında balatalar hava alacağından rahatlayıp eski haline dönermiş. 1987'den beri araba kullanıyorum böyle bir şey ilk kez başıma geldi. Galiba Uğur'un da başına benzer bir şey gelmiş. Sonuç olarak Nuray otoda balata ile ilgili bir işlem yaptırmadan kaderimle başbaşa kalakaldım. :o

Ben biraz olayın fabrikasyon olduğunu düşünüyorum. Çünkü kullanım hatamız olsa idi en azından bir önceki focusumuzda da başımıza benzer bir problem gelmeliydi diye düşünüyorum. Ne dersiniz?

tarihinde Aykut G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

yetkili servise götürün garanti başvurunda bulunsunlar. sonuç olumsuz olursa müşteri ilişkileri ile görüşün

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)

Aykut abi Hoşgeldin demek istemem ama galiba elin boş gideceksin. aynısı benim başıma gelmişti. Aynı durum devam ederse büyük bir ihtimal debriyaj gidecek. Bendede koku ile başladı sonuç 37.000'de debriyaj değişti. Gerçi benim problem 2004 model olmasıydı. Ama şuanda yeni takılan debriyaj takımıda aynı durumu yapıyor. Geri vitesde yokuş yukarı koku yapmaya başladı. Hırıltılı kalkıyor silkelenme yapıyor. Yarım debriyajı bende kullanmam ama maalesef kullanıcı hatası oluyor adı bunun sonuçta. Bu arada senin kilometre ateş bacayı sardı durumuna yaklaşmış. Garantiden bir hata varsa değişim olacaksa Otosan verdiği garanti 7.500 KM. Ama Servis tanıdık ise Müşteri memnuniyeti vs. adına 12500 KM kadar garanti başvurusu yapabiliyor. Yoksa 1000 YTL ödersin abi benim gibi.. Tavsiye etmem Sıfır araba alıyorsun adama çok koyuyor valla.

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Aykut, Yaşar Usta'nın söylediklerini uygula derim.. Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Eksenleme hatalı yapılınca bu problem yaşanıyor. Benim arkadaşımın 3bin km de VW sinin başına geldi. Hem de bayram tatilinde karadenizde!!!! Gene bir başka arkadaş 90 binde balata değiştirdi (bir akrabası arabayı zorladıktan sonra) yetkili olmayan servise yaptırdı (seat araç) sonra 100binde yeniden değiştirdi.

Yorum bağlantısı
Aykut Gürkan

Garanti kapsamında değişim işini şöyle bir yokladım ama pek yanaşır gibi gözükmediler. Valla başka bir servise bile gidebilirim. Sonuçta kesinlikle kullanım hatası yok. Bakalım bir savaş da ben vereceğim galiba. Ama Karadeniz inadım tutarsa vay hallerine.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

300 YTL civarında değil mi bu. 1000YTL nerden çıktı. "dizel" aracın debrijajı da mı pahalı !!!

peki şimdi kesmedi mi vuruntuyu. Belki biraz çapak yapmış sonra çapağı aşındırıp almıştır. ömrü kısalsa da belki uzun bir süre daha (30k!) gidebilir.

bence 10k yeterince uzun zaman. zor kabul ederler gibime geliyor. Belki sadece işçilik almazlar.

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Yeni araçların balatalarında asbest kullanılmadığından ötürü eskisi gibi dayanıklı olmadığı ve zorlamalarda çabuk aşındığı söyleniyordu. Başka bir forumda garanti süresi bitmeden debriyaj balatasını bitiren Astra'lar da vardı. Tabiki kullanıcı hatası diyerek garantiden değiştirmemişler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)

C-MAX'lerde zaten Balata değişimi yok. Komple takım almak gerekiyor. onunda maliyeti Mertol'un yazdığı fiyata göre zam'da gelmiş. Buna işcilik eklendiğinde demekki 1250 YTL'den aşağı değil. Aracımı sevmeme rağmen bir okadarda pişmanım aldığıma. Beklediğim kaliteyi göremedim. İlk aldığım günlerde bana diğer ford modellerine göre sağlam ve güzel bir işcilik üstelik yeni bir kalite anlayışı olduğunu düşünmüştüm. Çok yanılmışım. Hepsi yalanmış. Dünde sağ alt marşpiyeride kaldırama sürttüm hepten keyfim kaçtı http://www.otoclubturkiye.com/forum/public/style_emoticons/default/lol.gif Bu seferki sürtme gözle iyi derecede görünüyor. Artık boya ve kaporta düzeltme gerekiyor :)

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Merhaba sevgili forum üyeleri.

Geçen hafta babam C-max'ını Manisa Özkanlar ford servisine 30000km bakıma götürmüş. Aracın Arka firen balataları bitmiş deyip değiştirmişler. Araç ghia yani otomatik el fireni var. Bugunde el firenini indirmeyi unutup aracı kaldırmaya çalıştım EBD zayıf diye yazı çıktı. EBD bildiğim kadarıyla Otomatik el fireni oluyor.

Benim merak ettiğim 30000km'de Ön firen balataları sağlam kalıpta arka firen balataları bitermi? Yardımlarınızı bekliyorum. Bu tur şeyler servislere olan güveni azaltıyor ne yazıkki.

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Hayır önler daha önce değişmedi. Normalmi peki arkaların daha önce bitmesi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Ben yarın tekrar servise gidip göstericem aracı. EBD hatasını konuşcam. 30000kmde önler dururken arka balatalar bitermi diycem. Bakalım ne cevap gelecek.

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Bu arada C-max'ı 30bin bakıma götüren başka üye varmı bana yardımcı olacak?

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

c max elektrikli el fren olan araçlarda bu problem var ön fren balatasından önce arka fren balatası bitmesi. çözümü elektirikli el freninin detaylı şekilde kontrolü.çekili kalması gibi vb.

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Hayır abi duz vites.

Otomatik el fireni çekili kalması mümkün değil araba kıpırdamıyor bile o sıra.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Mehmet sizinki yine iyi benimki 13.000 de değişti. Elektronik el freni olanlarda sanırım ayarı düzgün yapmayınca EBD nin de ayarı düzgün çalışmıyor sanırım. Bir tarafa fazla yükleniyor. Ben dikkat ediyorum arka sağ fren hep önce devreye giriyor gibi. Bende iki defa değişti. Kadere razı olacan artık C-MAX varsa herşey olabilir http://www.otoclubturkiye.com/forum/public/style_emoticons/default/lol.gif

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Mehmet sizinki yine iyi benimki 13.000 de değişti. Elektronik el freni olanlarda sanırım ayarı düzgün yapmayınca EBD nin de ayarı düzgün çalışmıyor sanırım. Bir tarafa fazla yükleniyor. Ben dikkat ediyorum arka sağ fren hep önce devreye giriyor gibi. Bende iki defa değişti. Kadere razı olacan artık C-MAX varsa herşey olabilir http://www.otoclubturkiye.com/forum/public/style_emoticons/default/lol.gif

Mehmet abi bunları duyunca biraz ikna oldum. Ama sonuçta normal birşey değil, böyle olmaması lazım bu tür işlerin. Bizim bir önceki C-max'ında çoğu elektronik devreleri hata veriyordu yolda giderken. 120km hızdan sonra araba bariz bir şekilde geziyordu. Hatta Almanyadaki ford servisine bile gittik. Bir türlü düzeltemediler. Sattık kurtulduk çok şükür.
Yorum bağlantısı
Aydan Aykac

EPB yazılımının yenilenmesi gerekiyor. Eski EPB yazılımı frenleri tam boşta bırakmadığı için ghia'ların arka frenleri çabuk bitiyor. İngilterede arka fren balatalarını garantiden değişiyorlar fakat ülkemizde FO bunu uygulamıyor... Bedeli 100YTL geçmiş olsun. Benimki allahtan trend http://www.otoclubturkiye.com/forum/public/style_emoticons/default/lol.gif

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Bugun gittim servise. Arabayı aldılar. Evet haklısınız bakıcaz dendi...

Yorum bağlantısı
Halil Terzioğlu

ford ta ilk defa duyuyorum fakat nissan primeralarda arka balatalar daha önce biter......

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak
(düzenlendi)

Bugün arabayı aldık. Servis müdürü gerekli yerlere, gerekli yazıları yazdığını söyledi. Bu bir sorun da olabilir, EBD'nin ABS'nin çalışma mantığıda olabilir dedi. Biz düz mantık kurarak ön balatalar çabuk biter deriz ama buradaki bir bug değil sistemin gerektirdiği birşey olabilir dedi. Sonuç açıklandığında size geri döncez dedi.

Birde kapı fitillerini sertleriyle değiştirdiler. Ruzgar sesi vardı arabada. Kapılar şuan tok bir sesle kapanıyor.

tarihinde Mehmet Taner Kadak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Uğur Koçyiğit

bizim sıfır c-max de o sefaköy trafiği kurbanı olmuştu,galiba bu simeklerin hastalığıda balata problemi olacak

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...