İçeriğe Yönlendir

Boya Koruma, Cila Ve Temizlik Ürünleri( 3 M, Ziebart , Sonax..vs )


Aykut Gürkan

Recommended Posts

Erdem Delibaş

Güle güle kullanın.. Gerçekten yakıştı C-Max' e.. :D

Bende kapılar ve debriyaj gıcırdıyor diye gelmiştim Şahsuvar' a.. İyi denk geldik valla.. :D

Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek

Hayırlı olsun her ikisinin de keyfini çıkartın.

Bu forum insanlarda kaşıntılara neden olmaya başladı.Forumda standart bir ford kalmıyacak. :D

Yorum bağlantısı
Özdemir Deniz

Zaten gergin olacak diye kasmamak lazım, ileride zaten yavaş yavaş bırakacak kendini.

ben 72 kiloyum, arabama yaptırsam bırakmaz, sizinkinde boşverin bırakmayı incelebilir de :D

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Halil Gecegörür

www.obitet.gazi.edu.tr/dersnotu/oto_sektor/boya.ppt dosyasının metin bölümü aşağıya çıkarılmıştır. Resimli döküman için linke bakınız.

BOYA YÜZEYİNDEKİ BOZUKLUKLARIN GİDERİLMESİ VE BOYANIN PARLATILMASI

PASTA VE CİLALAMA İŞLEMİ

Araçlarda boyama sırasında ortamın tozlu olması nedeniyle boya üzerinde tozlar meydana gelir. Boya kuruduktan sonra bu tozları boyaya zarar vermeden yüzeyden almak gerekir. Bunun içinde pasta-cila işlemi uygulanır. Pasta-cila işlemiyle boya korunmuş ve dayanım süresi arttırılmış olur.

Fakat araç boyandıktan sonra her ne kadar pasta-cila işlemi uygulansa da, boyanın ilk günkü gibi kalması mümkün değildir. Değişen çevre koşulları( örneğin;asit yağmurları, yollardaki pislik ve toz, kuş pisliği, güneşten yayılan ultra viyole ışınlar, hava nemi, ani sıcaklık değişiklikleri, endüstriyel baca gazları ve ağaç reçineleri) boyada çeşitli olumsuz etkiler gösterir. Ayrıca otonun yıkanması sırasında kullanılan deterjanlar ve yıkama fırçasının tahrip edici etkisi, boyada parlaklık kaybına (matlaşma), koruyucu film tabakasının zayıflamasına, kılcal çiziklerin ve harelerin oluşmasına neden olur. Ayrıca boyaya herhangi bir bakım yapılmaması zamanla boyanın neme karşı olan direncinin de azalmasına neden olur.

Bu yüzden boya bakımında yılda 2 defa pasta-cila işlemi uygulamak hem boyanın dayanım süresini arttırır hem de parlaklığını tekrar geri kazanmasını sağlar.

BOYA BAKIMININ YAPILIŞI

Düzenli olarak cila yapmak ve boyayı koruyucu bir wax tabakası ile kaplamaktır. Cila uygulamadan önce yüzey komple yıkanır. Cila ve wax uygulamaları asla kuvvetli güneş ışınları altında yapılmamalıdır. Aksi halde sıcak boya filmi olumsuz yönde etkilenir. Yeni boyanmış bir oto, 4-5 haftalık süre boyunca deterjan kullanılmadan, temiz su ile yıkanmalıdır. Boya bu süre içinde kurumasını tamamlayarak, dış etkilere karşı direnç kazanacaktır.

Yıkamadan sonra, kurutma yumuşak güderi ile yapılmalıdır. Boyanın tam olarak kurumasından sonra, yıkama artık alışagelmiş yöntemlerle yapılabilir (basınçlı su ile yıkama vb.). Boya yüzeyinin korunmasında çeşitli marka cilalar kullanılabilir. Bu ürünleri cila bezi kullanılarak, dairesel hareketlerle yüzeye uygulanır. Kuruduktan sonra iplik bırakmayan yumuşak bir bezle tekrar silindiğinde, yüksek bir parlaklığa ulaşılır.

Cila uygulaması ile boya filmi su geçirmez bir özellik kazanır. Boya yüzeyinin su ile teması sırasında su akıp gitmiyorsa veya su damlacıkları oluşmuyor ve su tüm yüzeye yayılıyorsa, bu durum cila yapma zamanının geldiğini gösterir.

EK BİLGİ:

Pasta dediğimiz aslında bir nevi sıvı zımparadır. Parlatılacak yüzeyde oluşmuş, fazla derin olmayan çizikleri yok eder. Çünkü boya seviyesini, çiziğin derinlik seviyesine kadar inceltir. Pürüzsüz bir yüzey oluşturur. Zımpara kağıtlarında olduğu gibi çeşitli kesme dereceleri vardır. Coarse - medium - fine - extra fine gibi. Coarse en çabuk inceltendir. Derin çizikleri bile yok eder. fakat yüzey tam parlamaz, mat olur. Ardından sırayla daha ince pastalar uygulanırsa yüzey parlamaya başlar. Yüzey pastalandıktan (bez, sünger veya polisaj makinesi ile ovularak) sonra normal bir parlatıcı-koruyu cila ile kaplanır ve yüzey cam gibi parlar. Yani pasta-cila işlemi tamamlanmış olur. Yani pasta ve cila ayrı şeylerdir. Cila, tıpkı vernik gibi yüzeyi film tabakası gibi kaplayan şeydir. Pasta ise yüzeyi zımparalar.

İnce pastalar ardından ek parlatıcı cila gerektirmeyecek kadar parlak bir yüzey oluşturabildikleri için ek cila işlemi uygulanmayabilir.

CİLA ÜRÜNLERİNİN KULLANIMI

1) Yeni otoların boyasında görülen hafif matlaşmanın giderilmesi:

Önce oto yıkanır ve boya yüzeyi iyice temizlenir. Cila çeşitlerinden boya parlatıcı cila seçilerek boya yüzeyine uygulanır. Bu uygulamayla boyaya parlaklık kazandırılır. Daha sonra cilanın diğer bir çeşidi olan parlaklığı koruyucu cila seçilerek yüzeye uygulanarak işlem tamamlanır.

2) Eski boyalı ve hava şartlarından etkilenmiş yüzeylere cila uygulanışı:

Yüzey yıkanarak kurutulur. Sonra boya temizleyici temiz bir beze emdirilerek , dairesel hareketlerle yüzeye uygulanır. Boya üzerindeki her türlü pislik bu şekilde temizlenmiş olur. Daha sonra cila çeşitlerinden yıpranmış boya parlatıcı cila seçilip, yüzeye uygulanarak boya parlatılır.

Ayrıca yukarıda bahsedilenler dışında boya yüzeylerini koruma yöntemlerine ek olarak, kış mevsimine girmeden önce boya yüzeyine genel bir bakım yapılır. Taş çarpma izleri vb. zararların daha fazla büyümesini önlemek için kısmi onarımlar yapılmalıdır.

ÖRNEK:

Yukarıdaki fotoğraflardan da görüleceği gibi, kaputunun yarısına boya parlatma ve koruma işlemi uygulanmış diğer yarısında herhangi bir işlem yapılmamıştır. Yapılan uygulama sonucunda araç ilk günkü parlaklığına ulaşmıştır. Bu sadece görsel bir sonuç değildir. Bu sayede araç yüzeyi (ve boyası) dış faktörlere ve yıpranmaya karşı daha dayanıklı bir hale gelmiştir.

PASTA-CİLA İŞLEMİNİN UYGULANIŞI

CİLALAMA ÜRÜNLERİ

1) Oto Pasta: Akrilik ve selülozik esaslı boya yüzeylerinde boya püskürtmesi sırasında oluşan boya tozlarının ve zımpara izlerinin giderilmesinde; portakal görüntüsündeki yüzeylerin düzeltilmesi ve küçük boya akıntısı veya sarkmalarının giderilmesinde ve Fade-Out (Kenar alıştırma) uygulanacak boya yüzeylerinin matlaştırılması işlemlerinde kullanılır.

Uygulanışı:

a) Yüzey zımpara ile düzeltilir.

b) Yüzeye oto boya uygulanır.

c) Pasta işleminden sonra yüzey temizlenir ve cila uygulamasıyla yüzey parlatılır.

Sağlık emniyet tedbirleri :

zararlı

2) İnce Oto Pasta: Akrilik ve selülozik esaslı boya yüzeylerinde boya püskürtmesi sırasında oluşan boya tozlarının ve zımpara izlerinin giderilmesinde; portakal görüntüsündeki yüzeylerin düzeltilmesi ve küçük boya akıntısı veya sarkmalarının giderilmesinde oto pasta işleminden sonra kullanılabilir.

Ayrıca Fade-out (yama tekniği) uygulanacak boya yüzeylerinin matlaştırılması işlemlerinde ve matlaşmış eskimiş yüzeylerin temizlenip parlatılması çalışmalarında da güvenle kullanılabilir.

Uygulanışı:

a) Yüzey zımpara ile temizlenir.

b) Yüzeye ince oto pasta uygulanır.

c) İnce oto pasta işleminden sonra yüzey temizlenir ve oto cilasıyla yüzey parlatılır.

Sağlık emniyet tedbirleri:

zararlı

3) Silikon Esaslı Cila : Her çeşit son kat boya üzerine uygulanabilen ve yüzey üzerinde ince parlak bir film tabakası oluşturarak boyayı çizilmelere atmosfer şartlarına karşı koruyup, parlaklığını uzun süre muhafaza eden bir ciladır. Oto pastası ve ince oto pasta ile yapılan yüzey düzeltme - iyileştirme işlemlerinden sonra kullanılarak yüzeyi parlatır ve rötuş yapılan kısımlarda renk uyumunu da sağlar.

Uygulanışı : Yüzey iyici temizlendikten sonra veya pasta ile düzeldikten sonra uygulanır. Aşırı sıcak hava koşullarında, güneş altında ve çok sıcak metal yüzeylere uygulanmaktan kaçınılmalıdır. Bu ürün silikon içerdiğinden atölyenin çok iyi havalandırılması veya müstakil bir alanda yapılması gerekmektedir. Aksi halde silikon açması problemi çıkabilir.

Sağlık Emniyet Tedbirleri :

zararlı

4) Cilalı Şampuan : Yıkama suyuna katılan cilalı araba şampuanıdır. Su içerisinde çözülerek boya üzerindeki kılcal çiziklerin oluşmasını engeller ve yüzeyi parlatır. Kiri temizleyerek aracın üzerinde koruyucu bir tabaka bırakır. Araç şampuanla yıkandıktan sonra durulanır ve silinir.

5) Uçan, Silikon İçermeyen, Parlatıcı ve Koruyucu Cila : Her çeşit son kat boya üzerine uygulanabilen ve yüzey üzerinde ince parlak bir film tabakası oluşturarak boyayı çizilmelere ve atmosfer şartlarına karşı koruyan ve parlaklığını uzun süre muhafaza eden bir ciladır.

Oto pastası ve ince oto pasta ile yapılan yüzey düzeltme - iyileştirme işlemlerinden sonra kullanılarak yüzeyi parlatır ve rötuş yapılan kısımlarda renk uyumunu da sağlar. Yüzey üzerindeki her türlü katranı ve pası çözer ; aside ve ısıya dayanıklıdır. Güneşin ultraviole, soldurucu etkisine karşı aracın boyasını koruyup renk atmasını önler.

Uygulanışı :

a) Yüzeye pamuklu bir bezle silikonsuz cila sürülür.

b) Ara bekleme süresi 20

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Beyhan Yılmaz

Peki bu bir nevi sıvı zımpara olan şey aracın boyasına zarar veriyor o zaman her pasta cila boyanın biraz aşınmasına neden oluyor sonucu çıkartıyorum ben...

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

sağlık emniyet tedbirlerini anlamadım.

zararlı tamam ama. ne tedbir almalı? turşu da zararlı.

Yorum bağlantısı
Arzu Gürkan

Aynen anladığınız gibi, pasta boya kalınlığını inceltir.

Kimyasal maddelerin cilt ve nefes yoluyla vücut tarafından emilimleri çok hızlı oluyor. Bu sektörde çalışan insanlar birinci derecede kanser, kısırlık, cilt hastalıkları, körlük, idrar yolu hastalıkları tehlikeleri ile karşı karşıya.

Bu nedenle kimyasal maddelerle her ne yapıyorsanız mutlaka eldiven giyilmelisiniz, ortamda gaz çıkışı varsa karbon filtreli maske takılmalısınız. Havalandırmaya çok dikkat etmelisiniz. Giysilerinizi çok iyi yıkanmalı, mümkünse antistatik tulumlarla çalışılmalısınız.

Genelde "bişey olmaz" mantığı ile çalışan ustalarımız üşengeçlikten, bilgisizlikten, parasızlıktan, boşvermekten hiç birine uymaz. Oysa ki boya firmaları kendi boyalarının kullanılması karşılığında tulumları, eldivenleri, pek çoğu maskeleri bile verirler.

Araçlarınızı boyatmaya, pasta cila yapmaya götürdüğünüzde ilk yapacağınız şey ustaların ellerine, üstbaşlarına bakmak olsun. Kendi sağlığına özen gösteren insan sizin aracınıza da özen gösterecektir.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Serkan Öz

gercekten kalitesinden emin oldugunuz ıstanbul da bir firma biliyormusunuz

Yenibosna Ziebart.

Bende yeniletmeyi düşünüyorum,

%30 indirim kampanyası da yapmışlar ama bu hafta sonu sona eriyo.

biraz önce telefonla sordum,

Diamond Gloss: 299USD+KDV liste fiyatı ilk kez yapılacak araçlar için.

Yani kampanyalı 209USD...

Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

samsun ford (otokoç) servisinde pasta +cila+ boya koruma+döşeme ve koltuk yıkama 200 lira.6 aylık bakım yapılırken hemen bu kampanyayı anlattılar.Yani bir kampanya var. (bitmediyse) bence servise bir sorun.

Yorum bağlantısı
Tamer Ergen

ben 23 nisanda yaptırdım ziebart'ta. 350 ytl nakit para. araba sıfır gibi oldu.

Yorum bağlantısı
Serkan Öz

Yenibosna Ziebart'a gidebilirsen indirim yaptırabiliriz ekstradan. Oranın satış müdürü tanıdık...

Yorum bağlantısı
Tamer Ergen
(düzenlendi)

maalesef sistemleri direkt merkeze bağlı. oradaki kura göre doları TL'ye çevirip fiyat veriyorlar.

tarihinde Tamer Ergen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Öz

maalesef sistemleri direkt merkeze bağlı. oradaki kura göre doları TL'ye çevirip fiyat veriyorlar.

Kuru düşük hesaplatırız demedim ki zaten :nea::fiuw:
Yorum bağlantısı
Tamer Ergen

Kuru düşük hesaplatırız demedim ki zaten :nea::fiuw:

cavabım sana değildi serkan bey. sertaç beye söylemiştim.
Yorum bağlantısı
Serkan Öz

cavabım sana değildi serkan bey

Bende Sertaç bey'e bilgi vermek amacıyla yazmıştım zaten. Size karşılık olsun diye değil Tamer.

Sonuçta hepimizin amacı bilgilerimizi paylaşmak.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Cenk Karacan

az once bıtırdım....pasta degıl sadece cıla aldım,arabayı guzelce yıkatıp,kendım guzellce kuruladım...

aksam saat 17.30 dan sonra golge cokunce yavas yavas basladım cıla cekmeye:)))

ılk defa cıla cektıgım ıcın kendı kendıme olsa olsa nekadar parlak olabılırkı deyıp duruyordum,ce acıkcası pek degısen bısey olmaz dıyodum...

yanılmısım.....

bıttıgındekı halını hala unutamıyorum ve ıkı kez dayanamayıp dısarı cıkıp yenı halıne baktım arabamın:)))

suppper bısey oldu yahu...bunca zamandır neden cekmemısım,neden mat renk ıle dolanıp durmusum hayret edıyorum sımdı kendı kendıme:))

cıla cekmemıs olan arkadaslara sıcakların geldıgı bugunlerde kesınlıkle ve kesınlıkle tavsıyemdır,mutlaka ama mutlaka cekın dostlar...

bu arada bısey soracagım belkıde guleceksınız bana ama neyse..

cıla cekerken bır arkadasım camlarada sur dedı,super parlatır camları,yagmur susyunu,cam sıleceklerınden akıttıgın suyu hemen kaydırır,ben cok yaptım dedı...

acıkcası ben nolur nolmaz dıye camlara surmedım....deneyen,tecrubesı ıel sabıt olan varmı acaba arkadaslar? herhangı bır zararı olurmukı camlarada cıladan surmenın???

Yorum bağlantısı
Ahmet Ertugay

elinize sağlık güle güle kullanın.

cilanın cama uygulanması hakkında fikrim yok ama sonax'ın cam cilası diye normal ciladan farklı bir ürünü vardı diye hatırlıyorum.

Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan
(düzenlendi)

az once bıtırdım....pasta degıl sadece cıla aldım,arabayı guzelce yıkatıp,kendım guzellce kuruladım...

aksam saat 17.30 dan sonra golge cokunce yavas yavas basladım cıla cekmeye:)))

ılk defa cıla cektıgım ıcın kendı kendıme olsa olsa nekadar parlak olabılırkı deyıp duruyordum,ce acıkcası pek degısen bısey olmaz dıyodum...

yanılmısım.....

bıttıgındekı halını hala unutamıyorum ve ıkı kez dayanamayıp dısarı cıkıp yenı halıne baktım arabamın:)))

suppper bısey oldu yahu...bunca zamandır neden cekmemısım,neden mat renk ıle dolanıp durmusum hayret edıyorum sımdı kendı kendıme:))

cıla cekmemıs olan arkadaslara sıcakların geldıgı bugunlerde kesınlıkle ve kesınlıkle tavsıyemdır,mutlaka ama mutlaka cekın dostlar...

bu arada bısey soracagım belkıde guleceksınız bana ama neyse..

cıla cekerken bır arkadasım camlarada sur dedı,super parlatır camları,yagmur susyunu,cam sıleceklerınden akıttıgın suyu hemen kaydırır,ben cok yaptım dedı...

acıkcası ben nolur nolmaz dıye camlara surmedım....deneyen,tecrubesı ıel sabıt olan varmı acaba arkadaslar? herhangı bır zararı olurmukı camlarada cıladan surmenın???

Ben Çektim Gerçekten Su Durmuyor... Ama belli bir Süre. Ben silikonlu cila kullanmıştım.

tarihinde Muhittin Kaplan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

E bir fotoğrafını koysaydınız keşke, güle güle kullanın.

Yorum bağlantısı
Özcan Cepheci

tavsiye edebileceğiniz bir cila markası varmı uzun süre kullanmış olduğunuz ve boyaya zarar vermediğine inandığınız

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Cila olarak TurtleWax in plus PTFE yazan mavi renkli şişedeki cilasını kullan çok iyidir. Sonra aracı cilaladıktan sonra bir be ayarla özellikle büyük olmayan bir havlu tavsiye ederim bununla arabayı parlatıyorsun ve bu havluyu yıkamıyorsun üzerinde tortu kalması daha iyi sonra bu havluyla bastırarak camları siliyorsun camların ışıl ışıl olduğunu ve aylarca suyun rahatça akıp gittiğini görüceksin, yanlız cila önemli ona göre TurtleWax olmasını tercih et. Cama cilayı direk sürme tabaka fazla kalın olunca silecek atlama yapabilir. Ben cila artıklı havluyla sildikten sonra normal şidetteki yağmurda silecek açmıyorum bile ön camdan yukarı doğru su damlaları yuvarlanıp gidiyor :D Havluyla birkaç kez arabadaki cilayı sildikten sonra yeterince kirleniyor ve tam kıvamına geliyor. Dene ve gör. :blink:

http://www.hepsiburada.com/productdetails....uctid=otm094026

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben cila artıklı havluyla sildikten sonra normal şidetteki yağmurda silecek açmıyorum bile ön camdan yukarı doğru su damlaları yuvarlanıp gidiyor :blink: Havluyla birkaç kez arabadaki cilayı sildikten sonra yeterince kirleniyor ve tam kıvamına geliyor. Dene ve gör. :blink:

Demekki bu da silikon bazlı.. Yağmur kaydırıcılarda aynı bunun gibi..

Demekki yağmur kaydırıcı ile kaputu silersek kaput korunmuş olacak :D

Yorum bağlantısı
Serkan Öz

bende camları "çbs polish" ile silmiştim gerçekten epey işe yarıyor...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...