İçeriğe Yönlendir

Dizel-benzinli bakım masraf


Guest Erkan Sa?lam

Recommended Posts

Ayhan Şentürk
(düzenlendi)
Böyle olacaksa güzel sevdim ben, acaba motor güçleri nasıl olacak?

1.6 tdci 128hp :rolleyes: Nasıl :s

Bizim arabanın çift motorlu hali gibi.

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
1.6 tdci 128hp :rolleyes: Nasıl :s

Bizim arabanın çift motorlu hali gibi.

İşte Focus 3 ün Motor Versiyonları :

Yeni Focus 3’ün giriş seviyesinde 1.0 litrelik 89hp güç üreten turbo bir motor kullanılacak. 1.6 litrelik motorun gücüyse 148 ve 178hp olarak belirlenmiş. Dizel motor cephesindeyse 128hp’lik 1.6 litrelik motor bulunacak. 2.0 litrelik en üst dizel seçenekse 168 ve 197hp güç çıkışı sunacak.

Tüm modeller manuel şanzımanla donatılırken, Powershift ismindeki elektro hidrolik otomatik şanzıman opsiyon listesinde yer alacak. Ford, yeni Focus ailesinde otomobilin uzun süre rölantide kaldığında motoru kapatan ‘Start-Stop’ teknolojisini de sunacak. Yeni Ford Focus markanın Saarlouis Almanya’daki fabrikasında üretilecek.

Diyor autoshow un avrupa daki dergisinde. Güzel motorlar gibi geldi bana.Özellikle dizel motorun gücü mükemmel gözüküyor.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
İşe bu güzel oldu 1.6 dizel ideal gibi, 2.0 197hp uçurur bu aleti :unsure:

Şimdi bu araba 2011 de çıkacakmış,yani tam benim kredi taksitlerinin bitiminden sonra.O tarihe kadar Focusumu temiz temiz,kazasız belasız kullanmak nasip ederse arabayı iyi bir fiyata satarım,sonuçta LPG taktırmak isteyenlerin çoğu hiç LPG takılmamış benzinli focusları tercih ediyormuş,sattıktan sonrada gider yeni Focus Dizelimi alırım. Bu şekilde yeni Focusu bekliycem diye 3 sene daha Clio Symbole bineceğime Focus Titanyum X ime biner,Fordun kalitesine ve sürüş zevkine alışırım. Haksız mıyım?

Yorum bağlantısı
Guest Bahad?r
(düzenlendi)
Şimdi bu araba 2011 de çıkacakmış,yani tam benim kredi taksitlerinin bitiminden sonra.O tarihe kadar Focusumu temiz temiz,kazasız belasız kullanmak nasip ederse arabayı iyi bir fiyata satarım,sonuçta LPG taktırmak isteyenlerin çoğu hiç LPG takılmamış benzinli focusları tercih ediyormuş,sattıktan sonrada gider yeni Focus Dizelimi alırım. Bu şekilde yeni Focusu bekliycem diye 3 sene daha Clio Symbole bineceğime Focus Titanyum X ime biner,Fordun kalitesine ve sürüş zevkine alışırım. Haksız mıyım?

Hiç beğenmeden 3 yıl binmeyin bence bu araca.Kendinize de arabaya da eziyet .Bu kadar eleştirirseniz araç size küser haberiniz olsun ..

tarihinde Bahad?r tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Hiç beğenmeden 3 yıl binmeyin bence bu araca.Kendinize de arabaya da eziyet .Bu kadar eleştirirseniz araç size küser haberiniz olsun ..

İlahi Bahadır Bey,canlımı ki bu küssün.Hem hiç beğenmeden bindiğimide nereden çıkarttınız? Ben arabamın konforuna ve görünüşüne hastayım.Karizması,adı yeter benim için.Gerekirse 1 milyar benzin koyar çıkar havamı atarım.Tek sıkıntım arabanın çekişiki onuda forumun öbür konusunda tartışıyoruz bildiğiniz gibi. Focus,heleki Focus 2,5 gibi bir arabam var şükürler olsun Allahıma ve gerekirse 3 sene değil 30 senede binerim önemli diil.Ama Allah kısmet ederse 3 yıl sonra yenisiyle ve dizeliyle değiştirmekte isterim,bunda kötü bir taraf yok yani.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Yeni focusta izalasyon yine kötü olursa gözümden düşer. Ama yine o araba alınır.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Yeni focusta izalasyon yine kötü olursa gözümden düşer. Ama yine o araba alınır.

Bendeki Focusta izolasyon problemi yok hiç.Ne içeri yol sesi alıyor ne de herhangi bir takrtı tıkırtı.Sanırım aynı model içinde bile ford eksiklikleri gideriyor,nasılki aynı model içinde özelliklerin bazılarını sessiz sedasız ortadan kaldırdığı gibi ;)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Bendeki Focusta izolasyon problemi yok hiç.Ne içeri yol sesi alıyor ne de herhangi bir takrtı tıkırtı.Sanırım aynı model içinde bile ford eksiklikleri gideriyor,nasılki aynı model içinde özelliklerin bazılarını sessiz sedasız ortadan kaldırdığı gibi ;)

Peki uzu yolda yada pütür asfaltta denedinizmi, şehir içinde yada kaymak asfaltta hepsi sessiz zaten.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Peki uzu yolda yada pütür asfaltta denedinizmi, şehir içinde yada kaymak asfaltta hepsi sessiz zaten.

Uzun yola çıkmadım henüz,ama geçenlerde oldukça kötü bir stabilize yolda uzunca yol katettim,ne bir takırtı ne bir yol sesi,hiçbişey duymdım gerçekten.İnanın çok sessiz araba. Hatta özellikle teybi kapatıp sürdüm Focusta çok ses şikayetleri var anlayayım diye ama sadece bazı çıkıur veya tümseklerde arabanın genel sesi dışında hiç bişey duymadım. Haa ukur veya tümseklere biraz hızlı girince bir ses var ama o sesi ben BMW de bile duyuyorum zaten.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Uzun yola çıkmadım henüz,ama geçenlerde oldukça kötü bir stabilize yolda uzunca yol katettim,ne bir takırtı ne bir yol sesi,hiçbişey duymdım gerçekten.İnanın çok sessiz araba. Hatta özellikle teybi kapatıp sürdüm Focusta çok ses şikayetleri var anlayayım diye ama sadece bazı çıkıur veya tümseklerde arabanın genel sesi dışında hiç bişey duymadım. Haa ukur veya tümseklere biraz hızlı girince bir ses var ama o sesi ben BMW de bile duyuyorum zaten.

Stablizede pek belli olmaz, kaymak gibi gider, şehir dışına çıkın sathi kaplama (direk zift üzerine çakıl serilip geçen arabalarının camları kırılma pahasına kendiliğinden sıkışan süper dandik ülke yolumuz) asfalta girdiğinizde sesi algılamamanız mümkün değil bakalım o zamanki ses durumu nasıl, tıkırtı falan hepsinde olmuyor, şansız arabalarda oluyor yani.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Stablizede pek belli olmaz, kaymak gibi gider, şehir dışına çıkın sathi kaplama (direk zift üzerine çakıl serilip geçen arabalarının camları kırılma pahasına kendiliğinden sıkışan süper dandik ülke yolumuz) asfalta girdiğinizde sesi algılamamanız mümkün değil bakalım o zamanki ses durumu nasıl, tıkırtı falan hepsinde olmuyor, şansız arabalarda oluyor yani.

Zaten öyle bir yolda benim diyen en süper arabada bile ses olmaması mümkün değil.Öyle bir yolda zaten sesi takmam kafama,asıl öyle bir yolda kesilen tekerlerimi,sıçrayan taş nedeniyle eğilen kaportamı,kırılan camımı düşünürüm.Öyle iğrenç taşlı asfalt çakması yol dolu Türkiye zaten,adınada DUBLE YOL diyorlar. :)

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
En azından duble. Eskiden o yollar gidiş-geliş idi. Hatalı sollama yüzünden ne kadar insanımızı kaybetmiştik. Lastik, cam, boya; canın yanında pek mühim değil bence.

O duble denen yollardaki asfalt erimesi,kayması veya mıcır yüzünden ölen insan sayısı az mı peki? Duble yol yapmışlar,yol değil sanki mayın tarlası...

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Bizim Türkiye'de yollar üşenci işi. Öyle yolmu yapılır altına taş döşemeden. Bunlar en alta biraz taş koyup üzerine sarı taşlı toptak koyuyorlar, sonra asfalt. 1 sene sonra kamyonların tekerlekleri doğal olarak iz yapıyor. Çünkü asfaltın altı esnek.

Dışarda ise asfaltın altına terazide olacak şekilde büyük taşlar döşeniyor. Taş yol yapılıyor sanki, sonra üzerine ince bir asfalt döküyorlar ömürlük oluyor. İsterse uçak insin sorun yok.

Bizde mantık başka, yarına iş çıksın.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Aynen Ayhan bey, şuan edremit ayvalık arasında bu yoldan yapıyorlar, yolda giderken nekadar yan yol varsa hepsine giriyorum, yeterki şu asfalta çıkmayayım, yoksa cam çerçeve gidicek arabada, yol oturana kadar yola çıkmıyorum inanın.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz
Dışarda ise asfaltın altına terazide olacak şekilde büyük taşlar döşeniyor. Taş yol yapılıyor sanki, sonra üzerine ince bir asfalt döküyorlar ömürlük oluyor. İsterse uçak insin sorun yok.

Bizde mantık başka, yarına iş çıksın.

Önce 80 cm kazılır,kazılan yere 160 cm taş(mekanik)dökülür ve iyice sulanıp sıkıştırılır,üzerine asfalt dökülür.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Zaten öyle bir yolda benim diyen en süper arabada bile ses olmaması mümkün değil.Öyle bir yolda zaten sesi takmam kafama,asıl öyle bir yolda kesilen tekerlerimi,sıçrayan taş nedeniyle eğilen kaportamı,kırılan camımı düşünürüm.Öyle iğrenç taşlı asfalt çakması yol dolu Türkiye zaten,adınada DUBLE YOL diyorlar. :blush:

İşte olayda bu adam gibi arabalar bu kadar ses almıyor, mesela mondeo, tabii bunuda almak için para lazım, aslında 1.6 benzinlisi sırf konforu yüzünden alınabilir trend donanım 45 kaat, aslında çokta değil, siz focusla yola bir girin bakalım kulak tırmalayan o iğrenç sese özellikle uzun yolda dayanamayacak hale gelince arabadan soğumazsanız iyidir, ayrıca yiyiceğiniz taşlarda kağıt gibi kaportada çukurlar oluşturucak ve siz bunlardan kaçamayacaksınız iyice fitil olacaksınız, işte bu yüzden benim uzun yolda çektiklerimi siz düşünün artık, millet basıp gidiyor çakılmı fırlamış arkadaki yoldanmı çıkmış milletin umrunda değil, işte sırf bu sesten ve ince kaportadan dolayı mutlaka alacağım yeni arabam ses almayan yada az alan ayrıca sağlam bir model olacak, Ford arabalarını alaman oto yollarına göre yapıyor e o yollarda ses almaması doğal tabii, adamların otoban bakım masrafı nerdeyse bizim ülkenin gelirleri kadar.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
İşte olayda bu adam gibi arabalar bu kadar ses almıyor, mesela mondeo, tabii bunuda almak için para lazım, aslında 1.6 benzinlisi sırf konforu yüzünden alınabilir trend donanım 45 kaat, aslında çokta değil, siz focusla yola bir girin bakalım kulak tırmalayan o iğrenç sese özellikle uzun yolda dayanamayacak hale gelince arabadan soğumazsanız iyidir, ayrıca yiyiceğiniz taşlarda kağıt gibi kaportada çukurlar oluşturucak ve siz bunlardan kaçamayacaksınız iyice fitil olacaksınız, işte bu yüzden benim uzun yolda çektiklerimi siz düşünün artık, millet basıp gidiyor çakılmı fırlamış arkadaki yoldanmı çıkmış milletin umrunda değil, işte sırf bu sesten ve ince kaportadan dolayı mutlaka alacağım yeni arabam ses almayan yada az alan ayrıca sağlam bir model olacak, Ford arabalarını alaman oto yollarına göre yapıyor e o yollarda ses almaması doğal tabii, adamların otoban bakım masrafı nerdeyse bizim ülkenin gelirleri kadar.

Bizim yollara Ford ne yapsın,Audi ne yapsın.Valla benim Clio Symbolün sesi içeri almasından daha kötü olmayacağına eminim,o yüzden o sesi çokta yadırgamam,alıştık artık,Türk sürücünün kaderi yol sesini çekmek.Ömür biter,yol bitmez demiş ya Kamyoncu Bilge Konfiçyüs,işte öyle.... :blush:

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
İyi de bir yerden başlamak lazım. Ya 1000 km yolu mükemmel yapacaksın, ya da 5000i idarelik. Hangisi daha makul? 5000i mükemmel yapacağın sürede, 5000 idarelik düzeltilerek aynı şekle çevrilir. Maliyet artar, doğrudur. Ama en azından zamandan kazanırsın :lol2:

Öyle tabi ama ama maliyet artmıyorki sadece ,devletin parası çarçur oluyor,hayati ve maddi tehlikeler büyüyor ve madem bu iş yapılacaksa bir kere sağlam ve kaliteli olsa daha doğru olur. Yani mükemmel olmasada orta kalite olsun en azından.Ayrıca atıyorum 100 liraya mal olacak kötü duble yolu 1000 liraya yapıp sonra o kötü duble yolu ben 5000 tl maliyetli mükemmel duble yol yapamadım ama ucuz duble yol yaptım diye millete çakmayacaksın. Madem en azından kötü duble yol yapıyosun para yok diye,o zaman 100 liralık işi 1000 e yaptırıp eş dost hısım akraba yandaş zengin etmeyeceksin devletin halkın parasıyla.Anlatabildim mi Hakan Bey?Benim derdim o yani. 100 liralık Kötü yolu 100 liraya mal etmelisin 1000 liraya değil.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Bizim yollara Ford ne yapsın,Audi ne yapsın.Valla benim Clio Symbolün sesi içeri almasından daha kötü olmayacağına eminim,o yüzden o sesi çokta yadırgamam,alıştık artık,Türk sürücünün kaderi yol sesini çekmek.Ömür biter,yol bitmez demiş ya Kamyoncu Bilge Konfiçyüs,işte öyle.... :lol2:

Alırsın Ford dinlersin asfalt sesi, olmadı ama olsun, cliodan az alıyor hemde baya az ama rahatsız ediyor yinede, Audi a4 ve üstü bu konuda daha başarılı ama fiyat konusunda bizi aşar, artık bunlarla idare edeceğiz, bakalım yeni focus nasıl olacak, dedikleri gibi kalite artacakmı? Ford diğer markaların gerisinde kalmaya başlayacak yoksa.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Elinizde böyle bir veri mi var?

İmalat yapılırken çeşitli şeylerden kısarsın, alta konan taşatan 10 cm yürüt, üste konan kum daha ucuza geliyor, bunuda yeterince sulamayıp uygun miktarda silindirle pas geçmeden tabakaları kalın serersin, al sana mazottan zamandan ve azıcık taştan (oda topraklı taş) kar, mesafeye vurunca iyi para, birkaç ay sonra ise çöken, kaplama atan yollar, sonra gelsin karayolları çöken yeri kazıyıp zift bulaşmış çakıl sersin bizde arabayla sıkıştıralım cam çerçeve insin olay budur. 100 liralık işi 80 e yapıp 1000 lira al, ne ala memleket. Herhalde bunu kastetti arkadaş. :lol2:

tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
İşte ben de onu sordum. Belki ucuza gelsin diye 1000 liralık iş 100 liraya yaptırılmıştır ve 100 verilmiştir. Belki de 100 liralık iş 1000 lira gösterilmiştir. Buna ilişkin bir veri var mı diye sordum. Zira konuştuğumuz olaya yeni bir boyut katıyor bu. Biz kalite/kalitesizlik meselesini konuşurken, iş, yolsuzluk boyutuna taşınır gibi oldu.

Genelde olan her ikiside, yani hem tekniğe uygun değil gibi yada tam limitte ayalanıyor kaplama kalınlıkları, yolların altına konan taş kalın olmalı çökme olmamalı, kum gibi olan malzeme yastık malzeme çok kalın olmamalı, bizde bu oran fazla gibi buna birde mütaehidin çalımı eklenince iş iyice bozuluyor, ne yazıkki böyle durum, ayrıca şuda oluyor; mesela yol yapılırken şu şu km ler arasını bu müteahid sonrasını şu mütaehid yapıcak deniyor yani kısım kısım yapılıyor, bu adamların bazıları işi daha düzgün bazıları ise tam tersi yapıyor, o yüzden yolların bazı kısımları sathi olduğu halde sağlam bazı yerleri bozuk oluyor. Tam çorba yani, adam gibi sıcak asfalt dökemiyoruz çok pahalı, sonuçta petrole dayanıyor ucu.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
İşte ben de onu sordum. Belki ucuza gelsin diye 1000 liralık iş 100 liraya yaptırılmıştır ve 100 verilmiştir. Belki de 100 liralık iş 1000 lira gösterilmiştir. Buna ilişkin bir veri var mı diye sordum. Zira konuştuğumuz olaya yeni bir boyut katıyor bu. Biz kalite/kalitesizlik meselesini konuşurken, iş, yolsuzluk boyutuna taşınır gibi oldu.

İlahi Hakan Bey,havada uçan kuşa bak diyorum size sizde uçtuğuna ilişkin elinizde bir veri mi var diyorsunuz. Veri olması şartmı,çıkın şehirlerarası yollara bakın,hala veri diyorsanız Serdar Kepenek'e bakın,yine hala veri diyorsanız Karayolları ihalelerini takip edin,örneğin eskişehir pozantı arasında eriyen duble yol asfaltı için hangi firmaya duble yol inşaatı kaça verilmiş,kaç kez o yol yapılduktan sonra tadilat görmüş,yaklaşık maliyet ne imiş,tadilat ve ek maliyet adı altında yaklaşık maliyet kaç kez aşılmış anlarsınız.Haa bu bilgiler bende yok ama istesem anında alırım dökümanını,fakat bunların ispata vesile yapılacağı yer burası değil,başka yerler. Siz bana inanmıyorsanız,inanmamaya devam edin.Görünen köy klavuz istemez.Zaten inanmayanlar syesinde yolsuzluklar artar,duymayanlar sayesinde dolandırıcılar zengin olur,bilmeyenler sayesinde soyguncular Kral olur,görmeyenler sayesinde hilekarlar Efendi olur....B.A.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Yusuf Esin
(düzenlendi)

Konu nerelere gelmiş;

Ne diyorduk!

Benzinli, Dizel. Hangisi Güzel :unsure2:

yada Hangisi Sizi Üzer :) :sad:

Şaka bir yana, nasılki kullanmakta olduğumuz araçların marka/modelleri çeşitlilk arz ediyor ve müşteriler bir okadar geniş seçenek yelpazesinden beklentilerini karşılacak modeler üzerinde bir tercih yapıyorsa.

Dizel Yada Benzinli tercihini yapılmasında da bence aynı faktör etkilidir.

Ancak,

Doğruları bilmekte fayda var.

Binek araçlar için en uygun motor halen benzinli motor seçeneğidir. Nedenmi; birincisi, ticari maksatla kullanılmayan mesela bir memur ailesinin aracı, hele ki işe gidip gelmek içinde kullanılmıyorsa (toplu taşıma araçlarını kullanıyor olabilir, çalıştığı yer servis hizmeti sağlayabilir) ayda 1000 km yapması çok zordur. zor olanı başarsa bile 2000 km yi görmesi imkansızdır. Ancak binek araç alan 2nci el yada sıfır olsun büyük çoğunluk araç sahibi insan türkiyede aracını bu yoğunlukta kullanmaktadır. Ticari amaçla kullanılan yada kiralık, şirket aracı vs.vs. durumdaki araçlar bu kapsama dahil değildir. Eğer aracınızı az kullanıyorsanız. Ne gerek var Dizele yada LPG ye.

Eğer biraz daha çok kullanacaksanız. ve sıfır aldığınız bir araçla 5 sene içinde 100.000 ve üzeri km yapmayı düşünüyorsanız ve Dizel'in size sunacağı avantajlardan faydalanmak istiyorsanız kesinlikle biraz kesenin ağızını açacak ve kaliteli vede sorunsuz aynı zamanda ikinci eli iyi enaz 1.6 lt. 60 bin de enjektör ve pompa değişimi, erken rektefiyeye girmek gibi kafanızı şişirebilecek abartı bakım masrafları olmayan bir dizel alacak ve onuda aldığınız akaryakıta özel ihtimam göstererek, devrine uygun, itina ile kullacaksınız.

Bunun size sağlayacağı artılar.

Kaliteli bir Dizel motora 4-6 bin tl arasında ekstradan vererek bir kere gerçekten motor elemanlarının (piston kolu, sübap vs vs.) aynı markanın benzinli motorundan daha kaliteli olduğu bir araca binmenin huzuru,

Meydana gelen Yakıt Ekonomisi ile Benzinlikte yaşayacağınız "Vay bea 50 liralık mazotla bilmem ne kadar yol gittim araba benzinli olsaydı 50 liraya bunun yarısını anca giderdik." gibisinden hafif abartılı bir iç düşünce ile yüz hatlarını belirginleştiren mutluluk hissi,

Atmosferik Basınçlı Benzinli araçlarda bulunmayan "Tork Hissini" yaşadığınız anda, "Adamlar Yapmış!" klişesi ile birlikte gelen gazla bir anda ağızlardan dökülüveren "Bunu yapan mühendisin anlından öpmek lazım!, nası kaçıyor namussuz" gibisinden sözcükler,

"Dizel araca biniyorum, doğayı seviyorum" "yeşile saygılıyım, çünkü dizelciyim" şeklinde örneklendirilebilecek, doğaya karşı bir sorumluluğunu yerine getirmiş olma avuntusu.

Eksileri

aynı marka model araca ekstradan 4-6 bin tl arasında fazla verip, "Daha sonra nasıl olsa bu farkı kapatıp kara geçerim." hevesinin kursakta kalması,

Gürültüden kamyon kullanıyormuş gibi hissetip, bu hisle ucuzuna kaçıp, kamyon sahiplerinin kullandığı tipte yakıt almaya kalkınca bozulan mazot pompası ve enjektör marifetiyle cebe,keseye,banka hesaplarına açılan artezyen kuyuları,

Evet şaka bir yana, ben spor ama dizel bir araba düşünemiyorum. Açık hava filtresi ile yüksek devirlerde alacağınız birbirinden güzel sesler varken. Bunun yanı sıra benzinle çalışan (tüp yok) ve bütün günü yollarda geçen bir ticari aracında hiçbir mantıklı tarafı olamaz. Doğrusu kişisel amaç ve kullanım stili ve tercihleri dizel/benzinli seçiminde çok etkili.

Benzinli motor zaten bilinen birşey. o nedenle fazla söze gerek yok. Onunda eksileri artıları var. Sonuçta Her Şey İnsanlar İçin Değil mi? :D

tarihinde Yusuf Esin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...