İçeriğe Yönlendir

Chip Tuning


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

Erdem Dertsiz
4 dakika önce, Emre Öğüt yazdı:

kendi 1.6TDİ aracım yaklaşık 30bin km dir yazılımlı keşke alır almaz yazılım attırsaymışım o derece söylüyorum :)

benden sonra kuzenimin golf6 1.6TDİ aracınada yazılım attık sonuç mükemmel ötesi fark var.. yazılım candır

 

siz yada kuzeninizin km bilgisini öğrenebilirmiyiz.

yazılım sonrası karşılastığınız sorunlar neler.

Benim sıkıntım tdi motorun alt devirlerinin çok ölü olması burada izlediğim videolarda genelde iyileşme var sizin yorumunuz nedir.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
1 saat önce, Erdem Dertsiz yazdı:

Merhaba,

 

Aracım 130 bin de Chip tuning yaptırıp yaptırmama arasında kaldım. 

yaptıranlar yada deneyimi olanlardan yorumları almak isterim.

 

 

Konun birleştirilmiştir Erdem. Uzun aradan sonra hoşgeldin :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Öğüt
Merhaba,
bahsettiğiniz işlemi nerede yaptınız?
bir markası varmidir? 
teşekkürler.

MGRemaps ta yaptırdım
 
siz yada kuzeninizin km bilgisini öğrenebilirmiyiz.
yazılım sonrası karşılastığınız sorunlar neler.
Benim sıkıntım tdi motorun alt devirlerinin çok ölü olması burada izlediğim videolarda genelde iyileşme var sizin yorumunuz nedir.

Benim 131 bin onun 132bin km de araçlarımız:) şuana kadar yaşadığımız bir sorun yok çok şükür golf6 benim caddyden yaklaşık 250-300 kg daha hafif olduğu için golf dahada iyi kaçıyor ara hızlanmalarda[emoji4]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Hakan Kalkan
(düzenlendi)

Courier 95 bg araca hem chip ve hemde yazılım aynı anda uygulanır mı performans ve yakıt nasıl değişir

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Amaç hedef önemli. Hedefe giderken feragat edilecek enjektör piston mevcutsa uygulanır

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
5 saat önce, Hakan Kalkan yazdı:

Courier 95 bg araca hem chip ve hemde yazılım aynı anda uygulanır mı performans ve yakıt nasıl değişir

Konunuz birleştirilmiştir.

Yorum bağlantısı
Turhan Onat

1,5 Ecoboost motora yazılım yaptıran var mıdır? 240 Nm torklu tam otomatik şanzuman bu uygulamayı kaldırır mı?  Sonuçlar ve tüketim ne olur? 

 

Teşekkürler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı
1,5 Ecoboost motora yazılım yaptıran var mıdır? 240 Nm torklu tam otomatik şanzuman bu uygulamayı kaldırır mı?  Sonuçlar ve tüketim ne olur? 
 
@Serdar YAMAN kardeşim yaptıracaktı ama yaptırdı ya da tam emin değilim
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Cengiz Koşak
On 25.02.2016 at 23:27, Servet Aydın yazdı:

Her arabaya uygun olmak zorunda. Araç çalışıyor ve aldığı verileri depoluyor. Yazılım firmasi oradaki bilgiler ışığında aracın hakkında yaklaşık bilgi sahibi oluyor. Eğer ehil ise lazım gelen yerlere dokunuyor. Ancak, mutlaka mekanik ömür kısalıyor. Senede 10.k yapan için dert değil ama benim gibi 100.k yapan için box veya yazılım risk

 

önceden neler diyormuşsun be abi :D:D Riskler kaldırılmak ve aşmak için vardır :p 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
 
önceden neler diyormuşsun be abi [emoji3][emoji3] Riskler kaldırılmak ve aşmak için vardır [emoji14] 

Eğitim şart :)

Yanlış insanların yaptıklarını görünce, yaşayınca neler dökülüyor klavyeden ekrana gör işte

Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt
(düzenlendi)

Yaızılanların bir kısmında okuduğum ve bence yanlış olan bir  iki uygulama var. Birinci olarak ikinci el 100.000 km ve üzeri alınan arabalara yazılım yapmak. Servis geçmişini, bakımını şusunu busunu bilmediğimiz bir araca yazılım yapmak nahoş sorunlara yol açabilir. İkinci olarak ki bu da birinci sorun gibi ama daha az sıkıntılı: kendi aracımızdan sıkılmış satma arifesine gediğimizde , bide yazılımlı kullanalım deyip yüksek km deki yavaştan yorulmaya başlayan aracın motor ,turbo, yürüyen aksamını iyice zorlamak ...Yazılım yapılacak aracın diri iken az km deyken bu işlemin yapılıp, özenli kullanılıp, bakımının normal bakımlarından önce yapılması heves alındıktan sonrada makul km lerde orjinal yazılıma dönülmesi taraftarıyım.

tarihinde Uğraş Özyurt tarafından düzenlendi
imla
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Uğraş, land aracım 250.k'da. Tekil kullanıcıdan aldım ve turbo enjektör değişti. Yazılım için en fazla öneme sahip iki parça. Buna rağmen, fabrika verisi 112 bg aracımı 160 bg yapmayı planlayan MgRemaps firması, abi aracın km fazla, ne olursa olsun geçmişi hakkında mekaniğin bilgimiz yok, fazla yüklenmeyelim dedi ve 130 bg'e yakın güç alınacak şekilde yazılım yapıldı. Bu çok önemli. Müşteriyi değil, altındaki aracı dinlemek

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Focus 160 oluyor diyolar ama intercity içinden geçiyor kara duman atan focusların

Dikiz aynaMdan bakarım
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Öz abim, 105'lik TDI Passat'ı yazılımla 140 bg yaptırdı. Onun da derdi kalkışlarda arabanın çok hantal kalmasıydı. Yaklaşık 5 sene 120 bin kmnin 3'te 2'sini yazılımla geçirdi ve çok memnun kaldı.
Benim de yazılım araştırdığım zamanlarda geçen yaz benim arabaya bindi ve yazılıma gerek olmadığını söyledi. Ben de ondan sonra hiç kurcalamadım. Diyeceğim o ki, ihtiyaç haline geldiyse yaptırmalı, yoksa çok da kurcalatmamalı..

Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak
On 10.06.2017 at 23:01, Emre Şimşek yazdı:

Öz abim, 105'lik TDI Passat'ı yazılımla 140 bg yaptırdı. Onun da derdi kalkışlarda arabanın çok hantal kalmasıydı. Yaklaşık 5 sene 120 bin kmnin 3'te 2'sini yazılımla geçirdi ve çok memnun kaldı.
Benim de yazılım araştırdığım zamanlarda geçen yaz benim arabaya bindi ve yazılıma gerek olmadığını söyledi. Ben de ondan sonra hiç kurcalamadım. Diyeceğim o ki, ihtiyaç haline geldiyse yaptırmalı, yoksa çok da kurcalatmamalı..

 

yazılım aslında biraz arz talep ikileminde oluşuyor kişiden kişiye farklılıklar gösterebiliyor :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Sani Gerşon
On 25.05.2015 at 15:17, Servet Aydın yazdı:

Ayarları yazayım;

SOL TRİMPOT : Güç arttırma ayarı. 8 başlangıç, 7 bitiş. Her kademe yaklaşık 1.5 bg arttırıyor.

SAĞ TRİMPOT : Tork bandı ayarı. 8 başlangıç, 7 bitiş. Rail gerilim aralığını kutunun kabaca hangi devirler arasında çalışacağını ayarlıyor. Kademe yükseldikçe alt devir ile üst devir bandı birbirinden uzaklaşıyor.

 

Misal, Ali sendeki ayar; 10 bg civarı yükleme yapılmış, Tork bandı 2200-3000 devir arası.

 

Sola dokunmayıp sağı 7 yaparsan, 1600-4500 d.d arası o gücü alırsın. Sol tarafı fazla açarsan sıkıştırınca arıza lambası yakabilir. Bence şu anki ayarı optimum.

 

Sol trimpot

 

8 de 90 bg
9 da 91,5 bg
A da 93 bg
B de 94,5 bg
C de 96 bg
D de 97,5 bg
E de 99 bg
F de 100,5 bg
0 da 103 bg
1 de 104,5 bg
2 de 106 bg
3 de 107,5 bg
4 de 109 bg
5 de 110,5 bg
6 da 112 bg
7 de 113,5 bg



Sağ trimpot

8 de 2700 / 3100
9 da 2600 / 3200
A da 2500 / 3300
B de 2400 / 3400
C de 2300 / 3500
D de 2200 / 3600
E de 2300 / 3700
F de 2200 / 3800
0 da 2100 / 3900
1 de 2000 / 4000
2 de 1900 / 4100
3 de 1800 / 4200
4 de 1700 / 4300
5 de 1600 / 4400
6 da 1500 / 4500
7 de 1400 / 4600

 

 

Bu değerler 90 bg araç için. Başlangıç gücünü kendi motor gücünüze göre kıyaslayın

 

Yukarıda liste opel astra için. Tüm Racechipler aynı karakterde çalışıyor. Prolar biraz daha farklı

 

 

Bu listeye göre 0-2 yaptım, bakalım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...