İçeriğe Yönlendir

Uzun Yola Çıkacaklar!


Okan Yücel

Recommended Posts

Okan Yücel

Günaydın herkese!

Sadece haftasonları kullanmış olduğum aracımla 1 yıllık sürücülük deneyimim var. Ramazan Bayramı'nda kısmetse ilk uzun yolculuğuma çıkmayı düşünüyorum. Memleketim Bartın/Amasra'ya gideceğiz kısmetse. Kitap anlatımından çok siz tecrübeli forumdaşlarımın tavsiyeleri benim için çok önemli. Her ne kadar foruma aktif katılamasam da mutlaka her sabah geldiğimde ve gün içinde mutlaka açılan konuları şöyle bir gözden geçiriyorum. Arama yaptım böyle bir konuya rastlayamadım.

- Uzun yola çıkmadan önce aracın nerelerine mutlaka bakım yapılmalı,

- Uzun yolda nelere dikkat edilmeli???

Fikirler için şimdiden teşekkürler, saygılar...

Yorum bağlantısı
Cemil Çınar

Siz yola çıkmayın ya da yanınıza daha tecrübeli iyi bir şoför bulun :) tırsılmayacak gibi değil, bir de ek olarak çelik gibi sinirler lazım

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Valla Sefa abi gerekenleri yazmış.Tamam her şeyin bir ilki vardır ama bu gerçekten ciddi sorumluluk isteyen bişey.Benim karşı komşum var adam Kars'a gidip geliyor ama şehiriçinde araç süremiyor.Vitesleri karıştırıyor,pedalları karıştırıyor falan..Uzun yol çok rahat basıyorum gidiyor diyor..Sürekli onu uyarıyorum Uzun yol hata kaldırmaz. Az bir panik durumunda kötü sonuçlar ortaya çıkar.Siz bencede başka zaman aralığında ufak ufak alıştırmalar yapın.Birden Bayram döneminde uzun yola çıkmayın..

Yorum bağlantısı
Engin Yanık
(düzenlendi)

Bence nekadar tecrübesiz olunursa olunsun.Sonuçta hiç araba kullanmayan birisi değilsiniz..Uykusuz olunmaması hatalı sollama yapılmaması ve karşısındakininde hatalı sollama yapabileceğini düşünülerek gidilmesi büyük ölçüde yeterli olucaktır.Bide sollama yaparken arabanızı tanımanız çok önemli çıktığınız sollamada ortada kalabilirsiniz.Bide şu var. Bu uzun yolda kazaya sebebiyet veren kişilerin çoğu bilinçsiz kullanıcı arabadan anlamayan ,tekeri dönüyo yeter işte mantığıyla yola çıkan, uykusuz ve cahil insanlar.Düşünsenize bukadar çok araba olan bir ülkede sizcede trafikte böyle insanlar yokmu bence fazlasıyla var.Tabiki yanınızda tecrübeli birinin olması sizin için çok önemli, ama kendinize bu konuda güvenemiyorsanız boşverin eminimki sizin ve ailenizin can güvenliği bartından daha önemli değildir.

Sakin olmak da çok önemlidir.Heyecanlı bir insan için değil bizim uzun yollarımız.Panik olursanız herşey çok kötü olabilir.

Kamyoncular en büyük tehlikedir çoğu ayakta uyur siz onu sollarken direksiyonu kaçırırlar kimi şerefsizlerde sen tam sollarken içerden senin camına çakıl taşı atıyor sende tekerden geldiğini zannediyorsun bu sana kaza bile yaptırabilir.Tabi kamyoncuyu uyuz ettiysen.

Daha anlatılacak çok şey var aslında ama aklıma gelmiyor şu anda.

tarihinde Engin Yan?k tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Aracın yağına , suyuna tuzuna bakılır :) Lastiklerin havalarını kontrol edin. Üç şeritli yollarda özellikle dikkat edin orta şerite çıkarken beş kere düşürün yol sizin de olsa. Yavaş giderseniz az da yakarsınız .

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Tabiki yanınızda tecrübeli birinin olması sizin için çok önemli, ama kendinize bu konuda güvenemiyorsanız boşverin eminimki sizin ve ailenizin can güvenliği bartından daha önemli değildir.

Önemlidir demek istediniz sanırım :)

Yorum bağlantısı
Okan Yücel

Kendime oldukça güveniyorum araç kullanma açısından. Çok sakin ve dikkatliyimdir, yola çıksaydım eğer uykumu almış bir şekilde sabahın erken saatlerinde yolun tenha olduğu zamanlarda çıkacaktım. Yol boş da olsa 100'ün üzerine pek nadir çıkarım. Mizaç olarak sakin olduğumdan bu araba kullanmama da yansıdı. Eeee kanı kaynayan genç de sayılmam heyecan arayım :) Sonuçta ailemi seviyorum o yüzden yaşamak ve onları yaşatmak zorundayım.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Gideceğiniz yolun yarısından biraz fazlası otoyol zaten, sabah erken saatleri tercih ederseniz sıcaktan etkilenmezsiniz. Ancak gideceğiniz yön doğu olduğu için karşıdan gelen güneş ışığından olumsuz etkilenirsiniz. Yeniçağdan otoyoldan çıktıktan sonra Bartın - Amasra arası yolda çalışma var. Belki o güne kadar biter ve daha iyi olur. Dikkat etmeniz gerekn tek yer burası, çünkü yol işçileri trafik düzenini sağlıyor ve tam olarak beceremiyorlar. Sürücüler pek ciddiyle almıyorlar onları.

Yorum bağlantısı
Okan Yücel
Gideceğiniz yolun yarısından biraz fazlası otoyol zaten, sabah erken saatleri tercih ederseniz sıcaktan etkilenmezsiniz. Ancak gideceğiniz yön doğu olduğu için karşıdan gelen güneş ışığından olumsuz etkilenirsiniz. Yeniçağdan otoyoldan çıktıktan sonra Bartın - Amasra arası yolda çalışma var. Belki o güne kadar biter ve daha iyi olur. Dikkat etmeniz gerekn tek yer burası, çünkü yol işçileri trafik düzenini sağlıyor ve tam olarak beceremiyorlar. Sürücüler pek ciddiyle almıyorlar onları.

Amasra'ya vardıktan sonra evelallah hallederiz gerisini :)

Yorum bağlantısı
Ayşe İşcen

Hayırlı yolculuklar, ben özellikle peş peşe giden ve birbirine çok yakın seyreden tır ve kamyonlara dikkat ederim. Geçeceğim kamyon sürücüsünü mutlaka sellektör hatta gerekirse korna ile uyarırım göz kontağı kurmadan sollamam. Onların ne zaman ne yapacakları belli olmaz!

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

kullanım:

Çok korkmayın.

Hızlı gitmeyin

Acele etmeyin

İyice görmeden garantili olmadan sollamayın

Uykunuza dikkat edin sık sık mola verin birşeyler yiyin için

Köy ve mezra geçişlerinde yol süper bile olsa arkanızdan korna bile bassalar yavaş ve sağgdan gidin. polis olur.

Özellikle 60 yazan yerlerde çok polis radar vs olur.

Mıcır a girerseniz korkmayın ani harekt fren vb yapmayın

Korkmadan gidin, birşey olma ihtimali çok düşüktür. Dikkat ederek kullanın. Gözünüzü yoldan çok fazla ayırmayın

Gece kullanmayın, radar olmadığı için çok hızlı giderler ve sarhoşlar da bulunur

Gece kullanmak zorunda kalırsanız karşıdan gelen farlara değil de yolun sağ kenarına ileriye bakın.

Gece kullanmak zorunda iseniz özellikle traktör vb sinyalsiz şeylerin olabileceğini mutlaka hesap edin, garantili gidin.

Ani fren yapmayın.

Bir tane 1.5 litre pet şiede su bulundurun.

teknik:

Cam suyunuz dolu olsun

Fren hidroliğinizi ve radyatör sıvınızı eksik mi diye şöyle bir bakın.

yağınıza şöyle bir bakın.

lastik havasını kitabındaki maks değerine çıkartın.

Bagajınızdaki fazlalıkları eve kaldırın. üşenmeyin.

Benim 17 senelik ehliyetim var açmış olduğum sakıncalı konudan da anlaşılacağı gibi bir tek radara dikkat ederim başka hiçbir şeye bakmam.

Soru aracı olanlar içindi sanırım. Bir de Murat Türkcan'a dikkat edin diyerek bitireyim :D

not: yol galiba zonguldak yolu, orda yola inek vs de çıkabilir. kaçmazlar dikkat edin.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdullah Ercan
kullanım:

Çok korkmayın.

Hızlı gitmeyin

Acele etmeyin

İyice görmeden garantili olmadan sollamayın

Uykunuza dikkat edin sık sık mola verin birşeyler yiyin için

Köy ve mezra geçişlerinde yol süper bile olsa arkanızdan korna bile bassalar yavaş ve sağgdan gidin. polis olur.

Özellikle 60 yazan yerlerde çok polis radar vs olur.

Mıcır a girerseniz korkmayın ani harekt fren vb yapmayın

Korkmadan gidin, birşey olma ihtimali çok düşüktür. Dikkat ederek kullanın. Gözünüzü yoldan çok fazla ayırmayın

Gece kullanmayın, radar olmadığı için çok hızlı giderler ve sarhoşlar da bulunur

Gece kullanmak zorunda kalırsanız karşıdan gelen farlara değil de yolun sağ kenarına ileriye bakın.

Gece kullanmak zorunda iseniz özellikle traktör vb sinyalsiz şeylerin olabileceğini mutlaka hesap edin, garantili gidin.

Ani fren yapmayın.

Bir tane 1.5 litre pet şiede su bulundurun.

teknik:

Cam suyunuz dolu olsun

Fren hidroliğinizi ve radyatör sıvınızı eksik mi diye şöyle bir bakın.

yağınıza şöyle bir bakın.

lastik havasını kitabındaki maks değerine çıkartın.

Bagajınızdaki fazlalıkları eve kaldırın. üşenmeyin.

Soru aracı olanlar içindi sanırım. Bir de Murat Türkcan'a dikkat edin diyerek bitireyim :)

not: yol galiba zonguldak yolu, orda yola inek vs de çıkabilir. kaçmazlar dikkat edin.

+1907. Yolu görmeden kesinlikle sollama yapmayın. Dikkatli kullanın yeterli. Hayırlı yolculuklar. :good1:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler

Okan bey bayramda ve hemen öncesi ve sonrası kısaca tam trafigin yogun zamanını seçmişsin ?.eger şöförlügüne güveniyorsan trafik kurallarınıda iyi biliyorsan yolun açık olsun derim ,ama önce seni iyi bir şöför arkadaş trafikte test etsin derim eksiklerin varsa uyarsın uzun yol kolay degil zaten 5 saatten fazla araç kullanmak yasak.insan resmen dalıyor yola bakarken uyuyan bile var aman dikkat ,çünkü yazmışsınız çok aktif bir sürücü degilsiniz,uzun yol tecrübe ister hele yolun yabancısıysanız tam proğlem.araca gelince önce tamircinize söyleyin uzun yola çıkacam diye iyice her yeri kontrol etsin sürüş testi etsin bakımlarına bir güzel baksın sonra rotbalansa sok aracın ön takımını en güzel onlar anlar :) tabi lastikler nasıl uzun yola elverişlimi araştır derim eger yola çıkabilir onayını aldıysan :? hiç acele etmeden hız yapmadan fazla gereksiz sollama yapmadan aracı kullan yagmur dahi yagsa şöför camını azıcık aralık tut burdan gelen hava seni zinde tutar devamlı canlı motive müzik dinle ve yanında oturan asla uyumasın yoksa senide etkiler.yolun açık olsun. :D

Yorum bağlantısı
Bedri Baki

En güzeli sabah namazından sonra dinlenik vücutla yola çıkıp gündüz gözüyle mümkün olduğunca yol almak. Tabi dikkatli ve kontrollü bir şekilde..

Yorum bağlantısı
Cemil Çınar
Hayırlı yolculuklar, ben özellikle peş peşe giden ve birbirine çok yakın seyreden tır ve kamyonlara dikkat ederim. Geçeceğim kamyon sürücüsünü mutlaka sellektör hatta gerekirse korna ile uyarırım göz kontağı kurmadan sollamam. Onların ne zaman ne yapacakları belli olmaz!

Ayşe hanım çok güzel söylemişsiniz, ancak kornayıda pek kullanmamaya gayret edelim, ne olur ne olmaz uyuyan biri irkilip kaza yapabilir :D, kornanın çalınış şekli yanlış anlaşılmalara da sebep olabilir.

Mutlaka biliyorsunuzdur kendi kendine oluşan bir korna dilide var.

Allah hepimizin yardımcısı olsun, uzun yolda dikkatsiz ya da tahmin gücü iyi gelişmemiş sürücülerden de korusun, zira sürücülük türkiye de tahminin de (altıncı his) oldukça etkili olduğu bir şekil etrafınızdaki aracın ne yapacağını iyi tahmin etmek te gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yiğit

ara molalar verin.eğer üzerinize bir ağırlık çökerse "ben giderim,az daha gideyim" kesinlikle demeyin.bir benizliğe çekin 320 dk olsa kestirin.kahramanlığa gerek yok...

Yorum bağlantısı
Okan Yücel
kullanım:

Çok korkmayın.

Hızlı gitmeyin

Acele etmeyin

İyice görmeden garantili olmadan sollamayın

Uykunuza dikkat edin sık sık mola verin birşeyler yiyin için

Köy ve mezra geçişlerinde yol süper bile olsa arkanızdan korna bile bassalar yavaş ve sağgdan gidin. polis olur.

Özellikle 60 yazan yerlerde çok polis radar vs olur.

Mıcır a girerseniz korkmayın ani harekt fren vb yapmayın

Korkmadan gidin, birşey olma ihtimali çok düşüktür. Dikkat ederek kullanın. Gözünüzü yoldan çok fazla ayırmayın

Gece kullanmayın, radar olmadığı için çok hızlı giderler ve sarhoşlar da bulunur

Gece kullanmak zorunda kalırsanız karşıdan gelen farlara değil de yolun sağ kenarına ileriye bakın.

Gece kullanmak zorunda iseniz özellikle traktör vb sinyalsiz şeylerin olabileceğini mutlaka hesap edin, garantili gidin.

Ani fren yapmayın.

Bir tane 1.5 litre pet şiede su bulundurun.

teknik:

Cam suyunuz dolu olsun

Fren hidroliğinizi ve radyatör sıvınızı eksik mi diye şöyle bir bakın.

yağınıza şöyle bir bakın.

lastik havasını kitabındaki maks değerine çıkartın.

Bagajınızdaki fazlalıkları eve kaldırın. üşenmeyin.

Soru aracı olanlar içindi sanırım. Bir de Murat Türkcan'a dikkat edin diyerek bitireyim :D

not: yol galiba zonguldak yolu, orda yola inek vs de çıkabilir. kaçmazlar dikkat edin.

Teknikler süper teşekkür ederim, sabah ezanı gibi yola çıkmayı düşünüyorum, ilk uzun yol deneyimi için gece gitmek pek doğru seçim değil gibi geliyor bana :p

Yorum bağlantısı
Engin Yanık
(düzenlendi)
evet öyle demek istemiştim aslında ama nasıl yanlış yazmışım ki :DQUOTE(Engin Yanık @ 04.08.09 - 13:24) *

Tabiki yanınızda tecrübeli birinin olması sizin için çok önemli, ama kendinize bu konuda güvenemiyorsanız boşverin eminimki sizin ve ailenizin can güvenliği bartından daha önemli değildir.

Önemlidir demek istediniz sanırım smile.gif

( bi alıntı yapamadım ya)

tarihinde Engin Yan?k tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
( bi alıntı yapamadım ya)

Alıntı yapacağınız metin quote kodları arasında olmalıdır..

[quote]
Alıntı yapılan metin
[/quote]

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt

Bence yola aracınızla çıkmayın. Usta şoför bile olsanız o trafik çekilmez.

Ben böyle zamanlarda gündüz uyur ve gece 02:00 gibi yola çıkarım. Kamyonların trafikten men edildiği zaman aralığını kullanırım. Olmadı 1 gün önce gider, 1 gün sonra gelirim.

En doğrusu çıkmamak.

Yorum bağlantısı
  • 5 yıl sonra...

Uzun yola çıkacaklar dikkat!

Okulların kapanması ve havaların ısınması ile birlikte başlayan uzun yaz tatili döneminin yaklaşmasıyla birlikte yoğunlaşacak uzun tatil yolculuklarında sürücülere, "aşırı dikkat ve yol stresi " nedeniyle oluşabilecek riskler konusunda Medicana Sağlık Grubu Uzman Hekimleri uyarılarda bulundu.

Sürücünün, aracı yolda tutabilmek ve güvenli hızda seyredebilmek için sürekli değişen yol koşullarına dikkat etmesi gerekmektedir. Bu koşulları yerine getirmek, gündüz uykululuğu, dikkat ve konsantrasyon eksikliği olan uyku apneliler için oldukça zordur. 
 
Uzun yol araç sürücülüğü yapan kişilerde görülen uyku rahatsızlıkları ve bunların tedavi edilebilirliğine dikkat çeken Medicana International İstanbul Hastanesi Nöroloji Uzmanı Doç. Dr. H. Turan Atay; “Solunum olaylarıyla kesintiye uğrayan ve derinleşemeyen, dolayısıyla kalitesi bozulan gece uykusunun etkisiyle gün içinde konsantrasyon bozukluğu ile birlikte, motor koordinasyonun kaybı, reflekslerde azalma gibi nörolojik sorunlar ortaya çıkar; konsantrasyon ve el ayak uyumu gibi kompleks motor koordinasyon gerektiren işlerde başarı oranı düşer; bu da iş ve trafik kazalarının oluşmasına neden olur. Direksiyon başında uyuklama ve gündüz aşırı uykuya eğilim, trafik kazalarına yol açabilir.” dedi
 
Dünya istatistiklerine göre, trafik kazalarının üçte biri UAS nedeniyle oluşmaktadır. Türkiye’de de kaza oranları ve kazaya bağlı kayıplar oldukça yüksektir. UAS olan olguların sıklığı tüm çalışmalarda toplumlara, yaşa ve cinsiyete göre farklılık göstermekte olup, 30 ile 60 yaş arasındaki genel popülasyonda bayanlarda %9, erkeklerde %24 olarak bildirilmektedir.
 
Yurdumuzda 5.021 kişi üzerinde 12 bölgede yapılan bir çalışmada ise UAS sıklığının ülkemizde yüzde 14 civarında olduğu saptanmıştır. Toplam hasta sayısı düşünüldüğünde trafik ve iş kazalarının görülme oranının ne kadar yüksek bir risk taşıdığı anlaşılmaktadır. 
 
Trafik kazası nedenleri içinde en sık uykusuz araç kullanmak (%70.2), aşırı hız (%19.3) ve alkollü araç kullanmak gelmektedir (%5.7). Uyuklayan sürücülerin, yollardaki trafik kazalarının en önemli nedenlerinden biri olduğuna inanılır. Uykulu sürücüler için birçok risk faktörü vardır.
 
Uyuklamayı arttıran bu risk faktörlerinden bazıları alkol tüketimi, uyku yoksunluğu/kronik uyku eksikliği, ilaçlar, uyku bozuklukları ve özellikle UAS’dur. 
 
Yapılan bir araştırmaya göre 50 promil alkol verilen kişiler ile uyku apne sendorumu olan hastalar aynı düzeyde etkilenmektedir. Olay yerinde fren (lastik) izine rastlanmayan kazaların veya kafa kafaya araç çarpışmalarının hemen hepsi direksiyon başında uyuklamaya bağlıdır. 
 
Her yıl binlerce insanın ölümüne, binlercesinin de yaralanmasına ve sakat kalmasına neden olan trafik kazalarının nedenlerinden biri de aracı kullanan kişinin kalp krizi geçirmesidir. Çünkü kalp krizi esnasında bazen kalbin çalışması bozulabilir ve buna bağlı olarak kişi bilincini kaybedip kazaya sebebiyet verebilir. Bahçelievler Medicana Hastanesi Kalp ve Damar Hastalıkları Uzm. Doç. Dr. Serdar Akgün; “Uzun süreli araba kullanımının yaratacağı stres ve bağlı sorunların olabileceği herkes tarafından kolaylıkla tahmin edilebilecek bir noktadır.
 
Şunu kabul etmeliyiz ki: ülkemizde düzensiz ve son derece yoğun olan büyük şehirlerdeki ‘’ trafik sorunu’’ sadece profesyonellerde değil amatör ve günlük kısa süreli araba kullananlarda da sıkıntılar yaratabilmektedir. İstanbul gibi bir mega metropolde araba sürücülerinin trafikte ne kadar kaldıkları göz önüne alınırsa belki de her İstanbullu bu tür bir riske ile karşı karşıya kalabilir.
 
Direksiyon başında geçen sürenin uzunluğu ve buna bağlı olarak yaygın sigara kullanımı, düzensiz çalışma saatleri, düzensiz yemek alışkanlıkları ve uykusuzluk sürücülerin trafik stresine yeni halkaları risk faktörleri olarak eklenmektedir. Uzun yol sürücülerinde yapılan bir araştırmaya göre direksiyon başında kalınan sürenin artması ile anjiyografik olarak Koroner Kalp Hastalığının daha sık oranda görüldüğü ve kalp krizi ve senkop (bayılma) gibi sonuçları kötü olabilecek olaylar ile sonuçlandığı görülmüştür.
 
Kalp Damar Hastalıkları risk faktörleri olanların uzun yola çıkmadan önce mutlaka doktor kontrolünden geçmesi gerekmektedir” Dedi
 
Tatile çıkmak için uzun saatler direksiyon başında zaman geçirmek zorunda kalan sürücülerin de birtakım göz problemi yaşaması olasıdır. Can ve mal kaybı olmaması için sürücülerin pür dikkat olması ve iyi görüş kapasitesine sahip olması gerekir.
 
Medicana Konya Hastanesi Göz Hastalıkları Uzmanı Op. Dr. Ayşe Kıyak Yılmaz, uzun yola çıkacak şoförlere göz sağlığı ile ilgili uyarılarda bulundu; “ Sürücülerin düzenli göz muayenelerini yaptırmaları konusunda bilgilendirilmeleri gerekir; zira genç yaşta ehliyet alımından sonra bir daha göz muayenesi olmamaktadırlar.
 
Özellikle uzun yol şoförlerinin orta yaş üstü olduğu düşünüldüğünde gözde herhangi bir nedenle oluşmuş görme azlığı veya görme alanı kaybı kazaya davetiye çıkarmaktadır. Sürücülerde en basitinden klima ve ısıtma sistemlerine bağlı gözde yanma, kuruluk oluşabilir; hem dikkat hem de görüş kalitesi etkilenebilir. Bununla birlikte güneş ışınları, diğer arabaların farları, yerdeki kar ve yansıyan ışınlar da görmeyi etkileyip kamaşma, ışıklarda saçılma yapabilir.
 
Gözde oluşmuş bir katarakt hem görme düzeyini hem de görüş kalitesini azaltır ve kamaşma yapar. Bazı göz hastalıklarında görme alanı daralır. Düzeltilmemiş kırma kusurları da görme azalmasına ve ışıklarda saçılmaya neden olarak görüş kalitesini azaltır.
 
Yolda ister güneş olsun ister kar; iyi, orijinal, bakanlık onaylı, UV filtreli, antirefle ve polarize özellikli güneş gözlüğü kullanmalılar. Eğer görme azlığı yapan bir hastalıkları varsa tedavisini yaptırana kadar araç kullanmamalılar.. Görme alanı daralması ve bozulması yapan hastalığı bulunanlar araç kullanmamalılar.”dedi
 
Yolda aniden acıkma, ellerde ayakta titreme, çarpıntı, soğuk terleme olabilir. Bu kan şeker düşüklüğünün belirtileri olabilir. Böyle durumda aracı hemen sağa çekmeli, güvenli bir yerde park etmeli, eğer mümkünse kan şekerini ölçmeli, kan şekeri düşükse gıda takviyesi yapmalıdır.
 
Konya Medicana Hastanesi İç Hastalıkları, Endokrinoloji ve  Metabolizma Uzm. Dr. Mine Öztürk, uzun yola çıkacak Diyabetik hastalarına uyarılarda bulundu; “Önemli olan yolda hipoglisemi yaşamamak için önceden tedbirler almaktır. Diyabetik ilaçları doktorun önerdiği gibi zamanında ve doğru miktarda almalı, diyetisyenin tavsiye ettiği şekilde ara öğün uygulamalı, buna rağmen şeker düşme ihtimaline karşı yanında kan şekerini hızlı yükseltecek şeker ve meyve suyu bulundurmalıdır.
 
Unutmayalım ki kan şekerini dengede tutmaya çalışmak; kan şekerini düşürüp sonra yükseltmeye çalışmaktan çok daha sağlıklı ve doğru bir harekettir.
 
 İnsülin direnci, kan şekeri normal olmasına rağmen insülin hormonunun normalden fazla salgılanması anlamına gelir. Çabuk acıkma, geç doyma, yemeklerden 2-3 saat sonra olan acıkma hissi, elde ayakta titreme, soğuk soğuk terleme ve baygınlık hissi, tatlı yeme isteği, giderek kilo alan kişinin ailesinde şişman ve diyabetli kişilerin varlığı durumlarında insülin direncinden şüphelenmek gerekir.
 
İnsülin direnci ve obezite ile Yemek borusu, Kalın bağırsak, Safra yolları, Pankreas, Meme, Rahim, Yumurtalık, Prostat, Böbrek, Mesane, Tiroid ve Lenf kanseri riskini artmaktadır.Ayrıca insülin direnci, şeker hastalığı, inme, kalp damar hastalıkları, ateroskleroz, hipertansiyon, karaciğer yağlanması, lipid yükseklikleri, polikistikover hastalığı ve infertilite gibi birçok hastalık ile ilişkilidir.. Alzheimer (bunama) ile insülin direnci arasında bağ olduğu da unutmayalım.” dedi..

 

Kaynak..

 
Ayrıca bebekleri ile yola çıkacak arkadaşlarımız, aşağıdaki konuyada kısaca göz atması faydalı olacaktır..
 
 
Şimdiden hayırlı yolculuklar, keyifli forumlar.. :flowers:
Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Kaan KAHRAMANER

Lastik havaları, yağ ve cam suyu önemli. Gideceğiniz yolda daha önceden deneyiminiz yoksa yola dikkat edin. Rampa var ise son sürat girmeyin arkasından ne geleceğini bilemeyebilirsiniz. Gündüz yolculuk etmek en mantıklısı. Uzun yolda gece yolculuğu şehir içindeki gibi değildir. Aynaları düzenli kontrol edin. Tehlike uzun yolda genelde önden değil arkadan gelir. Eğer dikkatiniz dağılmaya başladıysa en kısa sürede mola verin. Mola verebilecek yer yoksa tehlikenin olmadığı bir yerde durun ve biraz hava alın. Arabada aileniz varsa daha dikkatli olmalısınız. Heleki hanımınız çok konuşuyorsa daha dikkatli olun. Ama birinin sizi tetikte tutması daha iyidir. Yalnız yolculuk ediyorsanız hareketli müzik dinleyin. Ama sesi çok açmayın. Yolu dinlemeniz lazım. Korkmayın. Sakin olun. Viraja çok hızlı girmeyin. Oldu girdiniz direksiyonu sert tutun hakimiyeti kaybetmeyin ve en önemlisi gaz kesmeyin. Bilmediğiniz yol ise virajlara yine de hızlı girmeyin. Yağış olabileceğini düşünürek uzun yolda mutlaka lastiklerinize gereken bakım yapın. Gerekiyorsa yeni lastik alın. Sizi yola bağlayan en lastikler. Hayırlı yolculuklar. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...