İçeriğe Yönlendir

Focus 2 - Turbo Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar


Gökhun Lekesiz

Recommended Posts

Gökhun Lekesiz
(düzenlendi)

Arkadaşlar merhaba,

Aramızda bugüne kadar bazı arkadaşlarımız tıpkı bugün benim de yapmak zorunda kaldığım gibi ( Konu detayı burada ) turbo yenileme yapmak zorunda kaldı. Bugünden sonra da muhakkak olacaktır. Fakat işin artniyet kısmının çok fazla olduğunu öğrendim ve öğrenmiş olduğum şeyleri sizlerle de paylaşmak istedim.

Aksaraydaki parçacıları dolaşıp turbo araştırdım. Aman dikkat arkadaşlar. Ford parçacılarının tamamını dolaştım. 1 tek yer haricinde (reklama girmezse o yerin adını da verebilirim.) kimse sattığı turboya garanti vermedi. Açıkçası bu durumdan işkillendim. Sıfır parçaya nasıl oluyor da garanti vermiyorlar diye. O gittiğim yerdek esnafın dürüstlüğü sayesinde çevrede esnaf diye geçinen ... (forum kuralları gereği söylemek istediklerimi yazamıyorum) revizyonlu turboları sıfır diye satıyorlar ya da satmaya çalışıyorlar bizlere. (Revizyonlu alsak ne olur, sıfırlanmış, fiyatı da makul diye düşünen arkadaşlar olursa onlara da ustamla yapmış olduğum sohbetin kısa bir bölümünü aktarayım. Benimki ile aynı model ve aynı sorunu olan bir araçta revizyonlu ard arda 3 tane turbo değişmiş. Takılır takılmaz ötme yapıyor. Sadece cebe zarar yani)

Turbo üstünde yeşil bir etiket var. Garrett orjinallik etiketi. Revize olan ürünlerde yani o esnaf şahsın gösterdiği haricinde hepsi hıpranmış kısmi olarak yırtık şekildeydi. İlk uyarı orjinal sıfır bir üründe asla bu etiketin hasar göremeyeceği şeklindeydi.

İkinci uyarı ise turbo ne kadar temizlenirse temizlensin içinde yağ vs kalıntısı kalacağı ve parmağınızı içeri sokup iç kısımda gezdirince kalıntı bırakacağıdır. Gerçektende revize turboların hepsinde bu kontolleri yaptım ve hepsinde de söylenen durumlarla karşılaştım.

Sonuç olarak sıfır diye satılmaya kalkışılan revize turbolar 800-850 TL idi.

Bahsettiğim esnaf ise Ford-Otosan kutusunda barkodlu gerçek sıfır ürünü biraz pazarlık ile 980 TL'ye bıraktı. Garanti konusunda ise prosedür şu imiş. Takılan yeni turbo sorun çıkarır ise Otosan'a, turbonun satış faturası ve aracın ruhsat fotokopisi ile gönderiliyor. Orada çeşitli testler gerçekleştiriliyor. Sonuç olarak ürünün montajından kaynaklı bir hata değil ise (turbo montajı sandığım gibi eski turboyu sök yeni turboyu tak bas git şeklinde değilmiş onu da öğrendim) ürün yenisi ile değiştiriliyor.

Otokoç ise 1275 TL fiyat verdi. Garantisi ise montajı kendileri yaparsa geçerliymiş. Ayrıca bakımları da otokoçta yaptırmak gerekiyormuş garantinin devam edebilmesi için. Kısacası pek de mantıklı bişey gibi gelmedi bana.

Sıfır turboların piyasası, garantileri ve hileleri bunlar arkadaşlar.

Herkese kazasız, cezasız, güvenli sürüşler.

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Bahad?r

Daha bugün arkadaşım servisde turboya 3 bin lira fiyat aldı.Bu nedir ?İkisinin aynı şey olmadığı belli.

Dışarda o parçaya 1750 lira fiyat aldı.Şimdi düşünüyor hangisine yaptırsam diye.Servis garanti vermiş diğeri sıfır olduğu halde garanti vermemiş.

Yorum bağlantısı
Gökhun Lekesiz

Servis fiyatına işçilik dahil değildi. Belirtmeyi unutmuşum. Gerçi Yaklaşık 1750 TL de işçilik çıkacağını sanmıyorum. Bi parçacının söylediğine göre geçen ay otosanda turbo fiyatı 1600 küsürlerdeymiş. Daha yeni düşmüş fiyat. Bilgi ne derece doğru emin değilim. Aradaki fark az değil. İsterseniz temin etme konusunda yardımcı olmaya çalışırım.

Servis garanti vermiş diğeri sıfır olduğu halde garanti vermemiş.

İstanbul Aksaraydaki parçacılarda da garanti vermeyenler (yani neredeyse hepsi) revizyonlu ürün yani ikinci elden sıfırlanmış satıyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Çok değerli bilgiler, ayrıca orjinal bile olsa bu paralar etmez diye düşünüyorum. Talep varsa fiyat uçar misali...

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)

Yahu "3rd party" turbo takılıp ona göre mapping yapılamaz mı? İkisini toplasan bu paraya gelir. Üstüne bi de +15-20hp alınır. :D

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Bahad?r
Çok değerli bilgiler, ayrıca orjinal bile olsa bu paralar etmez diye düşünüyorum. Talep varsa fiyat uçar misali...

Çağlar bey sizce bu 3 bin lira servisden servise değişecek bir fiyat mı? Çok güncel bugün başına geldi arkadaşımın.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yetkili servis parça satış fiyatı Van - Edirne fark etmez, liste fiyatıdır, işçilik rakamı telefonda yanlış telaffuz edilebilir ama faturada O da aynıdır.

Özel parçacılar, tıpkı aynısı parçayı bir şekilde daha ucuza satabilirler bu ayrı konu.

Yorum bağlantısı
Guest Bahad?r
Focus u alalı 15 gün falan oldu ama 5 yıllık Peugeot 307 1.6 HDI kullanıcısıydım.Ve Ankara'da firma yazmam yasak olabilir diye yazmıyorum.Ostim de sadece Turbo satan bir yer var.Pejo da aynı turboyu kullanır arabamdaki şahsi hatamdan dolayı turbo kanatları yamuldugundan değiştirmek istemiştim gecen yıl.Servis 3000 lira dediğinde Eniştem Ostim de işyeri sahibidir şirketin Turbolarını buradan alırız diye adama götürdü.Orjinal Turboyu(ki kutusunu ben actım) 560 Liraya alarak 100 lirada işcilikle taktırdım.O güne kadar servise bakıma giden ben adamlara kızmaya gittim.Yüzsüzlük mü desem ne desem Servis müdürü Turbocunun telefonunu istedi benden:)

:D dumur ..

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
Yüzsüzlük mü desem ne desem Servis müdürü Turbocunun telefonunu istedi benden:)

O adama da pahalı geliyor da o yüzden.

Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

herkes bir yol tutturmuş gidiyor. dikkat etmekte fayda var bu güzel tecrübe ve bilgiler için sağolun.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Gökhun Lekesiz

Konuya son birşey daha eklemek istiyorum. Bildiğiniz gibi Peugeot 307 ve Ford Focus'un motor ve bileşenleri aynı. Fakat bizzat test ederek öğrendim ki arada ciddi bir kalite farkı varmış. Aracımın turbosu arızalanınca Peugeot çıkmacısı olan tanıdığımızdan sıfır ayarında Peugeot 307 109HP'lik versiyonun turbosundan aldım. Ertesi gün Tekirdağa gidip geldim. Dönüş yolunda 150-160 Km/h ortalama hız ile gelirken Selimpaşa taraflarında yokuş tıranırken birden turbo gitti. Aracım traktör performansına düştü bir anda :) Neyse zar zor götürdüm aracımı. Tekrar değişti. 2 gün kadar araca yüklenmeden kullandım. Sıkıntı çıkmadı. Sportif sürüşe geçince (3000-3500 rpm sürüş 4000 rpm vites değişimi) turbo yine dağıldı. Anladığım kadarıyla yüksek performansta her ne kadar marka model vs aynı olsa da Peugeot'un kullandığı turbo Focus'a dayanamıyor. En sonunda piyasadaki çakal ortamından da dolayı bahsetmiş olduğum namuslu esnafa gidip sıfır otosan çıkışlı turbo aldım ;) Kafam rahat ;) Hatıra binaen değişimde sorun yaşamadık biz. Fakat normalde kesinlikle değişim ya da iade yapmazlar. Dolayısıyla böyle bir imkanınız yoksa çıkma turbodan uzak durun derim. Herkese kazasız, belasız, cezasız sürüşler.

Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir

Turbonun markası zaten araç markasından bağımsız, o yüzden ikisinde farklı olacağını sanmıyorum.

Yorum bağlantısı
Murat Uzun

Gökhun Bey,

Çok değerli bir tecrübeyi bizlerle paylaştınız.Size teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Revize edilmiş turbo alınmaz. Turbo sadece pervaneden ibaret değil. Turbonun başka görevleride var. Gaz pedalının açısına göre egsoz gazını ya pervaneye yada egsoz manifoltuna gönlendirerek turbo basıncını ayarlıyorki gönderilen yakıt için uygun hava alınsız, yada ayak gazdan çekildiğinde egsoz gazı turboyu cevirmeden direk manifolttan atılsınki düşük devirli motora turbo fazla hava basmasın.

Birde piyasada yeni birşey oluşmuş, turbodan az bir ses geldin, hemen turbo gitmiş değişeçek diyorlar. Turbo bu, motorun 10-15 kat fazla devirle döner, ses yapacak tabi. Çekişte problem yoksa, yakıt tüketimi normalse, siyah duman atmıyorsa turbo istediği kadar ötsün, sese bakmayın.

Yukarıda bahsedilen fiyatlarda çok yüksek.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Gökhun Lekesiz
Kaç bin km de turbonuz bozuldu. Turbo kurallarına uydunuz mu? :lol2:

125bin civarında bozuldu. Turbo kurallarına %100 uydum diyemem. %95 diyelim :good1: Biraz süpriz bir durum oldu. Özellikle de aracın benden önceki sahibinin Ford yetkili servis personeli olduğu düşünülürse.

Gökhun Bey bu işi çok iyi bilmiyor olabilirim diye yazıtınızı Türkiye'ye Turbo ithal eden bir firmayla paylaştım.Eğer reklam olmaz denirse firma adres ve ismini de veririm.Garret Brezilya üretimi ve seri numaralarından bakılınca "Markalara" göre değil efsafa göre turbo üretiyor.Ve Peugeot ile Ford un motorları PSA grubu ile ortak üretim olup aynı fabrikadan cıkmakta.Aralarındaki fark şanzıman vb gibi farklar motorda fark yok.Yani kısaca o marka ile bu markanın turboları aynı.Hatta daha da ileri gidelim Volvo ve Tr de olmasa da(sanırım) Mazda ların da aynı motor ve turboya sahip oldukları sitesinin incelenmesi sonucu görülecektir.Saygılar
Turbonun markası zaten araç markasından bağımsız, o yüzden ikisinde farklı olacağını sanmıyorum.

Üretici firma Garret. Bahsettiğiniz gibi Ford ya da diğer üretici firmalar ile alakası olmayan bir durum. Fakat özellikle çalıştığım sektörden (bilgisayar donanım yazılım vs) bildiğim bişey var. O da görünüş olarak herşeyin bire bir aynı olup da ürün nitelikleri bakımından (kalite, parça ömrü, dayanıklılık vs) kalite kalite sınıflandırılarak ürünlerin fabrikalardan çıktığıdır. Benimki yaşanmış bir deneyim. Belki de talihsizlikler zinciri olabilir. Ama 2 defa üstüste olması ne derece tesadüf olur ayrı bir konu.

Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger

Nedense bu turbo sorunları Ne Pegueot da ne de Cıtroen de yaşanmıyor. Bunun teknik bir açıklaması var mı?

Yorum bağlantısı
İhsan Yargıcı
Nedense bu turbo sorunları Ne Pegueot da ne de Cıtroen de yaşanmıyor. Bunun teknik bir açıklaması var mı?

gerçekten aynı soruyu bende günlerdir sormayı düşünüyordum. aynı motor farklı 4 araçta kullanılıyor ve sorun nerede ise 1 markada kronikleşmişken diğerlerinde bu sorundan eser yok. acaba bahsedilen turbo imaltçısı 1000 tane üretip 250 250 mi dağıtıyor yoksa üretim bandını firmalara göre değiştiriyormu. yada biz fordcularmı diğerlerine (pug- ctr-volvo culara) göre sertmi kullanıyoruz

Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir

Bunun sebebi belki de filo araçlarında Ford'un daha fazla satışının olmasıdır. Bu tarz araçlar dikkat ettiğim kadarıyla oldukça özensiz kullanılıyor, turbo da özensizliğe pek gelmiyor.

Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger

İyi de o kadar çok özenmeme rağmen 80.000 km de turbom değişti garantiden. Bence bu teknik olarak bir problem.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Yok gibi bence, düzgün kullanım yağ ve hava filtrelerini son ana kadar kullanmadan biraz daha erken değişimle uzun süre dayanacağını düşünüyorum ben.

Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger

Ben şu sonuca vardım. Periyodik bakımların 15 bin km de bir değil de 10 bin km de bir olması lazım. Yağın kullanım süresi arttıkça turboya zararı daha fazla oluyor. Ben bakımları 10.000 km de bir yaptırmaya başladım...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Ben şu sonuca vardım. Periyodik bakımların 15 bin km de bir değil de 10 bin km de bir olması lazım. Yağın kullanım süresi arttıkça turboya zararı daha fazla oluyor. Ben bakımları 10.000 km de bir yaptırmaya başladım...

+100

isabet etmişsiniz, ben bunu çoktan yapmıştım, malum burası Türkiye yollar ve havadaki toz oranı berbat, ben yağımı 7500 de değişiyodum, şimdiyse tam sentetik yağ kullanıyorum ve değişimi 10000 de yapıyorum, sizde tam sentetik yağ kullanmalısınız.

Yorum bağlantısı
Ertuğrul Büber

Bizim ilçede 2 tane pejo 407 var.Bir tanesi turbo değişti.Diğeride şu an ötüyor.Yani bu hepsinde var demekki.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...