Mehmet Ezginler 13 Ekim 2009 Paylaş 13 Ekim 2009 Otomobillerde önden çekişmi yoksa arkadan itişmi daha güvenli kullanış imkanı sunar. gerçi benim tercihim önden çekiş arabalar: kışın karda ve yolda uzun rampa yollarda + sagladıgını sanıyorum peki yakıt olarakta aralarında fark varmı varsa sebepleri nelerdir .acaba dogrumu biliyorum. Yorum bağlantısı
Metehan Şahin 13 Ekim 2009 Paylaş 13 Ekim 2009 (düzenlendi) Günlük kullanım açısından tabiki önden çekiş araçlar öne çıkar serilikleri açısından, fakat güç gösterisine gelince arkadan itişler tartışılmaz sanırım. Basit bir örnek sürat için yapılmış araçlar hep arkadan itiştir (istisnalar olabilir). bknz.: formula 1 araçları. 13 Ekim 2009 tarihinde Metehan ?ahin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serkan Çok 13 Ekim 2009 Paylaş 13 Ekim 2009 bukadar kayıp olmasa 4 ceker diyeceğim ama oda hem önden hem arkadan kayıyor virajda Yorum bağlantısı
Volkan Aydogdu 13 Ekim 2009 Paylaş 13 Ekim 2009 (düzenlendi) Güvenlik açısından önden çekiş...Dediğiniz gibi karda kışta...Misal iki yerli araç karşılaştırayım Doğan ile Reno 12 Toros İkisine de sahip olmuştuk kışları toros hiç yolda bırakmadı fakat doğanın bıraktığına şahit olmuştum...Bizde yüksek süratlarda kullanıp yarış pilotu olmayacağımıza göre önden çekiş tercihimdir... 13 Ekim 2009 tarihinde Volkan Aydogdu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu 13 Ekim 2009 Paylaş 13 Ekim 2009 Çok derin ve bilimsel verilere dayanması gereken bir konu. Bir belgeselde; belli bir beygir gücüne kadar(yanılmıyorsam 125 bg filandı) önden çekiş, bunun üzeri için arkadan itişin daha iyi olduğunu saptamışlardı. Ama konu güvenlikse, bunu da etkileyen bir çok faktör var. Yol durumu, yağış, hangi araç vb. Yorum bağlantısı
Mehmet Can Çimir 13 Ekim 2009 Paylaş 13 Ekim 2009 Günlük kullanımda önden çekişli araçlar daha güvenlidir. Arkadan itişliler için sürüş tekniğinin daha iyi olması gerekir (kuş serisini falan ayrı tutuyorum tabi). Zaten bir süre sonra tekniğiniz kendiliğinden gelişir Yorum bağlantısı
Sezgin Geridönmez 13 Ekim 2009 Paylaş 13 Ekim 2009 Arkadan itişte aktarımdan meydana gelen bir güç kaybı olmakla beraber, konfor olarak önden çekişli araçlara kıyasla genelde daha iyidirler. Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 13 Ekim 2009 Paylaş 13 Ekim 2009 200 bg'e kadar öndan, sonra arkadan itiş.Ben onno ustanın yalancısıyım. Yorum bağlantısı
Alpaslan Ayık 20 Ekim 2009 Paylaş 20 Ekim 2009 200 bg'e kadar öndan, sonra arkadan itiş.Ben onno ustanın yalancısıyım. Bencede araba sedan ise arkdan itiş , hatch back ise önden çekiş, çünkü önden çekiş otomobiller sedan olduğu takdirde savurma sonrası toparlama çok zor oluyor. Zaten sırf bu yüzden yol tutuşunu arttırmak için 4x4 olduğu hade subaru imprezalar hatch back olarak üretilmeye başlandı. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Ekim 2009 Paylaş 21 Ekim 2009 Güçlü araçlarda arkadan itişli... Orta güçte ve güçsüz araçlarda önden çekişli performanslı Yorum bağlantısı
Ali Emre Öksüz 22 Ekim 2009 Paylaş 22 Ekim 2009 Güçlü araçlarda arkadan itişli... Orta güçte ve güçsüz araçlarda önden çekişli performanslı +1 Sürüş keyfi olarak arkadan çekişin tadı bir başka... Yorum bağlantısı
Özdemir Erten 22 Ekim 2009 Paylaş 22 Ekim 2009 Güçlü araçlarda arkadan itişli... Orta güçte ve güçsüz araçlarda önden çekişli performanslı +06 bakınız=bmw,mercedes,porsche... Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 22 Ekim 2009 Paylaş 22 Ekim 2009 Mümkünse 4x4 tercih ederim,olmazsa bence arkadan itiş. Yorum bağlantısı
Cem Boneval 22 Ekim 2009 Paylaş 22 Ekim 2009 Soruya yönelik: Performans deyince ne anlıyorsunuz? Yarış pistindeki tur zamanı mı, 0-400m hızlanma mı, slalom testindeki süre mi? Örnekler arttırılabilir. Önce her iki sistemin iyi ve kötü yönlerine bakalım: Önden çekişte ara aktarma organları olmadığından (şaft vb) motor gücünü kısa yoldan tekerleklere aktarabiliyoruz. Dolayısı ile hem gürültü hem tüketim göreceli daha düşük düzeylerde kalır. Ayrıca ağırlıktan da tasarruf etmiş oluruz. Motor ağırlığı ön akslara bastığından kaygan yol koşullarında traksiyon daha iyidir Yine motor ağırlığı nedeniyle araçlar tutunma sınırını aştıklarında önden kayarlar, bu yürüyen aksam ayarlarında da mühendislerce desteklenen bir durumdur, çünkü ön tekerleklere güç verdiğinizde aracı yoluna sokarsınız, kendi halline bırakırsanız da yol dışına doğru kayarken kendi kendini frenler, yani kısacası daha güvenlidir ve aile babası için daha rahatlatıcı bir sürüş sağlar. Dönüşlerde sert gaza basmalarda direksiyon sistemine biraz daha fazla yük biner ve belli bir huzursuzluk yaratabilir. Bu sorun eskiden çok belirgindi, gelişmiş sistemlerde bu salınımlar çok iyi tamponlanıyır. Önden çekişin bence tek ve öenmli olabilecek dezavantajı yüksek güçlü motorlarda sert kalkışlarda arkaya ağırlık aktarımı nedeniyle ön tarafın hafiflemesi ve traksiyon kaybetmesi ve burnun huzursuz bir şekilde dolaşmasıdır. Traksiyon kontrol sistemleri ve karmaşık diferansiyel kilitleri ile bu sorunla başetmek mümkün, örneğin Ford Focus RS şu anda 300 BG civarında ve önden çekişli. İdeal çözüm mü derseniz değil, ama kullanılabiliyor. Bence bu düzeylerde güçlü motorlarda gerçekten 4x4 daha avantajlı bir traksiyon sistemi ve tercih edilmeli, ancak o da ekstra ağırlık, ekstra maliyet ve ekstra tüketim demek. Arka tekerleklerdeki kontrolsüz güç sıradan bir sürücü için ciddi bir tehdittir. Kaygan bir yolda ön tekerlekler hafif yana dönük konumda gazı köklediğiniz zaman, etkin bir traksiyon kontrolü yoksa yerinizde 360 derece dönmeniz yüksek olasılıktır. Traksiyon kontrol devredeyken bile kıç atmak çok kolaydır. Bu durum usta sürücüler tarafından kaygan zeminde "drifting" denilen kaydırma tekniği ile daha hzılı olma olanağı yaratabilir, ama gerçekten deneyim ve ustalık ister. Arkadan itiş buna karşılık sert kalkışlarda daha dengeli ve sakin bir hızlanma sağlar. Şimdi gelelim performans konusuna, eşit motor güçlerinde ve fakat biri önden çekişli biri arkadan itişli benzer iki aracı piste salarsak ne olur. Düşük güçlü motorlarda hemen hiç arkadan itiş kalmadığı için kıyaslama yapmak zor; ancak güçlü araçlarda fikir vermesi açısından izleyebileceğiniz iki video var, biri Focus RS Evo X diğeri aynı arçlar + BMW 135İ MSport kıyaslamaları. Sonuç mu? BMW biraz yaya kalıyor, Evo X yaklaşık 1'22" tur zamanında 1" daha hızlı, ama hepsinde sürüş kontrolü ve zevki süper Bakabilirisiniz: Son bir ilave: Karoser yapsının aracın yol tutuş özelliğine hemen hiç katkısı yoktur ve Subaru'nun HB üretim kararının da bu durumla bir ilişkisi yoktur. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ekim 2009 Paylaş 22 Ekim 2009 Yarışa girerken önden çekiş, günlük kullanımda arkadan itiş, diyerek cevaplayan bir pilot vardı. Bence güzel tarif. Yorum bağlantısı
Engin Ünal 22 Ekim 2009 Paylaş 22 Ekim 2009 Bir defa arkadan itişli bir araç aldım , şafttı , diferansiyeldi , aynaydı , mahrutiydi ömrümü yedi bir daha almam. Yorum bağlantısı
Cem Boneval 22 Ekim 2009 Paylaş 22 Ekim 2009 Yarışa girerken önden çekiş, günlük kullanımda arkadan itiş, diyerek cevaplayan bir pilot vardı. Bence güzel tarif. Çağlar Bey tersi olmasın? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 22 Ekim 2009 Paylaş 22 Ekim 2009 arkadan çekişli araçların kontrolü daha zor olabiliyor. ama arkadan çekişli araçta sanki daha fazla hızlanıyor gibi hissediyorum ben. ivmelenme fazla gibi hissettiriyor bana tabi göstergeye bakamazsak Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ekim 2009 Paylaş 22 Ekim 2009 Yok tersi değil, zevk için arkadan itiş, yol tutuş için önden çekiş. Yorum bağlantısı
Guest Aydan Tambay 24 Ekim 2009 Paylaş 24 Ekim 2009 Türkiye şartlarında, kesinlikle önden çekiş. Yorum bağlantısı
Misafir 24 Ekim 2009 Paylaş 24 Ekim 2009 Zevk amaçlı güçlü motorlarda pist koşullarında arkadan itiş. Günlük kullanım yol tutuş rahat kullanım amacıyla önden çekiş. Yorum bağlantısı
Recommended Posts