İçeriğe Yönlendir

2009 Q2 haritası


Mustafa Tüfekçi

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi

navigasyonu test edeyim dedim bugün fakat şehirler arası hız sınırlaması 50 şeklinde gözüküyor. bunu nasıl aşabiliriz ve rota hesaplarken sorun yaratıyor mu bu durum.

ayrıca bazı yerlerde sağda kalın gibi birşey diyor. haritaya bakıyorum yol ayrımı gözükmüyor. bunu sebebi nedir? bana kamyoncu muamelsi mi yapıyor ağır vasitlar sağdan gidiniz diye :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Sağda veya Solda kalın demesinin sebebi ileride Sağa yada Sola yol ayrımı olması ve sizin o ayrımdan cıkmamanız içindir...

işin garibi sağda yol ayrımı varken bana sağda kalın uyarısı verdi :rolleyes: haritaya baktığımda rota düz devam ediyordu.

2009 Q1 i nasıl yükleriz peki sanırım onda bu sorunlar yok.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

kocaeli için çok eksik ve yanlışlık var. tek yönlerin çoğu yanlış girilmeyecek yerden götürmeye çalışıyor. dönüş yasağının olmadığı yerden döndürmüyor yolu uzatıyor. ve hayali dönüşler yaptırıyor. q1 i yükleyebilirsem onu deneyeceğim. inşallah istanbul içinde böyle değildir. yoksa benim için hiç kullanışlı olmayacak :good1:

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

bu 2009 q1 i bi türlü bulamadım. navitech sitesinde harita olarak bir 2008-10 haritası var acaba 2009 q1 bu mu oluyor. toolboxta da q1 diye bir harita bulamadım.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mustafa Tüfekçi

çok teşekkürler :) indirip deneyeyim. inşallah tüm sorunlar giderilmiştir.

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

hatalar çok,yeni yoncaları görmüyor,kısmi topraklı karayollarını tanımıyor.en önemlisi aracım kamyonet sınıfında fatih sultan mehmet köprüsünden geçmesi gerekiyor,kamyonetler için yazılım yok,otobüsü seçince bile sürekli boğaz köprüsüne girmemi istiyor,ters yollara dönüş yapmamı istiyor..

sağda kal demenin sağdaki yola sap demek olduğunu idrak ettim,o yüzden gözüm sürekli ekranda ve yakınlaştırılmış konumda..

herşeye rağmen büyük kolaylık,hatalarına alıştım

Q 2 yaklaşık 1 ay önce yüklemiştim ...

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

hız limiti sorunu devam ediyor d-100 için 50 sınırlaması var ?

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
Navigasyon cihazı ya da yazılımı zaten tak öyle kullan şeklinde değildir.O nedenle köprü için sadece 2. köprüye geçiş eklemeniz yeterli.2009.9'dada Otobüs seçerseniz 1. köprüye girmeyeceksiniz artık.Kamyon yazılımların tamamından çıkartılıyor artık (olanlarda bu sene sonundan itibaren kalkacak) nedenleri çok.Avrupa'da artık amaca uygun cihaza satılmaya başlandı.Yani aracınız kamyon ise ona ait haritalı cihaz alacaksınız vs.

Elinize gelen haritadaki bilgilerin son 5-6 ay öncesine ait olduğunu unutmayın,ayrıca size hatalı gelen yerleride bildirim ile harita firmasına bildirirseniz daha hızlı güncellenecektir.Yoksa her güncellemede rutin programa alınacak yerler yapılır zaten,standart budur.

Aslında sağda kal (ingilizceside aynıdır) sağ şeritten devam et anlamındadır,eğer şerit sağa dönüyorsa evet dönmelisiniz.2010 haritalarında artık tabela bilgileride olacağından biraz daha kolay olacaktır.

Ülke olarak sorunumuz aslında navigasyon kültürüne alışkın olmamamız,hala 3. çıkıştan dediğinde nasıl sayacağım diyenler olduğu sürece bu biraz zaman alacaktır.

Her şeye rağmen evet bu cihazların olmaması düşünülemez,bir zamanlar cep telefonu yokken acaba nasıl buluşuyorduk gibi olacak yakında.Ama burada önemli olan şey ise firmaların kullanıcıları üzmemesi.

Sevgiler

Teşekkür ederim Bülent bey

aramızda olmanız büyük bir bilgi paylaşımı..

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
İndirdiğiniz haritanın tarihi nedir ? Ve ayrıca lokasyon neresi ?

ben körfezden izmit merkeze kadar baktım şehir içi şehir dışı hep 50 umuttepede kocaeli üniversitesinden eski istanbul yoluna kadar bir yerde 90 diyor ki orda da 70 le radar kontrolü oluyor :fiuw:

ayrıca izmit merkezin 1.5 yıldan beridir bitmiş olan d-100 ve yan yolu haritada gözükmüyor onuda bu gün farkettim. ve eski yola göre halk evi durağının ordan sola dönüş yaptırıyor. artık orada sola dönüş yok (istanbuldan gelip adapazarına gidiş yönünde)

ayrıca merkezden umuttepe ye çıkan yeni yolu kullandırmıyor. şehir içinde turlata turlata turlata umuttepe yerleşkesine çıkarıyor ki rota hesaplamasını hızlı dememe rağmen şehir içinde dolandırmak isityor. ana yolu kullanmıyor.

kocaeli için çok eksik var. yolların çoğu 1 seneden daha eski şekline göre yapılmş. yine izmit merkezde bir çok dönüş yasağı hatası var

harita 090930 başarsoft

istanbulda kullanmak için aldım ama kocaelindeki bu karışıklıklar kim bilir istanbulda ne alemde. biraz hayal kırıklığı var. allah için hedefe ulaştırıyor ama biraz uğraştırıyor. ve sesli uyarı sistemi bazen kafa karıştırıyor. haritada düz giden yolda sağda kalın diyor ya yolla harita uyumunda sorun var yada seslendirmede

Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir

Sanırım birçok kişi bu cihazları biraz da oyuncak olarak kullanıyor, eve giderken bile "acaba ne tarif edecek" diye sürekli açık :D

Google'ın navigasyon konusuna girişi olacakmış Bülent Bey, bu konuda fikriniz var mı? Yazılımı da ücretsiz dağıtacakmış.

2- Navigasyon cihazları birer asistandır,ve bilmediğiniz yerlerde kullanım için tasarlanmışlardır.Eğer bildiğiniz yerlerde kullanırsanız sorun yaşarsınız.
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Merhaba,

Öncelikle umarım bu hataları harita sağlayıcı firmaya veya cihazın itahalatçısı firmaya mail yolu ile bildirmişsinizdir.

Öncelikle navigasyon konusunda bazı noktalara değinmek lazım ki hata olması.

1- Esas olan karayollarının koyduğu uyarıcı tabelalardır,öncelikle onlara uymalısınız doğal olarak.Bu navigasyon yazılımları içinde veya klavuzlarındada açıkça yazar.

2- Navigasyon cihazları birer asistandır,ve bilmediğiniz yerlerde kullanım için tasarlanmışlardır.Eğer bildiğiniz yerlerde kullanırsanız sorun yaşarsınız.

3- Cihazınızda başarsoft'un verisi var dolayısı ile bu firma zaten bu bilgileri zaman içinde güncelliyor,çünkü güncellemek zorunda.Sadece navigasyon için harita üretmediği için ve bu haritaları devlet kurumlarınada sağladığı için kısa zamanda çok yol alıyor.Ama genede tüm dünyada olduğu gibi hatalı yerleri görüp bildirirseniz dahada çabuklaşır.

4- Başarsoft henüz 3 senedir navigasyon haritası sağlıyor,dahada gelişiyor.Sizin yerinizde olsam bir teleatlas haritalı cihaz alıp (arkadaşınızdan olabilir) bu dediğiniz yerlere bir bakmanız.O zaman bu devasa farkı anlayacaksınızdır.

5- Türkiye'de hala navigasyon terimlerine alışma zorluğu var,düz giden yolda sağda kalın lafını boşuna demez,mutlaka yola ait bir ayrım vs. vardır.Bunun yerini yazarsanız bende bir bakmak isterim doğrusu.

Sevgiler

hataları yollayabileceğim bir adres verebilir misiniz rica etsem. navitech sitesinde bulamdım :)

1- hız sınırları konusunda zaten yol levhalarına bakıyorum fakat rotada sapma yapması sorun yoksa zaten hız uyarsıı kapalı kullanıyorum.

2- bildiğim yerler dışında. haritada bariz dolandırğını gözüküyor. ana yoldan düz gidilirken o ara sokakalardan koçaman bir u çizerek anayolun başından bizi çevirip anayolun sonuna götürüyor. (kocaeli üniversitesi anıtpark yerleşkesinden kocaeli üniversitesi umuttepe yerlerşkesine similaston yapınca side görebilirsiniz hızlı ve otomabil seçilince) bildiğim yerde deneme amaçlı kullanıyorum yoksa evin yolunu çok dolambaçlı götürüyor :D bilmedğim yerde zaten tam gezme modunda geze geze götürür heralde.

3- güncelenmeleri takip ediyorum ama en azından kocaeli için 1.5 yıldır değişmiş olan ana yollarda dzületilme ola güzel olur :)

4- ürünü başarsoft un çok tavsiye edilmesi sebebiyle aldım biraz da

5-sağda kalın uyarısının sebebide eski yolun değişmiş olması olsa gerek onuda yeni fark ettim zaten eski yolun üzerine yeni yol yapıldı haritada yol var doğru ama o yolda dönüşler değişti sağda yol ayrımı var harita düz gösteriyor ama seslendirmede sağda kalın diyor.(kordinat veremiyorum verebilsem çok daha anlaşılır olcak.) en yakın zmanda kordinat yazıp bakmanızı sağlayacağım :)

birde şu hedefe varmadan önce kurduğu cümle havada kalıyor :) ''300 metre sonra hedefe varmaya'' gibi havada kalan bir cümle :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...