İçeriğe Yönlendir

C Max 1 - Aracım sarsılıyor, sağa sola sallanıyor


Furkan Ak

Recommended Posts

Furkan Ak

Merhaba. Sorunum şöyle ki aracım düz yolda giderken bile ufak ufak sallanıyor yolun eğri kısımlarında ise bu sarsılma şiddetle sağa sola oluyordu.Önce amartisör sonra balance dediler,yaptırdım.Şimdi sarsıntı daha az hissedilmekle birlikte şikayetim devam ediyor.Aracın baskı-balatasının da bittiğini onun da sarsıntı yapabileceğini söylüyorlar.Konu hakkında bilgiye ve yönlendirilmeye ihtiyacım var.Şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Uğur Çakmak

Lastiklerinizin hava basınç durumu nasıl ve sağlamlık durumu nasıl, balon yapmış falan olabilir mı acaba?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Her zaman mı yapıyor belirli yollarda mı yapıyor? Bağımsız arka salıncaklar bazen beşik etkisi yapabiliyor asfalta bozulma olunca.

Yorum bağlantısı
Furkan Ak
Lastiklerinizin hava basınç durumu nasıl ve sağlamlık durumu nasıl, balon yapmış falan olabilir mı acaba?

Lastiklerimde bir sorun olmadığını söylediler.Arkaları da öne taktırdım balance dan sonra.

Asfalt kötü olduğunda daha çok hissettiriyor kendini.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Akla ilk olarak amortisörler geliyor..

evet amortisör kendini salıyor salıncakta sallanıyor. O sallantı ona benziyor

Yorum bağlantısı
Furkan Ak
(düzenlendi)

Servis önce sarsıntının sebebine önce amatisörlerden dedi.Kit komple değişecek (660tl). Sonra dısarda yapdırdık(90tl) fakat sarsıntı azalmakla birlikte devam edince yine servise gittik servis bu sefer amartisörler sağlam diyor.

Peki servise bile gerçekten güvenemeyeceksem kime güveneceğim.

tarihinde Furkan Ak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Ön takımlarda ya da lastiklerde birşey olması lazım. Amortisörün bozuk olup olmadığı kolay anlaşılır. Büyük uzunyol kasisinden geçtiksen sonra araba yukarı aşağı birkaç kez daha sallanıyorsa şevrole gibi amortisör bozuktur. İkinci bozukluk şekli çukurlara girerken tak tak vurursa yine bozktur. Bu ikisini yapmıyorsa amortisör değildir. sizde lastik problemli ya da ön takım kamber-kaster meselesi olabilir. Önce lastiklere baktırın başka emanet lastik takın deneyin. sonra kamber kaster ve ön takım boşluk kontrolu yaptırın.

Reklam demiyor mu babana bile güvenme :rolleyes:

Sizin amortisörleriniz bozuk değil ama eskidir. Değişmesi faydalı olur ama problem başka kaynaklı olduğundan çözmez. 90 liraya ne yaptırdınız? Amortisör değişmez o fiyata?

not: önce amortisör sonra balans dediyse o servise bir daha gitmeyin. Baskı balata eskimesini kendiniz hissedinceye kadar değiştirmeyin sakın.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Araç sert çukura düşme yada kaldırıma çarpma gibi bir durum geçirdi mi? Aracın sağa sola yalpalaması ya jant ya salıncaklardan olur gibi geliyor bana. Amortisörler tamir oldu galiba acaba tam yapamadılar mı ki

Yorum bağlantısı
Furkan Ak
(düzenlendi)

Serviste amarsörlere bilgisayarla baktılar ve problem olmadığını söylediler.Lastiklere sorun jantlardaki eğrilik mi? Sayet öyle ise onları yaptırdım. Fakat "kamber kaster ve ön takım boşluk kontrolu" hakkında bir şey bilmiyorum.Rica etsem biraz açar mısınız? Nereye götürmem gerekir?

Araç sert çukura düşme yada kaldırıma çarpma gibi bir durum geçirdi mi? Aracın sağa sola yalpalaması ya jant ya salıncaklardan olur gibi geliyor bana. Amortisörler tamir oldu galiba acaba tam yapamadılar mı ki

Aslında aracımı yeni aldım.Ankara-Konya arasında aynı gün dönerken başladı.Ben yolun çok bozuk olduğunu düşündüm fakat Ankara şehir içinde de devam edince bir terslik olduğunu anladım.Kaldırıma çarpma değil kasise dahi girmedim.Şimdi anlamakta gerçekten zorlanıyorum nasıl olduğunu.

tarihinde Furkan Ak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

lastikten kastı jant eğriliği değil. lastikte kuşak kayması tel atması gibi problemler. rot balansçıya gidin. tüm yapılacakları yaptırın. sonra lastikçiye gidin, lastikleri emanet lastikle değiştirsin eski meski. kullanın bakın. düzeldiyse problem lastiktedir. çok uzak ihtimal direksiyon kutusu ya da mahruti görevi gören dişli geliyor aklıma.

ya da hiçbirşey yok siz CMAX e alışma dönemi geçiriyorsunuz.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Nuri Başer
(düzenlendi)
Servis önce sarsıntının sebebine önce amatisörlerden dedi.Kit komple değişecek (660tl). Sonra dısarda yapdırdık(90tl) fakat sarsıntı azalmakla birlikte devam edince yine servise gittik servis bu sefer amartisörler sağlam diyor.

Peki servise bile gerçekten güvenemeyeceksem kime güveneceğim.

Furkan bey maalesef servisin yetkili yada yetkisiz olması birşey ifade etmiyor.. iş ustada yada teknisyende bitiyor.. bilgi, deneyim, azim, iş ahlakı v.s. ön plana çıkıyor..

tarihinde Nuri Ba?er tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Furkan Ak
lastikten kastı jant eğriliği değil. lastikte kuşak kayması tel atması gibi problemler. rot balansçıya gidin. tüm yapılacakları yaptırın. sonra lastikçiye gidin, lastikleri emanet lastikle değiştirsin eski meski. kullanın bakın. düzeldiyse problem lastiktedir. çok uzak ihtimal direksiyon kutusu ya da mahruti görevi gören dişli geliyor aklıma.

ya da hiçbirşey yok siz CMAX e alışma dönemi geçiriyorsunuz.

Mehmet Bey bende gerçekten bana mı öyle geliyor diye düşündüm fakat Konyaya giderken herhangi bir sorun yoktu.Sonrasında ise fark edilmeyecek gibi değildi.Aklıma gelmişken sorayım istiyorum. Volanla ilgili bir problem de olabilir dediler. Böyle bir olasılık var mı gerçekten?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

bir depo daha kullanın. aracı biraz arada zorlayın. değişme kötüleşme olursa olabilir belki.

Yorum bağlantısı
Furkan Ak

Peki baskı-balatanın değişmesi sırasında şayet Volanda hasar var ise görüncek midir?

Yorum bağlantısı
  • 4 yıl sonra...
Tufan Günaydın

hocam sorunu hallettinmi aynı sorun benim aracımda da olmaya başladı

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Ramazan Karaçolak

Arkadaşlar  Merhaba,

Buna benzer bir sorunda bende mevcut idi.2007 C-max  1.6 TDCi aracım özellikle 3-4 ve 5. vitesde devirlenirken araç sallıyordu.Yetkili servis ve bir özel servis aks'lerden dedi.Çok atmosferik bir fiyat istedi.Sağ ve sol aks komple değişecek dedi.Özel servisde aynı akslerden dedi.Orjinali çok pahalı.Yan sanayi takarız dedi.350-450 tl arası fiyat verdi.Son olarakda eşimin bir yakını özel bir ford servisinde çalışıyormuş.Tavsiye üzerine oraya gittim.Araç incelendi,sürüş testi yapıldı.Aks'lar kontrol edildi.Aks'lar yağsız,bakımını yapalım,yağlayalım dediler,işlem yapıldı.Test ettik olmadı,halen devam etmesi üzerine usta bir konudan şüphelendi.

Bunlarda bazen işinin ehli usta yapmaz ise veya atlanır ise bu tip sorun olabiliyor dedi.Bende merak  içinde dinledim.Sorun şöyle enjektör pulları değişirken eski pullar alınmadan üzerine yeni pullar atılarak işlem yapıldığında da böyle sorun olabiliyormuş.Araçda sallantı,silkeleme ve devirlenirken  isteksizdi.

Pullar yenileri ile değiştirildi.Motor Bakım ve temizliği yapıldı.Sonrasında sürüş testi yaptık ve sorunun çözülmüş olduğu görüldü.Bilgilerinize,

Bu sayede ustanın sağduyusu ile sağlam parçaların değişimi ve bir ton maddi külfetten kurtulduk.Tşkler.

Yorum bağlantısı
Halim Genç

aynı olay benim başımada geldi. ben aracı tanıdığım bir lastikçi arkadaşıma götürdüm. ilk defa orada lastiklerin yarım tur çevrildiğini gördüm. arkadaş bana lastiklerin iyi ama takamamışlar dedi. lastiklerin 3 tanesini söktü yani havasını indirip jant dan kurtardıktan sonra yarım tur çevirip balans ayarını yapıp yerine taktı ve arabam düzeldi. siz bence iyi bir lastikçiye gidin.

Yorum bağlantısı
Hasan Armagan

aynı olay benim başımada geldi. ben aracı tanıdığım bir lastikçi arkadaşıma götürdüm. ilk defa orada lastiklerin yarım tur çevrildiğini gördüm. arkadaş bana lastiklerin iyi ama takamamışlar dedi. lastiklerin 3 tanesini söktü yani havasını indirip jant dan kurtardıktan sonra yarım tur çevirip balans ayarını yapıp yerine taktı ve arabam düzeldi. siz bence iyi bir lastikçiye gidin.

Konuyu biraz daha açabilir misiniz? 

Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın

bende de aynı sorun vardı bazen çalkalıyor bazen çalkalamıyordu ama genelde çalkalıyordu . aynı  zamanda direksiyonu saga sola çevirirken çeyrek çeyrek dönüyordu 4 lastiği değişridim lastiklerin değişme zamanı gelmişti araba ok gibi oldu şimdi lastikler tel kırmış hatta biri balon yapmıs 2 tane jant eğilmiş bunlar bu kadar sallama yapmaz diye dusunuyordum ama yapıyormuş

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...

C maxın bagajına sığmaz mı bu  :)

 

Boşver bagajı filan, sen buna bak.

5. viteste 90 km sabit hızda giderken, hafif bir rampada, (yani aracı 4. vitese düşürecek kadar dik değil), sistem, aracın hızı sabit tutmak için gaza yüklenmesiyle birlikte bir homurtu başlıyor. Sağlam bir homurtu. Daha çok bir alt vites ister gibi titreşim de oluyor ama araç sıyırıp çıkıyor. Bu  şartlarda düz yolda herhangi bir sıkıntı yok, motorun sesi bile duyulmuyor, ama hafif rampada hissedilmeye başlıyor. Geçen aynı rampaya klima açıkken girdim, bu defa sesle birlikte yaman bir titreşim de oluştu. Bu olay sadece 5. viteste ve 90 km sabit hızda oluyor. Gaza yüklenip hızı artırırsam azalarak kayboluyor. Veya vites düşürüp motor devrini  yükseltirsem yine kayboluyor. :unsure2:

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Boşver bagajı filan, sen buna bak.

5. viteste 90 km sabit hızda giderken, hafif bir rampada, (yani aracı 4. vitese düşürecek kadar dik değil), sistem, aracın hızı sabit tutmak için gaza yüklenmesiyle birlikte bir homurtu başlıyor. Sağlam bir homurtu. Daha çok bir alt vites ister gibi titreşim de oluyor ama araç sıyırıp çıkıyor. Bu  şartlarda düz yolda herhangi bir sıkıntı yok, motorun sesi bile duyulmuyor, ama hafif rampada hissedilmeye başlıyor. Geçen aynı rampaya klima açıkken girdim, bu defa sesle birlikte yaman bir titreşim de oluştu. Bu olay sadece 5. viteste ve 90 km sabit hızda oluyor. Gaza yüklenip hızı artırırsam azalarak kayboluyor. Veya vites düşürüp motor devrini  yükseltirsem yine kayboluyor. :unsure2:

Cruise kontrolde mi oluyor,normal kullanımda nasıl denedin mi? gaza tepki verip aracın devirlenmesi durumda anormallik olmadığını düşündürüyor..Belkide her araçta aynı şartlarda benzer durum oluşur,denemek lazım

Yorum bağlantısı

Cruise kontrolde mi oluyor,normal kullanımda nasıl denedin mi? gaza tepki verip aracın devirlenmesi durumda anormallik olmadığını düşündürüyor..Belkide her araçta aynı şartlarda benzer durum oluşur,denemek lazım

 

Manuel kullanımda da aynısı oluyor. Belki araç yeteri kadar zorlansa alt viteslerde de olacak ama ikinci viteste bile pati çeken araçta alt vitesleri hangi yükle zorlayabilirim ki?

Ben de sana özellikle yazdım, aklında kalırsa dene bakalım. Senin araçta da benzer şeyler olacak mı.

 

Eğer bu durum normal değilse iki şey üzerinde duruyorum.

1. Enjektörlerdeki bir ayarsızlık veya sıkıntı en kritik noktada kendini iyice belli ediyor olabilir. Zira bu durum, gazlı bir aracın düşük vitesle rampa çıkmaya çalışmasını andırıyor. Avans vurmasıyla birlikte bütün sesler birbirine karışıyor gibi. Son iki aydır araç çok verimli çalışmaya başladı. Ş.içi tüketim 6 L.nin altına düştü :rolleyes: . Ben de şehir içinde 90'ı geçmemeye çalışıyorum. Zaten bu durumu da bu sayede fark ettim.

 

2. Oynar göbek volan ayrı bir ihtimal. Bu volanı hiç görmedim, dolayısıyla çalışma prensibini de bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Denerim tabi de aynı eğimi nasıl tutturacağız, her eğimde aynı durum oluşmaz..Trabzon yolunda karşıma uzun soluklu rampa çıkınca 4 vitese düşüp tekrar cruise almıştım.Bunu tüketimi dengelemek için yapmıştım.En üst vites az tüketimi sağlar fakat yokuşta durum değişir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...