Nuri Başer 12 Haziran 2010 Paylaş 12 Haziran 2010 (düzenlendi) Selamlar.. LPG li araçlarda sıkça karşılaşılan "Benzin Otomatiği (Benzin Pompası) " arızası geçenlerde bizim de başımıza geldi.. en büyük sebeplerinden biri de LPG ile çalışan aracın benzin sarfiyatını kestiği halde pompanın benzin basmaya devam etmesi, bu süreçte depoda az miktar yakıt var ise soğuyamayan pompanın yanması.. diğer bir sebep te benzin basınç regülatörünün (geri dönüş valfi) zamanla bozulup yakıt basınıcını arttırması sonucu zorlanan pompanın arıza yapması.. Gelelim çözüme.. Çözüm aracın LPG ile çalışırken benzin otomatiğine giden akımı kesmesi.. bazı LPG kitlerinde bunu yapan modüller varmış ama çoğunluğunda mevcut değil.. Bunun için araç LPG ye geçiş yaptığı anda otomatiğin akımını kesen bir röle gerekli.. (sonradan nette aratınca ekopomp diye bir cihaz gördüm bu işi yapan).. birkaç denemeden sonra işe yaradığını gördüm ve yapmaya karar verdim.. Bozulan pompayı değiştirdikten sonra işe koyuldum.. Malzemeler basit: 1 adet 12-14V 40-60A oto rölesi, birkaç metre çok telli bakır kablo, elektrik bandı, klemens, sigorta yuvası ve 7.5A sigorta.. Yapımı: öncelikle pompanın bulunduğu yerde pompaya giden kabloları teşhis ediyoruz.. daha sonra pompanın (+) ucuna giden kabloyu kesip açığa çıkan iki ucu, NC (normalde geçirgen) röle bacaklarına bağlıyoruz. böylece rölede akım yokken pompa çalışıyor.. daha sonra yalıtımlarını yapıp rölenin akım bacaklarını LPG tankındaki yada regülatördeki selenoidin bağlantılarına paralel olarak bağlıyoruz.. bu arada röleye giden kabloya sigorta yerleştirmeyi unutmuyoruz.. sistem tamam.. artık araç LPG de iken pompanız gereksiz yere yorulmayacak.. hem Çeyrek depo bulundur olayına da son.. İsteğe göre rölenin önüne bir gecikme devresi konulabilir ama ben gerek görmedim ve sorun çıkmadı.. (rail de kalan yakıt ilk çalışma için yeterli oluyor).. Resimler aşağıda.. Sistemi bir süre test ettim ve gayet güzel çalışıyor.. 12 Haziran 2010 tarihinde Nuri Ba?er tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 12 Haziran 2010 Paylaş 12 Haziran 2010 Yine buldun kendine uğraşcak birşeyler.. Eline sağlık.. Üstten beşinci fotoğraftaki turuncu şey ne merak ettim Yorum bağlantısı
Nuri Başer 12 Haziran 2010 Yazar Paylaş 12 Haziran 2010 Yine buldun kendine uğraşcak birşeyler.. Eline sağlık..Üstten beşinci fotoğraftaki turuncu şey ne merak ettim Eyvallah Ersen.. Turuncu şey çekme halatı.. depo üst kapağını sökerken benzer bişey lazım oldu.. gerçi benim eski caanım focusun V kayışını kullandımm halat yerine.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Haziran 2010 Paylaş 12 Haziran 2010 Hep aklımdaydı ama, nedense güvensiz geliyor bana.. Ya çalışması gerektiğinde çalışmazsa diyorum Yorum bağlantısı
Alpaslan Göktaş 12 Haziran 2010 Paylaş 12 Haziran 2010 İyi de benim araçta aldesa marka lpg kiti takılı. Bu kit her 30 dakikada bir benzine geçiyor yaklaşık 5 saniye kadar, sonra tekrar lpgden devam ediyor. Bu durum sadece aldesa da var sanırım. Yorum bağlantısı
Misafir 12 Haziran 2010 Paylaş 12 Haziran 2010 Nuri abi, Yine bulmuşsun uğraşılacak bişeyler. Helal olsun. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Haziran 2010 Paylaş 12 Haziran 2010 Yapılan işlem göründüğü gibi basit ve maliyetsiz. Lpg firmaları neden yapmamış onu bilemem, ama başka bir örnek: Hiçbir cruise control sisteminde, frene müdahele eden sistem yoktur, zira EC (Avrupa birliği)- TUV (Almanya) tarafından yapılmış tarifte, bu tip sistemler frene müdahele edemez diye bir cümle vardır. O cümle de oraya boşuna konmamıştır derim. Yorum bağlantısı
Nuri Başer 13 Haziran 2010 Yazar Paylaş 13 Haziran 2010 Acil bir durumda araç benzine alındığı anda pompa devreye giriyor.. ki girmediği durumlarda dahi raildeki yakıt 2 dk kadar motoru besleyebiliyor.. Yorum bağlantısı
Misafir 15 Eylül 2010 Paylaş 15 Eylül 2010 nuri bey bu yaptıgınız işlem hala çalışır durumdamı sorun yaşadınızmı? Yorum bağlantısı
Arkın Argun 15 Eylül 2010 Paylaş 15 Eylül 2010 Nuri beyin yaptığı işlemi bu hafta bende aracıma yaptırdım. Yalnız kafama takılan birşey var. Aracın kontağını ilk çevirdiğimde benzinin olmadığını gösteren ışık yanar ve bu sırada benzin motorunun çalıştığını belli eden bir ses gelirdi. Işık sönmeden(zaten fazla uzun yanmıyor)es kesilirdi ve bu ses her çalıştırmada çıkmazdı. Şimdi ise ışık sönse dahi ses kesilmiyor taaki marş yapana kadar. Marş yaptıktan sonra ses kesiliyor. LPG'ye geçincede motor duruyormuş.(Daha sağlamasını yapmadım) İkinci olarak aracım LPG takıldıktan sonra benzinde çalışmama ve çalışsa bile gaz yememe, rolantinin 500 devire düşmesi gibi problemler çıkartıyordu. Ancak usta sol tarafta ayak hizasındaki kapağı çıkarıp birkaç kabloyla uğraştı.(ordaki birkaç kablonun bağlantısını değiştirdiğini söyledi) Şimdi aracım benzinde de LPG'de de problemsiz. Ancak yukarıda yazdığım benzin motorunun davranışı kafamı karıştırmaya devam ediyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 15 Eylül 2010 Paylaş 15 Eylül 2010 Sürekli çeyrek depo benzin depoda olursa lpg yüzünden o pompa bozulmaz derler. Benzin devir daim oldukça benzin enjeksiyonları da ısınmıyr demişti birisi. Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 16 Eylül 2010 Paylaş 16 Eylül 2010 4 ayda 2 defa benzin pompası değiştirdim.ilki 150 tl ye yan sanayi pompaydı.2 si 350 tl ye visteon marka.sıcak havalarda nuri arkadaşımın dediği sebepten oluyor. bende bu role meselesini ciddi ciddi düşünüyorum zira 2 kez yolda kaldım.havalar sıcakken marşa 1-2 dakika basınca araç lpg ye geçtiği için çalıştırabildim ama kışın bozulacak olursa tam anlamıyla yolda bırakır. Yorum bağlantısı
Yunus Karslı 13 Ağustos 2013 Paylaş 13 Ağustos 2013 08.08.2013 saat 03.00 gibi Ankara'ya gitmek üzere İzmir' den yola çıktım. Salihli sonrası ve Köroğlu beli çıkışlarında özellikle benzinle yola devam ettim.(yaklaşık 10km) Ankara'ya gittiğimde Shelden gazı fulledim.Marşa bastım araba çalışmıyor.10 dk uğraştım.çalışmadı.Motor sıcak olduğu için gaz butonuna basarak çalıştırdım.Yoluma devam ederken benzine aldım.Arabada yığılma var stop edecekti hemen gaza aldım.Yoluma devam ettim. Yolculuk sonunda park ettim.Aradan 1 saat geçti araba çalışmadı.Sonuç benzin otomatiği değişti sorunsuz çalıştı. Benzin Hiç bir zaman çeyrek deponun altına düşmedi.Arada mutlaka benzinle yoluma devam ettim.Buna rağmen bunları yaşadım.Aracım 2004 c-max 3yıl oldu LPG taktıralı. Kazasız belasız arızasız günler dilerim. Yorum bağlantısı
Hami Erışık 22 Ekim 2014 Paylaş 22 Ekim 2014 Bacana ğımın focus 1 aracına izmir de geçen hafta,araç çalıştıktan 1dakika sonra benzin pompasını devre dışı bırakan kitten taktırdık. Gerçektende dinledigimiz zaman gaza geçince duruyor,benzine alınca tekrar devreye giriyor,şuan problemsiz kullanıyor. Bende yarın bi problem çıkmassa benim,2006 c max benzinli arcıma,da taktıracagız. Tabiki hala aklımda ; acaba,taktırsammı,sorun yaratırmı gibi soru işaretleri var,düşüncelerinizi bekliyorum kararsızım.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ekim 2014 Paylaş 22 Ekim 2014 tüvturk te ağır kusur olan işlemi ben kendi motoruma uygulamam. boş depoda pompa yakarım 2 yılda bir daha güvenli Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 22 Ekim 2014 Paylaş 22 Ekim 2014 tüvturk te ağır kusur olan işlemi ben kendi motoruma uygulamam. boş depoda pompa yakarım 2 yılda bir daha güvenli abi 2 muayneden geçti sıkıtı yok. Tüvtürkte ağır kusur sayılacak durum yok ki. 3 yıldır kullanıyorum şükür sıkıntı yaşamadım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ekim 2014 Paylaş 22 Ekim 2014 benzin pompası kapatmak ağır kusur. anlayıp anlamamasını bilemem teknik adamım rsikli bir nokta 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 22 Ekim 2014 Paylaş 22 Ekim 2014 benzin pompası kapatmak ağır kusur. anlayıp anlamamasını bilemem teknik adamım rsikli bir nokta Ağır kusuru bilmiyorum. NEden riskli? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ekim 2014 Paylaş 22 Ekim 2014 el yapımı cihaz ile benzin pompasını durdurduk, 0.5 saniyede çalışmadı 5 saniye geçti çalışmadı solluyoruz....... Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 22 Ekim 2014 Paylaş 22 Ekim 2014 el yapımı cihaz ile benzin pompasını durdurduk, 0.5 saniyede çalışmadı 5 saniye geçti çalışmadı solluyoruz....... Abi elektronik bir parça. Ha geçip geçmeme riskini bilemem. Ama daha benzine geçişini hissetmiyorum sadece 6000 devirde bir sefer silkeliyor o kadar. Haricinde hissettirmiyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ekim 2014 Paylaş 22 Ekim 2014 benzin pompası bu.... silkemele değil, lpg basıncı yetersiz geldi benzine geçti rampada sollarken? o cihazdaki arge hakkında bilgi var mı? far yanmasın flaşör yak devam et. ben arabama takmam Yorum bağlantısı
Mustafa Çiçek 22 Ekim 2014 Paylaş 22 Ekim 2014 Yarım depodan altına düşürmüyorum. Pompanın bozulma riski var mı benim? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ekim 2014 Paylaş 22 Ekim 2014 ihtimal minimumda denir. gerisi tesadüf tabii. ne kadar çok benzin o kadar rahat soğuma 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Çiçek 22 Ekim 2014 Paylaş 22 Ekim 2014 ihtimal minimumda denir. gerisi tesadüf tabii. ne kadar çok benzin o kadar rahat soğumaŞu an bir sorun yok ama belirtileri nelerdir? Yorum bağlantısı
Arif Güzelel 23 Haziran 2016 Paylaş 23 Haziran 2016 Abilerim, bende de 2014 ford c max var. Lpg takalı 2 yıl oldu. Aracı sıfır aldım. İlk başlarda aracın içinde uğultu sesi yoktu. Ama hemen hemen iki yıldır aracın içinde arka tarafa doğru uğultu sesi var ve beni çok rahatsız ediyor. Afyon daki servis sıkıntı yok dedi. Lpg ye geçtiği için pompa kendi icinde devir dayim ediyor dedi. Ama Erzurum da benzin pompası arızalı dedi. Bu sefer de araca lpg takıldığı için garantiden değişmeyeceğini söylediler. Sizce sorun nedir? Ne yapmalıyım? Yorum bağlantısı
Recommended Posts