İçeriğe Yönlendir

Onların Çelik Kaportaları Yoktur !


Okyay Pay

Recommended Posts

Okyay Pay

Araba sürücülerinin motosikletler hakkında bilmesi gerekenler:

Yollarda motosikletten çok fazla araba ve ağır vasıta vardır. Bu yüzden bazı sürücüler çoğunlukla kasıtsız olarak motosikletleri fark etmemektedirler. Lütfen motosikletleri bilhassa kavşaklar da olmak üzere fark ediniz.

Küçük yapıları gereği motosikletler olduğundan daha uzakta gibi görünmektedirler. Ayrıca motosiklet hızını tahmin etmek zordur. Bu yüzden kavşaklarda ki dönüşlerinizde olsun yada anayol giriş ve çıkışlarındaki sürüşlerinizde olsun motosikletlerin göründüklerinden daha yakında olduklarını ön görünüz.

Motosikletlerin cüsselerinin küçük olması onların arabaların kör noktalarında saklı kalmalarını kolaylaştırır. Gene araçların arkalarındaki çalıların, araç kapılarının, çitlerin yada köprülerin arkasında saklı kalmaları kolaydır. Bu yüzden kavşak dönüşlerinizde veya hat değişimlerinizde trafiği tam kontrol edebilmek için motosikletler için ekstra bir zaman daha kullanın.

Küçük cüsseleri nedeniyle motosikletler gittikleri gerçek hızdan daha hızlı gidiyormuş gibi görünürler. Bu yüzden tüm motor sürücülerini sürat delisi sanmayın.

Motosikletler çoğunlukla vites küçülterek veya sadece gaz keserek yavaşlarlar buda fren ışıklarının yanmaması demektir. Bu yüzden onları takip ederken arabalara göre daha fazla bir takip mesafesi uygulayınız. 3-4 saniye gibi. Kavşaklarda motorların görünür bir işaret olmadan yavaşlayabileceklerini biliniz.

Motosikletlerin sinyalleri çoğunlukla otomatik olarak kapanan türden değildir bu yüzden bazı sürücüler bilhassa yeni başlamış olanlar hat değiştirdikten sonra sinyallerini kapatmayı unutabilirler. Motosikletin sürücüsünün verdiği sinyalin bilinçli olduğundan emin olun.

Motorcular çoğunlukla daha iyi görünürlükleri açısından pozisyon ayarlamalarını hat içinde yaparlar. Ayrıca gene geçen arabaların, yol engellerinin ve rüzgarın etkilerinden kaçabilmek için de hat içi ayarlamalar yaparlar. Bu yüzden bu durumu bilerek motorcuların hat içi sağ sol yalpalanma hareketlerinin bir şov, laubalilik yada hattı sizinle paylaşmak istediklerine dair bir işaret olarak değil tam tersine bir gereklilik olduğunu hatta motosiklet sürüş dinamiklerinin getirdiği mecburiyetten kaynaklandığını biliniz.

Manevra yeteneği motosikletin üstün vasıflarındandır ama her zaman her sürücünün her durumda önünüzden bir şekilde kaçabileceğini var sayarak hareket etmeyiniz.

Motorların duruş mesafesi arabalarla neredeyse aynıdır ancak ıslak zeminlerde motosikletin arabalar kadar çabuk durması mümkün değildir. Bu yüzden aranızda daha fazla bir takip mesafesi bırakınız çünkü motorlar belirli bir mesafede duramayabilirler.

Motosikletle aynı hat içinde paralel sürüş yapmayınız. Bu iki teker üzerinde giden bir araç olan motosikletin oluşacak rüzgar türbülansı ile dengesini bozabileceği gibi hareket kabiliyetinide tehlikeli bir biçimde kısıtlayacaktır.

Motosikletlerle yan yana duruşlarınızda motor sürücüsünün motosikletin kendi başına dik durumda kalamayacağı için ayağını destek olarak yere koymak zorunda olduğunu bilerek motordan açıkta durumaya özen gösteriniz.

Bir otomobilden bakıldığında motosiklet sürücüsünün çok yakınından hızla geçmeniz normal birşey olarak algılanabilir ama bu motor sürücüsü üzerinde şok yaratabilecek bir harekettir. Ayrıca yarattığınız rüzgar türbülansıda motosiklet sürücüsünün kaza yapmasına sebep olabilir. Bu yüzden asla motorsiklelere çok yakın ve hızlı geçişler yapmayınız ve onların önlerine ani, kesme şeklinde girişlerden sakınınız. Onların sürüş hatlarına girmeyiniz.

Bir motosiklet gördüğünüzde onu bir araç olarak değil bir insan olarak düşününüz. Bir aracın yayaya çarpması ile motosiklete çarpması arasında kişiyi yaralama açısından fazla bir fark olmadığını anlayınız. Çünkü onların çelik kaportaları yoktur.

Alıntı.

Yorum bağlantısı
Aykut Tuncel

Güzel yazı, umarım herkes okur ve aklının bir köşesine yazar :p

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Araba sürücülerinin motosikletler hakkında bilmesi gerekenler:

Motosikletlerin sinyalleri çoğunlukla otomatik olarak kapanan türden değildir bu yüzden bazı sürücüler bilhassa yeni başlamış olanlar hat değiştirdikten sonra sinyallerini kapatmayı unutabilirler. Motosikletin sürücüsünün verdiği sinyalin bilinçli olduğundan emin olun.

Biraz muhalefet olalım.. :)

Nasıl emin olacağız ?...

Motorların duruş mesafesi arabalarla neredeyse aynıdır ancak ıslak zeminlerde motosikletin arabalar kadar çabuk durması mümkün değildir. Bu yüzden aranızda daha fazla bir takip mesafesi bırakınız çünkü motorlar belirli bir mesafede duramayabilirler.

Çabuk duramayan onlar, takip mesafesini kendileri iyi ayarlasınlar.... :)

Bir otomobilden bakıldığında motosiklet sürücüsünün çok yakınından hızla geçmeniz normal birşey olarak algılanabilir ama bu motor sürücüsü üzerinde şok yaratabilecek bir harekettir. Ayrıca yarattığınız rüzgar türbülansıda motosiklet sürücüsünün kaza yapmasına sebep olabilir. Bu yüzden asla motorsiklelere çok yakın ve hızlı geçişler yapmayınız ve onların önlerine ani, kesme şeklinde girişlerden sakınınız. Onların sürüş hatlarına girmeyiniz.

Benim gözlemlediğim kesme işini bizden çok yapıyorlar...

Motosikletle aynı hat içinde paralel sürüş yapmayınız. Bu iki teker üzerinde giden bir araç olan motosikletin oluşacak rüzgar türbülansı ile dengesini bozabileceği gibi hareket kabiliyetinide tehlikeli bir biçimde kısıtlayacaktır.

Motosikletlerle yan yana duruşlarınızda motor sürücüsünün motosikletin kendi başına dik durumda kalamayacağı için ayağını destek olarak yere koymak zorunda olduğunu bilerek motordan açıkta durumaya özen gösteriniz.

En basit mantıkla gidilecek yere en çabuk ulaşım aracı olarak görülen motosikletler kendilerini trafikte birer unsur olarak görüyorlarsa iki aracın arasından geçmemeliler..

Trafik ışıklarında en sağa yanaşmak yerine şeriti ortalarlarsa sanırım sorun olmaz...İki aracın arasına ısrarla girmelerini saymıyorum şimdilik...:crazy:

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

motor kullanan çok arkadaşım olduğu için trafikte motorlarla karşılaşınca ekstra dikkat ediyorum ancak, araçların arasından geçmeleri ve geçerken aynaya çarpmaları hayli canımı sıkıyor. ama sıkışık trafikte kaldırıma çıkıp gittiklerini görünce imrenerek bakıyorum. :)

Yorum bağlantısı
Adnan Çakır

Motosikletlilere tabi ki çok dikkat ediyorum. :crazy: Neden çünkü ne zaman nerde ne yapacakları belli olmadığından kendimi korumam gerektiğini biliyorum. :) :) Dün trafik o kadar yavaş ilerliyor ki inanın metre metre yürüyoruz ama motorcu arkadaş hiç tereddütsüz motorunu sığdırabildiği her yere(yolun sağından soluna)dalıp çıkıyordu. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Küçük motorlar genelde sinyal verip unutuyorlar... Büyük motorlar genelde sinyal vermiyorlar..

Başlıkta; "Onların Çelik Kaportaları Yoktur !" deniyor..

Ben de bu sebeple; Motora binmeyin diyorum.. :)

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Bende geçen cuma göremediğim bir motorluyu altıma alıyordum. Özür diledim, görmediğimi söyleyecektim ki ana avrat küfürü yedik. Keşke altıma alıp ezseymişim dedim o an.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben de dün, sağıma giren bir motoru balıkçıya sokuyordum..

Kasden değil tabiki.. farketmedim hiç... Sağımda bir araç girecek kadar boşluk olmadığını bildiğimden, biraz daha sağa yanaşmak istemiştim..

Yorum bağlantısı
Yasin Çelik

Madem trafik içerisinde bir bireysin demekki Trafik kuralları senin içinde geçerli motorcu arkadş.

Motor kullanıp kurallara uyan yok, Zaten kuralsızlık birazda motoru cazip kılan.

O yüzden ben bu şekilde kurallara uyulmayan bir motor trafiğine karşıyım.

Yol vermem saygı göstermem ( bu söylediklerim İstanbul için geçerli)

Yorum bağlantısı
Okyay Pay

istanbulda arabalar çok uyuyor ya trafik kurallarına maşallah!!! :):D

Yorum bağlantısı
Yasin Çelik
istanbulda arabalar çok uyuyor ya trafik kurallarına maşallah!!! :):D

Onlar içinde geçerli

:D

Yorum bağlantısı
Fatih Karaca

Tüm dünyada, bir motosikletliye çarpan araç sürücüsünün sözleri aynıdır: "-Görmedim".

Motosikletler trafikte adeta görünmezdir. Otomobiller de inadına kördür. Çünkü bir kutunun içinde, hem de sol ön tarafında oturup hem o kutuyu kontrol edebilmek için bir sürü şeyle uğraşıp hem de başkalarını görmek zordur. Cam seviyesi, direkler, aracın hatları ve insan vücudunun sınırları bu körlüğe yol açar. Tamam, motosikleti görmek için dikkat edelim ama herkes her an dikkat etmeyebilir. Bir çarpışmada motosiklet sürücüsü %100 haklı olabilir. Kusurun tamamı otomobil sürücüsünde olabilir ama bu arada haklı olmak ölmeyi gerektirir mi? Bizim bildiğimiz bu hususları birinci elden ilgilisi olan, doğrudan zarar görme ihtimali olan motosikletliler de dikkate alsa fena mı olur sanki?

Bir örnek vereyim. Malumunuz mevsim sonbahar. Özellikle İstanbul, gündüzleri bile alacakaranlık olabiliyor. Yağmur, siyah asfalt, arka ışıklarının yetersizliği gibi etkenler motosiklet sürücülerinin görülmelerini engelliyor. Bu durumda ne beklersiniz, canlı renkli, mümkünse reflektörlü, görünür kıyafetler giymiş motosiklet sürücüleri değil mi? Çıkın bakın İstanbul trafiğine, motosiklet sürücülerinin kıyafeti benim giydiğim takım elbiseden bile koyu renkli. Tamam, sizi görelim. Görelim de siz de biraz görünür olun.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Yakın bir arkadaşım çevre yolunda karşıdan gelen ( ters yönden ) gelen bir motorcuya çarptı; neyseki ölümlü bir kaza olmadı.. Akdaşıma polislerin söylediği kelime dua et motorcuya birşey olmadı yoksa ben dahil kimse o motorcunun ters yönden geldiğine inanmazdı ..

Trafik kuralları tüm taşıtlar için geçerlidir.. Bunu bilen bunu uygulayan tüm motorculara saygım sonsuz..

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Tüm dünyada, bir motosikletliye çarpan araç sürücüsünün sözleri aynıdır: "-Görmedim".

Bir örnek vereyim. Malumunuz mevsim sonbahar. Özellikle İstanbul, gündüzleri bile alacakaranlık olabiliyor. Yağmur, siyah asfalt, arka ışıklarının yetersizliği gibi etkenler motosiklet sürücülerinin görülmelerini engelliyor. Bu durumda ne beklersiniz, canlı renkli, mümkünse reflektörlü, görünür kıyafetler giymiş motosiklet sürücüleri değil mi? Çıkın bakın İstanbul trafiğine, motosiklet sürücülerinin kıyafeti benim giydiğim takım elbiseden bile koyu renkli. Tamam, sizi görelim. Görelim de siz de biraz görünür olun.

+1

Özellikle scooter tarzı küçük motosikletlerin sağ ve sol yanlarında 120 derecelik ledli lambaların konulması kesinlikle gerekli. Minicik reflektörlü park lambaları ve gücü düşük park ampulleri karanlıkta güç ve açı olarak kesinlikle yetersiz.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bende çok dikkat ederim, özellikle onları geçerken şerit değiştirip yavaşça geçerim, asla sıkıştırmam vs. ama şuda bir gerçekki 10 motorcudan ancak 2 si bilinçli kullanıyor, gerisi motor bmw de olsa saçma sapan kullanıyor, pat diye dibimden sollayıp geçiyor, geldiğini bile göremiyorum, aynama deyse darma duman olurlar halbuki, ama hiç düşünmüyorlar, sanki bisiklet kullanıyorlar o derece rahatlar yani, bizde motor kültürü yok henüz, ha araba kültürüde tam değil o da var, Allaha emanet gidiyoruz işte.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Dağhan Güngör

Beyler yanlış anlaşılma olmasın diye uyarıyım baştan =) ...

-Bu "motorculara" kızan kişilerden kaçı aktif motor sürücüsü?

Neden sordun derseniz ben 2 taraftada aktif olarak bulunan biri olarak gözlemlerimden şunu çıkardım. Trafikte araç sürücüleri burunlarının girdiği yere 2m genişliğinden araçlarını göz kırpmadan sokuyor, hatta bazıları sinyalsiz. yada 2 şeridi ortalayıp hangisi daha hızlı akıcak diye bekleyebiliyor. 3 şeritli yolda artı emniyet şeridiyle 4 şerit olan bir yolda 5 veya 6 sıra araba ayna aynaya öndeki araçlara sıfır bir şekilde devamlı bir yarış halinde bulunabiliyor. Emniyet şeridine 2 sn kontrol edip çıkabiliyir, hatta birçoğu sinyalsiz. Daha bir çok örneği var bunların, tabii trafikte. Birde boş yollarda var. Meselaa, gece vakti bağdat caddesinde biraz turlamak için arkadaşımın gilera runner'ını ödünç almıştım. Scooter oldukça doldurulmuştu(bilenler için varyatöründen bilyalarına kadar malossi parçalar, leo vince egzost vs). Seside bir enduro kadar keyif vericiydi. Bende ışıklardan kalkarken gazı hep dolduruyordum. sonuçta bomboş yol, kimse yok, yüksek hız yaptığımda yok. Neyse kadıköy istikametinde 3. kalkışımdı heralde yalan olmasın, 2 ışıklardır fark ettiğim bir araç vardı (ne yazıkki bir focus 3K-gri). Her ışıklarda ben en soldaysam o en sağdan benimle kalkıyordu. Geçemediğinden olsa gerek işte o 3. ışıklardan sonra sağımdan silme geçerek önüme kırdı, allahtan aynadan takip ettiğim için korkup saçmalamadım. İlk sokaktan girip sahil yoluna evime girdim.

Bakın bu örneği vermem herkes böyle demek için değil, motor kullanan kişiler ne yazıkki 2 günde bir bunları yaşıyor. Hatta yaşadıklarının yanında bu örneğim basit kalanlarda vardır. Hergün sizi görmemeye çalışan, önünüzü kapatmaya çalışan, üstünüze kırıp "görmedim" diyen, oraya araba girmez nasıl olsa diyip hala "motorsikletleri" trafikte kabul etmeyen insanlar var. Siz bu araçların FARKINA varmazsanız onlar ne yazıkki bu haraketleriyle kendini Fark ettirecek.

Sinyal verdiğim, yavaşladığım halde sokağa girerken, aynı sokaktan çıkan araç motoruma çarptı (hızım, yürüyüş hızıydı). verdiği cevap "görmedim". Neden görmediği basit, çünkü o sırada çıkacağı yoldan gelen araçlara bakıyordu. Ben bir arabayla o sokağa girseydim, benim geçmemi bekleyecek sonra yola bakacaktı belkide.

Fark ettiniz mi bilmiyorum ama ben her gördüğümde bir daha anlıyorum ve o yüzden soruyorum bu kızan beyler, bayanlar motor sürücüleri midir diye. Yorumlarda motorlulara dikkat ediyorum diyenlerin bir çünküsü var, ya arkadaşları kullanıyor diye yada kendileri kullanıyor diye.

Motor kullanmayan ve saygı gösterenlerde vardır elbet, ben daha tanışmadım ama inancım var. Çok değer verdiğimiz (bende dahil) arabalarımıza birinin motorla yada arabayla fark etmez zarar vermesi kabul edemediğimiz bir şey ne yazıkki.

Küfür yiyen beyfendi kızmasın ama motor üzerindeyken yanınızdan biri geçtiği zaman gerçekten yanınızdan geçer, omzunuzun, dizinizin hemen yanından geçer. Heleki arkanızda eşiniz, kız arkadaşınız allah esirgesin çocuğunuzun oturduğunu düşünün. Sizin aklınızdan ne gibi cümleler geçerdi?

Umarım haddimi aşmamışımdır ama Türkiye'de veya başka bir ülkede hala bu problem devam etmekte. Bizi Fark Edin diye sağa sola yazmaktan bıktık! Kalp kırmak için yazmadım, kırılan gücenen olursa affetsin şimdiden beni! Son olarakta yanlış kullanılan motorlar, kuralları ihlal eden motorcular, hakkınızı yiyen motorlular vardır ama biz bunları savunmuyoruz zaten. Sadece yollarda Motorlularında olduğunu Unutmayın. Bir dahaki dönemeçte 2 sn daha uzun bakın, belki bir motorlunun hayatını kurtarırsınız.

Herkese Sonsuz Saygılar Sevgiler.

Yorum bağlantısı
Dağhan Güngör
salihli'de yaşıyorum,herhalde burası motor/nüfus oranının en fazla olduğu ilçedir.yazın nereye bakacağımızı bilemiyoruz,sağdan soldan arkadan zırt diye geliyorlar.şimdi bi de elektrikliler geldi ki bunları lise çağı çocuklar kullanıyor,ehliyet gerekmediği için.istatistik yapmadım ama burada çalıştığım dört yılda bana gelen kırık vakalarının yüzde 80'i motor kazası diyebilirim.bu kazalarda ölüm oranı da bir ilçe için çok yüksek...

elektrikli motorlar gerçekten nerden geleceğini tahmin edemediğimiz araçlar. trafiğe kapalı sokaklar, kaldırımlar her yerdeler, çünkü 8 yaşında 10 yaşında trafik kuralı nedir, insanlara saygı nedir tam olarak öğrenememiş gencecik çocuklar kullanıyor. haklısınız! ama sadece çocuklarada kabahat bulmamak lazım, sonuçta o alet gökten çocuğun altına düşmüyor...

Yorum bağlantısı
Okyay Pay
salihli'de yaşıyorum,herhalde burası motor/nüfus oranının en fazla olduğu ilçedir.yazın nereye bakacağımızı bilemiyoruz,sağdan soldan arkadan zırt diye geliyorlar.şimdi bi de elektrikliler geldi ki bunları lise çağı çocuklar kullanıyor,ehliyet gerekmediği için.istatistik yapmadım ama burada çalıştığım dört yılda bana gelen kırık vakalarının yüzde 80'i motor kazası diyebilirim.bu kazalarda ölüm oranı da bir ilçe için çok yüksek...

kazaraporurb7.png

otobs33kiikillon5.jpg

33 ölü !

statistiklere göre, 2007 yılında gerçekleşen trafik kazalarında, kazalara karışan araç türleri şöyle:

Otomobil : 827.850

Kamyonet : 268.570

Kamyon : 75.464

Minibüs : 75.111

Otobüs : 55.921

Motosiklet : 32.239

Çekici : 23.137

Arazi Taşıtı : 18.034

Motorlu Bisiklet : 5.566

Traktör : 3.555

Bisiklet : 3.195

Tanker : 1.709

Özel ve diğer amaçlı taşıt : 1.512

İş makinesi : 1.412

Ambulans : 1.037

At arabası : 388

Tren : 241

Tramvay : 179

Kaynak (trafik.gov.tr)

Yorum bağlantısı
Okyay Pay
trafik kazasına karışıp yaralanma/ölüm istatistiği de var mı elinizde? motorsiklet sürücüsü trafik kazası yaparsa ya yaralanır,ya ölür...eğer hiç bişey olmamışsa kalkıp motoruna biner devam eder,polis çağırılmadığı için de istatistik kayıtlarına girmez.

en güvenli ulaşım aracı olan uçakların kazaya karışıp yaralanma /ölüm oranı var mı sizde :)

Yorum bağlantısı
Okyay Pay
güzeldi... :) uçak kazalarında ölüm için kader diyorum.motor kazaları için bile bile lades...

sizin fikriniz , yapacak bişey yok , ne desek boş .

Yorum bağlantısı
Dağhan Güngör

Motor kullanmanın (doğru koruma ekipmanı, eğitim, uygun motor, motor kondisyonu, bakım vs ile birlikte) hiç bir tehlikesi yok. Tek sorun trafikteki diğer araçlar.. Tabi bu benim düşüncem..

Yorum bağlantısı
Dağhan Güngör

bu adamlar neler yapıyor hala sapa sağlam, sorun motorlardan olmasa gerek =))

Yorum bağlantısı
Okyay Pay
Ben de buna katılırım.

Bu arada motor kullanmam arkadaş. Evde bekleyenim var. Ne zaman bu motor kullanma oranları Muhlis'in dediği oranlara gelir. O zaman düşünürüm.

neden kullanmazsın , motorun da otomatiği var ki :D

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

bu adamlar neler yapıyor hala sapa sağlam, sorun motorlardan olmasa gerek =))

Birşey sormak istiyorum, motosikletlerde diğer taşıtlar gibi şerit takibi yapmak zorundalar mı yoksa araçların aralarından geçmeleri normal mi ? Onlar bizim şeridimizi ortadan bölerken biz nasıl görebiliriz, ben bunu çözemiyorum...En basitinden motor kullanmayı tavsiye ederken gideceğiniz yere daha erken gidersiniz diyorlar..Sıkışık trafiği dert etmeyin derken acaba neyi kastediyorlar, bunu da anlayamadım gitti..:rolleyes:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...