Özgün Tütüncü

99 1.8 Escort Rolanti Sorunu

Bu konuda 45 ileti var

Motor devri voltran lpg ayarı yaptırdıktan sora 2000 3000 arası geziyordu bu problemi boğaz kelebeği ,rolanti sensörü, ve maf sensönsörü boğazını temizleterek aşmıstım bu arada karter havalandırma borusunuda değiştirdi usta ama bıraz fazla temizletmiş olacam galiba araba 500 600 devirlerde rolantide geziyor klimayı açtığımda da stop ediyor yada motor soğukken ilk çalsıtırdımda mutlaka gaza basarak rolantiyi kendim 900 devirlerde tutmaya çalısıyorum el fireni ile gaza basarak yavaslamaya çalısıyorum tam bi işkence yani ,yaklaşık 3 4 km gittikten sora yani motor ısındıkca 500 600 arası rolanti geziyor.klimayı açtıgımda vites değiştirirken bile araba stop ediyor boşa attıgımda araba stop etmesse klima devre dısı kalıp soğutmuyor bu sorunu aşmam için rolanti sensörünü değiştirmem gerektiği söylemişti sizin tavsiyeniz nedir bu konuda

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bir yerlerden silindirin içerisine kaçak hava girmiyorsa muhtemelen rolanti valfidir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Rolanti sorununu bende yaşadım. Rolanti motorunu boğazı temizlettim kar etmedi. Yeni rolanti motoru taktırdım ilk başlarda 1000 - 1500 devirlerde gezdi. Aradan 10 gün geçtikden sonra eskisine nazaran düzeldi şimdi 900 devirde sabitlendi ama arada gene 1000 devire çıkıp inebiliyor. Hava alan bir yeride yok çok detaylı incelendi. En son kanı olarak ustanın dediği plastik manifoltlu olanlarda rolanti sıkıntıları daha çok yaşanmaktaymış. Benim size tavsiyem ilk etapda aracınızın hava alan bir yerinin olup olmadığına iyice kontrol ettirin hava alan bir yeri yoksa rolanti sensörünü değiştirin. Rolanti sensörünü değiştirdikten sonra da ilk etapda benzin ile kullanın rolanti motoru kendine gelsin

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Rolanti sorununu bende yaşadım. Rolanti motorunu boğazı temizlettim kar etmedi. Yeni rolanti motoru taktırdım ilk başlarda 1000 - 1500 devirlerde gezdi. Aradan 10 gün geçtikden sonra eskisine nazaran düzeldi şimdi 900 devirde sabitlendi ama arada gene 1000 devire çıkıp inebiliyor. Hava alan bir yeride yok çok detaylı incelendi. En son kanı olarak ustanın dediği plastik manifoltlu olanlarda rolanti sıkıntıları daha çok yaşanmaktaymış. Benim size tavsiyem ilk etapda aracınızın hava alan bir yerinin olup olmadığına iyice kontrol ettirin hava alan bir yeri yoksa rolanti sensörünü değiştirin. Rolanti sensörünü değiştirdikten sonra da ilk etapda benzin ile kullanın rolanti motoru kendine gelsin

Bu hava alan yerleri motorun hangi kısımlarıdır nereleri kontrol edebilirim?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

emme manifoltu baglantılarını, üzerine baglanan hortumları, enjektör o rinklerini, maf sensöründen sonra hava girişine müsade edecek nereler varsa kontrol etmeniz gerekiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim aracımında rölanti sensörü bir acayip.Bazen 1000-1500 devir arasında çalışıyor.Ara sırada 900-1000 devirde sabit duruyor.Ama 1400-1500 civarda daha çok duruyor.Bu sensör arızalıysa yakıt artışına neden olur mu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Benim aracımında rölanti sensörü bir acayip.Bazen 1000-1500 devir arasında çalışıyor.Ara sırada 900-1000 devirde sabit duruyor.Ama 1400-1500 civarda daha çok duruyor.Bu sensör arızalıysa yakıt artışına neden olur mu?

Dur kalk trafikte özellikle yakıt tüketimini etkiler.

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Benim aracımında rölanti sensörü bir acayip.Bazen 1000-1500 devir arasında çalışıyor.Ara sırada 900-1000 devirde sabit duruyor.Ama 1400-1500 civarda daha çok duruyor.Bu sensör arızalıysa yakıt artışına neden olur mu?

muhtemelen debi metre problemi yasıyorsun sen ayrıca kartel havalandırma borusundada sıkıntı olabilir bu 2 sinin temizliğini yapırabilirsen problemin ortandan kalkıcaktır.

debi metre temizliğinde saf alkol yada yağsız kontak siprey kullanman daha sağlıklı olacaktır. hassas bi sensordur dikakt etmen lazım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Motor devri voltran lpg ayarı yaptırdıktan sora 2000 3000 arası geziyordu bu problemi boğaz kelebeği ,rolanti sensörü, ve maf sensönsörü boğazını temizleterek aşmıstım bu arada karter havalandırma borusunuda değiştirdi usta ama bıraz fazla temizletmiş olacam galiba araba 500 600 devirlerde rolantide geziyor klimayı açtığımda da stop ediyor yada motor soğukken ilk çalsıtırdımda mutlaka gaza basarak rolantiyi kendim 900 devirlerde tutmaya çalısıyorum el fireni ile gaza basarak yavaslamaya çalısıyorum tam bi işkence yani ,yaklaşık 3 4 km gittikten sora yani motor ısındıkca 500 600 arası rolanti geziyor.klimayı açtıgımda vites değiştirirken bile araba stop ediyor boşa attıgımda araba stop etmesse klima devre dısı kalıp soğutmuyor bu sorunu aşmam için rolanti sensörünü değiştirmem gerektiği söylemişti sizin tavsiyeniz nedir bu konuda

Arkadaşlar merhaba suan aracım sanayide ve usta başında ben çalıstıgım için arkadasım aracla ilgilenio rolanti sensörü değişmesine rağmen problem devam ediyor ondan önce boğaz kelebeği temizliğide yapmıslar ama sonuc yok bi kaç yerde hava alan yer bulmuslar düzeltişler. ama problem dewam ediyor beyinden şüphelenmeye başlamıs usta sizce problem oraya kadar gidermi,? malum çok pahalı bi malzeme

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Arkadaşlar merhaba suan aracım sanayide ve usta başında ben çalıstıgım için arkadasım aracla ilgilenio rolanti sensörü değişmesine rağmen problem devam ediyor ondan önce boğaz kelebeği temizliğide yapmıslar ama sonuc yok bi kaç yerde hava alan yer bulmuslar düzeltişler. ama problem dewam ediyor beyinden şüphelenmeye başlamıs usta sizce problem oraya kadar gidermi,? malum çok pahalı bi malzeme

beyinde şüpheliler arasında tabi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

900 devire sabitlediler boğaz kelebeğinin değişmesi gerektiğinden bahsetmişler ama klimayı açınca 200 devir düşüyor araba titremeye başlıyor bunu neden yapar ? bi fikriniz warmı ayrıca aracımda hareret yapmama sorunu wardı bilirsiniz normal yazısının basında bi beyaz başlangıc wardır oralarda hararet ama bu otobanda veya şehir dısında şehir içinde r harfinde fan açıyor O nun basında kapıyor fanı bunun içinde termostad değişti ama bi faydası olmamış onunda

tarihinde tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar şöyle bir sorunla karşılaştım bugün aracım 1.8 efi plastik manifoltlu eşim kullanıyordu aracı 4. vitesde ike yavaşladı zamanında vites küçültmediği için bilirsiniz araba silkelemeye başladı derken stop etti tekrar çalıştırdım fakat araç hava alıyormuş gibisine fısıldamaya başladı rolanti gezmeye 1500 devirlerde takılmaya başladı vites geçirlerinde takılmaya başladı. Daha öncede böyle yapmıştı rolanti sensörünü temizlettim düzelmişti sanırım gene temizletecez veya değiştirecez ama neden böyle yapıyor sıkıntı neyden kaynaklanıyor tamam devir düzensiz kullanımdan kaynaklı olarak stop etti. Ama hiç bir aracımda böyle bir sıkıntı yaşamadım değerli yorumlarınızı ve tavsiyelerinizi bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
900 devire sabitlediler boğaz kelebeğinin değişmesi gerektiğinden bahsetmişler ama klimayı açınca 200 devir düşüyor araba titremeye başlıyor bunu neden yapar ? bi fikriniz warmı ayrıca aracımda hareret yapmama sorunu wardı bilirsiniz normal yazısının basında bi beyaz başlangıc wardır oralarda hararet ama bu otobanda veya şehir dısında şehir içinde r harfinde fan açıyor O nun basında kapıyor fanı bunun içinde termostad değişti ama bi faydası olmamış onunda

rolantiyi ayarlayamadıgından dolayı klimayı açınca stop edecekmiş gibi oluyor.

Arkadaşlar şöyle bir sorunla karşılaştım bugün aracım 1.8 efi plastik manifoltlu eşim kullanıyordu aracı 4. vitesde ike yavaşladı zamanında vites küçültmediği için bilirsiniz araba silkelemeye başladı derken stop etti tekrar çalıştırdım fakat araç hava alıyormuş gibisine fısıldamaya başladı rolanti gezmeye 1500 devirlerde takılmaya başladı vites geçirlerinde takılmaya başladı. Daha öncede böyle yapmıştı rolanti sensörünü temizlettim düzelmişti sanırım gene temizletecez veya değiştirecez ama neden böyle yapıyor sıkıntı neyden kaynaklanıyor tamam devir düzensiz kullanımdan kaynaklı olarak stop etti. Ama hiç bir aracımda böyle bir sıkıntı yaşamadım değerli yorumlarınızı ve tavsiyelerinizi bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.

manifoltun oralardan hortum çıkmış olabilir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

rolantiyi ayarlayamadıgından dolayı klimayı açınca stop edecekmiş gibi oluyor demişsiniz çözüm öneriniz nedir acaba sabahları ilk çalısmada yine ayagımı gazdan cekince stop ediyor yine 2 3 dk motor ısındıktan sonra kendine geliyor oda bi 60 e düşüyor sonra sabitliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Rölanti sensörünü sökmeden giriş yerlerine (2 tane civata ile bağlı olan yere) wd40 ve sonax motor temizleme spreyi sıktım.Bu uygulamadan sonra birdaha devir yükselmesi olmadı. :good1:

muhtemelen debi metre problemi yasıyorsun sen ayrıca kartel havalandırma borusundada sıkıntı olabilir bu 2 sinin temizliğini yapırabilirsen problemin ortandan kalkıcaktır.

debi metre temizliğinde saf alkol yada yağsız kontak siprey kullanman daha sağlıklı olacaktır. hassas bi sensordur dikakt etmen lazım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar camlarıkaaprken bile özellikle kapandıktan sonra basılı tuttuğumda 100 200 devir aşağı düşüo rolanti klima açıncada bu oluo direksiyonu tam sağ sol yaptıgımdada aynı problem war ayrıca direksiyon titriyor çok fazla param ve vaktim olmadıgı için sıkıntı içindeim perşembe günü 220 milyon verdim daha problem çözülmedi tüm temizlikler yapılmıs rolanti sensörü değişti ama hala sabah araba stop edio 4 5 dk çalıstıktan sora sorun olmuo ama bu seferde bu devir düşmesi oluyor yokmu yardım edecek bi arakdas

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence ilk önce aracınızı bilgisayara bağlattırın.Arızalı sensörleri bulabilirler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

izmirde önerebileceğiniz servisler hangileri acaba? bununla ilgili

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhabalar;

Aracı geçen sene aldığımda bu sorun vardı.

Boğaz kelebeğini temizlettim ve sorun düzelmişti.

Yalnız yinede %100 değil ara sıra yapıyordu.

Şuan ise sürekli dalgalanma var bazende devir 500'ün altına düşüyor ve araç stop ediyor.

43 snlik bir video çektim. Videoda stop etme yok ama dalgalanma çok net fark ediliyor.

Ve motora acayip yük biniyor bir anda.

İlk saniyelerde klimayı açıyorum dalgalanma başlıyor, kapatınca devir yükseliyor.

30.snde tekrar açıyorum ve 500e kadar devir iniyor, dalgalanma devam ediyor.

İlk aklıma gelen rölanti valfi ama sizlere sormadan gidip değiştirmek istemiyorum.

Babamın aracı 2000 Civic 1.4 İS onda böyle bir durum yok klimayı açınca 100 devir düşüyor anlık sonra hemen 1000 devir getirip sabit tutuyor.

İlk olarak Escortun videosunu veriyorum.

Bu da Civicin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fatih Bey konunuzu buraya taşıdım. Bilginize.

Teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

vakum hortumundan rölenti valfine kadar bakılmalı bu durumlarda, klima yükünü karşılamak için feda ediyor kendini. lpg varsa, 1-2 dönem sadece ebnezinde kullanmak da gerekir ki beyin yeniden yapılansın.

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fatih Bey konunuzu buraya taşıdım. Bilginize.

Teşekkürler.

Teşekkürler.

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

vakum hortumundan rölenti valfine kadar bakılmalı bu durumlarda, klima yükünü karşılamak için feda ediyor kendini. lpg varsa, 1-2 dönem sadece ebnezinde kullanmak da gerekir ki beyin yeniden yapılansın.

Çağlar Abi, otomatik rölanti ayarını yaptırsam düzelir mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

rölanti için herhangi bir ayar yoktur

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öyle biliyordum ama iddia edenler var olduğuna dair.

İyi ki sormuşum size teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş