İçeriğe Yönlendir

Lpg'den Benzine Geçme Problemi


Faik Sidar

Recommended Posts

Faik Sidar

Ford'a gönlünü vermiş herkese merhaba.

Uzun zamandır üye olmama rağmen gerek iş yoğunluğu gerekse tembellikten ötürü ilk mesajı yazmak bugüne nasipmiş.

İlk aracım escortla başladı gönül bağım şu anise mondiyle devam etmekte..

Lafı fazla gevelemeden sormak istiyorum.Aracım 99 mondi ghia seninkiyle aynı diyemiyorum Mehmet (Özyürek) abi :good1:

Aracımın üzerinde Brc fast takılı.Geçenlerde Gölbaşı Kepekli yokuşunu tırmanırken hızım (140 civarı) bir anda lpgden benzine geçti.

Vakit kaybetmeden iyi tanıdığımı sandığım lpg ustacığıma götürdüm basınç düşük dedi,regülatörden basınç yükseltildi bilgisayara bağlanarak birkaç ayar yaptı, yol testi dedim yok yok abi süper oldu dediğinde ustacığıma notunu ve parasını verip bir daha dönmemek üzere ayrıldım.Ki sonuç hüsran ve araç hepten saçmalamaya başladı.Ostimde yetkili Brc servisine döndüm ve ustacığımın rezil ettiği değerleri normale çevirdiler.Tekrarlarsa depodan gelen bakır borunun incelenmesi gerektini söylediler ve o şekilde ayrıldım ve sonuç yine hüsran! Aracın üzerindeki 6'lık bakır boruyu 8'lik ile değiştirip denedik yine aynı.Bu arada aracım 165 bin km de hava filtresi,motocraft buji,(malesef) yan sanayi buji kablosu,motocraft 5w 30 yağ,fomoco yağ filtresini bu olaydan 2 gün sonra değiştirdim.Aklımda kalmaması içinde bobini parçacımdan alıp deneyip geri iade ettim.Fakat sonuç yine aynı!

Bu arada benzinde saat gibi çalışan aracım soğukta stop etmeye başladı.Ancak ısınıp lpg ye geçtiğinde sorun yok.

Tur Oto'da bilgisayara bağlattım egr hafif kirli uyarısı dışında hiç bir problem görülmedi.

Forumdaki araştırmalarımdan sonra aracıma cc yaptırmanın faydalı olacağını düşünüyorum ama Ankara tavsiyesi,

Birde egr yi adam akıllı söküp borular dahil temizletmek istiyorum.Bunun içinde usta tavsiyesi,

Son olarakta yukarıda destan yazdığım problemim için tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum.Şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Şimdi benim anladığım kadarıyla benzinde kullanırken bir sıkıntı yok...Stop etmeye başladı demişsiniz ama bundan önce bir sorun yoksa bence öncelikle akü kutup başlarını sökün ve bir süre bekledikten sonra takın.Aracı belli bir süre hiç LPG ye geçmeden sürekli benzinde kullanın.(LPG yi düğmeden kapatabilirsiniz)Eğer aracınız benzinde sorunsuz çalışıyorsa doğruca iyi bir LPG ustasına gidip kalibrasyon yaptırın.Şu aşama da CC yaptırmayın kafanız daha çok karışır.Sorunları ve çözümleri adım adım takip edin...

Yorum bağlantısı
Faik Sidar
Şimdi benim anladığım kadarıyla benzinde kullanırken bir sıkıntı yok...Stop etmeye başladı demişsiniz ama bundan önce bir sorun yoksa bence öncelikle akü kutup başlarını sökün ve bir süre bekledikten sonra takın.Aracı belli bir süre hiç LPG ye geçmeden sürekli benzinde kullanın.(LPG yi düğmeden kapatabilirsiniz)Eğer aracınız benzinde sorunsuz çalışıyorsa doğruca iyi bir LPG ustasına gidip kalibrasyon yaptırın.Şu aşama da CC yaptırmayın kafanız daha çok karışır.Sorunları ve çözümleri adım adım takip edin...

Teşekkür ederim Ayhan bey ilginiz için.Haritanın yeniden oluşması için kutup başlarını çıkarmak istedim fakat çekincem immobilizer.Bi yerde söylenmişti aracın olduğu yerde kaldığı fena yer etmiş kafamda :good1:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Merhaba Faik Bey..

Arabanda bişey yok... Arabanı kurcalama kurcalatma..

Lpg basınç müşürü var enjektörlerin yanında, ya o bozuktur.. büyük ihtimal kalibrasyonun bozuktur.. Ufak ihtimal aldığın gaz dandiktir..

Özellikle dandik gaz aldığım zaman, 150-160 ile rampa çıkmaya çalışırsam, yarım depoda falan benimki de benzine geçiyor.. Depo dolu iken yada Total veya Milangaz aldığımda yapmıyor bunu..

Soğukken rolanti düzensizliği yada stop etme sebebi kesinlikle lpg'dir.

Bunu test etmek için, aracı bir kaç gün benzinde kullan, ya da kutup başını sök 15 dakka bekle, sonra benzinde kullanıp ertesi sabah test et.. % 99 stop etmeyecek ve rolanti düzgün olacaktır..

Sonuç: Araban temiz bence, Brc Fast'da iyi bir kittir.. Sen iyi bir usta bul.. Mümkünse; kutup başını söküp, bir müdeet benzinde kullandıktan sonra lpg'ye geçmeden tüpçüye git, yolda kalibrasyon yaptır.. Bence kesin çözüm budur..

Teşekkür ederim Ayhan bey ilginiz için.Haritanın yeniden oluşması için kutup başlarını çıkarmak istedim fakat çekincem immobilizer.Bi yerde söylenmişti aracın olduğu yerde kaldığı fena yer etmiş kafamda :good1:

Tepten başka müdahale gerektirecek bir şey olmaz.. Teybin yeniden code ister sadece..

Güven bize, sök kutup başını :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Teşekkür ederim Ayhan bey ilginiz için.Haritanın yeniden oluşması için kutup başlarını çıkarmak istedim fakat çekincem immobilizer.Bi yerde söylenmişti aracın olduğu yerde kaldığı fena yer etmiş kafamda :good1:

Böyle bir durum olmaz merak etmeyin.Ben kendi aracım da yaptım sorun çıkmadı.Bizde de var immo :) Yalnız ben şunu da ilave etmek istiyorum.Eğer LPG filtreleri eskiyse bazen bunlarda benzine geçmeye sebebiyet verebiliyor...

Yorum bağlantısı
Faik Sidar

Teşekkür ederim Mehmet abi.Bu arada abi diyorum babacan tavırlarından ötürü kusuruma bakmazsın inşallah.

Dediklerinizi yapacağım ama CC ve egr için ne yapmalıyım.

Böyle bir durum olmaz merak etmeyin.Ben kendi aracım da yaptım sorun çıkmadı.Bizde de var immo :good1: Yalnız ben şunu da ilave etmek istiyorum.Eğer LPG filtreleri eskiyse bazen bunlarda benzine geçmeye sebebiyet verebiliyor...

Ayhan bey haklısınız ben onları 7 binde bir değiştiriyorum yazmayı ihmal etmişim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
1-Teşekkür ederim Mehmet abi.Bu arada abi diyorum babacan tavırlarından ötürü kusuruma bakmazsın inşallah.

2-Dediklerinizi yapacağım ama CC ve egr için ne yapmalıyım.

1-Memnun olurum...

2-Egr'yi her gidişimde iptal edelim diyorum Yaşar Ustaya.. Bi zararı var mı, ne gerek var diyor.. Bence benzinli araçta egr'yi unutmak lazım.. Bir sorun çıkarmıyordur.. Carbon clean yaptırmadan önce, silindir kompresyonlarını ölçtürmelisin.. Sonuca göre hemen yaptır, yaptır veya gerek yok diyebiliriz..

Senin aracının kompresyonları 14'ün üstünde çıkması lazım, aracın doğru çalışması için de her silindirin birbirine yakın değerler vermesi lazım..

Ustalar normalde, bu iyi diyip geçerler, ısrarla değerleri istemelisin..

Bir şeyler değiştirmek istiyorsan, oksijen sensörünü değiş.. Ama önce kutup başı testini bi yap..

Yorum bağlantısı
Faik Sidar
1-Memnun olurum...

2-Egr'yi her gidişimde iptal edelim diyorum Yaşar Ustaya.. Bi zararı var mı, ne gerek var diyor.. Bence benzinli araçta egr'yi unutmak lazım.. Bir sorun çıkarmıyordur.. Carbon clean yaptırmadan önce, silindir kompresyonlarını ölçtürmelisin.. Sonuca göre hemen yaptır, yaptır veya gerek yok diyebiliriz..

Senin aracının kompresyonları 14'ün üstünde çıkması lazım, aracın doğru çalışması için de her silindirin birbirine yakın değerler vermesi lazım..

Ustalar normalde, bu iyi diyip geçerler, ısrarla değerleri istemelisin..

Bir şeyler değiştirmek istiyorsan, oksijen sensörünü değiş.. Ama önce kutup başı testini bi yap..

Tamam abicim harfiyen dediklerinizi yapacağım.Bu arada bu güne kadar foruma yazmadığım için hakketen pişmanım yanlız olmadığımı hissettirdiniz teşekkür ederim.Benimde amatörce bi çok çalışmam olmuştu escort' ta ve mondi' de.İlerleyen zamanlarda inşallah paylaşacağım.(Resimleri bulduktan sonra)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Allah daha büyük pişmanlıklar vermesin..

Yaptıklarını da merak ettim.. İlk fırsatta yayınlarsan sevinirim..

Yorum bağlantısı
Faik Sidar
Egr ye, saçtan kör tapa yapılır, işlem tamam.

Çağlar Abi teşekkür ederim.Emisyon değerlerinde problem olur mu?Bu da aklıma takılan diğer bi konu.

Bu arada sanada abi diyorum inşallah sende kusuruma bakmazsın.Forumu uzun zamandır takip ediyorum ama ancak dile geldim. :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Emmi Bu akü kutup sökme işinde resetlendiğini tam olarak nasıl anlarız. yani 15 dk da kesin mi :rolleyes: ve sonrasında benzinle gideceğiz ya , aracın tam anlamında düzgün benzin verisi alması için yapılması gereken bir şey var mı? mesela sabit hız değişken hız yada şu kadar km en az şeklinde. Lpgciye gidecemde yeni bir ayar yapsın diye bozuk loglarla değilde düzgün loglarla gideyim diyorum :)

Ve birde akü kutup başını hangi sırayla sökmeliyiz? yani sadece eksi ya da sadece artı şeklinde mi?

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Emmi Bu akü kutup sökme işinde resetlendiğini tam oalrk nasıl anlarız. yani 15 dk da kesin mi :rolleyes: ve sonrasında benzinle gideceğiz ya , aracın tam analmında düzgün benzin verisi alması için yapılması gerekn bir şey var mı? mesela sabit hız değişken hız yada şu akdar km en az şeklinde. Lpgciye gidecemde yeni bir ayar yapsın diyei bozuk loglarla değilde düzgün loglarla gideyim diyorum :)

Ve birde akü kuutp başını hangi sırayla sökmeliyiz? yani sadece eksi ya da sadece artı şeklinde mi?

Evet Mustafa önce (-) kutup başını sonrasın da (+) kutup başını sökeceksin.Daha sonra 15 dakika bekle.Takarken de önce (+) sonra (-) kutup başını tak.Km olarak belli bir şey yok ama en kötü ihtimalle 50-60 km falan olsun...Sen ister istemez yeni log zaten yaratılacaktır...İlk 5-20 km de biraz sapıtmalar olabilir.Bunlar geçici merak etme :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Emmi Bu akü kutup sökme işinde resetlendiğini tam olarak nasıl anlarız. yani 15 dk da kesin mi :rolleyes: ve sonrasında benzinle gideceğiz ya , aracın tam anlamında düzgün benzin verisi alması için yapılması gereken bir şey var mı? mesela sabit hız değişken hız yada şu kadar km en az şeklinde. Lpgciye gidecemde yeni bir ayar yapsın diye bozuk loglarla değilde düzgün loglarla gideyim diyorum :)

Ve birde akü kutup başını hangi sırayla sökmeliyiz? yani sadece eksi ya da sadece artı şeklinde mi?

Cümleye emmi diye başlarsan, diğer emmiler cevap vermeye çekinir..

Bak Ayhan emmi de çok değerli bilgiler vermiş..

Kısaca teyit edecek olursam: Evet 10-15 dakika yetiyor resetleme için, Bunun bir testi yok.. Resetliyordur..

Bundan sonra, mümkün olduğunca her şartta kullanmak gerek aracı..

Ha hiç kullanmasan bile, varsayılan ayarlarına dönüyor zaten..

Ama kullanmak iyidir, aracın ilk günkü halinde değildir..

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

:rolleyes:

Emmiler diyeyim artık :)

Her şartta kullanmak lazım gibi geliyor banada. Otobana çıkıp sabit ve değişken zamanlı bir sürüş yapsam mı daha iyidir. şehir içi trafiğinde dolansam mı?

Otobana çıkarsam sabit 90 sabit 120 ve 60-100 80-120 değişken kullanayım diyorum. Çünkü usta geeçn bakımda araç fakirde kalmış felan dedi. bende uzun zamandır eskisi gbi basa basa gezmiyorum genelde 70-90 civarı kitleyip gidiyorum. Şehir içindede aheste aheste gidiyorum ama tüketimde bir miktar artış var. yine geçn lp g bitince benzinle biraz sürdüm devirlenme isteği benzinde daha iyi gazda nazlanıyor. Sonuçta 60 bin km dir lpg de öyle uzun soluklu benzin görmedi araba. bir 100 km benzinle gezip ayar baktırsam iyi olur gibi geldi.

Yorum bağlantısı
Faik Sidar

Mehmet abi ben bir şey daha sorabilir miyim?

Brc fast in regülatörünün tamir takımı bulunabiliyor mu?Eğer varsa fiyat konusunda danışabileceğim bi yer var mı?

Birde basınç sensörü ne kadardır?

Bu ay bütçemi zorladı fazlasıyla zaten bunlarda ihtimaller arasına yazmıştın sen zaten abi,çıkarsa hazırlıklı olayım en azından.

Bu arada mondi evde dediklerini yapmak için işyerinden çıkmayı bekliyorum sabırsızlıkla :)

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli
Mehmet abi ben bir şey daha sorabilir miyim?

Brc fast in regülatörünün tamir takımı bulunabiliyor mu?Eğer varsa fiyat konusunda danışabileceğim bi yer var mı?

Birde basınç sensörü ne kadardır?

Bu ay bütçemi zorladı fazlasıyla zaten bunlarda ihtimaller arasına yazmıştın sen zaten abi,çıkarsa hazırlıklı olayım en azından.

Bu arada mondi evde dediklerini yapmak için işyerinden çıkmayı bekliyorum sabırsızlıkla :)

Bu dediklerinize bende baktırmak istiyorum ama ankarada bunlara bakacak ve yolda ayar yapacak usta bulamadım siz bulursanız foruma yazarsanız sevinirim

Yorum bağlantısı
Faik Sidar
Bu dediklerinize bende baktırmak istiyorum ama ankarada bunlara bakacak ve yolda ayar yapacak usta bulamadım siz bulursanız foruma yazarsanız sevinirim

Memnuniyetle.Parçaları bulursam lpg ci arkadaşım var.Brc nin ekipmanı çok yok ama işçilik için en uygun olan neyse onu yapar.Ama yolda ayar için benimde araştırmam gerek.Üstte yazdığım gibi tanıdığımı sandığım ustacığında maskesi düştü.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mehmet abi ben bir şey daha sorabilir miyim?

Brc fast in regülatörünün tamir takımı bulunabiliyor mu?Eğer varsa fiyat konusunda danışabileceğim bi yer var mı?

Birde basınç sensörü ne kadardır?

Valla fiyat bilgim yok..

Benim focusta vardı bu kitten, oradan tanıyorum ama hiç bu tür ihtiyaçlarım olmamıştı..

Yorum bağlantısı
Faik Sidar
Valla fiyat bilgim yok..

Benim focusta vardı bu kitten, oradan tanıyorum ama hiç bu tür ihtiyaçlarım olmamıştı..

Saolasın abi.O zaman ben Cumartesi günü iyice araştırayım parçaları, fiyatlarıda paylaşırım buradan.

Yorum bağlantısı
Faik Sidar

Mehmet Abi eve gelir gelmez dediklerinizi bir bir uyguladım.Önce eksi kutupbaşı sonra artı kutup başını söküp 40 dk kadar bekledim.Tam tersi şekilde geri taktım.. Ancak sonuç değişmedi. :)

Mondi çalıştı çalıştı ama test için yola çıktım fazla değil 50 m sonra stop etmeye başladı.Çalıştırıp devam ettiğimde ayağımı gazdan çektiğim anda yine stop etti..Sonradan aklıma geldi video çekmek ama o da tek başıma zor olduğu için araç sabitken videoyu çektim. Lpg enjektörlerine bakmak için kaputu açtım o da ne motordan bir gıcırtı sesi geliyo ki sorma..! :)

Video linkte

http://www.youtube.com/watch?v=58_XiFhhtQ0

Mondime nazar değdi... :)

Aklıma bir ihtimalde benzin filtresinin şişmiş olabileceği geliyor aldığımdan bu yana değiştirmedim..

Benzin pompası çalışıyor arka koltuğu çıkartıp plastik muhafazayıda söküp dinledim...

Bu arada basınç sensörü enjektör kütüğünün üzerinde değil Mehmet Abi.Yüksek ihtimal regülatörün üzerinde..

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli
Mehmet Abi eve gelir gelmez dediklerinizi bir bir uyguladım.Önce eksi kutupbaşı sonra artı kutup başını söküp 40 dk kadar bekledim.Tam tersi şekilde geri taktım.. Ancak sonuç değişmedi. :)

Mondi çalıştı çalıştı ama test için yola çıktım fazla değil 50 m sonra stop etmeye başladı.Çalıştırıp devam ettiğimde ayağımı gazdan çektiğim anda yine stop etti..Sonradan aklıma geldi video çekmek ama o da tek başıma zor olduğu için araç sabitken videoyu çektim. Lpg enjektörlerine bakmak için kaputu açtım o da ne motordan bir gıcırtı sesi geliyo ki sorma..! :)

Video linkte

http://www.youtube.com/watch?v=58_XiFhhtQ0

Mondime nazar değdi... :)

Aklıma bir ihtimalde benzin filtresinin şişmiş olabileceği geliyor aldığımdan bu yana değiştirmedim..

Benzin pompası çalışıyor arka koltuğu çıkartıp plastik muhafazayıda söküp dinledim...

Bu arada basınç sensörü enjektör kütüğünün üzerinde değil Mehmet Abi.Yüksek ihtimal regülatörün üzerinde..

Gelen ses muhtemelen alternatör kayışının geçtiği bilyalardan geliyor. Bilyalardan bir tanesi dağılmış. Benzin filtresinden öyle bir arıza yapmaz. Benzer arıza benim araçtada vardı muhtemel sebepleri volant sensörü, lpg enjektör elektrik bağlantılarının tam bağlanmamış olması, lpg kalibrasyon ayarının yanlış yapılmış olması

Daha önceki yazılarınızda egr arızası verdiğini söylemişsiniz. Eğer ateşleme düzgün yapılamazsa da egr arızası veriyor. Düzensiz ateşlemeni sebeplerinden biri de hego sensörüdür. Benim araçta bilgisayara bağlattığımda bu tür bir arıza da vermemişti. Egr arızası vermişti ama benim araçta zaten iptal ettirmiştim.

Brc fast in regülatörünün tamir takımı bulunabiliyor mu?Eğer varsa fiyat konusunda danışabileceğim bi yer var mı?

Bildiğim kadarıyla brc fastlerde tamir takımı değişmiyormuş çünkü 2 lik veya 3lük alyanla regülatör tutturuluyormuş ve içini açmaya kalktıklarında da kırılıyormuş. Dolayısıyla tamiri yokmuş ama ustanın söylediği bu kitler 250.000 km rahat gidiyor dedi bana.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mehmet Abi eve gelir gelmez dediklerinizi bir bir uyguladım.Önce eksi kutupbaşı sonra artı kutup başını söküp 40 dk kadar bekledim.Tam tersi şekilde geri taktım.. Ancak sonuç değişmedi. :)

Mondi çalıştı çalıştı ama test için yola çıktım fazla değil 50 m sonra stop etmeye başladı.Çalıştırıp devam ettiğimde ayağımı gazdan çektiğim anda yine stop etti..Sonradan aklıma geldi video çekmek ama o da tek başıma zor olduğu için araç sabitken videoyu çektim. Lpg enjektörlerine bakmak için kaputu açtım o da ne motordan bir gıcırtı sesi geliyo ki sorma..! :)

Video linkte

http://www.youtube.com/watch?v=58_XiFhhtQ0

Mondime nazar değdi... :)

Aklıma bir ihtimalde benzin filtresinin şişmiş olabileceği geliyor aldığımdan bu yana değiştirmedim..

Benzin pompası çalışıyor arka koltuğu çıkartıp plastik muhafazayıda söküp dinledim...

Bu arada basınç sensörü enjektör kütüğünün üzerinde değil Mehmet Abi.Yüksek ihtimal regülatörün üzerinde..

Rolanti valfi, benzin pompası büyük ihtimal..

Bu arada lpg ile kullanmayın..

Sorunun araçtan olduğu bi kesinleşsin..

Bu ses bu arabaya yakışmamış, galiba bilya dağıtmış.. ama stop etmenin sebebi değildir bence..

Şimdilik lpg'den uzaklaşıyoruz.. Basınç sensörü falan bi dursun hele..

Araçta farklı sorun görülüyor.. % 10 ihtimal vardı ama sorun bu % 10 luk dilimde galiba..

Ulaşabilirseniz, araç çalışırken rolanti valfinin fişini çekip deneyin, bakalım araç stop edecek mi. ? Ya da tepki gösterecek mi. ?

Yorum bağlantısı
Faik Sidar
(düzenlendi)
Gelen ses muhtemelen alternatör kayışının geçtiği bilyalardan geliyor. Bilyalardan bir tanesi dağılmış. Benzin filtresinden öyle bir arıza yapmaz. Benzer arıza benim araçtada vardı muhtemel sebepleri volant sensörü, lpg enjektör elektrik bağlantılarının tam bağlanmamış olması, lpg kalibrasyon ayarının yanlış yapılmış olması

Daha önceki yazılarınızda egr arızası verdiğini söylemişsiniz. Eğer ateşleme düzgün yapılamazsa da egr arızası veriyor. Düzensiz ateşlemeni sebeplerinden biri de hego sensörüdür. Benim araçta bilgisayara bağlattığımda bu tür bir arıza da vermemişti. Egr arızası vermişti ama benim araçta zaten iptal ettirmiştim.

Benzin filtresi tıkalı olursa basınç yetersiz gelebilir gibi tuhaf düşündüm.. :)

Lpg enjektörlerinin bağlantıları düzgün onları ilk aracı aldığımda kontrol etmiştim söküp tekrar bantladım.

Bu arada aracı lpg ye almadım anahtar kapalı.

Sizinde dediğiniz gibi hego sensörünü Mehmet Abi'de söylemişti.

Bilyalara hiç gelmek istemiyorum..Ben neyle uğraşırken ne çıktı!

Birde sizin volant sensörü kablolarının yalıtımını yaptıktan sonra probleminiz tam olarak çözülmüş müydü?

Bu arada bahsettiğim arızalar 1 hafta içinde oldu sihirli değnek değmişçesine..

tarihinde Faik Sidar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...