İçeriğe Yönlendir

Yine Mi Toyota ?


Engin Özarı

Recommended Posts

Rıfat Çakar

Yanlış hatırlıyor olabilirim , makyajlı Focus 1 modeli Amerika'da geri çağrılmıştı.

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

Toyota rekora yaklaşıyor mu ?

Yorum bağlantısı
Engin Özarı
Çağrılacak birşey yoksa niye çağırsınlar ki?

+1 Sebebi ne acaba.

Bir de reklam var ya benim babam toyota gibi adam diye, biraz manidar olabilir bu şekilde. ;)

+1000 Güven oyu sağlamak yani

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Bunların da tek kronik sorunu geri çağırılmaları sanırım ;)

Yorum bağlantısı
Misafir
Bilmiyorum bana mı öyle geliyor ama bence Toyota'nın en son modellerinde bir kalite düşüşü var. Bunun bu konuyla ilgisi yok belki ama genel anlamda Toyota gözümden düşmeye başladı. Yeni kasa Corolla ve Avensis'i bayide incelemiştim ve benim için tam bir hayal kırıklığı olmuştu.

Geçen hafta içinde babamla beraber inceledik bizde biraz.özellikle bagaj kapağının mekanizması çok kötü tasarlanmış.eski araçlardaki gibi kollar bagajın içine giriyor.babamında hayatta en gıcık olduğu şeydir bu.aynı sistem avensiste bile var.ben hiç yakıştıramadım.

NOT:resim alıntıdır.

big131729314uw.jpg

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Aynı şeyi Fiatta da görmüştüm. Yine de sonuçta Toyota diğer kısımları kalitelidir diyordum ama bunun gibi geri çağırmaları görünce artık kalitede düşüş olduğundan emin oldum.

;):flowers:

İlla Fiat'a bi mok atmak lazım değil mi :nazar: Sonra Ford fanatiğisiniz deyince kızıyorsunuz.

En iyisi 2004 Mondeo değil mi ?

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
İlla Fiat'a bi mok atmak lazım değil mi :nazar: Sonra Ford fanatiğisiniz deyince kızıyorsunuz.

En iyisi 2004 Mondeo değil mi ?

Sende illa ki bir karşı atak geliştireceksin ama değil mi ? ;) Nerde Ford harici markanın konusu var, Sayın Elöver orada, yiter ya...:flowers:

Yorum bağlantısı
Musa Yüzbaşıoğlu
İlla Fiat'a bi mok atmak lazım değil mi :D Sonra Ford fanatiğisiniz deyince kızıyorsunuz.

En iyisi 2004 Mondeo değil mi ?

Ali abi senin GP den sonra en iyisi dimi.. :D

Yorum bağlantısı
Musa Yüzbaşıoğlu
Çağırandan değil çağırmayandan kork.

+08

Herkes hatasını kabul etmez.

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz

Ford'un kronik sorunları olmadığını söyleyemezler, çatlayan turbo hortumları ne oldu? Ford kabullendi mi hatasını hayır, yeni serilerdekileri düzelttiler, elde olanlar bir de garantiden çıkmışsa geçmiş olsun...

Toyota'daki sıkıntılar çok çok nadir sıkıntılar, rapor edilen vaka sayısı o kadar az ki, buna rağmen geri çağırma uygulanıyor, bir de bu geri çağırmayı çoğu zaman TOYOTA kendiliğinden yapmıyor, özellikle ABD'de bir takım resmi kurumların kararlarıyla uygulanıyor...

Bu son gaz pedalı olayında para cezası da ödedi TOYOTA...

Dünya'da en çok satılan otomobil olunca, kendi markaları( GM, Ford vb. ) mali açıdan uçurumun kenarında olunca burnuma pis kokular geliyor...

Ancak TOYOTA'nın eski kalitesinden bir miktar uzaklaştığını, bunun yanısıra bazı tasarımlarda da çok muhafazakar olduğunu da söylemek lazım...

Israrla Sunrooflu araç getirmiyorlar, 4 cam tam otomatiğe daha geçen sene geçtiler, yol bilgisayarı düğmesi ergonomik değil ve hala bu düzeltilmedi...

Bagaj kapağı konusu da öyle...

Yorum bağlantısı
Bedri Baki

Ya bu japonlar da bir araba yapmayı beceremiyorlar :D Bak bizim koreliler çağırıyor mu hiç geri :D

Yorum bağlantısı
Misafir
Çağlar Bey bahsettiğiniz şeyler kesinlikle doğru ancak resimdeki araç gerçekten kaliteliydi. Zaten o yıllarda çıkan japon arabalarına bakın hepsinde aynı şeyi görürsünüz.(bagaj gibi) Ama beni şaşırtan yeni kasasında aynı şeylerin devam ettiği gibi bir de malzeme kalitesinde bariz bir düşüş vardı. Ben de sizin gibi bagajını, kapılarını, torpidosunu vs inceledim ve şok oldum. Sanki 90 model araba gibi bir montaj vardı. Plastik ve kumaş kalitesinden hiç bahsetmiyorum. Havalandırma ızgaraları sanki biraz zorlasam elimde kalacak gibi duruyordu. Fakat elegantta malzeme bariz derecede farklıydı. Aynı şeyi Fiatta da görmüştüm. Yine de sonuçta Toyota diğer kısımları kalitelidir diyordum ama bunun gibi geri çağırmaları görünce artık kalitede düşüş olduğundan emin oldum.

aracın kalitesi için bişey demiyorum Ahmet abi ama halen doksanlardan kalma bu bagaj yaylarını-kollarını kullanmaları çok yanlış bence.üstelik içleri boş incecik profiller.bende yenisi için söyledim ama fotoğraf olarak önceki kasayı bulamadım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Ben showroom da 2010 avensis'ten bagaj içi tavanını halı mı diye kontrol etmeye kalkıp elimi torsiyon çubuğuna sürülmüş gresle yağlamam yüzünden vazgeçtim. Net olarak.

Yorum bağlantısı
Engin Özarı
Ben showroom da 2010 avensis'ten bagaj içi tavanını halı mı diye kontrol etmeye kalkıp elimi torsiyon çubuğuna sürülmüş gresle yağlamam yüzünden vazgeçtim. Net olarak.

Toyota Kalitesi olarak, düşündürücü bir konu

Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik

Büyük bir marka ki hatasının arkasında duruyor.Başka bir forumda Otasan hakkındaki iddaları okuyorum da neler, neyse fazla söze gerek yok.

Yorum bağlantısı
Guest Ramazan Demir
Çağrılacak birşey yoksa niye çağırsınlar ki?

Şimdi 2008 model ve daha sonrası focusu olup uzun yolda kullanıpta, arka tekerlek çamurluğu ile arka kapı arasındaki bombede taş izi olmayan varmı? (bu konuda müşteri hizmetlerini ve servis formlarını doldurmuş olmama rağmen)Niye toyota veya honda gibi firmalar araçlarında paçalık lastiklerini standart olarak sunuyorlar?

Yorum bağlantısı
Selçuk Özmen
Bilmiyorum bana mı öyle geliyor ama bence Toyota'nın en son modellerinde bir kalite düşüşü var. Bunun bu konuyla ilgisi yok belki ama genel anlamda Toyota gözümden düşmeye başladı. Yeni kasa Corolla ve Avensis'i bayide incelemiştim ve benim için tam bir hayal kırıklığı olmuştu.

aksine fiyatlarda da artış var!.. :D

Yorum bağlantısı
Guest Ramazan Demir
Araçları geri çağırmayı gerektiren birşey mi bu?

Benim bildiğim güvenlik açısından sıkıntı çıkaracak, ya da motor-mekanik aksamında sorun oluşturacak nedenlerden ötürü araçlar geri çağrılıyor. Bahsettiğinize benzer bir sorundan araçlarını geri çağıranı ne gördüm ne duydum.

Fordların şikayetçi olduğumuz durumlarının hiçbirisi aslında aracın kusurları değil. Bu araçları tasarlayanlar doğru dürüst yollar için tasarlıyor, bizimkisi gibi patikadan bozma duble yollar için değil. Almanya'da kullanılan bir Ford ne içerisine ses alır, ne sağında solunda taş izi olur. Ama bizim ülkemizin yollarında herşey olur. Ben aracımı İstanbul'da teslim aldığımda bir kaç küçük çizikten başka birşey yoktu. Daha Diyarbakır'a gelirken kaputta 5 tane taş izi ve camda taş çatlağı oluştu. Çok dikkat etmeme rağmen. Bunda kusur nerede.

Yine de bahsettiğiniz gibi durumlarda servislere talimat verilir ve gerekli değişimler müşterinin talebi doğrultusunda ya da müşteri servise geldiğinde ücretsiz olarak düzeltilir. Ha derseniz ki peki Ford ya da Otosan bunu neden düzeltmiyor, haklısınız. Bunu Ford değil Otosan düzeltecek ve Otosan'ın ne MAL olduğunu da hepimiz biliyoruz zaten. Kaldı ki Türkiye'ye ithal edilen araçlarda Türkiye şartlarına uygun donanımların olması gerekir. Ama Otosan bırakın uygun donanım istemeyi donanım çıkarmayı biliyor ancak.

Geri çağırma işinin Otosan ile ilgisi yoktur. Bu nedenle de Ford'un araçlarını geri çağırmasını gerektiren bir durum olmadığından geri çağırmadığını düşünüyorum. Gerekli olsaydı kesinlikle geri çağırırlardı. Böyle bir sorumluluğun altına girecek kadar küçük bir üretici değil çünkü. Büyük markaların hepsi gerekli olduğunda araçlarını geri çağırırlar.

Ford'un araçlarını geri çağırmaması markanın kötülüğünü değil kalitesini gösteriyor. Bazı konularda eleştiriyi sonuna kadar hak etseler de hakkını vermek lazım. Sağlam ve kaliteli araçlar üretiyorlar.

Yanlış anlaşılmasın, Toyota benim çok beğendiğim bir marka. Ama son modellerinde kalitede bir düşüş olduğu da açıkça ortada. Bunu aşacak bir marka olduğunu ve bundan sonraki modellerinde daha farklı olacağını düşünüyorum.

Burda benim esas değinmek istediğim konu aracı kötülemek değil, servislerin ve firmaların ilgi ve alakalarından dolayı müşteri memnuniyeti. Servislerde bazı işler göstermelik yapılıyor. Evet bu geri çağırmalık bir problem değil. Ama formda servislerdeki hizmetlerden ve elemanlardan şikayetçi birçok arkadaş var. Toyota burda araçlarını geri çağırmakla bende oluşan düşünce satış sonrası desteğinide sürdürmesi. Yine formda turbolardan ve borularından şikayetçi olan birçok arkadaş var. O zaman şöyle sorayım. Niye 2008 de çıkanlarda turbo hortumunu değiştiriyorlarda 2007 ve öncesinin hortumlarını geri çağırıp değiştirmiyorlar. Bunun cevabını zaten vermişsiniz. Anlatmak istediğim servise çağırmanın gerekli olması veya olmaması değil.

Yorum bağlantısı
Sami Aktaş

Yıllarca satılan Fiat'ların, Renault'ların, Ford'ların geri çağırılmaması onların mükemmel arabalar olduğunu gösteriyor...Kusursuz arabalara binmişiz yıllarca...Bizde gittik Toyota aldık...

Bakalım Verso'ları ne zaman çağıracaklar... ;)

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Toyota ,son zamanlarda kalite konusunda sorun yaşadıklarını itiraf etmiş, bunun için özür dilemişti.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...