İçeriğe Yönlendir

Yüzde Yüz Elektrikli Fluence


Erkut Uysal

Recommended Posts

Erkut Uysal

http://www.donanimhaber.com/otomobil-tekno...-bu-videoda.htm

videoda yeterince bilgi veriliyor benim eklemek istediklerim : fiyat aralığı 48 bin tl ile 50 bin tl arası olacakmış...

tam dolumda 160 km yol gidebiliyormuş bu bence az...

birde istasyonlarda yedek batarya konusu güzel fakat dolumu 2-4 saat arası olduğu için süre fazla uzun...

böyle bir sistemin türkiye gelmesi kullanılması oturması çok fazla zaman alır her açıdan... daha ben fiestaya mazot alırken uygun mazot pompası sorarken bu anlatılanlar hayal gibi geliyor bana... :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Günde kaç km yapıyorsunuz? Uzun yol için bir tane mondi alırsınız :D

Biz ikinci araç olarak elektrikli almaya karar verdik ama bu floresan. Başka markayı bekliyorum.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erkut Uysal
Günde kaç km yapıyorsunuz? Uzun yol için bir tane mondi alırsınız :flowers:

Biz ikinci araç olarak elektrikli almaya karar verdik ama bu floresan. Başka markayı bekliyorum.

mehmet hocam hergün aracımı kullanan biri değilimde 3 haftada 2500 km yaptım :rolleyes:

sayın hocam birde elektrikli almaya karar verdinizde yolda piliniz bitti 2 saat bekleyecekmisiniz ? bana cazip gelmiyor...

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Pilim bitecek yere o araçla gitmeyeceğim. Aracı başka şehire taşımak gerekirse de 2 saatlik yemekli kahve molalı alışverişli duruşlar yaparım.

Floresana elektrikli araç olmak yakışmıyor. Mesela megane hatchback yahut sw olabilirdi. Ya da toyota auris. Audi A3. sanki hatchback olsa daha anlamlı.

Nerde şu araçlar nerde? Biri bunları yeniden üretsin: (resim büyüktür masaüstü resmi yapılabilir)

Delorean_dmc12_rear.jpg

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Osman Kurt

Şu an için elektrikli araçlar "ring" sefer yapan ve şehiriçi kısa mesafe kullananlar için anlamlı olabilir. :) Şehir de büyükşehirlerden biri olmalı. Yoksa yolda kalsan ustayı istanbuldan yok ankaradan gelene kadar yatar araba. :rolleyes:

bir de pil olayı var, değişecek falan masrafsız değil aksine fazla masraflı bile olabilir. Bana mantıklı gelmiyor. Şimdilik.

Bana uymaz, günde 100km yol yapıyorum. :) , hergün şarj mı yapıcam. :flowers:

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Yandık elektiriğe zam gelecek desenize :rolleyes:

Valla bizim için gayet uygundur. Gün içerisinde genelde yaklaşık 60-70 km yol gidiyorum. 2 günde bir akşamları bağlasam benim ihtiyacımı çok rahat karşılar gibi. Ama biraz daha yaygınlaşması lazım :flowers:

Yorum bağlantısı
Murat Dere

fransız, fransızdır. Ve onlar araba falan yapamazlar. Yaptıklarına da araba denmez. Dünyanın en iyi arabasını yapsalar, üstüne de para verseler almam.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Akkaya
(düzenlendi)

"Aybar, Fluence Z.E.'nin 185 kilometre, Kangoo Z.E.'nin 170 kilometre, Twizy'nin de 100 kilometre menzile sahip olduğunu bildirerek, OYAK Renault'nun Bursa Fabrikaları'nda üretilecek olan Fluence Z.E'nin Avrupa satış fiyatının 5 bin avroluk teşvik dahil 21 bin 300 avro olduğunu, batarya için de kira bedeli olarak ayda 79 avro talep edildiğini anlattı."

Alıntıdır.

İlginç; bir yol bulunur bizleri düşük tüketimden korumak! için, yalnız tutar mı bilemem. :flowers:

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Daha çok erken bence, hem altyapının oturması yıllar alır, 50.000 tl bile çok pahalı, o kadar pahalı bir sistemi bile yok, nerden çıkıyor bu uçuk fiyat, menzil içler acısı, anında biter bu pil. Şehir içi bu km yapılırmı? dur kalk yapa yapa bu menzili yarıya indirirsin bence, sonrada yolda kalma durumu var.

Menzili 2-3 katına çıkarsınlar, 45 dk. da full şarj yapsınlar, hız 200km/h ye çıksın, menzil en az 300-400km. olmalı, kısaca Tesla Roadster yada Model S gibi yapsınlar sonra almayı düşünürüm, o zamana kadar bu haliyle en uyduruk dizel bile bundan daha ekonomik nasılsa, benim gibi çok yol yapanlar için daha çook erken.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Ayda 200 TL ye varan akü kira bedeline de dikkat etmek lazım?

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Eldeki verilere bakılırsa bu araçlar ekonomiden ziyade sıfır emisyon oranı için üretildi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Eldeki verilere bakılırsa bu araçlar ekonomiden ziyade sıfır emisyon oranı için üretildi.

Anahtar kelime burada, üreticiler: Biz hiçbir yerde daha ekonomiktir demedik diyor, ama basın ve dergiler, 5 TL ile depo dolacak diye manşeti sevince, piyasa algısı etkileniyor.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Doğru aslında, bunun neresi ekonomik acaba? Araba 50 kaat, aylık akü kirası 200tl. buda kesin değil, menzil az üstelik fransız... Yok ben almayayım, neymiş emisyonmuş, hadi canım hadi....

Yorum bağlantısı
Erkut Uysal

banada cazip gelen bi kısmı yok aslında...Türkiye şartlarında bu sistemi kullanmak kullanabilmek ömür yetmez...

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Bu elektirikli arabaların piyasada tam olarak oturması 15-20 yılı bulur.

Petrol şirketleri zaten %100 elektrikli arabalara karşı, ama hibritte yakıt kullanıldığı için destekliyorlar. O yüzden %100 elektirkli arabalar şuan belirsiz bir durumda.

Geçmişe baktığımızda elektirikli arabalar içten yanmalı, yani yakıtla çalışan arabalara göre daha önce kullanulmaya başlanmış. İçten yanmalı motor bulunduktan sonra yakıt bol ve uçuz olduğu için elektirikli arabalar öyle kalmış ve geliştirilmemiş. Sonra petrolde kıymete binmiş :nazar: Fakat sonu belli olduğu için birçok marka hibrit araba projelerini hazır bir şekilde bekliyor. Herşey hazır. Start verildiği an çoğu hemen piyasaya sunabilecek durumdalar.

Bence biran önce hibrit arabalar piyasaya girmeli. Gündemde olmamalarına rağmen arka planda zaten oldukça geliştirildiler. 160 km menzil ve ortalama 200.000 km sorunsuz çalışabilecek bataryalar mevcut. Tabi bu markaların teknolojisine göre değişiyor. Menzilin düşük olması önemli değil. Zaten şarj bittiğinde tüketimi çok düşük olan normal motor devreye gidiyor ve aynı zamanda şarj ediyor. Kullanımda ister normal motoru isterseniz elektirikli motoru normal şanzıman ile veya her ikisini birlikte kullanabiliyorsunuz. Yokuş inişlerde tüm enerji depolanarak o enerjiyle yokuşun %90'ını çıkabiliyorsunuz.

banada cazip gelen bi kısmı yok aslında...Türkiye şartlarında bu sistemi kullanmak kullanabilmek ömür yetmez...

Ayrıca Ford dünyadaki hibrit araştırma-geliştirme üssünü Türkiye'de kurdu ve Türk mühendisler çalışıyor. Bu teknoloji Türkiye'de iyi bir şekilde gelişecek ve çok fazla katkısı olacak.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)
Ayda 200 TL ye varan akü kira bedeline de dikkat etmek lazım?

Bunu kim çıkartmış anlamadım. Akü kirasımı olurmuş.. Arabayı uçuza verip aküden parayı kırmayamı çalışıyorlar...

Şu gün 15 dakikada şarj olup 2000 çevrim kullanılabilen bataryalar var. 35 dakikada dolup 3000 çevrim olanlarda var. 2 saatte şarj olup 200 çevrim olan bataryalarda var.

3000 çevrim 150 km den bi batarya 450bin km yapar... Arabanın üzerinde gelir, araba eskir o eskimez. Zaten içten yanmalı motor şarj edecek. Elektrikle prizle vs ile uğraşılmayacak. İçten yanmalı motorun 1-2 litre/100 km civarı tüketimi olacak.. 10-15 çeşit batarya var. hangisi kullanılıyor iyi bilmek lazım. Bu işin can damarı batarya ve yazılım.

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erkut Uysal
Bu elektirikli arabaların piyasada tam olarak oturması 15-20 yılı bulur.

Petrol şirketleri zaten %100 elektrikli arabalara karşı, ama hibritte yakıt kullanıldığı için destekliyorlar. O yüzden %100 elektirkli arabalar şuan belirsiz bir durumda.

Geçmişe baktığımızda elektirikli arabalar içten yanmalı, yani yakıtla çalışan arabalara göre daha önce kullanulmaya başlanmış. İçten yanmalı motor bulunduktan sonra yakıt bol ve uçuz olduğu için elektirikli arabalar öyle kalmış ve geliştirilmemiş. Sonra petrolde kıymete binmiş :nazar: Fakat sonu belli olduğu için birçok marka hibrit araba projelerini hazır bir şekilde bekliyor. Herşey hazır. Start verildiği an çoğu hemen piyasaya sunabilecek durumdalar.

Bence biran önce hibrit arabalar piyasaya girmeli. Gündemde olmamalarına rağmen arka planda zaten oldukça geliştirildiler. 160 km menzil ve ortalama 200.000 km sorunsuz çalışabilecek bataryalar mevcut. Tabi bu markaların teknolojisine göre değişiyor. Menzilin düşük olması önemli değil. Zaten şarj bittiğinde tüketimi çok düşük olan normal motor devreye gidiyor ve aynı zamanda şarj ediyor. Kullanımda ister normal motoru isterseniz elektirikli motoru normal şanzıman ile veya her ikisini birlikte kullanabiliyorsunuz. Yokuş inişlerde tüm enerji depolanarak o enerjiyle yokuşun %90'ını çıkabiliyorsunuz.

Ayrıca Ford dünyadaki hibrit araştırma-geliştirme üssünü Türkiye'de kurdu ve Türk mühendisler çalışıyor. Bu teknoloji Türkiye'de iyi bir şekilde gelişecek ve çok fazla katkısı olacak.

hondanın çıkardığı modelde bayıraşağı giderken araç kendin şarj ediyo bayır yukarı benzine geçiyo 20-80 km sürat arasında araç eletrikte çalışıyor altı ve üzeri hızlarda benzine geçiyormuş...

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

20-80 km arası elektirikle çalışıyor deniliyor ama orada eksik bilgi var. Elektirik motorunda yokuş direncini karşılayacak kadr tork olamıyor. Bu araba 20-80 km arası hızlarda yokuşa hiç girmeyecekmi ? Yokuşa girerse çıkamayacakmı ?

Hibrit arabalarda en önemli kısım yazılım ve kontrol mekanizmasi. Gaz pedalı konumuna göre ve güç ihtiyacına göre hızdan bağımsız olarak her iki motorda devreye girebilir.

Düz yol için evet, en büyük enerji arabanın ilk kalkışında harcanıyor ve ilk kalkışta içten yanmalı motor ve sonrasında elektrik motoru yeterli olabilir, seri bir şekilde hızlanmak isterseniz iki motorda aktif olur. Bunun yanında ilk karkışları desteklemek için geliştirilmekte olan süperkondansatörler var. Pil gibi depo edip ilk kalkışlarda elektrik motorların besliyor ve boşalıyorlar. Amac daha az içten yanmalı motor kullanmak ve bataryaları yıpratmamak. Zaten içten yanmalı motor can kurtaran gibi birşey.

Ters fren etkisiyle şart olabilen motorlar var. Hem güç verebiliyor, hemde aynı motor tekerden gelen hareket ile elektirk üretebiliyor, yokuş inişlerde bataryayı şarzediyor ama çok daha iyi sistemlerde var. Mesela magnetodinamik valanlı enerji depolama sistemleri var. Yokuş inişlerde enerjiyi üzerinde depoluyor ve uzun süre kaybetmiyor. 1 km lik yokuşu inerken depoladığınız eneri ile o yokuşun 900 metresini çıkabilirsiniz. Yada o enerjinin tamamını kullanıp 100 metre içinde arabayı roket gibi fırlatabilirsiniz :) Yada kalkışlarda kullanırsınız. Batarya veya içten yanmalı motordan bağımsız.

Yeni hibrit arabalar okadar çok geliştiriliyorki, bugün kullandığımız arabalar çok basit ve verimsiz kalıyor.

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erkut Uysal
20-80 km arası elektirikle çalışıyor deniliyor ama orada eksik bilgi var. Elektirik motorunda yokuş direncini karşılayacak kadr tork olamıyor. Bu araba 20-80 km arası hızlarda yokuşa hiç girmeyecekmi ? Yokuşa girerse çıkamayacakmı ?

Hibrit arabalarda en önemli kısım yazılım ve kontrol mekanizmasi. Gaz pedalı konumuna göre ve güç ihtiyacına göre hızdan bağımsız olarak her iki motorda devreye girebilir.

Düz yol için evet, en büyük enerji arabanın ilk kalkışında harcanıyor ve ilk kalkışta içten yanmalı motor ve sonrasında elektrik motoru yeterli olabilir, seri bir şekilde hızlanmak isterseniz iki motorda aktif olur. Bunun yanında ilk karkışları desteklemek için geliştirilmekte olan süperkondansatörler var. Pil gibi depo edip ilk kalkışlarda elektrik motorların besliyor ve boşalıyorlar. Amac daha az içten yanmalı motor kullanmak ve bataryaları yıpratmamak. Zaten içten yanmalı motor can kurtaran gibi birşey.

Ters fren etkisiyle şart olabilen motorlar var. Hem güç verebiliyor, hemde aynı motor tekerden gelen hareket ile elektirk üretebiliyor, yokuş inişlerde bataryayı şarzediyor ama çok daha iyi sistemlerde var. Mesela magnetodinamik valanlı enerji depolama sistemleri var. Yokuş inişlerde enerjiyi üzerinde depoluyor ve uzun süre kaybetmiyor. 1 km lik yokuşu inerken depoladığınız eneri ile o yokuşun 900 metresini çıkabilirsiniz. Yada o enerjinin tamamını kullanıp 100 metre içinde arabayı roket gibi fırlatabilirsiniz :p Yada kalkışlarda kullanırsınız. Batarya veya içten yanmalı motordan bağımsız.

Yeni hibrit arabalar okadar çok geliştiriliyorki, bugün kullandığımız arabalar çok basit ve verimsiz kalıyor.

ayhan süper anlatmışsın fakat ben bir çözüm daha buldum videosunuda sizinle paylaşıyorum... benim daha çok hoşuma gitti bu sistem...

http://www.facebook.com/video/video.php?v=10150147259851671

nası ? :)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Duyduğuma göre galiba Shell' di, Kanada da çook büyük arazileri satın almış, bu topraklarda petrol varmış (katran kumları), ve milyarlarca varilmiş (tahminen 170 milyar varil), topraktan ayrıştırmak biraz pahalıymış ama sonuçta bize göre hava hoş diyorlarmış, bunun diğer adı Bitümen, trilyon varil rezerv varmış, petrolu yüzeye çıkarmak için toprağa buhar basıyorlarmış vs. çıkan petrolün büyük çoğunluğunu herzamanki gibi ultra emici abd tüketmekte, arap petrolü bittiğinde daha senelerce yetecek miktarda petrol yine var, bunun sonucu nedir şimdi?

1- araplar petrol bittiğinde çöl bedevilerine dönecekler, bakalım o zaman ne yapacak bunlar, zaten paralarıda abd deydi ordanda tokadı yediler, işleri biter o zaman

2- biz daha çook full elektrikli araba bekleriz.

Bu gidişle geleceğin arabaları hibrit olacak sanırım, tamamen elektrikle uzun km ler yapacak şarj azaldığında benzinle destekli motor sistemi şarj edecek, böylece şarj edemediğimiz durumlarda şarj imkanı hazır olucak, eve gelincede fişe takarız artık.

Aslında benim en çok istediğim fotoelektrik hücrelerin verimlerinin %90 lara çıkması, bu olduğunda hibritlerde çöpe giderdi, araba gündüzleri akü bile olmadan yada akü destekli güneş enerjisiyle güneş olduğu sürece hep giderdi, gece akü kullanırdı, zaten bu olduğunda enerji sorunumuzda bitmiş olurdu, zira dünya' nın şuan bir günde harcadığı enerjiyi güneş 1 saatte dünyaya vermekteydi galiba, düşünsenize bu derece güçlü solar panelleri bulsalar tüm enerji sorunu biterdi, belkide buldular fakat sadece uzayda falan kullanıyorlar bilemiyorum artık, bunu açıklasalar bir anda dünyanın düzeni değişirdi gerçekten.

Birde toryum ve bor olayı var, şunları bir işleyip kullanmayı başarsak, dünyanın yeni enerji merkezide biz olurduk, şimdi düşündümde ülkemiz ne kadar büyük bir tehlike içinde, hemen tedbir almazsak iş işten geçicek ama nerde bizde... neyse... canım sıkıldı yine :)

Yorum bağlantısı
Erkut Uysal
Duyduğuma göre galiba Shell' di, Kanada da çook büyük arazileri satın almış, bu topraklarda petrol varmış (katran kumları), ve milyarlarca varilmiş (tahminen 170 milyar varil), topraktan ayrıştırmak biraz pahalıymış ama sonuçta bize göre hava hoş diyorlarmış, bunun diğer adı Bitümen, trilyon varil rezerv varmış, petrolu yüzeye çıkarmak için toprağa buhar basıyorlarmış vs. çıkan petrolün büyük çoğunluğunu herzamanki gibi ultra emici abd tüketmekte, arap petrolü bittiğinde daha senelerce yetecek miktarda petrol yine var, bunun sonucu nedir şimdi?

1- araplar petrol bittiğinde çöl bedevilerine dönecekler, bakalım o zaman ne yapacak bunlar, zaten paralarıda abd deydi ordanda tokadı yediler, işleri biter o zaman

2- biz daha çook full elektrikli araba bekleriz.

Bu gidişle geleceğin arabaları hibrit olacak sanırım, tamamen elektrikle uzun km ler yapacak şarj azaldığında benzinle destekli motor sistemi şarj edecek, böylece şarj edemediğimiz durumlarda şarj imkanı hazır olucak, eve gelincede fişe takarız artık.

Aslında benim en çok istediğim fotoelektrik hücrelerin verimlerinin %90 lara çıkması, bu olduğunda hibritlerde çöpe giderdi, araba gündüzleri akü bile olmadan yada akü destekli güneş enerjisiyle güneş olduğu sürece hep giderdi, gece akü kullanırdı, zaten bu olduğunda enerji sorunumuzda bitmiş olurdu, zira dünya' nın şuan bir günde harcadığı enerjiyi güneş 1 saatte dünyaya vermekteydi galiba, düşünsenize bu derece güçlü solar panelleri bulsalar tüm enerji sorunu biterdi, belkide buldular fakat sadece uzayda falan kullanıyorlar bilemiyorum artık, bunu açıklasalar bir anda dünyanın düzeni değişirdi gerçekten.

Birde toryum ve bor olayı var, şunları bir işleyip kullanmayı başarsak, dünyanın yeni enerji merkezide biz olurduk, şimdi düşündümde ülkemiz ne kadar büyük bir tehlike içinde, hemen tedbir almazsak iş işten geçicek ama nerde bizde... neyse... canım sıkıldı yine :)

ali abi bor konusuna iyi değindin ama o gücü ve imkanı bize sağlayacakalrını ben hiç zannetmiyorum...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
ali abi bor konusuna iyi değindin ama o gücü ve imkanı bize sağlayacakalrını ben hiç zannetmiyorum...

Bende aynı düşünüyorum, düşünsene bunu başardığımızı, komple dünyaya hadi ordan çekerdik, kapat sınırları üret gıdanı ve korunmak için silahını bak keyfine derecesine gelirdik, gerisi zaten peşinden gelirdi, yani o derece güçlü hale gelirdik, onu anlatmak istedim.

Ne yazıkki bunu yapınca uçak düşüyor, bilim adamlarımız ölüyor suçluda açı hesaplamayı dahi bilmeyip, yanlış yapan pilot oluyor, düşün içinde bulunduğumuz durumu, benimki sadece güzel bir hayaldi o kadar, bu kafadaki milettle ancak hayallerimde olur bunlar, bazen düşünüyorumda memlekette bizim yerimize Japon' lar falan yaşasaydı, acaba şimdi Anadolu ne halde olurdu?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Akü 10 yıl sonra değiştiğinde ne kadar bedel alınacak ? Akünün geri dönüşüm bedelinide bizden isterler.

Yorum bağlantısı
Erkut Uysal
Bende aynı düşünüyorum, düşünsene bunu başardığımızı, komple dünyaya hadi ordan çekerdik, kapat sınırları üret gıdanı ve korunmak için silahını bak keyfine derecesine gelirdik, gerisi zaten peşinden gelirdi, yani o derece güçlü hale gelirdik, onu anlatmak istedim.

Ne yazıkki bunu yapınca uçak düşüyor, bilim adamlarımız ölüyor suçluda açı hesaplamayı dahi bilmeyip, yanlış yapan pilot oluyor, düşün içinde bulunduğumuz durumu, benimki sadece güzel bir hayaldi o kadar, bu kafadaki milettle ancak hayallerimde olur bunlar, bazen düşünüyorumda memlekette bizim yerimize Japon' lar falan yaşasaydı, acaba şimdi Anadolu ne halde olurdu?

abi bu konuya girersek içinden çıkılmaz bir hal alır... ama anadoluda şimdi terör yerine kazmayı vurduğun yerden altın fışkırırdı...

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Eldeki verilere bakılırsa bu araçlar ekonomiden ziyade sıfır emisyon oranı için üretildi.

Euro6 araçlarda emisyon negatif. Egzosdan çıkan hava hava filtresinden daha temiz. karbondioksit hariç. o da zehirli gaz değil.

Karbon emisyonu bakımından ise elektriği üretirken ve aküyü üretirken harcanan enerjinin üretim sırasında çıkan emisyon var.

Bu emisyon nükleer enerji ya da yenilenebilir kullanmıyorsanız yine karbon salınımı yapıyor. fosil yakıt.

Nükleer de fosil yakıt.

Geri kalıyor sadece yenilenebilir güneş ve türevleri. (yağmur rüzgar hep güneşin türevi).

Bir de derin kuyu jeotermal var. Bu konuda ciddi çalışma var görünüyor.

10-12 km kuyu kazıp magma nın sıcaklığı ile su ısıtıp bununla çevrim yapıyorsunuz. Sıfır emisyon.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...