İçeriğe Yönlendir

Yeni Yıl Bakımı/Orta Dönem Kullanım Testi (Mazda)


Misafir

Recommended Posts

(düzenlendi)

Yeni Yıl Bakımı:

Yarın Mazda'ya yeni yıl bakımı yaptırayım diyorum. Yeni yıla nasıl girerse bir yıl öyle gidermiş :)

Öncelikle, motor yağı 120.000'de değişecek gibi gözüküyor. 118.000'e yaklaştı. Elimde bir tane de Motor Silk var. Yağ değişimi ile beraber uygulayacağım.

İkinci olarak aracın rolanti düşüşleri çok seyreldi. Aldığımdan beri yaklaşık 2000km yaptım. Bu süreçte önceki sahibinden farklı olarak gazı sadece 3 yerden aldım. Bir de tahminen çok daha devirli kullandım. Hortumlarda problem gözükmüyor. Stop etmediği için rolanti sensörü kendini aklıyor. Aklıma bu yüzden bujiler geliyor. Gaz biterken teleflex'in kesiklik yapmasına Mondeo'dan alışkınım ama bunda kesiklik hem daha önce başlıyor, hem de daha hissedilir. Birde çok sık olmamakla birlikte, yüksek hıza çıkarken iki üç kere kesiklik hissettim. Büyük ihtimal platinium buji kullanıyordur. Marka önerisi alabilirim,

Bir de farkettiğim bir durum var. İlk Mazdam'da da vardı ama bunda çok hissedilir. Aracın baskı balatası yeni değişmiş. Ancak biraz üstte kavrıyor. Problem şu ki; ayağımı düşük viteste gazdan çektiğimde hissedilir bir yığılma yapıyor. Motor kompresyonu yaparcasına. Aslında bir yandan iyi, gazdan çektiğim anda araç frene hazır halde:)) Durma esnasında hiçbir problem yaşamadım. Düşük viteste devir biraz düştü mü, gaz verdiğim anda silkelenerek hızlanıyor. Büyük viteste yavaş hızda giden araca gaz verince silkeleme yapması gibi ancak vites ikideyken de aynı şey oluyor. Yani yavaşlarken ve hızlanırken debriyajda ayağımı tutasım geliyor. Biraz araştırdım motor kulağı veya takozu, şanzıman kulağı bu tip sarsıntılar yapar diyorlar ama bana biraz baskı bırakmıyor gibi geliyor. Üstadların da konu hakkında yorumlarını almak isterim. Yarin baskıya baktıramam tabi ama öncesinde kontrol edilmesi gereken başka birşey var mıdır?

Orta Dönem Testi:

Bunun haricinde bir iki trim sesi dışında 2.000km'de gözlemlediğim başka problemi yok aracın. Devirli kullanımda motor çok seri. Araç 5. vites 100km hızda 3.000 d'd çeviriyor. 5. viteste bile sürekli hızlanmaya hazır pozisyonda. Buna karşın yakıt tüketimi başarılı. 11lt/100km lpg tüketimi kış şartları için ideal. Lpg'nin teleflex olması aracın performansını gölgelemiyor. Klimayı buğu açma için kullandığımda kısa sürede ön camı açıyor. Araç sıfırın altında derecelerde dahi 3-4km'de en geç ısınıyor. Yol tutuş konusunda güven veriyor. Çok sert yanlış tasarlanmış bir yol var evime yakın. Genelde her aracı orda bir test ederim. Mondeo otomatik olduğu için çok zorlamadım ama Mazda'yı biraz daha fazla zorlayabiliyorum. Gayet güzel alıyor. Zaten daha tehlikeli bir hareket zorunlu durumlarda olur. Frenleme konusunda motor kompresyonunu kullanan bir sürücü olduğum için, otomatikte hep temkinli olmak durumundaydım. Biraz da düz vitesin bu rahatlığından olacak fernlerini çok başarılı buluyorum. Abs devreye girdiğinde bir elektriksel ses oluşuyor. Yani abs ayağa vurarak ve sesle kendini belli ediyor.

Elekrik aksamında far kolu kısa devre yaparak ilk arızasını yaptı fakat elektrikçi sorunun far ampılleri olduğunu belirtti. Tesisat sıkıntılı değil dedi. 4 camın açılıp kapanma hızı 99 model için başarılı. Ses yok. Aynaların rezistansı iyi çalışıyor, elektrikle kontrolünde sorun yok. Arka rezistansın üst yarısı 1dk.lık bir farkla daha hızlı eritiyor. Arka silecek ise motorundan sanırım biraz uğultu yapıyor. Yine aka cam fıskiyesi püskürtmesi sorunlu. Suyu ibrikten boşalır gibi akıyor. Temizlik için sorun yok ama antifiriz rengi, beyaz boyanın üstünde sırıtıyor. Doğal olarak fazla su geliyor.

Kışın hararet problemi nadir olur ama, Hararet göstergesi Mondeo MK2'nin sola bakan hali gibi. Saat gibi düşünürsek 8:43'ü gösteriyor diyebilirim. Gösterge panel aydınlatmaları canlı, klima göstergeleri çok sönük. Bence bir iki ampılde sorun var. Çakmak ışığı yanmıyor ama küllük ışığı gayet aydınlık. Yanlız küllüğü kapatınca 1lux bile ışık sızmıyor. Küllüğün altı eşya koyma bölümü olduğu için biraz ışık sızsa hiç fena olmazdı. Hiçbir cam açma düğmesinde ışık yok. Japonların çoğunda olduğu gibi, tavan lambası dikiz aynasının üstünde değil, aracın orta bölümüne konumlandırılmış. Koltuklar kadife ve çok rahat ancak vidalarının bazıları düşmüş sanırım, mesela şöför minderi ön sağ köşeden havaya kalkıyor. Yine manuel yükseklik kolu çalışmıyor. Aracın içinde oturma pozisyonu çok alçak. Araç da oldukça alçak.

Şimdilik kısa dönemde gördüklerim bunlar. Bundan sonrası memnuniyet; bakım ve arıza istatistiği ile doğru ıorantılı olacaktır. Aracın benden beklediği modifikasyonlar; ön sis farı, arka bagaj spoileri, çelik jant, tavan bagaj çıtaları(nasıl bulunur bir fikrim yok).

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bosch un sitesinden, sizdeki motor+lpg uyumlu bujiyi bulun ve alın, %99 farkı hissedeceksiniz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
(düzenlendi)

Yine süper bir değerlendirme. Evren Bey sizi takdir ediyorum.

Saygılarımla.

tarihinde Mehmet Kaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Sanırım bunlar;

bosch1jpeg.jpg

Yine süper bir değerlendirme. Evren Bey sizi takdir ediyorum. Saygılarımla.

Sağolun Mehmet Bey.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı

Yeni yıl tekrar kutlu olsun. Bugün sanayide dediğim bakımlar yapıldı. Buji konusunda ise istediğimi gerçekleştiremedim. Parçacının elinde Bosch yoktu. Ngk'nın Bosch'a karşılık gelen modelini istediğimde, Mazdalar normal buji kullanır dedi. Bosch'un sayfasından uyan modelleri gösterince aracın motor numarasını sordu. FP ile başlıyor dedim. Olmaz dediler. Dedim 1.8 motorların başı FP. Bunun üzerine katoşağa baktı, FP 1.9 oluyor, ona da kalem buji oluyor dedi. Almadan çıktım. Başka bir parçacı Şaşmaz'da Bosch'un belirttiğim bujisini zor bulursunuz dedi. Sonra başka bir parçacıya haber bıraktım. Ancak zaman uzayınca NGK'nın platinini gözüm karartıp alacaktım ki; 160.-TL fiyat verince, riske giremedim. Normal buji alıp, taktık. Akşam haber bıraktığımız parçacı, Bosch buji bulduğunu söyledi ama artık çok geçti tabi. Neyse şimdilik 10.000km bu bujilerle devam ederim. Boğaz kelebeği, akışmetre temizlendi. Boğaz kelebeğinin üzerinden pozisyon değiştirerek ayar yapmaya çalıştık. Aracın rolantisi durmaya yakın çok kısa bir süre 1.000d/d'nın üstünde kalıp sonra 900devir civarına düşüyor. Böylece rolantinin bazen 900devrin altına düşmesini engellemiş olduk ancak ayağımı gazdan çektiğimde ve gaza bastığımdaki silkelemeler de buna karşılık daha ciddi oldu. Hatta gazdan ayağımı çektiğimde yığılma çok azaldı ama silkelemeyi hissediyorum.

Ön göğüsten gelen sesi yine kesemedik. Bugün sanayide yapmayacağı tuttu. Sanayiden çıkar çıkmaz yapmaya başladı. Eninde sonunda bulacağım azmettim. Motorsilk yağ ile beraber motora ilave edildi. Titreşim beklediğim gibi azaldı ama boğaz kelebeği üzerinden yapılan aayrdan mı, motorsilkten mi ya da bujiler mi tam kestiremiyorum. Bujiler kötü durumda değildi bu arada. Aracın hızlanmasında pek bir fark olmadı. Bu arada polen filtresini bulamadık, mecburen temizlendi.

Yılbaşına araç trim sesli ve silkeleyerek girdi, inşallah tüm sene devam etmez:))

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Evren Bey bu arada mondeoyu unuttunuz :) Mazda çok şanslı sizin gibi araçlarına aşık olan birinin eline düştüğü için.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...