İçeriğe Yönlendir

Fiesta IV - Yakıt Tüketimi


Evren Ulusoy

Recommended Posts

Evren Ulusoy
(düzenlendi)

Selamlar ;

Yaklaşık 1 yıldır 2001 Fiesta GHIA sahibiyim ve son derece memnunum . Her seferinde dikkat ediyorum eğer basarsam 320KM, sakin kullanırsam 350 KM yol yapabiliyorum bir depoyla. Şehir içinde tabi. Bu normal mi ?

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Tamamen normal,benim arkadaşta var 1.25 fiesta,benim focusdan fazla yakıyor.

Yorum bağlantısı
Evren Ulusoy

Arkadaşlar arasında nam saldı zaten araba. Kalkışıyla, gidişiyle yaktığının hakkını da veriyor ama benzin artık uranyum fiyatına yaklaşınca acaba dedim bir terslik falan mı var ?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Ulusoy

Şimdi ne desem yalan :blink: 30-35 litre falandır herhalde, bilen bir Fiesta sahibi yardımcı olur mu ki bize ?

Yorum bağlantısı
Misafir

40 litre olduğunu biliyorum, ama şimdiye kadar hiç 34 litreden fazla alamadım içinde bir miktar benzin olduğundan.

Yorum bağlantısı
Guest Yunus G

Evren bey değerler doğru sattığım fiestada aynı yakıyordu ufak motor az yakarmış bu araba için söylenmemiş bir söz :blink:

Yorum bağlantısı
Evren Ulusoy

O zaman yaksın varsın yavru mustang :) yaktığının hakkını veriyor nasıl olsa...

Yorum bağlantısı
Serkan Sezer
O zaman yaksın varsın yavru mustang :) yaktığının hakkını veriyor nasıl olsa...

Araç kullanırken ne beklediğiniz ve kullanma alışkanlıklarınız çok önemli. Aracın bakımları ve o bakımların işinin ehli, o motoru tanıyan biri tarafından yapılıyor olması da çok önemli(Yetkili servis demiyorum). Sanırım sizin kullanma alışkanlığınız, en sakini bile biraz tüketime yönelik. 350 km sonra depoyu doldurduğunuzda kaç lt benzin alıyorsunuz onu da yazarsanız sanırım size daha rahat yardımcı olabiliriz. Unutmayın ekonomik sürüş teknikleri konusunda çok fazla şehir efsanesi var. Sürücü koltuğuna oturduğunuzda sağ ayağınızın altındaki pedala en büyük düşmanınız gibi bakmakta yarar var, dediğiniz gibi uranyumu geçer yakında benzin fiyatları. Performans mı uranyum mu bunun tercihini iyi yapmak lazım ((((:

Yorum bağlantısı
Guest Yunus G

Serkan bey bendede aynı araçtan vardı ne yaparsam yapıyım bassamda basmasamda tapa gazda gitsem şehir içi çok farketmiyor bu araç oynasa oynasa 50 km 75 km oynar.O da bu kadar değer arasında varsın oynasın yakıyo o arabalar maşşalahı var siz verdikçe o içiyor....

Yorum bağlantısı
Remzi Yılmaz

Merhaba, bende de aynı araç var. Aracın deposunun 42 litre olduğunu biliyorum, ama hiçbir zaman depo söylendiği kadar almaz illa birkaç litre az alır. Ama 40 litre ile 300-350 km bana biraz fazla gibi geldi. Evet araç emsallerine göre şehir içinde fazla yakıyor ama bu kadar da fazla yakmaması gerekiyor. 1 hafta önce aracı fulledim. Şehirlerarası 300 km 90 ile ortalama seyrettim .(İzmit-Balıkesir arası) depo neredeyse yarıya geldi.Demekki şehirlerarası tahminim 650 km'ye yakın bir yol yapıyor. Ama şehiriçi 400 km ancak yapar. Tabii trafiğin çok yoğun olmaması gerekiyor...

Yorum bağlantısı
Serkan Sezer

Ekonomi sadece basıp basmamakla ilgili değil keşke o kadar basit olsaydı. Önünüzdeki trafiği iyi analiz edemeyip gereksiz yere yavaşlayıp hızlanmak da etkilidir. Üzgünüm ama 350 km gerçekten düşük. 75-50 km farkeder diyorsunuz tamam olsun, ama bu benzin fiyatlarıyla değer. Ben 600 km gider demiyorum elbette. Trafik dururcasına ilerliyorsa diyecek şeyim yok benim diyen araba çok yakar zaten o durumda, e normal gitmediğiniz halde yakıt yakıyor elektrikli değilse. Debriyaj balatası da etkliyor yakıt tüketimini, aşınmış balata tam kavrama yapamadığından tüketimde artış oluyor. Orjinalinden farklı dönme mesafesine sahip lastikler az ya da çok km gösterip sanal artışa ya da azalmaya sebep olabiliyor. Geniş taban lastikler sürtünme yüzeyleri fazla olduğundan tüketimi artırıyor, vs... Bu konuda bir sürü etken var. Tek tek eleyip sonuca ulaşmak lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Turan Ballıkaya

bende 1 depo ile 400-420km yapabiliyorum şehir içi..

"2000 Fiesta Fun 1.4i"

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mehmet Camcı
(düzenlendi)

merhaba sevgili ste sakinleri,

98 fiesta flair aracım var. bulundugum yerdeki ustalar malesef bulamadı. bu araçların hararet müşürünün ve radyatör fan müşürünün yerini binen varmı ?

varsa tarif edebilir mi ? radyatör fanı manuel olarak ( harici düğme eklenmiş) çalışıyor ama otomatik olarak devreye girmiyor. müşüründen olabileceğini düşünüyorum.

tarihinde Mehmet Camc? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İmam Suludere
merhaba sevgili ste sakinleri,

98 fiesta flair aracım var. bulundugum yerdeki ustalar malesef bulamadı. bu araçların hararet müşürünün ve radyatör fan müşürünün yerini binen varmı ?

varsa tarif edebilir mi ? radyatör fanı manuel olarak ( harici düğme eklenmiş) çalışıyor ama otomatik olarak devreye girmiyor. müşüründen olabileceğini düşünüyorum.

Merhaba aracınızın hararet müşürü yani fan müdürü termostat gövdesinin üstünde yeşil renkli sensür bu hem fanı çalıştırıyor hemde göstergeye sinyal gönderiyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Camcı
Merhaba aracınızın hararet müşürü yani fan müdürü termostat gövdesinin üstünde yeşil renkli sensür bu hem fanı çalıştırıyor hemde göstergeye sinyal gönderiyor.

evvela bu kadar kısa sürede bi cevap gelmesi beni mutlu etti site yapımcıları ve siz kıymetli katılımcısına sonsuz teşekkür sanırım bir borç. ve teşekkürler.

imam bey, termostat değişirken gördüm. termostatın yuvasının üstünde şarj dinamosu, hemen sol yanında da devir daim motoru var. orada böle bir müşür dikkatimi çekmedi ama akşam iş dönüşü bakacam. hararet göstergesi filan normal gösteriyor aslında ama ben ondan olabileceğini düşündüğümden gene bir tane hararet müşürü getirttmiştiim.

fanın manuel çalışıp otomatik açmaması bundan olabilir mi ? yoksa aracın beynin de bir soruna işaret ediyor olabilir mi ? bilgisayar kontrolu yaptırmıştım 1. fan devresi arızası gösterdi başka da bişi çıkmadı.

testi yapan usta bunun ne anlama geldiğini bilemedi. hararet müşürünün yerini bulamayan usta için çok görülmez sanırım. ( küçük bir ilde çalışıyorum. burada bu araçlardan 2 tane var ustaların bu araçla ilgili tecrübesi yok bu yüzden ustaların hakkınıda fazla yememli diyorum.) bu sorularımıda zahmet edip cevaplarsanız sevinirim. iyi günler diliyorum.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

resim ekleyemedim ateşleme bobinin altında ki sensör. motor suyu sıcaklık sensörü beyin buradan gelen sinyali hem hararet göstergesi için hemde sogutma fanı için kullanır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Camcı
(düzenlendi)
resim ekleyemedim ateşleme bobinin altında ki sensör. motor suyu sıcaklık sensörü beyin buradan gelen sinyali hem hararet göstergesi için hemde sogutma fanı için kullanır.

evvela bu kadar kısa sürede bi cevap gelmesi beni mutlu etti site yapımcıları ve siz kıymetli katılımcısına sonsuz teşekkür sanırım bir borç. ve teşekkürler.

YAŞAR KARDEŞ, termostat değişirken görmüştüm. termostatın yuvasının üstünde şarj dinamosu, hemen sol yanında da devir daim motoru var. ATEŞLEME BOBİNİ DA ORALARDA Bİ YERDE İSE orada böle bir müşür dikkatimi çekmedi ama akşam iş dönüşü bakacam. hararet göstergesi filan normal gösteriyor aslında ama ben ondan olabileceğini düşündüğümden gene bir tane hararet müşürü getirttmiştiim.

burası küçük bi yer, şehir içinde sorun yok. önceden şehir içindede hararet yapıyodu. radyatörü temizledim şimdi iyi ama uzun yola çıkınca 50-60 km gidip hafif rampa yada düzde hararet yükseliyo. fanın manuel çalışıp otomatik açmaması bundan olabilir mi ? yoksa aracın beynin de bir soruna işaret ediyor olabilir mi ? bilgisayar kontrolu yaptırmıştım 1. fan devresi arızası gösterdi başka da bişi çıkmadı. ya da üst kapak contası olabilirmi ?

testi yapan usta bunun ne anlama geldiğini bilemedi. hararet müşürünün yerini bulamayan usta için çok görülmez sanırım. ( küçük bir ilde çalışıyorum. burada bu araçlardan 2 tane var ustaların bu araçla ilgili tecrübesi yok bu yüzden ustaların hakkınıda fazla yememli diyorum.) bu sorularımıda zahmet edip cevaplarsanız sevinirim. iyi günler diliyorum.

tarihinde Mehmet Camc? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Ardıç

sizin aracın kalörifer giriş kısmındaki sıcak sogugu ayarlayan bir parça var bu parçada da sorun olabilir yada bu parçadan giren çıkan suya müdahele edilmiş olabilir buda hararet sorunu etkileyebilir size tavsiyem en yakın yetkili servise gidin yada danışın hararet şakaya gelcek bir konu degildir motor ömrünü bitirebir

Yorum bağlantısı
Mehmet Camcı
sizin aracın kalörifer giriş kısmındaki sıcak sogugu ayarlayan bir parça var bu parçada da sorun olabilir yada bu parçadan giren çıkan suya müdahele edilmiş olabilir buda hararet sorunu etkileyebilir size tavsiyem en yakın yetkili servise gidin yada danışın hararet şakaya gelcek bir konu degildir motor ömrünü bitirebir

fatih bey dediğiniz gibi kalorifer musluğu arızalı idi aldığımda hep soğuk üflüyodu, o dönemde 2000 km yol yaptım hiç bir sorun yoktu. üstelik fanda açmıyordu. ibre yerinden kımıldamıyordu. şimdi kendi imkanlarımla muslugu tamır ettim ama sıkıntı devam etmekte.

radyatöre antifiriz koydum 2-3 aysonra kışın -15 derecesinde birden başladı bu sorun. o zamanki kadar değil şimdi; radyatörü temizledim ( kendi imkanlarımla ) şehir içinde hiç sorun yok ama 50-60 km yol yapınca sorun oluyo.

servis demişiniz ama en yakın servis 150 km ötede. uzun yolda gidemiyorum. sizin gibi bu işten anlayanların yardımıyla halletmeye çalışıyorum.

konu hakkında başka bilgininz varsa beklerim. ilginize teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Fatih Ardıç

kalerifer musluguda bu harareti etkileyen bir parça siz çözüm üretelim diyorsunuz ama nasıl bir çözüm bende merak ettim hararet araç dururkemi yapıyor şehir içinde dur kalk trafiktemi yapıyor yoksa uzun yolda araç yüke binincemi yapıyor hepsinde farklı nedenleri olabilir bunun için sorununuzu daha net bir şekilde ne zaman ve nasıl yaptıgını tanımlamak gerek buna göre çözüm üretmek daha dogru olur bu kalerifer muglugunun ve motorun genel görüntüsünü fotografını koyarsanız belki genel görüntüdende yardımcı olabilirim selamlar fatih

Yorum bağlantısı
Mehmet Camcı
kalerifer musluguda bu harareti etkileyen bir parça siz çözüm üretelim diyorsunuz ama nasıl bir çözüm bende merak ettim hararet araç dururkemi yapıyor şehir içinde dur kalk trafiktemi yapıyor yoksa uzun yolda araç yüke binincemi yapıyor hepsinde farklı nedenleri olabilir bunun için sorununuzu daha net bir şekilde ne zaman ve nasıl yaptıgını tanımlamak gerek buna göre çözüm üretmek daha dogru olur bu kalerifer muglugunun ve motorun genel görüntüsünü fotografını koyarsanız belki genel görüntüdende yardımcı olabilirim selamlar fatih

Fatih bey kalorifer musluğunda bir sorun yok. kireçlenmiş temizledim yerine taktım çalışıyor. hafta sonu bi daha radyatör temizledim iri kireç parçaları döküldü. yokuşa vurdum hararet yükselecek mi diye ama gayet normal gözekeyo zannımca sorun radyatör tıkanıklığı idi (BU ARADA ARKADAŞLARA KENDİMCE BİR TAVSİYE LİMON TUZU MÜTİŞ BİR KİREÇ ÇÖZÜCÜ. KAYNAR SUDA ERİTİP RADYATÖRSUYUNA EKLEYİN BEN ARACI NORMAL ISISINDA TUTACAK ŞEKİLDE ARACIMDA 2-3 SAAT BEKLETİP BOŞALTTIM - BİRDE RADYATÖR TEMİZLEYİCİLERİ VAR BUNUDA LİMON TUZU İŞLEMİNDEN SONRA KULLANIRSANIZ FEAYDASINI GÖRÜRSÜNÜZ. BU UYGULAMANIN YANIŞLI

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
(düzenlendi)

ect.jpg

bobin.jpg

tarihinde Ya?ar Demirci tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Camcı
(düzenlendi)
ect.jpg

bobin.jpg

akşam gidince tekrar bakacam. teşekkürler. yaşar bey arkadaşın birine devir sorunu ile ilgili vss fişini çıkarın sorun gider demişiniz. bunun fişini cekince başka sorun çıkar mı ? bide bunun da yerini tarif ederseniz lütfen. teşekkürler.

motorun resmini de atacam inşallah.

tarihinde Mehmet Camc? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...