İçeriğe Yönlendir

Bu Koku da Neyin Nesi?


Mustafa Akkoç

Recommended Posts

Mustafa Akkoç

Tüm Fordçulara :) selamlar.

Sayın arkadaşlarım dün başıma bir olay geldi ve kokusu!!! hala çıkmadı. :D

Tahminen 100 metrelik ve belkide 30-40 derecelik dik,yokuş ve dar bir yola yanlışlıkla kafadan girdim

baktım çıkış yok hadi geri döneyim dedim ama yol çok dar olduğu için arabayı çeviremedim ve geri geri gitmekten başka çarem yoktu.

Geri vitese taktım ve dik yokuşu çıkmaya başladım ve 30-40 mt sonra aman allahım ortalığı bir koku sardı ki sormayın :shok: nasıl bir koku olduğunu.Köpek leşi mi desem fare ölüsü kokusu mu desem neyse

daha fazla mide bulandırmayayım işte öyle bişey.

Bide kaputtan dumanlar çıkmaya başlamasın mı?

Neyse 50 mt sonra falan bir dönecek yer buldum.Bunun geri geri gitmekten olabileceğini düşünüp,arabanın burnunu yokuşa doğru çevirdim ve yokuşu öyle bitirdim.Bitirdim bitirmesine ama arabanın da biryerlerini bitirdim mi diye siz ustalara bir danışayım dedim. :unsure2:

Koku hala gitmedi ama arabanın gidişinde şimdilik bir sorun yok.

Acaba böyle devam edeyim mi yoksa hemen bir servise mi çekeyim?

İlgilenen herkese şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Baskı balatanın ömründen baya bir yemişsiniz sıkıntı yoksa yoktur varsa yolda bırakırdı zaten.Koku zamanla geçer diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Akkoç

Şimdi benim anlamadığım ben bu yokuşu geri geri çıkarken oldu bu koku yoksa ben arabanın burnu öndeyken çoook yokuş çıktım bunun gibi.Hergün çıkıyorum herkes çıkıyordur zaten.

Niye geri geri giderken oluyor benim kafama o takıldı :unsure2:

Yorum bağlantısı
Serkan Turan

Muhtemelen baskı balatadan gelmiştir yarım debriyajla çıkmışsınız galiba..

Değişeli çok olduysa göstermenizde fayda vardır yolda kalmamanız için.. ;)

Şimdi benim anlamadığım ben bu yokuşu geri geri çıkarken oldu bu koku yoksa ben arabanın burnu öndeyken çoook yokuş çıktım bunun gibi.Hergün çıkıyorum herkes çıkıyordur zaten.

Niye geri geri giderken oluyor benim kafama o takıldı :unsure2:

Araç geri geri ve yokuş yukarı daha fazla yıpranır o yüzdendir muhtemelen..

Yorum bağlantısı
Mustafa Akkoç

Balatalar gitmiş,o kokuda onların kokusu.

Aracımı şu anda hiçbirşey yokmuş gibi kullanabiliyorum.Dün den beri araba da olan tek değişiklik içindeki o pis koku sadece.

Balatalar gidince arabaya bişey olmuyor mu?

O zaman gitsin balatalar önemli değil.

Ama karamanın koyunu durumu var mı bilemiyorum tabi.

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Servise gittiğinizde debriyaj balatasını kontrol ettirin,usta nasıl kontrol edeceğini bilir, debriyaj balatasının ve baskının ömründen biraz gitmiştir tahminim, o koku da 2-3 güne geçer meraklanmayın :)

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Debriyaj balatası ne menem bir şeydir ki benim diyen leşten daha leş kokar, tecrübeyle sabittir :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Akkoç

Debriyaj balatası ne menem bir şeydir ki benim diyen leşten daha leş kokar, tecrübeyle sabittir :)

Asbest falan mı acaba?

Balata kokusunu bahsedilen iğrenç kokularla :bomb: pek bağdaştıramadım.Başka birşey olmasın.

Örneğin:Daha önce motor bölümünde ölmüş ve çürümüş (fare,kedi)Bir canlının geri ve sert bir hareket sonunda yer değiştirmesi ve hava almayan kısımlarının hava almasına mütakip kokunun yoğunlaşması.Hatta kasnak veya kayışa sürtmesi sonucu duman ve kokunun artması olabilir mi???

Fazla mı fantastik oldu bu tespit. :shok:

:D

Evet biraz fantastik bilim kurgu olmuş sanki :bravo:

Yorum bağlantısı
Mustafa Akkoç

bugüne kadar fren balatası değiştirdim hep ama debriyaj balatası değiştirmedim.Aracımda 107 binde

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Baskı balata kokusu gelmiş.Gerçekten çok pis kokar..Geri geri giderken ayak biraz da olsun debriyaj da kalmış gibi..

Yorum bağlantısı
Mustafa Akkoç

Baskı balata kokusu gelmiş.Gerçekten çok pis kokar..Geri geri giderken ayak biraz da olsun debriyaj da kalmış gibi..

Olayın şokundan bişey hatırlayamıyorum. :shok:

Bu debriyaj balatasının bir km ömrü var mı acaba kaç binde değişmesi gerekiyor?

Yorum bağlantısı
Serhat Böcek

Bence de debriyaj baskı balatasından olmuştur,geri geri çıkarken yarım debriyaj kullandığımızdan bu koku oluyor.Sadece geri geri rampa çıkarken değil kaldırıma bile çıkmak istesen zorlamadan dolayı kokuyor.

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Balata kokusu maalesef. Ancak, kokunun hafif olup olmadığı önemli. Bazen zorlamalarda hafifi koku gelebiliri bu da ömrün hemen bitttiğini göstermez.

Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır

çamura saplanmıştım bi ara caddy le. çıkarmak için çok uğraştım. bi duman sardı ortalığı bide koku :) baskı balatadan geliyo. daha fazla zorlamıyayım deyip bırakmıştım. çıkardıktan sonraki gün hala koku devam ediyordu. servisi aradım. durumu anlattım. eğer debriyaj pedalınızda, kavrama oranı yükselmediyse bi sorun yok. koku bir haftaya kadar gider dediler. ancak 10 günde zor atmıştı kokuyu. hala kullanıyoz caddyyi. :)

Yorum bağlantısı
Kemal Güllü

Baskı balataları astbestsiz olduğundan çabuk koku yapıyormuş, aynı zamanda da çabuk tahrip oluyormuş.

Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin
(düzenlendi)

Balata kokusunu bahsedilen iğrenç kokularla :bomb: pek bağdaştıramadım.Başka birşey olmasın.

Örneğin:Daha önce motor bölümünde ölmüş ve çürümüş (fare,kedi)Bir canlının geri ve sert bir hareket sonunda yer değiştirmesi ve hava almayan kısımlarının hava almasına mütakip kokunun yoğunlaşması.Hatta kasnak veya kayışa sürtmesi sonucu duman ve kokunun artması olabilir mi???

Fazla mı fantastik oldu bu tespit. :shok:

bahsettiğiniz ihtimal elbetteki mantık çerçevesinde olabilecek bir durum. ama tesadüfün iğne deliği dedikleri şey bu olsa gerek.

daha önce hanıma araba sürmeyi öğretmeye çalışırken brodveyin balatasını yakmıştık. fare kokusuna falan benzetememiştim ama kaynakçı atölyesi gibi kokuyordu. laf aramızda koku duyum normal insanlardan biraz, belki de fazlaca zayıftır. ama anlattığınız olayda arabanın burnunu vs. yere sürtmediğiniz müddetçe debryaj balatasından başka yanacak bir yer yok.

tarihinde Mahmut Şahin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Akkoç

Demek ki mümkün mertebe yokuş yukarı çıkarken geri geri değilde düz olarak çıkmak gerekiyor benim çıkardığım sonuç bu oldu.

Ancak neden düz çıkarken bu koku oluşmuyorda geri geri çıkarken oluyor onun mantıklı cevabını bulmuş değilim.

Halbuki geri geri de, düz de, kavrama aynı kavrama debriyaj aynı debriyaj ayak aynı ayak?

Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

Demek ki mümkün mertebe yokuş yukarı çıkarken geri geri değilde düz olarak çıkmak gerekiyor benim çıkardığım sonuç bu oldu.

Ancak neden düz çıkarken bu koku oluşmuyorda geri geri çıkarken oluyor onun mantıklı cevabını bulmuş değilim.

Halbuki geri geri de, düz de, kavrama aynı kavrama debriyaj aynı debriyaj ayak aynı ayak?

düz giderken ayağınızı tam olarak debryaj üzerinden alıyorsunuz. ama geri gideren tam olarak debryajı bırakamıyorsunuz. isterseniz geri giderken ve gazı biraz fazla vermişken bir deneyin. yada durduk yere denemeyin hocam. sonra olması muhtemel kazalardan ben mesul değilim.

Yorum bağlantısı
Serkan Gülderen

aynı olay benim başımada gelmişti, aracı yeni aldığım aylardaydı yokuş yukarı geri geri çıkarken yarım debriyajla araçı durdurduğumda araç altından öyle bir koku geldiki sanki fare leşi kokusundan beter, hemen servisi aradım bu araçta fare ölmüş galiba deyince servis ustası bastı kahkahayı :) durumu şöyle anlattı; araçtaki baskı balatanın yüzeyinde arkadaşların bahsettiği astbest maddesi varmiş. özellikle geri manevrnalarda vede yarım debriyajda bu olay meydana geliyormus ozellikle yeni balata durumlarında. zamanla azalır demişti dediği doğru şuan aynı durum da koku çok hafif duyuluyor sanırım balata ters yönde harıkıte baslayınca birazda sıkıştırılnca balata yüzeyındekı astbet parçacıkları yanıyor... koku paha biçilemez yalnızz :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...