İçeriğe Yönlendir

I30 Testi


Tuğrul Ersoy

Recommended Posts

Tuğrul Ersoy
(düzenlendi)

Dün ilk olarak i30 testini yapmıştım aslında ama Giulietta'dan sonra pek yazasım gelmedi i30 u, test için Ankara Neziroğlu'na gittim ilk olarak i30 dizel Elite otomatik araç konusunda stok sorunu olduğunu ve son olarak 57500 e bırakabileceğini söyledi satış danışmanı daha sonra Elantra'dan biraz konuştuk i30 çıkınca Elanta satışlarının azaldığını, araçları kendilerine faturalandırmak zorunda kaldıklarını belirtti 2011 Elantra full için 48bin 2012 için 51bin fiyat verdi ama pazarlığa açık bu fiyatlar zaten içerde fırsat yazan 3 Elantra vardı.Uzatmadan geçeyim teste :)

İÇ MEKAN:C sınıfı bir araç olmasına ilk bindiğinizde kendinizi d sınıfı bir araçtaymış gibi hissediyorsunuz görüş açıları mükemmel, tokluk hissi gerçekten çok iyi, kapıları kapattığnızda hiç ses çıkmıyor fitillerin ses yalıtımına çok özen göstermişler, ilk olarak renkli yol bilgisayarı dikkatimi çekti animasyonları ve çözünürlüğü çok iyi c sınıfında tek, d sınıfında ise passat highline de olan bir donanım ve beni özelllikle resimleri etkiledi , tavan kaplamasına bazı forumlarda kalitesiz denmişti buna açılık getireyim, aynı malzeme Giulietta'da da vardı hemen heman aynıydı, arkadaşlar bu malzeme kalitesiz değil kaliteli, kalitesiz olan benim araçta da olan ve kolay pamuklanan kumaş artık yeni nesil c sınıfı araçlarda bu malzemeden var c180 de dahil :)İç mekanda kapı içleri , göğüs

direksiyon, iç trimler kaliteli, alt taraflara doğru sert malzeme var, torpido kullanışsız ve küçük, kol dayama güzel ve gözü büyük, koltuklar rahat kumaşları kaliteli, derisi suni ve aşınmaya yatkın ve elektrikli ayarları pratik,açılır tavan çok güzel ve ferahlık katmıştı, bu konuda örnek vereyim giu da bu sistem 4000 tl ve perdesi manuel yorum sizin :)bagaj geniş gerekli ıvır zıvırı var, klima güçlü ama biraz sesli çalışıyor, müzik sistemi için oraya renkli ekran şart mavi rengi hoşuma gitmedi, ses kalitesi ekolayzer ayarları yapılınca kaliteli, giü ile aynı gibi hemen hemen(meganın arkmys den iyi) aracın donanımı çok zengin olduğu için ister istemez bunlar konforu artırıyor, kabin ön ısıtmayla dedikleri bildiğimiz havayı ön cama göndermeymiş göz boyama yani :) iç mekan bu kadar.

SÜRÜŞ:Kullandığım araç 1.6 dizel elite otomatik araçtı ilk olarak motor sesi yalıtımı güzel içeriye sızan ses az(kucak motor değil), geri görüş kamerası pratik olmuş işe yarıyor, test güzergahı çok kısa o yüzden bazı bölümleri pas geçeceğim :) yol sesi, rüzgar sesi,lastik sesi bunlar pas :) yol tutuşunu 100 km hıza kadar çıkabildim beğendim yana yatma pek yapmadı dengeyi iyi kurmuşlar golfün rakip alındığı belli, süspansiyonlar sessiz darbe emişleri eh işte orta karar megan gibi değil ama megan bence gereksiz yumuşak, şanzımanın geçişleri çok iyi hiç hissedilmiyor, hızlanma olarak anca tatminkar olabilir(giuya binince i30 da neymiş dedim :biggrin: ) 128 bg gibi gitmiyor ama edc megandan daha iyiydi, tüketim ilk aldığımda sıfırlamadan 14.1 di herkes soğuk motora direk yüklenmiş heralde ben genelde yumuşak kullandım ve 6.6 oldu eğer manuele alıp kendiniz vites atarsanız bu düşebilir, hele uzun yolda 100 km hızda 4 olmaz ama 4.5-5 arası gidilir, ama şehir içi eğer bu aracı bayan kullanırsa kışın 8-9 dan aşşası zor hatta belki 10 bile olabilir bu da zaten en büyük dezavantajı varsa sorusu olan cevaplandırırım okuduğunuz için teşekürler :) fotoları Mehmet yükler gelince :)

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kağıttaki beygirin, her zaman asfaltta işe yaramadığının en güzel kanıtıdır bu motor :D

Yorum bağlantısı
Burak Koca

Evet hocam, özellikle bu durumu yeni Accent Blue içinde söylüyorlardı. Fakat şu var, motorun beygir gücü yüksek, ama torku az. Bence en büyük handikapı bu oluşturuyor. Belki torku da, gücü gibi yüksek olsaydı, işler çok daha farklı olabilirdi. Bu durumu şuna benzetiyorum; Ford'da yeni 2.0 TDCi motor olarak 163 hp'lik versiyonu çıkardı, fakat araştırmalarımda 2.0 TDCi 140 hp'lik(136-138 hpde olabilir) motordan aman aman bir farkı olmadığı söyleniyor. Bende merak ediyorum bu fazladan 23 hp nereye gidiyor diye. Hyundai'ın bu motorundaki gibi aynı handikap 163 hp'lik 2.0 TDCi'da da var. Fazladan 23 hp güç olmasına rağmen, eski motordan sadece 20 nm fazla tork üretiyor. Belki de bu yüzden aman aman bir fark oluşmuyor.

Yorum bağlantısı
Burak Koca

Tabii ki hocam kesinlikle. Peki yüksek güç elde edilmesine rağmen, yüksek tork elde edilememesini şanzıman + motor uyumunamı bağlıyorsunuz? Eğer anladığım doğruysa, öğrendiğim iyi oldu :biggrin:

Yorum bağlantısı
Tuğrul Ersoy

Evet Hyundai de çift kavrama şanzıman olsaydı durum farklı olabilirdi ancak manuel de de çok hızlı değil bu motor,Alfa' nın tct si manuelden hem az yakıyor hem de daha hızlı ve tüm sistemlere komplike bir şekilde çalışıyor, Hyundai'nin bunu yapması aslında zor değil Kia da bu şanzıman var muhtemelen onlarda kullanır yakın zamanda.

Aynı olay Latitude de , 508 de, insignia da var şanzıman motoru resmen katlediyor, o yüzden dsg vw nin bu kadar ilerlemesinde çok büyük rol oynadı.

Yorum bağlantısı
Onur Eski

vw ceosunun İ30 u inceliyor.

Bu video dan sonra fazla söze gerek yok sanırım

Yorum bağlantısı
Tuğrul Ersoy

Abi Kia'ya gideceğim araç varsa yaparım, yoksa Sportage'ı yapacağım :)

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Dsg çok güzel şanzumanda sorun çıkarttımı ( ki çıkartıyor ) çok güzel paralar ile tamir oluyor. Garanti bitince insan düşünüyor. Tork konvertörlü sistemler Japon ve Kore arabalarında sorun çıkartanına ben çok fazla rastlamadım. Bence 6 ileri bu şanzumanda chiplense bile bu araçta yıllaca sorun çıkartmadan gider gibime geliyor. Bu motor chiplendimi 167 hp ye 350 tork civarına çıkabiliyor. Bunlar hiçte küçümsenecek rakamlar değil hele 5 yıl garanti ile...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Emre Gülşen

Bende oldukça memnunum yakıtı, performansı, konforu oldukça iyi, manuelde, 128 beygir kendini kullanıcıya ve yola oldukça iyi hissettiriyor.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Bende oldukça memnunum yakıtı, performansı, konforu oldukça iyi, manuelde, 128 beygir kendini kullanıcıya ve yola oldukça iyi hissettiriyor.

Şehir içi tüketim nedir.Manueldi sanırım

Yorum bağlantısı
Emre Gülşen

Yoğun,  dur - kalk trafikte 6 - 6.2 litre arası ortalama, şehirlerarası tam yüklü ( 4 yetişkin+bagaj full ) 4.3 - 4.5 gibi yakmıştı.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Haluk Şahiner

Merhabalar herkese

 

Bu aracın 2015 Dizel DCT 7 ileri 136 HP modelini satın aldım. Alma işi özellikle isteyerek değil ama şartların gereği şeklinde oldu. 3 gündür kullanıyorum önceki focusuma göre eleştirebileceğim tek yönü 100/120 km/saat kızlarda lastik yol sesini fazla alması oldu. önceki sahibi sol ön tekerden amortisör ve rotların değişmesini gerektiren kaza yapmış nedeni o olabilir mi diye düşünüyorum ilk fırsatta servise uğrayıp soracağım. kısa sürede net şeyler soylemek zor ama gerçekten araç kaliteli yapılmış diyebilirim. Yakıt biraz yüksek ama diğer yarı otomatikler ne yakıyor tanm bilmiyorum. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...