İçeriğe Yönlendir

125Lik Veya 250Lilik Sıvı Soğutmalı Ile Uzun Yol?


Güvenç Terzierol

Recommended Posts

Güvenç Terzierol

arkadaşlar merhaba.

motor ehliyetini alana kadar araştırıyorum aklımda da ya yamaha WR125X yada yamaha Xmax 250 var biri supermoto biri scooter onun farkındayım ancak merakım 125lik sıvı soğutmalıyla veya 250lilk scooterla buradan tekirdağ veya edirneye sorun yaşamadan gidebilir miyim? yani şişme yapar mı su kaynatır mı 60-70 km bir dinlenmeyle tabiki bir kerede durmadan değil.

tekirdağa 150km bişey zaten aman bir mesafe değil ama merakediyorum kız arkadaşım edirnede okuyor ben burada hani motoru aldığımda atlayıp bir gün sabah erkenden yanına gitmek istiyorum çünkü aynı zamanda şehir içinde kullanım kolaylığı daha da önemli bu uzun yol herzaman olmaz ama şehir içinde sürekli kullanıcam..

Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol

Haha tahir cok guldurdun beni xmax 250 den bahsediyor arkadas titan ile ybr ile olur olur dirilir ama gider xmax ile ben kontak kapamadan tek mars ile balikesir 'e gittim xmax 250 ile 2006 model tipi maxi scooter kullanim amaci 2 kisi uzun yolculuk gezi motorudur makinasi %100 italyan devi malagutti firmasi tarafindan gelistirilmistir japon Makinasi

vav :) baya bir yol ki 300km var sanırım balıkesir..

her zaman yapacağım şey değil uzun yol tabiki ama yapmayacağım a değil ayda 1 güzel havalar da 2 olur en fazla genel kullanım şehir içi olacağı için WR125X i de ekledim ama gözüm korkuyor ondan vitesli olmasından arabada ki gibi değil debriyaj elde falan bana çok zor geliyor denemedim ancak sadece tahmin ama scooter daha rahat kullanımlı.

birde Xcity250 deki motor xmaxtakiyle aynımı acaba bir bilginiz var mı?

Yamaha 125 ybr veya Honda Titan uzun yol için daha ideal bence.

WR125X i yazdım ama ondan korkuyorum çünkü hiç vitesli motor denemedim. Birde azcıkta estetik olsun istiyorum :)

Yorum bağlantısı
Taner Gündüz

aprilla scarabeo 200 2003 19 hp son sürat ben 155 gördüm. bir kere şuam ağrıdı desem yalan olur. hiç durmadan 250 km giderdim. 2 kişi tek kişi fark etmez mükemmel yol tutuş kaliteli süspansiyon. motorun mercedesi ydi benim için.

Front Rt b Sm.JPG

Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol

bahsettikleriniz beni şaşırttı :) ben 40-50km git ama bir mola ver dinlendir vs falan diyeceksiniz diye beklerken siz tak marş gittim iki mola adanadan geldi diyorsunuz çok sevindim bu işe :)

normalde sürekli bisiklete biniyorum günlük yapacağım mesafeyi bisikletle yapmaa kalksam zaman büyük sorun oluyor ortala 30km hızla ve ter de cabası...

oyüzden motor düşünüyorum sanırım fiyat etiketi yüzünden Xcity düşünüyorum ama bakalım ikinci el temiz bir xmax bulursam onuda düşüneceğim :))

pek, arabada hadi biliyoruz az çok nelere bakılacağını ikinci el alırken ama motoru bilmiyorum özellikle bilmem gereken hususlar vardır illaki onlardan da bahsedebilirmisinz?

Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol
aprilla scarabeo 200 2003 19 hp son sürat ben 155 gördüm. bir kere şuam ağrıdı desem yalan olur. hiç durmadan 250 km giderdim. 2 kişi tek kişi fark etmez mükemmel yol tutuş kaliteli süspansiyon. motorun mercedesi ydi benim için.

aprilla hocam fiyat etiketi yeter bence :D bilmiyorum gerçi ama :D

Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol

bahsettiğiniz özellikleri biraz daha açarsanız sevinrim artısıyla vsryle ehliyeti almadan motoru almak istemiyorum. Otomobilde azdaha yakıyordum başımı ama aklımda olacak özellikle ilk ilgilenceğim motor olacak.. :)

Yorum bağlantısı
Kadir Tomas
aprilla scarabeo 200 2003 19 hp son sürat ben 155 gördüm. bir kere şuam ağrıdı desem yalan olur. hiç durmadan 250 km giderdim. 2 kişi tek kişi fark etmez mükemmel yol tutuş kaliteli süspansiyon. motorun mercedesi ydi benim için. Front Rt b Sm.JPG

Scarabeo 200 için 153 top speed biraz fazla olmuş sanki :)

arkadaşlar merhaba. motor ehliyetini alana kadar araştırıyorum aklımda da ya yamaha WR125X yada yamaha Xmax 250 var biri supermoto biri scooter onun farkındayım ancak merakım 125lik sıvı soğutmalıyla veya 250lilk scooterla buradan tekirdağ veya edirneye sorun yaşamadan gidebilir miyim? yani şişme yapar mı su kaynatır mı 60-70 km bir dinlenmeyle tabiki bir kerede durmadan değil. tekirdağa 150km bişey zaten aman bir mesafe değil ama merakediyorum kız arkadaşım edirnede okuyor ben burada hani motoru aldığımda atlayıp bir gün sabah erkenden yanına gitmek istiyorum çünkü aynı zamanda şehir içinde kullanım kolaylığı daha da önemli bu uzun yol herzaman olmaz ama şehir içinde sürekli kullanıcam..

Xmax 250 ile çok daha uzun yolları rahat rahat yapabilirsin. 2 kişi ile yol yapacaksan kesinlikle xmax tercih etmelisin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Guest Yavuz Darendelioglu

Merhabalar,

Ben yeni üyeyim. Focus'umda bir sorun var onu yazışmak ve tartışmak için üye oldum. Ama bu bölümde motorsiklet konusunu görünce önce bir de oraya bakayım dedim. Bende bir de Honda CBX750P var. (DOHC, 4 silindir, 16v, Şaftlı). Ve çiçeği burnunda üye olarak ilk mesajı motorsiklet hakkında yazmak kısmet oldu.

Güvenç bey, gidip geleceğiniz yolun coğrafi ve trafik koşullarını bilmiyorum. Dolayısıyla yazdıklarımı bu detaylardan yoksun olarak yazdığımı göz önünde bulundurunuz.

Deneyimlerime dayanarak, her ne koşulda olursa olsun bir şehirlerarası seyahat için 500cc'den küçük motoru tavsiye etmem. Özellikle de gidip geleceğiniz yol bölünmüş yol değil ise kesinlikle 500cc'den küçük motorla bu sıkıntıya girmeyin derim. Hatta mümkünse bir şeridi tam olarak işgal edebileceğiniz kadar büyük bir motor olsun ve hakkınız olan şeridi kullanabilin.

1991 yada 1992 yılıydı, gençliğin verdiği cesaretle, Ankara'nın uzak bir ilçesine sabah gidip, akşam hava kararmadan dönerim düşünceyle 200cc'lik bir motorsikletle yola çıktım. Çocukluğumdan bu yana da motorsiklet kullanırım, deneyimimin yeterli olduğunu düşünmekteydim. İlk birkaç on kilometreden sonra sıkıntı başladı. Ankara-Konya yolu yeni asfaltlanmış, banketle asfalt arasında neredeyse uçurum var. Yoldaki zift erimiş, girersem kayacağım. Erimemiş kısımlardan bir çizgi tutturmam gerekiyor. Çok yakın geçen TIR ve şehirlerarası otobüsler kısa bir an için yan rüzgarımı kesiyorlar ve geçer geçmez yine o yan rüzgarı sert bir şekilde tekrar alıyorum. Tokat yemiş gibi yolda silkeleniyor insan. Bazen de birinci kamyon sizi geçince, kendinizi ikinci kamyonun önünde buluveriyorsunuz. Motorum da o zamanın en iyi Scooterlerinden yep yeni bir Vespa PX200e. Yani yanal rüzgardan en çok etkilenebilecek bir motorsiklet.

Aynadan baktığımda arkamda kenara çok yakın gelen bir kamyon görüyorum. Üzerindeki yük dışarıya taşmış, bir başka kamyon da onu sollamaya başlamış. Sollanan kamyon ayağını gazdan çekmek yerine, ısrarla ve şiddetle taa uzaklardan bana selektör yapıyor, korna çalıyor sığamayız çekil yoldan diye! Bense asfaltın banket tarafındaki son kertesinde ve bankete düşmemek için azraille pazarlık halindeyim. Benim bu küçük tekerli Scooter ile o bankete inmem için durmam gerek. Motorun altı yere değmeden o bankete inilip, çıkılmıyor. Banket te henüz tesviye edilmemiş. Kocaman, kocaman taşlarla dolu. Yani hareket halinde inilmez. Solladılar beni. Ama ne pahasına... Kaskıma kamyonun kasasından sarkan bir zincir çarptı. Kask sadece düşünce işe yaramıyor lütfen her zaman hatırlayınız. İşte öyle anlarda hemzemin bir banket bulabilirsem inip, çıkarım diye zavallı motorun gazına yüklenmekten başka yapabileceğim birşey yoktu. Bu durum da motorun gücü yetmediği için, o kötü karşılaşmaları sadece geciktiriyordu.

Bir diğer sıkıntı ise, sola virajda sizde sola yatmak zorundasınız. Ama siz viraja girerken, sizi sollamaya kalkan ve motorsiklet hakkında hiçbir bilgisi olmayan diğer sürücüler varsa (ki çok sayıda var) siz ya o aracın önüne, ya da virajdan dışarıya savrularak düşersiniz.

Böyle riskler maalesef ülkemiz trafiğinde sıkça yaşanıyor. Benim önerim, sizi rahat bir devirde ve çırpınmadan belli bir hızda götürecek bir motorsiklet olmalı. O hız da, gideceğiniz yolun normal trafik akış hızı olmalı (trafik levhalarında yazan değil). Bu hızın bazı yerlerde 140 üstü bile olduğunu hepimiz biliyoruz. Buna ilave olarak, sollanacağınız zamanlarda sollanacağınız yere o anki koşullarınıza göre sizin karar verebilmeniz için elinizin altında hızınızı daha da arttırabileceğiniz yedek torkunuz ve gücünüz bulunmalı. Benim düşünceme göre de, bu en azından bi 500cc hacimli bir motorsiklettir. 125cc'lik şu motorla ben şu kadar mesafe gittim, buraya gittim geldim gibi anlamsız gazlara gelmemenizi öneririm. 125cc'lik şehir içi servis motoruyla uzun yolda hayatınızı riske atmayın derim.

Motorsiklet konusu herkese çekici gelir ve heyecan verir. Ama kazın ayağı öyle değil. Motorsikletçinin iyi ve güvenilir marka bir kaskı olmalı. Ne zaman yağmur yağacağı belli olmaz, sol elinde (veya çantasında) parmağa takılan cam sileceği olmalı, dizlik, dirseklik, bel koruması, bot, kıyafet vb. gerektirir. Bunları eksiksiz almayacaksanız. Uzun yollar işkence haline gelir. O zaman arkadaşınızı görememe, ya da geride üzgün sevenler bırakma olasılığınızın da artabileceğini bilmekte fayda var.

Mis gibi 1.4 Dizel Fiestanız varken motorsiklete ne gerek var? Belki Fiestayla daha seyrek gidersiniz, ama sağ salim gidersiniz ve gelirsiniz.

Selamlar,

Yavuz Darendelioğlu

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol

Yavuz bey öncelikle hoş geldiniz foruma..

yazınız için çok çok teşekkür ederim evet 1.4 dizel fiestam var ancak tek kişilik seyahatte ve şehir içinde gerçekten belimi büküyor.

uzun yol ayda en faza 2 olur motorla fazlası olmaz zaten arada yaptığımda sorun olup olmayacağını merak ettiğim için açtım bu konuyu.

Kat edeceğim yol en az 2 şeritli zaten ayrıca öncelikli amacım şehir içinde ekonomik bir kullanım.

öncelikle PCX le şehir içinde olacağım için diy esonrasında sınıf yükseltip burgman 400 füşündüm derdim önümde ki 4 sene bana vakitten ve nakitten kar ettirmesi oyüzden 125 veya 250 lilik araç düşündüm.

Teşekküer ederim tekrar tavsiyeleriniz için herbirini tekrar okuyup dikatte alacağım..

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
  • 5 ay sonra...
Mustafa Uz

Güveç kardeşim öncelikle sana şunu söylemek isterim. Ben tabiri caiz ise yürümeyi bilmeden motor üzerinde gezenlerdenim. 1998 yılında pejo ninja mobilet ile 40 defadan fazla bursa-çanakkale yapmışlığım vardır. (Evlilik arifesinde iken) Günümüz şartlarında motor tamamen zevk işidir. Yavuz beyin söylediklerine tamamen katılıyorum. Şu an 2 ayrı motorum var. Kawasaki R250 ninja. Piaggio X9 500 Scooter. İnanın bana her ikisi de ford fiestadan fazla yakıt tüketiyor. Buna rağmen ben yazın çanakkaleye gidişgelişlerde eşimle beraber motor ile gitmeyi tercih ettim. Dedimya yakıt fazla olmasına rağmen tamamen onun zevkini yaşamak. Güçsüz motorlarda uzun yolda bu zevk inanın bana tamamen eziyete dönüşüyor. Sorun yakıt ise zaten WR125X yada 150 CC'nin altında çin malı olmayan bir taşıt ne olursa olsun sizin işinizi görür. Ama eziyetini yaşamadan karar vermeyin. Ben şahsen uzun yolda X9'u, şehir içi sıkışık trafikte ise kawa'yı kullanıyorum. Ama dediğim gibi Kawa bile 250 CC olmasına rağmen yakıtı fiestanın üzerinde.

Yorum bağlantısı
Yağız Ardalı

Şişme , patlama , çatlama olmaz:) Bu muhabbetler seneler evvel ki bazı motorlar için geçerliydi daha çok. Sadece bakımı olsun yeter. fakat uzun yolda 125 cc insanı çok yorar. En az 250 cc yine bilinen motor markalarından olabilir. 1996-97 senelerinde 300 cc lik iki zamanlı bir mz im vardı. ara ara İstanbul dan Antalya ya gider gelirdim. yağ ayarını biraz açar , fren balata ayarını biraz gevşetir motorun şişme riskini aza indirirdim. Su soğutması olmayan 2 zamanlı ve hacmi de 300 cc olan bir motorun , eh bir de yazın sıcağında asfalttan alevler çıkarken , şişme ihtimali yüksek olurdu tabi. Uzun kilometreli rampalarda biraz bayılsa da (motor şişsede) sorun yaşamadan gider gelirdim.

Şimdiki teknolojideki motorlarda bu sorun minimum seviyede. Fakat dediğim gibi 125 cc lik bir motorla uzun yol daha zor biter.

Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Mehmet Atalay

arkadaşlar merhaba.

motor ehliyetini alana kadar araştırıyorum aklımda da ya yamaha WR125X yada yamaha Xmax 250 var biri supermoto biri scooter onun farkındayım ancak merakım 125lik sıvı soğutmalıyla veya 250lilk scooterla buradan tekirdağ veya edirneye sorun yaşamadan gidebilir miyim? yani şişme yapar mı su kaynatır mı 60-70 km bir dinlenmeyle tabiki bir kerede durmadan değil.

tekirdağa 150km bişey zaten aman bir mesafe değil ama merakediyorum kız arkadaşım edirnede okuyor ben burada hani motoru aldığımda atlayıp bir gün sabah erkenden yanına gitmek istiyorum çünkü aynı zamanda şehir içinde kullanım kolaylığı daha da önemli bu uzun yol herzaman olmaz ama şehir içinde sürekli kullanıcam..

 

Öncelikle merhaba, 

 

İlk olarak soruna cevabı motosikletler için vereceğim. o motosikletler o mesafeleri alabilirler (bakımlı olmaları şart)!!!

 

Asıl mesele senin o yolları alıp alamayacağın! çünkü motosikletle yolda rüzgarı gövdenle, titreşimleri de popon ve belinle karşılarsın... Motosikletin tarzına göre de ayak ve bacaklarının ve kollarının da yorulma oranları değişir. 

 

Eğer daha önce motosikletle trafik deneyimin ve daha da önemlisi uzun yol deneyimin yoksa 150 km. bile olsa öyle ha deyip de yola çıkma! 100 km sonra kaba etlerin uyuşur, karıncalanır son 50 km. neye uğradığını şaşırırsın!

 

Bu nedenle daha önceki motosiklet konularında da çokça bahsedildiği gibi, mesele sadece motosikleti almak değili, kullanabilmek! Ayrıca da bunu asgari gerekli ekipmanları (kask,mont,eldiven,bel koruması,dizlik ve bot) kullanarak yapmak!

Yorum bağlantısı
Mehmet Atalay

YBR üzmeyen makinedir. Pişman olmazsınız!

 

Ankara-İstanbul tek mola ile gelirim diyorsan cesaretinden dolayı tebrik ediyorum :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Atalay

Arabayla molasız gelip aynı gün molasız dönüyorum ama motorla yemez mi diyorsunuz, yoruyor mu adamı bilmiyorum hiç vitesli kullanmadım  :D

 

Otomobille ben tık nefes Ankara-İzmir yapıyorum.. Adı üzerinde Otomobil bu :D

 

Motosiklet ile bir günde en uzun mesafem Ankara-Kayseri'ydi... Ya da şöyle demeliyim. Molasız en uzun yolum... Ve son 45 km ayakta gitmek isteedim gerçekten çok yorulmuştum ama tabi kişiye göre değişir! :D

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu
(düzenlendi)

Almışken 250 lik almanı tavsiye ederim uzunyolda çok daha rahat edersin.125 lik motorlar 90 100 km li hızlarda uzun yolda daha fazla zorlanırlar.Bi önemli noktada alacağın motor özellikle scooter olursa teker çapının büyük olmasına önem göster.hem denge hemde yoldaki konforun için.

tarihinde Hakan Gürsu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Atalay

Ben alsam pcx alırım ama 70i geçmem kask ile şehiriçinde tatlı tatlı kullanırım:) şehirlerarası goldving olsa motorla yol yapmam ülkemiz trafik güvenliği açısından henüz o seviyede değil.

 

Bu konuda haklısınız. Ülkemizde kendisinden küçük hiç bir araca saygı tanımama gibi bir durum söz konusu.

 

Kamyon/Otobüs-->Midibüs/Kamyonet/SUV--->Otomobil-->Motosiklet (kim kime dişini geçirirse)

 

 

Ve ilk mesajımda dediğim gibi, kask,mont,eldiven ve bot (buna minimum donanım derler ama bence konu motosiklet ise eğer donanımın minimumu falan yoktur) en az 750-800 lira eder. Bu örneği daha önce vermiştim ama tekrar vereyim. 2007 de motosikletimi 5500 liraya almıştım ancak aldığım donanımların toplam 1500-2000 lira arasındaydı. Özellikle kask için verdiğim parayı unutmam hala :)

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Ben de PCX veya Kymco Agility City 125 düşünüyorum. City tekerlekler 16' o açıdan iyi. 200'lük olanı da var ama fiyat 5000 üzerine çıkıyor.

Yorum bağlantısı

Ben alsam pcx alırım ama 70i geçmem kask ile şehiriçinde tatlı tatlı kullanırım:) şehirlerarası goldving olsa motorla yol yapmam ülkemiz trafik güvenliği açısından henüz o seviyede değil.

 

Şehirlerarası yol şehiriçinden daha güvenlidir.. Bununda nedeni potansiyel tehlikenin daha az olması..

Goldwing ile şehirler arası bir yolda araçların sana karşı tutumu sadece gördüğü an önünden çekilmektir..

Yorum bağlantısı
Serdal Soysal

Bence CBR 250R seneye belki alabileceğim motor. Ne fazla ne az başlangıç için diye düşünüyorum.


Yorum bağlantısı
Mehmet Atalay
(düzenlendi)

 

Bence CBR 250R seneye belki alabileceğim motor. Ne fazla ne az başlangıç için diye düşünüyorum.

 

 

Bu 250'lik makinelerin üretilmesinin en büyük nedeni akaryakıt fiyatları uçuk olan ülkeler. 600'lük bir motosiklet ocağınıza incir ağacı dikecek kadar yaktığından bizim gibi ülkelerde mecburen ufak makinelere yöneliyoruz. 100 km.de 3-4 litre tasarruf için rahatlıkla binebileceğimiz 400 cc+ motosikletler bize uzak kalıyor.

 

250 ve daha düşük cc'de büyük motosiklet üreticilerini iyi makineler yapmaya iten diğer neden ise Hyosung'un GT250 ve GT250R ile kazandığı başarı. 250cc olmasına rağmen kaslı bir gövde yapısına sahip olması (kendi serisinin 600cc olanları ile aynıdır deposu çünkü) çekici yaptı onu. Son 6-7 yılda bu türe olan ilgiyi gören büyük abiler (HONDA-YAMAHA-SUZUKİ) bu tip orta-iri gövdeli ama küçük hacimli makineler üretmeye başladır.

 

Yamaha YZF R125   , Honda CBR250R ve CBR125R ,  Suzuki İnazuma ve Kawasaki Ninja 250R ve bugün sitesinde fark ettiğim Ninja 300 bunlara örnek...Gerçi Ninja 250R uzun zamandır Türkiye'de ama çok rastladığımı söyleyemem... 

 

Bugün motosiklet almak için param, daha da önemlisi kullanmak için zamanım ve imkanım olsa bu saydıklarımdan hiç birini almam gerçi ama yeni başlayacak olsam asla sonunda "R" olan bir motosiklet almazdım. Bence başlangıç için NAKED makine almak gelecekteki tarzını seçmek için en iyi şey. Çünkü yanlış makineye vereceğiniz paralara gerçekten yazık

 

Mesela yukarıda saydıklarım olsa sırf eşimle küçük günlük geziler yapmak için bunu almak isterdim...

tarihinde Mehmet Atalay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Gülle

usta yeni nesiller can sıkar su kaynattı sibop yandı şanzıman dağıttı bin orjinal 52 ye veya getir parçayı toplayım ben sana 47 i airsal silindir dünya turu yap şişerse burdayım :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...