Serhat Böcek

Daihatsu Applause

Bu konuda 8 ileti var

Selam arkadaşlar. Bütçeme göre bir araba almak istiyordum.Bir arkadaşım daihatsu applause marka otoyu tavsiye etti.İyi durumda bir tane daihatsu applause 1.6x araç buldum.Fiyatı da uygun geldi.Araç 1991 model lpg'li 1.6cc 16 valf,fiyatı 5500tl.Tavsiye eden arkadaşım çok seridir,arıza çıkarmaz başını ağrıtmaz dedi.Sizce bu araç nasıldır,aranızda kullanan,bilgisi olan arkadaş var mı?Yorumlarınızı bekliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güzel(di). Artık Daihatsu otomobil üretiminde yok. Bundan sonra zaten orjinal parçası kalmamıştır fakat yan sanayi parça bulma süreci de zora girebilir. 91-93 Mazda 323'ler daha iyi bir alternatif olabilir. Tabi ya satılırsa diye 9.000.-TL fiyat yazılanları değil:)

Saygılarımla.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güzel(di). Artık Daihatsu otomobil üretiminde yok. Bundan sonra zaten orjinal parçası kalmamıştır fakat yan sanayi parça bulma süreci de zora girebilir. 91-93 Mazda 323'ler daha iyi bir alternatif olabilir. Tabi ya satılırsa diye 9.000.-TL fiyat yazılanları değil:)

Saygılarımla.

Evren bey, bildiğim kadarıyla yanlışsınız.

Daihatsu, Avrupa'ya araba üretmiyor artık. Zira Avrupa normlarında üretim yapamıyor, bu sebeple Ocak 2013'te TR'de son satış ofisini kapatıyor. Ancak hala yetkili servisleri mevcut.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evren bey, bildiğim kadarıyla yanlışsınız.

Daihatsu, Avrupa'ya araba üretmiyor artık. Zira Avrupa normlarında üretim yapamıyor, bu sebeple Ocak 2013'te TR'de son satış ofisini kapatıyor. Ancak hala yetkili servisleri mevcut.

Sani Bey,

Sizin yazdiginiz dogru. Ben farkli biliyordum, ogrenmis oldum. Fakat parca konusunda bir onceki mesajdaki tereddurlerim yine de gecerli. Bu arada konu ile ilgili bir alinti;

Daihatsu Türkiye,Daihatsu türkiye kapandı

Japon üretici Daihatsu, kârlılık sorunları ve Avrupa normlarına uygun araç geliştirme maliyetleri nedeniyle, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu Avrupa pazarında 2013’ten itibaren yeni araç satmama kararı aldı Toyota’nın kanatları altında bulunan Japon üretici Daihatsu, 31 Ocak 2013 tarihinden itibaren Avrupa ve Türkiye pazarında araç satışını durdurarak, çekilme kararı aldı. Firma, bu karara gerekçe olarak satışların düşüklüğünü ve Japon Yeni’nin euro karşısındaki yüksekliğini gösterdi. Daihatsu, geçen yıl Avrupa ve Türkiye’de toplam 19 bin 300 araç satmıştı.Daihatsu Motor Co tarafından yapılan açıklamada, şirketin Avrupa pazarında yeni araç satışını sona erdireceği ve bundan böyle Japon pazarının yanı sıra Malezya ve Endonezya gibi üretim tesislerinin bulunduğu ülkelere yoğunlaşacağı kaydedildi. Açıklamada buna gerekçe olarak yen kurunun euro karşısında yüksek seyrederek kârlılığı güçleştirmesi ve Avrupa’da uygulamaya giren yeni çevre normlarının aşırı maliyetler yüklemesi gösterildi. Yüksek yen, uzun bir süredir Japon üreticilerin kabusu konumundaydı.Nitekim yüksek Japon Yeni, Japonya’da üretilen araçların fiyat açısından rekabet etmesini önlüyor ve kar etmeyi zorlaştırıyordu. Daihatsu’nun yüzde 51.3’üne sahip olan Toyota da, bu nedenle Japonya’da bazı modellerinin üretimine son vermeyi ve bu modelleri başka ülkelerde üretmeyi düşündüğünü açıklamıştı.“Varlığımız sürecek”Daihatsu’nun bu kararı, Avrupa ülkelerinin yanı sıra Türkiye’yi de etkiliyor. Nitekim markanın Türkiye distribütörlüğünü sürdüren ALJ Group’un Avrupa Koordinatörü Ali Haydar Bozkurt, Daihatsu’nun yeni araç satışlarını 2013’ten itibaren durduracaklarını söyledi.Marka için bugüne kadar büyük yatırım yaptıklarını ve başarıyla yürüttüklerinhi hatırlatan Bozkurt, kararın Japon Yeni ve son Avrupa çevre normlarına uygun yeni araç geliştirme maliyetlerinin yüksekliği nedeniyle alındığını kaydetti. Başarılı ve sağlam araçlara sahip Daihatsu’nun bu kararının kendilerini de üzdüğünü belirten Bozkurt, bununla birlikte markanın tüm araçlarına söz konusu tarihten sonra da hizmet desteği vermeyi sürdüreceklerini söyledi.Daihatsu Türkiye Genel Müdürü Burak Beşer de, Daihatsu’nun Türkiye’deki yeni araç satışları Ocak 2013 tarihinde sona erecek olmasına rağmen, tüm yetkili servis noktalarında satış sonrası hizmetler, garanti, servis ve yedek parça operasyonlarının bu karardan etkilenmeyeceğini belirtti. Türkiye yollarında bugüne kadar satılmış yaklaşık 12 bin adet Daihatsu araç bulunduğu belirtiliyor.Avrupa normlarına uygun motor seçeneklerine sahip olmadığı için Türkiye’de de bir süredir sadece Terios modelinin satışı yapılmaktaydı. Bu modelin satışları, 2013 tarihine kadar sürecek.

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Motoru ve çoğu parçası Toyota ile ortak üretim bildiğim kadarıyla.

Bu tür parçalarını bulmak bu sebeple kolay olabilir bir ihtimal.

Ama iş diğer parçalarını bulmaya gelince ne olur bilmem.

Yoksa gerçekten de parasına göre güzel araba.

Hoş, bu gibi sıkıntıları olmasa bu fiyatlara satılır mıydı?

bkz. Corolla...

Şu anda eski kasa Yaris'i başka bir ad altında birebir Daihatsu olarak üretecekler.

Sani Bey,

Sizin yazdiginiz dogru. Ben farkli biliyordum, ogrenmis oldum. Fakat parca konusunda bir onceki mesajdaki tereddurlerim yine de gecerli. Bu arada konu ile ilgili bir alinti;

Daihatsu Türkiye,Daihatsu türkiye kapandı

12bin tane satılan arabanın tabiiki piyasada parçası çok zor bulunacaktır. Ancak Japon olduğu için kolay kolay da problem çıkaracağını sanmıyorum.

Alır mıydım? Açıkçası bakmam bile...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Maceraya atıldığınıza değmez bence. Düz mantık; Tofaş :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

fiesta 1.1 :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

fiesta 1.1 :D

Hele kırmızı olursa daha iyi olur :p

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş