İçeriğe Yönlendir

C-Segment-Araç Kıyaslamaları(1.Ağızdan)


Avni Turna

Recommended Posts

Avni Turna
(düzenlendi)

Daha önce kullandığınız araçlarda Focus'a göre artıları ve eksileri yazar mısınız?forumlarda bolca var ama özellikle 1.ağızdan olanları söylerseniz sevinirim çünkü kulaktan kulağa gidince şehir efsaneleri türüyor.

Bundan önceki aracım Jetta 1.6 primeline benzinli idi.

1-İç mekan kalitesi-genel olarak-vw daha kaliteli;örneğin kapı yanları ve konsolun alt kısımlarında kullanılan plastik(ön göğüsteki yumuşak malzeme Focus'ta daha kaliteli,parmağınızı bile sertçe bastırdığınızda anlarsınız) ve

2-Müzik setinin olduğu kısım baz versiyon ile üst versiyon arasında aşırı çok fark yok vw de focus da sony teypli titainumlar ses kalitesi daha yüksek ama görsellik de vw daha iyi gibi,kısaca sadece görselliği daha iyi yoksa focus ses sistemi daha kaliteli.

3-Boya kalitesi açısından sanırım ikisi kafa kafaya bu konuda Honda civic çok eleştiriliyordu.

4-Fiyat/performans ilişkisi "ki aracı almama sebep olan" kıyaslama; açık ara Focus önde 2010 jetta:30binde 33bin lira 2009 focus tdci (st jant-16''lastik-xenonfar-film cam-sis farı vb):33bin varın dizelini siz düşünün en az 5 bin tl pahalı idi o zaman 38bin lira...

Jetta da yol bilgisayarı bile yok 2010 model araç övünülen vw yolbilgisayarı yok ! ama asr var o da focusa artısı

5-En önemli ikinci kriter de vw bakım-onarım ücretleri çok fahiş vw bayinde 30 bakımını sıkı durun 500 liraya yaptırdım....expertiz için 250 istediler ben de alırken bakım yaptırdım zaten bir şey varsa çıkar diye....oysa ki tdci bakım ücreti hem de 60bin gibi tüm filtrelerin değiştiği bir bakımda 325-375 arası.

6-Yol sesine gelince vw de hankook lastikler vardı focusdan aşağı yanı yok,120 üzerine çıkmadığımdan ve de şehirler arası uzun yolculuk pek yapmadığımdan ses konusunda şikayetim olmadı. 120km üzeri hızlarda düzgün olmayan asfaltta yol sesi alabilir.

7-Aracı sıfır alacaksanız wv bu konuda az daha zararla çıkmanızı sağlar ve de daha kolay satılır ama büyük farklar yok.2.el alınacaksa focus daha mantıklı aracımı aldığım fiyata bulunduğum ilde çok rahat satabilirim(denemesine ilan vermiştim,ciddi talipleri çıkmıştı :)

Daha önce c sınıfı araç kullanmadığımdan o araçlar ile ilgili kıyaslama yapmadım.

Aklıma gelenler şimdilik bunlarbaşka marka araç ve kıyaslamalarınızı bekliyorum.

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
Eksik ve büyük harf
Yorum bağlantısı
Avni Turna
(düzenlendi)

Ayrıca modifiyesiz titanium golf highline'dan daha kaslı ve sportif yol tutuşu zaten herkes söylüyor.wv başka bir artısı pedalları daha sportif ve eğim daha az.Direksiyon tepkileri az farkla focus önde, focusun daha şık hele baz versiyon vw lerin direksiyonu çok sade.Koltuklara gelince alt versiyonlarda vw daha iyi.Kadranda ise focus 2.5 daha iyi vw lerin mavi ışık göz yorabilir.

Stop lambalarda vw daha iyi ledleri daha canlı ama farlar kesinlikle focusun daha iyi,benimkiler xenon ama vw'nin standart sarı ışıkları kesinlikle yetersiz aydınlatmaya sahip.Focusun genel motor performansı daha iyi ve daha sportif kullanıma açık.hb olmasına rağmen focusun eni ve tavan yüksekliği az da olsa jetta gibi sedan araçtan fazla: 1781mm *2019 mm-------1459 mm*1500 mm golf ile arasında bariz farklar var.Kısacası focus parasının hakkını daha fazla veriyor bana göre.(çünkü ekonomi-genişlik ve sportif estetik arıyordum ve buldum :)

Tabii bu kıyaslamayı benzinli araçla yaptım ama golf tdi /jetta tdi da olsa söylediklerimin büyük çoğunluğu geçerli.

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

VW orta sınıf sedan araç klasmanında istediğini senelerdir elde edemedi. Bora ile Jetta kıyaslandığında iki aracı da kullanmış olanlar Bora'yı daha beğenerek anlatıyor. Ancak VW Golf ile oturduğu liste başı koltuğuna Bora ile gelemeyeceğini anlayınca öncesi ile bağlarını koparmak istercesine bu sınıftaki aracının model ismini bile değiştirdi. Jetta'da Bora'daki dar iç mekan sorunu ortadan kalktı. Araç sınıfına yakışan hatta üst sınıfa göz kırpan boyuta ulaştı ancak yine de Golf gibi olamadı. Jetta'nın başarılı motorlu modelleri ağabeyi Passat'ı gölgelememek için çok lanse edilmedi, LPG takılamayan motorlarla da biraz darbe aldı.

Focus ise başarılı bir politika ile III. Nesil çıkana kadar liderlik koltuğunda kaldı orta sınıfta. Doğru fiyat politikası, sağlam şase, başarılı motorlarla birleşince; üstelik çoğu karmaşık yapıda olmayan benzinli motorların LPG'ye uyumu, TDCI'ların ise tartışılmaz başarısı ve bu nedenle de uzun dönem kiralık araç firmalarınca tercih edilmesi, satışta yukarı ivmeyi, artan arz karşılığında artan memnuniyet ile doğru orantılı olarak talebin artması III. nesle kadar sürdü. III. nesil, teknolojinin tüm unsurlarını taşıyarak geldi fakat selefine göre yaklaşık 20.000.-TL fiyat farkı(c sınıf araç fiyatı 2-3 sene önce 40.000TL civarı iken, bugün 60.000TL bandına oturdu), küçülen bagaj bu modele karşı önyargılar oluşturdu. Gördüğüm kadarı ile hala daha Ford forumu olarak bile III. nesle mesafeliyiz.

Genel olarak markalar arasındaki kalite farkına bakıldığında;

Ford: Tabiri caizse kaya gibidir. Sağlamdır ama sert araçtır. Forda alışkın olmayana ilk başlarda çok cazip gelmez. İşçilik orta sınıfta ortalamadır. Sınıfında standart belirleyiciliği konfora değil, yol tutuş ve sağlamlığa yöneliktir.

VW: Alman ekolünü en iyi yansıttı düşünülen orta sınıf araçlar üretir. Hem konfor hem de sağlamlık nedeni ile tercih edilir. İkinci eli de yüksek seyrettiği için alıcısı ve satıcısı çoktur. En güzel yanı; kardeş markalarla kullanılan ortak parçalardır. Skoda'dan Audi parçası çıkabilir mesela. Bu durum Audi kullanıcısını çok memnun etmese de, Skoda kullananı ziyadesi ile memnun eder :) Kötü yanı uzun süre güncel olmayan motorları kullandı. Örneğin 1.6 8v SR motor, 1.4 75bg Hitler motorundan vazgeçemedi. Vazgeçtiğinde kullandığı motorlar ise LPG uyumuna sahip olamadı.

Opel. Astra ve Vectra ile diğer markaların gıpta ettiği bir başarıya imza attı. İşçiliği her zaman yüksek oldu. Türkiye'de Vectra'nın üretilmesi için fabrika açacak kadar beğenildi bu araçlar. Sonrasında artan vergiler nedeni ile kapanan fabrika, GM'in dünya genelinde girdiği kriz ve zaman geçtikçe orjinal parçalar kullanılmadan yapılan bakımlar nedeni ile araçların verdiği arızalar önce Vectra'yı vurdu. Astra ise eskisi kadar olmasa da yine de başarılı. Astra özellikle H kasa ile kendi sınıfında bir çok teknolojik yeniliği üst sınıftan transfer etti. İşçilik kalitesi H kasada düşerken, en güncel kasada ise olabilecek en yüksek noktaya taşındı.

Toyota: AE kasalar ile yakalanan başarıyı, yuvarlak kurbağa gözlü Corolla'lar bile bozamadı. 98-2003 arasındaki başarısız ama yine de yerlerde sürünmeyen satışlardan sonra tekrar kendini toparladı. Her kasada ve makyajda biraz daha ilerliyor. Japonların eksik kaldığı elektronik aksamlar, şu an Avrupa araçlarından geri kalmıyor. Kötü yönleri var mı bilemiyorum fakat, ortalama bir dolu yağışında onlarca göçük alabilecek zayıflıktaki sac yapısı her Japonda olduğu gibi kaporta sağlamlığı konusunda Avrupalı araçlardan ayrılıyor.

Honda: Orta sınıfta bir klasik. 91'den bu yana kesintisiz olarak her yeni kasa ve makyajlı Civic kısa sürede piyasada tutundu. Bence bu başarıda en büyük payı sorunsuz Vtec motor ve otomatik şanzıman alıyor. Türkiye'nin uzak durduğu otomatik vitese sempati yaratan araçlar olarak gördüm hep Civicleri. Tasarım olarak son derece sade ama Japon araçlarına göre son derece büyük boyutları ile göze çarpan Civicler'in sade kokpit yapıları, lüks deri kaplı modellerinde bile kendini bozmadı. Güncel kasadan bir önceki kasa Civicler'in radikal değişimle elektronik bir oyuncağa dönüşmeleri, sadelik nedeni ile bu aracı tercih etmeyenleri bile büyüledi. Yüksek yakıt tüketimlerine rağmen, yine sorunsuzluk galip geldi ve belki de bireysel olarak en çok satılan araçlardan biri haline geldiler.

Genelde Japonlar ile Avrupalı araçlar arasında karakteristik farklılıklar vardır. Örneğin. çok başarılı ve donanımlı bir japonda arka bagaj kapağında amortisör yerine, klasik yaylı sistem kullanılması ilk defa kullanacak olanları şaşırtır. Yine Alman aracında konsolun sol tarafından yuvarlak düğme ile sağa doğru açılan far düğmesi, Japonlar'a kesinlikle terstir. Japonlar bu düğmeyi illa ki, sinyal kolunun ucuna taşırlar. Bu nedenle Japonların silecek ve sinyal kollarının üzerinde şekilleri sığdırmak için epey çaba sarfedilir :) Üstelik sis farı açmayı çözmek bile biraz zaman alabilir. Bir de Japonların benzin depo kapakları ekseriyetle solda, Avrupalı araçların (Fiesta hariç) ekseriyetle sağdadır. Bu da benzinliklerde bir süre sorun yaratır.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol
(düzenlendi)

Toyota corolla'yı ki amcamın arabasıdır kendisi uzun bir süre kullandığımdan Focus'la karşılaştırbilirim ki Focus'u da ufak bir dönem kullanmışlığım var.

Öncelikle corolla 1.4d4d motor şu ana kadar gördüğüm en yumuşak motor.Dizel olup sesi haricinde benzinliden farksız diyebileceğim kadar yumaşak bir motor ki bunda geniş devir aralığının ve yüksek devirde daha atılgan bir tavır sergilediği için olduğunu düşünüyorum. Focus sert aksi ve kaba bir motora sahip gaz pedalında yapılan en ufak değişiklik hemen vücudda hissediliyor :) Focus'un bu yönü sportif ve agresif kullanımda büyük artı ancak bazen şehir içinde yorucu olabiliyor.

Corolla'nın yol tutuşundan ben memnundum Focus gibi kalas bir araç değildi ama viraj kabiliyeti beni tatmin etmişti Focus kadar neredeyse başarılı yokohama c-drive lastik vardı üzerinde belki etkisi vardır bu duruma.Araç içi benim kullandığım en dolu versiyondu Cruise Control yoktu gerçi dizel olduğundan ancak ben bu konuda corolladan yana kullanıyorum oyumu araç içi Focus'a göre daha iyi bence artı benim için hayati önem taşıyan bir durum usb multimedia girişi vardı ki ipodsuz yola asla çıkmam :D Yakıt konusunda çok başarılı 6 vites olması 100'le giderken 6.viteste ayağınızı sabitlediğinizde muazzam tasarruf yaptırıyor.Seri kullanımda pek etkili değil 1.4 olması bunun sebebi aslında ancak devri aldımı tutabilene aşkolsun 1.4 motor 90 beygir 4 kişiyle eğimsiz yolda 195 km yaptı ağzım açık baktım :) Focus zaten yürü ya kulum demiş Allah ona :) hızlı giderken corollada hiç bir şey hissetmiyorsunuz ancak focusta bariz bir titreşim var.Ben olsam focus alırdım çünkü seri,gaza bastığımda yürüyecek düşünmeyecek direksiyonu ben ne istiyorsam onu yapacak bir araç olduğundan onu seçerdim ki şu anda sahibi olduğum baba yadigari fiesta focusun kardeşi gibi sert ve hareketi olduğu gibi yere yansıtan motoruda böyle keçi olması 1035 kg benim araç ve 160nm tork var bu ayrı bir keyif özellikle yokuşta arkamdan yol isteyen adama bir anda gaza yüklenip arayı açtığımda öyle kalması ve sonrada bir daha yaklaşamaması çok zevkli :)

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...