Aziz Boyraz 3 Ağustos 2012 Paylaş 3 Ağustos 2012 (düzenlendi) Değerli clup üyeleri, Aranıza yeni katılan biri olarak aracımda ki bazı sorunlar hakkında yardımlarınızı rica ediyorum. Yeni aldığım 2004 model 2.0 mondeo otomatik (117bin km) aracıma lavato marka lpg taktırdım. bu işlem sonucunda bazı ateşleme sorunları yaşadım ve ateşleme donanımındaki elemanları (bujiler , buji kabloları ve ateşleme bobini) orjinal yedekleri ile değiştirdim. ayrıca şarj dinamosunu da değiştirdim. araçtaki tekleme ve patlatma diye tabir edilen sorunlarım ortadan kalktı. Şu anda mevcut durum şöyle; araç lpg de iken klimayı devreye aldığım zaman kalkışlarda (özellikle ısındıktan sonra ) gaza ani bastığım zaman araçta boğulma gibi bir durum oluyor ve bazan araç stop ediyor. bu durum nadir olarak klima devrede değilken de yaşanıyor( Benzinde herhangi bir sorun yok). seyir halinde bir sıkıntı yok. lpg'yi takan usta ayarların normal olduğunu söylüyor. aracı en son yetkili servise götürüp arıza kontrolü için bilgisayara bağlattım ve yazılım güncellemesi yapıldı vuruntu sensörü arızası vardı silindi tekrar gelmedi.bunun dışında bir sorun tespit edilmedi. aynı sorun başka bir mondeo'da yine var. bu araçta da aynı marka lpg sist. mevcut. ayrıca aracı manuel 1.6 bir araçla kıyasladığımız zaman performansı düşük gibi geliyor. Bir arkadaşım atiker marka lpg sisteminde benzer bir sorun yaşadığını ve sorunu lpg memesi olarak tabir ettiği bakır parçaları 2.2 olarak değiştirip sorunu çözdüklerini performansın artığını ve tüketimin azaldığını söyledi. bu işlem benim sorunuma çare olabilir mi? Konu ile ilgili tavsiye ve yardımlarınızı bekliyorum. saygılar. A.Boyraz 10 Ekim 2017 tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Ağustos 2012 Paylaş 3 Ağustos 2012 Enjektörler uygunsuz ise bu sorunu yaşayabilirsiniz, Aracınız boğuluyor da olabilir.. Bence, durumun lavato distribitörüne iletin ve çözüm arasınlar... Ayrıca dikkat ederseniz mesajını yeniden yazdım ve düzelttim.. Forumda tamamen büyük harf kullanarak mesaj yazmak adaba aykırıdır.. İnternette tamamen büyük harf ile yazmak, bağırmak anlamına gelir.. Sadece bağıracağınız zaman büyük yazmalısınız.. Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 3 Ağustos 2012 Paylaş 3 Ağustos 2012 Öncelikle yakınmalarınız benzindeyken de oluyor mu ? Olmuyorsa: Yeni tüp uzmanlık belgesi aldım. Orda hocamız Lpg regülatöründen çıkan basıncı arttırırız aracın perfomansı artar ama daha fazla yakar demişti. Normalde ayarlanırken 1.1 bar gibi bir basınçta ayar yapılırken istenirse daha da açılabiliyormuş. Siz tüpçünüze gidip lpg kafasından lpg çıkışını arttırabilirmisiniz derseniz belki sorununuz azalır. Yorum bağlantısı
Talip Eren 4 Ağustos 2012 Paylaş 4 Ağustos 2012 Lpg servisiniz aracınıza yol ayarı yapsın,laptop u bağlasın araca ve yola çıkın.Söylediğiniz durumun olduğu an da kalibrasyonu kontrol etsin.Yakıt yetersiz kalıyor da olabilir,aşırı fazla da olabilir.Kalkış ve ani hızlanma gibi durumlarda closed loop da arıza lambası yakmadığından karışım hatası görünmeyebilir.Yakıtı açarak ve kısarak deneyebilir.Genel anlamda performans düşüklüğü dediğinize göre yakıt az olma ihtimali fazla. Enjektör meme değişimi bir çözüm şeklidir ama bana kalırsa küçük meme ve yüksek regülatör basıncı daha iyidir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Ağustos 2012 Paylaş 4 Ağustos 2012 bence de takılmış lpg enjektör tipine bakılmalı Yorum bağlantısı
Aziz Boyraz 4 Ağustos 2012 Yazar Paylaş 4 Ağustos 2012 (düzenlendi) Öncelikle yakınmalarınız benzindeyken de oluyor mu ? Olmuyorsa: Yeni tüp uzmanlık belgesi aldım. Orda hocamız Lpg regülatöründen çıkan basıncı arttırırız aracın perfomansı artar ama daha fazla yakar demişti. Normalde ayarlanırken 1.1 bar gibi bir basınçta ayar yapılırken istenirse daha da açılabiliyormuş. Siz tüpçünüze gidip lpg kafasından lpg çıkışını arttırabilirmisiniz derseniz belki sorununuz azalır. benzinde hiçbir sıkıntım yok. bence de takılmış lpg enjektör tipine bakılmalı Çağlar bey enjektör tipinden kastınız nedir? Daha büyük çaplı memesi olan model mi? Bu gün montajı yapan usta ile görüştüm, daha hızlı çalışan bir enjektör modeli varmış onu deneyecekler. Ayrıca bu gün görüştüğüm başka bir mondeo (2003 2.0 motor lavoto lpg ) kullanıcısı da aynı sorunu yaşadığını belirtti. Sizin aracınızda böyle bir sorun yaşandı mı? Teşekkürler 4 Ağustos 2012 tarihinde Aziz Boyraz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Aziz Boyraz 7 Ağustos 2012 Yazar Paylaş 7 Ağustos 2012 Bu gün tekrar lpg servisine gittim ve enjektörleri daha seri çalışan bir modeli ile değiştiler. Sorun %90 çözüldü belki bir ayar yapılması gerekebilir. Şükürler olsun.. Yorum bağlantısı
Serkan Baştuğ 20 Eylül 2017 Paylaş 20 Eylül 2017 On 07.08.2012 at 21:19, Aziz Boyraz yazdı: Aynı sorun benim aracımdada vardı uzun uğraşılar e masraftan sonra olayı çözdük manifoldun görunmeyen alt kısmına giren hortum zamanla özelliğini kaybedip kopmuş ince bir hortum idi esas can alıcı yer manifold söküldükten sonra motordan çıkıp manifolda giren baş parmak kalınlığında bir karış civarı hava hortumum 5cm civarıyırtılmış basınçtan dolayı içe doğru kırılmıştı bu iki parça yı değiştirip manifoldu yerine taktıktan sonra aracımın gidişi hatrı sayılır derecede hızlandı artık klima açıkkende gaza bastığımda süratlenmesi gayet iyi eski hali klima açıkken gaza basınca sanki araba boğuluyor gibi idi ve resmen uzun süredir benim aracımın gitmediğini anladım 2005 trend x AT benzin 2.0 yardımcı olabildiysem ne ala. On 04.08.2012 at 01:31, Aziz Boyraz yazdı: Değerli clup üyeleri, Aranıza yeni katılan biri olarak aracımda ki bazı sorunlar hakkında yardımlarınızı rica ediyorum. Yeni aldığım 2004 model 2.0 mondeo otomatik (117bin km) aracıma lavato marka lpg taktırdım. bu işlem sonucunda bazı ateşleme sorunları yaşadım ve ateşleme donanımındaki elemanları (bujiler , buji kabloları ve ateşleme bobini) orjinal yedekleri ile değiştirdim. ayrıca şarj dinamosunu da değiştirdim. araçtaki tekleme ve patlatma diye tabir edilen sorunlarım ortadan kalktı. Şu anda mevcut durum şöyle; araç lpg de iken klimayı devreye aldığım zaman kalkışlarda (özellikle ısındıktan sonra ) gaza ani bastığım zaman araçta boğulma gibi bir durum oluyor ve bazan araç stop ediyor. bu durum nadir olarak klima devrede değilken de yaşanıyor( Benzinde herhangi bir sorun yok). seyir halinde bir sıkıntı yok. lpg'yi takan usta ayarların normal olduğunu söylüyor. aracı en son yetkili servise götürüp arıza kontrolü için bilgisayara bağlattım ve yazılım güncellemesi yapıldı vuruntu sensörü arızası vardı silindi tekrar gelmedi.bunun dışında bir sorun tespit edilmedi. aynı sorun başka bir mondeo'da yine var. bu araçta da aynı marka lpg sist. mevcut. ayrıca aracı manuel 1.6 bir araçla kıyasladığımız zaman performansı düşük gibi geliyor. Bir arkadaşım atiker marka lpg sisteminde benzer bir sorun yaşadığını ve sorunu lpg memesi olarak tabir ettiği bakır parçaları 2.2 olarak değiştirip sorunu çözdüklerini performansın artığını ve tüketimin azaldığını söyledi. bu işlem benim sorunuma çare olabilir mi? Konu ile ilgili tavsiye ve yardımlarınızı bekliyorum. saygılar. A.Boyraz Yorum bağlantısı
Recommended Posts