İçeriğe Yönlendir

Mondeo II - Debriyaja Basınca Devir Yükselmesi


Faik İleri

Recommended Posts

Halil İbrahim DOĞRAMACI
27 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

vss soketi sökünce araç beyni hızı okumuyor. Zetec motorda hızı okur, debriyaja basınca veya araç yavaşlarken beyin motor devrini artırır, teker döndüğü sğürece aşağı indirmez. bu imalattan gelen bir çalışma şekli. bunlar normal

sizdeki anormaliik devri fazla artırması. direkt olarak parça değişim öncesi:vss soketini taktırın,  1 depo sadece benzinde sürün, lpg kullanmayın, beyin deki uzun dönem haritası kendine gelsin, sonra hego nun çalışmasına baktırın(ids veya benzeri test cihazı ile) kesik kesikse hego değişin. %90 düzelir.

tabii vakum hortumalrı sağlam kabul ediyoruz, emme den çıkan hortumlardan hava alırsa da yapar.

vss sensörünüz sağlam, onun görevi sadece beyne hız bilgisi yollamak, yoluyordu beyin rölanti ayarı yapabildi, şu an yollamıyor beyin ayar yapmıyor devri yükseltmiyor, araçs top eder.

 

Çağlar Bey. Dediklerinizi uygulamaya çalışacağım. Yarın sensörü taktırayım. Benzini fulleyip 1 hafta dolaşayım bakalım.  Götürdüğüm ustaların üçü de zahmet edip emme manifolduna, hortumlara bakmak yerine "delik olsa motor böyle düzgün çalışmaz durduğu yerde" demeyi tercih ettiklerinden hortumların durumu hakkında bilgim yok.

 

1 depo benzinde gittikten sonra hego'ya nerede baktırabilirim Samsun'da. (Bu arada bu sorun 2 gün benzinde gittikten sonra baş göstermişti. Tevafuk mudur) 

 

Vss sensörün tek görevi hız bilgisi yollamak ise bu usta bana "hız bilgisini kadranda göreceksin ama bu sorun çıkmayacak" derken neyin tamirini kastetti anlamadım. Bana açık olmadığını düşünüyorum. Bu hego işine girişmeden rölanti valfi değiştirmek de anlamsız sanırım. Teşekkür ederim yönlendirme için.

Yorum bağlantısı
Halil İbrahim DOĞRAMACI
(düzenlendi)
1 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

vss soketi sökünce araç beyni hızı okumuyor. Zetec motorda hızı okur, debriyaja basınca veya araç yavaşlarken beyin motor devrini artırır, teker döndüğü sğürece aşağı indirmez. bu imalattan gelen bir çalışma şekli. bunlar normal

sizdeki anormaliik devri fazla artırması. direkt olarak parça değişim öncesi:vss soketini taktırın,  1 depo sadece benzinde sürün, lpg kullanmayın, beyin deki uzun dönem haritası kendine gelsin, sonra hego nun çalışmasına baktırın(ids veya benzeri test cihazı ile) kesik kesikse hego değişin. %90 düzelir.

tabii vakum hortumalrı sağlam kabul ediyoruz, emme den çıkan hortumlardan hava alırsa da yapar.

vss sensörünüz sağlam, onun görevi sadece beyne hız bilgisi yollamak, yoluyordu beyin rölanti ayarı yapabildi, şu an yollamıyor beyin ayar yapmıyor devri yükseltmiyor, araçs top eder.

 

Çok fazla soru sorup meşgul ettim ama aklıma takılınca da duramıyorum.

 

Benzer sorun kronik olarak Fiesta Flair'de de oluyormuş. Netten okuduklarıma göre çoğu usta vss'nin beyne giden kısmını by-pass edip sadece kadrana hız bilgisi vermesini sağlayarak konuyu kapatıyormuş. Bir örnekte arkadaş durduk yere vss sensörü değişmiş 250 liraya. Para boşuna gitmiş. Sorun onda değil TPS (throttle position sensor) potansiyometre denilen gaz kelebek sensöründeymiş.

 

Bu sensördeki arızaların semptomları olarak o arkadaş başka bir forumda yakıtı fazla tüketmesi, rölantide elektrik aksamına ait şeyleri çalıştırınca silkeleme felan demiş. Bunlar doğruysa bu ikisi bende bir süredir var. 36 litre LPG ile 330 km giderken son 3 - 4 aydır 270 km gidebiliyorum. Kısmen rolantide cam motoru fazla akım çekerse silkeliyor felan. Gaz kelebeğinden şüphelenmeye başladım bunu okuyunca da.

 

Şöyle bir yol izleyeyeyim diyorum nasipse.

 

1) Önce ikna edebileceğim bir malzemeci bulabilirsem yeni vss sensörü alıp taktırıp sorunu çözüp çözmediğine bakacağım. Çözmezse iade almayı kabul ederse tabii (Zira daha önceden vss sensörüm çalışmadığı için bir elektrikçi tarafından tamir edilmişti. 

 

2) Yeni sensör fark etmiyorsa Cağlar Bey dediğiniz gibi benzinde 1 depo kullanıp hego baktıracağım. Normal çıkarsa

 

3) TPS (throttle position sensor) potansiyometre'ye baktıracağım. Temizlik felan yapılıyorsa yaptırıp ya da yenisini deneyip. Burada sorun her zaman olduğu gbi ekonomi kaynaklı. O sensörleri denemem için verebilecek parçacıyı bulmak... Denemek için alıyorum demem de belki sorunumu çözmezse iade alır mısın felan diye ikna edebilirim bir ihtimal.

 

Doğru bir yol mudur bu sırayla gitsem? 

 

(1 buçuk yılda ne kavramlar öğretti şu araba bana, arabanın fiyatı kadar da sanayiye gömdüm pimpirikliliğim yüzünden. Ama hala seviyorum keratayı. İlk aracım olduğu için de değil. Rahat konforlu, süratli, :tongue:)

tarihinde Halil İbrahim DOĞRAMACI tarafından düzenlendi
İki kez yazılmıış sehven mesaj.
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yetkili servise gidin ve işi bilen bir usta bulun. IDS i bağlayıp yola çıksın.
Vss doğru çalışıyor mu. Doğru veri gönderiyor mu,
Tps doğru çalışıyor mu,
Hego doğru çalışıyor mu ?
Hepsini tek tek görür.

Şu anki duruma göre rolanti valfi doğru çalışmıyor olabilir. Boğaz kelebeği doğru çalışmıyor veya doğru takılmamış olabilir. Potansiyometre de bozuk olabilir.
Hego kaynaklı olacağını da sanmıyorum. Hego kaynaklı böyle bir sonuca rastlamadık hiç.

Yorum bağlantısı
Fatih Emre

Halil Bey merhaba,

MK2 mekanik hız sensörü 60-70 TL civarı çok pahalı değil. Bence Değiştirin bu sensörü kafanızdaki soru işareti gitsin. Hatta bir tane beyindeki değerleri ve arıza kodlarını okuyan OBD arıza tespit cihazı alın bu cihazın verilerine göre çok daha isabetli tespitler yapabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Halil İbrahim DOĞRAMACI
(düzenlendi)
On 22.09.2017 at 10:21, Fatih Emre yazdı:

Halil Bey merhaba,

MK2 mekanik hız sensörü 60-70 TL civarı çok pahalı değil. Bence Değiştirin bu sensörü kafanızdaki soru işareti gitsin. Hatta bir tane beyindeki değerleri ve arıza kodlarını okuyan OBD arıza tespit cihazı alın bu cihazın verilerine göre çok daha isabetli tespitler yapabilirsiniz.

Teşekkür ederim tavsiye için. Ancak şunu sormadan edemeyeceğim. Mk2 için vss sensörünü 60-70 tl'ye bulmak gerçekten mümkün mü? Motorcraft orijinal sensör için parçacılar 450 tl istiyor, servis 800 tl, internette bazı firmalarda ise ancak 185 tl'ye bulunabiliyor. Sizin dediğiniz aralık yan sanayi ürün için mi?

 

Ayrıca aracı İDS'ye bağlayamadılar gittiğim yerlerde, bağlanmayacağını bile iddia ettiler. Henüz yetkili servise götürmedim. Ama bir beyinci bir şeye bağladı bugün, beyne giden hız değeri ile sayaca gelen aynı. Buna rağmen özel ford servisleri vss sensörü değişince işin düzeleceğinden neredeyse emin gibi. 

 

Benim MAF sensöründen şüphelenmeme sebep olan bir diğer durum da aracın gaz yememesiydi. Özel ford servisi şanzıman yağını değişmemiz lazım dedi. Önce alaka kuramadım ama bugün araç 2. vitesten 3'e geçtiğinde yeniden gaz yememeye başlayınca aniden debriyaja bastım baktım devir normal yükseliyor, eve gelene kadar her gaz yemeyişinde denedim bunu, debriyajı ayırıverince deviri alıyor, demek ki dedim adam haklı, şanzıman felan sıkışıyor gibi geldi.

 

Sonra bugün bir başka usta tesadüfen kaput açıkken motoru gördü. Dedi bu motor fazla hava yapıyor, borular şişiyor, ya çatlak var ya da silindir kapak contası kaçırıyor felan dedi. Bir dünya kurt düşürdü içime. Geçen patlayan radyatör alt hortumunu (ahtapot hortum) değişmiştim, şimdi de üst hortum şiş gibi geldi adam gösterince. Saplamalar yeniden sıkılması lazım felan dedi. Ben de 1 yıl önce silindir kapak contasını değiştiren ustaya gittim. Böyle bir hata olduğunu zinhar kabul etmedi. Öyle olsa şimdiye dek binebilir miydin bu araca dedi. 50 kere hortum yırtardı dedi. Saplamaları kontrol etmeye yanaşmadı. VSS değiş, şanzıman yağı değiş iki şikayetin de (yani rölanti yükselmesi, aracın 120 ile giderken 3000 devirde boşa atınca hala 3000 devirde kalması ve gaz yememeye benzeyen sorun) geçecek dedi.

 

Başımıza ne geliyorsa usta bulamamamaktan ve cehaletten geliyor. Kime ne için nasıl güveneceğimi şaştım. 1 yıl önce silindir kapak contası değiştiğinde 1000 km sonra gel demişti, gittim, ısrarıma rağmen saplamaları sıkmamıştı, sadece aracı kontrol etmişti. şimdi bu hortumlar gerçekten genleşiyor mu bilemiyorum. Yedek su deposunun kapağını açınca kaynıyor sıcakken. Normal mi bilemem. Fanın 105 derecede açtığını ileri sürüyor usta. Normal diyor. 

 

Önümde iki ihtimal var:

 

Ya yetkili servisten randevu alacağım herşeyine baktıracağım.

 

Ya da vss sensörü alıp takıp bir de şanzıman yağı değişip duruma bakacağım.

 

Akademide tez vs yazarken sanayide vakit harcamak da zor oluyor. Ya nasip.

 

 

 

tarihinde Halil İbrahim DOĞRAMACI tarafından düzenlendi
İmla
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

fiesta da aynıdır çalışma mantiığı, devri artırmak için hızı okumalı. hızı okumaz ise durmaya yakın veya ani virajda debriyaja basınca motor stop eder.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Manuel şanzıman yağının buna sebep olacağını sanmıyorum... 

Debriyaja basınca her şartta devir yükselebilir.. 

Hasan Basri Bayraktar hoca ile irtibata geçin size çatlak bir usta bulsun.. 

Yorum bağlantısı
Halil İbrahim DOĞRAMACI
2 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Manuel şanzıman yağının buna sebep olacağını sanmıyorum... 

Debriyaja basınca her şartta devir yükselebilir.. 

Hasan Basri Bayraktar hoca ile irtibata geçin size çatlak bir usta bulsun.. 

 

Sağolasın Mehmet abi. Oldukça ilgilendin meseleyle. Teşekkür ederim. Şimdi hatırladım kendisini. Geçen sene Ekim ayında yazışmıştım. 1 yıl olmuş. Mailde arayıp buldum. Bana bir usta tavsiye etmişti. Gerçi tüp takınca aracında bayağı bir sıkıntı olmuş ama yine de ilgilendiler demişti. O ustaya götüreyim madem. Özel bir Ford servisi o da. onunla da görüşmüşüm kendisi olduğunu bilmeden. Bana şunu söyledi iki gün önce. "Aracı ids'ye bağlayamayız, ama arızayı buluruz. Önce vss sensörüne sonra beyne baktırırız. Sırasıyla maf sensörü mü, gaz kelebek sensörü mü, vss mi, başka bir şey mi arızayı tespit eder, söyleriz. Yaptırmak istemezsen 100 tl beyin kontrolüne 50 tl de arıza tespitine alır helalleşiriz demişti."

 

Zaten başka bir ford özel servisinin al dediği vss sensörüne 185 tl vereceğim en az, onun yerine 150 tl'yi arıza tespitine vermek de mantıklı. Bakalım, pazartesi olsun da.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Halil Bey,

Konunuzu ilgiyle takip ediyorum. Keşke bu konuyu ayrı bir başlık altında açsaydınız. Konu içinde dikkate değer ayrıntılar, önemli bilgiler var; böyle bir konunun araya sıkışmasına, gözlerden uzak kalmasına üzüldüm. Bölüm yöneticisi bir arkadaştan, bu konuyu ayrı bir başlık altına almasını rica ediyorum.

 

On 21.09.2017 at 01:08, Halil İbrahim DOĞRAMACI yazdı:

1 buçuk yılda ne kavramlar öğretti şu araba bana, arabanın fiyatı kadar da sanayiye gömdüm pimpirikliliğim yüzünden. Ama hala seviyorum keratayı. İlk aracım olduğu için de değil. Rahat konforlu, süratli, :tongue:)

 

:good1:

 

6 saat önce, Halil İbrahim DOĞRAMACI yazdı:

Yedek su deposunun kapağını açınca kaynıyor sıcakken. Normal mi bilemem. Fanın 105 derecede açtığını ileri sürüyor usta. Normal diyor.

 

Bende de 97 Mondeo Ghia var. Otomatik. Yedek su deposu kapağı açık iken, motor ısınınca yedek su deposundaki su kaynama yapıyor. Kapak açıkken bu normal. Soğutma sisteminde antifriz mutlaka olmalı. Benim araçta radyatör fanları 103°C'de çalışmaya başlıyor, 96°C'ye indiğinde fanlar duruyor. 

 

6 saat önce, Halil İbrahim DOĞRAMACI yazdı:

Ya da vss sensörü alıp takıp bir de şanzıman yağı değişip duruma bakacağım.

 

Bana sorarsanız, şanzuman yağını değiştirin. Çok maliyetli bir değişim değil. 

 

On 22.09.2017 at 10:21, Fatih Emre yazdı:

Halil Bey merhaba,

MK2 mekanik hız sensörü 60-70 TL civarı çok pahalı değil. Bence Değiştirin bu sensörü kafanızdaki soru işareti gitsin. Hatta bir tane beyindeki değerleri ve arıza kodlarını okuyan OBD arıza tespit cihazı alın bu cihazın verilerine göre çok daha isabetli tespitler yapabilirsiniz.

 

Fatih Beyin önerdiği gibi beyindeki değerleri ve arıza kodlarını okuyan OBD arıza tespit cihazını alın. Bu cihaz ELM327 Bluetooth dir. (yalnız bizim araçlar için V1.5 versiyonunu satın alacaksınız) 30-50 TL arasında satılıyor. Akıllı telefonlar için uygulaması var, araç ECU'sunun epey bir verisini anlık izleyebiliyorsunuz. Herhangi bir arıza durumunda hata kodu taraması yapılıp, tespit edilen hata koduna göre soruna çözüm aramak daha kolay oluyor. Bir çok sensörün normal çalışıp çalışmadığını izleyebiliyorsunuz.

 

Şimdi, sizin devir yükselmeniz ile ilgili olarak benimde bir tahminim var. Buna Mehmet Bey ve Sani Bey değinmiş. Karter havalandırma sistemi. 2 gün benzinde kullandım dediniz. Sadece tahmin; bu 2 gün içerisinde benzinde kullanırken bir backfiring olayı yaşamış olabilirsiniz. Backfiring sonucunda, emme manifoldunun altından giriş yapan karter havalandırma hortumu bulunmakta ve bu hortum oluşan basınç nedeniyle yerinden çıkmış olabilir. Aynı hortumun diğer ucu da ateşleme bobininin tam altında kalıyor. üstten görmek zor. Ateşleme bobini sökülünce daha rahat görülüyor. Hortum buradan da çıkmış olabilir. Bu hortumun yerinden çıkması, üstatların belirttiği gibi kontrolsüz hava girişine neden olur. Motorda boşta devir yükselmesine ve gaza bastığınızda geç ve cansız tepkiye neden olabilir.

 

 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Halil İbrahim DOĞRAMACI
On 24.09.2017 at 00:05, Muhteşem Or yazdı:

beyindeki değerleri ve arıza kodlarını okuyan OBD arıza tespit cihazını alın. Bu cihaz ELM327 Bluetooth dir. (yalnız bizim araçlar için V1.5 versiyonunu satın alacaksınız)

 

OBD için cihazın siparişini verdim. Böyle bir şeyi daha önce bilsem mutlaka alırdım. Demek ki forumun sıkı takipçisi değilim henüz. Araç için hangi değerleri gösterir, ben onların kaçını nasıl yorumlarım bilemiyorum ama yine de faydalı olacağına inanıyorum.

 

Aracımı Hasan Basri Bayraktar hocanın tavsiye ettiği ustaya bıraktım bugün. Arızayı tespit edip telefonla dönecek bakalım.

 

On 24.09.2017 at 00:05, Muhteşem Or yazdı:

backfiring

 Bunu üniversitede arkadaşlarıma sesli okumuşum. Millet küçük dilini yuttu. :bravo: Ustalar bilmiyor bunları diye. 

 

On 24.09.2017 at 00:05, Muhteşem Or yazdı:

karter havalandırma hortumu bulunmakta ve bu hortum oluşan basınç nedeniyle yerinden çıkmış olabilir.

 

Karter havalandırma hortumlarına da bakın demiştim geçen hafta ses çıkaran marş motorunu temizletirken bir ustaya. Kontrol ettiklerini sıkıntı olmadığını söylediler.

 

Ben de çok merak ediyorum sorununu aracın. Bakalım bir VSS sensörü ile rölanti düzelecek mi? Rölanti valfi mi gerekecek, Maf sensörü mü? Ki MAF çıkarsa satarım arabayı. O nasıl fiyat vermek öyle. Otosan olanı 900 Tl'lerde felan. 

Yorum bağlantısı
Halil İbrahim DOĞRAMACI

Bugün gerçek anlamda fark ettiğim ve beni endişelendiren husus ise her iki düzensizliğin de (yani hem devrin yüksek kalması, hem de vites değiştirdikten sonraki yığılmaya benzer, geç açmaya benzer durum) motor ısındıktan sonra meydana gelmesi. Yani ilk marşta trafik ışıkları olan 3,5 - 4 km bir yolu gidiyorum. Sıfır sorun. Sonra 4 km sonra hararet ortaya gelince oluyor olanlar. Bu da korkutuyor işte adamı. Elektronik değil de mekanik bir sorun olabilir diye. Mesela çatlak bir motor bloğu gibi. Neyse boş yere kuruntu yapmış olmayı dilerim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Isınınca büzüşen hortumlar.. ?

O zaman kontroller motor sıcakken yapılacak. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil İbrahim DOĞRAMACI

Gaz Kelebek boğazıymış... Çıkmasıyla değiştirmiş. Sensörü de temizlemiş. Devir düşmeme problemi ortadan kalktı Allah'a şükür.

 

Ama artık satayım diyorum. Bilmiyorum. Yoruldum. 

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
drahmetuzun
(düzenlendi)

Havaların soğumasıyla benim arabada da rölanti yükselmesi sabah ilk çalıştırmada az yüksek ancak hareket edince gaz pedalından çeksem bile 3000 devirlere hatta yukarılara çıkan bir durum var.3 ay önce rölanti motoru değiştirildi ancak sorun yeniden başladı.Sorunu nasıl çözeceğimi bu yazılanları okuyarak çözmek istiyorum.Kelebek temizliği,air flow metre temizliği yapıldığı halde ortaya çıktı.Ankara'da bu işi çözebilecek iyi bir usta arıyorum.Yardımcı olacak kişi varmı?

tarihinde drahmetuzun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hava alıyordur bi yerden.
Tekrar rölanti valfi ve gaz kelebeği kontrol edilmeli.

Yorum bağlantısı
  • 10 ay sonra...
Fatih Köse_2
On 14.09.2012 at 15:28, Faik İleri yazdı:

arkadaşlar 2 yıldır uğraştığım bir sorunum var. Daha önce açılan konularda yazmıştım ama pek cevap gelmeyince yeni açayım dedim. Bu yüzden özür diliyorum.

Benim problemim arabamla hareket halinde iken vites değiştirmek için debriyaja basıp ayağımı gazdan çektiğimde araba gaz vermeye devam ederek devirini yükseltiyor, frene basıp duruyorum araba hala gaz veriyor. veya giderken ayağımı gazdan alıyorum ama araç aynı hızda uzun zaman devam ediyor. Ustaların yönlendirmesi ile boğaz kelebeğini temizlettim, rölanti valfini değiştirdim, egr valfini değiştirdim ama nafile sonuç sıfır. Başka ne sebebi olabilir arkadaşlar? Çok memnun olduğum arabamdan artık soğumaya başladım ya satacam ya yakacam bunaldım iyice. Yardımlarınızı bekliyorum acil olarak.

 

Merhaba,

 

Aynı problem benim arabamda da var. Hangi ustaya gösterdiniz isim adres verebilir misiniz.

Yorum bağlantısı
Fatih Emre

Mondeo MK2 için söylüyorum. Boğaz kelebeğini hareket ettiren telin gergi ayarını 3-4 kademe gerdirin. Ayar yeri boğaza girişte siyah tırtıklı plastik ile yapılıyor. Ufak metal bir kitlemesi var. Onu tornavida ile çıkarın en az toplamda 14 boğum civarı gerdirilecek, tekrar kitlemeyi takın. Boğaz kelebek açı potasiyemetresi (TPS)  rölantide en az 19 derece göstermeli. Dip gaz yaparsanız 95 derece (açı) civarı görmelisiniz.OBD cihazı ile kontrol edin. Buna rağmen arıza devam ediyorsa TPSnin kablolarını,soketini kontrol edin.Yine olmaz ise TPS değişecek.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...