Fırat Çarpıcı

Ka - Yakıt Tüketimi

Bu konuda 342 ileti var

Merhabalar herkese kolay gelsin,

Geçen ay eşime Ford Ka 1.3i 98 model orjinal 96.000 km ' de yeşil güzel bir araç aldım. Aracı tanıdık bir arkadaştan almıştık, araç devamlı garajda durduğundan zamanla bazı yerleri oksitlenmiş, paslanmıştı. Demek o ki ağır bir bakım gerektiriyordu. Neyse tanıdık sağlam bir kaç ustaya götürüp baktırdık, 600-700 tl gibi bir fiyat listesi çıktı. Aküsü , tüm filtreleri,yağı suyu, rot balansı,bujileri,kalorifer hortumu, kapı otomatiği, silecek motoru vs değişti.

Daha sonra forumda okumuştum egzos temizliği yakıtın bulunduğu alanın temizlenmesi aracı çok rahatlatıyor ve Sani'nin dediği gibi giden beygirleri de geri getiriyordu.

Araç şimdi tek bir kusuru dışında çok sağlam , kontağı açtığım zaman hiç ses ve titreme yok denecek kadar az. Yağ gibi oldu , hafifledi, çekişi yükseldi,

Yalnız ve yalnız 300 km yaptım çeyrek depom kaldı. Forumda 1 depo benzin ile bu arabaların 500-550 km yaptığını duymuştum. Bizim araç bu gidişle maksimum 380 km yapacak gibi duruyor.

Bir sorun olmalı ama nerede ? Rolantisinde de problem yok, anlamadım.

Merkes otoyu aradım oradaki Can Bey dedi ki araca baskı balata 20 lik takar isen 300 kuruşa düşürürsün yakıtı etkiler baya diye bilgi verdi.

Benim araç şu anda 400 krş üstü yakıyor. Acaba nedeni bu olabilir mi .

Çünkü baskı balata hiç değişmemiş, fakat ustalar (bir kaç yere baktırdım ) idae eder dediler.

Bu konu hakkında başka başlıklarda var fakat ben bu şekilde ayrı bir sohbet açmak istedim, kusura bakmayın,

Değerli bilgilerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum.

Teşekkürler.

Herkese iyi çalışmalar, bol keyifler...

Fırat ÇARPICI

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle hoş geldiniz foruma.

Yazınız çok düzgün, şahsım adına teşekkür ederim ancak sürekli enter'la satır atlamışsınız, sayfayı üç kez inip çıktım :D

Baskı balata kontrol edilmeli. Hız sensörüne bakılmalı. Ayrıca ateşleme sistemi ve filtreler kontrol edilmeli.

İstanbul'da KA için boşu boşuna usta aramayın derim. KA'nın ustası hazır. Maslak'ta Osman usta var. Mutlaka ziyaret edin, çay için. Hiç bir şey yaptırmak zorunda değilsiniz. Sohbet edip, arkadaş kazanıp oradan çıkabilirsiniz :)

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

=)))))

Haklısınız galiba Sani BEY, Bütün gün outlook başında formal yazı yazınca haliyle farkına varmadan parmaklar Enter'a gidiyor =) Kusurma bakmayın.

Evet Osman Usta'nın adını çok duymuşum, heralde en iyisi gidip bir kendisine görünmek olacak.

Çok teşekkür ederim yorumlarınız için. Kolay gelsin.

Fırat

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ne demek, hayırlı olsun tekrardan aracınız :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim aracım da bir depo ile 427 km yaptı geçen ay. Hesaplamama göre 100 km'de 10,07 gibi bişey oluyor. Yüksek değil mi biraz bu ne dersiniz?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim aracım da bir depo ile 427 km yaptı geçen ay. Hesaplamama göre 100 km'de 10,07 gibi bişey oluyor. Yüksek değil mi biraz bu ne dersiniz?

Yüksek. Kullanım tarzınıza ve aracın bakımına da bağlı tabi ama ortalama 7-8lt olmalı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tüketim ölçüm metodunuz öncelikle yanlış, fullediniz ve 300 km gittiniz, tekrar fulleyin, kaç lt aldı ise, lt/100km cinsinden tüketimi bulun, 1 depo ile X km gittim demek için, yolda kalana kadar gitmeli ve o depoda tam olarak kaç lt olduğunu bilmeli?

ayrıca kullanım tarzı ve mesela günlük ev-iş arası mesafe önemli. günlük sıkça mesafeniz nasıl?

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Depoyu önce neredeyse tamamen boşalttım diyebilirim. Hatta benzinliğe giderken de yolda kalırmıyım diye korktum. Sonra da tamamen doldurdum. Sanırım kapasitesi de 42 litre. 40-41 litre benzin aldım sanırım. Fişe bakmam lazım. Daha sonra da kilometreyi sıfırladım. En son depoda yine neredeyse benzin kalmayıncaya kadar kullandım. İbre 427 km gösteriyordu. Günlük 12-15 km'yi geçmez kullanımım. Bir de sizin yöntem ile deneyeyim bakalım sonuç ne olacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ev-iş arası 5-6 km ise tüketim fazla olacaktır, zira motor daha ısındım derken varış noktasına gelip park ediyoruz.

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynen ev iş arası 4,8 km. İşte arada markete uğrama falan. Günlük 12 km'yi geçmez toplamda.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çağlar Bey, aynı şekilde benim de Cihat Bey gibi benzinim bitti denecek kadar azaldı, tam benzinliğie geldim ve araç istop etti benzin tam bitti yani , sonra fulledim 42 lt ve 433 km gitti yolda kalana kadar kullandım.Günde 30 km de ben yapıyorum işe git gel.

Neyse geçen sanayiye götürdüm silecek değiştirirken sağlam bir ford ustasına rastladım gayet iyi bilgili birisi, araca baktı hiç bir şey görünmüyor şu aşamada dedi ,

fakat km sensrü var priz gibi iç içe geçmiş bir fiş , yukarı kısım da bulunuyor. Onun soktini çıkarttı ve rolantiyi bu düşürecek dedi, bir de bu şekilde dene dedi bakalım sonuçta ne gibi bir fark olacak ?

Benim anlamadığım araçta kablo çıkartıldı, şimdi bilmediğim için düz mantık kuracağım, neden araçtaki bir kablonun çıkartılması yakıtı bu kadar etkiler ? Öyle olsa bu kabloyu neden bu şekilde takılmış olarak ürettiler. ? Araç eski diye olabilir mi acaba ? km sensörü yanlış bilgi verip te fazla mı yakıyor araç ? bir türlü anlayamadım.

Bir de herhangi bir zararı olur mu acaba Çağlar Bey ve Sani Bey ?

Çok teşekkürler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

O soketi yetkili serviste çıkartırdı zamanında, fazladan konmuş :s , olay şöyle: daha pahalıya mal olacak bir parça değişimini bu soketi çıkartarak sağlıyorsunuz, kayıp konforda oluşur: vss yi okumadığı için, debriyaja bastığınz anda, yolda gidrken devir düşmeye başlar, sonra vites değiştirip tekrar aa basıp yola devam edersiniz, saniye içinde gerçekleşen bir olay, vss yi iptal etmezseniz, devir anlık olarak sabit kalacak gaza basmasanızda, vitesi değiştirip kaldığınız devirden devam edeceksiniz, bu konforu artırır, daha akıcı bir sürüş sağlar, acemi şoför ise de katkı sağlar.

2 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

O soketi yetkili serviste çıkartırdı zamanında, fazladan konmuş :s , olay şöyle: daha pahalıya mal olacak bir parça değişimini bu soketi çıkartarak sağlıyorsunuz, kayıp konforda oluşur: vss yi okumadığı için, debriyaja bastığınz anda, yolda gidrken devir düşmeye başlar, sonra vites değiştirip tekrar aa basıp yola devam edersiniz, saniye içinde gerçekleşen bir olay, vss yi iptal etmezseniz, devir anlık olarak sabit kalacak gaza basmasanızda, vitesi değiştirip kaldığınız devirden devam edeceksiniz, bu konforu artırır, daha akıcı bir sürüş sağlar, acemi şoför ise de katkı sağlar.

Kardeşimin escortunda bu olay süper oluyor. İnsan buna ve rahatlığına alışınca da başka arabaları kullanırken vites değişiminde silkeleniyor araba.

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

O soketi yetkili serviste çıkartırdı zamanında, fazladan konmuş :s , olay şöyle: daha pahalıya mal olacak bir parça değişimini bu soketi çıkartarak sağlıyorsunuz, kayıp konforda oluşur: vss yi okumadığı için, debriyaja bastığınz anda, yolda gidrken devir düşmeye başlar, sonra vites değiştirip tekrar aa basıp yola devam edersiniz, saniye içinde gerçekleşen bir olay, vss yi iptal etmezseniz, devir anlık olarak sabit kalacak gaza basmasanızda, vitesi değiştirip kaldığınız devirden devam edeceksiniz, bu konforu artırır, daha akıcı bir sürüş sağlar, acemi şoför ise de katkı sağlar.

Çağlar Bey kesinlikle haklısınız soketsiz de denedim hem araba hantallaştı kazık gibi geçişlerde rahatsız edici bir şekilde sallamaya başladı, ve benzinde de bir fark görmedim. Şimdi taktım soketi ve çok daha rahat kullanıyorum aracımı, ben pek bir etkisini görmedim yani :)

Teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çağlar Bey kesinlikle haklısınız soketsiz de denedim hem araba hantallaştı kazık gibi geçişlerde rahatsız edici bir şekilde sallamaya başladı, ve benzinde de bir fark görmedim. Şimdi taktım soketi ve çok daha rahat kullanıyorum aracımı, ben pek bir etkisini görmedim yani :)

Teşekkürler.

Sıkışık bir trafik de hareket halinde, düşük devirlerde arabaya gaz vermezseniz araba vuruntulu çalışır zıplayarak hareket ediyormuş gibi olur. İşte o fiş bu olumsuzluğu engelliyor.

Fiş sökük olarak devam ederseniz benzin tüketiminde de artış olduğunu fark edeceksiniz.!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çağlar Bey kesinlikle haklısınız soketsiz de denedim hem araba hantallaştı kazık gibi geçişlerde rahatsız edici bir şekilde sallamaya başladı, ve benzinde de bir fark görmedim. Şimdi taktım soketi ve çok daha rahat kullanıyorum aracımı, ben pek bir etkisini görmedim yani :)

Teşekkürler.

Fırat Bey benzin bitene kadar kullandım diyorsunuz ama ; yakıt tüketimini yine de 100 km de litre olarak hesaplamakta fayda var.Subap ayarlarının çok etkili olduğu söyleniyor yakıt tüketiminde.Fatih ve Osman ustaya subap ayarlarını yeni yaptırdım ve fulledim ilk 100 km den sonra tüketim bilgilerimi burda paylaşacağım.Bunun dışında oksijen sensörü dışında yakıt tüketimini etkileyen herşeyi değiştirmişsiniz zaten..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

98 model lpg li ka ile 40 tl lik gazla 236 km yol yaptım şehir içinde 140 km.100 km ye yakın fark oldu bu normal mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

98 model lpg li ka ile 40 tl lik gazla 236 km yol yaptım şehir içinde 140 km.100 km ye yakın fark oldu bu normal mi?

soru nedir? 140 km ve 100 km nedir?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

soruyu düzeltiyim yanlış oldu. şehir içinde 40 tl lik gazla 140 km yol yaptım uzun yolda 40 tl lik gazla 236 km yol yaptım.şehir içi kullanım ve şehirler arası kullanım arasındaki fark 100 km ye yakın bu normal mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ankara.

Dur kalk,Dur kalk,

Dur dur dur dur kalk,dur kalk...

1,vites,ikiye atmadan dur.

Hah ikiye taktım Bi daha dur.

Işık yanar bi kırmızı geçer,ikinci kırmızı yanar Üçüncüde geçermiyizki diyip heveslenmek :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynen Hakan Bey'e katılıyorum. Bunun dışında bir de Ankara'da çok yokuş var. Öyle yerler var ki çıkarken araba sanki ters dönecekmiş gibi dik. Yakıt tüketiminde bu da çok önemli olsa gerek.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynen Hakan Bey'e katılıyorum. Bunun dışında bir de Ankara'da çok yokuş var. Öyle yerler var ki çıkarken araba sanki ters dönecekmiş gibi dik. Yakıt tüketiminde bu da çok önemli olsa gerek.

araba Fatih-Osman ustadan yeni çıktı subap ayarları yapıldı 3. kez ölçtüm ve inanamıyorum ; 100 km/ 9.82 litre...Eşimin suziki jimny si vardı o bukadar yakıyordu ...bunun masrafsız bir cevabı yoktur sanırım .Ben bu arabayı masrafsız satamıyacağım herhalde

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

araba Fatih-Osman ustadan yeni çıktı subap ayarları yapıldı 3. kez ölçtüm ve inanamıyorum ; 100 km/ 9.82 litre...Eşimin suziki jimny si vardı o bukadar yakıyordu ...bunun masrafsız bir cevabı yoktur sanırım .Ben bu arabayı masrafsız satamıyacağım herhalde

Kullanım stiliniz ve güzergahınız nasıl?

Osman usta ne yorum yaptı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

9.82 benzinmie yoksa lpgmi?

benim lpg de 9.5 yakıyor kış ayında benzin olsa tahminim 8-8,5 olur birde benim araçta 175 tabanlı kış lastikleride var

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
9.82 benzinmie yoksa lpgmi?

benim lpg de 9.5 yakıyor kış ayında benzin olsa tahminim 8-8,5 olur birde benim araçta 175 tabanlı kış lastikleride var

Benzinle .Araçta lpg yok ...bu hafta içi gitmey planlıyorum fatih ve Osman ustanın yanına...yakıt sorununu da çözüp 9500 tl ye satlık etmeyi düşünüyorum

Kullanım stiliniz ve güzergahınız nasıl?

Osman usta ne yorum yaptı?

Üsküdar Beykoz arası gidip geliyorum günlük minimum 50 km yol yapıyorum.Boğaz hattı boyunca gidiyorum ortalama 50 km hızla .Çengelköyde biraz trafik yaşıyorum birde toplam 300-400 metrelik bir yokuşum var ama yinede bu kadar farketmez diye düşünüyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş