İçeriğe Yönlendir

2004-2005 Mondeo Ghia...


Mahmut Yasir Özcan

Recommended Posts

Mahmut Yasir Özcan
(düzenlendi)

Sa forumda yeni olmakla beraber kalıcı olmayı uman ben hepinizi saygıyla selamlıyor ve sorularima başlıyorum :)

2004 2005 civarı düşünüyorum ama kafama takılan bazı sorular var;

1-Otomatikin artısı var mı (sol bacak sağ elden başka) Gönlüme yatan aslında manueldir

2-Dizel ile benzin daha doğrusu lpg arasında yakıtın dışında ne gibi fark var

3-forumdan anladigim kadarı ile

Dizel tiptronicler şehir içi 8-9 ş.d. 5,5-6

Dizel manueller. 6,5-8. 5,2-5,8

Lpg otomatikler. 12-14. 8,5-9,5

Lpg manueller. 11-13. 7,5-8,5 litre

Bu veriler doğru mu sizce sonuçta herkes farklı diyor

4-Herhangi birinde km çok olması sıkıntı olur mu malum düşük bulmak imkansız gibi hele de hesaplı

5-Özellikle dikkat etmem gereken ne var okuduklarımdan turbo ve enjektörün mühim olduğunu anladım ama onların da ne kadar önce değişmis olması gerekir sizce

6-Trend olup yüksek model daha az km mi ghia olup daha düşük model daha çok km mi mantıklı

Bilgilerinize muhtaç bir mondeocu adayı yorumlarinızi bekler :)

Saygılarımla şimdiden teşekkürler

tarihinde Mahmut Yasir Özcan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Sa forumda yeni olmakla beraber kalıcı olmayı uman ben hepinizi saygıyla selamlıyor ve sorularima başlıyorum :)

2004 2005 civarı düşünüyorum ama kafama takılan bazı sorular var;

1-Otomatikin artısı var mı (sol bacak sağ elden başka) Gönlüme yatan aslında manueldir

2-Dizel ile benzin daha doğrusu lpg arasında yakıtın dışında ne gibi fark var

3-forumdan anladigim kadarı ile

Dizel tiptronicler şehir içi 8-9 ş.d. 5,5-6

Dizel manueller. 6,5-8. 5,2-5,8

Lpg otomatikler. 12-14. 8,5-9,5

Lpg manueller. 11-13. 7,5-8,5 litre

Bu veriler doğru mu sizce sonuçta herkes farklı diyor

4-Herhangi birinde km çok olması sıkıntı olur mu malum düşük bulmak imkansız gibi hele de hesaplı

5-Özellikle dikkat etmem gereken ne var okuduklarımdan turbo ve enjektörün mühim olduğunu anladım ama onların da ne kadar önce değişmis olması gerekir sizce

6-Trend olup yüksek model daha az km mi ghia olup daha düşük model daha çok km mi mantıklı

Bilgilerinize muhtaç bir mondeocu adayı yorumlarinızi bekler :)

Saygılarımla şimdiden teşekkürler

Bir de internetteki çok satılık ilanda şehir dışı 220 yazmakiş bu kadar düştüğü oluyor mu lpgnin

Sanırım ilk mesajınızın tanışma bölümünde olması gerekiyor ancak genel bilgiler olması dolayısı ile cevap vereyim.

1- Otomatiğin avantajı kimisine göre değişilemez. Örneğin, yeni araç kullanan ve gaz debriyaj ilişkisini kurmakta zorlanan için otomatik avantaj ötesidir. Ya da yoğun trafikte saatlerce araç kullanan deneyimli şöför için keza öyle. Ancak daha önce hep düz vites kullanmış birisinin otomatiği görmeden, otomatiğe heves etmesi sadece kullanıcı yorumlarından kaynaklıdır. Trafkte şerit değiştirmeyen, devamlı yoğun trafikte araç kullanan için konforu da beraberinde getirir. Benzinli mondeo klasik otomatik, ağırbaşlıdır, atraksiyona izin vermez. Hatta kaza bile yaptırabilir saniyelik hareketlerde. Dİzelin jatco otomatiği daha verimlidir. Hatta dizelin düzüne göre hızlanması ve yakıt tüketimi bir miktar önde gelen nadir otomatik-triptronik modellerdendir.

2- Mondeo dizel turbo destekli bir motordur. Turbo klasik motorlardan farklı olarak belli devir aralıklarında maksimum torku sürekli sağlar. Bu da küçük viteslerde ve belli hızlara kadar avantajlı hızlanma, uzama, rampalarda zorlanmama gibi avantajlar taşır. Fakat genelde 4000-4500 devre kadar süren turbo desteği, bu devirlerden sonra azalmaya başlar ve aracın ivmelenmesi düşer. Dizel motoru kadranın gösterdiği son devre kadar zorlamak asla verim sağlamaz. Maksimumtorkunun alındığı devri bilerek o devir aralıklarında kullanmak zevkli ve ekonomik olandır.

Benzinli araçlarda ise maksimum tork genelde 4000 devir civarında alınır ama güç devrin çevrildiği son noktaya kadar artış sağlar. Bu nedenle dizele göre kadranın son 1/4'lük bölümündeki hızlara bir dizelle kafa kafaya girilirse ve ayak dip gazdaysa, dizel yavaş yavaş gerilere düşer. Bundan önceki hemen hemen her durumda dizel benzine göre avantajlıdır.

Dizelde turbo'nun tam torku veren devrine gelinmeden güç alınamaz. Bu nedenle ilk kalkışta turbonun maksimum tork verdiği 1750d/d'ya kadar araç çok ağırbaşlı olur.

2.0 TDCI dizel motor çok başarılıdır. Küçük motor benzinliler bir yana, kendi hacmindeki benzinlileri de çok ama çok zorlar.

3- Yakıt verileri biraz klasik olacak ama kişiye ve yol şartlarına göre değişir. Verdiğinizi değerlere ne doğru, ne de yanlış diyebiliriz. Genelde otomatikler, düze göre en az %10 fazla yakarlar. Mondeo benzinli klasik otomatik eski teknoloji 4 vites yapısındadır ve düzüne göre çok daha müsriftir. 2.0 bir aracın şehir içi yakıt tüketimi benzinli olarak 10-11lt'dir. Otomatikte 12-13lt olur. Gaz ile 14-15lt'dir. Uzun yolda bu veriler %20-30 düşebilir hıza bağlı olarak. Ancak lpg'li bir aracı uzun yolda sürekli olarak 130 ve üzeri hızlarda kullanırsanız tüketimi şehir içi değerlerine yaklaşır.

4- Dizelin yüksek km'li olanı benzinliye göre daha çok risk taşır. Pompa ve enjektörler dizelin yakıt ve bakıma bağlı en çok arıza göstermeye nüsait ve en sıkıntılı parçalarıdır. Turbo ise her an risktir ve bakım, dikkat bu parça için çok önemlidir. Aracın sürekli servis bakımlı olması, geçmişinin bilinmesi bu riskleri minimize etse de, ömürlü bu parçaların bir çalışma ömrü vardır ve bu araçlar "0" alınmadığı müddetçe daha sonraki sahipleri için bu risk her zaman oluşacaktır yüksek km'lerde.

Benzinli de kötü bi lpg sistemi kullanılmadıysa, hararet görmediyse motor genelde uzun ömürlüdür. Yine de yüksek km sadece motoru değil, aracın yürüyen her aksamını yorar. Bakımları düzenli yapılmazsa, içerdeki tıkırtılardan, aşınmalara kadar birçok negatif unsuru beraberinde getirir. Daha riskli olanı, düşük km diye güvenerek ve dah yüksek meblağ ödenen aracın km'sinin oynanmış olmasıdır. Önceki sahibi ve mümkünse ilk sahibine kadar geçmişi bilinen araçların yüksek km'lileri tercih edilebilir, diğerleri risktir.

5- Bu sorunun cevabı biraz yukarda gizli ama tam detayı ancak kullananlar verebilir. Benzinlinin kronik sorunlarından biri alternatördür. 700.-TL'dir fiyatı. Genelde tamir edilir ama yine bozulur.

6- İkinci elde, temizliki donanımın önünde gelir. Seçici olmak istiyorsanız aynı zamanda sabırlı da olmanız gerekir.

7- Lpg uzun yolda Ankara fiyatları ile (2,54) yakabilir ama 90-100km sabit hızda kullanmak gerekir aracı.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yasir Özcan

Çok teşekkürler anlattıklarınızdan yola çıkarak geçmişinin sağlam olması kaydıyla dizelin daha fazla memnun edeceği söylenebilir o halde....

Yakıt ile alakalı şunu merak ettim dizel aynı kullanımda daha az maliyetli mi oluyor mondeoda

Bir de vergileri ne civarda acaba

Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

Uzun zamandır bende araştırıyorum 3 kasa mondeoları temizini bulmak çok zor. Aynı zamanda elden çıkarmakta zor. Forumda biraz araştırma yaptıysanız bu araçlarda da belirli bir hızdan sonra yol ve rüzgar sesi oluyormuş. Ayrıyetten koltuk kumaşları kalitesiz olduğu için çabuk deforme oluyormuş. Ve 2000 motor vergisi,yakıtı ve yedek parçası çok pahalı . Focuslara kıyasla özellik bakımından daha zayıf. Şimdilik bunlar geldi aklıma.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Uzun zamandır bende araştırıyorum 3 kasa mondeoları temizini bulmak çok zor. Aynı zamanda elden çıkarmakta zor. Forumda biraz araştırma yaptıysanız bu araçlarda da belirli bir hızdan sonra yol ve rüzgar sesi oluyormuş. Ayrıyetten koltuk kumaşları kalitesiz olduğu için çabuk deforme oluyormuş. Ve 2000 motor vergisi,yakıtı ve yedek parçası çok pahalı . Focuslara kıyasla özellik bakımından daha zayıf. Şimdilik bunlar geldi aklıma.

Mondeo mk3 de yol ve rüzgar sesi çok değildir, döşemelerde gayet kalitelidir uzun yıllar yıpranmadan kullanılabiliyor, 2006 ve öncesi vergi dilimi düşüktür, yakıtı 2.0 motor bir araç için gayet makul düzeydedir ve parçası d sınıfı standartlarında çokda pahalı değildir, focus ile hiçbir şekilde kıyas yapılamaz her şekilde üstündür, focus c sınıfıdır.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mahmut Yasir Özcan

O meseleleri ben de duydum ama eğer yedek parçaya çok ihtiyaç duymayacaksam verdiğimde çok vermeye razıyım karşılığını fazlasıyla verecek bir araba sanki...

Vergi ve yakıt hakkında hala tam bilgim olmadığı için birsey de diyemiyorum vergi düşürme filan varmış ama nedir ne kadar iner pek bilgim yok...

Ses çok da önemli değil benim satışı hesaba katınca clio albeaya sıkışıyon yada wv ye yüksek meblağ vermek zorunda kalıyon :)

Özellik zayıf derken?

Mondeo mk3 de yol ve rüzgar sesi çok değildir, döşemelerde gayet kalitelidir uzun yıllar yıpranmadan kullanılabiliyor, 2006 ve öncesi vergi dilimi düşüktür, yakıtı 2.0 motor bir araç için gayet makul düzeydedir ve parçası d sınıfı standartlarında çokda pahalı değildir, focus ile hiçbir şekilde kıyas yapılamaz her şekilde üstündür, focus c sınıfıdır.

Vergi ve yakıt hakkında rakamsal bilgi var mi acaba

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

O meseleleri ben de duydum ama eğer yedek parçaya çok ihtiyaç duymayacaksam verdiğimde çok vermeye razıyım karşılığını fazlasıyla verecek bir araba sanki...

Vergi ve yakıt hakkında hala tam bilgim olmadığı için birsey de diyemiyorum vergi düşürme filan varmış ama nedir ne kadar iner pek bilgim yok...

Ses çok da önemli değil benim satışı hesaba katınca clio albeaya sıkışıyon yada wv ye yüksek meblağ vermek zorunda kalıyon :)

Özellik zayıf derken?

Vergi ve yakıt hakkında rakamsal bilgi var mi acaba

2006 ve önce 7-11 yaş grubuna girer vergisi 965 tl dir.

Yakıt dizellerde kullanılan mesafe,trafik durumu ve kullanım tarzına göre değişir.Kaba ortalaması şehir içi jatco şanzıman 8 lt yakar.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yasir Özcan

Evet bazı eleştiriler var ama ben mondeonun artılarını hesaba katınca çok mühim eksi gibi gelmedi başka aracı araştırıyor olsanız yi.e böyle eksiler çıkar bence...

2006 ve önce 7-11 yaş grubuna girer vergisi 965 tl dir.

Yakıt dizellerde kullanılan mesafe,trafik durumu ve kullanım tarzına göre değişir.Kaba ortalaması şehir içi jatco şanzıman 8 lt yakar.

Manuelde 7lerde olur o halde?

Vergi düşümü filan oluyormuş o nasıl oluyor

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Evet bazı eleştiriler var ama ben mondeonun artılarını hesaba katınca çok mühim eksi gibi gelmedi başka aracı araştırıyor olsanız yi.e böyle eksiler çıkar bence...

Manuelde 7lerde olur o halde?

Vergi düşümü filan oluyormuş o nasıl oluyor

Aracın mtv si, kasko değerinin %5 ini geçiyorsa bir alt dilimden vergilendirilir.05-06 modellerde olmuyor.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yasir Özcan

Teşekkürler...

Dizel ile lpgnin masrafında nasıl bir fark var acaba hangisi hesaplı olur...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Uzun zamandır bende araştırıyorum 3 kasa mondeoları temizini bulmak çok zor. Aynı zamanda elden çıkarmakta zor. Forumda biraz araştırma yaptıysanız bu araçlarda da belirli bir hızdan sonra yol ve rüzgar sesi oluyormuş. Ayrıyetten koltuk kumaşları kalitesiz olduğu için çabuk deforme oluyormuş. Ve 2000 motor vergisi,yakıtı ve yedek parçası çok pahalı . Focuslara kıyasla özellik bakımından daha zayıf. Şimdilik bunlar geldi aklıma.

mondeo mk3 için mi bu yazılanlar :s ?

Yorum bağlantısı
Mahmut Yasir Özcan

Teşekkürler...

Dizel ile lpgnin masrafında nasıl bir fark var acaba hangisi hesaplı olur...

Yorum bağlantısı
Mahmut Yasir Özcan

Yakıt konusunda kullananların deneyimi nasıl acaba

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Uzun zamandır bende araştırıyorum 3 kasa mondeoları temizini bulmak çok zor. Aynı zamanda elden çıkarmakta zor. Forumda biraz araştırma yaptıysanız bu araçlarda da belirli bir hızdan sonra yol ve rüzgar sesi oluyormuş. Ayrıyetten koltuk kumaşları kalitesiz olduğu için çabuk deforme oluyormuş. Ve 2000 motor vergisi,yakıtı ve yedek parçası çok pahalı . Focuslara kıyasla özellik bakımından daha zayıf. Şimdilik bunlar geldi aklıma.

Mondeonun ghia-x lerinin alcantara kumaşları deforme oluyor. Ghia ve trend için aynı şeyi söyleyemem.

Parça durumuna pahalı demişsiniz çok pahalı derken ne ile kıyasladığınıza bağlı. Opelden ucuz diyeceğim neredeyse. Toyotanın parçalarından ucuz mesela. (Bu parça fiyatları hususunda baya bilgi sahibi oldum :) )

Focuslara kıyasla özellik zayıf derken. Hangi 2004 ghia focusta elektrilik koltuk xenon far ısıtmalı önce cam far yağmur park sensörü var far yıkama var 6 lı cd çalar 8 havayastığı hız sabitleyici var.

Vergisi 2004 modellerin yıllık 958 tl .

Rüzgar sesi çok değil ama yokta değil. Bu sesi duyma sebebi yol sesi ve motor sesi çok düşük seviyede olduğu için bunu duyuyorsunuz.

LPG otomatik mondeo şehir dışı 10-11 lt /100km ancak 120 km hız ortalaması ve ara ara 130-140 ları görürseniz.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

http://www.sahibinde...104321396/detay Şu araç nasıl sizce km ile oynanmış gibi geldi bana.

Evet abi. Ama şöylede anlaşılmayalım burada mondeo yu kötülemiyorum öyle olsa hala araştırmaya devam etmezdim :)

http://www.sahibinde...104321396/detay Şu araç nasıl sizce km ile oynanmış gibi geldi bana.

Evet abi. Ama şöylede anlaşılmayalım burada mondeo yu kötülemiyorum öyle olsa hala araştırmaya devam etmezdim :)

boyananı yok, km önemli değil bizim piyasada :sihirbaz: rakamı normal, bu şartlarda

Vesile ile bütçe nedir?

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Yakıt konusunda kullananların deneyimi nasıl acaba

Şehir için objektif yorum olmaz. Herkesin kullandığı güzergah farklı. Maraş'ta ben 15 lt lpg yaktırıken Ankara'da 12-13 lt yaktırıyorum. Maraş'ta bir arkadaş 12-13 lt yaktırıyor. Benim Maraş'taki güzergahım 7 km 14 defa dur kalk (Işıklar kasisler ve kavşaklar) yapıyorum ve sabah yoğum trafiği saymıyorum. Ama en doğru karar uzun yollarda verilir. Ben Ankara'ya giderken 10 lt ortamala ile gidiyorum. Ama ayağımın ayarı kaçarsa rampalarda 140-160 altına düşmezsem 12 lt yakıyor.

Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

boyananı yok, km önemli değil bizim piyasada :sihirbaz: rakamı normal, bu şartlarda

Vesile ile bütçe nedir?

Bütçe max 25 bu aracın fiyatı yüksek geldi biraz. İki hafta sonra sivasa gideceğim o zamana kadar satılmaz ise bakacağım bu araca.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)
Hocam ben elektronik gaz pedallı araç kullanmadığım için avantajını bilmiyorum. Hız sabitleme belki daha stabil çalışırdı sanırım. Gaz pedalına gelene kadar.

1-Yol bilgisayarı keşke daha detaylı olsaydı (C kasa vectra gibi)

2-Arka yan perde olsaydı (2006 model ghia focusta var ancak Ghia-x mondeoda yok)

3-Anlık yakıt olsaydı

4-Çift yönlü klima olsaydı (2006 model ghia focusta var ancak Ghia-x mondeoda yok)

5-Arka tarafta klima kanalları olsaydı.

6-Xenonların mercekleri biraz daha büyük olsaydı.

7-MP3 çalarlı teyp olsaydı(2006 model ghia focusta var ancak Ghia-x mondeoda yok)

8-Hafızalı koltuk olsaydı (Vectra C de var)

9-lastik basınç sensörü olsaydı.

10-Ghia-Xlerin koltuk kumaşları biraz daha kaliteli olsaydı. (alcantara kumaş rezil bir kumaşmış)

.

.

..

Hocam eksikleri çok. :D

D segment bir araç için verdiğimiz parada çokuyugun ama :)

Mehmet (Kaya) Bey'in yazdıklarını yanlış yorumlamışsınız. Daha doğrusu Mondeo hakkında olumlu görüşlerini hekes bildiği için o sadece çıkarabildiği kadar olumsuz yönlerini yazmış buraya.

Siz mesela koltuk kılıflarına dikkat etmişsiniz ama dikkat etmediğiniz şey, yazılanlar GhiaX modeller için yazılmış. GhiaX deri döşemeye sahiptir. Koltuğun kenarları deri, ortası alcantra kumaştır. Zamanla potluk yapan bu kumaş, dikiş yerlerinden ayrılabiliyor ve metresi pahalı. Bulmak da zor. Ghia'larda ise kadife döşeme var ve eminim ki en son eleştirilecek yeridir döşemeleri.

Focus ile kıyalsanacaksa bu aracın 2001 yılında çıktığını gözönüne almak lazım. Focus'a göre eksiği yoktur. Fazlası vardır. Sadece çift yönlü klima Focus2'ye göre eksikliğidir. 2,5'tan eksik olan yönü ise detaylı yol bilgisayarıdır. Ancak bunların yanında artıları daha çoktur.

Yol sesi yoktur, rüzgar sesi 120'den sonra hafif gelir ama bu daha çok aynadan kaynaklı diye düşünüyoruz. Bu bahsedilen rüzgar sesi de rahatsız edici değildir. Araç gereğinden sessiz olduğu için duyulur. Trim sesi nerdeyse yok denecek kadar azdır. Kaportası S40 eski kasalar gibi kemiklidir. Örneğin şiddetli bir dolu yağışından dahi zarar görmez.

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Bütçe max 25 bu aracın fiyatı yüksek geldi biraz. İki hafta sonra sivasa gideceğim o zamana kadar satılmaz ise bakacağım bu araca.

O aracı zaten 25 çok rahat alırsınız :)

Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

Mondeonun ghia-x lerinin alcantara kumaşları deforme oluyor. Ghia ve trend için aynı şeyi söyleyemem.

Parça durumuna pahalı demişsiniz çok pahalı derken ne ile kıyasladığınıza bağlı. Opelden ucuz diyeceğim neredeyse. Toyotanın parçalarından ucuz mesela. (Bu parça fiyatları hususunda baya bilgi sahibi oldum :) )

Focuslara kıyasla özellik zayıf derken. Hangi 2004 ghia focusta elektrilik koltuk xenon far ısıtmalı önce cam far yağmur park sensörü var far yıkama var 6 lı cd çalar 8 havayastığı hız sabitleyici var.

Vergisi 2004 modellerin yıllık 958 tl .

Rüzgar sesi çok değil ama yokta değil. Bu sesi duyma sebebi yol sesi ve motor sesi çok düşük seviyede olduğu için bunu duyuyorsunuz.

LPG otomatik mondeo şehir dışı 10-11 lt /100km ancak 120 km hız ortalaması ve ara ara 130-140 ları görürseniz.

Hocam döşeme konusunda yanlış hatırlamıyorsam sizin bir probleminiz vardı. Ama sadece Ghia-x lerde olduğunu bilmiyordum :) Bu seslerden bir türlü kurtaramadım malum focusta yol sesi golfte 140dan sonra motor sesinden durulmuyor arabada broadway gibi aynı :) Son olarak focusla özellik kıyaslaması da bu mondeo kararsızlığı konusunda 59.mesaj sizin mesajınızdan aklımda kalmış bişeyler. Bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim.

Mehmet (Kaya) Bey'in yazdıklarını yanlış yorumlamışsınız. Daha doğrusu Mondeo hakkında olumlu görüşlerini hekes bildiği için o sadece çıkarabildiği kadar olumsuz yönlerini yazmış buraya.

Siz mesela koltuk kılıflarına dikkat etmişsiniz ama dikkat etmediğiniz şey, yazılanlar GhiaX modeller için yazılmış. GhiaX deri döşemeye sahiptir. Koltuğun kenarları deri, ortası alcantra kumaştır. Zamanla potluk yapan bu kumaş, dikiş yerlerinden ayrılabiliyor ve metresi pahalı. Bulmak da zor. Ghia'larda ise kadife döşeme var ve eminim ki en son eleştirilecek yeridir döşemeleri.

Focus ile kıyalsanacaksa bu aracın 2001 yılında çıktığını gözönüne almak lazım. Focus'a göre eksiği yoktur. Fazlası vardır. Sadece çift yönlü klima Focus2'ye göre eksikliğidir. 2,5'tan eksik olan yönü ise detaylı yol bilgisayarıdır. Ancak bunların yanında artıları daha çoktur.

Yol sesi yoktur, rüzgar sesi 120'den sonra hafif gelir ama bu daha çok aynadan kaynaklı diye düşünüyoruz. Bu bahsedilen rüzgar sesi de rahatsız edici değildir. Araç gereğinden sessiz olduğu için duyulur. Trim sesi nerdeyse yok denecek kadar azdır. Kaportası S40 eski kasalar gibi kemiklidir. Örneğin şiddetli bir dolu yağışından dahi zarar görmez.

Saygılarımla.

Aynen öyle olmuş abi. Şimdi bende buldum mesajı 59,mesaj.

O aracı zaten 25 çok rahat alırsınız :)

Ancak lpg yok araçta direk 2bin lira masraf :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Hocam ben elektronik gaz pedallı araç kullanmadığım için avantajını bilmiyorum. Hız sabitleme belki daha stabil çalışırdı sanırım. Gaz pedalına gelene kadar.

1-Yol bilgisayarı keşke daha detaylı olsaydı (C kasa vectra gibi)

2-Arka yan perde olsaydı (2006 model ghia focusta var ancak Ghia-x mondeoda yok)

3-Anlık yakıt olsaydı

4-Çift yönlü klima olsaydı (2006 model ghia focusta var ancak Ghia-x mondeoda yok)

5-Arka tarafta klima kanalları olsaydı.

6-Xenonların mercekleri biraz daha büyük olsaydı.

7-MP3 çalarlı teyp olsaydı(2006 model ghia focusta var ancak Ghia-x mondeoda yok)

8-Hafızalı koltuk olsaydı (Vectra C de var)

9-lastik basınç sensörü olsaydı.

10-Ghia-Xlerin koltuk kumaşları biraz daha kaliteli olsaydı. (alcantara kumaş rezil bir kumaşmış)

.

.

..

Hocam eksikleri çok. :D

D segment bir araç için verdiğimiz parada çokuyugun ama :)

Burada arkadaşın yazdığı bir noktadan yola çıkarak ben eklemeler yaptım. Hatta bazılarının olmaması beni mutlu ediyor demiştim. Çünkü ne kadar çok sensör ve elektronik o kadar çok arıza demektir.

Mehmet (Kaya) Bey'in yazdıklarını yanlış yorumlamışsınız. Daha doğrusu Mondeo hakkında olumlu görüşlerini hekes bildiği için o sadece çıkarabildiği kadar olumsuz yönlerini yazmış buraya.

Siz mesela koltuk kılıflarına dikkat etmişsiniz ama dikkat etmediğiniz şey, yazılanlar GhiaX modeller için yazılmış. GhiaX deri döşemeye sahiptir. Koltuğun kenarları deri, ortası alcantra kumaştır. Zamanla potluk yapan bu kumaş, dikiş yerlerinden ayrılabiliyor ve metresi pahalı. Bulmak da zor. Ghia'larda ise kadife döşeme var ve eminim ki en son eleştirilecek yeridir döşemeleri.

Focus ile kıyalsanacaksa bu aracın 2001 yılında çıktığını gözönüne almak lazım. Focus'a göre eksiği yoktur. Fazlası vardır. Sadece çift yönlü klima Focus2'ye göre eksikliğidir. 2,5'tan eksik olan yönü ise detaylı yol bilgisayarıdır. Ancak bunların yanında artıları daha çoktur.

Yol sesi yoktur, rüzgar sesi 120'den sonra hafif gelir ama bu daha çok aynadan kaynaklı diye düşünüyoruz. Bu bahsedilen rüzgar sesi de rahatsız edici değildir. Araç gereğinden sessiz olduğu için duyulur. Trim sesi nerdeyse yok denecek kadar azdır. Kaportası S40 eski kasalar gibi kemiklidir. Örneğin şiddetli bir dolu yağışından dahi zarar görmez.

Saygılarımla.

Burada Evren Beyin her söylediğine kelimesi kelimesine katılıyorum. Benim yerimde başka biri olsaydı (Bir LPG ustasının yüzünden ve arkasında başka bir subap ayar ustasının hataları yüzünden başıma gelenleri bilseniz ) mondeo'yu çoktan satardı. Ben o kadar çeşit araba kullandım. Parasının hakkını veren bindiğim zaman bana güven veren geniş hacimli bir araç olduğu için vazgeçemiyorum.

Parça hususuna gelecek olursak aracın bir çok parçası bulunmuyor siparişle geliyor. Nedenini servisede ve parçacılara sorduğumda bu araç parça eskitmez kolay kolay diyorlar. Bu arada değiştirdiğim parçaların çalışır eskileri elimde :D Niye diye sormayın mevzu 34 sayfa :)

Hocam döşeme konusunda yanlış hatırlamıyorsam sizin bir probleminiz vardı. Ama sadece Ghia-x lerde olduğunu bilmiyordum :) Bu seslerden bir türlü kurtaramadım malum focusta yol sesi golfte 140dan sonra motor sesinden durulmuyor arabada broadway gibi aynı :) Son olarak focusla özellik kıyaslaması da bu mondeo kararsızlığı konusunda 59.mesaj sizin mesajınızdan aklımda kalmış bişeyler. Bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim.

Benim sıkıntım ben biraz hassasım. Benim araçtan gelen en ufak ses için sanayiden çıkmayan adamım. Bu koltuk meselesi beni rahatsız ettiği için değiştiriyorum. Benim aracın koltuk deformasyonun bu kadar hızlı olması araç içi yaptırdığım temizlik hatası.

Focustaki direksiyon yumuşaklığı (İyiki bizde yok) Arka camlardaki perde, mp3 çalarlı sony ve çift yönlü klima (Aklımda kalanlar)

Ama haricinde benim kıyaslamamda Yunus hocam opelle kıyaslama yapmış bende opelde olupta bizim araçta olmayanları yazmıştım. Onlarda iyiki yok dedim sanayideki C kasaların çıkardığı arızaları görünce. (Benim ustam asıl opel ustası olunca ve elektirikçime ne zaman çay içmeye gitsem içerde 2-3 tane opel görüyorum )

Ancak lpg yok araçta direk 2bin lira masraf :)

Forumda bir öneri var lpg takılmamış araba alıp lpg kendin taktırmak en sağlıklısı. Çünkü araç sağlıklı çalışıyorsa ve lpg yi sen taktırırsan en azında daha sağlıklı bir iş yapılmış olur.

Yorum bağlantısı

Öncelikle Mondeo düşünmeye başladıysanız hayırlı olsun diyorum :)

Zira almakla sonuçlanır gibi geliyor :)

Ben ilk izlenimlerimi paylaşayım(Cuma günü aracı Ankara'dan alıp Ankara-Gebze-Samsun-Ordu güzergahından dün gece dönmüş bulunmaktayım.)

Araç inanılmaz güven veriyor bir kere. Aracım 2006 2.0 LPGli Trend OV 118 binde. Otomatik vitesin bu aracı hantallaştırdığı kesin ama neye göre hantallık ? Yani ben 2004 model 2400 cc tiptronik Accord, 2001 c200 komp. tadı almış biri olarak bu yorumu yapıyorum. Belki de bu sınıf araç kullanmadıysanız siz aynı hantallığı hissetmeyeceksiniz. Bir de kullanımına alışmak lazım tabi.

120'in altına hiç düşmeden kimi zaman 140-160 ları görerek Gebze-Ordu arası ort.10,5 lt lpg tüketimim oldu. Bu (en son arabam 1,3 corsadan sonra ağır gelse de :) )

Yalnız benim aracın performansını ve yakıtını etkileyen bazı faktörler mevcut.

1. 205/55/16 olan orjinal lastik ebatlarının benim araçta 225/45/17 olması

2. yolculuk sırasında 15-20 derece hava sıcaklığında bu ebatlarda 4 kış lastiği ile yol alınması.

Bunlar yakıtı artıran çok önemli faktörler diye biliyorum yanlış biliyorsam ustalar düzeltsin.

Genel izlenimlerimi, sıkıntılarımı bir başlık altında paylaşacağım zaten. Bir-iki eksiğim var onlar hakkında da yardım isteyeceğim

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yasir Özcan

Bana da almakla son bulacak bu düşünme gibi geliyor zira internette kı ilk mondeo ilanında kafa buraya kaydı benim :)

Sadece kafamda bazı sorular var ışte bunlardan biri de yakıt ben manuel düşünüyorumhala ne yaktığını pek öğrenebilmiş değilim yakıtla alakalı genelde ya otomatigin bilgileri var yada çok gelebilir lafı :)

Bütçe düşük olduğu için kmler genelde yüksek çoğu 180-200 civarı bu kafamda acaba dedirtiyor çevre genelde alma diyor pek takmayı düşünmüyorum ama alırız km zaten yüksek sıkıntı olursa rezil olmak var birde "ben sana demiştim" "kafana göre yaparsan olacağı bu" :)

Bu soruları çözebilsem büyük ihtimal kesin sadece dizel mi benzin mi sorusu kalacak sonra :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...