İçeriğe Yönlendir

10 Marştan Sonra Çalışan Motor (Citroen C4)


Ergin Ateş

Recommended Posts

Ergin Ateş

Merhaba arkadaşlar. Aracım 2006 Citroen C4 SX PK OV 1.6 16V sanırım focus II ile aynı motora sahip.

Aracım iki haftadır evin önünde iki gün bekledikten sonra en az 8 bazen 12 - 13 marşta zor çalışıyor. Marş dinamosu dönüyor, bazen çalışacak gibi oluyor, çok sigara içen insanlar gibi tekleyerek öksürüyor :)) ama nafile. Bir kaç defa da çalışıp sigorta kutusunun ordan tık sesi gelir gelmez stop etti mi tamamdır. Çalıştırıp biraz patırtı kütürtüyle birlikte gaz veriyorum düzeliyor. Bir kere çalıştı mı da bir daha tık demiyor. En fazla iki saniye tutuyorum elimi anahtar üzerinde.

Bujiler yeni değişti, yağ, yağ filtresi, hava filtresi yeni değişti, benzin filtresi yeni. Benzini yeni aldığımda da durum aynı yani bayat benzin durumu yok. Pompadan olabilir mi diye bakıyorum, bugün pompadan benzin filtresine giden hortumu söktüm. Söktüğüm an fışkırıyor resmen, kontağı açtığımda da pompanın sesini duyuyorum ama basıncından yine tam olarak emin değilim.

Şanlıurfa'da pek sağlam usta bulmak zor :( Gaziantep servise de ancak iki hafta sonra gidebilirim. Bir fikir verebilen var mı ustaya ona gitimek istiyorum :))

Yorum bağlantısı
Güray Yıldız

Öncelikle geçmiş olsun.Bir tanıdığıma çin malı buji takmışlardı benzer şikayetleri vardı.Ayrıca isterseniz bir de aküyü ve bağlantılarını kontrol edin.

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Dizel motor olarak C4 ve Focus ortak ama benzinli motorlarda böyle bir ortak kullanım yok diye biliyorum. Zor çalışma konusunda yorumları bende merak ediyorum.

Yorum bağlantısı
Ergin Ateş

Bujiler bu olaydan sonra değişti Bosch marka. Akü de sıfır. Aracın zamanla yıpranıp bitecek parçalarına çok dikkat ederim yarım kullanmam değiştiririm mutlaka ama bunu bir türlü bulamıyorum. Yarın sensörlerin fişleriyle oynayarak çalıştırıcam. Sanırım ısı sensörü ve krank sensörü de arızalanınca böyle etkiler yapabiliyor muş.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Çalışmak üzereyken marşı bırakırsanız, sonraki marşta çok zor çalışır..

2 saniye marşa basıp bırakmak yanlış bence.. Çalışana kadar basılı tutun bakalım ne olacak...

Bir de, pompa testini yapın.. : kontağı açın bekleyin kapatın, kontağı açıp bekleyip kapatın, kontağı açıp bekleyip marşa basın...

Düzgün çalışırsa pompa basıncı düşük demektir..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ergin Ateş

Yanlış ifade etmişim Mehmet Abi. Bir defa çalıştıktan sonra iki saniye bile yetiyor demek için yazmıştım. Yarın pompa testini daha dikkatli yaparım bir de şu volant sensörü korkutuyor beni bu şekilde arıza verip düzeltilen araçları yazmışlardı citroen forumda.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sensör hatası olsa, ilk çalışmadan sonra da hata yapması gerekirdi..

Ya subap ya pompa sorunudur...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Ergin Ateş

Yorumlar için teşekkür ederim. Görevlerden pek elim değmiyor. İlk önce aracın marş motorunu kontrol ettirdim. Şanzumalı sistem denilen marş motoru varmış araçta. Dişlilerin üzerinde döndüğü kapak kırılmış vede kömürleri bitmişti. 50 TL parça 50 TL işçilikle çözüldü. Hala ikinci üçüncü marşta alıyordu. İki gün önce Şanlıurfa yetkili serviste ECU güncellemesi, boğaz kelebeği temizliği ve kalibrasyonu ve buji değişimi yapıldı. Bu sabah evden çıkıp arabaya gidene kadar hatim indirdim resmen :) Sonuç harika tek marşta çalıştı ve motor hiç stop etmedi :)

Sonuç olarak burada temiz yakıt bulmak neredeyse imkansız. Ancak il merkezindeki istasyonlarda bulunabiliyor. Gaz kelebeği temizliğini sık sık yaptırmam geerekecek gibi görünüyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...