İçeriğe Yönlendir

Audi A6 - Ilk Çalışmada ESP Hatası ve Çözümü


Yasir Uslan

Recommended Posts

Murat Dere

1. bacanak sağlam çıktı, zaten dirayetli imiş onu Dere kanalı ile biliyorduk

2. forumlarda veya serviste, güncel arızayı anlatır müşteri, ancak geçmişteki işlemlerden hiç bahsetmez , arızayı bulmak çok güçleşir

3. teşhis cihazlarını zaten %100 verimle kullanamazlar, zaten öncesinde mekanik kontrol! şarttır bunu hep atlarlar

Bu örnek nefis olmuş, geçmiş olsun, şanslı araba imiş.

Sağlamdır bacanaam. :) Kendi bacanaam diye söylemiyom ha... Yok len ondan söylüyom, kikikii... :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün

Şöyle bir durum da olabilir bu ESP mevzusunda, arabada elektronik hata olunca ESP beyni de pahalı olduğu için zarar görmesin diye araba ilk iş ESP'yi kapatıyor olabilir.

ESP yi kapatıyor olması anlaşılabilir, ama Yasir Bey mesajda "bir sağ frenin, bir sol frenin kilitlendiğini hissediyordum" demiş. Fren kilitlemesi çok ciddi bir mesele,. Yasir Bey bundan emin misiniz? Motor sarsıntısıyla izah edilebilecek bir sorun değil bu.

Yorum bağlantısı
Yasir Uslan

ESP yi kapatıyor olması anlaşılabilir, ama Yasir Bey mesajda "bir sağ frenin, bir sol frenin kilitlendiğini hissediyordum" demiş. Fren kilitlemesi çok ciddi bir mesele,. Yasir Bey bundan emin misiniz? Motor sarsıntısıyla izah edilebilecek bir sorun değil bu.

Frenler konusunda eminim. Ama sağ mı sol mu yoksa ikisi birden mi ondan emin olamadım. Zaten 5-10 saniye sürüyor ESP ışığı yanıyor ardından motor sakinleşiyor, frenleri bırakıyor. Bu dediğim araç ilk çalıştığında daha hareket etmeden oluyor. Hareket halinde iken frenleri hiç kilitlemedi.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Enjektör bobin bağlantıları gevşek, anlık temassızlık emk'nın bağlantı noktalarından ecu ya kadar sızmasına ve en zayıf noktanın sapıtmasına neden olmuştur. Motorun sarsılması ivme sensorünü harekete geçirmez, öyle olsa çok bozuk yollarda kendiliğinden aktifleşirdi.

Bence :)

Yorum bağlantısı
Yasir Uslan

Enjektör bobin bağlantıları gevşek, anlık temassızlık emk'nın bağlantı noktalarından ecu ya kadar sızmasına ve en zayıf noktanın sapıtmasına neden olmuştur. Motorun sarsılması ivme sensorünü harekete geçirmez, öyle olsa çok bozuk yollarda kendiliğinden aktifleşirdi.

Bence :)

Bilemedim ki bende, sarsıntı mantıklı gelmişti ama bu da olabilir. Ecu'nun kodunu yazan adam bilir artık, içerde ne dolaplar dönüyor bilmiyorum. :)

Yorum bağlantısı
Misafir

Hakketten ya gerçekten de enjektörlerdenmiş. Bilen adamın hali başka yav. :p

Herkese yapmam abi bu iyiliği yıllarımı verdim ben :crazy:

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün

Frenler konusunda eminim. Ama sağ mı sol mu yoksa ikisi birden mi ondan emin olamadım. Zaten 5-10 saniye sürüyor ESP ışığı yanıyor ardından motor sakinleşiyor, frenleri bırakıyor. Bu dediğim araç ilk çalıştığında daha hareket etmeden oluyor. Hareket halinde iken frenleri hiç kilitlemedi.

Enjektör bobin bağlantıları gevşek, anlık temassızlık emk'nın bağlantı noktalarından ecu ya kadar sızmasına ve en zayıf noktanın sapıtmasına neden olmuştur. Motorun sarsılması ivme sensorünü harekete geçirmez, öyle olsa çok bozuk yollarda kendiliğinden aktifleşirdi.

Bence :)

Enjektör bobin bağlantısı gevşedi diye araç abuk subuk fren yapacaksa, vay halimize :shok:
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yasir, yanlız değilsin. Bak bizim Honda'lar da saçmalıyor

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/242035-fordu-olmayan-fordcular-parmak-kaldirsin/page__view__findpost__p__1900774

Rıdvan bey, emk denilen serkeş manyetik döngü, ne kadar güvenlik unsuru eklenirse eklensin araçlarda umulmadık dengesizlikler yapabiliyor. Hadi araçları geçtim, Yüzbinlerle ifade edilen satış fiyatları olan Akülü sistem makinaları, forklift'ler. Manyetolu çakmağı ecuya yakın yerde çakınca sistem saçmalıyor.

Tek yapılacak, Uçak teknolojileri gibi sistemleri güvenlik altına almak-ki otomotiv veya Endüstriyel iş makina sektöründe kimse yapmaz ciro kaygısından.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasir Uslan

Enjektör bobin bağlantısı gevşedi diye araç abuk subuk fren yapacaksa, vay halimize :shok:

Abi arıza sebebinden tam emin değilim ama aracın tepkisi gayet normal. Ben de gömülü sistem tasarlayıp kod yazdığım için iyi bilirim. Sistemin bir yerinden garip değerler gelmeye başlarsa artık oraya güvenilmez. Araç ilk 10sn içinde yapabileceği testleri yapıp arızalı gördüğü üniteyi devre dışı bırakıyor. Başımız döndüğünde otururuz, bir yerlere tutunuruz, hareket etmediğimize emin olmak isteriz, aynı şey :)

Yorum bağlantısı
Yasir Uslan
Yasir, yanlız değilsin. Bak bizim Honda'lar da saçmalıyor http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/242035-fordu-olmayan-fordcular-parmak-kaldirsin/page__view__findpost__p__1900774 Rıdvan bey, emk denilen serkeş manyetik döngü, ne kadar güvenlik unsuru eklenirse eklensin araçlarda umulmadık dengesizlikler yapabiliyor. Hadi araçları geçtim, Yüzbinlerle ifade edilen satış fiyatları olan Akülü sistem makinaları, forklift'ler. Manyetolu çakmağı ecuya yakın yerde çakınca sistem saçmalıyor. Tek yapılacak, Uçak teknolojileri gibi sistemleri güvenlik altına almak-ki otomotiv veya Endüstriyel iş makina sektöründe kimse yapmaz ciro kaygısından.

Fiber optik kablo döşemek lazım. Hem hafifler :)

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün

Yasir, yanlız değilsin. Bak bizim Honda'lar da saçmalıyor

http://www.fordclubt...ost__p__1900774

Rıdvan bey, emk denilen serkeş manyetik döngü, ne kadar güvenlik unsuru eklenirse eklensin araçlarda umulmadık dengesizlikler yapabiliyor. Hadi araçları geçtim, Yüzbinlerle ifade edilen satış fiyatları olan Akülü sistem makinaları, forklift'ler. Manyetolu çakmağı ecuya yakın yerde çakınca sistem saçmalıyor.

Tek yapılacak, Uçak teknolojileri gibi sistemleri güvenlik altına almak-ki otomotiv veya Endüstriyel iş makina sektöründe kimse yapmaz ciro kaygısından.

Tamam da, aynı problemin 200 km hızla giderken meydana geldiğini düşünmek istemiyorum :elveda:

Yorum bağlantısı
Yasir Uslan

Tamam da, aynı problemin 200 km hızla giderken meydana geldiğini düşünmek istemiyorum :elveda:

Hareket halinde olmaz, hiç sanmıyorum abi, sen rahat ol. :)

Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy

Servet abinin alıntısındaki problem , yani benim problemim :)

Hiç birşey yokken , kikck dawn yaptıktan oralama 5-6 saniye sonra esp ünlem işareti sonrasında motor arıza işareti çıkıyordu , araç 100 km nin üstüne çıkınca sarsıntı oluyordu . Bu problemi yok etmek için akü kutup başını söküp taktığımda sorun gidiyordu . Geçenlerde Osman usta'ya bakıma gittim bujiler de değişti . Bakım Sonrasında 1-2 ay içerisindeki denemelerimde vsa ünlem işareti ve motor arıza işareti artık çıkmıyor :) Basit bir şekilde normale dönmüş oldu .

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Tamam da, aynı problemin 200 km hızla giderken meydana geldiğini düşünmek istemiyorum :elveda:

Hareket halinde olmaz, hiç sanmıyorum abi, sen rahat ol. :)

Forumda, passatın biri kendiliğinden sağa sola dalma yapıyordu. Konuyu bulayım hele

Yorum bağlantısı
Yasir Uslan

Passat olayını hatırlıyorum. Benim araç hareket halinde yapmaz herhalde. Yapmasa iyi olur :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...