• Duyurular

    • Mehmet Ozyurek

      Tapatalk İmzalarımızı Lütfen Kapalı Tutalım   10-04-2017

      Merhaba Arkadaşlar Tek tek uyarı yapmak hem yorucu oluyor hem de yakışmıyor. Lütfen tapatalk imzalarımızı kapalı tutalım. Saygılar    
    • Ozlem Kaya

      Üyelik Bilgileri   14-06-2017

      Merhaba Arkadaşlar,   Üyelik bilgileri, bilhassa araç ve meslek bilgileri, giriliyor ise doğru, tam, net girilmeli, istenmiyorsa boş bırakılmalıdır. Bugün itibariyle farklı yazılmış bilgiler, düzeltilecek ya da boş bırakılacaktır. Örneğin araç bilgisine harika DSG yazmak, karşımızdaki kişiye hangi araca sahip olduğumuz konusunda hiçbir bilgi vermeyecektir. Bu sebeple, isteyen üyelerimiz kendileri düzeltebilirler, ya da taramada denk geldikçe düzeltilecektir, şaşırmayınız. 
Barış Kalkan

Ka - Hareket Halinde Stop Etme: Elektriksel

Bu konuda 30 ileti var

Dün sapancaya gittim temden, bir kaç sabah marşa basında araç ya zor çalıştı yada stop etmişti soğuktandır deyip önemsemedim, yolda izmit civarı benzincide mola verdik yola çıktık, 5. vitesde 90 la giderken araç birden stop etti, ilk defa başıma geldiği için ne olduğunu anlayana kadar araba 70 düştü, devriyaja basınca farkettim stop ettiğini konsola baktım hiç bir ışık yanmıyor ama teyp çalışıyor sonra lpg ışıklarına baktım onlarda sönmüş, elimi kontağa atınca ışıklar yandı tekrar marşa bastım çalıştı ve gittim.

sonra maşukiyede çalıştırdım ama hemen tıktık mı desem cıt cıt mı desem öyle bir ses geldi ve yine stop etti kontak anahtarına dokununca ekrandaki ışıklar geri geldi.

son olarakta dönüş yolunda yaptı bir defa, aynı şekilde ayağım gazda iken stop etti 100km ile giderken.

yoldan aradım motorcu ustayı, dükkandaymış gittim baktı kurcaladı tekrar takrar çalıştırdı hiç sorun yok gayet normakl çalıştı

sis farı montajı yapmıştık onun sigortadan bağlantısını söktük bu sabah çalıştırırken normal çalıştı.

şimdi bu sorun için elektrikciye gidicem bu akşam iş çıkışı, elektrikciye güveniyorum işini iyi yapan biri daha öncede işlerimi yapmıştı, sorunu nerde aramalıyız kontak anahtarındamı yoksa sigorta kutusundamı?

tekrar not düşeyim araba hareket halinde stop ettiğinde ayağım gazdaydı vede konsolda elektrik gittiği halde teyp çalışıyordu.

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post

Çok büyük ihtimalle dinamonuz gidici. Başıma gelmişti. Önce sis farı bağlantılarını kontrol ettirin. Sonra dinamoya baktırın. KA'nın sigorta panelinin arıza çıkardığı daha görülmemiştir diyebilirim :)

İletiyi paylaş


Link to post

dinamo daha önce yolda bırakmıştı gecen sene nisan ayında, kömürleri ve kabloları yenilendi bir sene içinde takrarlaması olabilrmi?

dinamo arıza çıkardığında akü şarjı bitmişti ve hiç çalışmadı araba şuan çalışmada sorunyok tek marşta alıyor, birkaç defa zor çalıştı ve stop etti.

sis farını dün söktük.

İletiyi paylaş


Link to post

dinamo daha önce yolda bırakmıştı gecen sene nisan ayında, kömürleri ve kabloları yenilendi bir sene içinde takrarlaması olabilrmi?

dinamo arıza çıkardığında akü şarjı bitmişti ve hiç çalışmadı araba şuan çalışmada sorunyok tek marşta alıyor, birkaç defa zor çalıştı ve stop etti.

sis farını dün söktük.

Akü şarj olamadan 3-4 defa marş basıyor. Dinamo her zaman problem çıkarabilir. Öncelik sis farı kontrol edilecek. Sigortası çıktığı halde sorun yoksa sis'lerden kesin şüphelenilecek.

Ayrıca, motora değen sıyrılmış bir kablo da olabilir. Buna da iyi bakmak lazım.

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

şimdik dışarı çıkıyorum bakalım ne yapıcak akşama gidicem ustaya.

teşekkür ederim

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

Bizim başımıza dediğiniz bir olay geldi. Yolda 90 ile giderken birden akü lambası yandı arab durdu. Tekrar çalıştırdık yolumuza devam ettik. 40 km sonra tekrar aynı şeyi yaptı. Bu defa çalışmadı. Tamirciyi çaağırdık akü bitmiş dedi. Sonra da dinamo arızalı dedi. Dinamoyu tamir ettirdik. Aküyü şarj edip yolumuza devam ettik

İletiyi paylaş


Link to post

izmite gidip döndüm az önce sorun çıkarmadı.

şimdi dün sis farının sigortadaki kablosunu çıkarmıştı usta çıkardığı sigortanın hangisi olduğunu elimdeki kullanma klavundaki şemadan baktım

motor ateşleme merkemi ne yazıyordu sanırım hatalı şekilde bağlantı yapıldığı için dün sorunlar ile karşılaştım, akşama yinede gidicem elektrikciye.

İletiyi paylaş


Link to post

elektrikciden yeni geldim, akü başında bulunan sigorta vardır ya o gevşemiş oynuyordu sıkıldı, tüm sigortalar kontrol edildi bir sorun bulunmadı.

sis farı daha önce motor beyin sigortasına bağlanmıştı direk farların sigortasına bağlanılıp amperi yükseltildi 20 iken 30 amper oldu.

akü ve sarj dinamosu kontrolunde sorun yok gayet iyi çalışıyor şuan çözüldü sanırım yolda tekrar stop etmez ise anlaşılır.

İletiyi paylaş


Link to post

beynin sigortsaına sis farı :s ucuz atlatmışsınız

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

elektrikciden yeni geldim, akü başında bulunan sigorta vardır ya o gevşemiş oynuyordu sıkıldı, tüm sigortalar kontrol edildi bir sorun bulunmadı.

sis farı daha önce motor beyin sigortasına bağlanmıştı direk farların sigortasına bağlanılıp amperi yükseltildi 20 iken 30 amper oldu.

akü ve sarj dinamosu kontrolunde sorun yok gayet iyi çalışıyor şuan çözüldü sanırım yolda tekrar stop etmez ise anlaşılır.

Farları 30 yapmak olmamış. Misal, 100kilo istihap haddi olan bir araca 120 yüklerseniz amortisörleri elinize alırsınız. Bilmem anlatabildim mi :) Farların elektrik hatları umuyorum bunu kaldırabilir.

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

Ustanın fikriydi ama sis farı ile daha fazla elektik cekeceğinden sigortayı attırmamak için doğrusu bu değilmi?

aynı şey teybi bağlarken başımıza geldi, bağlantıyı yaparken sigortayı attırdık o anlık 10 amper vardı ve taktık sanayiye gidene kadar 10 amper kaldırmadı oda attı, olması gereken sigorta 20 likti sanırım gayette iyi çalıştırdı..

İletiyi paylaş


Link to post

Olmasi gereken tum degerler sigorta panelinizde takili. Daha yuksegi araca zarar verebilir. Evinizde surekli atan sigortayi yukselttiginizde kabloyu hic tuttunuz mu? Nasil isinir...

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

Cık tutmadım ama bu uyarıyı ustayla paylaşıp doğrusu neyse onu takayım yada ustaya sormadan direk kendim değiştireyim daha iyi olur sanırım :)

İletiyi paylaş


Link to post

Cık tutmadım ama bu uyarıyı ustayla paylaşıp doğrusu neyse onu takayım yada ustaya sormadan direk kendim değiştireyim daha iyi olur sanırım :)

Gerek, otomobiller de gerekse evlerdeki elektrikten kaynaklanan yangınların çoğu, uygun sigorta takmamaktan kaynaklanmaktadır. Çok önemli bir konu hiç ihmale gelmez....

3 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

Bende de , 4-5 viteste giderken ani frenlerde oluyordu.stop ediyordu fakat hiç elektrik kesmedi ve boşa alıp fren yaptığımda hiç stop etmedi. akü'yü değiştirdim , bir süre sorun ortadan kalktı .45 amper hiç duymadığım bir marka ucuz bir akü idi. eskisi kadar yapmasada ara sıra yine tekrarlıyor.Boşa almadan fren yapamaz hale geldim :)

İletiyi paylaş


Link to post

Bende de , 4-5 viteste giderken ani frenlerde oluyordu.stop ediyordu fakat hiç elektrik kesmedi ve boşa alıp fren yaptığımda hiç stop etmedi. akü'yü değiştirdim , bir süre sorun ortadan kalktı .45 amper hiç duymadığım bir marka ucuz bir akü idi. eskisi kadar yapmasada ara sıra yine tekrarlıyor.Boşa almadan fren yapamaz hale geldim :)

Rölanti valfiniz arızalı, değiştirirseniz sorununuz düzelecektir.

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

hız sensörü kablosu takılı mı?

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

Sabah 100km falan yol yaptıktan sonra arabanın devri 2000-3000 arasında takılı kaldı bi müddet. Bu aksam ise yine devir yüksek çalıştı biraz 10-15km sonra ışıklar kısık hale geldi teyp kapandı açıldı. . Sonra komple elektrikler gitti ve araba stop etti.. bi arkadaşın arabasıyla sarj ettik.  5-6km daha gittim park lambalarını açarak  sonra yine stop etti sizce sorun nerde.  Bu arada araba 2001 focus 

Ve son olarak da yukarıda arkadaşlar hız sensörü ve rolanti valfi demiş ikisi de arızalı hız sensörü arada - - - - böyle oluyor ve rolanti dalgalanması da var arabada 

Sizce sorun bunlar mı yoksa şarj Dinamo ve akü mü arkadaşlar ??

İletiyi paylaş


Link to post
1 saat önce, Halil Daban yazdı:

Sabah 100km falan yol yaptıktan sonra arabanın devri 2000-3000 arasında takılı kaldı bi müddet. Bu aksam ise yine devir yüksek çalıştı biraz 10-15km sonra ışıklar kısık hale geldi teyp kapandı açıldı. . Sonra komple elektrikler gitti ve araba stop etti.. bi arkadaşın arabasıyla sarj ettik.  5-6km daha gittim park lambalarını açarak  sonra yine stop etti sizce sorun nerde.  Bu arada araba 2001 focus 

Ve son olarak da yukarıda arkadaşlar hız sensörü ve rolanti valfi demiş ikisi de arızalı hız sensörü arada - - - - böyle oluyor ve rolanti dalgalanması da var arabada 

Sizce sorun bunlar mı yoksa şarj Dinamo ve akü mü arkadaşlar ??

Akünüz komple bitmiş. Akü değişecek.

Geri kalanlar için zaten değişmesi gereken parçalar. Bekletmeyin.

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

Sani hocama ek olarak şarjı ölçtürüp şarj dinamosuna da bakmakta fayda var diye düşünüyorum.

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
13 saat önce, Sani Gerşon yazdı:

Akünüz komple bitmiş. Akü değişecek.

Geri kalanlar için zaten değişmesi gereken parçalar. Bekletmeyin.

Hocam akü'nün gösterge yerine bakıyorum şeffaf ya da boş görünüyor arabayı alalı 4 ay oldu akü eski olabilir ama 3 tane ustası aradım 3'ü de Dinamo dedi.. Akü diyen olmadı yolda giden arabanın elektrikleri gitmesi akü den mi olur direkt o zaman yeni bi akü ile mi test etmemiz gerek.. bunu şunun için söylüyorum.. şimdi aküyü durduk yere değiştirip sonra da şarj Dinamo almayalım? İçimden bi ses de Akü diyor açıkçası birazdan iş çıkışı ustayla geçecez bakalım 

Cevaplar için teşekkürler

İletiyi paylaş


Link to post

Su an akunuz bos. Dinamonun calisip calismadigini anlamak 2dk surer. Sarj aninda 14.4v gormeniz lazım.

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
On 29.04.2013 at 08:48, Barış Kalkan yazdı:

Dün sapancaya gittim temden, bir kaç sabah marşa basında araç ya zor çalıştı yada stop etmişti soğuktandır deyip önemsemedim, yolda izmit civarı benzincide mola verdik yola çıktık, 5. vitesde 90 la giderken araç birden stop etti, ilk defa başıma geldiği için ne olduğunu anlayana kadar araba 70 düştü, devriyaja basınca farkettim stop ettiğini konsola baktım hiç bir ışık yanmıyor ama teyp çalışıyor sonra lpg ışıklarına baktım onlarda sönmüş, elimi kontağa atınca ışıklar yandı tekrar marşa bastım çalıştı ve gittim.

sonra maşukiyede çalıştırdım ama hemen tıktık mı desem cıt cıt mı desem öyle bir ses geldi ve yine stop etti kontak anahtarına dokununca ekrandaki ışıklar geri geldi.

son olarakta dönüş yolunda yaptı bir defa, aynı şekilde ayağım gazda iken stop etti 100km ile giderken.

yoldan aradım motorcu ustayı, dükkandaymış gittim baktı kurcaladı tekrar takrar çalıştırdı hiç sorun yok gayet normakl çalıştı

sis farı montajı yapmıştık onun sigortadan bağlantısını söktük bu sabah çalıştırırken normal çalıştı.

şimdi bu sorun için elektrikciye gidicem bu akşam iş çıkışı, elektrikciye güveniyorum işini iyi yapan biri daha öncede işlerimi yapmıştı, sorunu nerde aramalıyız kontak anahtarındamı yoksa sigorta kutusundamı?

tekrar not düşeyim araba hareket halinde stop ettiğinde ayağım gazdaydı vede konsolda elektrik gittiği halde teyp çalışıyordu.

Geçmiş olsun abi direksiyon kontak termiğinede bi baktır bence sorun ondan http://www.fordyedekparcacisi.com/Urunler/Ford-Ka-1997-2003-Kontak-Termigi.html

İletiyi paylaş


Link to post
On 21.03.2017 at 15:26, Sani Gerşon yazdı:

Su an akunuz bos. Dinamonun calisip calismadigini anlamak 2dk surer. Sarj aninda 14.4v gormeniz lazım.

Hocam dün Dinamo ya giden kabloların biri ezilmiş onu yenileyince şarjı etmeye başladı şarj yaptıktan sonra 13.5v gb gösterdi kullanıp 3 defa ölçtük 

 

Şuan 80km yoldan geldim arabada devir sorunu devam ediyor kendi kendine gaz veriyor bağırıyor arasıra akü lambası yanıyor 

İletiyi paylaş


Link to post

13.5v ile sarj etmiyor dinamo. Dedigim gibi 14.4 gormeniz gerekiyor. Aku lambaniz yanar ve yine akunuz bosalir boyle.
Devir artisi icin öncelikle hiz sensoru ve rolanti valfi kontrol edilmeli.

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post