İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Akü Şarj Lambası Hiç Sönmüyor.


Uğur Alpay

Recommended Posts

Uğur Alpay
(düzenlendi)

arkadaşlar herkese merhaba,

forumu didik didik ettim ve sorunuma ilişkin daha önce açılmış bir konu ve benimle aynı sorunu yaşayan bir forumdaş bulamadım.

aracım 2000 model 1.6 focus. sorunumun ise kısa özgeçmişi şöyle; yaklaşık 6 ay önce bir akşam üstü aracımı marketin önüne çektim, çalışır durumda olan araçtan tam inecektimki, gösterge ışıkları, iç aydınlatma, farlar hepsi biranda cansızlaştı, araba stop edecek gibi oldu, devir iyice düştü ve yaklaşık 10 saniye sonra araç kendine geldi ama akü şarj lambası yandı ve hiç sönmedi. Aküyle alakalı bir sorun olabileceğini düşünerek atladığım gibi evin yolunu tuttum ama yolda giderken bişey farkettim. Araç seyir halindeyken farlar ve gösterge ışıkları bir cansızlaşıyor, bir canlanıyor ve farkettiğim diğer anormallik ise kalorifer di, oda aynı farlar gibi bir fazla üflüyor bir az üflüyor. Ertesi gün doğru elektrikçiye gittim, diyot köprüsünden veya konjektörden yapabileceğini söyledi. Söktü dinamoyu diyot köpüsünü kontrol etti sorun yok, Konjektörü değiştirdi, sorunlar çözüldü ama şarj lambası hala yanıyor. Sıfır dinamo taktık, lamba hala sönmedi. Ford başerden ayrılan ankara şaşmazda bir elektrikçi var ona gittim tesisatı komple kontrol ettiğini herhangi bir sorun olmadığını sorunun beyine hata verdirmiş olabileceğini söyledi. Bu arada ilkinden sonra tam üç kere konjektör değişti. Konjektörü değiştirince şarj ışığı sönmüyor ama sorunda yaşamıyorum fakat 2 ayda bir konjektör değiştirmek zorunda kalıyorum. Yardımcı olabilecek birileri vardır umarım forumda. Teşekkürler.

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

arkadaşlar herkese merhaba,

forumu didik didik ettim ve sorunuma ilişkin daha önce açılmış bir konu ve benimle aynı sorunu yaşayan bir forumdaş bulamadım.

Merhaba.. sözünüze itimat ederek konunuzu onayladım :)

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Aracın alternatörü her daim oem olmalı.

araç çalışırken şarj gerilimi ölçüldimü ?

Merhaba.. sözünüze itimat ederek konunuzu onayladım :)

Efendim :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

şarj dinamonuz tamir edilemez, edilse de sonuç alınamaz tiptir, akıllı deyin ne isim takarsanız takın, tek çözüm sıfırı ile değişmek. şarj akımı beyin kontrolü altındadır, yapğısı komplikedir ve tamir için gerekli yedek parçası yoktur, muadil elektronik parça ile uğraşırlar ama %100 sonuç alınmıyor

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Uğur bey bende 3 tane şarj dinamosu değiştirdim. Hatta bir tanesi piyasada orjinal tabir edilen Visteon markaydı. Üçünde de sorun yaşadım 2 si şarj lamabası yaktı sürekli.

En son 1000 tl karşılığında otosandan getirtik şükür düzeldi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Sürekli konjektörün değişmesi akü hatasından kaynaklı olabilir.Ölçümde akü dogru olabilir fakat akünün odalarından birinde sorun olma ihtimali yüksek.

Bu işlemler sırasında akü hiç sökülmemiş diye düşünüyorum.

Benim görüşüm akü hatası.Ecu hatası oldugunu düşünmüyorum keza konjektörün sürekli değişmesine sebebiyet vermez.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

akıllı deyin ne isim takarsanız takın, tek çözüm sıfırı ile değişmek. şarj akımı beyin kontrolü altındadır,

Bunu bilmiyordum ama hep düşünürdüm. Akü gerilimi en iyi beyin tarafından takip edilir. Alternatör gerilimini, geri besleme denilen mantıkla işlemci kontrol eder. Mis gibi akü şarjı ve araç için stabil gerilim üretilir. Ford'u seveceğim en sonunda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Akü amperinin şarj dinamosunun akım destegini karşılamamasıda konjektör hatası yaptırabilir.

Yorum bağlantısı
Uğur Alpay

Merhaba.. sözünüze itimat ederek konunuzu onayladım :)

teşekkür ederim mehmet bey

Yorum bağlantısı
Uğur Alpay
Aracın alternatörü her daim oem olmalı. araç çalışırken şarj gerilimi ölçüldimü ? Efendim :)

Araç rölantide çalışırken ölçüm yapıldı ve sonuç : 14,5 ile 14,7 arasında değişiyor ancak far, klima vs açınca değerler 12,0 ile 12,3 e düşüyor.

devir saatide durumlar nedir diyeceğim ama yeni araçlarda devir saati şarj dinamosuna bağlı değil sanırsam.

rölantide çalışırken devir bazen düşüyor, çıkıyor iniyor, ama seyir halindeyken çekiş bariz düşüyor.

Sürekli konjektörün değişmesi akü hatasından kaynaklı olabilir.Ölçümde akü dogru olabilir fakat akünün odalarından birinde sorun olma ihtimali yüksek. Bu işlemler sırasında akü hiç sökülmemiş diye düşünüyorum. Benim görüşüm akü hatası.Ecu hatası oldugunu düşünmüyorum keza konjektörün sürekli değişmesine sebebiyet vermez.

hocam aküyü yaklaşık 10 dakika kadar söktük ama sonuç yine aynı. Ama başka bir akü takıp hiç denemedik. Hatta usta aküyü söküp ecu yu dinlendirelim olmazsa sıfır ecu getirip deneriz demişti ama geç saatte bulamadık. Sizin dediğiniz gibi "akünün odalarından birinde sorun olma ihtimali yüksek" bende aynısını ustaya söyledim ama bana ters ters bakıp "aküyle ne alakası var yahu" dedi bende işten anlamadığım için mecburen sustum.

Acaba servise gitsem arızaya sebebiyet verebilecek parçaları tektek değiştirip arızayı bulma gibi bir ihtimal varmıdır?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Araç rölantide çalışırken ölçüm yapıldı ve sonuç : 14,5 ile 14,7 arasında değişiyor ancak far, klima vs açınca değerler 12,0 ile 12,3 e düşüyor.

ECU ile alakası yok bence. Ya dinamonuz şarj edemiyor, ya da akünüz ölü. Tüm aksam açıkken dinamo çıkışı ölçülebiliyor mu acaba? Elektrikli aksamlar kapalıyken voltaj doğru gibi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Araç rölantide çalışırken ölçüm yapıldı ve sonuç : 14,5 ile 14,7 arasında değişiyor ancak far, klima vs açınca değerler 12,0 ile 12,3 e düşüyor.

Alternatörün şarj akımı düşük, gücü yetmiyor görünmekte.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yada akü sorunlu bütün yük dinamoya düşüyor.

Akü, araç çalışırken hiç bir şekilde vazife görmüyor yeni nesil araçlarda ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Akü, araç çalışırken hiç bir şekilde vazife görmüyor yeni nesil araçlarda ;)

Eski KA'da akü ölünce farları açtığımda stop ediyordu :sorry:

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Eski KA'da akü ölünce farları açtığımda stop ediyordu :sorry:

eziksin işte pis nayloncu :mangal:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

eziksin işte pis nayloncu :mangal:

Şu titreme olayını acil olarak nefsimizi bastırırken görüşmemiz lazım. Gelişmeleri bildirmedin :nea:

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Şu titreme olayını acil olarak nefsimizi bastırırken görüşmemiz lazım. Gelişmeleri bildirmedin :nea:

Gitmedim ki hala. 5 kere aradılar, 3 gün kalacak diyorlar, araç isterim dedim. Aramadılar daha

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Gitmedim ki hala. 5 kere aradılar, 3 gün kalacak diyorlar, araç isterim dedim. Aramadılar daha

Cesaret edemiyorlar, verdiklerinde de arıza bulacağız yoksa :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Alpay

öncelikle herkese teşekkürler. ecu da sorun olma ihtamalinin düşük olması açıkcası içimi rahatlattı (sıfır ecu 2150 tl, tamirine 350 tl istiyorlar). O zaman en kısa sürede yeni bir akü ve sıfır bir dinamoyla deneme yapıp sonucu sizlerle paylaşmak en doğrusu sanırım.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Yakup Pehlivan

sorununuz çözüldümü acaba ? bendede akü ışığı yandı ve kömürleri bitmiş değiştirdik ve tatile çıktım ve yaklaşık 700km sonra bida yandı.aracım yolda kalır diye korkuyorum daha eve dönüş yolculuğu var. yarın ustaya götüreceğim bakalım ne olacak.

Yorum bağlantısı
Cihangir Küçük

Benim Akü lambasında bir kaç gündür aracım rolantide çalısıyor iken yaklasık 30 saniye sonra falan yanıyor ama araç stop etmiyor. Biraz gaz verince akü lambası sönüyor? Sorun akü müdür ?

Yorum bağlantısı
Yakup Pehlivan

fethiye sanayide oto elektrikçi durmuş usta ya gittim ve kontrol ettikten sonra konjektör dağişimi yapıldı ve aracım düzeldi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Gitmedim ki hala. 5 kere aradılar, 3 gün kalacak diyorlar, araç isterim dedim. Aramadılar daha

Abim, unuttuk biz bunu ya. Moooohendis beyler geri donmedi mi?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...