İçeriğe Yönlendir

Mercedes (W203) C Serisi Direksiyon Ve Sinyal Kolunun Sökülmesi


Furkan Avcı

Recommended Posts

Furkan Avcı

Bugün sinyal kolu sol sinyal için takılı kalmamaya başladı. Yani sol sinyal verdiğimde kol geri yerine geliyor (orta konuma).

Uzun sinyal vereceksem elimle tutmak zorunda kalıyorum. Sağ sinyal için herhangi bir problem yok düzgün çalışıyor.

Bu işin çözümü için biraz araştırdım ama sanırım direksiyonun sökülmesi gerekiyor.

Sizce kolu tamamen değişmek mi gerekir yoksa açılıp mekanizmanın temizlenmesi sorunu giderir mi?

Fordlarda başınıza geldi mi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

genelde plastik tırnaklar vardır, sol tarafa alınca takılması gerekirken geri atıyor olabilir,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

genelde plastik tırnaklar vardır, sol tarafa alınca takılması gerekirken geri atıyor olabilir,

İnceden bir çıt sesi duyuyorum ama geri bırakıyor.

İçini açsam düzelme ihtimali var mı?

Yorum bağlantısı

Benim Cordobada da devamlı takılı kalıyorsağa sinyalde. Direksiyonu çevirince geri atmıyor. Ancak önce küçük bir sol yaparsam atıyor. Bizim ustalara bahsettim, tamiri zor kol değişmesi gerek dediler. İşin kötü yanı hız sabitleyici de sinyal kolunda. Mecburen değişecek sanırım ama kullanmaya devam ediyoruz. Umarım senin sorunun daha kola çözülür Furkan.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
(düzenlendi)

Uzun süredir merso ile duyduğum tek şikayet.... Kalite başka şey

10 yıllık araç, ufak tefek sıkıntılar oluyor tabi ki :) nihayetinde kul yapısı.

tarihinde Furkan Avcı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

tamiri sökülmesi hakkında en ufak fikrim yok

Neyse abi yarın malzemeleri alayımda bir girişeyim bakayım.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

kolay sökülüyor ise bakılmalı yoksa çok zorlama derim, değişecek ise çıkmacılar unutulmamalı

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

kolay sökülüyor ise bakılmalı yoksa çok zorlama derim, değişecek ise çıkmacılar unutulmamalı

Sökülmesi kolay gibi yabancı videolarda birtek direksiyonu geri takarken pozisyona dikkat edin diyor :)

Birde sağ xenon yükseklik motoru için farlar söküldüğünde her iki farı ellerinden öpmeye göndereceğim haberin ola :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Genelde aşınma sebebiyle bu oluşur...

Eski sahibi o kadar çok sol sinyal yakmış ki.. aşındırmış :D

Ben bir arabamda aşınan kısmı çelik macun ile dolgu yapıp, eyeleyip orjinal formuna getirmiştim.. sorunsuz kullanmıştım..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Genelde aşınma sebebiyle bu oluşur...

Eski sahibi o kadar çok sol sinyal yakmış ki.. aşındırmış :D

Ben bir arabamda aşınan kısmı çelik macun ile dolgu yapıp, eyeleyip orjinal formuna getirmiştim.. sorunsuz kullanmıştım..

Bu çelik macun koçtaşta baumaxta falan var mıdır abi?

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Sökülmesi kolay gibi yabancı videolarda birtek direksiyonu geri takarken pozisyona dikkat edin diyor :)

Birde sağ xenon yükseklik motoru için farlar söküldüğünde her iki farı ellerinden öpmeye göndereceğim haberin ola :)

Tamamdıf çözeriz bizden yana sıkıntı yok ;)

Genelde aşınma sebebiyle bu oluşur...

Eski sahibi o kadar çok sol sinyal yakmış ki.. aşındırmış :D

Ben bir arabamda aşınan kısmı çelik macun ile dolgu yapıp, eyeleyip orjinal formuna getirmiştim.. sorunsuz kullanmıştım..

Çelik macun derken kaporta macunu mu ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Tamiri zor, sökülüp bakılmalı, belki olur belki olmaz.

Başka seçenek var mı ki zaten. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Çelik macun derken kaporta macunu mu ?

Yok.. katkılı, kuruyunca sertleşip kemikleşen 404 power mix benzeri yapıştırıcılar...

Bu çelik macun koçtaşta baumaxta falan var mıdır abi?

Sanayideki tamircilerden sorarsan daha kolay temin edersin..

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Merhaba arkadaşlar;

Aracım ford değil ama şu aşağıda anlattıklarımı yaparken bana cesaret veren paylaşımların çoğunu buradan okudum. Fordclubtr den edindiğim bilgi ve tecrübeler olmasa aşağıdaki işe girişmezdim herhalde.

Geçen gün aracımın sinyal kolu sol tarafa sinyal verildiğinde takılı kalmıyor ve geri orta konuma geliyordu.

Biraz yurtdışı sitelerde araştırdıktan sonra sinyal kolunun içinde bir problem varsa çözerim, çözemessemde yenisini alır takarım düşüncesiyle işe girişmeye karar verdim.

WIS (Workshop Information System Mercedes)'den ve diğer yabancı forum sitelerinden okuduğum kadarıyla öncelikle direksiyonu sökmem ve ardında direksiyon sütünunda ki diğer parçaları sökerek sinyal koluna (kombine şalter)

ulaşmam gerekiyordu. Bende gözümü kararttım :)

Şimdi bu işlemleri sırasıyla anlatacağım.

NOT: Resimleri özellikle orjinal boyutunda yüklüyorum ki detaylıca görülebilsin.

ÖNEMLİ UYARI: Bu işelmeri yaparken çok dikkatli olmanız gerekmektedir, Airbag ve akü ile uğraşırken her hangi bir yaralanmaya karşı dikkatli olmalısınız, bu konuda sorumluluk size aittir. Bu riski göze almıyorsanız servisinize veya ustanıza uğramanızı tavsiye ederim.

Gerekli olan araçlar:

gerecler.jpg

(Soldan sağa: T9 TORX, T10 TORX, T30 TORX, 10mm Alyan, 13 anahtar, Alyan için çıkrık kolu gibi kullanacağımız büyük bir anahtar (bende lokma takımı olmadığı için kullandım.))

1- Öncelikle direksiyonu tekerler düz olacak şekilde ve direksiyonun konumuda en öne ve aşşağıya gelecek şekilde ayarlıyoruz. Daha sonra kontak ahatarını yerinden çıkarıyoruz. Sonrada 13 anahtarı kullanarak akü kutup başından (1) şaseyi ayırıyoruz (bazı kaynaklarda ayırmamışlar ama ben garantiye alıp ayırdım.) (2) de ki gibi gazeteye sarıp bantladım ki yanlışlıkla şaseye temas etmesin.

aku.jpg

2- Öncelikle direksiyonu tekerler düz olacak şekilde ve direksiyonun konumuda en öne ve aşşağıya gelecek şekilde ayarlıyoruz. Daha sonra her iki tarafta bulunan yuvalardaki vidaları T30 Torx ile açıyoruz. Ön tarafta ki Airbag modülü serbest kalacak.

ilkvida.jpg

3- Bu aşamada yavaş yavaş airbag modülünü öne doğru az biraz çekiyoruz aşağıda ki resme göre önce 1 nuamralı soketi çıkarıyoruz (çalışma alanı biraz genişleyecek). daha sonra 2 numaralı sarı soketin üstünde bulunan 5 numaralı kilidi yukarı doğru kastırarak açıyoruz ve sarı soketi çıkarıyoruz, aynı işlemi 3 nuamralı yeşil soket içinde yapıyoruz artık airbag modülü tamamen bağımsız hale geldi.

airbag.jpg

4- Airbag modülünü kapağı üstte kalacak şekilde sağlam bir yere kaldırıyoruz.

airbagserbest.jpg

5- Aşağıdaki resimde 4 numaralı alanda direksiyonu sabitleyen 10mm alyan anahtarla açacağımız vidayı görüyoruz. Bende lokma takımı olmadığı için alyan anahtarın uçuna uzun anahtarı çıkrık gibi bağlayıp açtım.

Bu aşamada bir arkadaşınızdan yardım almalısınız çünkü bu 4 numaralı alyanı açaraken direksiyon da dönme eğiliminde olacak ve çok zorlarsanız direksiyon kilidini kırabilirsiniz. O yüzden bir arkadaşınız siz vidayı açarken direksiyonu tutarsa çok yerinde olacaktır.

airbag.jpg

6- 4 numaralı vidayı söktükten sonra direksiyonu çıkarmadan pozisyonunu işaretlemeniz veya benim gibi fotoğrafını çekmeniz yaralı olacaktır. Şekilde görüdüğü gibi direksiyonun üstündeki dişlilerde 2 yerde 1 diş eksik kalacak şekilde tasarlanmış bu iyi bir referans noktası.

direksiyon2.jpg

7- Direksiyon çıktıktan sonra altta 1 numaralı parçayı sabitleyen 2 numaralı vidaları T10 TORX yardımıyla açıyoruz ve düz bir şekilde çekerek çıkarıyoruz (Çünkü içinde uzunca bir soket var, eğerek çıkarırsanız zarar verebilirsiniz!!) (takılıyken fotoğrafını çekmeyi unutmuşum :) )

Aman dikkat 1 numaralı parça iki hareketli parçadan oluşuyor ve pozisyonunu kaybetmemesi için kağıt bantla sabitliyoruz ve düzgün bir yere kaldırıyoruz. Çünkü bu parça direksiyon açısı sensörü ve ESP tarafından kullanılıyor.

onkapak.jpg

8- Yukarıdaki resimdeki 1 nolu parçayı geri takarken aşağıdaki resimde işaretlediğim 2 ve 3 numaralı yerlerdeki çentikleri tam denk getirmeniz lazım.

9- Aşağıdaki resimdeki 1 nolu alanda alt taraftan baktığınızda bir yuva göreceksiniz bu yuvadaki vidayı T30 TORX yardımıyla sonuna kadar gevşetiyoruz ve sutun komple serbest kalıyor, düz bir şekilde çekerek çıkarıyoruz çünkü yine içerde uzun bir soket var.

sutun.jpg

sutunsokulu.jpg

10- Sutunu çıkardıktan sonra tersten baktığımızda sinyal kolunu tutan 1 numaralı vidaları T10 TORX yardımıyla söküyoruz ve artık sinyal kolu serbest.

sutunici.jpg

11- Bu aşamaya kadar herkes için faydası olacak bir konu iken, buradan sonraki benim problemime özel oluyor.

Arada resim çekmeyi unuttum ama sinyal kolunun üstündeki 2 adet T9 TORX yardımıyla vidaları söküp sinyal boluğunu dikkatlice (içinde yaylar var) dağıttım. Ve BİNGO kırık parçayı buldum!

Aşağıda sağlam ve kırık olanları görebilirsiniz. Kırık olan parçayı sigara külü ve Pattex japon karışı ile iyice yapıştırdıkdan sonra tırtırlı kısımlarını eğe ile eğeledim ve mekanizmayı geri topladım.

Sonuç şu anda eskisi gibi çalışıyor :) Ne kadar idare eder bilmem ama yenisini alırsam aynı işlemi yapıp sinyal konu değiştirmenin yolunu biliyorum artık.

sinyalsaglam.jpg

sinyalbozuk.jpg

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

portif tamircisi lazım bana :mamba:

Gebze tarafında çalışsaydım yeminlen hafta sonları gelirdim yanına en gönüllüsünden :)

Yorum bağlantısı
Sercan Eskin

Mercedes gibi bir araçta böyle bir tamirata gitmek...

Gerçekten cesaret isteyen bir iş helal olsun diyorum :bravo: :bravo: :bravo:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Mercedes gibi bir araçta böyle bir tamirata gitmek...

Gerçekten cesaret isteyen bir iş helal olsun diyorum :bravo: :bravo: :bravo:

Bir V kayışını değiştirmek için sırf mercedes diye 120 TL işçilik alınca usta, bende kayış koptu.

Maf sensoru ve tahliye borularını da kendim değiştim.

Sırf bu direksiyonu sökmek için en az 100 TL işçilik isterlerdi. Mercedes e binince ne yutturursam kardır hesabı.

Yakında ön tamponu söküp farları çıkaracağım. Yükseklik sensörünün problemini tespitte girişeceğim :D

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Eee premium bu olsa gerek :)

Eline sağlık bu arada.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...