İçeriğe Yönlendir

Akü Kutup Başlarını Sökme, Takma..


Hayrettin Bahadir
Çözüme git Misafir tarafından,

Recommended Posts

Hayrettin Bahadir

Hangi durum olursa olsun, aku kutup baslari sokulurken asagidaki 3 dakika kuralina uymak gerekir. Aksi takdirde aracin beynine(BSI) veya aractaki herhangi bir donanima zarar gelme ihtimali vardir. 

Aku kutup baslari sokulmeden once aractaki butun donanimlar, ic aydinlatmalar kapatilir, butun kapilar kapatilir ve surucu tarafindaki cam acik birakilir. Kontak kapali durumda olmalidir, anahtar veya herhangi bir diagnostik cihazi bagli olmamalidir.

Eksiksiz olarak 3 dakika beklenmelidir.

Bu sure sonunda BSI uyku moduna girer. Bu sure zarfinda aracin herhangi bir donanimi ile oynamayiniz cunku alarmli araclarda kaputu acmak bile BSI'i uyku modundan cikarmaya yetmektedir. 

AKU KUTUP BASLARINI TEKRAR TAKARKEN

Aksi belirtilmedikce, asagidaki adimlar takip edilmelidir. Bu islemlere genellikle "BSI'i yarim yeniden baslatma" adi verilir ve aku baslari tekrar takilirken BSI'in yazilimina zarar gelmesini minimuma indirmek icin gereklidir.

1. Butun kapilar kapali degilse kapatilir.
2. Anahtar kontakta ise cikarilir. 
3. Kutup baslari yerine takilir.  Bu durumda hicbir kapi acilmamali.
4. 10 saniye beklenir.
5. Acik pozisyonda birakilan sofor camindan uzanarak farlar yakilir ve "bong" sesi duyulur. 
6. Daha sonrasinda araca binilerek mars basilir ve sistem fonksiyonlari kontrol edilir...

  • Beğen 15
Yorum bağlantısı
Bedri Baki

Gayet faydalı ve yerinde bir payşalım, teşekkürler  :bravo:

Şoför camını açıp bırakıp farların yakılması gerektiğini bilmiyordum mesela.

Yorum bağlantısı
Mustafa Volkan Koca

Bunu şimdiye kadar yapan elektirikçi görmedim. Dün değiştirdik ducatonunkini, adam hop çıkardı, taktı teyp kodunu girdik yola devam. Bilgi için teşekkürler şöför camının açık bırakılmasıda arabanın kilitli kalması durumu içide iyi bence.

Yorum bağlantısı
Hayrettin Bahadir

Birde işin kolayı ve daha düz mantıklı olan yolu var;

 

Akü değişimi yapılmadan önce eski akü takılı halde iken, başka bir akü ile akım veriliyor.

(Yeni akü takılana kadar çıkarılmıyor)

Eski akü çıkarılırken önce (-) kutup sonra (+) kutup sökülür.

Daha sonra eski akü çıkarılır.

Yeni akü önce (+) sonra (-) kutup bağlanarak takılır.

Bağlantı tamamlandıktan sonra akım verdiğimiz diğer akü de ayrılıyor.

İşlem tamam oluyor.

Tarih saat  teyp vs. sıfırlanmıyor... 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Faruk Kaya

bilmiyorum benim gibi bilmeyen birisi var mıdır ama benim için çok faydalı oldu hayrettin abi paylaşım için çok teşekkürler :)

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil

Güzel bir bilgi olmuş. Daha önce sadece kutup başlarını sökme ve takma önceliği hakkında yazı okumuştum bu kadar dikkat edilmesi gerektiğini öğrenmiş oldum. 

Yorum bağlantısı
  • Çözüm

Far açıkken değil sanırım park açılınca o ses duyuluyor.

 

Güzel ve mantıklı bilğiler.

 

Bunlara istinaden öncelikle - kutupbaşını sökmek ve sökerken oynatarak değil direkt bir çekiş ile sökmek bir çok oluşacak hatanın önünede geçer.

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Murat Yılmaz2

Arkadaşlar merhabalar,

Az önce kutup başlarından biri oksitlenmişti temizlemek adına söktüm:)

Buraya baksaydım önce iyi olacaktı ama, sonrasında temizleyip geri taktım ve radyo kod istiyor.

 

Bu konuda ne yapacağım?

teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Arkadaşlar merhabalar,

Az önce kutup başlarından biri oksitlenmişti temizlemek adına söktüm:)

Buraya baksaydım önce iyi olacaktı ama, sonrasında temizleyip geri taktım ve radyo kod istiyor.

 

Bu konuda ne yapacağım?

teşekkürler.

 

Sökmeden sıcak su dökerek temizleyebilirsiniz..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...