İçeriğe Yönlendir

Kuga - 18 Günlük Araçla Yolda Kaldım


Yusuf Yılmaz

Recommended Posts

Yusuf Yılmaz

Sayın Yusuf Yılmaz

 

Öncelikle içiniz rahat olsun, arızanız Denizli Ford servisi için büyük, ancak Ford için çözümsüz bir sorun değil. Kullanımı emsali SUV'lardan (ikinci arabam 2009 Honda CRV) çok daha zevkli, çok daha seri, hızlı ve keyif veren aracınızdan vazgeçmeyin.

Bahsettiğiniz arıza Temmuz ayında benim de başıma geldi. Ancak bir farkla hareket halinde değil yalnızca ilk çalıştırma ve sonrasında ortaya çıktı. Motorun çalışması ile birlikte "Motor arızası, servise gidin" ikazı yanıyor ve hareket etmeye başladığınızda silkeleme ve gaz yememe oluşuyor idi. Motoru durdurup yeniden çalıştırdığımda (bazen bir kaç kez) durum düzeliyor sanki hiç bir sorun yokmuş gibi her şey normale dönüyor idi. Bu durum değişik aralarla defalarca (8 - 10 kez) tekrarladı. Servis ve acil yol yardımı ekibi bilgisayarda hiç bir arıza kodu tesbit edilemediğini bu durumun kötü benzinden kaynaklanabileceğini belirtti.

Bunun üzerine yine arıza ışığının yandığı bir gün motoru stop etmeden acil yol yardımını çağırdım. Ekip ilk kez bilgisayarda arıza kodunu tesbit etti (P0236 kodu) (Ancak bir kodun tesbit edilememesinin çok da önemli olmadığını sonradan anladım). Bunun üzerine internette konu ile ilgili bir araştırma yaptım ve gördüm ki bu arıza 2013 üretimi 1.6 otomatik escape'lerde (ABD) sık görülen bir arıza, o kadar ki Ford Amerika sırf bu arıza için özel bir bülten yayınlamış (DTCS'de P0106 / P0236 / P06A7 kodları ile veya DTCS OLMADAN "MOTOR ARIZA SERVİSE GİDİN" mesajı ile oluşan sürüş sorunları).

Ancak Ford Türkiye ne yazık ki bu konuda tümüyle bilgisizdi, bunun üzerine bu bülteni bularak Türkçe'ye çevirdim ve OtoKoç Adana ve genel müdürlüğe ilettim. Ford Otokoç büyük bir ilgi ve yakınlık göstererek bültenin doğru olduğunu ancak Türkiye'ye böyle bir bülten iletilmediğini, çünkü bu tip bir arızanın ülkemizde tesbit edilmediğini ilk kez gördüklerini belirterek bülten doğrultusunda gerekli parçaları değiştirdiler ve sorun çözüldü.

 

Lütfen üzülmeyin, Kuga Türkiye'de yeterince yaygınlaşmadığı için servisler yeterli bilgi ve deneyime sahip olmadığı gibi araştırma konusunda da yetersizler. Ne yazık ki aynı durum ABD'nde de sözkonusu aşağıdaki linklerde yazılanları okuyunca böyle bir bültenden orada da büyük çapta habersiz olduklarını görecek ve hayret edeceksiniz.

 
Benim aracımla ilgili olarak (P0236 kodu) Ford Bülteni TSB 13-7-5'de belirtilen yapılması gereken işlemler;
 
1. TCBP / CACT / MAPT sensörün değiştirilmesi
 
2. Aktarma Organları Kontrol Modülü motor kablo demetinin (12A581), MAP veya TCBP / CACT / MAPT sensörler için sinyal dönüşü bağlantı eklerinin değiştirilmesi olarak belirtilmektedir.
 
Tüketici şikayetlerinin bir çoğunda yalnızca MAP sensörünün değiştirilmesi yeterli olmamış, bir süre sonra aynı sorun tekrarlamış, bunun üzerine kablo demeti de değiştirilmiş ve sorun çözülmüştür. Kablo demetindeki sorun "motor arızası servise gidin" ikaz ışığı yanmasına karşın DTC'de her şeyin normal olması ve hata kodu bulunamaması halinde mutlaka düşünülmeli ve değiştirilmelidir. Benim aracımda da size belirttiğim gibi "motor arızası servise gidin" ikaz ışığı defalarca yanmasına karşın DTC'de bir sorun ve hata kodu saptanamamıştır. Aynı sizde olduğu gibi.
 
Aşağıda konu ile ilgili linkler ve orjinal bültene ulaşabilirsiniz.
 
 
 
http://www.escape-city.com/viewtopic.php?f=8&p=301610 (GERİ ÇAĞIRILMALAR VE İLGİLİ BÜLTENLER)
 
http://www.arfc.org/complaints/2013/ford/escape/engine/problem.aspx (National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA)'dan alınan tüketici şikayetlerine bağlı 2013 Ford Escape Motor Problemleri)

Sevgiler...

Prof. Dr. Geylan Işık

 

Geylan hocam cok tesekkur ederim yardiminiz icin. Acikcasi bunu burdaki servisle gorusmeyi dusunmuyorum simdilik cunku 8 gun sonra aracin azami tamir suresi olan 30 is gunu doluyor. Para iadesi veya yenisi ile degisimini talep edecegim. Cozum elde edemezsem en son care sizin yaptiginiz gibi Ford Otosan ve Denizli servisi ile bu dokumanlari paylasacagim. Sizinle yine bilgi paylasimi icinde olmak ve tecrubelerinizden yararlanmak isterim. 

 

---

Aras. Gor. Yusuf Yilmaz

Pamukkale Univ. 

Endustri Muh. ABD

Yorum bağlantısı
Abdullah Hacıefendioğlu

Önce mesaj Ford tarafından yazıldı diye düşündüm; Geylan Hocam elinize sağlık bu forumları Ford'un kurumsal iletişim birimi neden okumaz? Şimdilik ciddiye almıyorlar Twitter da Facebook ta sayfa açmakla olmuyor maalesef.

Bilgilenirler diye korkuyorlar..

Yorum bağlantısı
Ahmetcan Yiğit

Okuyorlar ama dikkate almıyorlar.. 

Sadece yöneticiler hakkında konuşulursa geri dönüyorlar.. 

 

Arabaları satıp vw alıp doğru dürüst bir vw forumu kuralım... 

 

Aslında suan düşündüğüm Passat Variant abi :D

Yorum bağlantısı
Misafir

servis yargül müydü acaba ögrenebilirmiyiz bende focusumu orada yaptırmıştım ikame araç da verdiler aracım ilede yakından ilgilenmişlerdi

Yorum bağlantısı
Yusuf Yılmaz

servis yargül müydü acaba ögrenebilirmiyiz bende focusumu orada yaptırmıştım ikame araç da verdiler aracım ilede yakından ilgilenmişlerdi

yok yargul degil, yalcin oto  :(

Yorum bağlantısı
Nuri Alemdar

Paranızı geri alıcakmışsınız sevindim gerçekten,yeni alıcağınız arabanız hayırlı olsun :)

 

Merak ettiğim bir konu var,Bazen bazı galerilerde de   sıfır araçlar satılıyo.Bayideki fiyatının dahada altında,Bu kuga veya herhangi bir araba   bir galeriden çıksaydı ne olucaktı,yine bu 30 iş gününde yapılmazsa para iadesi  olurmuydu,yoksa galeriden alıngığı için araba elde patlarmıydı  :)  ?

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Paranızı aldınızmı, yeni araba aldınızmı, ne aldınız, bu üçünün cevabını istiyorum. :)

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Paranızı geri alıcakmışsınız sevindim gerçekten,yeni alıcağınız arabanız hayırlı olsun :)

 

Merak ettiğim bir konu var,Bazen bazı galerilerde de   sıfır araçlar satılıyo.Bayideki fiyatının dahada altında,Bu kuga veya herhangi bir araba   bir galeriden çıksaydı ne olucaktı,yine bu 30 iş gününde yapılmazsa para iadesi  olurmuydu,yoksa galeriden alıngığı için araba elde patlarmıydı  :)  ?

arabanın nerden kimden alındığının bir önemi yok.garanti süresi bitmediyse hepsi için aynı prosedür geçerlidir.(bakımların yetkili serviste yapılmış-yapılmamış olması belki bir fark oluşturabilir)

ikinci el araba alıyoruz,1 yıllık,garantisi devam ediyor mesela...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yusuf Yılmaz

Paranızı aldınızmı, yeni araba aldınızmı, ne aldınız, bu üçünün cevabını istiyorum. :)

 

Hakan bey, bugun notere gidip satis yapacaktim ve parami geri alacaktim ancak aracin rehinini sadece bankadan kaldirmisim, trafik subeden de kaldirtmak gerekiyormus. Pazartesi rehini kaldirtip araci iade edecegim ve parami geri alacagim. Yeni arac konusunda da kaparo verip Volvo S60 D2 Premium siparisi verdim, nasipse haftaya sali yeni arabama binerim diye umuyorum :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hakan bey, bugun notere gidip satis yapacaktim ve parami geri alacaktim ancak aracin rehinini sadece bankadan kaldirmisim, trafik subeden de kaldirtmak gerekiyormus. Pazartesi rehini kaldirtip araci iade edecegim ve parami geri alacagim. Yeni arac konusunda da kaparo verip Volvo S60 D2 Premium siparisi verdim, nasipse haftaya sali yeni arabama binerim diye umuyorum :)

 

Hadi hayırlı olsun :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Safak Acar

Hakan bey, bugun notere gidip satis yapacaktim ve parami geri alacaktim ancak aracin rehinini sadece bankadan kaldirmisim, trafik subeden de kaldirtmak gerekiyormus. Pazartesi rehini kaldirtip araci iade edecegim ve parami geri alacagim. Yeni arac konusunda da kaparo verip Volvo S60 D2 Premium siparisi verdim, nasipse haftaya sali yeni arabama binerim diye umuyorum :)

Hayırlısı olsun. Sizin adınıza sevindim..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Hakan bey, bugun notere gidip satis yapacaktim ve parami geri alacaktim ancak aracin rehinini sadece bankadan kaldirmisim, trafik subeden de kaldirtmak gerekiyormus. Pazartesi rehini kaldirtip araci iade edecegim ve parami geri alacagim. Yeni arac konusunda da kaparo verip Volvo S60 D2 Premium siparisi verdim, nasipse haftaya sali yeni arabama binerim diye umuyorum :)

Harika haber, Allah gönlünüze göre vermiş anlaşılan, yeni arabanızı güle güle kullanın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Ohhhh çok sevindim. Ford ilk defa yokuşa sürmeden işi çözmüş.

Hayırlı uğurlu olsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Ohhhh çok sevindim. Ford ilk defa yokuşa sürmeden işi çözmüş.

Hayırlı uğurlu olsun.

tamir edememişlerdir ondan :D

yoksa ford ya da herhangi bir marka,giderebildiği bir arıza için aracı değişir mi ya da para ödemesi yapar mı.örneklerini de gördük defalarca :yes:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Yılmaz

tamir edememişlerdir ondan :D

yoksa ford ya da herhangi bir marka,giderebildiği bir arıza için aracı değişir mi ya da para ödemesi yapar mı.örneklerini de gördük defalarca :yes:

 

evet tamir edemediler ancak yeni arac da verebilirlerdi, mahkemeye intikal etmeden para iadesi yapmayabilirlerdi. Genel Mudur Haydar Yenigun'e ozelden ulasmam ise yaradi sadece bence. Cunku genel mudure ulastiktan 2 gun sonra sorun cozuldu :)

Yorum bağlantısı
Tamara Lazgiyeva

Hakan bey, bugun notere gidip satis yapacaktim ve parami geri alacaktim ancak aracin rehinini sadece bankadan kaldirmisim, trafik subeden de kaldirtmak gerekiyormus. Pazartesi rehini kaldirtip araci iade edecegim ve parami geri alacagim. Yeni arac konusunda da kaparo verip Volvo S60 D2 Premium siparisi verdim, nasipse haftaya sali yeni arabama binerim diye umuyorum :)

 

Çok sevindim Yusuf bey.1489754632.gif Oyle üzülüyordum,sanki Fordun sahibi ben ve arac beni utandirdi 3839493590.gif  Of çok iyi oldu.Umarım yeni arabaniz mutlu edecek sizi. Hayırlı uğurlu olsun. 1284743175.gif

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Erdoğan Temur

Bu kuga ile ilgili hic olumlu bir yazi goremedim.

Forumda herkes soru ve sorunlarina cevap ariyor buda o aracin kötü oldugu algisi yaratmasin.
Yorum bağlantısı
Rahmi Nural

Forumda herkes soru ve sorunlarina cevap ariyor buda o aracin kötü oldugu algisi yaratmasin.

Demek istedigim kugaya asigim yok boyle bir araba 40 kez araba alacak olsam kirkinda da kuga alirim gibi yazilar degil tabiki.Cozulemeyen garip siradisi  sorunlar.Sonucta mercedesin forum sitesine de girsek illaki sikintilar dile getiriliyordur...

Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
Recai Fırfırası

aklımda kuga da vardı mondeo ile beraber ama bu yazılanları okuyunca kugayı sildim :)

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Turhan Onat

2015 model 1,5eb titanium  aracı boya hatasından dolayı 2800 km kullandıktan sonra yenisi ile değiştirdim.Müşteri hizmetleri hikaye. Kesinlikle üst düzey birisiyle iletişime geçmek gerekiyor.

 

Yeni aracım şu anda karışık 9,5-10 lt tüketim arasında geziniyor. Henüz 1000 km bile olmadı.Aracı öyle kasarak felanda kullanmıyorum. Yeri geliyor şehir içi yoğun trafik, yeri geliyor otoban 160-180 km sürat.

 

Donanımsal eksiklikler haricinde araçta henüz kusur bulamadım.20000 km sonrası  lpg düşüncelerim var.Sistem o zamana kadar kendini gösterir diye düşünyorum.

 

Selamlar,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Hakan Atuğ

Arkadaşlar,

 "MOTOR ARIZA SERVİSE GİDİN" uyarısı arabayı çalıştırınca bende de ortaya çıktı. Motoru kapatıp tekrar çalıştırınca gitti. Bu uyarı beni de huzursuz etti. aracım 10.000 km'de servise götürmeye gerek var mı? (servise 15.000 km'de getirin demişlerdi.)

Yorum bağlantısı
Turhan Onat

2013 yılında görülen ve kontrol altına alındığını düşündüğümüz bir arızanın ( şimdilik varsayım ) tekrar etmesi düşündürücü, Hakan bey 2015 model 1,5 Titanium sahibi birisi olarak servis sonrası sonuç ve görüşlerinizi paylaşmanızı rica ediyorum.

Yorum bağlantısı
  • 10 ay sonra...
Sedat Bayındır

2014 1.6 ekoboost 4.4 180 bg ekim ayında 2yıl olacak bana göre on numara jip ben şuana kadar hiç sıkıntı yaşamadım.10000 km den sonra şehir içi yakıt ortalamam 9.o lt

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...