İçeriğe Yönlendir

Ranger - Artı Ve Eksileri


Tahir ARIT

Recommended Posts

Tahir ARIT

Merhaba arkadaşlar,

 

Deneyimlerim sonucunda, keşfettiğim bazı artı ve eksileri sizlerle paylaşmak istedim.

 

Araç 2.2 Duratorq teknolojisi ile yapılmış bir araç. Turbo destekli 150 beygir güç üretiyor. Torku 375NM. Araç oldukça seri, fakat torkun ve motorun gücünü zorlu arazi koşullarında daha iyi anlıyorsunuz. Herhangi bir şeyi çekerken aracın gücünü hissediyorsunuz. Araca durduğu yerde gaz verdiğinizde kasayı komple oynatmasından bunu anlayabiliyorsunuz. Bir ileri versiyonu 3.2 Duratorq 200 beygir olanı, bu benim aracımdan daha kuvventli şüphesiz.

 

Ford bu motor gücünü, F serisi altyapısıyla yaptığı; yüksek, diri ve geniş kasa ile buluşturmuş. Araç Güney Afrikada üretiliyor. Üretim yerinin şartlarına göre yapıldığı şüphesiz.

 

Bu tip araçlarda insanın aklına ilk gelen şu; "YOLDA GİDERKEN ZIPLAMA VAR MI?"

- Ben aracı yaklaşık 10 aydır kullanıyorum ve rahatsız edecek şekilde bir zıplama hoplama göremedim. Aracın izolasyonu Fordun binek serisi araçlarından daha iyi olduğunu net bir şekilde söyleyebilirim. Bunun sebebi arazi şartlarında en iyi konforu sürücüye verebilmesi için olsa gerek.

 

Aracın elektrik sistemi Amerika şartlarına göre yapılmış. Gerek aydınlatma gerek müzik sistemi. Müzik sisteminin altyapısında Amerikan tipi bağlantılar mevcut. Aydınlatmada aynı şekilde, gündüz farlarını kesinlikle kapatamıyorsunuz. Aracı çalıştırınca aktif hale geliyorlar. Hiçbir şekilde müdahale edemiyorsunuz.

 

2.2 motor insanı yakıt konusunda korkuyor. Fakat araç karma, sakin kullanımda 7,5 ile 8,0 Lt arasında geziyor. Bu değerler benim yaptığım değerler. Bence bu kasa ve motora sahip araca göre gayet normal bir değer.

 

Araçta kayarlı kilitli defransiyel mevcut. Bu durum arazi şartlarında çok faydalı. Zorlu şartlarda çekişi lastikler arasında bağımsız bir şekilde dağıtabiliyor. Havaya kalkan lastiğe verdiği gücü kesip, yere basan lastiklere aktarıyor. Aracın arazi şartlarında tek eksi yönü manevrası... Mercedes şeklinde son noktada dereceyi arttırmak için yatan bir lastik yapısı yapsalar araç ile daha iyi manevra yapabilirsiniz. Bu durma 10 üzerinden 7 verebiliriz.

 

XLT aracın eksisi şu yönde.. Bakımları biraz pahalı. Bunun sebebi aracın Türkiye 'de yaygın olmaması. Hava Filtresi, Yakıt Filtresi, Yağ ve Yağ Filtresi sadece 500 küsür lira tutuyor. Bunlar her bakımda yapılan şeyler.

 

Aracın firen sistemi 2 ton luk bir araca göre gayet başarılı. Fireni 4 teker üzerinde bağımsız olarak dağıtması olası savrulmaları engelliyor.

 

Daha öncede söylediğim gibi, aracın şasi 'si bir nevi kamyon şasisi... F serilerinde kullanılan sasi. Bu araca trafikte vurmanızı tavsiye etmem smile.png

 

Aracın altı komple alüminyum malzeme ile kaplı, bunun sebebi çamur, su v.b arazi şartlarında aracı alttan korumak için. Ön ızgaranın başlanğıcına kadar suya ben bizzat girdim ve hiçbir sıkıntı olmadı... Gerek kapı izoleleri gerek aracın altı hiçbir sorun olmadı.

 

XLT modelinin diğer eksileri şunlar, o kadar para veriyoruz fakat araçta; park, yağmur, far sensoru gibi özellikler yok. Teybinden AUX girişi var. Fakat USB girişi mecvut değil. Ben USB olayını araca Parrot Asteroid Mini kit bağlayarak çözdüm. Focus titaniumda olan sesli bluetooth sisteminin aynısı oldu diyebiliriz. Sadece bayan değil erkek konuşuyor. Aracın heybetli duruşunada erkek sesi gidiyor zaten smile.png Park sensörünüde araca 4'lü kamera sistemi kurdurarak çözdüm. Ne kadar iyi soför olursanız olun, arkadanıza bir clio yada bir ford ka, yada fiesta yanaştığınızda hiçbir aynadan gözükmüyor. Araçlar size nazaran küçük olduğundan dikiz yada yan aynalardan kesinlikle GÖZÜKMÜYOR. 

 

Aracın yüksekliği gayet makul... Her şartta sorunsuz şekilde kullanabiliyorsunuz.

 

En zorlu arazilerden çamurun balçıgın içinden çıkıp, lüks bir restoranın önüne gittiğinizde emin oldun BMW x6 gibi araçlardan daha çok dikkat çekiyor. Gerek temiz şekilde gerek çamurlu şekilde hiç farketmiyor.

 

Aracın içi gayet geniş. Rahat rahat hareket edebiliyorsunuz...

 

Aracın heybetli ve piyasadaki araçların %90 'nından yüksek olması, harika bir kullanım zevki ve yolda insana güven veriyor.

 

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Sormak istediğiniz sorulara Bir Ranger kullanıcısı olarak samimiyetle cevap verebilirim.

  • Beğen 6
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ümit Atmaca

Bilgilendirme için teşekkür ederim. Eline sağlık. :)

Yorum bağlantısı
ümit kobuz

Çok güzel bilgiler emeğinize sağlık zevkle okudum teşekkürler, :bravo:  Kazasız belasız sürüşler dilerim. 

Yorum bağlantısı
Misafir

çok hoşlaştığım bir araç kendisi,elinize sağlık çok güzel özetlemişsiniz :)

Yorum bağlantısı
Sercan Eskin

Yakıt değerleri gerçekten iyiymiş.. :nazar:

Ben 2.5 lt 140 ps L200'le 10-12 litrenin altına düşmedim.. Gerçi altınızda o araba varken sakin gitmek gerçekten çok zor :D

Yorum bağlantısı
Tahir ARIT

Bu dediğim değerler sakin kullanımda... Agresif kullanımda ve arazide çok daha fazla, 2 katı diyebiliriz.

Yorum bağlantısı
  • 10 ay sonra...
Kubilay Çakır

Abi tesekkurler gercekten cok guzel ve aydinlatici bir yazi olmus

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Cemal Kesik

Yan ve perde hava yastıklarının olmayışı(Wildtrak hariç) belki de en önemli eksiklik.

Yorum bağlantısı
Cemal Kesik

2012 yılında çarpışma testinde 5 yıldız alan Ranger modelinde(Ford Ranger, 2.2 diesel double cab, RHD) yan ve perde hava yastıkları var. Şimdiki 2.2 motor Ranger araçlarda bu hava yastıkları yok. O zaman çarpışma testindeki 5 yıldız şu an sadece Wildtrak versiyonu için geçerli diyebilir miyiz?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yıldız puanlama sistemine göre ; diyebiliriz

aslında güzel bir nokta, adac testine donanım farkı belirtilmiyor?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...