İçeriğe Yönlendir

Bmw F30 316I Için Fren Modifikasyonu


Övgü Gürşen

Recommended Posts

Övgü Gürşen

arkadaşlar performanslı kullanımdan olsa gerek aracımın diskleri iki kez yamulmuştu. bir gün aynı kasa 328i sahibi birinin tüm fren sistemini değiştirdiğini ve çıkmasını sattığını görünce aldım. tüm sistem dediğimİ kaliperler, diskler, balatalar, koruyucular filan. önleri tümüyle, arkaları ise diskler hariç değiştirdik. hissedilir derecede iyileşme var ve henüz yamulma olmadı.

 

bu arada ben de kilometre yapıyorum tabi. diskleri ve balataları tümüyle değiştirmek istiyorum. normalde araç bu parçaların ömrünü takip edebiliyor. az kalırsa uyarıyor filan ama ben yavaştan araştırmasına gireyim ve istediklerimi bulursam da hemen değiştireyim diyorum.

 

konu şu; delikli ve hatta farklı alaşımda diskler ve az toz yapacak sessiz balatalar alayım istiyorum. yellow stuff balata buna uyar gibi duruyor kağıt üstünde. ayrıca çeşit çeşit disk te var ama nerede satılır bilemiyorum. ayrıca f30 için hangisini almalı o da sorun çünkü henüz bu kasanın mod parçaları pek bilinmiyor ve bulunmuyor.

 

hem temin konusunda hem de hangi marka/model olması konusunda fikirlerinizi rica ediyorum. :koskos:

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz
(düzenlendi)

Övgü abi merhaba nasılsın? Aslında performanslı kullanımdan disk yamulmaması gerekir belki balata erken bitebilir ama disklerin yamulması bence parçanın hatasıdır diye düşünüyorum? Biz BMW'nin arka balatalarını öne göre daha çabuk bitiriyoruz çünkü DTC devreye girince çoğunlukla arkadan çok sert hamle yapıyor bu yüzden arka balatalar çok çabuk bitiyor. Ben 328 ile 316 arasındaki fren sisteminde çok bir fark olduğunu düşünmüyorum keşke direk madem M Performance fren kiti alsaydın abi. Hala da alabilirsin bu fren kiti çok sağlam ve başarılı bir kit aklında bulunsun.

tarihinde Oğuzhan Deniz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen

Övgü abi merhaba nasılsın? Aslında performanslı kullanımdan disk yamulmaması gerekir belki balata erken bitebilir ama disklerin yamulması bence parçanın hatasıdır diye düşünüyorum? Biz BMW'nin arka balatalarını öne göre daha çabuk bitiriyoruz çünkü DTC devreye girince çoğunlukla arkadan çok sert hamle yapıyor bu yüzden arka balatalar çok çabuk bitiyor. Ben 328 ile 316 arasındaki fren sisteminde çok bir fark olduğunu düşünmüyorum keşke direk madem M Performance fren kiti alsaydın abi. Hala da alabilirsin bu fren kiti çok sağlam ve başarılı bir kit aklında bulunsun.

Oğuzhan teşekkürler, sen de iyidisindir umarım. disk yamulması aslında aşırı ısınmadan da meydana gelebilir. hatta en çok ani ısı değişimlerinden meydana gelir. mesela diskler çok sıcakken bir su birikintisine filan denk gelip üzerine su gelse ani soğumadan diskte yamulma olur bildiğim kadarıyla ama o dönem bu tip bir şey yaşamamıştım. sadece bir kez tornalatmışken tekrar yamulma yaşadığımda iyice rahatsız olup öyle bir karar aldım.

 

m performance gayet iyi. hatta muhteşem bile olabilir ama 316 için de fazla pahalı bir çözümdü. ben bu sistemi 500€'ya almış olmama rağmen yanlış hatırlamıyorsam m performance 3000€ gibi bir fiyata sahip. dediğin gibi 328 frenleri çok farklı değil çünkü önler farketti sadece. arkalarda hem balatalar hem de disklerin ebatları aynı (formları biraz değişik). ama maliyetine göre çok iyi iş gördü açıkçası.

 

bende de arka balatalar daha çabuk eskiyor aynen dediğin gibi. zaten o yüzden de bir an önce uygun bir 3. parti set yapayım diyorum ön ve arkalar için. bir de balata tozu sorunum var. korkunç toz atıyor bunlar. bir önceki gün yıkattığım arabanın jantları ertesi gün kararmaya başlıyor. bu yellow stuff o açıdan da avantajlıya benziyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...