İçeriğe Yönlendir

Vw Jetta Tdi Dsg Sorunu


Mert Üçkaleler

Recommended Posts

Mert Üçkaleler

Herkese selamlar,

 

Şirket araçlamızdan biri TDI Jetta kendisi DSG şanzumanlı..

 

Geçenlerde dik bir yokuşta vites konumu D de iken  ayağımı  frenden çekip gaza basmamla araç hiç gaz almadı.. Genelde araç kaydırıyor diye gaza sonuna kadar bastım ama araç sanki boştaymış gibi arkaya doğru kayıyordu... Son anda frene bastım yoksa arkadaki araca çarpacaktım.. El frenini çekip tekrardan gaza basmamla araç gaz aldı ve el frenini indirerek yokuşu çıktım..

 

İlk defa başıma gelen bir olay çok sorun etmiyorum haftada 2-3 kere kullandığım şirket aracı ama bu kadar övülen DSG nin bunun gibi bir olayı yaşatması açıkçası bende hayal kırıklığı yarattı.. 

 

Sorunun kaynağı ne olabilir acaba vites D konumunda idi..

 

Teşekkürler

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yaapr o bazen , kaç km de? bu olmadan önceki trafik durumu nasıldı?

Yorum bağlantısı

kaç model ve kaç km de, araç, bide dsg 7 ise servis güncellemesi var bide onu yaptırmanızı öneririm, bi arkadaşımda da vardı güncelleme yaptırdı, bu gibi sorunlar kayboldu demişti.

Yorum bağlantısı
Alper Keskin

Kuzenimde de tdi dsg jetta var 2012 model. Dur kalk trafikte veya çok uzun yollarda şanzıman aşırı ısınınca kendi aracında da bu tip problemler yaşıyor.Çok sık olmamakla beraber arada bir yapması dahi insanın canını sıkıyor. Dsg şanzımanın problemli olduğunu sağır sultan duydu fakat yapacak birşey yok :) Ekrem Bey'in dediği gibi güncellemeleri takip edin mevcut ise yaptırın bir nebze de olsa sorun azalacaktır...

Yorum bağlantısı
Mert Üçkaleler

yaapr o bazen , kaç km de? bu olmadan önceki trafik durumu nasıldı?

 

Araç 55.000 km de abi. Trafik açıktı 2. veya 3. dur kalkta böyle oldu.

Ama aracın kalkışı zor olduğu için ben 1.veya 2. dur kalkta aracı yokuşta yaklaşık bi 10 sn falan gaz vererek askıda tuttum. Ondan sonra frene basarak durdum ve kalkış yapmaya çalıştığımda başıma böyle bir olay geldi..

Kuzenimde de tdi dsg jetta var 2012 model. Dur kalk trafikte veya çok uzun yollarda şanzıman aşırı ısınınca kendi aracında da bu tip problemler yaşıyor.Çok sık olmamakla beraber arada bir yapması dahi insanın canını sıkıyor. Dsg şanzımanın problemli olduğunu sağır sultan duydu fakat yapacak birşey yok :) Ekrem Bey'in dediği gibi güncellemeleri takip edin mevcut ise yaptırın bir nebze de olsa sorun azalacaktır...

 

kaç model ve kaç km de, araç, bide dsg 7 ise servis güncellemesi var bide onu yaptırmanızı öneririm, bi arkadaşımda da vardı güncelleme yaptırdı, bu gibi sorunlar kayboldu demişti.

 

 

Kuzenimde de tdi dsg jetta var 2012 model. Dur kalk trafikte veya çok uzun yollarda şanzıman aşırı ısınınca kendi aracında da bu tip problemler yaşıyor.Çok sık olmamakla beraber arada bir yapması dahi insanın canını sıkıyor. Dsg şanzımanın problemli olduğunu sağır sultan duydu fakat yapacak birşey yok :) Ekrem Bey'in dediği gibi güncellemeleri takip edin mevcut ise yaptırın bir nebze de olsa sorun azalacaktır...

 

Araç 55.000 km de 2012 model 7 ileri DSG..

Şirket aracı olduğu için servise götürüp güncelletme şansım yok intercity aracı.. Muhtelemen bakımı geldiğinde bu durumuda bildiririz..

DSG şanzumanlı araç ilk defa kullanıyorum 65 ile giderken 7 ye atıyor çok can sıkıcı vites ufaltmak için durmadan gaz verme durumunda kalıyorum  :)

Yorum bağlantısı
Mert Üçkaleler

Olmaması kuvvetle muhtemel en boş modeli çünkü..

Yorum bağlantısı

Otomatik vitesli araçların, yakıt tüketimi ve performans değerleri manuellere yakın olmasının çalışmaları hep devam ediyor. Bunun neticesinde "attım D ye kafam rahat, gaza basarım gider, frene basarım durur" düşüncesinden uzaklaşmamız gerekiyor. Çünkü yeni geliştirilen teknolojiler değişti, farklılaştı, daha bir uyum gerektirdi.

 

Çok yavaş öne-arkaya giderken, frenden tam olarak ayağı çekmeden hareketi sürdürmek, yakuşlarda gaz-fren dengesiyle aracı tutmak... Bu tarz hareketler yapılırken, manuel araçlarda, "yarım debriyaj" şeklinde hareketimizi sürdürdüğümüzde ne oluyorsa, yeni nesil otomatiklerde de aynı şey oluyor.

 

DSG, MMT, I-Shift v.s. gibi araçlar, otomatikleştirilmiş, manuel şanzuman kullanıyorlar. Yani bildiğiniz manuel, debriyajı olan falan araçlardan çok bir farkları yok. Işıklarda beklerken, dur-kalk trafikte v.s. mümkün olduğunca vites boşa alınmalı (araç durduğu ve durmaya yakın olduğu sürece) ve manuel kullansak, yarım debriyaj kullanarak yapacağımız sürüşleri, otomatiklerde de yapmamalıyız.

Yorum bağlantısı
Eray Alicikoğlu

Yeni 7 ileri dsgler yağlı tip olmadığı için aşırı ısınıyormuş bi çok kişiden duydum bu tip sorunları bir kere triptronik tecrübemiz oldu bi daha da manuelden şaşmam :)

Yorum bağlantısı
Ali Özgen

Auto-hold Jetta'nın trendline donanımında sadece 1.2 tsi DSG olanlarda standart olarak mevcut. Diğer donanımlarda hepsinde standart.

Eğer aracı daha yüksek devirli olarak kullanmak isterseniz D yerine S konumunu tercih etmeniz yeter.

Dik yokuşlarda el freni kullanmanız şanzıman sağlığı açısından tavsiye edilir.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

Araç 55.000 km de abi. Trafik açıktı 2. veya 3. dur kalkta böyle oldu.

Ama aracın kalkışı zor olduğu için ben 1.veya 2. dur kalkta aracı yokuşta yaklaşık bi 10 sn falan gaz vererek askıda tuttum. Ondan sonra frene basarak durdum ve kalkış yapmaya çalıştığımda başıma böyle bir olay geldi..

 

 

 

 

Araç 55.000 km de 2012 model 7 ileri DSG..

Şirket aracı olduğu için servise götürüp güncelletme şansım yok intercity aracı.. Muhtelemen bakımı geldiğinde bu durumuda bildiririz..

DSG şanzumanlı araç ilk defa kullanıyorum 65 ile giderken 7 ye atıyor çok can sıkıcı vites ufaltmak için durmadan gaz verme durumunda kalıyorum  :)

 

Yaptığınız 1.ci yanlışlık kırmızı renkli kelimelerde yatıyor. 2.ci yanlışlıkta sarılarda...

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mert Üçkaleler

Yaptığınız 1.ci yanlışlık kırmızı renkli kelimelerde yatıyor. 2.ci yanlışlıkta sarılarda...

Abi kesinlikle kırmızı ile belirttiğin yazıdaki gibi kullanmak doğru değil. Ama yinede bu şekilde yapmaması gerekirdi ben dsg yi pek sevmedim :)

7e alsın bir şey olmaz, az yakar. :)

Evren abi yolun eğimine evet güzel az yakat ama bazen o kadar gereksiz aracın çekmiyeceği bir yerde atıyor ki o an araç çekmediği için daha fazla gaz veriyosun vites ufaltıp hızlanıyor bence daha çok yaktırıyor :)

Ama uzun yolda 7.vites gerçekten çok başarılı 140 km gibi hızla giderken yalan olmasın devir 2300 civarı da oluyor. İşte o zaman gerçekten az yakıyor :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...