İçeriğe Yönlendir

Test - Ford Mondeo 2.0 Tdci/at [Mk3]


Erhan Tayar

Recommended Posts

Erhan Tayar

Arkadaşlar merhaba,

Bu forumdaki engin bilgilerden de yararlanarak gerçekleştirdiğim

nacizane Ford Mondeo 2.0 Tdci/at incelememi sizlerle paylaşmak istedim;

 

01.JPG

Ford Mondeo 2.0 TDCi

 

Ford markası ile 2007 yılında ilk aracım olan Focus 1 ile tanışmıştım.

Otomobil ile ilk tanışmam bu marka ile olduğundan kendisine karşı

farklı bir sempatim bulunuyor. İlk kez dizel bir araç alarak yine bir ilki

Ford ile hayata geçiriyorum. Piyasada fiyat/performans anlamında uzun

süredir dikkatimi çeken, daha önce de birkaç kez alım için ciddi arayışına

girdiğim 3.nesil MK3 Ford Mondeo TDCi Otomatik seçeneğini almış bulunuyorum.

DSCN3160.JPG

Aracım 3. neslin son üretim yılı olan 2007 modeline sahip.

Trend modeli olmasına rağmen araçta ihtiyacınız olabilecek tüm

ince detaylar düşünülmüş durumda. Mondeo, Ford'un Ka, Fiesta,

Focus gibi modellerinde hakim olan New Edge tasarım anlayışıyla

yaratılmış. Mondeo, ön kısımda büyük üçgen farlar, aralarında yine

keskin çizgilerden oluşan ızgara, arkada büyük üçgen stop lambalarıyla

New Edge tasarım kimliğini belli ediyor. Trend donanım paketine sahip

olan aracımın ön ve arka tamponlarındaki koruma bantları siyah renkte.

Yanlarda koruma bandına yer verilmemiş.

DSCN3164.JPG

Ford ilk olarak Mondeo modelini 1992 yılında piyasaya sürdü.

Mondeo kelime olarak “dünya” anlamına geliyor. Ford bu aracı

üretirken “dünya otomobili olacak” şeklinde tasarlamıştır. Üretim

yıllarını temsil eden model kodlaması şu şekildedir;  

MK1: 1992-1996 – MK2: 1996-2001 – MK3: 2002-2007 – MK4: 2007-2014 – MK5: 2014 -

DSCN3168.JPG

Mondeo’da Ford'un kendi üretimi olan, enlemesine yerleştirilmiş 1998cc,

130Hp ve 330Nm değerlerine sahip Duratorq motor görev yapıyor.

Maksimum gücünü 3800 devirde veren araç, maksimum torkuna ise 1800 devirde ulaşıyor.

DSCN315333.jpg

Motorda common rail enjeksiyon sistemi ve değişken geometrili turbo

teknolojisi kullanılmış. 1400 bar püskürtme basıncıyla çalışan common

rail dışında APC (Accelometer Pilot Control) sistemi kullanılıyor.

Bu sistem sayesinde aynı yanma zamanında üç kez püskürtme (pilot, ana, artçıl)

yapılması verimi yükseltiyor. Motorda kullanılan elektronik vuruntu

algılayıcısı motorun çalışma gürültüsünü kontrol altında tutabiliyor.

Pilot ve ana enjeksiyon sırasında her 0.3 milisaniyede bir gürültü

düzeyini ölçen sistem gürültüde artış söz konusu olduğunda gerekli

ayarlamaları yapıyor. Bu sayede TDCi motorlarda gürültü oldukça

düşük seviyede tutulabiliyor. Ford Mondeo 2.0 TDCi'da kullanılan

motor üstten çift eksantrikli ve 16 supaplı. Motorun güç ve tork bandı

oldukça başarılı ve bu durum performansa yansıyor. 

DSCN3287.JPG

1530kg’lık Otomatik Vitese sahip bu aracı 10 saniyenin biraz üzerinde

bir zamanda(10,5) 100km hıza ulaştırabiliyorsunuz. Uzun yolculuklarda

230’lu rakamları görmeniz zor değil. Hassas çalışan ve ele iyi oturan

direksiyon sistemiyle aracı rahatlıkla kontrol edebiliyorsunuz.

1.jpg

Tüm viteslerde, aracın yüksek torkunun sizi adeta koltuğa yapıştırdığına

şahit oluyorsunuz. 100km hızdan sonra adeta aracın içinden bir Mondeo

daha çıktığını söyleyebilirim. 5 Vitesten itibaren şanzımandaki kayıplar

azaldığından, üst devirde 330Nm’lik torkun farkına daha iyi varabiliyorsunuz. 

DSCN3289.JPG

Uzun yolculuklarda üst segment 2.0 ve düşük hacimli (1.6 - 1.3) yeni tip

dizel motorlu araçların sizi hafife almaması, tam tersi birçok durumda yol

vermesi gerekiyor. Genelde siz yol verene kadar arkadakilerin sabrını

ölçebiliyorsunuz. Aracın cüsseli duruşu ve gücü sayesinde trafikte tahrik edilmiyorsunuz. 

DSCN3187.JPG

 DSCN3190.JPG

MK3 Ford Mondeo TDCI Otomatik’de, belkide en çok değineceğim

konu aracın muhteşem şanzıman sistemi. Şanzıman konusuna detaylıca

girmeden önce, piyasadaki Mondeo ile ilgili yanlış bir algı ve efsaneyi

düzeltmeye çalışacağım; Ford, 2005 ve 2007 yılları arasında Focus ve

C-Max 1.6 dizel araçlarında CVT şanzıman kullandı. CVT şanzıman ve

yüksek torklu dizel motorun evliliği sonunda oldukça olumsuz geri

bildirimlerle karşılaşıldı. Ford birçok Focus ve C-Max modelinin

şanzımanını garanti kapsamında değiştirdi. Garantisi biten ve sorun

yaşayan kullanıcılara iyi niyet garantisi adıyla şanzıman değişiminin

ücretinin yarısını karşıladı ve kesin çözüm olarak da 2007 yılından sonra

1.6 dizel araçlarda Otomatik Vites seçeneğini tamamen kaldırdı.

Burada dikkat edilmesi gereken detay, Mondeo’da kullanılan

şanzımanın yukarıda anlattığım tipte olmamasıdır.

DSCN3198.JPG

Mondeo’da  Jatco (Japanese Automatic Transmission Company) üretimi,

 "Jatco JF506E" kodlu 5 ileri yağlı sistem Tiptronik şanzıman kullanılmaktadır.

Bu kadar yüksek torka rağmen(330Nm) sorunsuz ve sarsıntısız vites geçişleri

ile adeta kendisine hayran bırakmaktadır.

DSCN3434.JPGDSCN3433.JPG

Aracı bir süre kullandıktan sonra şuna şahit oluyorsunuz; Bu şanzımanın

öğrenme yeteneği de bulunuyor. Kendini sizin kullanma tarzınıza göre ayarlıyor.

Yokuş çıkarken veya inerken akıllı davranışlarıyla sizi kendisine hayran bırakıyor.

Araç hız ve yol durumunu sürekli analiz ederek, eğim sensörlerinden gelen eğim

bilgilerini de dikkate alarak sizin gaz pedalına basma açınızı ve bunun sonucunda

motora binen yük verilerini de düşünerek uygun vitesi seçiyor. Aracın hızına ve gaz

verme tepkilerine göre bazen vitesi boşa aldığına dahi şahit olabiliyorsunuz. 

DSCN3274.JPG

5 ileri olmasına rağmen çoğu zaman sürüş tarzınıza göre iki kademeli geçişlere

şahit olabiliyorsunuz. Buda performans ve yakıt tüketimimde ekonomi olarak

size geri dönüş sağlıyor. Şanzımanı manuel konuma getirmek için vites kolu

sağ taraftaki yuvaya itiliyor. Vites büyütmek için kolu geriye çekmek, vites

küçültmek içinse ileriye itmek gerekiyor.

 

MK3 Mondeo’da kullanılan Jatco şanzımanı kısaca özetlemek gerekirse,

onu sıradan bir vites kutusundan ziyade, okuyabilen, yorumlayabilen bir

robot diye düşünmek yerinde olur.

Vites kolunu sağ tarafa çekip aracı manuel modda kullanabiliyorsunuz.

Direksiyonun üst kollarındaki metal alaşımlı F1 butonlarının tepkileri oldukça hızlı.

Spor kullanımlarda aracı Manuel modda sürmenizi öneririm.

Zira yaptığım denemelerde F1 ile kullanıldığında aracın daha seri hareket ettiğini gördüm. 

DSCN3261.JPG

Bu noktada şunu belirtmeliyim, daha önce kullandığım A4 ve Lancer modellerinde

vites D konumundaykende F1 kullanılabiliyorken, Mondeo’da Vites kolunu sağ

tarafa çekmediğiniz sürece F1 butonlarının aktif olmadığını görüyorsunuz.

Bunun nedenini kendi gözlemimle, yüksek tork sebebiyle vitesi kolunu sağ

tarafa çekerek aracı manuel moda alıştırma ve F1 butonlarının direksiyonun

arkasında değil, elinizin tam altında olması(yanlışlıkla da basabilirsiniz)düşüncesiyle yapıldığı şeklinde.

DSCN3304.JPG

Bugüne kadar tecrübe ettiğim ve hayran kaldığım şanzımanları sıralamam gerekseydi,

Jatco ilk 3 sıralamam içerisinde rahatlıkla yer alırdı.

Daha önce kullandığım 1.8 Lancer CVT aracımın şanzıman üreticisi de Jatco idi.

O sebeple ikinci kez bu şanzıman markasını teste tabi tutmuş bulunuyorum.

İlk üçteki diğerleri hangileri derseniz; Getrag, ZF ve Jatco dünyada nam yapmış,

üst segment ve spor araçlara şanzıman üretimiyle tanınan markalar ve tecrübe ettiklerim arasında ilk üçü paylaşıyorlar.

DSCN3238.JPG

Çift renk kombinasyonu kullanılan araç içinde oldukça ferah bir hava hakim.

Orta konsol ergonomik açıdan sorunsuz. İhtiyacınız olan tüm işlevlere

rahatlıkla erişebiliyorsunuz. Önde, yanlarda ve arkada görüşü kısıtlayan

herhangi bir olumsuz sütun/detay bulunmuyor. Koltuklar oldukça rahat.

Direksiyon simidi dışında araçta deformasyon ve aşınma olan bir nokta

göremedim. Konsoldaki butonlar yapıları itibariyle geçen yıllara rağmen

aşınmadan kullanılabilmişler. Direksiyon derisindeki yıpranma ve aşınmalar

sebebiyle aracı aldığım gün iyi bir yerde direksiyonu kaplattım.

DSCN3266.JPG

Sürücü tarafında elektrikli yükseklik ayarı bulunuyor. Bel desteği her iki ön

koltukta da manuel olarak ayarlanabiliyor. Koltukların yan destekleri

sayesinde virajlarda konforunuz bozulmadan yolculuk edebiliyorsunuz.

DSCN3418.JPG

Arka diz mesafesi oldukça yeterli seviyede. Koltukların kalitesi uzun

yolculuklarda rahat ve konforlu seyahatler yapmanızı sağlıyor.

DSCN3242.JPG

Tüm kapılarda saklama gözleri mevcut. Torpidosu oldukça geniş ve aydınlatmalı.

AUX girişi torpido içerisinde bulunuyor. Ayrıca tavanda tek dokunuşla açılan gözlük saklama bölümü bulunuyor. 

DSCN3299.JPG

Cam açma düğmelerinin hepsi aydınlatmalı ve tek dokunuşa sahip.

Diğer camlar için kilit sistemi mevcut. Çocuk kilitlerini kapı iç kısmından anahtar ile aktive edebiliyorsunuz. 

DSCN3228.JPG

Dikiz aynaları elektrikli ve ısıtmalı. Ayna ayarlama işlevi için kullanılan

buton Focus 1'de kullanılanla aynı.

 DSCN3331.JPG

Elektronik iklim kontrollü otomatik kliması oldukça randımanlı çalışıyor.

Aracın içinde birden fazla kişi olduğunu zamanlarda oluşan buğuyu saniyeler içinde yok edebiliyor. 

 DSCN3453.JPG

Araçta Ford’a özel başarılı bir ses sistemi kullanılmış. Tek CD alabilen

ana ünitenin MP3 okuyamamasını AUX ile telafi edebiliyorsunuz. Radyosundan

bugüne kadarki araçlarım içerisinde en net ses aldığım araç diyebilirim. 

DSCN3456.JPG

Direksiyonun sol arka kısmında Ses Sistemini kontrol edebileceğiniz kumanda bulunuyor.

DSCN3313.JPG

 Bagaj hacmi 500 litre ile sınıfına göre ideal bir büyüklüğe sahip. 

DSCN3335.JPG

 DSCN3341.JPG

Araçta 8 adet hava yastığı kullanılmış. MK3 Mondeo, Euro NCAP testlerine

katıldığı ilk üretim yılında(2002) dört yıldızla ayrılmış. 2007 yılına kadar yapılan

iyileştirmeler ve ekstra güvenlik özellikleriyle teste tekrar girilse eminim ki rahatlıkla 5 yıldızı hakedecekti.

DSCN3223.JPG

Hırsızlığa karşı çift kilitleme sistemi kullanılan araçta, kapıları merkezi kilitle

kapattıktan sonra kapatma düğmesine 3saniye içinde tekrar basmanız yetiyor.

Bunun sonunda kapılar içeriden de açılamaz hale geliyor.

Uzaktan kumanda ile tüm camlar açılıp kapatılabiliyor. Yine tüm camlarda sıkışma önleme özelliği bulunuyor.

IMAG1807.jpg

Ön tarafta sürücü ve yolcu için içi oldukça geniş bir kol dayama bulunuyor.

DSCN3391.JPG

Arkada da kol dayama mevcut.

DSCN3251.JPG

Ford’un klasikleşmiş daha önce Focus’da da tecrübe ettiğim Tam bağımsız

Süspansiyon sistemi Mondeo’da da kullanılmış. Aracın yol tutuşu gerçekten

muazzam. Virajlarda ve ani direksiyon kırmalarında araç en ufak bir kararsızlığa

düşmüyor ve çizgisinden ödün vermiyor. Araç uzun ve hızlı virajlarda adeta

ray üzerinde ilerliyormuş hissi uyandırıyor. Focus'tan alınarak geliştirilen

4 kollu arka süspansiyon sistemine entegre edilen esnek tekerlek bağlantılarının

Mondeo'nun yol tutuşunun başarısında büyük payı var.

DSCN3293.JPG

ESP olmayışı bir eksiklik sayılabilir. Aracın fabrika çıkışında 205X55X16 ölçülerinde

lastikler kullanılmış. 205 genişliğinin bu araç için tam kararında bir genişlik olduğunu

düşünüyorum, daha fazlası yakıt tüketimini arttıracaktır.

DSCN3215.JPG

Araç kasis ve çukurlarda yolcuları rahatsız etmeyen bir konfora sahip. Birçok

yol tutuş ve verdiği keyif anlamındaki test ve karşılaştırmada 1.likle çıkan Mondeo,

yol tutuşunda sektöre referans olan bir araç. 

DSCN3211.JPG

ABS ve EBD (Elektronik Fren Gücü Dağılımı) sayesinde iyi bir frenaj mesafesi

yakalanmış durumda. 100km hızla giderken yapılan panik frenlerde 39 metre

gibi iyi bir mesafede durabiliyorsunuz. Yine frenleme için araçta EBA (Acil Durum Fren Desteği)bulunuyor.

 

Aracı İstanbul’da kullanıyorum. Yol bilgisayarında tüketim ortalamam 7,2 litre olarak

görünüyor. Uzun yolculuklarda rahatlıkla 4,5 - 5 litre civarında bir tüketim değerini

yakalayabiliyorsunuz. 1,5 tonun üzerindeki  ve 330 Nm torkluk bir makinada bu değerleri

oldukça ekonomik bulduğumu rahatlıkla söyleyebilirim. Aracın yakıt deposu 58 litreden

oluşuyor. Yakıt anlamında tek dezavantajı, tüketimdeki ekonomiklik sebebiyle çok yol yapıyor olmanız.

DSCN3412.JPG

Genel değerlendirme olarak Şunu belirtmeliyim ki, Ford Mondeo TDCI çok narin

bir araç değil. Tam tersi kötü yol şartlarında dahi rahatlıkla kullanılabilecek bir

alt yapıya sahip. Maalesef ki kullanıcıya verdiği bu sağlamlık hissi sebebiyle piyasada

titiz ve temiz kullanılmış Mondeo bulmak oldukça zor.

DSCN3415.JPG

Mondeo TDCi, fiyat/performans anlamında aldığı rakamı sonuna kadar

hak edecek bir araç. Model yılı itibariyle üçüncü dilime düştüğünden vergide

avantaj da sağlıyor. Piyasada 2005 yılından itibaren makyajlı kasası mevcut.

Temiz otomatik araçların piyasası 26-29 bin TL aralığına oturmuş durumda.

IMAG1805.jpg

100.000km'nin altında ikinci el dizel bir Mondeo bulmak hayal diyebiliriz.

Aracın herhangi bir kronik arızası bulunmuyor. Yedek parça ve servis sorunu

yaşamıyorsunuz. Periyodik bakımları her 15.000km’de bir yaptırmak gerekiyor.

Triger sistemi zincirli.

Güvenli, konforlu, iyi bir yol tutuşu ve trafikte yol verenden ziyade yol alan olmak

ve tüm bunları ekonomik bir bütçe ile yapmak isteyenlerin ilk tercihi olması için tavsiye edebileceğim bir araç.

 

 

  • Beğen 33
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

:bravo:  :bravo:  :bravo:

Mükemmel, anlatım, elinize sağlık.

Bakım aralığı 10.000 km diye biliyorum, en azından biz 10.000km/1 yıl kuralına göre uyguluyoruz.

Yorum bağlantısı
Konuralp Aracı

Öncelikle hayırlı uğurlu olsun, aracınız çok temiz ve diri görünüyor (sanki sıfır gibi) :nazar:.

Testiniz ve anlatımınız da otomobil dergilerini aratmıyor. :bravo: :bravo:

Kazasız belasız kullanın inşallah.

Yorum bağlantısı
Erhan Tayar

 Güzel temennileriniz için ben Teşekkür ederim ;)

 

Süper, elinize, dilinize, emeğinize sağlık. Yeni çalışmalarınızı şimdiden merak ettim.

Diğer incelemelerime imzamdaki linkten ulaşabilirsiniz...

Yorum bağlantısı
Erhan Tayar

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-2005-mondeo-kusursuzzz-163689117/detay

bu ilandaki araçtaki vitesle sizin aracınızın vitesleri farklı bunlar neden farklı yane özellikleri nesi farklı?merak ettiğim için soruyoırum

teşekkürler

Benzinli ve Dizel araçlarda farklı vites topuzları kullanılıyor.

Sizin verdiğiniz linkteki araç Benzinli olduğu için vites topuzu farklı...

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Erhan bey elinize sağlık. Çok güzel bir çalışma olmuş.

 

 

Not: Profilimizde yüzümüzün göründüğü bir fotoğraf olmalı.


http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-2005-mondeo-kusursuzzz-163689117/detay

bu ilandaki araçtaki vitesle sizin aracınızın vitesleri farklı bunlar neden farklı yane özellikleri nesi farklı?merak ettiğim için soruyoırum

teşekkürler

Serkan bey Erhan beyin aracı dizel otomatik (jatco)  sizin ilandaki araç benzinli otomatik (4 ileri klasik).

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan

Erhan bey elinize sağlık. Çok güzel bir çalışma olmuş.

 

 

Not: Profilimizde yüzümüzün göründüğü bir fotoğraf olmalı.

Serkan bey Erhan beyin aracı dizel otomatik (jatco)  sizin ilandaki araç benzinli otomatik (4 ileri klasik).

fark ondan kaynaklıyor ozaman şimdi anladım abi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

:tap2:

Beğendiğiniz ses sistemini sony tip sistemi ile değiştirirseniz muhtemelen hayran kalırsınız ;)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Mesleğinizi çok güzel icra ettiğinizi araç hakkındaki ifadelerinizden anlamak için alim olmaya gerek yok. Güzel bir yazı olmuş...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Oktay Temiz

Bundan daha  güzel bir anlatım olamazdı dilinize yüreğinize sağlık.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

:tap2:

Beğendiğiniz ses sistemini sony tip sistemi ile değiştirirseniz muhtemelen hayran kalırsınız ;)

 

 

Üzerindeki cihaz da yabana atılır bir cihaz değil... Hoparlörlerle tam uyumlu olduğundan harikalar yaratıyor, Sony bir tık önde ama bu cihazda çok iyidir aslında..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Üzerindeki cihaz da yabana atılır bir cihaz değil... Hoparlörlerle tam uyumlu olduğundan harikalar yaratıyor, Sony bir tık önde ama bu cihazda çok iyidir aslında..

Ford'un ses sistemini daha bir çok marka hala sunamıyor. Gayet yeterli ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Samet Düzgün

Çok güzel bir anlatım olmuş, Jatco Şanzımanı merak ediyordum, teşekkürler...

Aracınız da çok güzel ve diri maşallah :nazar:

Yorum bağlantısı
ozkanzorlu

Hayırlı olsun. Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin. Gerçekten çok güzel bir anlatım. Ayrıca Jatco candır, gerisi heyecandır :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...