İçeriğe Yönlendir

Vw Polo 1.2 Dizel Trend Ozellikleri


Murat Yalçın

Recommended Posts

Murat Yalçın

Arkadaslar  Selamlar ,

 

Yeni aracımız  geldi 1.2 Dizel Trend Polo ,  bu  alette  ABS   dısında  hic birşey yok sanırım , donanım özelliklerini bilen  veya kullanan arkadaşlar var mı ?

 

Araç  benzinliden sonra çok  ölü geldi bana ,  gaz tepkilerine  alışmaya çalışıyorum   ,  1500dd   motor çok hantal  geldi  bana 2000 dd üzeri  toparlıyor ...

 

Bu aracı nasıl  kullanmalı ben  benzinlide  2500 dd  vites  değiştiriyordum  cok verimli oluyordu:)

Yorum bağlantısı
Eray Alicikoğlu

piyasadaki en ekonomik araçtır bunlar tartışmasız siz 1.2 tdi dan performans bekliyorsanız yanlış seçim yaptınız 1.6 tdi alacaktınız hem canavar gibi hem de ekonomik donanım olarak gerçekten boş bir araç siz dolduracaksınız artık bana göre 1.2 tdi=1.4 tdci  gaz tepkisi gidiş vs. ancak yakıt daha ekonomik 2000 devir olayına da takılmayın bence çünkü 2.0 altı bütün dizeller 2000 devirden sonra toparlanır  vitesleri düz yolda 2.5 devir gibi yokuşta falan 3 devire kadar çıkarıp atabilirsiniz 

Yorum bağlantısı
Murat Yalçın

piyasadaki en ekonomik araçtır bunlar tartışmasız siz 1.2 tdi dan performans bekliyorsanız yanlış seçim yaptınız 1.6 tdi alacaktınız hem canavar gibi hem de ekonomik donanım olarak gerçekten boş bir araç siz dolduracaksınız artık bana göre 1.2 tdi=1.4 tdci  gaz tepkisi gidiş vs. ancak yakıt daha ekonomik 2000 devir olayına da takılmayın bence çünkü 2.0 altı bütün dizeller 2000 devirden sonra toparlanır  vitesleri düz yolda 2.5 devir gibi yokuşta falan 3 devire kadar çıkarıp atabilirsiniz 

 

Hocam   selamlar , ben  benzinlide de  dediginiz   sekilde  25000 /  3000  dd  da  vites  degiştiriyordum , o zaman bu araba ile  2000  dd  altına  dusmemek lazım  sanırım :)   arac kiralık arac  uzun süreli  kiralandı ekonomik  ve sınıfına  göre  daha  kaliteli olsun diye , önceki araçda  1.2 benzinli corsa  idi o a aynı şekilde  en boş modeliydi  sanırım alışkanlkla alakalı biraz  kullandıktan  sonra alışıcaz  tepkilerine.

Yorum bağlantısı
Eray Alicikoğlu

Hocam   selamlar , ben  benzinlide de  dediginiz   sekilde  25000 /  3000  dd  da  vites  degiştiriyordum , o zaman bu araba ile  2000  dd  altına  dusmemek lazım  sanırım :)   arac kiralık arac  uzun süreli  kiralandı ekonomik  ve sınıfına  göre  daha  kaliteli olsun diye , önceki araçda  1.2 benzinli corsa  idi o a aynı şekilde  en boş modeliydi  sanırım alışkanlkla alakalı biraz  kullandıktan  sonra alışıcaz  tepkilerine.

aynen alışırsınız benzinli 1.2 corsadan sonra daha iyi gelir size en azından torku yüksek rampada ara hızlanmada bayılmaz  ;)

Yorum bağlantısı
Murat Yalçın

peki normalde dizel arac nasil kullanilmami yuksek devir ? dusuk devir ? aletin bir tork grafigi varmI acaba max torku kac bin dd uretiyor belkide buna gore kullanmak gerekli ;)

Yorum bağlantısı
Eray Alicikoğlu

peki normalde dizel arac nasil kullanilmami yuksek devir ? dusuk devir ? aletin bir tork grafigi varmI acaba max torku kac bin dd uretiyor belkide buna gore kullanmak gerekli ;)

tabiki de var yüksek devir sürekli kullanılmaz turbo araçlar çok düşük devir de pek sağlıklı olmuyor sizin için en güzel devir aralığı 1700-3500 bu aralıkta kullanın bence ve en önemlisi  ayağı gazdan çekip ani gaza asılmayın ilk çalıştırmada mutlaka 1 dk bekleyin turbo vs yağlansın motor ısınana kadar düşük devirde kullanın turbo ömrü açısından ve uzun süreli sabit hızla gittikten sonra da stop etmeden önce 1-2 dk bekleyin turbo dinlensin

 otobana çıkarsınız 200 le gidersiniz yine sıkıntı olmaz bu araçlarla 4000-4200 devir arası yapar bu hızı en sevdiğim özellikleri bu 1.6 tdi leri çok hoşuma gidiyo 260 çevirebilen vites oranı var uzun yolda asla bağırmıyor 

Yorum bağlantısı
Murat Yalçın

tabiki de var yüksek devir sürekli kullanılmaz turbo araçlar çok düşük devir de pek sağlıklı olmuyor sizin için en güzel devir aralığı 1700-3500 bu aralıkta kullanın bence ve en önemlisi  ayağı gazdan çekip ani gaza asılmayın ilk çalıştırmada mutlaka 1 dk bekleyin turbo vs yağlansın motor ısınana kadar düşük devirde kullanın turbo ömrü açısından ve uzun süreli sabit hızla gittikten sonra da stop etmeden önce 1-2 dk bekleyin turbo dinlensin

 otobana çıkarsınız 200 le gidersiniz yine sıkıntı olmaz bu araçlarla 4000-4200 devir arası yapar bu hızı en sevdiğim özellikleri bu 1.6 tdi leri çok hoşuma gidiyo 260 çevirebilen vites oranı var uzun yolda asla bağırmıyor 

Evet  hocam bende  dikkat  ettim  düşük  devir  de  biraz şanzıman  uğultusu vardı  fakat  yuksek devirde  2000 dd ve üzeri  bu ugultu kaybodu , birde  düşük devir  çevirmek   yani  1500  civari  sürekli  bu araçlarda  Dizel Partikül  Filtresinin kurum bağlamasına  sebep oluyor  sanırım  hatta bu kurumları yakmak için  yuksek  vites ve  hızda  bir  muddet  yol almak  gerekiyor  diye  aklımda  kalmış :)  yanlışsam düzeltin lütfen  :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Selahattin Topçu
(düzenlendi)

:bravo:

tarihinde Selahattin Topçu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Eray Alicikoğlu

Evet  hocam bende  dikkat  ettim  düşük  devir  de  biraz şanzıman  uğultusu vardı  fakat  yuksek devirde  2000 dd ve üzeri  bu ugultu kaybodu , birde  düşük devir  çevirmek   yani  1500  civari  sürekli  bu araçlarda  Dizel Partikül  Filtresinin kurum bağlamasına  sebep oluyor  sanırım  hatta bu kurumları yakmak için  yuksek  vites ve  hızda  bir  muddet  yol almak  gerekiyor  diye  aklımda  kalmış :)  yanlışsam düzeltin lütfen  :rolleyes:

aynen öyle arada bir 3000 devirde kullanın diyolar sabit hızda aracı ki boşaltsın diye zamanla bütünleşirsiniz zaten araçla    ;)

Yorum bağlantısı
Murat Yalçın

Bir üst vitese geçtiğinizde devir 2000 olacak şekilde ayarlarsanız hem yeterli performans hemde ekonomik bir sürüş elde etmiş olursunuz

 

hmm  o zaman  bu 3000  dd   vites  değiştirmek  demek  kabaca :)    ortalama  1000 dd  kayıp oluyor   çünkü bir üst  vitese  geçerken  ;)

Polo  1.2  Trend de  yol bilgisayarı yok sanırrım  sadece  toplam KM yi  gösterip  birde  TRIP  seçeneği var ,peki  follow my vay  diye  bir özellik vardı kapıları kumanda dan  kapadığınızda yada  açtığınızda  farlar otomatik  yanıyordu  5-10 sn sonra otomatik kapanıyordu , bu özellik var mı acaba ?

Yorum bağlantısı
Necati Dur

Var ancak vag kablosuyla kodlama yapılması gerekiyor. Aynı şekilde bu şekilde yol bilgisayarıda aktif olabiliyor. Ancak kalan menzil, anlık yakıt tüketimi gibi verilere geçiş yapabilmek için silecek kolunun değişmesi gerekiyor

Yorum bağlantısı
Murat Yalçın

Var ancak vag kablosuyla kodlama yapılması gerekiyor. Aynı şekilde bu şekilde yol bilgisayarıda aktif olabiliyor. Ancak kalan menzil, anlık yakıt tüketimi gibi verilere geçiş yapabilmek için silecek kolunun değişmesi gerekiyor

 

alaalla   neden bu kadar   dertli anlamadım , silecek  kolunun  değişmesi , kodlama  vs ... Opel de  aktif  hale  getirmek için basit bir kombinasyon sonrasında secenekler arasında  ON - OFF  yapmak  gerekyordu örnegin farların  yanması ,  kontak anahtarından sonra teybim kapanması veya  acık kalması  vs vs , ben  şu halde  sadece  çok basit  yakıt ve   km görücem o zaman   başka birşey görmem ve opeldekine  benzer  aktif  pasif yapmam  mümkün değil ? 

Yorum bağlantısı
Necati Dur

Vw'de daha basit ve fazla özellikleri açmak mümkün. Kablo 50 lira civarına alınabiliyor. Yol bilgisayarını kol olmodan açabiliyorsunuz. Ama veriler arasında geçiş yapmak için silecek kolundaki tuş olmadığından sadece bir veriyi görebilirsiniz. Mesela vag kablosu yardımıyla otoban sinyalini 3'ten 5'e bir tıklamayla sahip olabilirsiniz

Yorum bağlantısı
Murat Yalçın

Vw'de daha basit ve fazla özellikleri açmak mümkün. Kablo 50 lira civarına alınabiliyor. Yol bilgisayarını kol olmodan açabiliyorsunuz. Ama veriler arasında geçiş yapmak için silecek kolundaki tuş olmadığından sadece bir veriyi görebilirsiniz. Mesela vag kablosu yardımıyla otoban sinyalini 3'ten 5'e bir tıklamayla sahip olabilirsiniz

Necati  hocam   sadece   kablo yeterli   degildir  herhalde  değil mi ?  Birde  doğru  yazılımı kullanmak  gerekir,  peki  doğru yazılımı  nerden bulucaz ?  Birde   Otoban sinyali  derken  tam  olarak  neyi  kast ettiğinizi anlamadım ben  :blush:  3 den 5 e cıkarmak için. Bu yazılımı ve  aracın açılabilir  özelliklerini  gösteren doküman falan bulmak lazım aslında en güzeli.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Sürekli 3000 devirde vites değiştirilirse ekonomikliği kalmaz. Ne anlamadım ben o zaman dizelden.

Yorum bağlantısı
Murat Yalçın

bu aslinda birazda ayaginizi debriyajdan cekis suresiyle alaki bir durum eger hizli cekerseniz tabi 1000 dd kayip olmaz daha az olacaktir ... arac su an zaten sanki tum parcalari birbirine alisiyor modda km si dusuk oldugundan

ben biraz dikkatli nazik kullaniyorum rodaj suresindeyiz malum :)

Yorum bağlantısı
Murat Yalçın

Bu aracı 4. vites  1500 dd  da kullanmak  zararlımıdır  arkadaşlar ? Birde  bu araç  bluemotion gibi   3  silindir mi  4 mü acaba  merak ettim  :)

 

Tşklr,

Yorum bağlantısı
Necati Dur

Necati  hocam   sadece   kablo yeterli   degildir  herhalde  değil mi ?  Birde  doğru  yazılımı kullanmak  gerekir,  peki  doğru yazılımı  nerden bulucaz ?  Birde   Otoban sinyali  derken  tam  olarak  neyi  kast ettiğinizi anlamadım ben  :blush:  3 den 5 e cıkarmak için. Bu yazılımı ve  aracın açılabilir  özelliklerini  gösteren doküman falan bulmak lazım aslında en güzeli.

Sinyale dokunduğunda Ford'da olduğu gibi VW'lerde 3 kez sinyal verir ve durur. Bu bazen yetersiz gibi duruyor ya ondan demiştim. Bunu siz 3 kezden 5 keze çıkarabiliyorsun. Tabiki kablonun yanında yazılımıda mevcut. Vag .com kodlama diye arattığınızda nasıl olacağı ve kodlamalar hakkında birçok bilgi mevcut. Benim henüz kablom yok ama yakın zamanda olacak

Yorum bağlantısı
Murat Yalçın

Sinyale dokunduğunda Ford'da olduğu gibi VW'lerde 3 kez sinyal verir ve durur. Bu bazen yetersiz gibi duruyor ya ondan demiştim. Bunu siz 3 kezden 5 keze çıkarabiliyorsun. Tabiki kablonun yanında yazılımıda mevcut. Vag .com kodlama diye arattığınızda nasıl olacağı ve kodlamalar hakkında birçok bilgi mevcut. Benim henüz kablom yok ama yakın zamanda olacak

Hocam   vag kablosuna baktım  birazda  bu  kabloda  motor  ile  ilgili de  değişiklikler  yapılabiliyor sanırım bilmedigimiz  şeyleri  kurcalamamak lazım yada  özellikler için bir  guide  lazım  sanırım :)

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bu aracı 4. vites 1500 dd da kullanmak zararlımıdır arkadaşlar ? Birde bu araç bluemotion gibi 3 silindir mi 4 mü acaba merak ettim :)

Tşklr,

Aracınız 3 silindir. Düz yolda 1500 devir ile rahatça gider. Fakat hızlanmak için vites düşürün.
Yorum bağlantısı
Murat Yalçın

1.2 Polo  TDI   sahibi olan  arkadaşlar  , ses  sistemini nasıl  buldunuz aracın ? Ben çok iyi bulmadım  yada ayarlarını yapmam lazım 

ses  sanki mono ymuş gibi BAS   cok  fazla ve net değil gibi  geldi  kolonlordan mı acaba ?  Sanırım sadece  ön  kapı larda  var  arkada   kolon yok ...

Yorum bağlantısı
Murat Yalçın

Sinyale dokunduğunda Ford'da olduğu gibi VW'lerde 3 kez sinyal verir ve durur. Bu bazen yetersiz gibi duruyor ya ondan demiştim. Bunu siz 3 kezden 5 keze çıkarabiliyorsun. Tabiki kablonun yanında yazılımıda mevcut. Vag .com kodlama diye arattığınızda nasıl olacağı ve kodlamalar hakkında birçok bilgi mevcut. Benim henüz kablom yok ama yakın zamanda olacak

 

Necati Bey Selamlar ,  ben aracımda  Vag  kablosu  ile ben  aracımda  hangi opsiyonları açabileceğimi  nerden bulabilirim ? Mesela  geri  vitese  takınca   sağ aynanın   acısını yer e   eğmesi ,  vb özellikleri  açabilirmiyim  ?

Yorum bağlantısı
Murat Yalçın

O donanım yok bildiğim kadarıyla. Olsaydı yapılırdı

 

o zaman geriye  şu  kapıları açıp kapadıgımızdaki  far ların yanma  olayı kaldı belki birde  gösterlerin kontak açıldıgında sonuna  kadar  gidip  gelmesi gibi  birşey var sanırım, bunun  dışında  birşey olmayabilir

Yorum bağlantısı
Necati Dur

VW ve polo forumlarında bayağı bir bilgi mevcut. RCD 210'un ekranında hız olabiliyormuş

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...