İçeriğe Yönlendir

Kuga Için Direct Liquimax Sistemi


Cemal Cangöner

Recommended Posts

Serhat Çerçi

Mondeo 2.0 ecoboost diyoruz ama linklerdeki takilabilenlerin listesinde yok ki... 1.6 ecoboost var sadece.

Yorum bağlantısı

Mondeo 2.0 ecoboost diyoruz ama linklerdeki takilabilenlerin listesinde yok ki... 1.6 ecoboost var sadece.

Belki vialle'de vardir.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

Belki vialle'de vardir.

Saygilarimla.

Belki de, sormak gerek ama en son iki hafta önce Prins yetkilileri ile görüşmüştüm, yıl sonuna doğru çıkacak ecoboost motorlara uyumlu kit, henüz tamamlanmadı hala çalışmalar devam ediyor demişlerdi; şimdi ise kit takılmış bir Kuga sahibi üyemiz var aramızda. Firmanın nasıl bir iletişim ağı var anlamadım. Merak ettim sorduğum yere tekrar soracağım, gene yıl sonunu işaret edecekler mi :) Gerçi bunlar teferruat, aslolan 2.0 ecoboost' a uyumlu kitin olup olmaması: )

Yorum bağlantısı

Bu kitlerin pahali olmasi, bayilerinin de yaygin olmamasi sonucunu doguruyor. Bu bayilerin de uyumluluk konusunda daha yetkin cevaplar vermesi gerekirken; dogru bilgilendirme yapamamalari da belki de bu tarz kitlerin pazarini daraltan bir etkiye neden oluyor. Kit pahali, bayi doyurucu cevap vermeyince tuketici risk almadan klasik yontemlerle islem yaptiriyor.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

3 yıldır fiyatlar inecek diye bekliyoruz. 4000 Liradan girdi piyasaya şimdi 6000 Lira. Hayırlı olsun. Aracınızı benzinsiz bırskmayın. Bazen sabahları soğuk motorda lpg ile çalışmamazlık edebiliyor. Marj süresi 2-3 sn uzuyor.

Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner

Merhaba Arkadaşlar.

 

Hafta sonu Prins Direct Liqui max sistemini kullandım.

Cuma akşamı şehir içi dur-kalk bir trafikte yaklaşık 25 km. Şehir dışında konvoy halinde bir trafikte 50 km kullandım. Daha sonra kısa mesafeli ve 30 km ortalamayı geçmeyen hızlarda 30 km. kadar kullandım. Bu sabah trafik boştu ve 120- 160 km hızlarda 75 km daha yol yaptım. Son olarak 5 km daha dur-kalk yol yaparak benzinciye ulaştım.

İlk dolum yaptığım pompadan dolum yaptırdım  66 TL yakıt aldı. Kat ettiğim toplam mesafe 186 km.  LPG fiyatı 2.58 TL

Sonuç= 35,5 TL/100 km :)

 

Bu sonuç benim için oldukça tatminkar. Sistemi taktırmadan önce yaptığım hesaplarla tam olarak uyuşuyor.

Aracı kesinlikle yakıt tasarrufu yapacak şekilde kullanmadığım halde bu sonucu aldım. Tasarrufu göz önüne alıp sakin kullanırsam 30 TL/100 km değerlerini yakalarım.

 

Sizlere resim yüklemek için uğraştım - ancak problem var sanırım. Resimleri yükleyemedim. Dileyen arkadaşlara mail olarak gönderebilirim. Benim yerime o arkadaşlar yükleyebilirler.

 

Araç henüz 2.500 km bile olmadı. İlerleyen günlerde (5000 - 6000 km ) den sonra yeniden ölçüm yapıp sonuçları bildireceğim.

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Buyrun fotoğraflar, Cemal bey'den aldığım.

 

IMG_0223.jpg

 

IMG_0224.jpg

 

IMG_0225.jpg

 

IMG_0226.jpg

 

IMG_0227.jpg

 

IMG_0228.jpg

 

IMG_0229.jpg
 

IMG_0230.jpg

 

IMG_0231.jpg

 

IMG_0232.jpg

 

IMG_0233.jpg

 

IMG_0234.jpg
 

IMG_0235.jpg

 

IMG_0236.jpg

IMG_0237.jpg

 

IMG_0238.jpg

 

IMG_0239.jpg

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

lpg beyni bizimkine benziyor :p

 

 

Furkan abi bu kiti mercedeste niye sorguluyorsun? bunun özelliği direkt enjeksiyonlu araçlarda uyumu. sen c32 amg yi al prins vsi takarız çiçek gibi olur hemde yarı parasına :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bugün LPG kitini sipariş verdim. Yarın montaj yapılacak. İmkanlar ölçüsünde resimleri ve bilgileri sizlerle paylaşırım.

Yurt dışı forumlarda incelediğime göre araca özel olarak kit geliyor. Araçta hiçbir yere delik delmeden aracın orijinal bağlantı noktalarına montaj yapılıyor.

Enjektör takmak için manifold delinmiyor. Aracın kendi enjektörleri kullanılıyor. Sıralı sistemlerdeki gibi önce benzinle çalışıp LPG ye geçmiyor. Doğrudan LPG ile start alıyor. Yakıt dolum valfi (kuga için) benzin dolum kapağının altına monte edilebiliyor. Böylece aynı kapağın altında hem benzin hem LPG dolum ağzı olacak.

Yakıt tankı 58 litre, %80 doluluk oranıyla 46 litre yakıt alabiliyor. Kullanılabilir durumda yaklaşık 40 litre LPG olacak. Bu yakıtla da umarım 300 - 350 km yol yapar.

Şu an aracın şehir içi tüketimi 11 Lt civarında. LPG fiyatlarına baktığımda Yaklaşık %40 tasarruf söz konusu. O zaman da aracı keyifle kullanırım.

Sistemin fiyatı 6.000 TL.

 

40 bin km (15 kuruş km de tasarruf etseniz) amorti edecek.  Ben olsam biraz dikkatli kullanır biraz da vergi vermenin gücü ile dayanırdım benzinde. Aracınız çok güzel. 6000 TL ye basit bir araç alıp saçma yerlere onunla giderek de tasarruf edebilirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Güle güle kullanın. Bu kmdeki garantili sıfır araç için yayginlasmamis sistem iyi cesaret ama arkasında prins kalitesi olunca güven oluşuyor. Dilerim sıkıntısız güzel günlerde kullanirsiniz.

Yorum bağlantısı

Merhaba Arkadaşlar.

Hafta sonu Prins Direct Liqui max sistemini kullandım.

Cuma akşamı şehir içi dur-kalk bir trafikte yaklaşık 25 km. Şehir dışında konvoy halinde bir trafikte 50 km kullandım. Daha sonra kısa mesafeli ve 30 km ortalamayı geçmeyen hızlarda 30 km. kadar kullandım. Bu sabah trafik boştu ve 120- 160 km hızlarda 75 km daha yol yaptım. Son olarak 5 km daha dur-kalk yol yaparak benzinciye ulaştım.

İlk dolum yaptığım pompadan dolum yaptırdım 66 TL yakıt aldı. Kat ettiğim toplam mesafe 186 km. LPG fiyatı 2.58 TL

Sonuç= 35,5 TL/100 km :)

Bu sonuç benim için oldukça tatminkar. Sistemi taktırmadan önce yaptığım hesaplarla tam olarak uyuşuyor.

Aracı kesinlikle yakıt tasarrufu yapacak şekilde kullanmadığım halde bu sonucu aldım. Tasarrufu göz önüne alıp sakin kullanırsam 30 TL/100 km değerlerini yakalarım.

Sizlere resim yüklemek için uğraştım - ancak problem var sanırım. Resimleri yükleyemedim. Dileyen arkadaşlara mail olarak gönderebilirim. Benim yerime o arkadaşlar yükleyebilirler.

Araç henüz 2.500 km bile olmadı. İlerleyen günlerde (5000 - 6000 km ) den sonra yeniden ölçüm yapıp sonuçları bildireceğim.

Hesap yapmak için çok yeterli nesafe ve kullanım şartları oluşmamış bence. Ancak daha önce dediğim gibi bu kitin en büyük iddiası; araç ne kadar benzin yakıyorsa, lpg tüketimi de aynı şekilde oluyor. Buradan yola çıkarak aracınız aynı şekilde bir trafikte yaklaşık 14lt benzin yakar mıydı? Yaklaşık lpg tüketiminiz bu civarda olmuş. Eğer 11lt benzin tüketiyorsanız geçmişte, aracın lpg tüketimi benzinliye göre fazla yorumu yapacağım.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Hayırlı olsun.

 

Bu sistemi klasik emme manifoldu olan araçlarda kullansak verim artar sanırım. Tabii manifoldu delip, yanma odasına direk püskürtmek gerek :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Hayırlı olsun.

 

Bu sistemi klasik emme manifoldu olan araçlarda kullansak verim artar sanırım. Tabii manifoldu delip, yanma odasına direk püskürtmek gerek :)

enjeksiyon yok ki :D bildiğin kara düzen karbratörlünün yüksek basınçlısı olur öyle bir durumda :D

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Ülkemizde satılan vede kullanılan benzinli araçların hiçbiri bu yakıta uygun yapıya sahip olmamalarına rağmen bazı araçların motor yapısı çok daha dayanıklı bazılarıda çok daha az dayanıklılar. Keşke en azından ülkemizdeki üretici firmalar bunu göz önüne alarak uygun yapıda motor üreterek tüketicilerin kullanımına sunsalar. Bir tek Honda civi bunu uyguluyor ama onuda oturup inceleseniz nerdeyse 4,000 tl farka mal oluyor.

Umarım bu motorun yapısı uzun vadede sorun çıkartmaz :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

honda civic işi de biraz karışık abi. teoride lpgli versiyonun üst kapağı güçlendirilmiş diyor :) geri kalan ekipman brc. aynı kiti brc bayisinde 2000den aşağı takıyorlar.


ford avrupada da benzer bir şekilde motor üst kapakta değişiklik yapılarak lpgli modeller fabrikasyon satılıyordu. hatta ford parça kataloğunda yine brc ekipmanlarını görmüştüm. tek fark düz durateclerde 2.0 motor için görmüştüm.

 

tamamen fabrika ford üretimi montajlı olan modelde 1.8 zetec idi. focus I de ve connect de var gözüküyordu


uyumsuz denemeyecek araç motorları ise yeni teknoloji motorlarda üst kapağı alaşımındaki farklarla ortaya çıkıyor. genelde magnezyum alaşımlı motorlarda erken sorunlar başlıyor :D

 

eskinin taunuslarına vs çelik sübab zımbırtısı takarlarmış o hesap :D

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

enjeksiyon yok ki :D bildiğin kara düzen karbratörlünün yüksek basınçlısı olur öyle bir durumda :D

Karbüratör harici her araçta enjektör var püskürtme için. Klasik olanlarda 4-5 bar yeni nesiller 200 bar. Aynı basıncı yanma odasına göndererek verim alırım lpg ile. Az yakıt yüksek verim :)
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Dizel Kuga nın fiyatını adam gibi yapsalarda gazla falan uğraşmasanız diyeceğim ama 2.0 tdci 137 milyar (ve bu fiyatı hayatta haketmiyorken) 89 kaada titanyum ecoboost olunca mecburan gazla tüple falan uğraşıyorsunuz demek zorunda kalıyorum ...

 

Hayırlı olsun aracınız bu arada :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner

Merhaba Arkadaşlar.

 

Öncelikle iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.

 

  • Kuga için LPG uygulaması henüz denenmemiş bir sistem. Araştırdığıma göre benim aracım Türkiye'de 4. araç. Diğer araçlar 0 mı yüksek kilometrede mi öğrenemedim. Ancak bu sistemi denemek gerekiyordu :) . Ben de denemeye karar verdim.
  • Benzin kullanımıyla da Kuga çok hoşuma giden bir araç. Yaklaşık 2000 km benzinle kullandım. Yakıt sarfiyatı 12 Lt nin altına düşmedi. Aracı ekonomik olarak kullanmayı, gaza basmamayı hiç denemedim bile. Önceki aracım 1.3 dizel Astra J 22TL/100 km sarfiyatındaydı. Ancak yeteri performansa sahip değildi.
  • Prins'in Direct Liqui Max sistemini internet ortamında araştırdım. Mantıklı geldiği için araca uygulattım.
  • Bazı arkadaşların dediği gibi dizel araç çok daha ekonomik. Ancak fiyatlarına baktığımda asla kendini amorti etmiyor. Dizel Kuga 2000 motora sahip olduğu için yakıt sarfiyatı 8-9 litrenin altına düşmez. Hele hele aracı performanslı kullanmaya kalkarsak yakıt sarfiyatı daha da artabilir. Dizel aracın bakım maliyetleri ve arıza anında tamir maliyetleri de oldukça yüksek.
  • LPG li kullanımda şu anda araç 14 Litre/100 km yakıyor. Önceden de belirttiğim gibi 5-6 bin km den sonra değişik kullanım koşullarına göre ölçüm yapacağım.
  • Aracın motor ve elektrik aksamının garanti dışı kalmasını çok önemsemedim. Bu konuda haklılar bence. Aracın orijinal yapısına müdahale edildi.
  • Araştırmalarıma göre LPG ile çalışan araçlarda kayda değer bir arızaya rastlamadım. Arıza yapan araçlar genelde karbüratörlü, eski teknolojiyle çalışan, motor ömürleri kısa ve ustanın el maharetiyle ayarları yapılan araçlar.
  • Kuga da LPG kontrolü aracın kendi işlemcisiyle yapılıyor. Sadece yakıt besleme sistemi değiştirilmiş. Enjektörlerden benzin yerine - LPG püskürtülüyor. Montaj tamamlandığında gaz dolumu yapıldı ve araç hiçbir ayar yapılmadan sorunsuz olarak çalıştı.

Sonuç olarak:LPG konusunda çok değişik görüşler var elbette. Herkes kendine göre haklı olabilir. LPG sistemi mükemmeldir - iyidir diye bir iddiam zaten yok. Ben burada deneyimlerimi paylaştım.

Sistem herhangi bir olumsuzluk yaratmazsa 35 TL/100 km sarfiyatla otomatik, akıllı 4 çeker sisteme sahip bir araçla keyif yapacağım :) 

Araç bedeli + LPG sistemine ödediğim bedelle bu özelliklere sahip alternatif bir araç maalesef yok.

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

lpg beyni bizimkine benziyor :p

Furkan abi bu kiti mercedeste niye sorguluyorsun? bunun özelliği direkt enjeksiyonlu araçlarda uyumu. sen c32 amg yi al prins vsi takarız çiçek gibi olur hemde yarı parasına :D

Mustafa motoru delip biçmeden, ayrı bir ECU ve enjektör takımı ile uğraşmadan, ayar kalibrasyon derdi olmadan benzin ile aynı tüketim litresine sahip böyle bir sistem istediğim için sordum.

Bu arada C32 Amg ne zaman denk gelir bilemem :)

Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

Dizel Kuga nın fiyatını adam gibi yapsalarda gazla falan uğraşmasanız diyeceğim ama 2.0 tdci 137 milyar (ve bu fiyatı hayatta haketmiyorken) 89 kaada titanyum ecoboost olunca mecburan gazla tüple falan uğraşıyorsunuz demek zorunda kalıyorum ...

 

 

 

  Vergi sistemimiz sağolsun... O 137'nin nerdeyse yarısı vergi ...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

Araç bedeli + LPG sistemine ödediğim bedelle bu özelliklere sahip alternatif bir araç maalesef yok.

 

  Cemal Bey bu işte bir anlamda öncü oldunuz, ben dizel 2.0 tdci Mondeo kullanıcısı olmama rağmen Ecoboost motorlara lpg montajını takip ediyorum. Normalde araçta hep orijinal yakıt kullanılmasından yanayım ; fakat bu sistemin alternatif yakıtı orijinalleştiren bir sistem olması ve araca özgün olması, en çok da ecu kalibrasyon vs derdi olmaması dikkat çekici. Açıkçası  2.0 ecoboost Mondeo selective, direct liquimax ile çok daha çekici gelmeye başladı...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner

Cemal Bey bu işte bir anlamda öncü oldunuz, ben dizel 2.0 tdci Mondeo kullanıcısı olmama rağmen Ecoboost motorlara lpg montajını takip ediyorum. Normalde araçta hep orijinal yakıt kullanılmasından yanayım ; fakat bu sistemin alternatif yakıtı orijinalleştiren bir sistem olması ve araca özgün olması, en çok da ecu kalibrasyon vs derdi olmaması dikkat çekici. Açıkçası  2.0 ecoboost Mondeo selective, direct liquimax ile çok daha çekici gelmeye başladı...

Serhat Bey,

Merhaba. Yıllardır ekonomi uğruna dizel motorların gürültüsüne ve yüksek vergilerine katlanmak zorunda kaldık. Yüksek bakım maliyetleri de cabası. Şansım varmış ki kullandığım dizel araçlar yeniydi ve arıza çıkartmadı.

Bence bu sistem pahalı dizel egemenliğine karşı bir alternatif oldu. Fısıltı sessizliğinde çalışan bir motorla seyahat etmek çok iyi geldi bana. Ben nasılsa sistemi taktırdım - deniyorum. Umarım sonuçlar beklediğim gibi olur ve sizlerle paylaşırım. Pekçok arkadaşımızın da bu yolu seçeceğine inanıyorum.

Lpg nin motora hasar verebileceğine inanmıyorum. Bu konuda üniversitelerin yaptığı araştırmaları okudum. Somut bir bilgi yok. Yeni teknolojiyle üretilmiş turbo beslemeli araçların sibop ve manifoldları zaten yüksek ısıya dayanıklı alaşımlar kullanılarak yapılıyor.

Aracın motor soğutma sistemi zaten ısıyı belli bir sıcaklıkta sabit tutuyor. Yanma sonrası siboplara gelebilecek aşırı ısının da zararı olabileceğini tahmin etmiyorum.

Bu ısı ölçülebilmiş değil - bu konuda sadece teoriler üretilmiş. Somut bilgiler varsa elbette o zaman bu bilgilere saygı duyarım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Elöver

Hayirli olsun, gule gule kullanin.

Benzinli, hacimli veya bg i kuvvetli motorlu araclarda onemli olan nokta şu; araba mi sana binecek, sen mi arabaya ? Madem cok geziyorum ekonomi icinde bir yontem varsa lpg vs tarzi acimam basarim. Alt tarafi 3-5 sene binecegiz bizimle yasayacak hali yok.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...